Ik ben in april/mei ook veel vet kwijtgeraakt, mijn buik is echt weggeslonken, maar heb nog steeds heel klein beetje een buikje. (Heb ik al heeeeel lang sinds mijn 12e). Wil graag dat vet nog kwijt wat het is nutteloos. Nu heb ik een maand niet getraind, vet is redelijk gelijk gebleven, spieren achteruit. Heb jij echt 6% vet zoals in je ondertitel staat?quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:09 schreef kaasplankje het volgende:
Ik lunch met roerei brood spek en roomboter om te zorgen dat ik niet te mager wordt.
Ja, ´t schommelt zo tussen 6% en 8% afhankelijk van hoeveel ik rijdt. Ik ben ook al meer dan 10 jaar op vrijwel hetzelfde gewicht. Het zal eens 1 of 2 kg schelen maar meer bijna nooit.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik ben in april/mei ook veel vet kwijtgeraakt, mijn buik is echt weggeslonken, maar heb nog steeds heel klein beetje een buikje. (Heb ik al heeeeel lang sinds mijn 12e). Wil graag dat vet nog kwijt wat het is nutteloos. Nu heb ik een maand niet getraind, vet is redelijk gelijk gebleven, spieren achteruit. Heb jij echt 6% vet zoals in je ondertitel staat?
Daar zouden de profs haast jaloers op zijn! Klasse. Hoe lang/zwaar ben je?quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ´t schommelt zo tussen 6% en 8% afhankelijk van hoeveel ik rijdt. Ik ben ook al meer dan 10 jaar op vrijwel hetzelfde gewicht. Het zal eens 1 of 2 kg schelen maar meer bijna nooit.
1.81 en 72-73kg Ik moet weg!quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Daar zouden de profs haast jaloers op zijn! Klasse. Hoe lang/zwaar ben je?
Veel spieren dus!quote:
Ik zit op zo'n 68kg met 1m79. Kan nog wel wat spier bij. Zit op zo'n 10% vet. Die weegschalen die vocht en vet% meten zijn trouwens niet zo betrouwbaar. Drink een liter water van te voren en je krijgt weer een heel ander beeld. Beter zijn die handmatige tangen om vetpercentage te meten.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:58 schreef JohnDDD het volgende:
Zo vanmorgen na 2 weken weer op de weegschaal: 69,3 kg / 13.3% vet / 59% water, 2 weken geleden zat ik nog op 70,0kg / 12.7% fat / 59.5% water. Raak momenteel spiermassa kwijt door naweeën van mijn knieblessure die nog niet helemaal hersteld is (maar wel beter gaat). Hoop snel weer met trainen te kunnen beginnen zodat ik weer spiermassa opbouw. Ik wil ook nog wat vet kwijt. 11-11.5% vet lijkt me wel mooi, dan zou ik nog zo ongeveer 2% kwijt moeten, dat is 1,4kg, als ik er dan nog 3kg spieren bij kweek ben ik volgens mij mooi op gewicht.
Jammer, te laat gezien. Wel bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:48 schreef buzz1291 het volgende:
Kano,
Ik was vandaag bij Rose en daar lag in de aanbiedingenbak een Campa Chorus 2007 Carbon crackstel 172,5 mm voor 10 speed inclusief 53x39 tandwielen voor ............... negenennegentig euries. Kost je wel een ritje naar Bocholt in Duitsland maar dan heb heb je ook wat. De juiste imbussleutel erbij en je ramt dat ding er zo zelf in.
Je mag ze afstellen met een klein tikkie speling. Als je dan je wiel in de fiets steekt en de blokkage dicht is ie precies goed.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:19 schreef dop het volgende:
mijn ervaring met lagers is vooral dat de afstelling nauw luistert als het om conuslagers gaat.
ook met industrie lagers heb je slechte setjes, maar die zijn makkelijker en sneller te servicen door een leek, een vakman zal met beide weinig moete hebben.
en volgens mij is er bij conus lagers bij veel mensen ook de neiging om ze nog ff bij te stellen als men ook maar het idee heeft dat er speling op kan zitten , en dan ga je 9 van de 10 keer ook nat.
(ik heb zelf ook wel eens een setje verprutst)
Ja de huidplooimeting. Elektronisch vetmeten is onbetrouwbaar. Als ik op dat ding ga staan zegt ie "ERROR"quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:55 schreef fl4puit het volgende:
Voor het geval dat: Eiwitten eten! Verder redelijk onbetrouwbaar, die wegschalen met vetmeting. Train je dan ook in de sportschool? Want fietsen en spiermassa opbouwen is niet echt een goede combi...
dat heb ik dus door schade en schande geleerdquote:Op donderdag 7 juni 2012 18:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je mag ze afstellen met een klein tikkie speling. Als je dan je wiel in de fiets steekt en de blokkage dicht is ie precies goed.
Maar die originele Campa Record conusnaven liepen goed afgesteld zo mooi dat wanneer je je fiets ophing en een slinger aan het wiel gaf je bwvs na een uur kon terugkomen en dan draaide dat wiel nog.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Shimano naven lopen qua kwaliteit achter bij de rest van de groep. Zeker als je kijkt naar de hoeveelheid vet die Shimano standaard gebruikt. Dat die snel kapot gaan verbaast me niks. Ik rij al jaren met naven met industrielagers. DT en aanverwanten. Ik heb meer vertrouwen in een onbekende naaf met industrielagers dan in een merknaaf met conuslagers.
Ik dacht al dat er wel iemand was die het kon waarderenquote:
Kan je toch gewoon doen? Als ie schoon is?quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:25 schreef Piperidine het volgende:
Ik wil graag fietsen in Valkenburg. Weten jullie hoe het zit met een racefiets in een hotel? Het liefst wil ik natuurlijk mijn fiets veilig op mijn kamer hebben staan. Hebben jullie mogelijk tips van echte (wieler)hotels?
Lijkt mij ook, maar wil natuurlijk zeker weten voordat ik een hotel boek.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan je toch gewoon doen? Als ie schoon is?
Heb er verder geen ervaring mee. Misschien weet ivo een adresje?
Neen,niet direct..maar zal toch wel mogen zeker?quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:25 schreef Piperidine het volgende:
Ik wil graag fietsen in Valkenburg. Weten jullie hoe het zit met een racefiets in een hotel? Het liefst wil ik natuurlijk mijn fiets veilig op mijn kamer hebben staan. Hebben jullie mogelijk tips van echte (wieler)hotels?
Naast je bed zeker?quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:25 schreef Piperidine het volgende:
Ik wil graag fietsen in Valkenburg. Weten jullie hoe het zit met een racefiets in een hotel? Het liefst wil ik natuurlijk mijn fiets veilig op mijn kamer hebben staan. Hebben jullie mogelijk tips van echte (wieler)hotels?
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Naast je bed zeker?![]()
Zou mij echt niet boeien. Neem maar mee die fiets.
Is toch jouw eigendom, hebben zij niets mee te maken. Zolang ie maar schoon isquote:Op donderdag 7 juni 2012 21:38 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Neen,niet direct..maar zal toch wel mogen zeker?
het is hun eigendom, als ze regels hebben dien je je er aan te houden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Is toch jouw eigendom, hebben zij niets mee te maken. Zolang ie maar schoon is
Leuk hoor ,met al dat kettingssmeer..quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Is toch jouw eigendom, hebben zij niets mee te maken. Zolang ie maar schoon is
Je moet 'm ook niet in je bed leggen bever!quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:04 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Leuk hoor ,met al dat kettingssmeer..
Dan kun je hem lekker kussenquote:Op donderdag 7 juni 2012 22:05 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je moet 'm ook niet in je bed leggen bever!
Met een knuffel erbij, dan is ze niet allenig.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:09 schreef beverstraat het volgende:
Of leg hem in je auto onder een doek..
En een kussen! ,maar dan moet je hem wel een nachtzoen komen gevenquote:Op donderdag 7 juni 2012 22:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met een knuffel erbij, dan is ze niet allenig.
Met welke heilige rijd jij dan?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
Na een flinke rit bedank ik mijn fiets altijd even. Jullie niet?
En als 't in de winter koud is doe ik de verwarming in de garage een graadje hoger na een ritje
Je hebt ook een bed voor je fiets, legt hem onder een dekentje?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
Na een flinke rit bedank ik mijn fiets altijd even. Jullie niet?
En als 't in de winter koud is doe ik de verwarming in de garage een graadje hoger na een ritje
Nee hoor, ik heb een prachtige beugel met wat foam erop zodat hij lekker zacht hangt en geen krassen krijgt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt ook een bed voor je fiets, legt hem onder een dekentje?
Campa.quote:
Foto?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Awel, net een mooie bestelling gedaan bij rose. Hoop dat de levertijden meevallen. Ketting, rembokjes en cranklager ga ik zelf proberen te fixen (allen campa veloce 2007). Slagje in wiel mag de FM zich aan wagen. Allicht lukt het helemaal niet met het crank-gebeuren en dan besteedt ik het verder ook uit.
Mijn alu frame van schouten lijkt bij de achterwielophanging toch corrosie gevoelig en de verf bobbelt rondom de gaatjes aldaar in het frame. Is daar nog iets van op te merken? Schuren verven klaar, negeren, of toch ernstiger?
Ff kijken of dit werkt:quote:
Zo is het.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je mag ze afstellen met een klein tikkie speling. Als je dan je wiel in de fiets steekt en de blokkage dicht is ie precies goed.
Ze gebruiken inderdaad soms te weinig vet en soms staan de lagers ook te strak. Je moet die lagers gewoon even nalopen na aankoop, maar da moet ook bij alle fabriekssetjes met conuslagers van Fulcrum en Campa. Eenmaal goed afgesteld zijn ze onderhoudsarm en lopen ze beter dan alle industrielager. DT heeft een slechte naafgeometrie, te weinig offset bij de aandrijfzijde en een veel te zachte alu body. Ik ben altijd een half uur bezig om de kransjes van mijn DT achternaaf te trekken.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Shimano naven lopen qua kwaliteit achter bij de rest van de groep. Zeker als je kijkt naar de hoeveelheid vet die Shimano standaard gebruikt. Dat die snel kapot gaan verbaast me niks. Ik rij al jaren met naven met industrielagers. DT en aanverwanten. Ik heb meer vertrouwen in een onbekende naaf met industrielagers dan in een merknaaf met conuslagers.
Zo is het ook bij mijn Eurussen uit 2004/2005. Velgen zijn bijna door maar die naven.. geweldig, blijven maar lopen. Goede setjes zijn de oude zwarte Shamals al achterna gegaan, >300¤ op Ebay.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar die originele Campa Record conusnaven liepen goed afgesteld zo mooi dat wanneer je je fiets ophing en een slinger aan het wiel gaf je bwvs na een uur kon terugkomen en dan draaide dat wiel nog.
Gebruik een andere host. Zoals imgur.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:27 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ff kijken of dit werkt:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/26/munitie033.jpg/ (copy/paste deze link) | http://img26.imageshack.us/img26/433/munitie033.th.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img31.imageshack.us/img31/3896/munitie032.jpg (copy/paste deze link) ]
Awel, als iemand weet hoe je hier wel plaatjes kan krijgen, dan houd ik mij aanbevolen!
Uiteindelijk kan ze er op breken, maar daar doe je toch weinig aan. Zo ver is 't nog lang niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
5 jaar, waarvan alleen de laatste twee jaar regelmatig gebruikt. Ik fiets ook in de winter en kan niet uitsluiten dat er een keer wat zout op is gekomen, maar spoel hem direct na zo'n rit altijd even af met de tuinslang.
Nu willen we natuurlijk weten welke wielen want danquote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:56 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag heb ik mijn proefschrift in mogen leveren, wat dus een grote last van mijn schouders is.
Nu hoor ik jullie denken: Nou en SW, wat heeft dit met fietsen te maken.
Wel dit:
1. Ik heb meer tijd om te gaan fietsen, btw die patroon die 10k was een nulletje teveel
ik zit nu op 1,2k oid...
2, Als cadeautje voor het afmaken van mijn proefschrift heb ik geyle nieuwe wieltjes besteld
Nice! Mooie wielen!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:56 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag heb ik mijn proefschrift in mogen leveren, wat dus een grote last van mijn schouders is.
Nu hoor ik jullie denken: Nou en SW, wat heeft dit met fietsen te maken.
Wel dit:
1. Ik heb meer tijd om te gaan fietsen, btw patroon die 10k was een nulletje teveel
ik zit nu op 1,2k oid...
2, Als cadeautje voor het afmaken van mijn proefschrift heb ik geyle nieuwe wieltjes besteld
Wel met een goede momentsleutel werken hé, Want als je bij het monteren van een bracketlager PANG hoort, is je frame naar de klote!quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Awel, net een mooie bestelling gedaan bij rose. Hoop dat de levertijden meevallen. Ketting, rembokjes en cranklager ga ik zelf proberen te fixen (allen campa veloce 2007). Slagje in wiel mag de FM zich aan wagen. Allicht lukt het helemaal niet met het crank-gebeuren en dan besteedt ik het verder ook uit.
Mijn alu frame van schouten lijkt bij de achterwielophanging toch corrosie gevoelig en de verf bobbelt rondom de gaatjes aldaar in het frame. Is daar nog iets van op te merken? Schuren verven klaar, negeren, of toch ernstiger?
Nice! Ik moet nog even een paar weken blokken voor 8 tentamens en dan heb ik ook weer meer tijd om op de fietst te stappen!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:04 schreef SuperWeber het volgende:
Nee, jullie waren allemaal aan het showen met jullie e-piemel, toen dacht ik van: Dat kan ik beter, dus heb ik 'per ongeluk' een nulletje teveel ingetoetst. Als je al 10k gefietst hebt en dan nog meer tijd gaat krijgen om te fietsen, gaan de moeilijke vragen komen natuurlijk...
Die wielen heb ik wel echt gekocht trouwens...
Dat is dan alleen zo bij een carbon frame bedoel je? Kan me niet voorstellen dat aluminium of staal PANG zegt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wel met een goede momentsleutel werken hé, Want als je bij het monteren van een bracketlager PANG hoort, is je frame naar de klote!
(en voordat de vragen weer komen, NEE, Buzz heeft daar geen persoonlijke ervaring mee)
Carbon doet kgggg, staal doet PANG en aluminium zit er een beetje tussenin denk ik.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:48 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is dan alleen zo bij een carbon frame bedoel je? Kan me niet voorstellen dat aluminium of staal PANG zegt.
Had ik niet verwacht, ik heb altijd geleerd dat staal buigt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Carbon doet kgggg, staal doet PANG en aluminium zit er een beetje tussenin denk ik.
Met een hamer op een momentsleutel slaan getuigt sowieso niet van technische kennis. Je moet een sleutel aantrekken, niet slaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:49 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Had ik niet verwacht, ik heb altijd geleerd dat staal buigt.
Heb met mijn eigen ogen gezien dat een gerenomeerde fietsenmaker in Voorburg tijdens het monteren van deze crank de montagesleutel even 'aantikte' met een hamer. Kan me niet voorstellen dat hij dat zou doen als er het risico van een onherstelbaar frame inzit?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met een hamer op een momentsleutel slaan getuigt sowieso niet van technische kennis. Je moet een sleutel aantrekken, niet slaan.
Ik heb zelf de VDO MC 1.0quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:24 schreef Tommeke het volgende:
Wie weet nog een niet te dure kilometerteller die hoogtemeters aangeeft.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:42 schreef buzz1291 het volgende:
. En een bracket pot zonder vet monteren zodat die niet losloopt.
Ik ben nu aan het werk, je krijgt vandaag of morgen een PM!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:47 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik heb zelf de VDO MC 1.0Geweldig tellertje! Als je wilt heb ik er hier nog eentje liggen. Nieuw kosten ze 65 euro, maar voor een zacht prijsje mag ie weg.
![]()
Moet je wel er geen haast mee hebben want ik ga morgen voor een week naar New Yorkdus kan hem pas over 1,5 week opsturen!
hij schrijft montagesleutel ook daar is normaal geen hamer bij nodig maar is toch wat andersquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met een hamer op een momentsleutel slaan getuigt sowieso niet van technische kennis. Je moet een sleutel aantrekken, niet slaan.
Aantikken, niet slaan. Maar goed, ik denk dat die man in die tientallen jaren gewoon gevoel ervoor heeft gekregen. Zoals ik al zei, die zaak staat hoog aangeschreven en het zijn zeker niet de minsten die daar klant zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met een hamer op een momentsleutel slaan getuigt sowieso niet van technische kennis. Je moet een sleutel aantrekken, niet slaan.
Correct, het was een montagesleutel en geen momentsleutel.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:44 schreef dop het volgende:
[..]
hij schrijft montagesleutel ook daar is normaal geen hamer bij nodig maar is toch wat anders
Welke zaak is dat dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Aantikken, niet slaan. Maar goed, ik denk dat die man in die tientallen jaren gewoon gevoel ervoor heeft gekregen. Zoals ik al zei, die zaak staat hoog aangeschreven en het zijn zeker niet de minsten die daar klant zijn.
zou ik niet doen zeker als het alu op staal is , maar ook bij staal op staal kan dat een verbinding worden die je NOOIT meer los krijgtquote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:42 schreef buzz1291 het volgende:
Aluminium schroefdraad is nu niet het allerhardste materiaal. En vast is vast. Dàt vergeten beginnelingen nog wel eens. En een bracket pot zonder vet monteren zodat die niet losloopt.
Niet alleen beginners. Toen ik een tijdje geleden het bracket uit m'n crosser wou halen zijn m'n collega en ik 10 min bezig geweest.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:42 schreef buzz1291 het volgende:
Aluminium schroefdraad is nu niet het allerhardste materiaal. En vast is vast. Dàt vergeten beginnelingen nog wel eens. En een bracket pot zonder vet monteren zodat die niet losloopt.
Ik herstel oldtimerts als hobby en dan kun je niet zonderquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:41 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan wel op een sleutel slaan met een hamer als de bout niet los wil om 'm te laten "schrikken"
Sommige FM's doen dat. Ik zou dat nooit doen. En al helemaal niet om iets vast te zetten.
Is dat zo? Ik wil het best aannemen maar ik heb altijd geleerd dat je voor vaste verbindingen er beter geen smeermiddel tussen kan doen in tegenstelling tot een klem verbinding waar je dus altijd montage pasta moet gebruiken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Niet alleen beginners. Toen ik een tijdje geleden het bracket uit m'n crosser wou halen zijn m'n collega en ik 10 min bezig geweest.
Je moet er overigens wel montage pasta of vet tussen doen hoor!
Schroefdraad die je met montagevet insmeert gaat langer mee, dus dat is altijd aanbevolen voor onderdelen die regelmatig los en vast moeten ( cassettemoer, bladboutjes, stuurpen etc. )quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik wil het best aannemen maar ik heb altijd geleerd dat je voor vaste verbindingen er beter geen smeermiddel tussen kan doen in tegenstelling tot een klem verbinding waar je dus altijd montage pasta moet gebruiken.
Ik zal er wel bijzeggen dat ik ooit pas één keer zelf een bracket lager vervangen heb. Maar ik hou jullie opmerking in gedachte voor de volgende keer.
Dan hoef je nog niet in Geenstijl-stijl te gaan praten, houden we het ook wat dat betreft wel een beetje soignee ja ?!quote:
Buzz, wat ben je toch genuanceerd/aardig de laatste tijd!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik wil het best aannemen maar ik heb altijd geleerd dat je voor vaste verbindingen er beter geen smeermiddel tussen kan doen in tegenstelling tot een klem verbinding waar je dus altijd montage pasta moet gebruiken.
Ik zal er wel bijzeggen dat ik ooit pas één keer zelf een bracket lager vervangen heb. Maar ik hou jullie opmerking in gedachte voor de volgende keer.
Hahaquote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Buzz, wat ben je toch genuanceerd/aardig de laatste tijd!alles wel ok?
Zeg dat wel. Ik had de hele weg tegen, tussen de weilanden. Wel lekker weer verder.quote:
zo is hetquote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Schroefdraad die je met montagevet insmeert gaat langer mee, dus dat is altijd aanbevolen voor onderdelen die regelmatig los en vast moeten ( cassettemoer, bladboutjes, stuurpen etc. )
Montage vet is ook weer niet zo smerend dat bouten en moeren onherroepelijk losglibberen hoe vast je ze ook draait, het hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de boel ook ooit nog eens los kan zonder schade. En aangezien kapotte schroefdraad aan het brackethuis van je frame vaak einde verhaal is, zou ik die zéker insmeren!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |