De weg wordt afgesloten die dag, er is niet voor niks een deelnemersaantal van 5000 man max. Dus zonder stuurbordje pikken ze je er op de cols misschien tussenuit? (Weet ik niet zeker hoor)quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:26 schreef Tommeke het volgende:
Is de Marmotten 7 juli?
Dan zit ik daar dus! Misschien het overwegen waard om een stukje mee te fietsen!
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
De weg wordt afgesloten die dag, er is niet voor niks een deelnemersaantal van 5000 man max. Dus zonder stuurbordje pikken ze je er op de cols misschien tussenuit? (Weet ik niet zeker hoor)
Net sms van mn broertje: in zn eerste jaar als wielrenner staat ie na 1:20 fietsen boven op L'alpe. Een vriend van ze rijdt deze week Alp du 6, en ze gaan m zonder dat ie ervanaf weet aanmoedigen. Maar ze hebben hun eigen fietsen ook meegenomen. Trots op mn kleine broertje, snif
25, jarenlang gerookt, Nooit eerder gesport, dit jaar voor het eerst op de racefiets, en hij heeft nog niets hogers beklommen dan de Cauberg. Dus het valt mij niks tegen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
Ook niks om je voor te schamen lijkt mequote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
1:20 is gewoon 10km per uur en een nette tijd, zeker voor iemand die niet veel traintquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
van waar tot waar meet je die tijd? Kun je het eens in Google maps laten zien?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
De weg wordt afgesloten die dag, er is niet voor niks een deelnemersaantal van 5000 man max. Dus zonder stuurbordje pikken ze je er op de cols misschien tussenuit? (Weet ik niet zeker hoor)
Net sms van mn broertje: in zn eerste jaar als wielrenner staat ie na 1:20 fietsen boven op L'alpe. Een vriend van ze rijdt deze week Alp du 6, en ze gaan m zonder dat ie ervanaf weet aanmoedigen. Maar ze hebben hun eigen fietsen ook meegenomen. Trots op mn kleine broertje, snif
Dit is die van de tour:quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
van waar tot waar meet je die tijd? Kun je het eens in Google maps laten zien?
20 uren haal ik ook niet, net of het trouwens een schande is om 20uren in de week te kunnen trainenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
En hij werkt gewoon, dus heeft niet zoals jij de tijd om 20 uren in de week te trainen![]()
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:08 schreef Oksel het volgende:
Strak voor 't eerst met de vrouw op de fiets, uurtje voordat het echte werk weer begint (koudt kutdt weer).
Mijn Campa Centaur groep schakelt kut trouwens.
I rest my casequote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef SuperWeber het volgende:
Campa is Italiaans, net als Alfa Romeo...
En seriously wie koopt er nou een Alfa voor zijn kwaliteit...
Ik kan iemand van 29 die er 3 weken terug ruim 3 uur over gedaan heeft, terwijl z'n vrienden al ruim 2 uur op het terras aan het bier zaten. Ook gerookt, overgewicht en te weinig getraind, is tijdens de AGR na 70 km afgestaptquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? 1:20 is niet erg snel.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:26 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik kan iemand van 29 die er 3 weken terug ruim 3 uur over gedaan heeft, terwijl z'n vrienden al ruim 2 uur op het terras aan het bier zaten. Ook gerookt, overgewicht en te weinig getraind, is tijdens de AGR na 70 km afgestapt.
Een kleine side note:
hij had tot 2 weken voor de AGR een maand op Bali gezeten.
Nee, een cycloquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:47 schreef Tommeke het volgende:
Is de weg echt afgezet? Het is toch een toertocht?
Passo di Gavia, Stelvio idd, en de Cormet Roselend in Frankrijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:30 schreef nodisch18 het volgende:
Vet! Die Aubisque ziet er wel bruut uit.![]()
Wat zijn nog meer absolute aanraders als het om natuurschoon gaat? Zo moeten er in Zwitserland, Italië en Oostenrijk vast ook nog legio prachtige beklimmingen te doen zijn.
Bormio of omgeving.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:08 schreef Oksel het volgende:
Strak voor 't eerst met de vrouw op de fiets, uurtje voordat het echte werk weer begint (koudt kutdt weer).
Mijn Campa Centaur groep schakelt kut trouwens. Maar ik heb volgens mij nieuwe binnen/buiten kabels nodig.
Ik ga naar de Dolemieten dit jaar.. waar moet ik gaan staan om handig vandaan te vertrekken voor fietsen?
Die lijkt me ook wel hels inderdaad. Volgens Armstrong de allerzwaarste klim die hij ooit gefietst heeft.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:57 schreef Sautor het volgende:
Als je bij de Stelvio in de buurt bent moet je de Mortirolo meepakken als je goed wilt doodgaan
De alpe du 6 gangers rijden m overmorgen tot in het dorp, vlak voor het tunneltje. Da's de "mietjesfinish". De tourfinish ligt ergens helemaal achterin het dorp, nog bijna 1,5 km waarin nog wat klimmen, rotondes en vals plat zit. Kost je zeker 2-3 minuten extra.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
van waar tot waar meet je die tijd? Kun je het eens in Google maps laten zien?
De top 100 zeg maar rijdt de marmotte echt als wedstrijd en de rest heeft ook een gouden/zilveren/bronzen tijdslimiet. Wat dat betreft niet zo gek dat ze sommige wegen afsluiten als men zich naar beneden stort om wat minuutjes goed te makenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oh, een toertocht met tijdsregistratie bedoel je?
Als je een echte baas bent doe je 'm gewoon in omgekeerde richting.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:25 schreef Tommeke het volgende:
Nee dat is zo. Wel verstandig idd! Hopen dat ik die dag de camping afkom. Ik ga dus echt niet wijken voor een paar domme toerders.
Prachtig gebouwd frame. Ik kan me alleen niet zo vinden in de afmontage. Jammere blauwe wielen in een blauw frame ook.quote:
kan het met je eens zijn maar zijn de originele wielen , komen vast en zeker nog wel een keer zwarte inquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Prachtig gebouwd frame. Ik kan me alleen niet zo vinden in de afmontage. Jammere blauwe wielen in een blauw frame ook.
Die wil ik ook! Ziet er patent uit. En duur dat die krengen nieuw waren. Maar nu loop ik al een hele tijd naar zo'n Klein te zoeken. Het liefst een witte.quote:
als ik de kleur kon kiezen was het misschien ook wel wit geworden , voor die in de juiste kleur en maat langs kan komen ben ik echt een oude man, dus daar heb ik niet op gewachtquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die wil ik ook! Ziet er patent uit. En duur dat die krengen nieuw waren. Maar nu loop ik al een hele tijd naar zo'n Klein te zoeken. Het liefst een witte.
stuurpen hoort zo (tegenwoordig zetten ze er een rechte pen in met 10cm spacer lol) , zadelpen is niet de originele , vandaar komt hij niet zo mooi uit . buiten dat mijn voorkeur al iets verder naar voren is als bij de meeste mensen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:48 schreef the_critic het volgende:
ook niet helemaal de juiste maat?! zadel staat erg ver naar voren, stuur met de pen omhoog?!
1,95 zal wel bij de langere mannen horen hier maar geen reusquote:
Stuurpen hoort niet zo. Dit zijn noodgrepen wanneer een spacertoren te hoog dreigt te worden.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:11 schreef dop het volgende:
[..]
stuurpen hoort zo (tegenwoordig zetten ze er een rechte pen in met 10cm spacer lol)
We kunnen ze niet meer bellen bij Klein , maar je kan van mij aan nemen dat hij zo origineel is afgemonteerd, is geen fietsje van 2012quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Stuurpen hoort niet zo. Dit zijn noodgrepen wanneer een spacertoren te hoog dreigt te worden.
Je kan hem beter omdraaien en 1 a 2cm aan spacers er tussen doen. Dat doet niks af aan de stijfheid. Hier kan je berekenen hoeveel spacers je nodig hebt: http://alex.phred.org/stemchart/Default.aspx
Hoezo drama?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:42 schreef Oksel het volgende:
Voor 't eerst met de vrouw gefietst..Wat een drama.
Als je niet naar ervaren rotten wilt luisteren.... niet doen dan. (maar die 175 mm trap je net effe makkelijker rond)quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu cranks van 172.5 mm. Is het aan te raden om, nu ik toch een crank moet vervangen, bij de te verlengen naar 175? Jullie hadden het er eerder over dat ik 175 nodig had.
Ik vind 't prima fietsen, dus tenzij er een heel goed argument is doe ik het niet.
Niet lullig bedoelt, maar ik denk dat kano hier nog weinig aan heeft aangezien je niet specifiek aangeeft waarom langere cranks beter werken voor langere personen..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je niet naar ervaren rotten wilt luisteren.... niet doen dan. (maar die 175 mm trap je net effe makkelijker rond)
Weet ook niet precies hoe het zit, maar langere crank is langere hefboom en dus minder kracht nodig om hetzelfde verzet rond te krijgen. Waarom dat bij langere mensen juist handiger is dat weet ik ook nietquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu cranks van 172.5 mm. Is het aan te raden om, nu ik toch een crank moet vervangen, bij de te verlengen naar 175? Jullie hadden het er eerder over dat ik 175 nodig had.
Ik vind 't prima fietsen, dus tenzij er een heel goed argument is doe ik het niet.
Das waar. Maar is het waard om daar nog meer geld aan uit te geven?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je niet naar ervaren rotten wilt luisteren.... niet doen dan. (maar die 175 mm trap je net effe makkelijker rond)
Langere benen? Bij kortere benen werkt een lange crank denk ik averechts omdat je dan erg ver naar beneden moet en erg ver naar boven.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Niet lullig bedoelt, maar ik denk dat kano hier nog weinig aan heeft aangezien je niet specifiek aangeeft waarom langere cranks beter werken voor langere personen..
[..]
Weet ook niet precies hoe het zit, maar langere crank is langere hefboom en dus minder kracht nodig om hetzelfde verzet rond te krijgen. Waarom dat bij langere mensen juist handiger is dat weet ik ook niet
Ja waarschijnlijk wordt bij kortere benen en lange cranks de draaicirkel in verhouding te groot en oncomfortabel ofzo. Iets anders kan ik ook niet bedenken. Maar zoals ik al zei, ik weet het ook niet preciesquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Langere benen? Bij kortere benen werkt een lange crank denk ik averechts omdat je dan erg ver naar beneden moet en erg ver naar boven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |