1 37.35 Marco Pantani 1997quote:Op maandag 4 juni 2012 19:10 schreef dop het volgende:
snelste Alpe d'Huez in de tour afgelopen jaren
2011 Samuel Sánchez 41' 21"
2008 Carlos Sastre 39' 31"
2006 Floyd Landis 38' 34"
2004 Lance Armstrong 37' 36" (tijdrit)
2003 Iban Mayo 39' 06"
2001 Lance Armstrong 38' 01"
je lijstje klopt mijn lijstje is alleen de snelste van elk jaar.quote:Op maandag 4 juni 2012 19:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
1 37.35 Marco Pantani 1997
2 37.36 Lance Armstrong 2004
3 38.00 Marco Pantani 1994
4 38.01 Lance Armstrong 2001
5 38.04 Marco Pantani 1995
6 38.23 Jan Ullrich 1997
7 38.34 Floyd Landis [3] 2006
8 38.35 Andreas Klöden 2006
9 38.37 Jan Ullrich 2004
10 39.02 Richard Virenque 1997
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alpe_d%27Huez
in de Dauphiné 2010 heeft contador hem sneller gedaan (37:30) als pantani maar er zijn verschillende meet punten van voet naar top en even zoveel lijstjes te vindenquote:Op maandag 4 juni 2012 19:24 schreef buzz1291 het volgende:
Het wordt inderdaad nogal eens vergeten, maar vriend Pantani was toch echt de allersnelste. Sneller dan Pharmstrong met zijn hele maskeringsteam.
Dit lijstjequote:Op maandag 4 juni 2012 19:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
1 37.35 Marco Pantani 1997
2 37.36 Lance Armstrong 2004
3 38.00 Marco Pantani 1994
4 38.01 Lance Armstrong 2001
5 38.04 Marco Pantani 1995
6 38.23 Jan Ullrich 1997
7 38.34 Floyd Landis [3] 2006
8 38.35 Andreas Klöden 2006
9 38.37 Jan Ullrich 2004
10 39.02 Richard Virenque 1997
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alpe_d%27Huez
Hey 27jarige jhonn!quote:Op maandag 4 juni 2012 21:43 schreef JohnDDD het volgende:
kennis van me heeft 'm in 55 minuten gedaan en is geeneens geoefend fietser (maar hardloper)
ik heb de alpe nog nooit gedaan maar hoop wellicht deze zomer nog een poging te kunnen wagen, 55 minuten wordt mijn streeftijd, lijkt me mooi voor een eerste keer (wetende dat diezelfde kennis mij er vorig jaar 15 minuten uitfietste op de galibier maar ik nu sterker en lichter ben)
ha, hoe issie?quote:
Nou tuurlijk,maar ik ben seurieus jij blijkbaar nietquote:Op maandag 4 juni 2012 21:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zeg beverstraat kan ik misschien als wieltjeszuiger aan dat team worden toegevoegd?
Ik ook.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:00 schreef beverstraat het volgende:
Met welke groep van fiets rijden jullie?
Ik zelf met een campa Chorus..
nou seuren kan ik als de beste, dus ik ben je manquote:Op maandag 4 juni 2012 22:02 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Nou we zoeken nog seurieuse renners
Nog een 3tal..
Leuk!quote:Op maandag 4 juni 2012 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ook.
Op andere fietsen heb ik Record/Chorus, 105.
hoiquote:Op maandag 4 juni 2012 22:02 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Nou we zoeken nog seurieuse renners
Nog een 3tal..
Dm me eens..quote:Op maandag 4 juni 2012 22:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
nou seuren kan ik als de beste, dus ik ben je man
hoeveel schoof het ook alweer?
Das een beste prestatie, 50ste van de 4k. Geen idee of het een knappe tijd is, maar 't lijkt me wel.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb mijn tijd op Alpe 'd Huez nooit geklokt, althans nergens opgeschreven.
Ik heb wel La Marmotte in 7 uur en 11 min. gereden. Over het oude parcours met de Col de la Croix de Fer ipv de Glandon. Ik was toen 50e van de 4000 deelnemers met veel opgevers en sneeuw op de Galibier. Is dat ook goed?
Ja, het is ook eigenlijk gewoon beter. En duurder bovendien.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:03 schreef beverstraat het volgende:
Leuk!
ik vind dat campa altijd juist wat meer uitstraling heeft dan shimano..
Haha ja allemaal pakkersquote:Op maandag 4 juni 2012 21:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit lijstje
4 juni en na terugkomst van een rondje fietsen tintelende voeten onder de douche
Alleen wannabe's rijden met campa. Beverstraat is het ultieme bewijs.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, het is ook eigenlijk gewoon beter. En duurder bovendien.
Mooi lijstje hoor, met meelopers en opscheppersquote:Op maandag 4 juni 2012 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
Campagnolo adepten in de reeks:
Ivo
Oksel
No-P
kanoboy
Befferstraat
and last but not least Cheeseplenk![]()
Vergeet ik iemand?
Jij bent een user naar mijn zinquote:Op maandag 4 juni 2012 22:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, het is ook eigenlijk gewoon beter. En duurder bovendien.
*beverstraatquote:Op maandag 4 juni 2012 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
Campagnolo adepten in de reeks:
Ivo
Oksel
No-P
kanoboy
Befferstraat
and last but not least Cheeseplenk![]()
Vergeet ik iemand?
Nicequote:Op maandag 4 juni 2012 22:17 schreef nodisch18 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wannabe's met veel geld dan toch...quote:Op maandag 4 juni 2012 22:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alleen wannabe's rijden met campa. Beverstraat is het ultieme bewijs.
Uitzondering Kaas uiteraard.
quote:Op maandag 4 juni 2012 22:18 schreef kaasplankje het volgende:
Campagnolo is voor mensen die fietsen met het hart en de ziel. Shimano is eigenlijk voor rukkers en verraders. Echt een mongolenmerk.
Tsss..., alleen vrouwen en kampers kijken naar merknamenquote:Op maandag 4 juni 2012 22:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, het is ook eigenlijk gewoon beter. En duurder bovendien.
Euh, wij horen niet bij de tienduizenden mensen die van die japanse eenheidsworst op hun eenheidsworst framepjes hebben....quote:Op maandag 4 juni 2012 22:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Mooi lijstje hoor, met meelopers en opscheppers
Jij scoort geen bonuspunten hier vriend.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alleen wannabe's rijden met campa. Beverstraat is het ultieme bewijs.
Uitzondering Kaas uiteraard.
Lekkere plaatjes.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:17 schreef nodisch18 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar niemand in de ploeg rijd.me shimano..quote:Op maandag 4 juni 2012 22:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als jij mensen in je ploeg neemt die met Shimano rijden ben je eigenlijk ook een huichelaar.
Ah kijk nu weet ik weer waarom ik shimano heb, merci kaasquote:Op maandag 4 juni 2012 22:18 schreef kaasplankje het volgende:
Campagnolo is voor mensen die fietsen met het hart en de ziel. Shimano is eigenlijk voor rukkers en verraders. Echt een mongolenmerk.
quote:Op maandag 4 juni 2012 22:18 schreef kaasplankje het volgende:
Campagnolo is voor mensen die fietsen met het hart en de ziel. Shimano is eigenlijk voor rukkers en verraders. Echt een mongolenmerk.
Ja, mij.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
Campagnolo adepten in de reeks:
Ivo
Oksel
No-P
kanoboy
Befferstraat
and last but not least Cheeseplenk![]()
Vergeet ik iemand?
Ziet er goed uit, ga na de zomer ook een weekendje heenquote:Op maandag 4 juni 2012 21:10 schreef nodisch18 het volgende:
Beloofde Pica's:
Net voorbij de top van Col de Lautaret:
[ afbeelding ]
Afdaling Alp d'Huez naar Villard-Recullas
[ afbeelding ]
Met tapbier gevulde bidons![]()
[ afbeelding ]
Werd jouw ploeg niet gesponsord door Shimano? Wel jamer, want ik zou best in je ploeg willen fietsen, maar alleen met Shimanoquote:Op maandag 4 juni 2012 22:21 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Maar niemand in de ploeg rijd.me shimano..
hhahha mijn ploeg door shimano? Dan was ik al lang weg ;Oquote:Op maandag 4 juni 2012 22:41 schreef Sautor het volgende:
[..]
Werd jouw ploeg niet gesponsord door Shimano? Wel jamer, want ik zou best in je ploeg willen fietsen, maar alleen met Shimano
Misschien wil ik toch wel in die ploeg van je. Als je voldoende betaalt valt er over te praten.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:43 schreef beverstraat het volgende:
[..]
hhahha mijn ploeg door shimano? Dan was ik al lang weg ;O
quote:Op maandag 4 juni 2012 22:43 schreef beverstraat het volgende:
[..]
hhahha mijn ploeg door shimano? Dan was ik al lang weg ;O
quote:
R.E.S.P.E.C.T. ! Ben zelf nooit verder gekomen dan een geklokte tijd van 10:14:36. En dat was ook over het oude parcours met de Croix de Fer er in.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb mijn tijd op Alpe 'd Huez nooit geklokt, althans nergens opgeschreven.
Ik heb wel La Marmotte in 7 uur en 11 min. gereden. Over het oude parcours met de Col de la Croix de Fer ipv de Glandon. Ik was toen 50e van de 4000 deelnemers met veel opgevers en sneeuw op de Galibier. Is dat ook goed?
Altijd lastig wat je als finish beschouwt. Ik heb gemeten tot voorbij de tunnel, bocht 0 en de rotonde. Waar het bordje stond voor de Tour-finish.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:41 schreef thettes het volgende:
Ik had 1:06, maar dat was maar tot de toeristenfinish.
gpsje hier: http://runkeeper.com/user/thomasettes/activity/46898942
niet helemaal nauwkeurig, want hij zat goed verborgen in mn rugzakje. Dus deze accuratesse viel me nog mee
Ik wel hoor bever.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:21 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Maar niemand in de ploeg rijd.me shimano..
ah ja... ja boeit eigenlijk niet..het is het team van de sponsor,zolang ik maar kan rijden het goedquote:
Bestaat niet immers was gewoon om.te trollen,nu probee ik seurieus een ezc team oprichten...quote:
Dat vind ik ook wel een mooi doel. Vorig jaar wilde ik m onder het uur doen, en werd het uiteindelijk 1 uur en 2 minuten. Nu ben ik weer sterker, dus 55 minuten lijkt niet onhaalbaar.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:43 schreef JohnDDD het volgende:
kennis van me heeft 'm in 55 minuten gedaan en is geeneens geoefend fietser (maar hardloper)
ik heb de alpe nog nooit gedaan maar hoop wellicht deze zomer nog een poging te kunnen wagen, 55 minuten wordt mijn streeftijd, lijkt me mooi voor een eerste keer (wetende dat diezelfde kennis mij er vorig jaar 15 minuten uitfietste op de galibier maar ik nu sterker en lichter ben)
quote:Op maandag 4 juni 2012 22:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Mooi lijstje hoor, met meelopers en opscheppers
Ik neem aan dat jij wél tot de top van de Croix de Fer door rijdtquote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:57 schreef Tommeke het volgende:
Ik wil de Alpe in een uurtje doen.
Thnx voor de inspiratie Nodisch! Ik ga die route ook fietsen
QFT. Net zoals heel Italië allemaal vergane glorie.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef SuperWeber het volgende:
Campa is Italiaans, net als Alfa Romeo...
En seriously wie koopt er nou een Alfa voor zijn kwaliteit...
Yes! En dan pak ik de Glandon ook mee, voor de fotoquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij wél tot de top van de Croix de Fer door rijdt
Mijn vriendin reed m vorig jaar zonder specifieke fietstraining op dr mountainbike, vanaf de moeilijke kant (Telegraphe + Galibier) Dus dat gaat die fietskip van jou ook zeker lukkenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Yes! En dan pak ik de Glandon ook mee, voor de foto
Verder was m'n vriendin helemaal enthousiast over de Galibier! Helaas wel vanaf de Lautaret, maar we zitten vlakbij Les Deux Alpes (staat ook op de planning) en dat is makkelijker dan vanaf de Valloire-kant. En we gaan richting Grenoble voor een rondje Chamrousse!
Sinds kort,quote:Op maandag 4 juni 2012 22:00 schreef beverstraat het volgende:
Met welke groep van fiets rijden jullie?
Ik zelf met een campa Chorus..
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:26 schreef Tommeke het volgende:
Is de Marmotten 7 juli?
Dan zit ik daar dus! Misschien het overwegen waard om een stukje mee te fietsen!
Daarintegen worden de Japanse auto's natuurlijk geroemd om hun prachtige uitstraling.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef SuperWeber het volgende:
Campa is Italiaans, net als Alfa Romeo...
En seriously wie koopt er nou een Alfa voor zijn kwaliteit...
Inschrijving is al vol. Ik kan 'm natuurlijk ook op eigen houtje proberen, maar dan ga ik liever alleen.quote:
Dat rondje is minstens 6 uur fietsen, als je 25 km/u rijdt zonder stoppen, zonder Alpe 'd Huez dan hé?. Les Deux Alpe is ook wel leuk, loopt mooi maar voor de mooie uitzichten moet je toch de Croix de Fer hebben of de Galibier.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Inschrijving is al vol. Ik kan 'm natuurlijk ook op eigen houtje proberen, maar dan ga ik liever alleen.
Ik had al het plan om via de Croix de Fer naar de Telegraphe-Galibier te gaan en dan via de Lautaret weer terug naar de camping. Maar die Alpe erachteraan is ook wel bruut! Eens kijken wat vriendinlief er van denkt
Je moet de Col 'd Aubisque eens rijden, vanaf de Soulor. Dat is qua uitzicht en beleving van de natuur een van de allermooiste die ik ken en heb gefietst in Europa. Dat stuk langs het ravijn amai wat is dat gaaf.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:06 schreef thettes het volgende:
Overigens vond ik de Alpe ongelooflijk meevallen, omdat iedereen zei dat ie zo lelijk was. Heb ik weinig van gemerkt, regelmatig prachtige vergezichten.
Jaquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:07 schreef Tommeke het volgende:
Alpe d'Huez is idd maar een standaard weg naar een skidorp, maar door de historie moet je 'm wel gedaan hebben
Ja, dat is een natuurreservaat waar steenarends laag overvliegen. De weg is smal bochtig en zonder vangrails. Het ravijn is misschien wel 100 meter bijna loodrecht naar beneden. Twee vrachtwagens kunnen elkaar amper passeren op dat stukje. Aan het begin staat een bordje dat het 's nachts 1 richtingsverkeer is voor vrachtverkeer.quote:
Plaatselijke viaduct over de A2quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:21 schreef Sautor het volgende:
Meh, ik wil ook in de bergen fietsen, ik ben nog niet verder gekomen dan de Eltenberg
Dat uitzicht is trouwens zo overweldigend, dat het met geen cameralens goed in beeld te brengen is.quote:
Idd ja! Pfff ik moet echt een goede, compacte camera regelen!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat uitzicht is trouwens zo overweldigend, dat het met geen cameralens goed in beeld te brengen is.
Iedereen die wel eens op een col of bergtop gestaan heeft weet wat ik bedoel.
Ja klopt, Ik heb zowel de Alp gefietst als minder bekende cols en von de Alp toch het minst mooie. Te weinig ongerepte natuur, teveel kunstmatig.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat rondje is minstens 6 uur fietsen, als je 25 km/u rijdt zonder stoppen, zonder Alpe 'd Huez dan hé?. Les Deux Alpe is ook wel leuk, loopt mooi maar voor de mooie uitzichten moet je toch de Croix de Fer hebben of de Galibier.
Eigenlijk is Alpe 'd Huez helemaal geen mooie col. Hij is alleen historisch door de uitgevochten wielrenduels en vrij zwaar bovendien. Het is een brede weg naar een afzichtelijk uit de grond gestampt skidorp, Les Deux Alpes ook.
De weg wordt afgesloten die dag, er is niet voor niks een deelnemersaantal van 5000 man max. Dus zonder stuurbordje pikken ze je er op de cols misschien tussenuit? (Weet ik niet zeker hoor)quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:26 schreef Tommeke het volgende:
Is de Marmotten 7 juli?
Dan zit ik daar dus! Misschien het overwegen waard om een stukje mee te fietsen!
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
De weg wordt afgesloten die dag, er is niet voor niks een deelnemersaantal van 5000 man max. Dus zonder stuurbordje pikken ze je er op de cols misschien tussenuit? (Weet ik niet zeker hoor)
Net sms van mn broertje: in zn eerste jaar als wielrenner staat ie na 1:20 fietsen boven op L'alpe. Een vriend van ze rijdt deze week Alp du 6, en ze gaan m zonder dat ie ervanaf weet aanmoedigen. Maar ze hebben hun eigen fietsen ook meegenomen. Trots op mn kleine broertje, snif
25, jarenlang gerookt, Nooit eerder gesport, dit jaar voor het eerst op de racefiets, en hij heeft nog niets hogers beklommen dan de Cauberg. Dus het valt mij niks tegen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
Ook niks om je voor te schamen lijkt mequote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
1:20 is gewoon 10km per uur en een nette tijd, zeker voor iemand die niet veel traintquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
van waar tot waar meet je die tijd? Kun je het eens in Google maps laten zien?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
De weg wordt afgesloten die dag, er is niet voor niks een deelnemersaantal van 5000 man max. Dus zonder stuurbordje pikken ze je er op de cols misschien tussenuit? (Weet ik niet zeker hoor)
Net sms van mn broertje: in zn eerste jaar als wielrenner staat ie na 1:20 fietsen boven op L'alpe. Een vriend van ze rijdt deze week Alp du 6, en ze gaan m zonder dat ie ervanaf weet aanmoedigen. Maar ze hebben hun eigen fietsen ook meegenomen. Trots op mn kleine broertje, snif
Dit is die van de tour:quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
van waar tot waar meet je die tijd? Kun je het eens in Google maps laten zien?
20 uren haal ik ook niet, net of het trouwens een schande is om 20uren in de week te kunnen trainenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
En hij werkt gewoon, dus heeft niet zoals jij de tijd om 20 uren in de week te trainen![]()
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:08 schreef Oksel het volgende:
Strak voor 't eerst met de vrouw op de fiets, uurtje voordat het echte werk weer begint (koudt kutdt weer).
Mijn Campa Centaur groep schakelt kut trouwens.
I rest my casequote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef SuperWeber het volgende:
Campa is Italiaans, net als Alfa Romeo...
En seriously wie koopt er nou een Alfa voor zijn kwaliteit...
Ik kan iemand van 29 die er 3 weken terug ruim 3 uur over gedaan heeft, terwijl z'n vrienden al ruim 2 uur op het terras aan het bier zaten. Ook gerookt, overgewicht en te weinig getraind, is tijdens de AGR na 70 km afgestaptquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:26 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik kan iemand van 29 die er 3 weken terug ruim 3 uur over gedaan heeft, terwijl z'n vrienden al ruim 2 uur op het terras aan het bier zaten. Ook gerookt, overgewicht en te weinig getraind, is tijdens de AGR na 70 km afgestapt.
Een kleine side note:
hij had tot 2 weken voor de AGR een maand op Bali gezeten.
Nee, een cycloquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:47 schreef Tommeke het volgende:
Is de weg echt afgezet? Het is toch een toertocht?
Passo di Gavia, Stelvio idd, en de Cormet Roselend in Frankrijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:30 schreef nodisch18 het volgende:
Vet! Die Aubisque ziet er wel bruut uit.![]()
Wat zijn nog meer absolute aanraders als het om natuurschoon gaat? Zo moeten er in Zwitserland, Italië en Oostenrijk vast ook nog legio prachtige beklimmingen te doen zijn.
Bormio of omgeving.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:08 schreef Oksel het volgende:
Strak voor 't eerst met de vrouw op de fiets, uurtje voordat het echte werk weer begint (koudt kutdt weer).
Mijn Campa Centaur groep schakelt kut trouwens. Maar ik heb volgens mij nieuwe binnen/buiten kabels nodig.
Ik ga naar de Dolemieten dit jaar.. waar moet ik gaan staan om handig vandaan te vertrekken voor fietsen?
Die lijkt me ook wel hels inderdaad. Volgens Armstrong de allerzwaarste klim die hij ooit gefietst heeft.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:57 schreef Sautor het volgende:
Als je bij de Stelvio in de buurt bent moet je de Mortirolo meepakken als je goed wilt doodgaan
De alpe du 6 gangers rijden m overmorgen tot in het dorp, vlak voor het tunneltje. Da's de "mietjesfinish". De tourfinish ligt ergens helemaal achterin het dorp, nog bijna 1,5 km waarin nog wat klimmen, rotondes en vals plat zit. Kost je zeker 2-3 minuten extra.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
van waar tot waar meet je die tijd? Kun je het eens in Google maps laten zien?
De top 100 zeg maar rijdt de marmotte echt als wedstrijd en de rest heeft ook een gouden/zilveren/bronzen tijdslimiet. Wat dat betreft niet zo gek dat ze sommige wegen afsluiten als men zich naar beneden stort om wat minuutjes goed te makenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oh, een toertocht met tijdsregistratie bedoel je?
Als je een echte baas bent doe je 'm gewoon in omgekeerde richting.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:25 schreef Tommeke het volgende:
Nee dat is zo. Wel verstandig idd! Hopen dat ik die dag de camping afkom. Ik ga dus echt niet wijken voor een paar domme toerders.
Prachtig gebouwd frame. Ik kan me alleen niet zo vinden in de afmontage. Jammere blauwe wielen in een blauw frame ook.quote:
kan het met je eens zijn maar zijn de originele wielen , komen vast en zeker nog wel een keer zwarte inquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Prachtig gebouwd frame. Ik kan me alleen niet zo vinden in de afmontage. Jammere blauwe wielen in een blauw frame ook.
Die wil ik ook! Ziet er patent uit. En duur dat die krengen nieuw waren. Maar nu loop ik al een hele tijd naar zo'n Klein te zoeken. Het liefst een witte.quote:
als ik de kleur kon kiezen was het misschien ook wel wit geworden , voor die in de juiste kleur en maat langs kan komen ben ik echt een oude man, dus daar heb ik niet op gewachtquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die wil ik ook! Ziet er patent uit. En duur dat die krengen nieuw waren. Maar nu loop ik al een hele tijd naar zo'n Klein te zoeken. Het liefst een witte.
stuurpen hoort zo (tegenwoordig zetten ze er een rechte pen in met 10cm spacer lol) , zadelpen is niet de originele , vandaar komt hij niet zo mooi uit . buiten dat mijn voorkeur al iets verder naar voren is als bij de meeste mensen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:48 schreef the_critic het volgende:
ook niet helemaal de juiste maat?! zadel staat erg ver naar voren, stuur met de pen omhoog?!
1,95 zal wel bij de langere mannen horen hier maar geen reusquote:
Stuurpen hoort niet zo. Dit zijn noodgrepen wanneer een spacertoren te hoog dreigt te worden.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:11 schreef dop het volgende:
[..]
stuurpen hoort zo (tegenwoordig zetten ze er een rechte pen in met 10cm spacer lol)
We kunnen ze niet meer bellen bij Klein , maar je kan van mij aan nemen dat hij zo origineel is afgemonteerd, is geen fietsje van 2012quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Stuurpen hoort niet zo. Dit zijn noodgrepen wanneer een spacertoren te hoog dreigt te worden.
Je kan hem beter omdraaien en 1 a 2cm aan spacers er tussen doen. Dat doet niks af aan de stijfheid. Hier kan je berekenen hoeveel spacers je nodig hebt: http://alex.phred.org/stemchart/Default.aspx
Hoezo drama?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:42 schreef Oksel het volgende:
Voor 't eerst met de vrouw gefietst..Wat een drama.
Als je niet naar ervaren rotten wilt luisteren.... niet doen dan. (maar die 175 mm trap je net effe makkelijker rond)quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu cranks van 172.5 mm. Is het aan te raden om, nu ik toch een crank moet vervangen, bij de te verlengen naar 175? Jullie hadden het er eerder over dat ik 175 nodig had.
Ik vind 't prima fietsen, dus tenzij er een heel goed argument is doe ik het niet.
Niet lullig bedoelt, maar ik denk dat kano hier nog weinig aan heeft aangezien je niet specifiek aangeeft waarom langere cranks beter werken voor langere personen..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je niet naar ervaren rotten wilt luisteren.... niet doen dan. (maar die 175 mm trap je net effe makkelijker rond)
Weet ook niet precies hoe het zit, maar langere crank is langere hefboom en dus minder kracht nodig om hetzelfde verzet rond te krijgen. Waarom dat bij langere mensen juist handiger is dat weet ik ook nietquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu cranks van 172.5 mm. Is het aan te raden om, nu ik toch een crank moet vervangen, bij de te verlengen naar 175? Jullie hadden het er eerder over dat ik 175 nodig had.
Ik vind 't prima fietsen, dus tenzij er een heel goed argument is doe ik het niet.
Das waar. Maar is het waard om daar nog meer geld aan uit te geven?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je niet naar ervaren rotten wilt luisteren.... niet doen dan. (maar die 175 mm trap je net effe makkelijker rond)
Langere benen? Bij kortere benen werkt een lange crank denk ik averechts omdat je dan erg ver naar beneden moet en erg ver naar boven.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Niet lullig bedoelt, maar ik denk dat kano hier nog weinig aan heeft aangezien je niet specifiek aangeeft waarom langere cranks beter werken voor langere personen..
[..]
Weet ook niet precies hoe het zit, maar langere crank is langere hefboom en dus minder kracht nodig om hetzelfde verzet rond te krijgen. Waarom dat bij langere mensen juist handiger is dat weet ik ook niet
Ja waarschijnlijk wordt bij kortere benen en lange cranks de draaicirkel in verhouding te groot en oncomfortabel ofzo. Iets anders kan ik ook niet bedenken. Maar zoals ik al zei, ik weet het ook niet preciesquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Langere benen? Bij kortere benen werkt een lange crank denk ik averechts omdat je dan erg ver naar beneden moet en erg ver naar boven.
Jij hebt veel te veel vakantie. Is beverstraat soms je werkgever?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:22 schreef JohnDDD het volgende:
Zo, zit er aan te denken deze zomer eens te gaan fietsen op Tenerife. Mensen ervaring? 't Lijkt me wel verschroeiend heet daar in de zomer. Da's Afrika in principe hč. Verder hebben ze een mooie vulkaan, de hoogste berg van Spanje. Daar wil ik me wel eens aan wagen. Ruim 40 km klimmen.
Amerikaans hč? Dat hebben die oude Treks, van 2001-2005 ook heel erg. Erg lang en een zitbuis die ver naar achter staat.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:36 schreef eentwee het volgende:
Die Kleins zijn ook achterlijk lang. Wel heel mooi frame maar je hebt in elk geval wel een zadelpen zonder setback nodig. Een stuur met 3cm minder reach zou ook al helpen (al is dat niet equivalent).
Mijn vriendin wil qua techniek alles weten en zelf kunnenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:43 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hoezo drama?
Mijn vriendin wist voordat ze een racefiets kocht afgelopen weekend niet eens hoe het versnellingsapparaat werkte
Dat zal bij die van mij misschien ook ooit nog komen. Ze weet nu iig hoe de shifter werkt en wat lichter en zwaarder isquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mijn vriendin wil qua techniek alles weten en zelf kunnen
We gaan komende week beginnen met een singlespeed voor haar. Ik mag het haar uitleggen en haar er bij helpen
Verder wil ze zelf alles zo veel mogelijk doen
doe je er dan 1 van 175 mm en hou je die andere van 172,5? dan kun je het verschil ervaren.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:51 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, nu laat ik 1 crank (de rechter) vervangen. Omdat die kapot is. Ik weet niet hoe duur dat is, en hoe duur het is om ze allebei te vervangen. Als ik er veel aan heb, en het kost niet al te veel, dan doe ik 't nog wel.
Dat fietst toch voor geen meter?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
doe je er dan 1 van 175 mm en hou je die andere van 172,5? dan kun je het verschil ervaren.
Reken er dan wel op dat je voortaan voor het been met de 175 mm wijdere broekspijpen nodig hebt dan voor het been met de korte crank want je krijgt er monsterlijk gespierde poten van!
Ik ben ZZP-er, ik werk meestal drie weken en ga dan een week weg. Was dit jaar al: in Afrika, 2 keer in Italië, op Mallorca, in Engeland, Polen en Duitsland.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Jij hebt veel te veel vakantie. Is beverstraat soms je werkgever?
quote:Op woensdag 6 juni 2012 07:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wist niet dat manivels los verkrijgbaar waren?
Dan ga ik, als ik niet 1 losse crank (manivel?) kan krijgen voor de 175.quote:Op woensdag 6 juni 2012 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Die cranklengte staat in verhouding tot je beenlengte. Het optimum voor mensen met een gemiddelde lengte is 172.5. Ben je lang neem je dus beter een 175mm crank en ben je klein neem je een 170mm.
En: Met een kortere crank rijd je meer op souplesse, met een langere crank zet je beter kracht.
Niet dat je als lange mens niet met een korte crank kan rijden want op baanfietsen zitten cranks van 165mm. Anders komt de crank tegen de baan in de steile kombochten als je langzaam fietst.
Kanoboy is met 1.85 niet echt heel lang dus kan zowel met 172.5 als met 175 wel uit de voeten als je het mij zou vragen. Met een lichte voorkeur voor 175mm.
Klinkt wel een beetje als die fietsmeting van jou, als die fietsenmaker je een cm lager en 3 langer had neergezet had je het vast ook fantastisch gevondenquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:31 schreef Patroon het volgende:
Verschillen tussen cranklengtes zijn echt minimaal. Daar zullen wij als amateurs/recreanten geen noemswaardig voordeel uithalen. Er zijn zoveel andere punten die grotere verschillen maken.
Een bekende FM hier uit het Noorden, al jaren enkel gespecialiseerd in race en MTB. Had eens een fiets verkocht aan een vrouw. Ze heeft toen eens ergens in een tijdschrift gelezen dat bij x lengte beter een kortere cranklengte kan hebben. Ze kwam daarna bij de FM en zei dat ze dit en dat had gelezen en dat ze dat inderdaad voelde tijdens het fietsen bla bla. Ze wilde per se andere crank erop en ze was volgens haar niet goed voorgelicht. Prima, hij bestelde kortere cranks en plaatst ze er op. Vrouw helemaal blij en voelde het meteen, fietste stukken beter etc.
Half jaartje later komt ze de fiets brengen voor een onderhoudsbeurt. Zonder dat zij het wist heeft toen die FM de cranks weer terug gewisseld (hij had de oude nog). De vrouw had niets door en fietste weer vrolijk verder, fietsen ging nog steeds héérlijk!Weer een half jaartje later komt ze weer voor een onderhoudsbeurt en heeft hij de cranks weer terug gewisseld. Toen hij het vertelde was ze ontzettend boos, maar haar man, die ook een wielrenner is, kon er smakelijk om lachen.
Die vrouw merkte het niet eens toen ze weer een langere crank kreeg. Ik weet zeker dat ik het gelijk merk als ik weer 2cm dieper kom te zitten. Sinds jaren zit ik eindelijk pijnloos op de fiets, zelfs na 250km, het enige wat dan pijn doet is de benenquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje als die fietsmeting van jou, als die fietsenmaker je een cm lager en 3 langer had neergezet had je het vast ook fantastisch gevondenPlacebo-effect
Als ik jouw 51 naar een 50 verwissel heb je het denk ik ook niet door...quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:31 schreef Patroon het volgende:
Verschillen tussen cranklengtes zijn echt minimaal. Daar zullen wij als amateurs/recreanten geen noemswaardig voordeel uithalen. Er zijn zoveel andere punten die grotere verschillen maken.
Een bekende FM hier uit het Noorden, al jaren enkel gespecialiseerd in race en MTB. Had eens een fiets verkocht aan een vrouw. Ze heeft toen eens ergens in een tijdschrift gelezen dat bij x lengte beter een kortere cranklengte kan hebben. Ze kwam daarna bij de FM en zei dat ze dit en dat had gelezen en dat ze dat inderdaad voelde tijdens het fietsen bla bla. Ze wilde per se andere crank erop en ze was volgens haar niet goed voorgelicht. Prima, hij bestelde kortere cranks en plaatst ze er op. Vrouw helemaal blij en voelde het meteen, fietste stukken beter etc.
Half jaartje later komt ze de fiets brengen voor een onderhoudsbeurt. Zonder dat zij het wist heeft toen die FM de cranks weer terug gewisseld (hij had de oude nog). De vrouw had niets door en fietste weer vrolijk verder, fietsen ging nog steeds héérlijk!Weer een half jaartje later komt ze weer voor een onderhoudsbeurt en heeft hij de cranks weer terug gewisseld. Toen hij het vertelde was ze ontzettend boos, maar haar man, die ook een wielrenner is, kon er smakelijk om lachen.
Goedkoper dan bij De Vos ga je het denk ik niet vinden... Die Polen daar zijn niet zo duur, dus je betaalt een laag uurloonquote:Op woensdag 6 juni 2012 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik jouw 51 naar een 50 verwissel heb je het denk ik ook niet door...
Wat is een goede prijs voor een campa centaur 2011 dubbel met 53/39 175 mm inclusief vervangen?
Daar staan alleen complete groepen. Ik ben iig 250 ekkies kwijt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goedkoper dan bij De Vos ga je het denk ik niet vinden... Die Polen daar zijn niet zo duur, dus je betaalt een laag uurloon
http://www.vosfietsen.nl/(...)icle&id=45&Itemid=69
Ik heb inderdaad ook al gekeken naar dat soort dingen ja. Maar ik heb nu een fiets die compleet centaur is, dat wil ik graag zo houden.quote:
heeft een compact crankstel een kleinere steek (zal haast wel)?quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook al gekeken naar dat soort dingen ja. Maar ik heb nu een fiets die compleet centaur is, dat wil ik graag zo houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door dop op 06-06-2012 17:55:29 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Ja, met spareparts wordt ook niet veel gestunt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar staan alleen complete groepen. Ik ben iig 250 ekkies kwijt.
Wat bedoel je van 51 naar 50?quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik jouw 51 naar een 50 verwissel heb je het denk ik ook niet door...
Wat is een goede prijs voor een campa centaur 2011 dubbel met 53/39 175 mm inclusief vervangen?
Dat sowieso ja. FM vroeg al welke ik er op wilde, ik laat degene die met de crank meekomen er op zitten en bewaar mijn oude. Die hebben nu max 4000 km gemaakt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, met spareparts wordt ook niet veel gestunt.
Tip: koop hetzelfde type crankstel, dan kan je de oude voorbladen nog gebruiken.
@Dop: Eddy Merckx reed volgens mij ook met 180mm manivels.
[ afbeelding ]
Voorblad?quote:
Dan heb je het over een 50 of 53. Maar dat verschil zal je wel merken als je tegen de 60 per uur rijdt. Bij de 50 is het net of is de ketting eraf en bij de 53 voel je nog weerstand. Bij een trapfrequentie van 100 RPM scheelt het zo'n 3km per uur. Dus dat verschil merk je wel degelijk.quote:
Dat is wel een goed tipje, is 2007 al met de power torque?quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:48 schreef buzz1291 het volgende:
Kano,
Ik was vandaag bij Rose en daar lag in de aanbiedingenbak een Campa Chorus 2007 Carbon crackstel 172,5 mm voor 10 speed inclusief 53x39 tandwielen voor ............... negenennegentig euries. Kost je wel een ritje naar Bocholt in Duitsland maar dan heb heb je ook wat. De juiste imbussleutel erbij en je ramt dat ding er zo zelf in.
Waterschade?quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:48 schreef buzz1291 het volgende:
Kano,
Ik was vandaag bij Rose en daar lag in de aanbiedingenbak een Campa Chorus 2007 Carbon crackstel 172,5 mm voor 10 speed inclusief 53x39 tandwielen voor ............... negenennegentig euries. Kost je wel een ritje naar Bocholt in Duitsland maar dan heb heb je ook wat. De juiste imbussleutel erbij en je ramt dat ding er zo zelf in.
Jij moet nog veel leren Tommeke.quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:25 schreef Tommeke het volgende:
Zie je wel cheeseplenk! Shimano is beter en innovatiever. Punt.
Ja, komt heel vaak voor bij cranks; waterschade.quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:31 schreef Patroon het volgende:
Lol, een crank die niet tegen water kan..
Jij gaat ook overal serieus op in hequote:Op woensdag 6 juni 2012 19:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol, een crank die niet tegen water kan..
Iquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, komt heel vaak voor bij cranks; waterschade.
Gek word ik er van.
Dan fiets je te weinig.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Overigens kunnen fietsonderdelen eigenlijk best slecht tegen water als je erover nadenktFiets staat altijd binnen en fiets vaker droog dan nat, maar toch zie je dan na 1 nat ritje al roest op je ketting of piepende derailleurwieltjes..
Ja, derailleurs afstellen is een vak apart.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Kraak kraak piep, stotter, schakel, rammel, rammel, krak en naar de volgende versnelling!
quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij gaat ook overal serieus op in he
Ergo, Campa-rijders kunnen dat nietquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, derailleurs afstellen is een vak apart.
Nee daar zag het beslist niet naar uit. Puntgaaf. Waarschijnlijk gewoon een overblijvertje van iemand die een fiets kocht maar er langere of kortere cranks op wilde hebben. En die waterschade was niet in Biketown hé. Ik denk ook niet dat ze daar ooit ook maar iets uit die verbrande boedel zullen verkopen. Rose kennende strijken ze gewoon de verzekeringscenten op, investeren in nieuwe voorraad en de verzekeraar mag de hele boedel in de rams verkopen.quote:
Ik ben in april/mei ook veel vet kwijtgeraakt, mijn buik is echt weggeslonken, maar heb nog steeds heel klein beetje een buikje. (Heb ik al heeeeel lang sinds mijn 12e). Wil graag dat vet nog kwijt wat het is nutteloos. Nu heb ik een maand niet getraind, vet is redelijk gelijk gebleven, spieren achteruit. Heb jij echt 6% vet zoals in je ondertitel staat?quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:09 schreef kaasplankje het volgende:
Ik lunch met roerei brood spek en roomboter om te zorgen dat ik niet te mager wordt.
Ja, ´t schommelt zo tussen 6% en 8% afhankelijk van hoeveel ik rijdt. Ik ben ook al meer dan 10 jaar op vrijwel hetzelfde gewicht. Het zal eens 1 of 2 kg schelen maar meer bijna nooit.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik ben in april/mei ook veel vet kwijtgeraakt, mijn buik is echt weggeslonken, maar heb nog steeds heel klein beetje een buikje. (Heb ik al heeeeel lang sinds mijn 12e). Wil graag dat vet nog kwijt wat het is nutteloos. Nu heb ik een maand niet getraind, vet is redelijk gelijk gebleven, spieren achteruit. Heb jij echt 6% vet zoals in je ondertitel staat?
Daar zouden de profs haast jaloers op zijn! Klasse. Hoe lang/zwaar ben je?quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ´t schommelt zo tussen 6% en 8% afhankelijk van hoeveel ik rijdt. Ik ben ook al meer dan 10 jaar op vrijwel hetzelfde gewicht. Het zal eens 1 of 2 kg schelen maar meer bijna nooit.
1.81 en 72-73kg Ik moet weg!quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Daar zouden de profs haast jaloers op zijn! Klasse. Hoe lang/zwaar ben je?
Veel spieren dus!quote:
Ik zit op zo'n 68kg met 1m79. Kan nog wel wat spier bij. Zit op zo'n 10% vet. Die weegschalen die vocht en vet% meten zijn trouwens niet zo betrouwbaar. Drink een liter water van te voren en je krijgt weer een heel ander beeld. Beter zijn die handmatige tangen om vetpercentage te meten.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:58 schreef JohnDDD het volgende:
Zo vanmorgen na 2 weken weer op de weegschaal: 69,3 kg / 13.3% vet / 59% water, 2 weken geleden zat ik nog op 70,0kg / 12.7% fat / 59.5% water. Raak momenteel spiermassa kwijt door naweeën van mijn knieblessure die nog niet helemaal hersteld is (maar wel beter gaat). Hoop snel weer met trainen te kunnen beginnen zodat ik weer spiermassa opbouw. Ik wil ook nog wat vet kwijt. 11-11.5% vet lijkt me wel mooi, dan zou ik nog zo ongeveer 2% kwijt moeten, dat is 1,4kg, als ik er dan nog 3kg spieren bij kweek ben ik volgens mij mooi op gewicht.
Jammer, te laat gezien. Wel bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:48 schreef buzz1291 het volgende:
Kano,
Ik was vandaag bij Rose en daar lag in de aanbiedingenbak een Campa Chorus 2007 Carbon crackstel 172,5 mm voor 10 speed inclusief 53x39 tandwielen voor ............... negenennegentig euries. Kost je wel een ritje naar Bocholt in Duitsland maar dan heb heb je ook wat. De juiste imbussleutel erbij en je ramt dat ding er zo zelf in.
Je mag ze afstellen met een klein tikkie speling. Als je dan je wiel in de fiets steekt en de blokkage dicht is ie precies goed.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:19 schreef dop het volgende:
mijn ervaring met lagers is vooral dat de afstelling nauw luistert als het om conuslagers gaat.
ook met industrie lagers heb je slechte setjes, maar die zijn makkelijker en sneller te servicen door een leek, een vakman zal met beide weinig moete hebben.
en volgens mij is er bij conus lagers bij veel mensen ook de neiging om ze nog ff bij te stellen als men ook maar het idee heeft dat er speling op kan zitten , en dan ga je 9 van de 10 keer ook nat.
(ik heb zelf ook wel eens een setje verprutst)
Ja de huidplooimeting. Elektronisch vetmeten is onbetrouwbaar. Als ik op dat ding ga staan zegt ie "ERROR"quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:55 schreef fl4puit het volgende:
Voor het geval dat: Eiwitten eten! Verder redelijk onbetrouwbaar, die wegschalen met vetmeting. Train je dan ook in de sportschool? Want fietsen en spiermassa opbouwen is niet echt een goede combi...
dat heb ik dus door schade en schande geleerdquote:Op donderdag 7 juni 2012 18:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je mag ze afstellen met een klein tikkie speling. Als je dan je wiel in de fiets steekt en de blokkage dicht is ie precies goed.
Maar die originele Campa Record conusnaven liepen goed afgesteld zo mooi dat wanneer je je fiets ophing en een slinger aan het wiel gaf je bwvs na een uur kon terugkomen en dan draaide dat wiel nog.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Shimano naven lopen qua kwaliteit achter bij de rest van de groep. Zeker als je kijkt naar de hoeveelheid vet die Shimano standaard gebruikt. Dat die snel kapot gaan verbaast me niks. Ik rij al jaren met naven met industrielagers. DT en aanverwanten. Ik heb meer vertrouwen in een onbekende naaf met industrielagers dan in een merknaaf met conuslagers.
Ik dacht al dat er wel iemand was die het kon waarderenquote:
Kan je toch gewoon doen? Als ie schoon is?quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:25 schreef Piperidine het volgende:
Ik wil graag fietsen in Valkenburg. Weten jullie hoe het zit met een racefiets in een hotel? Het liefst wil ik natuurlijk mijn fiets veilig op mijn kamer hebben staan. Hebben jullie mogelijk tips van echte (wieler)hotels?
Lijkt mij ook, maar wil natuurlijk zeker weten voordat ik een hotel boek.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan je toch gewoon doen? Als ie schoon is?
Heb er verder geen ervaring mee. Misschien weet ivo een adresje?
Neen,niet direct..maar zal toch wel mogen zeker?quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:25 schreef Piperidine het volgende:
Ik wil graag fietsen in Valkenburg. Weten jullie hoe het zit met een racefiets in een hotel? Het liefst wil ik natuurlijk mijn fiets veilig op mijn kamer hebben staan. Hebben jullie mogelijk tips van echte (wieler)hotels?
Naast je bed zeker?quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:25 schreef Piperidine het volgende:
Ik wil graag fietsen in Valkenburg. Weten jullie hoe het zit met een racefiets in een hotel? Het liefst wil ik natuurlijk mijn fiets veilig op mijn kamer hebben staan. Hebben jullie mogelijk tips van echte (wieler)hotels?
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Naast je bed zeker?![]()
Zou mij echt niet boeien. Neem maar mee die fiets.
Is toch jouw eigendom, hebben zij niets mee te maken. Zolang ie maar schoon isquote:Op donderdag 7 juni 2012 21:38 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Neen,niet direct..maar zal toch wel mogen zeker?
het is hun eigendom, als ze regels hebben dien je je er aan te houden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Is toch jouw eigendom, hebben zij niets mee te maken. Zolang ie maar schoon is
Leuk hoor ,met al dat kettingssmeer..quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Is toch jouw eigendom, hebben zij niets mee te maken. Zolang ie maar schoon is
Je moet 'm ook niet in je bed leggen bever!quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:04 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Leuk hoor ,met al dat kettingssmeer..
Dan kun je hem lekker kussenquote:Op donderdag 7 juni 2012 22:05 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je moet 'm ook niet in je bed leggen bever!
Met een knuffel erbij, dan is ze niet allenig.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:09 schreef beverstraat het volgende:
Of leg hem in je auto onder een doek..
En een kussen! ,maar dan moet je hem wel een nachtzoen komen gevenquote:Op donderdag 7 juni 2012 22:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met een knuffel erbij, dan is ze niet allenig.
Met welke heilige rijd jij dan?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
Na een flinke rit bedank ik mijn fiets altijd even. Jullie niet?
En als 't in de winter koud is doe ik de verwarming in de garage een graadje hoger na een ritje
Je hebt ook een bed voor je fiets, legt hem onder een dekentje?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
Na een flinke rit bedank ik mijn fiets altijd even. Jullie niet?
En als 't in de winter koud is doe ik de verwarming in de garage een graadje hoger na een ritje
Nee hoor, ik heb een prachtige beugel met wat foam erop zodat hij lekker zacht hangt en geen krassen krijgt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt ook een bed voor je fiets, legt hem onder een dekentje?
Campa.quote:
Foto?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Awel, net een mooie bestelling gedaan bij rose. Hoop dat de levertijden meevallen. Ketting, rembokjes en cranklager ga ik zelf proberen te fixen (allen campa veloce 2007). Slagje in wiel mag de FM zich aan wagen. Allicht lukt het helemaal niet met het crank-gebeuren en dan besteedt ik het verder ook uit.
Mijn alu frame van schouten lijkt bij de achterwielophanging toch corrosie gevoelig en de verf bobbelt rondom de gaatjes aldaar in het frame. Is daar nog iets van op te merken? Schuren verven klaar, negeren, of toch ernstiger?
Ff kijken of dit werkt:quote:
Zo is het.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je mag ze afstellen met een klein tikkie speling. Als je dan je wiel in de fiets steekt en de blokkage dicht is ie precies goed.
Ze gebruiken inderdaad soms te weinig vet en soms staan de lagers ook te strak. Je moet die lagers gewoon even nalopen na aankoop, maar da moet ook bij alle fabriekssetjes met conuslagers van Fulcrum en Campa. Eenmaal goed afgesteld zijn ze onderhoudsarm en lopen ze beter dan alle industrielager. DT heeft een slechte naafgeometrie, te weinig offset bij de aandrijfzijde en een veel te zachte alu body. Ik ben altijd een half uur bezig om de kransjes van mijn DT achternaaf te trekken.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Shimano naven lopen qua kwaliteit achter bij de rest van de groep. Zeker als je kijkt naar de hoeveelheid vet die Shimano standaard gebruikt. Dat die snel kapot gaan verbaast me niks. Ik rij al jaren met naven met industrielagers. DT en aanverwanten. Ik heb meer vertrouwen in een onbekende naaf met industrielagers dan in een merknaaf met conuslagers.
Zo is het ook bij mijn Eurussen uit 2004/2005. Velgen zijn bijna door maar die naven.. geweldig, blijven maar lopen. Goede setjes zijn de oude zwarte Shamals al achterna gegaan, >300¤ op Ebay.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar die originele Campa Record conusnaven liepen goed afgesteld zo mooi dat wanneer je je fiets ophing en een slinger aan het wiel gaf je bwvs na een uur kon terugkomen en dan draaide dat wiel nog.
Gebruik een andere host. Zoals imgur.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:27 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ff kijken of dit werkt:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/26/munitie033.jpg/ (copy/paste deze link) | http://img26.imageshack.us/img26/433/munitie033.th.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img31.imageshack.us/img31/3896/munitie032.jpg (copy/paste deze link) ]
Awel, als iemand weet hoe je hier wel plaatjes kan krijgen, dan houd ik mij aanbevolen!
Uiteindelijk kan ze er op breken, maar daar doe je toch weinig aan. Zo ver is 't nog lang niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
5 jaar, waarvan alleen de laatste twee jaar regelmatig gebruikt. Ik fiets ook in de winter en kan niet uitsluiten dat er een keer wat zout op is gekomen, maar spoel hem direct na zo'n rit altijd even af met de tuinslang.
Nu willen we natuurlijk weten welke wielen want danquote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:56 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag heb ik mijn proefschrift in mogen leveren, wat dus een grote last van mijn schouders is.
Nu hoor ik jullie denken: Nou en SW, wat heeft dit met fietsen te maken.
Wel dit:
1. Ik heb meer tijd om te gaan fietsen, btw die patroon die 10k was een nulletje teveel
ik zit nu op 1,2k oid...
2, Als cadeautje voor het afmaken van mijn proefschrift heb ik geyle nieuwe wieltjes besteld
Nice! Mooie wielen!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:56 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag heb ik mijn proefschrift in mogen leveren, wat dus een grote last van mijn schouders is.
Nu hoor ik jullie denken: Nou en SW, wat heeft dit met fietsen te maken.
Wel dit:
1. Ik heb meer tijd om te gaan fietsen, btw patroon die 10k was een nulletje teveel
ik zit nu op 1,2k oid...
2, Als cadeautje voor het afmaken van mijn proefschrift heb ik geyle nieuwe wieltjes besteld
Wel met een goede momentsleutel werken hé, Want als je bij het monteren van een bracketlager PANG hoort, is je frame naar de klote!quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Awel, net een mooie bestelling gedaan bij rose. Hoop dat de levertijden meevallen. Ketting, rembokjes en cranklager ga ik zelf proberen te fixen (allen campa veloce 2007). Slagje in wiel mag de FM zich aan wagen. Allicht lukt het helemaal niet met het crank-gebeuren en dan besteedt ik het verder ook uit.
Mijn alu frame van schouten lijkt bij de achterwielophanging toch corrosie gevoelig en de verf bobbelt rondom de gaatjes aldaar in het frame. Is daar nog iets van op te merken? Schuren verven klaar, negeren, of toch ernstiger?
Nice! Ik moet nog even een paar weken blokken voor 8 tentamens en dan heb ik ook weer meer tijd om op de fietst te stappen!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:04 schreef SuperWeber het volgende:
Nee, jullie waren allemaal aan het showen met jullie e-piemel, toen dacht ik van: Dat kan ik beter, dus heb ik 'per ongeluk' een nulletje teveel ingetoetst. Als je al 10k gefietst hebt en dan nog meer tijd gaat krijgen om te fietsen, gaan de moeilijke vragen komen natuurlijk...
Die wielen heb ik wel echt gekocht trouwens...
Dat is dan alleen zo bij een carbon frame bedoel je? Kan me niet voorstellen dat aluminium of staal PANG zegt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wel met een goede momentsleutel werken hé, Want als je bij het monteren van een bracketlager PANG hoort, is je frame naar de klote!
(en voordat de vragen weer komen, NEE, Buzz heeft daar geen persoonlijke ervaring mee)
Carbon doet kgggg, staal doet PANG en aluminium zit er een beetje tussenin denk ik.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:48 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is dan alleen zo bij een carbon frame bedoel je? Kan me niet voorstellen dat aluminium of staal PANG zegt.
Had ik niet verwacht, ik heb altijd geleerd dat staal buigt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Carbon doet kgggg, staal doet PANG en aluminium zit er een beetje tussenin denk ik.
Met een hamer op een momentsleutel slaan getuigt sowieso niet van technische kennis. Je moet een sleutel aantrekken, niet slaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:49 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Had ik niet verwacht, ik heb altijd geleerd dat staal buigt.
Heb met mijn eigen ogen gezien dat een gerenomeerde fietsenmaker in Voorburg tijdens het monteren van deze crank de montagesleutel even 'aantikte' met een hamer. Kan me niet voorstellen dat hij dat zou doen als er het risico van een onherstelbaar frame inzit?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met een hamer op een momentsleutel slaan getuigt sowieso niet van technische kennis. Je moet een sleutel aantrekken, niet slaan.
Ik heb zelf de VDO MC 1.0quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:24 schreef Tommeke het volgende:
Wie weet nog een niet te dure kilometerteller die hoogtemeters aangeeft.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:42 schreef buzz1291 het volgende:
. En een bracket pot zonder vet monteren zodat die niet losloopt.
Ik ben nu aan het werk, je krijgt vandaag of morgen een PM!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:47 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik heb zelf de VDO MC 1.0Geweldig tellertje! Als je wilt heb ik er hier nog eentje liggen. Nieuw kosten ze 65 euro, maar voor een zacht prijsje mag ie weg.
![]()
Moet je wel er geen haast mee hebben want ik ga morgen voor een week naar New Yorkdus kan hem pas over 1,5 week opsturen!
hij schrijft montagesleutel ook daar is normaal geen hamer bij nodig maar is toch wat andersquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met een hamer op een momentsleutel slaan getuigt sowieso niet van technische kennis. Je moet een sleutel aantrekken, niet slaan.
Aantikken, niet slaan. Maar goed, ik denk dat die man in die tientallen jaren gewoon gevoel ervoor heeft gekregen. Zoals ik al zei, die zaak staat hoog aangeschreven en het zijn zeker niet de minsten die daar klant zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met een hamer op een momentsleutel slaan getuigt sowieso niet van technische kennis. Je moet een sleutel aantrekken, niet slaan.
Correct, het was een montagesleutel en geen momentsleutel.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:44 schreef dop het volgende:
[..]
hij schrijft montagesleutel ook daar is normaal geen hamer bij nodig maar is toch wat anders
Welke zaak is dat dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Aantikken, niet slaan. Maar goed, ik denk dat die man in die tientallen jaren gewoon gevoel ervoor heeft gekregen. Zoals ik al zei, die zaak staat hoog aangeschreven en het zijn zeker niet de minsten die daar klant zijn.
zou ik niet doen zeker als het alu op staal is , maar ook bij staal op staal kan dat een verbinding worden die je NOOIT meer los krijgtquote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:42 schreef buzz1291 het volgende:
Aluminium schroefdraad is nu niet het allerhardste materiaal. En vast is vast. Dŕt vergeten beginnelingen nog wel eens. En een bracket pot zonder vet monteren zodat die niet losloopt.
Niet alleen beginners. Toen ik een tijdje geleden het bracket uit m'n crosser wou halen zijn m'n collega en ik 10 min bezig geweest.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:42 schreef buzz1291 het volgende:
Aluminium schroefdraad is nu niet het allerhardste materiaal. En vast is vast. Dŕt vergeten beginnelingen nog wel eens. En een bracket pot zonder vet monteren zodat die niet losloopt.
Ik herstel oldtimerts als hobby en dan kun je niet zonderquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:41 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan wel op een sleutel slaan met een hamer als de bout niet los wil om 'm te laten "schrikken"
Sommige FM's doen dat. Ik zou dat nooit doen. En al helemaal niet om iets vast te zetten.
Is dat zo? Ik wil het best aannemen maar ik heb altijd geleerd dat je voor vaste verbindingen er beter geen smeermiddel tussen kan doen in tegenstelling tot een klem verbinding waar je dus altijd montage pasta moet gebruiken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Niet alleen beginners. Toen ik een tijdje geleden het bracket uit m'n crosser wou halen zijn m'n collega en ik 10 min bezig geweest.
Je moet er overigens wel montage pasta of vet tussen doen hoor!
Schroefdraad die je met montagevet insmeert gaat langer mee, dus dat is altijd aanbevolen voor onderdelen die regelmatig los en vast moeten ( cassettemoer, bladboutjes, stuurpen etc. )quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik wil het best aannemen maar ik heb altijd geleerd dat je voor vaste verbindingen er beter geen smeermiddel tussen kan doen in tegenstelling tot een klem verbinding waar je dus altijd montage pasta moet gebruiken.
Ik zal er wel bijzeggen dat ik ooit pas één keer zelf een bracket lager vervangen heb. Maar ik hou jullie opmerking in gedachte voor de volgende keer.
Dan hoef je nog niet in Geenstijl-stijl te gaan praten, houden we het ook wat dat betreft wel een beetje soignee ja ?!quote:
Buzz, wat ben je toch genuanceerd/aardig de laatste tijd!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik wil het best aannemen maar ik heb altijd geleerd dat je voor vaste verbindingen er beter geen smeermiddel tussen kan doen in tegenstelling tot een klem verbinding waar je dus altijd montage pasta moet gebruiken.
Ik zal er wel bijzeggen dat ik ooit pas één keer zelf een bracket lager vervangen heb. Maar ik hou jullie opmerking in gedachte voor de volgende keer.
Hahaquote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Buzz, wat ben je toch genuanceerd/aardig de laatste tijd!alles wel ok?
Zeg dat wel. Ik had de hele weg tegen, tussen de weilanden. Wel lekker weer verder.quote:
zo is hetquote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Schroefdraad die je met montagevet insmeert gaat langer mee, dus dat is altijd aanbevolen voor onderdelen die regelmatig los en vast moeten ( cassettemoer, bladboutjes, stuurpen etc. )
Montage vet is ook weer niet zo smerend dat bouten en moeren onherroepelijk losglibberen hoe vast je ze ook draait, het hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de boel ook ooit nog eens los kan zonder schade. En aangezien kapotte schroefdraad aan het brackethuis van je frame vaak einde verhaal is, zou ik die zéker insmeren!
Nee, het is niet oké vandaag. Kut wind en daar hou ik helemaal niet van. Maar ik doop mijn giftig pennetje tegenwoordig maar in een ander potje om het hier verder gezellig te houden.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Buzz, wat ben je toch genuanceerd/aardig de laatste tijd!alles wel ok?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |