Ik zie heel wat anders in bovenstaand filmpje.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Op onboard van Schumacher zie je dat hij wel een halve meter van die Ferrari vandaan zat en zomaar naar links ging.
gewoon uit de pits laten starten. En bij een volgende do or die van hem lekker schorsen voor een race of 2. Dat hij en de Pastoor nog geen gewonden gemaakt hebben dit jaar is een wonder.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:00 schreef M.Melandri het volgende:
Grosjean volgende race 20plaatsen straf? Of mag hij door blijven gaan met die debiele acties bij de start....
Alonso doet meer fout die gaat naar links terwijl Grosjean daar al zit en tikt hem aan.quote:Op maandag 28 mei 2012 08:37 schreef Toekito het volgende:
[..]
gewoon uit de pits laten starten. En bij een volgende do or die van hem lekker schorsen voor een race of 2. Dat hij en de Pastoor nog geen gewonden gemaakt hebben dit jaar is een wonder.
dat vind ik wel meevallen.quote:Op maandag 28 mei 2012 08:39 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Alonso doet meer fout die gaat naar links terwijl Grosjean daar al zit en tikt hem aan.
Tegen de racelijn? Was Alonso die zoekt de ruimte op, gewoon lullig voor Grosjean dat hij daardoor de controle over zijn auto kwijt raakte, Vettel hierdoor de lachende 4e (in de einduitslag).quote:Op maandag 28 mei 2012 10:08 schreef LWD-Godius het volgende:
Grosjean deed weinig verkeerd, een van de Ferrari's stuurt gewoon abrupt tegen de racelijn in.
Het is gewoon een race-incident, niemand heeft echt schuld hierin volgens mij. Zeker bij de start (en al helemaal bij Monaco) is er gewoon weinig ruimte en gebeuren zulke dingen nu eenmaal.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tegen de racelijn? Was Alonso die zoekt de ruimte op, gewoon lullig voor Grosjean dat hij daardoor de controle over zijn auto kwijt raakte, Vettel hierdoor de lachende 4e (in de einduitslag).
Kansloos die theorie inderdaad, onboard bij Schumi zie je dat hij gewoon deed wat je zou moeten doen: inhalen, omdat het gat groot genoeg was. Dat Grosjean daarna naar links gaat kon Schumi ook niet weten...quote:Op maandag 28 mei 2012 10:24 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is gewoon een race-incident, niemand heeft echt schuld hierin volgens mij. Zeker bij de start (en al helemaal bij Monaco) is er gewoon weinig ruimte en gebeuren zulke dingen nu eenmaal.
En als we theorie van Weltschmerz aanhouden dan is het eigenlijk de schuld van Schumacher, hij wilde inhalen, maar was er nog niet helemaal naast. Dan heeft Grosjean dus het recht om de deur dicht te gooien![]()
dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken ...quote:Op maandag 28 mei 2012 02:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Alle onboards:
http://www.dailymotion.co(...)cident_sport?start=1
Ok, Grosjean kon er niks aan doen. I agree. verder vind ik dat Vettel wel heel erg makkelijk even achter Massa aansluit op dee manier..
Alonso beukt hem aan de kantquote:Op zondag 27 mei 2012 16:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Pak de onboard van Schumacher er eens bij en je ziet dat hij gewoon een halve meter tot meter over heeft t.o.v. Alonso en daarna gaat hij gewoon naar links alsof Schumacher er niet is.
Vettel zat al voor Raikkonen tijdens de spin van Grosjean (vooral goed te zien vanuit de onboard van Schumacher) en Vettel kwam voor Raikkonen, maar achter Massa de bocht uit. Ik zie niet in wat voor voordeel Vettel hier had, behalve dat Raikkonen en Schumacher last hadden van de spin van Grosjean en Vettel niet.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iets verder teruglezen. Vettel ging ongeveer tegelijk met Räikkönen de bocht in, maar kwam er door het afsteken naast Massa weer uit.
Wat een verademing om hier eens iemand te zien posten zonder stront in z'n ogen.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel zat al voor Raikkonen tijdens de spin van Grosjean (vooral goed te zien vanuit de onboard van Schumacher)
Over n aantal weekjes op formula1.comquote:Op maandag 28 mei 2012 17:42 schreef vaagjunior het volgende:
Weet er iemand een site waar ik misschien de samenvatting (gratis) kan kijken?
Nah, kan ik amper een beuk noemen hoor, dat van Kobajassie, dat was pas een beukquote:
quote:Peter Sauber verärgert über Grosjean
"Der Wurm hieß heute aber Grosjean. Das muss man ganz klar sagen. Das ist das zweite Mal jetzt und der dritte Crash im sechsten Rennen. Grosjean hat sich gedreht, dann ist er rückwärts in Kamui rein. Dadurch ist bei Kamuis Auto eine Pushrod gebrochen. Der Rest interessiert mich dann nicht mehr", klagte Peter Sauber.
Bizar hè, zonde gewoon. Juist omdat de auto dit seizoen de snelheid wel lijkt te hebben...ik gun 't 'm wel echt.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:12 schreef Marks het volgende:
[..]
Kansloos die theorie inderdaad, onboard bij Schumi zie je dat hij gewoon deed wat je zou moeten doen: inhalen, omdat het gat groot genoeg was. Dat Grosjean daarna naar links gaat kon Schumi ook niet weten...
Helaas lijkt het wel alsof hij in zijn ''vorige'' carriere al zijn geluk op heeft gebruikt. Man man wat een pech heeft hij dit seizoen gehad.
Door die tik gaat hij naar links en komt tegen Schumacher aan. Kan hij vrij weinig aan doen imho.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nah, kan ik amper een beuk noemen hoor, dat van Kobajassie, dat was pas een beuk
Grosjean krijgt een tikje van Alonso maar blijft naar links sturen om zo "veilig" door St Devot te komen via de buitenbaan, maar geen enkele Franse hersencel dacht na en besloot om in eigen baan te blijven. Hij had die aanrijding met Schumi echt makkelijk kunnen voorkomen !
Ik zie niet in wat hier zo gretig aan was. Diegene die hier gretig was was Alonso, die in een gat dook dat er niet was en daarbij Grosjean raakte. Grosjean stond voor Alonso en Schumacher op de grid en beiden wilden hem inhalen. Grosjean wilde hen niet inhalen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:13 schreef Meike26 het volgende:
Op deze onboard ziet het er inderdaad wat onschuldiger uit voor Grosjean en dat heeft ook te maken met de snelheid.
Maar vind toch dat de gretigheid van Grosjean aangepakt moet worden. Deze start was makkelijk gelukt in Canada of elders, in Monaco heeft dit geen zin door het zo op te zoeken is vragen om oroblemen.
Toegegeven dus dat op unboard het wat beter voor hem uitziet dan dat ik beweer, maar blijf wel bij mijn standpunt dat zijn GP2 ervaring hier niet meer telt en hij een straf verdiend.
quote:1 Fernando Alonso Spanish Ferrari 76
2 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 73
3 Mark Webber Australian Red Bull Racing-Renault 73
4 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 63
5 Nico Rosberg German Mercedes 59
6 Kimi Räikkönen Finnish Lotus-Renault 51
7 Jenson Button British McLaren-Mercedes 45
8 Romain Grosjean French Lotus-Renault 35
9 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Renault 29
10 Sergio Perez Mexican Sauber-Ferrari 22
11 Paul di Resta British Force India-Mercedes 21
12 Kamui Kobayashi Japanese Sauber-Ferrari 19
13 Bruno Senna Brazilian Williams-Renault 15
14 Felipe Massa Brazilian Ferrari 10
15 Nico Hulkenberg German Force India-Mercedes 7
16 Jean-Eric Vergne French STR-Ferrari 4
17 Daniel Ricciardo Australian STR-Ferrari 2
18 Michael Schumacher German Mercedes 2
19 Heikki Kovalainen Finnish Caterham-Renault 0
20 Timo Glock German Marussia-Cosworth 0
21 Charles Pic French Marussia-Cosworth 0
22 Narain Karthikeyan Indian HRT-Cosworth 0
23 Vitaly Petrov Russian Caterham-Renault 0
24 Pedro de la Rosa Spanish HRT-Cosworth 0
Is ook niet helemaal waar, je kan ook stellen dat Grosjean niet snel genoeg reageert waardoor hij geraakt wordt en naar links schiet, als hij op tijd licht naar links had gestuurd had hij Alonso en Schumacher hem niet geraakt, is gewoon een opeenstapeling van incidenten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:55 schreef LWD-Godius het volgende:
Let goed op de wit gestreepte doorbroken lijn. Alonso ging zomaar naar links, terwijl hij niet geheel voorbij was aan Grosjean, wat weer resulteerde in een crash. Foutje van Alonso.
Bij zulke incidenten is er gewoon geen schuldige aan te wijzen. Het blijven veel coureurs op een klein stukje weg en elke beweging kan een kettingreactie veroorzaken die je nooit kan anticiperenquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:50 schreef Waffle het volgende:
Als ik die onboard beelden zie heb ik inderdaad ook het idee dat Alonso juist de schuldige is aan de crash.
Ik ben echt klaar met die regenverwachtingen. Hele race in Monaco gehoopt op regen en dan komt het 10 minuten later... bahquote:
Is wel te hopen. Dat waterballet van vorig jaar had wel zijn charme, maar ik heb het toch liever dit keer droog.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |