Ah kijk nu weet ik weer waarom ik shimano heb, merci kaasquote:Op maandag 4 juni 2012 22:18 schreef kaasplankje het volgende:
Campagnolo is voor mensen die fietsen met het hart en de ziel. Shimano is eigenlijk voor rukkers en verraders. Echt een mongolenmerk.
quote:Op maandag 4 juni 2012 22:18 schreef kaasplankje het volgende:
Campagnolo is voor mensen die fietsen met het hart en de ziel. Shimano is eigenlijk voor rukkers en verraders. Echt een mongolenmerk.
Ja, mij.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
Campagnolo adepten in de reeks:
Ivo
Oksel
No-P
kanoboy
Befferstraat
and last but not least Cheeseplenk![]()
Vergeet ik iemand?
Ziet er goed uit, ga na de zomer ook een weekendje heenquote:Op maandag 4 juni 2012 21:10 schreef nodisch18 het volgende:
Beloofde Pica's:
Net voorbij de top van Col de Lautaret:
[ afbeelding ]
Afdaling Alp d'Huez naar Villard-Recullas
[ afbeelding ]
Met tapbier gevulde bidons![]()
[ afbeelding ]
Werd jouw ploeg niet gesponsord door Shimano? Wel jamer, want ik zou best in je ploeg willen fietsen, maar alleen met Shimanoquote:Op maandag 4 juni 2012 22:21 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Maar niemand in de ploeg rijd.me shimano..
hhahha mijn ploeg door shimano? Dan was ik al lang weg ;Oquote:Op maandag 4 juni 2012 22:41 schreef Sautor het volgende:
[..]
Werd jouw ploeg niet gesponsord door Shimano? Wel jamer, want ik zou best in je ploeg willen fietsen, maar alleen met Shimano
Misschien wil ik toch wel in die ploeg van je. Als je voldoende betaalt valt er over te praten.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:43 schreef beverstraat het volgende:
[..]
hhahha mijn ploeg door shimano? Dan was ik al lang weg ;O
quote:Op maandag 4 juni 2012 22:43 schreef beverstraat het volgende:
[..]
hhahha mijn ploeg door shimano? Dan was ik al lang weg ;O
quote:
R.E.S.P.E.C.T. ! Ben zelf nooit verder gekomen dan een geklokte tijd van 10:14:36. En dat was ook over het oude parcours met de Croix de Fer er in.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb mijn tijd op Alpe 'd Huez nooit geklokt, althans nergens opgeschreven.
Ik heb wel La Marmotte in 7 uur en 11 min. gereden. Over het oude parcours met de Col de la Croix de Fer ipv de Glandon. Ik was toen 50e van de 4000 deelnemers met veel opgevers en sneeuw op de Galibier. Is dat ook goed?
Altijd lastig wat je als finish beschouwt. Ik heb gemeten tot voorbij de tunnel, bocht 0 en de rotonde. Waar het bordje stond voor de Tour-finish.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:41 schreef thettes het volgende:
Ik had 1:06, maar dat was maar tot de toeristenfinish.
gpsje hier: http://runkeeper.com/user/thomasettes/activity/46898942
niet helemaal nauwkeurig, want hij zat goed verborgen in mn rugzakje. Dus deze accuratesse viel me nog mee
Ik wel hoor bever.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:21 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Maar niemand in de ploeg rijd.me shimano..
ah ja... ja boeit eigenlijk niet..het is het team van de sponsor,zolang ik maar kan rijden het goedquote:
Bestaat niet immers was gewoon om.te trollen,nu probee ik seurieus een ezc team oprichten...quote:
Dat vind ik ook wel een mooi doel. Vorig jaar wilde ik m onder het uur doen, en werd het uiteindelijk 1 uur en 2 minuten. Nu ben ik weer sterker, dus 55 minuten lijkt niet onhaalbaar.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:43 schreef JohnDDD het volgende:
kennis van me heeft 'm in 55 minuten gedaan en is geeneens geoefend fietser (maar hardloper)
ik heb de alpe nog nooit gedaan maar hoop wellicht deze zomer nog een poging te kunnen wagen, 55 minuten wordt mijn streeftijd, lijkt me mooi voor een eerste keer (wetende dat diezelfde kennis mij er vorig jaar 15 minuten uitfietste op de galibier maar ik nu sterker en lichter ben)
quote:Op maandag 4 juni 2012 22:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Mooi lijstje hoor, met meelopers en opscheppers
Ik neem aan dat jij wél tot de top van de Croix de Fer door rijdtquote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:57 schreef Tommeke het volgende:
Ik wil de Alpe in een uurtje doen.
Thnx voor de inspiratie Nodisch! Ik ga die route ook fietsen
QFT. Net zoals heel Italië allemaal vergane glorie.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef SuperWeber het volgende:
Campa is Italiaans, net als Alfa Romeo...
En seriously wie koopt er nou een Alfa voor zijn kwaliteit...
Yes! En dan pak ik de Glandon ook mee, voor de fotoquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij wél tot de top van de Croix de Fer door rijdt
Mijn vriendin reed m vorig jaar zonder specifieke fietstraining op dr mountainbike, vanaf de moeilijke kant (Telegraphe + Galibier) Dus dat gaat die fietskip van jou ook zeker lukkenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Yes! En dan pak ik de Glandon ook mee, voor de foto
Verder was m'n vriendin helemaal enthousiast over de Galibier! Helaas wel vanaf de Lautaret, maar we zitten vlakbij Les Deux Alpes (staat ook op de planning) en dat is makkelijker dan vanaf de Valloire-kant. En we gaan richting Grenoble voor een rondje Chamrousse!
Sinds kort,quote:Op maandag 4 juni 2012 22:00 schreef beverstraat het volgende:
Met welke groep van fiets rijden jullie?
Ik zelf met een campa Chorus..
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:26 schreef Tommeke het volgende:
Is de Marmotten 7 juli?
Dan zit ik daar dus! Misschien het overwegen waard om een stukje mee te fietsen!
Daarintegen worden de Japanse auto's natuurlijk geroemd om hun prachtige uitstraling.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef SuperWeber het volgende:
Campa is Italiaans, net als Alfa Romeo...
En seriously wie koopt er nou een Alfa voor zijn kwaliteit...
Inschrijving is al vol. Ik kan 'm natuurlijk ook op eigen houtje proberen, maar dan ga ik liever alleen.quote:
Dat rondje is minstens 6 uur fietsen, als je 25 km/u rijdt zonder stoppen, zonder Alpe 'd Huez dan hé?. Les Deux Alpe is ook wel leuk, loopt mooi maar voor de mooie uitzichten moet je toch de Croix de Fer hebben of de Galibier.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Inschrijving is al vol. Ik kan 'm natuurlijk ook op eigen houtje proberen, maar dan ga ik liever alleen.
Ik had al het plan om via de Croix de Fer naar de Telegraphe-Galibier te gaan en dan via de Lautaret weer terug naar de camping. Maar die Alpe erachteraan is ook wel bruut! Eens kijken wat vriendinlief er van denkt
Je moet de Col 'd Aubisque eens rijden, vanaf de Soulor. Dat is qua uitzicht en beleving van de natuur een van de allermooiste die ik ken en heb gefietst in Europa. Dat stuk langs het ravijn amai wat is dat gaaf.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:06 schreef thettes het volgende:
Overigens vond ik de Alpe ongelooflijk meevallen, omdat iedereen zei dat ie zo lelijk was. Heb ik weinig van gemerkt, regelmatig prachtige vergezichten.
Jaquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:07 schreef Tommeke het volgende:
Alpe d'Huez is idd maar een standaard weg naar een skidorp, maar door de historie moet je 'm wel gedaan hebben
Ja, dat is een natuurreservaat waar steenarends laag overvliegen. De weg is smal bochtig en zonder vangrails. Het ravijn is misschien wel 100 meter bijna loodrecht naar beneden. Twee vrachtwagens kunnen elkaar amper passeren op dat stukje. Aan het begin staat een bordje dat het 's nachts 1 richtingsverkeer is voor vrachtverkeer.quote:
Plaatselijke viaduct over de A2quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:21 schreef Sautor het volgende:
Meh, ik wil ook in de bergen fietsen, ik ben nog niet verder gekomen dan de Eltenberg
Dat uitzicht is trouwens zo overweldigend, dat het met geen cameralens goed in beeld te brengen is.quote:
Idd ja! Pfff ik moet echt een goede, compacte camera regelen!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat uitzicht is trouwens zo overweldigend, dat het met geen cameralens goed in beeld te brengen is.
Iedereen die wel eens op een col of bergtop gestaan heeft weet wat ik bedoel.
Ja klopt, Ik heb zowel de Alp gefietst als minder bekende cols en von de Alp toch het minst mooie. Te weinig ongerepte natuur, teveel kunstmatig.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat rondje is minstens 6 uur fietsen, als je 25 km/u rijdt zonder stoppen, zonder Alpe 'd Huez dan hé?. Les Deux Alpe is ook wel leuk, loopt mooi maar voor de mooie uitzichten moet je toch de Croix de Fer hebben of de Galibier.
Eigenlijk is Alpe 'd Huez helemaal geen mooie col. Hij is alleen historisch door de uitgevochten wielrenduels en vrij zwaar bovendien. Het is een brede weg naar een afzichtelijk uit de grond gestampt skidorp, Les Deux Alpes ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |