Dat zekerquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:42 schreef Burnie88 het volgende:
Hopelijk overleeft ze het, dit gun je niemand toe.
Ik kon een glimlach niet tegenhouden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:42 schreef vosss het volgende:
Zou wat zijn als die het loodje legt.
De eerste dooie in de F1 in 18 jaar.
En dat is dan een vrouw.
Tijdens een test.
Een rechte lijn test.
Die op een supporttruck knalt.
Die stil stond.![]()
Nou briljant vind ik toch wat overdreven, maar geniaal zeker jaquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:56 schreef Fiorano het volgende:
Ik mag niet om lachen, maar vosss je bent briljant.
Daar zijn de meningen sterk over verdeeld.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:56 schreef Fiorano het volgende:
Ik mag niet om lachen, maar vosss je bent briljant.
http://www.racecar-engine(...)-line-testing-crash/quote:The BBC had a local news crew on site during the testing and reported the following “BBC Cambridgeshire presenter Chris Mann, who witnessed the crash, said the car had completed a circuit when it “suddenly accelerated” into the back of the lorry. From where I was standing it looked like the helmet took the brunt of the impact,” he said. “Strangely, the car suddenly accelerated into the lorry and the car went careering into the side of the loading board.”
This sounds very much like the cars anti stall system engaged at the end of the run. Inexperienced drivers having their first runs in a F1 car can be caught out by this. As they slow to stop the car or make a low speed turn (for example into a garage) they lift off the throttle and let the revs drop. The ECU senses this and sets throttle to around 50% with the car still in first gear resulting in a sudden acceleration such as the one described.
Voorzover ze het beschrijven is ze een soort van onder die vrachtwagen doorgeschoven en heeft haar hoofd/helm de klap opgevangen ja, dus ziet er inderdaad niet best uitquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:09 schreef vosss het volgende:
Nouja als het dat is wel slecht dat het team haar daar niet voor gewaarschuwd heeft.
Als ik de berichten zo her en der lees denk ik haast dat ze het niet gaat overleven
Nou, dat systeem wordt dus ook verboden lijkt me.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
http://www.racecar-engine(...)-line-testing-crash/
Volgens The Guardian is ze vijftien minuten buiten bewustzijn geweest, maar kon ze voordat ze naar het ziekenhuis werd vervoerd haar handen wel weer bewegenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voorzover ze het beschrijven is ze een soort van onder die vrachtwagen doorgeschoven en heeft haar hoofd/helm de klap opgevangen ja, dus ziet er inderdaad niet best uit
Dat is een beetje te positief gelezen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens The Guardian is ze vijftien minuten buiten bewustzijn geweest, maar kon ze voordat ze naar het ziekenhuis werd vervoerd haar handen wel weer bewegen
twitter:BBCCambs twitterde op dinsdag 03-07-2012 om 13:15:34Photo from this morning's #F1 crash at Duxford involving #Marussia driver Maria de Villota. http://t.co/xdF3xcj0 reageer retweet
dat zou kunnen ja. Alles is voorlopig gebaseerd op getuigenverklaringen. Dus je moet er idd rekening mee houden dat het iets anders kan zijn dan gezien is.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:20 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is een beetje te positief gelezen.
Er staat dat ze 15 minuten niet bewoog, maar dat er berichten zijn dat haar handen bewogen toen ze uit de auto was. Niet dat ze dat zelf kon of dat ze toen weer bij bewustzijn was.
Spierspasmen zijn ook bewegingen, maar zijn niet echt positief bij ernstig hoofdtrauma.
In spanning maar afwachten wat de berichten gaan zijn.
De quote van de bewegingen gevonden:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zou kunnen ja. Alles is voorlopig gebaseerd op getuigenverklaringen. Dus je moet er idd rekening mee houden dat het iets anders kan zijn dan gezien is.
quote:"After a while we thought we saw some movement of her hands but she appeared to be unconscious or unable to move for quite some time."
Ik heb geen idee hoe hard het gegaan is, maar die had zomaar onthoofd kunnen wordenquote:
dat klinkt iig niet bestquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:24 schreef TagForce het volgende:
[..]
De quote van de bewegingen gevonden:
[..]
Ja sorry maar ik weet niet hoe ik van een twitpic een blijvende link moet makenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:27 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de luie flikkers die niet op een linkje willen klikken
Volgens mij zie je rechts van die dichtsbijzijnde gozer nog een klein stukje helm zittenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:27 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de luie flikkers die niet op een linkje willen klikken
Dat ziet er inderdaad wel naar uit ja.....quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij zie je rechts van die dichtsbijzijnde gozer nog een klein stukje helm zitten
Als we het over schlemielen hebben denk ik niet in de eerste plaats aan de vrachtwagen chauffeurquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:35 schreef vosss het volgende:
Met zo een bullbar wat ze laatst getest hebben had dit zo te zien voorkomen kunnen worden lijkt me.
Buiten dat, welke schlemiel zet daar zo een laadklep open als er een F1 auto aan het testen is die precies op die hoogte staat dat ie over de auto recht de cockpit in kan.![]()
![]()
Ik ook niet. Zie mijn eerste post over dit ongelukquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als we het over schlemielen hebben denk ik niet in de eerste plaats aan de vrachtwagen chauffeur
Je weet niet wat ze aan het doen waren, misschien nog een auto aan het lossenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:38 schreef vosss het volgende:
Maargoed als je weet dat een F1 auto precies onder die laadklep past dan is het natuurlijk niet echt heel erg veilig om die klep open te laten staan.
En er lijkt me ook geen enkele reden voor om die open te hebben staan als die auto rijdt.
twitter:Magpas_Charity twitterde op dinsdag 03-07-2012 om 13:04:03@Magpas_Charity team just back from Addenbrooke's, after a formula 1 car collided with a lorry at Duxford. The patient is a stable condition reageer retweet
Ik denk dat dat een handschoen is in de kontzak van die vent die daar loopt. En misschien de hand van de dame die een poging doet de laadklep omhoog te tillen ofzo.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij zie je rechts van die dichtsbijzijnde gozer nog een klein stukje helm zitten
Dat kan ook op een later moment.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je weet niet wat ze aan het doen waren, misschien nog een auto aan het lossen
quote:
Dit was de 'pits'... Het is niet alsof ze daar als een razende vlak langs scheuren.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:41 schreef vosss het volgende:
Of op een andere plek niet direct naast waar getest wordt.
Kijk nog maar eens goed, die vrouw die erbij staat heeft grijze handschoenen aanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een handschoen is in de kontzak van die vent die daar loopt. En misschien de hand van de dame die een poging doet de laadklep omhoog te tillen ofzo.
Zo hoog zit de coureur niet. In principe kan ze volledig onder de laadklep zitten, het hoofd komt maar een centimeter of 5 boven de headrests uit ofzo.
Nouja dat dus.quote:Freak accident, maar die laadklep moet eigenlijk gewoon dicht zitten ja.
Die grijze handschoen is van die vent die achter die vrouw staat volgens mijquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kijk nog maar eens goed, die vrouw die erbij staat heeft grijze handschoenen aan
Dom blondje in een f1 auto...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
.
Ze wilde stoppen, maar vergat de anti-stall techniek even, waardoor de auto zelf het gas open zette.
Maar toch lijkt het me haar helm met vizier open tegen die laadklep aanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Die grijze handschoen is van die vent die achter die vrouw staat volgens mij
Ja maar jij had het over een grijze handschoen en die is van die vent achter die vrouw voor zover ik kan zienquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar toch lijkt het me haar helm met vizier open tegen die laadklep aan
ik blijf bij mijn eerdere oordeelquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja maar jij had het over een grijze handschoen en die is van die vent achter die vrouw voor zover ik kan zien
Dat die grijze handschoen van de vrouw die achter de auto staat is?quote:
Jaquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat die grijze handschoen van de vrouw die achter de auto staat is?
Ik neem aan uit de versnelling halen voordatquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat is de normaal gesproken de handeling van coureurs om te voorkomen dat de auto in anti-stall slaat?
En waarom wist zij dat als 'test-coureur' niet?
ontkoppelen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat is de normaal gesproken de handeling van coureurs om te voorkomen dat de auto in anti-stall slaat?
En waarom wist zij dat als 'test-coureur' niet?
Dat klopt ja, misschien gelijktijdig met een handeling van haar gegaanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Op zich wel raar, want anti-stall doet volgens mij automatisch ontkoppelen, en niet in de versnelling 50% gas geven.
twitter:PortalF1 twitterde op dinsdag 03-07-2012 om 14:16:50The latest we have is that de Villota is in a serious but stable condition at hospital in Cambridge. More when officially confirmed. #F1 reageer retweet
Kan natuurlijk wel...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat klopt ja, misschien gelijktijdig met een handeling van haar gegaan
Dat maakt wel uitquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:13 schreef Burnie88 het volgende:
Jongens, dit had ook onze vriend Karthikeyan kunnen overkomen, maakt geen reet uit dat ze onervaren is en/of een vrouw.
Ik denk eerder dat ze de auto in de 1 liet uitrollen, waardoor die onder een bepaald toerental in anti-stall gaat door weer gas te geven. Ze had hem waarschijnlijk in de neutraal moeten laten uitrollen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
ontkoppelen.
Echter is normaal gesproken het in de 2 zetten van de versnelling en de koppeling op laten komen een handige manier om hem uit te zetten... In F1 gaat ie dan dus in anti-stall...
Op zich wel raar, want anti-stall doet volgens mij automatisch ontkoppelen, en niet in de versnelling 50% gas geven.
Volgens mij draait ie in het geluidsfragment stationair. Dan begint ie te stotteren tot je een klap hoort en alles stil wordt. Dan staat ie volgens mij stil en ontkoppeld.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze de auto in de 1 liet uitrollen, waardoor die onder een bepaald toerental in anti-stall gaat door weer gas te geven. Ze had hem waarschijnlijk in de neutraal moeten laten uitrollen.
Dat lees ik ook net.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Volgens mij draait ie in het geluidsfragment stationair. Dan begint ie te stotteren tot je een klap hoort en alles stil wordt. Dan staat ie volgens mij stil en ontkoppeld.
Op de foto van vlak voor het ongeval lijkt ze ook stil te staan, maar dat is natuurlijk lastig te bepalen.
Dus ofwel heeft ze de auto per ongeluk weer in de 1 gezet of er was een probleem met de anti-stall of zoiets.quote:Eye-witnesses confirm that the accident occurred after de Villota had pulled up in front of the mechanics. the car was [b]stationary [/b]at the time, but as the team approached the car, to wheel it back into the garage, it suddenly accelerated forwards and crashed heavily into a stationary parked vehicle. As a result, the front of the car was destroyed and Maria´s helmet was seen to take the majority of the impact with the side of the truck.
De Vilotta mag dan geen superlicentie hebben, ze rijdt wel gewoon in formule wagens, dus ze zal echt wel een beetje begrijpen hoe het werkt. Laten we eerst maar eens afwachten wat het probleem daadwerkelijk was, misschien was er wel een storing in anti-stall o.i.d.quote:
Ik vind toch dat er wel iets voor te zeggen is.. Na het ongeluk van Surtees jr. vraag je je toch af of het niet beter is om dat te doen. Denk ook nog even aan de aanrijding tussen Wurz en Coulthard op Albert Park een paar jaar geleden. En denk ook nog even aan Massa in Hongarije... Waarom zou je niet á la Le Mans met zo'n dichte cockpit rijden?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:55 schreef Schunckelstar het volgende:
Fraai... nou komt dat overkoepelde cockpit-plan natuurlijk ook weer terug
Maar daar creeer je weer hele andere gevaren mee.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:10 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ik vind toch dat er wel iets voor te zeggen is.. Na het ongeluk van Surtees jr. vraag je je toch af of het niet beter is om dat te doen. Denk ook nog even aan de aanrijding tussen Wurz en Coulthard op Albert Park een paar jaar geleden. En denk ook nog even aan Massa in Hongarije... Waarom zou je niet á la Le Mans met zo'n dichte cockpit rijden?
twitter:NobleF1 twitterde op dinsdag 03-07-2012 om 16:15:47Marussia says Maria de Villota is conscious, while medical assessments on her condition are ongoing. Story soon reageer retweet
Goed nieuws.quote:Jon Noble@NobleF1
Marussia says Maria de Villota is conscious, while medical assessments on her condition are ongoing. Story soon
Nou dat klinkt redelijk positiefquote:“Maria heeft gesproken met haar ouders Emilio en Isabel, die overgekomen zijn naar Londen. Maria heeft verwondingen aan haar gezicht, wat bewijst dat de impact heftig is geweest. Ondanks dat is ze volledig bij bewustzijn.” Eerder meldde hulpverleningsdienst MAGPA dat de Spaanse in stabiele toestand verkeert.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:58 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
![]()
,
Sorry, .. zwarte humor, het is echt erg.
Maar mijn eerste gedachten waren wel " Zie je nou wel"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Ik gok zomaar dat als je op een rem in een F1 auto trapt dat ie gewoon remt ondanks dat het gas 50% open zou staan.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:53 schreef Googolplexian het volgende:
Vaag geluid iig. Klinkt alsof ze het wel probeerde tegen te houden.
quote:Schumacher's F1 future will be sorted out within the next six weeks according to Mercedes' Ross Brawn
Michael Schumacher's future in Formula 1 will be sorted out within the next six weeks, with his Mercedes team now preparing to make a decision on what it wants to do with its drivers for next year.
The seven-time champion's contract with the Brackley-based team runs out at the end of this season, and both he and the team have been open-minded about whether they will continue or decide to call time on his career.
Speaking at the FOTA Fans' Forum at the Williams factory on Tuesday night, Mercedes team principal Ross Brawn said he expected a decision before the end of the summer break about Schumacher's future.
"We will make a decision this summer," said Brawn. "We have not talked in depth about the situation - but we know it is coming and we have to make a decision soon.
"I think it can be driven from many different ways. But this year Michael has driven the best of the three years he has been with us this time, and it has been frustrating when we should have seen better results on track but there have been problems on the car or the way we have dealt with the races.
"I think in the next six weeks or so we will have to think about what we want to do next year - and that is the primary decision. Once that decision is made we will then know if we have to start looking around or stick with the drivers we have."
In the event of Schumacher not staying with the team, Mercedes has been linked with Paul di Resta – and Force India's team principal Bob Fernley said his outfit would not stand in the way of its driver leaving if he was keen to move to a more competitive outfit.
"Vijay has said in the past that we know we are not a championship winning team at this point, and we know we have two good drivers in Nico [Hulkenberg] and Paul.
"If one was encouraged to join the top four we would have to sit down to effect a commercial arrangement. We would not get in the way of the career of a driver but there would have to be commercial agreement in place."
Pff, dat klinkt echt heel naar... En heel vreemdquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:53 schreef Googolplexian het volgende:
Vaag geluid iig. Klinkt alsof ze het wel probeerde tegen te houden.
twitter:F1Times twitterde op woensdag 04-07-2012 om 09:56:44Reports Maria de Villota has been moved to a London hospital for an operation on a fractured skull. #F1 reageer retweet
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100898quote:Formula 1's driver penalty system is set for an overhaul, after it emerged the FIA is discussing changes to the way punishments are handed out.
Derek Warwick, who has acted as an FIA drivers' steward, said the validity of the current regulations had been discussed during a recent meeting of the stewards' council in Paris, and that "a few changes might be coming" as a result.
"We had a council meeting in Paris which I headed with Charlie [Whiting] and came away with some good ideas," Warwick told AUTOSPORT at the FOTA Fans' Forum at the Williams factory on Tuesday night.
"Whether anything can come of them and they can be introduced, I don't know - this is all a new process, we didn't use to have these meetings. Charlie will go away, analyse it and make recommendations. There might be a few changes coming along in the next few months or year.
"There is a code out there but I don't always agree with it - a drive through is too harsh a penalty for some incidents and not harsh enough for others. There is still room for tweaking.
"There were a few ideas to come out of the meeting with all the permanent stewards which were quite interesting. Charlie will produce an agenda and give it to Jean [Todt], but whether they can be introduced next year I don't know yet. This is all new, we didn't used to have these meetings."
Although Warwick could not disclose the exact details of the rules in discussion, he used the example of a drive through equating to different time losses at different circuits as part of the reason the rules were being reviewed.
"There are penalties inherited over time. Is a drive through at Canada, where you lose about 15s, the same as one at somewhere like Abu Dhabi for example?," he said.
"They all average out eventually, but I think we are always looking at changes."
Warwick also defended having a rotating panel of stewards, saying that the impartiality of the panel is beyond question regardless of who is on it.
"I can look back this year and think certain penalties have been too strong or too weak," he admitted. "If I step back I don't agree with some decisions, but that's because I don't have all the facts.
"I thought Schumacher should have been banned [following his move on Rubens Barrichello at Hungary 2010] but that wasn't the vote of the stewards.
"We haven't got all the facts. In the stewards room we have. We have all the angles, all the data and can make a more correct judgement."
quote:De toestand van Marussia-testrijder Maria de Villota is afgelopen nacht verslechterd. Dat deelde Carlos Gracia, voorzitter van de Spaanse autosportbond, mede. De Villota is kunstmatig in coma gebracht na een spoedoperatie vanwege een schedelbreuk, zo meldt De Telegraaf.
De Spaanse crashte bij een rechte lijn-test op het vliegveld van Duxford tegen de laadklep van een stilstaande vrachtwagen. Daarbij liep ze zware verwondingen aan hoofd en gezicht op. The Mirror bericht dat de doktoren alle zeilen bij moeten zetten om het zicht in een van haar ogen te redden. De helm van De Villota ving de grootste klap op en daarna bewoog ze vijftien minuten niet meer. De Britse krant rapporteert dat de 32-jarige coureur waarschijnlijk nooit meer zal kunnen racen.
De Villota ookquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Niets meer gehoord nee![]()
Kubica is bijna het gevallatje ''uit het oog, uit het hart'' geworden in de F1
quote:Testcoureur De Villota moet oog missen
LONDEN - De Spaanse testcoureur Maria de Villota moet als gevolg van haar zware crash, dinsdag op Duxford Airfield in Oost-Engeland, haar rechteroog missen.
Foto: ProShots
Haar toestand is nog steeds kritiek, maar wel stabiel. Dat maakte haar Formule 1-renstal Marussia woensdag bekend.
Eerder had het Spaanse motorsportverbond al naar buiten gebracht dat de 32-jarige Spaanse coureur een schedelbreuk had opgelopen.
Volgens de teamleiding heeft De Villota in ziekenhuis Addenbrooke van Cambridge van dinsdagmiddag tot woensdagochtend operaties ondergaan.
De Villota knalde dinsdag tijdens een test met haar auto tegen een geparkeerde vrachtwagen aan, toen haar wagen plotseling accelereerde.
De voorkant van de racewagen was volledig verwoest.
Nouja dat dus.quote:Lijkt me verstandiger om met z'n allen af te spreken dat we de laadkleppen gewoon op de grond zetten als we ze niet gebruiken
Volgens het officiële persbericht ook:quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Niet alleen het zich volgens nu.nl maar haar hele oog....
quote:PRESS RELEASE
A MEDICAL UPDATE ON MARIA DE VILLOTA
Marussia Technical Centre, Banbury, UK
04 July 2012, 16.00hrs
Further to the accident at Duxford Airfield yesterday involving the Marussia F1 Team Test Driver, Maria De Villota, the Team can now provide a further update on Maria’s medical condition.
Subsequent to yesterday’s official statements from the Marussia F1 Team, the surgical team at Addenbrooke’s Hospital in Cambridge embarked on a lengthy procedure to address the serious head and facial injuries sustained by Maria in the accident. The operation began yesterday afternoon and she was in theatre until this morning. Maria remains in a critical but stable condition.
John Booth, Team Principal of the Marussia F1 Team, with the consent and support of Maria’s family, would like to give the following update, which provides as much detail as is possible at this time:
“Maria emerged from theatre at Addenbrooke’s Hospital this morning after a lengthy operation to address the serious head and facial injuries she received in the accident at Duxford Airfield yesterday.
“We are grateful for the medical attention that Maria has been receiving and her family would like to thank the Neurological and Plastics surgical teams. However it is with great sadness that I must report that, due to the injuries she sustained, Maria has lost her right eye.
“Maria’s care and the wellbeing of her family remain our priority at this time. Her family are at the hospital and we are doing everything possible to support them.
“We ask for everyone’s patience and understanding with regard to updates on Maria’s condition. We will provide further information when it is appropriate to do so and with consideration for her family.
“In the meantime, we would all like to take this opportunity to praise the emergency services at Duxford Airfield, who were on stand-by yesterday, as is usual procedure for a Formula One test.
“With regard to the accident, we have embarked on a very comprehensive analysis of what happened and this work continues for the moment.
“Finally, we have been overwhelmed by messages of support for Maria, her family and the Team and we would like to express our sincere gratitude for those.”
He bah.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens het officiële persbericht ook:
[..]
En Massa had toen nog mazzel ook. Als die veer één centimeter lager op zijn helm was gekomen had hij misschien wel hetzelfde gehad als Maria.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:25 schreef Meike26 het volgende:
Heel erg bah indd![]()
Geen idee of dit dan ook indd gevolgen gaat hebben in de ontwikkeling van de F1 auto komende jaren wel of geen koepeltje/rolbeugel. Dat er iets moet gebeuren lijkt nu steeds duidelijk te worden, na overlijden Surteers Jr.en ongeval van Massa in 2009 stapelt dit probleem zich wel op.
Nee, dat was dan z'n linker oog geweestquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En Massa had toen nog mazzel ook. Als die veer één centimeter lager op zijn helm was gekomen had hij misschien wel hetzelfde gehad als Maria.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, dat was dan z'n linker oog geweest
Mag hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was ook wel een intikkertje.
Aan de andere kant mag ze misschien wel blij zijn dat het hierbij gebleven is. Het had nog een stuk erger kunnen zijn.
had ie achteruit moet draaien en dat leer je als je voor je heftruck rijbewijs opgaat.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Dit is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Een vriend van me werkte bij een constructiebedrijf en waren iets aan het bouwen bij een tuinder. De weg was afgezet met een hek en wegwijzering etc. Hij zit op z'n heftruck en kan doordat het een tuinderslaantje is en er een pallet met staat niet draaien met zo'n heftruck met z'n lepels laag. Hij doet z'n lepels omhoog draait om, wat hij niet wist was dat er 1 of andere idioot die duidelijk niet kon lezen en het hek opzij heeft gezet met zijn opgevoerde brommer de laan toch was opgereden en laten die lepels nou net op keel/hoofd hoogte staan. Dat doet de bewuste brommer rijder dus nooit meer...... Alle voorzorgsmaatregelen werden genomen en 1 idioot is genoeg om dat teniet te doen.
Elk ongeluk kan voorkomen worden, alleen kan je dat vaak pas achteraf bepalenquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:17 schreef vosss het volgende:
Die vriend van je had de lepels hoger moeten heffen. Dan was er niets gebeurd. Ook een ongeval wat ondanks diverse veiligheidsmaatregelen voorkomen had kunnen worden.
Yep, door bijv. niet het hek opzij te zetten en met je opgevoerde brommer een afgesloten laan af te rijden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:17 schreef vosss het volgende:
Die vriend van je had de lepels hoger moeten heffen. Dan was er niets gebeurd. Ook een ongeval wat ondanks diverse veiligheidsmaatregelen voorkomen had kunnen worden.
Of door de lepels hoger dan manshoog te heffen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Yep, door bijv. niet het hek opzij te zetten en met je opgevoerde brommer een afgesloten laan af te rijden.
Dit dus, laadklep naar beneden niet handig achteraf, maar er zijn wel wat ander fouten aan vooraf gegaan voordat zij er met haar hoofd opknaldequote:Op woensdag 4 juli 2012 22:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Elk ongeluk kan voorkomen worden, alleen kan je dat vaak pas achteraf bepalen
idd. De manier waarop de vrachtwagen geparkeerd staat is al punt 1. De klep half/half omlaag laten is al punt 2. De manier waarop De Villota kwam aanrijden is volgens mijn bescheiden mening 3.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit dus, laadklep naar beneden niet handig achteraf, maar er zijn wel wat ander fouten aan vooraf gegaan voordat zij er met haar hoofd opknalde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |