Ja klopt, Ik heb zowel de Alp gefietst als minder bekende cols en von de Alp toch het minst mooie. Te weinig ongerepte natuur, teveel kunstmatig.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat rondje is minstens 6 uur fietsen, als je 25 km/u rijdt zonder stoppen, zonder Alpe 'd Huez dan hé?. Les Deux Alpe is ook wel leuk, loopt mooi maar voor de mooie uitzichten moet je toch de Croix de Fer hebben of de Galibier.
Eigenlijk is Alpe 'd Huez helemaal geen mooie col. Hij is alleen historisch door de uitgevochten wielrenduels en vrij zwaar bovendien. Het is een brede weg naar een afzichtelijk uit de grond gestampt skidorp, Les Deux Alpes ook.
De weg wordt afgesloten die dag, er is niet voor niks een deelnemersaantal van 5000 man max. Dus zonder stuurbordje pikken ze je er op de cols misschien tussenuit? (Weet ik niet zeker hoor)quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:26 schreef Tommeke het volgende:
Is de Marmotten 7 juli?
Dan zit ik daar dus! Misschien het overwegen waard om een stukje mee te fietsen!
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
De weg wordt afgesloten die dag, er is niet voor niks een deelnemersaantal van 5000 man max. Dus zonder stuurbordje pikken ze je er op de cols misschien tussenuit? (Weet ik niet zeker hoor)
Net sms van mn broertje: in zn eerste jaar als wielrenner staat ie na 1:20 fietsen boven op L'alpe. Een vriend van ze rijdt deze week Alp du 6, en ze gaan m zonder dat ie ervanaf weet aanmoedigen. Maar ze hebben hun eigen fietsen ook meegenomen. Trots op mn kleine broertje, snif
25, jarenlang gerookt, Nooit eerder gesport, dit jaar voor het eerst op de racefiets, en hij heeft nog niets hogers beklommen dan de Cauberg. Dus het valt mij niks tegen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
Ook niks om je voor te schamen lijkt mequote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
1:20 is gewoon 10km per uur en een nette tijd, zeker voor iemand die niet veel traintquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
van waar tot waar meet je die tijd? Kun je het eens in Google maps laten zien?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
De weg wordt afgesloten die dag, er is niet voor niks een deelnemersaantal van 5000 man max. Dus zonder stuurbordje pikken ze je er op de cols misschien tussenuit? (Weet ik niet zeker hoor)
Net sms van mn broertje: in zn eerste jaar als wielrenner staat ie na 1:20 fietsen boven op L'alpe. Een vriend van ze rijdt deze week Alp du 6, en ze gaan m zonder dat ie ervanaf weet aanmoedigen. Maar ze hebben hun eigen fietsen ook meegenomen. Trots op mn kleine broertje, snif
Dit is die van de tour:quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
van waar tot waar meet je die tijd? Kun je het eens in Google maps laten zien?
20 uren haal ik ook niet, net of het trouwens een schande is om 20uren in de week te kunnen trainenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
En hij werkt gewoon, dus heeft niet zoals jij de tijd om 20 uren in de week te trainen![]()
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:08 schreef Oksel het volgende:
Strak voor 't eerst met de vrouw op de fiets, uurtje voordat het echte werk weer begint (koudt kutdt weer).
Mijn Campa Centaur groep schakelt kut trouwens.
I rest my casequote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef SuperWeber het volgende:
Campa is Italiaans, net als Alfa Romeo...
En seriously wie koopt er nou een Alfa voor zijn kwaliteit...
Ik kan iemand van 29 die er 3 weken terug ruim 3 uur over gedaan heeft, terwijl z'n vrienden al ruim 2 uur op het terras aan het bier zaten. Ook gerookt, overgewicht en te weinig getraind, is tijdens de AGR na 70 km afgestaptquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:26 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik kan iemand van 29 die er 3 weken terug ruim 3 uur over gedaan heeft, terwijl z'n vrienden al ruim 2 uur op het terras aan het bier zaten. Ook gerookt, overgewicht en te weinig getraind, is tijdens de AGR na 70 km afgestapt.
Een kleine side note:
hij had tot 2 weken voor de AGR een maand op Bali gezeten.
Nee, een cycloquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:47 schreef Tommeke het volgende:
Is de weg echt afgezet? Het is toch een toertocht?
Passo di Gavia, Stelvio idd, en de Cormet Roselend in Frankrijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:30 schreef nodisch18 het volgende:
Vet! Die Aubisque ziet er wel bruut uit.![]()
Wat zijn nog meer absolute aanraders als het om natuurschoon gaat? Zo moeten er in Zwitserland, Italië en Oostenrijk vast ook nog legio prachtige beklimmingen te doen zijn.
Bormio of omgeving.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:08 schreef Oksel het volgende:
Strak voor 't eerst met de vrouw op de fiets, uurtje voordat het echte werk weer begint (koudt kutdt weer).
Mijn Campa Centaur groep schakelt kut trouwens. Maar ik heb volgens mij nieuwe binnen/buiten kabels nodig.
Ik ga naar de Dolemieten dit jaar.. waar moet ik gaan staan om handig vandaan te vertrekken voor fietsen?
Die lijkt me ook wel hels inderdaad. Volgens Armstrong de allerzwaarste klim die hij ooit gefietst heeft.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:57 schreef Sautor het volgende:
Als je bij de Stelvio in de buurt bent moet je de Mortirolo meepakken als je goed wilt doodgaan
De alpe du 6 gangers rijden m overmorgen tot in het dorp, vlak voor het tunneltje. Da's de "mietjesfinish". De tourfinish ligt ergens helemaal achterin het dorp, nog bijna 1,5 km waarin nog wat klimmen, rotondes en vals plat zit. Kost je zeker 2-3 minuten extra.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
van waar tot waar meet je die tijd? Kun je het eens in Google maps laten zien?
De top 100 zeg maar rijdt de marmotte echt als wedstrijd en de rest heeft ook een gouden/zilveren/bronzen tijdslimiet. Wat dat betreft niet zo gek dat ze sommige wegen afsluiten als men zich naar beneden stort om wat minuutjes goed te makenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oh, een toertocht met tijdsregistratie bedoel je?
Als je een echte baas bent doe je 'm gewoon in omgekeerde richting.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:25 schreef Tommeke het volgende:
Nee dat is zo. Wel verstandig idd! Hopen dat ik die dag de camping afkom. Ik ga dus echt niet wijken voor een paar domme toerders.
Prachtig gebouwd frame. Ik kan me alleen niet zo vinden in de afmontage. Jammere blauwe wielen in een blauw frame ook.quote:
kan het met je eens zijn maar zijn de originele wielen , komen vast en zeker nog wel een keer zwarte inquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Prachtig gebouwd frame. Ik kan me alleen niet zo vinden in de afmontage. Jammere blauwe wielen in een blauw frame ook.
Die wil ik ook! Ziet er patent uit. En duur dat die krengen nieuw waren. Maar nu loop ik al een hele tijd naar zo'n Klein te zoeken. Het liefst een witte.quote:
als ik de kleur kon kiezen was het misschien ook wel wit geworden , voor die in de juiste kleur en maat langs kan komen ben ik echt een oude man, dus daar heb ik niet op gewachtquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die wil ik ook! Ziet er patent uit. En duur dat die krengen nieuw waren. Maar nu loop ik al een hele tijd naar zo'n Klein te zoeken. Het liefst een witte.
stuurpen hoort zo (tegenwoordig zetten ze er een rechte pen in met 10cm spacer lol) , zadelpen is niet de originele , vandaar komt hij niet zo mooi uit . buiten dat mijn voorkeur al iets verder naar voren is als bij de meeste mensen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:48 schreef the_critic het volgende:
ook niet helemaal de juiste maat?! zadel staat erg ver naar voren, stuur met de pen omhoog?!
1,95 zal wel bij de langere mannen horen hier maar geen reusquote:
Stuurpen hoort niet zo. Dit zijn noodgrepen wanneer een spacertoren te hoog dreigt te worden.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:11 schreef dop het volgende:
[..]
stuurpen hoort zo (tegenwoordig zetten ze er een rechte pen in met 10cm spacer lol)
We kunnen ze niet meer bellen bij Klein , maar je kan van mij aan nemen dat hij zo origineel is afgemonteerd, is geen fietsje van 2012quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Stuurpen hoort niet zo. Dit zijn noodgrepen wanneer een spacertoren te hoog dreigt te worden.
Je kan hem beter omdraaien en 1 a 2cm aan spacers er tussen doen. Dat doet niks af aan de stijfheid. Hier kan je berekenen hoeveel spacers je nodig hebt: http://alex.phred.org/stemchart/Default.aspx
Hoezo drama?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:42 schreef Oksel het volgende:
Voor 't eerst met de vrouw gefietst..Wat een drama.
Als je niet naar ervaren rotten wilt luisteren.... niet doen dan. (maar die 175 mm trap je net effe makkelijker rond)quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu cranks van 172.5 mm. Is het aan te raden om, nu ik toch een crank moet vervangen, bij de te verlengen naar 175? Jullie hadden het er eerder over dat ik 175 nodig had.
Ik vind 't prima fietsen, dus tenzij er een heel goed argument is doe ik het niet.
Niet lullig bedoelt, maar ik denk dat kano hier nog weinig aan heeft aangezien je niet specifiek aangeeft waarom langere cranks beter werken voor langere personen..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je niet naar ervaren rotten wilt luisteren.... niet doen dan. (maar die 175 mm trap je net effe makkelijker rond)
Weet ook niet precies hoe het zit, maar langere crank is langere hefboom en dus minder kracht nodig om hetzelfde verzet rond te krijgen. Waarom dat bij langere mensen juist handiger is dat weet ik ook nietquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu cranks van 172.5 mm. Is het aan te raden om, nu ik toch een crank moet vervangen, bij de te verlengen naar 175? Jullie hadden het er eerder over dat ik 175 nodig had.
Ik vind 't prima fietsen, dus tenzij er een heel goed argument is doe ik het niet.
Das waar. Maar is het waard om daar nog meer geld aan uit te geven?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je niet naar ervaren rotten wilt luisteren.... niet doen dan. (maar die 175 mm trap je net effe makkelijker rond)
Langere benen? Bij kortere benen werkt een lange crank denk ik averechts omdat je dan erg ver naar beneden moet en erg ver naar boven.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Niet lullig bedoelt, maar ik denk dat kano hier nog weinig aan heeft aangezien je niet specifiek aangeeft waarom langere cranks beter werken voor langere personen..
[..]
Weet ook niet precies hoe het zit, maar langere crank is langere hefboom en dus minder kracht nodig om hetzelfde verzet rond te krijgen. Waarom dat bij langere mensen juist handiger is dat weet ik ook niet
Ja waarschijnlijk wordt bij kortere benen en lange cranks de draaicirkel in verhouding te groot en oncomfortabel ofzo. Iets anders kan ik ook niet bedenken. Maar zoals ik al zei, ik weet het ook niet preciesquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Langere benen? Bij kortere benen werkt een lange crank denk ik averechts omdat je dan erg ver naar beneden moet en erg ver naar boven.
Jij hebt veel te veel vakantie. Is beverstraat soms je werkgever?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:22 schreef JohnDDD het volgende:
Zo, zit er aan te denken deze zomer eens te gaan fietsen op Tenerife. Mensen ervaring? 't Lijkt me wel verschroeiend heet daar in de zomer. Da's Afrika in principe hè. Verder hebben ze een mooie vulkaan, de hoogste berg van Spanje. Daar wil ik me wel eens aan wagen. Ruim 40 km klimmen.
Amerikaans hè? Dat hebben die oude Treks, van 2001-2005 ook heel erg. Erg lang en een zitbuis die ver naar achter staat.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:36 schreef eentwee het volgende:
Die Kleins zijn ook achterlijk lang. Wel heel mooi frame maar je hebt in elk geval wel een zadelpen zonder setback nodig. Een stuur met 3cm minder reach zou ook al helpen (al is dat niet equivalent).
Mijn vriendin wil qua techniek alles weten en zelf kunnenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:43 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hoezo drama?
Mijn vriendin wist voordat ze een racefiets kocht afgelopen weekend niet eens hoe het versnellingsapparaat werkte
Dat zal bij die van mij misschien ook ooit nog komen. Ze weet nu iig hoe de shifter werkt en wat lichter en zwaarder isquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mijn vriendin wil qua techniek alles weten en zelf kunnen
We gaan komende week beginnen met een singlespeed voor haar. Ik mag het haar uitleggen en haar er bij helpen
Verder wil ze zelf alles zo veel mogelijk doen
doe je er dan 1 van 175 mm en hou je die andere van 172,5? dan kun je het verschil ervaren.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:51 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, nu laat ik 1 crank (de rechter) vervangen. Omdat die kapot is. Ik weet niet hoe duur dat is, en hoe duur het is om ze allebei te vervangen. Als ik er veel aan heb, en het kost niet al te veel, dan doe ik 't nog wel.
Dat fietst toch voor geen meter?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
doe je er dan 1 van 175 mm en hou je die andere van 172,5? dan kun je het verschil ervaren.
Reken er dan wel op dat je voortaan voor het been met de 175 mm wijdere broekspijpen nodig hebt dan voor het been met de korte crank want je krijgt er monsterlijk gespierde poten van!
Ik ben ZZP-er, ik werk meestal drie weken en ga dan een week weg. Was dit jaar al: in Afrika, 2 keer in Italië, op Mallorca, in Engeland, Polen en Duitsland.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Jij hebt veel te veel vakantie. Is beverstraat soms je werkgever?
quote:Op woensdag 6 juni 2012 07:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wist niet dat manivels los verkrijgbaar waren?
Dan ga ik, als ik niet 1 losse crank (manivel?) kan krijgen voor de 175.quote:Op woensdag 6 juni 2012 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Die cranklengte staat in verhouding tot je beenlengte. Het optimum voor mensen met een gemiddelde lengte is 172.5. Ben je lang neem je dus beter een 175mm crank en ben je klein neem je een 170mm.
En: Met een kortere crank rijd je meer op souplesse, met een langere crank zet je beter kracht.
Niet dat je als lange mens niet met een korte crank kan rijden want op baanfietsen zitten cranks van 165mm. Anders komt de crank tegen de baan in de steile kombochten als je langzaam fietst.
Kanoboy is met 1.85 niet echt heel lang dus kan zowel met 172.5 als met 175 wel uit de voeten als je het mij zou vragen. Met een lichte voorkeur voor 175mm.
Klinkt wel een beetje als die fietsmeting van jou, als die fietsenmaker je een cm lager en 3 langer had neergezet had je het vast ook fantastisch gevondenquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:31 schreef Patroon het volgende:
Verschillen tussen cranklengtes zijn echt minimaal. Daar zullen wij als amateurs/recreanten geen noemswaardig voordeel uithalen. Er zijn zoveel andere punten die grotere verschillen maken.
Een bekende FM hier uit het Noorden, al jaren enkel gespecialiseerd in race en MTB. Had eens een fiets verkocht aan een vrouw. Ze heeft toen eens ergens in een tijdschrift gelezen dat bij x lengte beter een kortere cranklengte kan hebben. Ze kwam daarna bij de FM en zei dat ze dit en dat had gelezen en dat ze dat inderdaad voelde tijdens het fietsen bla bla. Ze wilde per se andere crank erop en ze was volgens haar niet goed voorgelicht. Prima, hij bestelde kortere cranks en plaatst ze er op. Vrouw helemaal blij en voelde het meteen, fietste stukken beter etc.
Half jaartje later komt ze de fiets brengen voor een onderhoudsbeurt. Zonder dat zij het wist heeft toen die FM de cranks weer terug gewisseld (hij had de oude nog). De vrouw had niets door en fietste weer vrolijk verder, fietsen ging nog steeds héérlijk!Weer een half jaartje later komt ze weer voor een onderhoudsbeurt en heeft hij de cranks weer terug gewisseld. Toen hij het vertelde was ze ontzettend boos, maar haar man, die ook een wielrenner is, kon er smakelijk om lachen.
Die vrouw merkte het niet eens toen ze weer een langere crank kreeg. Ik weet zeker dat ik het gelijk merk als ik weer 2cm dieper kom te zitten. Sinds jaren zit ik eindelijk pijnloos op de fiets, zelfs na 250km, het enige wat dan pijn doet is de benenquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje als die fietsmeting van jou, als die fietsenmaker je een cm lager en 3 langer had neergezet had je het vast ook fantastisch gevondenPlacebo-effect
Als ik jouw 51 naar een 50 verwissel heb je het denk ik ook niet door...quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:31 schreef Patroon het volgende:
Verschillen tussen cranklengtes zijn echt minimaal. Daar zullen wij als amateurs/recreanten geen noemswaardig voordeel uithalen. Er zijn zoveel andere punten die grotere verschillen maken.
Een bekende FM hier uit het Noorden, al jaren enkel gespecialiseerd in race en MTB. Had eens een fiets verkocht aan een vrouw. Ze heeft toen eens ergens in een tijdschrift gelezen dat bij x lengte beter een kortere cranklengte kan hebben. Ze kwam daarna bij de FM en zei dat ze dit en dat had gelezen en dat ze dat inderdaad voelde tijdens het fietsen bla bla. Ze wilde per se andere crank erop en ze was volgens haar niet goed voorgelicht. Prima, hij bestelde kortere cranks en plaatst ze er op. Vrouw helemaal blij en voelde het meteen, fietste stukken beter etc.
Half jaartje later komt ze de fiets brengen voor een onderhoudsbeurt. Zonder dat zij het wist heeft toen die FM de cranks weer terug gewisseld (hij had de oude nog). De vrouw had niets door en fietste weer vrolijk verder, fietsen ging nog steeds héérlijk!Weer een half jaartje later komt ze weer voor een onderhoudsbeurt en heeft hij de cranks weer terug gewisseld. Toen hij het vertelde was ze ontzettend boos, maar haar man, die ook een wielrenner is, kon er smakelijk om lachen.
Goedkoper dan bij De Vos ga je het denk ik niet vinden... Die Polen daar zijn niet zo duur, dus je betaalt een laag uurloonquote:Op woensdag 6 juni 2012 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik jouw 51 naar een 50 verwissel heb je het denk ik ook niet door...
Wat is een goede prijs voor een campa centaur 2011 dubbel met 53/39 175 mm inclusief vervangen?
Daar staan alleen complete groepen. Ik ben iig 250 ekkies kwijt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goedkoper dan bij De Vos ga je het denk ik niet vinden... Die Polen daar zijn niet zo duur, dus je betaalt een laag uurloon
http://www.vosfietsen.nl/(...)icle&id=45&Itemid=69
Ik heb inderdaad ook al gekeken naar dat soort dingen ja. Maar ik heb nu een fiets die compleet centaur is, dat wil ik graag zo houden.quote:
heeft een compact crankstel een kleinere steek (zal haast wel)?quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook al gekeken naar dat soort dingen ja. Maar ik heb nu een fiets die compleet centaur is, dat wil ik graag zo houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door dop op 06-06-2012 17:55:29 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Ja, met spareparts wordt ook niet veel gestunt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar staan alleen complete groepen. Ik ben iig 250 ekkies kwijt.
Wat bedoel je van 51 naar 50?quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik jouw 51 naar een 50 verwissel heb je het denk ik ook niet door...
Wat is een goede prijs voor een campa centaur 2011 dubbel met 53/39 175 mm inclusief vervangen?
Dat sowieso ja. FM vroeg al welke ik er op wilde, ik laat degene die met de crank meekomen er op zitten en bewaar mijn oude. Die hebben nu max 4000 km gemaakt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, met spareparts wordt ook niet veel gestunt.
Tip: koop hetzelfde type crankstel, dan kan je de oude voorbladen nog gebruiken.
@Dop: Eddy Merckx reed volgens mij ook met 180mm manivels.
[ afbeelding ]
Voorblad?quote:
Dan heb je het over een 50 of 53. Maar dat verschil zal je wel merken als je tegen de 60 per uur rijdt. Bij de 50 is het net of is de ketting eraf en bij de 53 voel je nog weerstand. Bij een trapfrequentie van 100 RPM scheelt het zo'n 3km per uur. Dus dat verschil merk je wel degelijk.quote:
Dat is wel een goed tipje, is 2007 al met de power torque?quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:48 schreef buzz1291 het volgende:
Kano,
Ik was vandaag bij Rose en daar lag in de aanbiedingenbak een Campa Chorus 2007 Carbon crackstel 172,5 mm voor 10 speed inclusief 53x39 tandwielen voor ............... negenennegentig euries. Kost je wel een ritje naar Bocholt in Duitsland maar dan heb heb je ook wat. De juiste imbussleutel erbij en je ramt dat ding er zo zelf in.
Waterschade?quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:48 schreef buzz1291 het volgende:
Kano,
Ik was vandaag bij Rose en daar lag in de aanbiedingenbak een Campa Chorus 2007 Carbon crackstel 172,5 mm voor 10 speed inclusief 53x39 tandwielen voor ............... negenennegentig euries. Kost je wel een ritje naar Bocholt in Duitsland maar dan heb heb je ook wat. De juiste imbussleutel erbij en je ramt dat ding er zo zelf in.
Jij moet nog veel leren Tommeke.quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:25 schreef Tommeke het volgende:
Zie je wel cheeseplenk! Shimano is beter en innovatiever. Punt.
Ja, komt heel vaak voor bij cranks; waterschade.quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:31 schreef Patroon het volgende:
Lol, een crank die niet tegen water kan..
Jij gaat ook overal serieus op in hequote:Op woensdag 6 juni 2012 19:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol, een crank die niet tegen water kan..
Iquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, komt heel vaak voor bij cranks; waterschade.
Gek word ik er van.
Dan fiets je te weinig.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Overigens kunnen fietsonderdelen eigenlijk best slecht tegen water als je erover nadenktFiets staat altijd binnen en fiets vaker droog dan nat, maar toch zie je dan na 1 nat ritje al roest op je ketting of piepende derailleurwieltjes..
Ja, derailleurs afstellen is een vak apart.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Kraak kraak piep, stotter, schakel, rammel, rammel, krak en naar de volgende versnelling!
quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij gaat ook overal serieus op in he
Ergo, Campa-rijders kunnen dat nietquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, derailleurs afstellen is een vak apart.
Nee daar zag het beslist niet naar uit. Puntgaaf. Waarschijnlijk gewoon een overblijvertje van iemand die een fiets kocht maar er langere of kortere cranks op wilde hebben. En die waterschade was niet in Biketown hé. Ik denk ook niet dat ze daar ooit ook maar iets uit die verbrande boedel zullen verkopen. Rose kennende strijken ze gewoon de verzekeringscenten op, investeren in nieuwe voorraad en de verzekeraar mag de hele boedel in de rams verkopen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |