abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112252580
Zwangerschap & geboorte

02 juni: thistleweed
12 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
30 juni: clauwheee (meisje)

04 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
13 juli: Kersjes (jongen)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

06 december: Nytar
26 december: Ladylike
31 december: becky27

Estrys

2013

01 januari: rebel-angel
papillion

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 01-06-2012 06:53:16 ]
pi_112252593
Seauw, vers deel!
pi_112252618
:W
Ik heb niets te melden, maar dat is vast goed nieuws :Y (en ik negeer de lichte zenuwen voor de echo vanmiddag maar O-) )
pi_112252638
Spannend Ophelia :D hoe laat mag je?
pi_112252674
Half twee.
pi_112252851
Oh dat is het zo!! O+
pi_112252855
Succes Ophelia!

Skoap, balen van de slechte nachtrust. Kan je al minder lange dagen maken?

Gister zijn de meubels op de babykamer in elkaar gezet. Ze moeten nog hun juiste plek vinden (wat ik in m'n hoofd had zitten staat niet zo mooi) maar dat komt wel. En gister een eerste wasje gedaan. Eerst maar alle lakentjes en dekentjes, daarna de kleertjes O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112253513
Alvast succes voor straks Ophelia!
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:51:19 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112253656
Spannend Ophelia!

Babywasjes O+
Hier alles al uitgesorteerd, maar nog niet gewassen. Ik moet eerst nog ruimte vrijmaken in de ladenkast op onze slaapkamer voor alle babykleertjes. Nou ja, tijd zat nog.

Vanmiddag weer op controle, ik ben benieuwd of de kleine idd aan het indalen is (geweest).
.... met gevoel voor drama....
pi_112253657
Succes vanmiddag Ophelia.

Hier niet zoveel geslapen. Peuter is niet helemaal lekker en heeft de halve nacht bij ons gelegen. Beetje jammer dat hij half 6 een mooie tijd vond om wakker te zijn. Gelukkig zijn m'n ouders er en helpen me vandaag.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:52:45 #11
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112253698
Herkenbaar Adesse, wij hadden ook een druktemaker bij ons in bed vannacht. Fijn dat je hulp krijgt!
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:56:23 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112253786
Op een beetje opgeschoond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:58:12 #13
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112253832
Ik zie net dat ik 10e sta in de OP *O*
pi_112253854
Thnx allemaal!
Als mini meewerkt kan ik vanmiddag alle gekregen kleertjes uitzoeken O+

10 is een mooie plek Kers :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
Op een beetje opgeschoond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie? :D
pi_112253930
Users die niet meer zo actief zijn waarschijnlijk? Maar desondanks wel in de OP stonden?
pi_112253965
Zeker fijn die hulp. Het is soms echt frustrerend om niet zoveel te kunnen en afhankelijk te zijn. Vindt het echt lastig om dan alles aan mijn man te moeten vragen.
pi_112253966
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Users die niet meer zo actief zijn waarschijnlijk? Maar desondanks wel in de OP stonden?
Het was een retorische vraag ;)
pi_112253980
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:03 schreef adesse het volgende:
Zeker fijn die hulp. Het is soms echt frustrerend om niet zoveel te kunnen en afhankelijk te zijn. Vindt het echt lastig om dan alles aan mijn man te moeten vragen.
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb er al moeite mee om af en toe kleine dingen uit handen te moeten geven :*
pi_112254002
Spannend Ophelia! Mogen wij ook weten wat het wordt?

Kers ook al 10e, gaat hard!

Adesse, fijn dat je hulp krijgt! Ik vind het ook echt vervelend om mn lief steeds meer te moeten vragen om te doen (en hij doet het graag voor me hoor!) maar toch, ik zit de hele dag thuis niets te doen en hij werkt fulltime, en dan moet hij na zn werk ook nog hier aan de slag, het voelt zo oneerlijk..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112254194
Pfff.... wat is er veel gebeurd bij jullie in de afgelopen dagen!
Wat dikke knuffels en :* zijn wel op hun plek!

Ik ben vorige week naar de gyn. geweest... Bloed geprikt en urine gespaard...Alles was goed...Ik heb ook de 5e ziekte al gehad, dus daar hoef ik me sowieso geen zorgen over te maken..Ik mag lekker bij de verloskundige blijven en krijg 14 juni nog een extra groeiecho omdat t monstertje wat voorliep op de termijn die bij de 20 weken echo gesteld was... Fijn nog een keertje kijken dus!
Dat voorlopen is geen probleem, de gyn. zei dat het zo laat in de zwangerschap gewoon wat moeilijker vast te stellen was allemaal en dat ze me minder lang door zouden laten lopen mocht ik over tijd gaan, omdat je dan misschien al op 42 ipv 40 weken zou zitten.

Ook nog een mooi fotootje meegekregen!
O+
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_112254196
Ik kan me jullie gevoel voorstellen. Ik heb dat zelf ook. Gelukkig ben ik nu energiekvol, maar dan nog moet ik wel een beetje oppassen en alles meer met mate doen. Heel soms betrap ik manlief erop dat ie dan een keer zucht .. Maar daar spreek ik hem dan gelijk op aan. Het is niet niks, lichamelijk gezien. En ik denk dat als je nu rustig aan doet, dat je er dan bij de bevalling des te meer profijt van hebt (en hij dus indirect ook).

Maja, het is voor het goede doel meiden! En wat zijn 9 maanden nou op een heel mensenleven? ;)
pi_112254296
20 weken vandaag *O*

Succes vanmiddag Ophelia!

@phaidra vorige week ging het goed. Bijna niet overgewerkt. Er is hoop! ;)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_112254303
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kan me jullie gevoel voorstellen. Ik heb dat zelf ook. Gelukkig ben ik nu energiekvol, maar dan nog moet ik wel een beetje oppassen en alles meer met mate doen. Heel soms betrap ik manlief erop dat ie dan een keer zucht .. Maar daar spreek ik hem dan gelijk op aan. Het is niet niks, lichamelijk gezien. En ik denk dat als je nu rustig aan doet, dat je er dan bij de bevalling des te meer profijt van hebt (en hij dus indirect ook).

Maja, het is voor het goede doel meiden! En wat zijn 9 maanden nou op een heel mensenleven? ;)
Sorry dat vind ik een beetje bot gezegd... als je 9 maanden alleen maar ziek bent en in sommige gevallen jaren later nog de gevolgen van je zwangerschappen ondervind, dan zijn die 9 maanden tekenend..
Het is een beetje een uitspraak van iemand die gewoon geen idee heeft wat het inhoudt om een hele zware zwangerschap mee te maken. En nee, moe, gewoon kotsen, wat bekkenproblemen, dat valt niet onder heel erg zwaar, das gewoon vrij normaal zelfs.

Natuurlijk fijn dat overigens het gros zich dat niet kan indenken. Ik gelukkig ook niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_112254324
De vermoeidheid valt me best tegen moet ik zeggen. Vooral het er niet aan toe kunnen geven. Van 'sochtends 7 tot 's avonds half 8 is het gewoon doorbijten nu. Liefst ging ik naar bed en waarschijnlijk sliep ik dan de hele dag. Maar daar is een bepaalde peuter het niet mee eens ;)
Ook de misselijkheid breekt vooral 's avo ds bij het eten door de verdediging heen zeg maar. Gelukkig nu niet meer de hele dag. Om de post positief af te sluiten :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_112254330
Ik dacht ook: Als je 9 maand in bed moet liggen zijn dat 9 hele lange maanden. Zelfs op een heel mensenleven :Y
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112254518
Hoe doe je rustig aan met een drie jarige? En een huishouden en drie dagen werk? Kersjes, echt respect voor jou! Echt echt en alle andere moeders met drie. Maar zeker die met een zware zwangerschap. Ik denk dat ik klaar ben met twee.
pi_112254520
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:58 schreef Kersjes het volgende:
Ik zie net dat ik 10e sta in de OP *O*
:o
Ik 11e dan :o
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:24:41 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112254559
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
Thnx allemaal!
Als mini meewerkt kan ik vanmiddag alle gekregen kleertjes uitzoeken O+

10 is een mooie plek Kers :Y

[..]

Wie? :D
Ja precies, dat dacht ik dus idd ook bij die namen! :D
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:34:38 #29
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112254878
Estrys, zonder hulp van mijn (schoon)ouders en uiteraard mijn man (die zoveel doet) had ik het ook niet gered hoor.

Gek hoe je bepaalde dingen ook zo relativeren kan ineens. Als ik vroeger met het uitgaan te veel gezopen had dan moest ik ook kotsen en was ik de dag erop een katerig wrak "Whaaah, ik drink nooit meer een druppel alcohol.!!" Maar de avond erop was er niks meer aan de hand, voelde ik me prima en de week erop ging ik gewoon weer drinken.

Nu lijkt het alsof ik in een soort van neverending nachtmerrie zit waarbij kotsen, misselijk zijn en de bijbehorende incontinentie onderdeel zijn van mijn dagelijkse realiteit. Daarbij het chronische zuur, de vermoeidheid en allerlei andere standaard kwaaltjes... En het psychische aspect valt me ook zwaar. Ik kan en doe bijna niks, zit in een isolement en worstel met veel negatieve gevoelens.
De afgelopen 7 maanden zijn de zwaarste van mijn leven. En tuurlijk, ik weet waar ik het voor doe en probeer dat niet te vergeten. Maar het is soms zo verrekte moeilijk om de zon te kunnen zien door al die donderwolken heen :{
pi_112255078
Zo had ik een gesprek met de hypotheekadviseur (ik groen van misselijkheid) en toen hadden we het over zwangerschap. Ze vertelde dat ze nooit misselijk was geweest en de dag voor de bevalling nog op de fiets zat. Daarna zei ze 'jaa het is het allemaal waard he' en toen dacht ik wel even :X achteraf kan ik ook heel goed relativeren. Wat dat betreft heb ik ook erg veel respect voor Kersjes. je komt zo positief over maar jeetje wat moet je het zwaar hebben. En dan vooral het psychische aspect (dat viel mij ook vies tegen)

Ik heb het geluk dat bezig zijn en weggaan helpt tegen de misselijkheid. Dus ik heb een freaking volle agenda en ik voel me prima. Hang ik thuis, dan kots ik heel de dag.
pi_112255079
:* Kersjes, ik vind je een enorm sterke vrouw!
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:42:08 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112255091
Kersjes :*
pi_112255120
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:41 schreef Marjolijntje het volgende:
:* Kersjes, ik vind je een enorm sterke vrouw!
Dat!

Meid wat heb ik een respect voor je :*
pi_112255148
Ik heb ook bijzonder veel bewondering hoe Kersjes zich er tot nog toe doorheen heeft weten te slaan :Y
En inderdaad dan nog zo positief kunnen blijven! Met nog twee andere koters, een partner, een gezin .. wat gewoon allemaal door gaat.

Wat dat betreft, toen ik in mijn begin-rotweken zat, dacht ik af en toe ook: Jezus als ik het al zo moeilijk heb, hoe doen anderen dat dan die ook nog eens een peuter/kleuter erbij hebben + werk + huishouden + partner.

Wij vrouwen zijn dus echt wel het sterkere geslacht :Y :D
We can do this!
pi_112255188
Kersjes, :*

succes vanmiddag Ophelia!

Mooie echo, vamp O+

Ik heb vandaag voor t eerst zo'n zeurende ongesteldheidskramp die niet weggaat maar ook niet echt pijnlijk is. Vast bandenpijn of t indalen toch? :?

Ik wil vanmiddag met de trein naar den haag, wil wel gewoon gaan eigenlijk.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:47:08 #36
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112255226
Maar ik worstel ook gewoon maar door, heb weinig keus.

Achteraf gezien ben ik misschien wel naïef geweest door te denken dat het nu wel zou loslopen, elke zwangerschap verloopt ten slotte anders. Maar deze zwangerschap is veel erger dan die van de jongens. Ik heb gewoon de stomme pech HG-patient te zijn. Maar niet-zwanger heb je daar gelukkig geen last van :P
pi_112255258
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:47 schreef Kersjes het volgende:

Achteraf gezien ben ik misschien wel naïef geweest door te denken dat het nu wel zou loslopen, elke zwangerschap verloopt ten slotte anders. Maar deze zwangerschap is veel erger dan die van de jongens.
Ik wou dat we even konden ruilen, heb zo met je te doen :*
pi_112255320
kersjes, ik vind het zo rot voor je, zeker als je het zonnetje even echt niet meer kan vinden lijkt het me lood zwaar. :*
pi_112255421
Mooie echo Vamp O+

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:34 schreef Kersjes het volgende:
Estrys, zonder hulp van mijn (schoon)ouders en uiteraard mijn man (die zoveel doet) had ik het ook niet gered hoor.

Gek hoe je bepaalde dingen ook zo relativeren kan ineens. Als ik vroeger met het uitgaan te veel gezopen had dan moest ik ook kotsen en was ik de dag erop een katerig wrak "Whaaah, ik drink nooit meer een druppel alcohol.!!" Maar de avond erop was er niks meer aan de hand, voelde ik me prima en de week erop ging ik gewoon weer drinken.

Nu lijkt het alsof ik in een soort van neverending nachtmerrie zit waarbij kotsen, misselijk zijn en de bijbehorende incontinentie onderdeel zijn van mijn dagelijkse realiteit. Daarbij het chronische zuur, de vermoeidheid en allerlei andere standaard kwaaltjes... En het psychische aspect valt me ook zwaar. Ik kan en doe bijna niks, zit in een isolement en worstel met veel negatieve gevoelens.
De afgelopen 7 maanden zijn de zwaarste van mijn leven. En tuurlijk, ik weet waar ik het voor doe en probeer dat niet te vergeten. Maar het is soms zo verrekte moeilijk om de zon te kunnen zien door al die donderwolken heen :{
Kersjes ik vind het zo bijzonder wat jij voor je drietal hebt overgehad en over hebt :* O+
Iedere post die ik van je lees doet me beseffen hoeveel geluk ik heb.
pi_112255644
Pff als ik lees hoe sommige hun zwangerschap moeten beleven mag ik in mijn handjes knijpen hoe mijn eerste zwangerschap is geweest. Ik hoop nu natuurlijk op zo'n zelfde.

Verder voel ik me beroerd. een flinke griep te pakken. overgeven en rammelende darmen. geen eetlust en totaal geen energie. mijn man had het een dag eerder en voelt zich nu een stuk beter. kan hij zich met yaro bezig houden. vraag me af of het herstel nu langer duurt omdat ik zwanger ben, normaal voel ik me altijd snel weer oke.
pi_112255721
As, nog gefeliciteerd, volgens mij had ik dat nog helemaal niet gezegd :@.
pi_112255757
quote:

Achteraf gezien ben ik misschien wel naïef geweest door te denken dat het nu wel zou loslopen, elke zwangerschap verloopt ten slotte anders. Maar deze zwangerschap is veel erger dan die van de jongens. Ik heb gewoon de stomme pech HG-patient te zijn. Maar niet-zwanger heb je daar gelukkig geen last van :P
Daar was ik bij de zwangerschap van Matthias ook bang voor. Dat ik weer zo misselijk zou zijn. maar helemaal niks die zwangerschap. En de eerste 7 maand me maar zorgen gemaakt of alles wel goed was. Geen kwaaltjes dat kon nooit goed zijn. :?
pi_112255788
Dankje wel
pi_112256925
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mooie echo Vamp O+

[..]

Kersjes ik vind het zo bijzonder wat jij voor je drietal hebt overgehad en over hebt :* O+
Iedere post die ik van je lees doet me beseffen hoeveel geluk ik heb.
Dat dus!

Verder is het volgens mij niet per definitie zo dat wanneer je het rustig aan doet tijdens je zwangerschap je enorm veel energie hebt bij de bevalling. Voor mij staat dat compleet los van elkaar. Rustig aan doen tijdens zwangerschap kan wel effect hebben op de groei en ontwikkeling van je kindje denk ik.
Ik mag me met mijn vorige zwangerschap ook in mijn handjes knijpen, ik stond (net als Wickie :o ) met een dikke pens nog kozijnen te schilderen en muren te sauzen een dag of 2 voor de bevalling. En ik ben niet oververmoeid mijn bevalling in gegaan (en ondanks dat ie zo lang duurde er ook niet oververmoeid uitgekomen, I O+ die adrenalinekick).

Gister weer een echo gehad, embryo is 2.56 cm *O* keurig op de gemiddelde lijn. Vanaf vandaag gaan we het iedereen vertellen ondanks dat ik nog maar 9.4 weken ben maar ik heb er vertrouwen in, na 4 keer een kloppend hartje te hebben gezien.
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:47:19 #45
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112257266
*O* *O* *O* voor de mijlpalen

Ophelia heel veel succes vanmiddag:D

Kersjes je bent een kanjer! :*

Haal zomaar een opdracht binnen:D erg fijn, zeker als het gaat om bruiloften:D Woensdag even overleggen en gisteren overleg gehad met het bedrijf waar ik mijn studio bij huur. Zij willen mij een vaste dag geven en vaste dagen om het kantoor te huren. Dat is voor mij straks erg fijn! Daarnaast mag ik na mijn verlof weer daar lessen geven, die zekerheid in opdrachten en vaste werkplek geeft mij gelukkig rust voor de tijd na verlof. Wat een opluchting, nu nog even tot aan het verlof overbruggen.
Vandaag nog een leuke sollicitatie de deur uit gedaan, dit keer duidelijk aangegeven dat ik maar tot half augustus beschikbaar ben, gezien ze het heel druk hebben, kunnen mijn werkzaamheden voor hun ook een verademing zijn ;) Hopen dus:D
Be dance |Be real| Be You
pi_112257339
Wat fijn Sterrenmunt dat jullie het nu kunnen vertellen.
Ik deel jou mening. ik denk dat een goede conditie wel bijdraagt aan meer energie voor en na de bevalling.
ik liep met 38,5 week ook nog een hele dag in de dierentuin en heb tot acht maanden nog gesport. wel op een minder intensief niveau, maar bleef wel bezig. ik hoop dat, dat nu ook lukt. en dat ik minder aankom, want de vorige kilos zijn er nog steeds niet vanaf naast mijn overgewicht wat ik toch al had.
Dat is het voordeel van nu ziek zijn. de teller staat op -2,4 :D
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:53:31 #47
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112257475
Go baby van sterremunt! *O* *O*

Echt fijn he om het hartje te zien kloppen. De onzekerheden vallen dan van je af, het hartje klopt en het groeit goed en want is dat altijd een opluchting als je dat ziet/hoort.
pi_112259197
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik sta ook nog in de OP, maar ik ben ook niet actief hier. Dat komt omdat bij 11+6 weken een verdikte nekplooi (4,8mm) is geconstateerd waardoor er een grote kans is dat er iets mis is, en ik net een vruchtwaterpunctie heb ondergaan. Het is nu enorm spannend, binnen een week krijgen wij de eerste uitslagen. Ik houd me maar vast aan positieve verhalen om mij heen van mensen die ook een erg grote kans hadden dat het mis was, maar toch een gezond kindje hebben gekregen.

Die slechte echo heeft er wel voor gezorgd dat ik mezelf een beetje afsluit van de zwangerschap, waarschijnlijk uit zelfbescherming. Mochten de resultaten gunstig uitvallen dan durf ik langzaamaan wel hier te posten, kleertjes te kopen e.d.
pi_112259223
Met 38.5 was ik al bevallen :P
As, mijn teller staat ook op -2.5 ongeveer. Schrik niet maar ik weeg nu 56 kilo bij 174 cm. :( Ik word weer opgevroten door die parasiet in me ;)

Loodje, tis wel fijn om het hartje te zien ja, geeft toch iedere keer die bevestiging.

Zal vanavond maar eens uit de kast komen.... O-)
pi_112259391
Wil je wat kilos van mij hebben? Ha ha ha. Dat de teller hier op min staat is echt niet erg.
Hier bevallen op de uitgerekende datum. zal me vast niet nog eens gebeuren.

Wat naar Qeza. ik duim voor een positieve uitslag.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:51:58 #51
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112259662
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:40 schreef Qeza het volgende:

[..]

Ik sta ook nog in de OP, maar ik ben ook niet actief hier. Dat komt omdat bij 11+6 weken een verdikte nekplooi (4,8mm) is geconstateerd waardoor er een grote kans is dat er iets mis is, en ik net een vruchtwaterpunctie heb ondergaan. Het is nu enorm spannend, binnen een week krijgen wij de eerste uitslagen. Ik houd me maar vast aan positieve verhalen om mij heen van mensen die ook een erg grote kans hadden dat het mis was, maar toch een gezond kindje hebben gekregen.

Die slechte echo heeft er wel voor gezorgd dat ik mezelf een beetje afsluit van de zwangerschap, waarschijnlijk uit zelfbescherming. Mochten de resultaten gunstig uitvallen dan durf ik langzaamaan wel hier te posten, kleertjes te kopen e.d.

Is een hele logische reactie Qeza, heel veel sterkte. Wij duimen er ook voor dat het kindje alsnog gezond is!
pi_112259693
Sterkte qeza, ik duim voor een goede uitslag!

Ik was vorige keer ook nog best actief. Geloof dat ik met 40 weken nog in de sportschool stond (dan wel op bejaardentempo). Nu ga ik dat echt niet redden. Ik waggel nu al. Morgen naar de fysio.

Ik merk dat ik nu de zwangerschap echt "erbij" doe ofzo. Lag ik de vorige keer in bed nog te zwijmelen bij de zwangerschap en de baby, nu doe ik dat echt niet. Ik denk dat ik nu wel maar weer zwangerschapgym ga doe. Toch nog even bewust met caspertje bezig zijn. Voelt wel zo eerlijk.
*poef* nu is het weg
pi_112259907
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Sterkte qeza, ik duim voor een goede uitslag!

Ik was vorige keer ook nog best actief. Geloof dat ik met 40 weken nog in de sportschool stond (dan wel op bejaardentempo). Nu ga ik dat echt niet redden. Ik waggel nu al. Morgen naar de fysio.

Ik merk dat ik nu de zwangerschap echt "erbij" doe ofzo. Lag ik de vorige keer in bed nog te zwijmelen bij de zwangerschap en de baby, nu doe ik dat echt niet. Ik denk dat ik nu wel maar weer zwangerschapgym ga doe. Toch nog even bewust met caspertje bezig zijn. Voelt wel zo eerlijk.
Oeh das balen KJ, hopelijk kan de fysio je helpen! Wel goed dat je toch weer naar de zwangerschapsgym ga. Ik ga dat dit keer niet doen, kan ook niet met een vent die veel s avonds werkt terwijl dochter ook thuis is. Het klopt hier ook wel hoor, dat je zo'n tweede zwangerschap er bij doet. Ik ben vaak zo met de oudste bezig dat ik pas 's avonds als ze slaapt (na 20.30 uur :( ) een beetje kan nadenken over de tweede. Nu we het een beetje aan het vertellen zijn begint het wel iets meer te komen.

Qeza, heel veel sterkte de komende tijd. Ik duim voor goede uitslagen.
pi_112260317
Qeza, heel erg veel sterkte. Lijkt me verschrikkelijk moeilijk die onzekerheid. Ik duim voor goede uitslagen :*
pi_112260925
Ben inderdaad benieuwd hoe dat nu gaat met een kleine drukte maker om mij heen. ik zal vooral mijn middagslaapjes missen denk ik.

Mag ik vragen waarom jij al vier echo's heb gehad Sterrenmunt. of is dat te prive?
pi_112261013
As, ik doe mee met een echo onderzoek in het Erasmus Medisch centrum, dan krijg je van de 6e tot en met de 12e week een 3D echo. Jij woont er ook niet ver vandaan, zal ik je een mailadres sturen? Ze zoeken vaak nog 'slachtoffers' ;-)?
pi_112261155
Oh graag. ik moet toch bij het ziekenhuis lopen.
pi_112261971
De hele tijd het meeste meegelezen (denk ik toch) en best wat heftige dingen zien passeren! Dames, respect hoor, het is toch niet altijd gemakkelijk!

Qeza, ik hoop echt dat jij ook bij de groep gelukkigen mag zijn bij wie blijkt dat er niets aan de hand is.

Hier kabbelt het relatief rustig verder. Ondertussen de 14 weken al voorbij...
Misselijkheid is (zo goed als) weg, alleen eet ik nu vaak veel te veel, waardoor ik dan toch misselijk word ;). Ik wou dat ik dat (vr)eten wat meer onder controle zou kunnen krijgen. De eerste maanden lukte dat prima, maar nu kan ik zo moeilijk "stop!" zeggen tegen mezelf, welke zelfcontrole? Gevolg: tot hiertoe natuurlijk al +2,5 kg ;(.

Ook nog leuk nieuws: na veel wikken en wegen volgende week vrijdag een pretecho gepland voor het geslacht te bepalen. *O* (gebeurt hier in België niet zo vaak, hier heb je gewoon echo bij de gyn op 10/12 weken, structurele rond 22 (maar die van mij is gepland op 22 weken, nog vééééél te lang dus voor miss ongeduldig) en dan op het einde nog eentje. Maar ik wou ook zo graag dat B. eens zou kunnen meegaan om zijn brusje te zien, vandaar, excuses genoeg om eens extra te gaan gluren ;).
pi_112262001
Ow en even een ander vraagje: wij gaan deze zomer op reis naar New York en ik zou graag zo iets typisch/exclusief van babyspul meebrengen. Iemand tips wat daar wel en hier niet te krijgen is?
pi_112262433
Alles wat je daar kan krijgen kun je ook hier krijgen, hetzij via interwebz..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:59:02 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112262609
Ik weet wel dat vriendinnen dan altijd lyrisch zijn over dingen als de BabyGap enzo.
Het is hier ook wel te bestellen, maar daar een hele winkel vol doorlopen is toch anders. :P
pi_112262760
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet wel dat vriendinnen dan altijd lyrisch zijn over dingen als de BabyGap enzo.
Het is hier ook wel te bestellen, maar daar een hele winkel vol doorlopen is toch anders. :P
dat dus, en dan samen met manlief iets uitkiezen speciaal voor 't kleintje *;
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:40:05 #63
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112264437
Kersjes, jij bikkel :*

Ik kan daar ook niet zo goed tegen, mijn leidinggevende benadrukte vandaag nog weer even (nadat ik had gezegd dat ik gistermiddag nog een uur getukt had) dat zij 'een vliegende zwangerschap had gehad' en ze 'juist de hele wereld aan kon in het 2e trimester'. :') Ja, leuk, fijn voor je. Kijk, ik zeur absoluut niet, maar een halve dag werken is nu zat voor mij, dan bivakkeer ik wel op de bank de middag erna. Geeft niet, maar bij mij gaat het dus anders. :) Dat verschilt gewoon enorm..

Sterrenmunt wat fijn :D O+

Liza fijn dat de misselijkheid over is, en idd, die cravings zijn soms lastig he :o Mja. :+ ik haal de chips gewoon niet meer in huis, dat scheelt. Anders is dat weg als je 1x met je ogen knippert..

Oh, en ik ben nu al zenuwachtig voor de 20w echo die ik maandag heb :o :@
I never look back, darling. It distracts from the now.
  FOK!fotograaf donderdag 31 mei 2012 @ 14:47:08 #64
13368 NiGeLaToR
pi_112264694
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
BabyGap is wel een beetje een ding ja. Mijn vrouw had tijdens zakenreis ook koffer vol babygap voor alle zwangere vrouwen in onze omgeving meegenomen, werd wel gewaardeerd :+
Voor ons zelf niet eens, omdat we toen nog niet wisten of jongetje of meisje zou worden. Komt andere keer wel weer. Verder gewoon 'n 'mall' opzoeken, genoeg leuke babyzaken die wij niet kennen.
pi_112265250
Tip voor in NY: Als je bij Macy's gaat shoppen, dan kun je als "buitenlander" een extra-korting-pasje krijgen waardoor je nog eens 11% korting krijgt... althans dat was 3 jaar geleden wel zo, dus misschien nu nog wel.
pi_112266080
Sola, helpt primperan al niet meer? -O-

Kersjes :*
Ik durf gewoon niet eens een tweede totdat Puck op school zit omdat ik hem niet goed zou kunnen verzorgen als het gaat zoals de vorige keer.
Ik vind het heel dapper van je. Je bent er bijna!

Over schade na de bevalling en wat een volgende keer dus zou kunnen doen wil ik al helemaal niet nadenken :X
Het is goede anticonceptie die schade, dat wel :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_112268756
quote:

Nee man, je bent gewoon optimistisch/postitief ingesteld!

Zoals Robert Long ooit zei/zong:
"een optimist die zich vergist, die heeft beslist wat minder last van tranen dan een sjacherijn, zo'n fles azijn die nooit iets fijn of leuk of mooi kan vinden"

Sterke vrouw :*
pi_112268838
Qeza, ik hoop op een goede uitslag!!
pi_112268902
Nog geen nieuws van Ophelia? Of heb ik dat weten te missen?
pi_112269067
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:29 schreef As1981 het volgende:
Oh graag. ik moet toch bij het ziekenhuis lopen.
Doe ik even vanaf thuis vanavond, op mijn werk kan ik geen pm's sturen namelijk.
pi_112269509
Bedankt allemaal voor de goede wensen!!
pi_112270001
Qeza, ik duim ook voor je. Heel veel sterkte met wachten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112270684
Zucht, ik ben er allemaal zo klaar mee vandaag. De misselijkheid, de vermoeidheid, het wachten op meer zekerheid, de schoonfamilie (dat is niet zwangerschapsgerelateerd overigens) Kan ik gewoon gaan slapen tot eind juli??! Tot we op vakantie gaan? Wat een blehdag. Sorry klagen helpt me niet i know maar ik voel me zo klagerig vandaag :D
pi_112271130
Ja nog geen nieuws van Ophelia?

Ik heb weer een sticker verdiend bij de gyn! Dametje doet het meer dan prima :)
pi_112273237
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:07 schreef Gerberaatje het volgende:
*O*
pi_112273323
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:07 schreef Gerberaatje het volgende:
Ja nog geen nieuws van Ophelia?
Mini heeft ook een sticker O+ en ik dibs hierbij vast alles wat jouw draakje niet meer past :P O+

quote:
^O^
pi_112273368
Wowie, wat ben ik lang niet meer hier geweest. Sorry! :@

Is het goed als ik de laatste weken toch nog even kom meekletsen?
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:09:03 #78
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112273569
Qeza, Ik duim voor een goede uitslag.

Ophelia een meisje, wat leuk!

Ik ben vanmiddag ook weer goedgekeurd. Baby ligt goed op schema, weegt nu 2250 gram, en is dus nog niet ingedaald. Waar de buikpijn dan vandaan komt? Geen idee.
Mijn natrium is aan de lage kant, ik moet van de gyn maar wat meer chips en zoute dropjes eten :Y)
Gezien mijn bloeddruk kan dat best. Gelijk na het ziekenhuis dus de supermarkt ingedoken, doctor's orders :Y

Nigelator, van familie uit de VS heb ik veel kleertjes van Gap en Carter's gekregen. Zitten hele leuke dingen bij voor jongens!

Jongens, ik word een beetje :@ van jullie reacties.
Ik modder maar door, net als veel andere zwangere vrouwen. Niet alleen met HG, maar ook die met bijvoorbeeld een verrot bekken, een hydro, hoge bloeddruk en zo zijn er nog veel meer ernstige zaken waardoor je behoorlijk uit de running kunt raken. Makkelijk is het allerminst, maar ook hier komen we overheen. En dan hebben we wel mooi een baby *O*
pi_112273606
Stickers voor Gerberaatje en Ophelia! Een meisje dus Ophelia? Leuk! O+

Tuurlijk Lunta, gewoon meekletsen!
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:17:50 #80
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112273886
Ik had het laatst toch over mijn zwangere kennis met die tweeling? Ze is vandaag bevallen met 33 weken zie ik net. De kleintjes doen het gelukkig erg goed!
pi_112274251
Dat is vroeg Kersjes, fijn dat het wel goed gaat met de kleintjes zeg.

Korte update: Alles is goed met de spruit, hij is aan de stevige (nu iets over de drie kilo) en lange kant, maar niets om zorgen over te maken. Mag kiezen voor inleiding met 38 weken, en ze houden hem wel goed in de gaten nu ivm de groei. Hij ligt goed in het bekken, goed ingedaald, goed vast...
Ik zit er onderhand flink doorheen, hevige BI (buiten alleen nog in rolstoel), slecht slapen en de buik is gigantisch (categorie strandbal ingeslikt, maak morgen een foto). Tel de dagen inmiddels wel af hoor ;)
Heb er gek genoeg wel zin in, laat maar komen die bevalling :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:31:18 #82
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112274303
Estrys :*

Ophelia wat gaaf! Een meid! :D *O*

Lunta, welkom terug *O* Haha ja joh waarom niet, gezellig toch! :D
Fijn dat alles goed is! :* Vervelend van alle kwaaltjes die je onderweg verzameld hebt... succes met de laatste loodjes! :*
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:39:06 #83
258612 nytar
boys boys boys
pi_112274601
ik kom ook maar weer eens binnen vallen :)

afgelopen woensdag bij de vk geweest, volledig goedgekeurd, maar wel een guo voor de 20 weken echo en tussen week 24 en 28 glucose drankje drinken...

Altijd leuk, die afwijkingen in de familie :(
pi_112274750
*O* voor de stickers!! En Ophelia een meiske O+.

Lunta, welkom terug! Hoe ver ben je nu? Jouw laatste loodjes klinken wel zwaar, weet je al of je het aanbod van de inleiding aanneemt?

Ik heb ook weer een sticker verdiend. Ben vaak langer onderweg dan dat ik binnen zit (en ik hoef maar 5 min te fietsen :P), maar dat is natuurlijk alleen maar fijn :).

Straks mezelf verwennen met een pedicure, manicure en wimpers verven *O*. Kan ik een beetje toonbaar de bevalling in :D. En volgende week heb ik een fotoshoot bij een kennis, zin in!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112275131
*O* voor alle goede stickers.

Ophelia, een meisje wat leuk. Nu lekker los gaan op de kleertjes?

Lunta, lijkt mij toch prima dat je weer hier komt kletsen. Klinkt als een zware zwangerschap. Succes nog even dan.

Sowieso sterkte voor iedereen die er door heen zit.
pi_112277139
Ophelia een meisje O+ en hahaha, kan ik mooi al mijn spullen kwijt :P O+ fijn dat alles goed was :Y

Kers, heb je nog een zwever, ja?? Mijn dame ligt goed diep en ook wel vast, maar de gyn zei dat dat bij een 2e (of 3e of...) nog niet zoveel zegt op deze termijn... Toen ik zei dat ze echt al heel lang goed ligt, zei hij nog heel positief }:| dat ik niet de eerste zou zijn bij wie de kleine zo in de laatste weken ineens nog salto's draait... :6 (verder O+ ik mijn gyn wel heel erg hoor!)

Verder :* voor alle dames die er even doorheen zitten!
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:33:07 #87
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112280177
Lunta, frappant is dat he, hoe je daar vanzelf naar toe groeit. Tijdens je eerste trimester moest je waarschijnlijk nog niks weten van bevallen, was het natuurlijk ook nog zo'n echte ver-van-je-bed-show. En nu.... ben je zelf bijna aan de beurt, ben je er echt aan toe en heb je er misschien zelfs zin in!

Lekker Phaidra, laat je maar goed verwennen! Vergeet je geen eventuele verfbeurt bij de kapper?
Op de eerste babyfoto's staan met (grijzige) uitgroei van hier tot Tokyo blijft altijd een beetje pijn doen ;(

Ja Gerbera, een heuse zwever! Maar tijd zat nog. Voor de mijne dan he, die van jouw blijft zitten zoals en waar ze zit. Waarom? Omdat ik het zeg :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:46:14 #88
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112280971
Ohja, echt mooi btw :') heb een paar dagen terug een epilady gekocht, weet je wat er in de gebruiksaanwijzing staat? Dat je je arts moet raadplegen als je zwanger bent om te vragen of je 'm wel mag gebruiken :') _O- Nog een gevaarlijk ding ook dus :o Zou je er iemand mee kunnen verwonden? :7
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:10:59 #89
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112282553
quote:
99s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:46 schreef Enfermera het volgende:
Ohja, echt mooi btw :') heb een paar dagen terug een epilady gekocht, weet je wat er in de gebruiksaanwijzing staat? Dat je je arts moet raadplegen als je zwanger bent om te vragen of je 'm wel mag gebruiken :') _O- Nog een gevaarlijk ding ook dus :o Zou je er iemand mee kunnen verwonden? :7
_O- whut? :') Waarom? :D

Ik kan trouwens nu al niet wachten tot januari, ik wil nu al mn baby stiekem :@
Als je dacht alles gezien te hebben...
pi_112282793
Zo mocht ik één of ander laser ding testen via Buzz of Insiders ofzo? Helemaal happy was ik.. laatste vraag: bent u zwanger :')

Kut. Niet testen dus :')
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:15:54 #91
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112282803
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:10 schreef peace-lover het volgende:

[..]

_O- whut? :') Waarom? :D

Ik kan trouwens nu al niet wachten tot januari, ik wil nu al mn baby stiekem :@
Whaha ja. Idd. Ik heb werkelijk geen idee :') Het zijn gewoon een heul aantal pincetten bij elkaar, het is niet eens scherp ofzo. :')

Whihi :D Leuk he O+ geniet lekker van je zwangerschap en die plopjes, die baby komt er wel! Vriendin van me (heeft n zoontje van 10 maanden) zegt ook dat ze soms nog wel eens haar 'buik' mist en dat geplop en geschop enzo :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:18:12 #92
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112282936
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:15 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Whaha ja. Idd. Ik heb werkelijk geen idee :') Het zijn gewoon een heul aantal pincetten bij elkaar, het is niet eens scherp ofzo. :')

Whihi :D Leuk he O+ geniet lekker van je zwangerschap en die plopjes, die baby komt er wel! Vriendin van me (heeft n zoontje van 10 maanden) zegt ook dat ze soms nog wel eens haar 'buik' mist en dat geplop en geschop enzo :P
Ik heb nog niet eens plopjes _O-

Kan je nagaan :+

Eerst echo over 2 weken *O* / :X
pi_112283090
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:15 schreef Gerberaatje het volgende:
Zo mocht ik één of ander laser ding testen via Buzz of Insiders ofzo? Helemaal happy was ik.. laatste vraag: bent u zwanger :')

Kut. Niet testen dus :')
ik was dus net begonnen met laseren.. 2x gedaan (zo'n ding gekocht waarmee je het zelf kon doen)
En toen kwam de suprise dat ik zwanger was..

Dusss... dat ding staat nu stof te vergaren. Naja we gaan na de zwangerschap gewoon weer verder.
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:22:38 #94
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112283192
Oh en ik krijg ineens zoveel zin in biefstuk/gerookte zalm etc _O-
Ik ruik de halve dag biefstuk, zo heel rauw :9~ Of net op tv een koffie-specialiteit met rauw ei, IK WIL HET! :D

Nou goed, tuurlijk neem ik het niet maar het is echt zo van "ik mag het niet dus ik wil het!" :')
pi_112283234
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:20 schreef Skoap het volgende:

[..]

ik was dus net begonnen met laseren.. 2x gedaan (zo'n ding gekocht waarmee je het zelf kon doen)

Dusss... dat ding staat nu stof te vergaren. Naja we gaan na de zwangerschap gewoon weer verder.
Ben erg benieuwd of dat nou echt werkt! :)
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:23:44 #96
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112283255
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:20 schreef Skoap het volgende:

[..]

Lol :+
Ja, tis meer dat ze niet weten wat de risico's zijn waarschijnlijk. Bij een laser zou ik dat nog kunnen begrijpen, maar een epilady? Het is gewoon ahartjes die eruit getrokken worden.. Nouja. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:22 schreef peace-lover het volgende:
Oh en ik krijg ineens zoveel zin in biefstuk/gerookte zalm etc _O-
Ik ruik de halve dag biefstuk, zo heel rauw :9~ Of net op tv een koffie-specialiteit met rauw ei, IK WIL HET! :D

Nou goed, tuurlijk neem ik het niet maar het is echt zo van "ik mag het niet dus ik wil het!" :')
Whahaha _O- jij wil als eerste een broodje filet americain na je bevalling? :D
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:32:08 #97
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112283740
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:23 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Lol :+
Ja, tis meer dat ze niet weten wat de risico's zijn waarschijnlijk. Bij een laser zou ik dat nog kunnen begrijpen, maar een epilady? Het is gewoon ahartjes die eruit getrokken worden.. Nouja. :P

Nou idd :D Ik heb wel gehoord dat vrouwen vlak voor de uitgerekende datum nog gingen laten harsen _O-
quote:
Whahaha _O- jij wil als eerste een broodje filet americain na je bevalling? :D
Carpaccio :9

Vriendin van me had dat met gerookte zalm, dat hebben we nog snel kunnen halen voor we naar het ziekenhuis gingen om baby te kijken O+
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:33:21 #98
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112283809
Laseren wat ontharen betreft is absoluut niet gevaarlijk voor je kind. Het kan echter pigmentverschuivingen veroorzaken als je zwanger bent, vandaar dat je het beter niet kan gebruiken. En de fabrikant wil zich natuurlijk ook indekken. Als je dat apparaat in zwangere toestand gebruikt en je kind wordt geboren met 2 hoofden, dan kan er nooit geroepen worden dat het komt door het laseren.

Ik stond vandaag ook te kwijlen bij de ossenworst in de supermarkt. Vorige keren was mijn eerste niet-meer-verboden-maaltijd carpaccio :9~
En ook verse, harde, witte broodjes met ossenworst en rosbief. Mmmmmmm, wat kijk ik daar naar uit!!
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:34:46 #99
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112283890
Oh god, nou heb ik weer honger :')
Ik ga maar eens een zak chips opentrekken, moet van de gyn!
pi_112283914
Grappig dat sommige zo'n trek hebben in bepaald voedsel. Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap absoluut geen trek meer in yoghurt en dat is mijn standaard ontbijt. Het enige wat ik ineens wel lekker vond waren pannenkoeken, terwijl ik dat normaal niet echt lekker vind.
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:36:54 #101
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112283993
Gek he, As?
Ik lust pas sinds een paar weken weer chocola, daarvoor vond ik het echt niet lekker. En als ik zwanger ben dan vind ik melk (op de heenweg :') ) echt lekker, normaal gesproken is dat ook niet.
pi_112284082
Hormonen kunnen rare dingen met je doen :D
Maar chocola gaat er hier altijd in hoor....niet dat het goed voor me is...
pi_112284122
haai,

Die kloon mag weer voorgoed in de kast, ik vind sterrenmunt thee helemaal niet lekker :D

Noortje wordt grote zus!

Kan een modje sterrenmunt veranderen in becky27, thanx!
pi_112284186
Rosbief! En tiramisu! Die staan hier echt al op de boodschappenlijst :P

Sterrenmunt de kast in! *O*
pi_112284199
HOERAY Becky eindelijk uit de kast :D *O*
pi_112284219
Ik snoep echt nauwelijks meer sinds ik zwanger ben. Dat komt ook wel door de misselijkheid. Gewoon geen trek in iets. Overdag wel fruit en echt vers brood mmmm En melk inderdaad. En net wat crackers met smeerkaas omdat ik bij het avondeten niks wegkreeg.
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:40:57 #107
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112284233
f*ckfoto...... :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:41:00 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112284234
Becky, officieel welkom hier *O*
pi_112284242
Jeej, Becky uit de kast! Gefeliciteerd!!! *O* *O*
*poef* nu is het weg
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:41:15 #110
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112284249
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:39 schreef sterrenmunt het volgende:
haai,

Die kloon mag weer voorgoed in de kast, ik vind sterrenmunt thee helemaal niet lekker :D

Noortje wordt grote zus!
[ afbeelding ]

Wat leuk *O*

Ik vond jouw foto's (in dezelfde jurk) met Noortje op geboortedag/verjaardagen zo tof O+
pi_112284286
Leuk Becky! :)
pi_112284328
Ik kan niet wachten om weer eens een goede borrel te drinken :P

/alcoholist
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:44:08 #113
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112284391
2 dagen na de positieve test heb ik voor mijn verjaardag chocoladelikeur gekregen. Niemand wist toen nog dat ik zwanger was. Die staat hier dus ook al een eeuwigheid op me te wachten. Hoewel.... ik ga natuurlijk wel bv geven. Okay, dan maar niet de fles achterover slaan, klein slokje proeven mag echter best :Y
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:44:14 #114
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112284396
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:41 schreef peace-lover het volgende:

[..]

Wat leuk *O*

Ik vond jouw foto's (in dezelfde jurk) met Noortje op geboortedag/verjaardagen zo tof O+
thanx! dat is ook echt leuk om te doen. Heb nu een nieuwe jurk voor mini 2.0.
pi_112284407
Ik kan niet wachten op mijn broodje filet. Ik kreeg hem van mijn ouders de ochtend nadat Sofie geboren was. Maar ik had net mijn ontbijt op... Kon dat broodje niet meer op. Heb hem in het ziekenhuis in de koelkast laten leggen en met de lunch gegeten. Maar ik baalde wel even flink.
*poef* nu is het weg
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:45:19 #116
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112284455
Balen KJ, had je net zo'n kleffe boterham op...
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:45:31 #117
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112284465
oh men, ik wil ook weer zuipen ja! Ik ga van het weekend een mooie doos wijn bestellen voor over een jaar of zo. En zo doe ik dat iedere maand denk ik. Heb ik wat om naar uit te kijken ;)
pi_112284477
Ik mis echt helemaal niks eigenlijk.
pi_112284494
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:33 schreef Kersjes het volgende:
Lunta, frappant is dat he, hoe je daar vanzelf naar toe groeit. Tijdens je eerste trimester moest je waarschijnlijk nog niks weten van bevallen, was het natuurlijk ook nog zo'n echte ver-van-je-bed-show. En nu.... ben je zelf bijna aan de beurt, ben je er echt aan toe en heb je er misschien zelfs zin in!

Lekker Phaidra, laat je maar goed verwennen! Vergeet je geen eventuele verfbeurt bij de kapper?
Op de eerste babyfoto's staan met (grijzige) uitgroei van hier tot Tokyo blijft altijd een beetje pijn doen ;(

Ja Gerbera, een heuse zwever! Maar tijd zat nog. Voor de mijne dan he, die van jouw blijft zitten zoals en waar ze zit. Waarom? Omdat ik het zeg :P
Lol, ik verf m'n haar nooit, dus daar heb ik gelukkig geen last van.

Het was heerlijk en ook erg gezellig. Leuke dame, op 2 min lopen vanaf huis, dus daar kom ik nog wel eens terug :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:46:11 #120
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112284498
En dat Bavaria 0,0% is best grappig hoor, maar er is niks zo lekker als een ijskoud echt biertje!
pi_112284519
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:45 schreef Kersjes het volgende:
Balen KJ, had je net zo'n kleffe boterham op...
het eten was eigenlijk nog best ok in het ziekenhuis, maar niks haalde het natuurlijk bij dat witte broodje filet.
*poef* nu is het weg
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:48:06 #122
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112284597
Ok eten in het ziekenhuis? Waar dan??

Ik was blij dat ik met mijn opnamen niet hoefde te eten maar infuusvoeding kreeg. Vooral dat brood was zo smakeloos en klef...
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:48:11 #123
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112284604
heej, hou eens op ja |:( nu wil ik ook een broodje filet, of een flink bord carpaccio, of een medium gebakken eendenborst, of of of lamskoteletten :9 :9 :9
pi_112284608
Officieel welkom Becky, Noortje word gewoon grote zus *O*
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:49:42 #125
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112284688
Oh ja, ik ging chips pakken :9
Dat koude glas rosé denken we er maar even bij dan.
pi_112284689
Phaidra, morgen 36 weken. En ik denk dat ik het aanbod wel aanneem, ben doodsbang dat ik hem anders niet meer via de natuurlijke weg eruit krijg :o

Gerberaatje, had hij ook wel even kunnen melden dat er zoiets is als voorkeurspositie bij een baby. Tenminste tegen mij werd dat bij 20 weken al gezegd, en toen had hij ruimte zat om nog alle kanten op te kunnen, meneer is niet 1 keer gedraaid.

Qua voedsel/drinken mis ik filet, ossenworst en een wijntje het meest. Denk dat ik ook een heerlijk broodje laat bezorgen in het ziekenhuis :9~

Met het warme weer zit ik met van die 0.0% biertjes in de tuin, en dat terwijl ik normaal niet eens een bierdrinker ben ;)
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:50:05 #127
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112284715
thanx you all, tis nog een beetje gek allemaal hoor, maar goed, hij doet het en ik ben misselijk dus dat komt wel goed.

As, had je mijn DM nog gehad?
pi_112284761
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:48 schreef becky27 het volgende:
heej, hou eens op ja |:( nu wil ik ook een broodje filet, of een flink bord carpaccio, of een medium gebakken eendenborst, of of of lamskoteletten :9 :9 :9
Lamskoteletten

Ow fuck, die heb ik gegeten maandag. nou ja twee happen voor ik vol zat :X helemaal niet bij stil gestaan. maar volgens mij waren die ook niet echt rood,
pi_112284767
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:48 schreef Kersjes het volgende:
Ok eten in het ziekenhuis? Waar dan??

Ik was blij dat ik met mijn opnamen niet hoefde te eten maar infuusvoeding kreeg. Vooral dat brood was zo smakeloos en klef...
Zwolle.
*poef* nu is het weg
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:51:42 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112284798
Becky, ik heb het aangepast. :)
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:52:18 #131
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112284832
dank je BE!
pi_112284849
quote:
haai,

Noortje wordt grote zus!
[ afbeelding ]

Hee wat leuk!! Gefeliciteerd *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112284888
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:50 schreef becky27 het volgende:

As, had je mijn DM nog gehad?
Ja, had ook terug gestuurd, maar dat was natuurlijk naar je kloon. Ik heb ze net een mail gestuurd, dus we wachten af.
pi_112285093
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:23 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd of dat nou echt werkt! :)
op mijn benen werkte het erg goed, merkte gelijk verschil!
Bij mijn oksels leek het minder goed te werken.
Bikini lijn ging ook goed.
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:57:09 #135
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112285099
ik ben niet zo thuis in het DM-en, ik heb je berichtje niet gezien, maar goed, ik hoop dat het iets voor je is!
pi_112285171
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:42 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik kan niet wachten om weer eens een goede borrel te drinken :P

/alcoholist
+1
pi_112285196
Filet, ossenworst, wijn :9 :9 :9 In de winter miste ik de wijn niet zo, maar met dat warme weer had ik er wel zin in! Met borstvoeding mag ik het helaas nog wat langer laten staan...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112285326
Hehe Becky uit de kast *O*
Zo tof!
Oh en ik had as nog niet gefeliciteerd hier *O* ook zo leuk!

Oh en mijn vriend heeft mn alcoholvrije biertjes uit de blije doos weggeven aan zn broer, want ik drink toch geen bier. Gelukkig was k er niet zo aan gehecht :P
Oh en geen alcoholist hier, ik mis t helemaal niet, ondanks dat k wel van een wijntje hou.

Nog 1 dag werken dinsdag trouwens *O*
pi_112285340
Ik heb al mijn bestelling staan voor na de bevalling (zodra ik me er fit genoeg voor voel)
HIj moet de ciabatta bij een speciale winkel halen en de filet ook.
Dan wil ik graag de eieren van de kippen van zijn moeder :+ en een sjalotje..

(Broodje filet american dus.. ik kan echt niet wachten... mmm :9) :')
pi_112285364
Becky wat leuk, gefeliciteerd!
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:15:39 #141
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112286228
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:44 schreef becky27 het volgende:

[..]

thanx! dat is ook echt leuk om te doen. Heb nu een nieuwe jurk voor mini 2.0.
Ja dat lijkt me echt leuk :Y Ik was een beetje van plan het idee te stelen :+ :@
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:20:20 #142
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112286556
haha dat mag hoor. ik heb van mezelf ook nog een foto in die jurk met 36 weken zwangerschap maar dat vond ik een beetje overdreven om die erbij te plakken.
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:24:51 #143
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112286840
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:20 schreef becky27 het volgende:
haha dat mag hoor. ik heb van mezelf ook nog een foto in die jurk met 36 weken zwangerschap maar dat vond ik een beetje overdreven om die erbij te plakken.
Leuk ook idd :D
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:25:34 #144
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_112286879
quote:
haai,

Noortje wordt grote zus!
[ afbeelding ]

*O*
van harte!

Wat een leuke foto <3
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2012 @ 22:29:10 #145
309370 Nanadu
pi_112287136
Becky uit de kast, nogmaals welkom *O*

Opheilia een meisje (als ik het goed onthouden heb :@ )

Gerberaatje weer goedgekeurd *O*

Verder niks kunnen onthouden. Ik heb echt een ongelofelijke k*t dag achter de rug op mijn werk. Even onder spoiler want lang verhaal
SPOILER
Verder positieve modus, morgen lang weekend weg naar hoenderloo *O*
pi_112287326
Nanadu kut situatie -O- maar het UWV keert dan de uitkering rechtstreeks aan jou uit en dat is inclusief vakantiegeld :Y Alleen keren ze het geloof ik direct uit dus zal je het zelf apart moeten zetten.
The way you rock'n'roll
pi_112287338
Filet americain mis ik niet, want daar hou ik toch niet van. Maar brie wel, kan zo in mn eentje een hele brie opeten :@ En biefstuk, want hou niet van welldone :N

Alcohol dronk ik toch al niet meer vanwege medicijnen.
pi_112287686
Ik werk in de catering en daar hebben ze vaak van die heerlijke brodjes met filet americain,heb altijd de neiging om er een hele grote hap van te nemen!

Nogmaals gefeliciteerd becky! Fijn dat je nu in het openbaar zwanger bent:D
Kersjes,ook van mij nog een respect hoor,geniet maar lekker van je chipjes!

Ik heb van de week weer een echo gehad en het buikje was goed bijgetrokken en ze groeit goed met d'r lijntje mee,maar het blijft een kleintje.
Ik ben nu 32 weken en ze schatte d'r op 1562 gram. Toch wel erg klein als ik zo rond google,vind het toch wel een beetje eng.
pi_112287899
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:39 schreef Troeta het volgende:

Ik heb van de week weer een echo gehad en het buikje was goed bijgetrokken en ze groeit goed met d'r lijntje mee,maar het blijft een kleintje.
Ik ben nu 32 weken en ze schatte d'r op 1562 gram. Toch wel erg klein als ik zo rond google,vind het toch wel een beetje eng.
Ik was bij mijn geboorte 1875 gram en nu 25 jaar later is er niks meer van te merken dat ik zo licht was :')
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2012 @ 22:43:23 #150
309370 Nanadu
pi_112287938
DML ja dat had ik inderdaad ook al opgezocht. Het gaat mij niet eens over het geld, die twee maanden opbouw maakt mij dan ook niet zoveel uit. Het gaat mij ook meer om het hele principe eromheen. Hoe het wordt medegedeeld, zo kort van tevoren, even tussen neus en lippen door en als reden dat ik ziek kan worden door mijn zwangerschap en bevalling. Dit terwijl ik mij altijd enorm inzet, zij heel vaak heeft aangegeven heel erg tevreden te zijn over mij, ik vorig jaar maar 1 keer ziek ben geweest en dit jaar ook maar 1 keer (buiten zwangerschap om). Daarnaast bouw ik nu wel minder vakantie-uren op waardoor ik de uren die ik wilde opnemen na mijn verlof niet allemaal meer heb en ik het dus anders moet regelen met kinderopvang. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_112288005
Becky uit de kast *O*

Nanadu wat een enorm waardeloze actie zeg, ze zegt dus letterlijk dat ze vanwege je zwangerschap je contract niet verlengt :{

quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:32 schreef Sylvana het volgende:
Filet americain mis ik niet, want daar hou ik toch niet van. Maar brie wel, kan zo in mn eentje een hele brie opeten :@ En biefstuk, want hou niet van welldone :N

Alcohol dronk ik toch al niet meer vanwege medicijnen.
Maar brie hoef je niet te missen, alleen die enkele brie van rauwmelkse kaas, maar dan blijven er nog genoeg over.
pi_112288152
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Becky uit de kast *O*

[..]

Maar brie hoef je niet te missen, alleen die enkele brie van rauwmelkse kaas, maar dan blijven er nog genoeg over.
grmbl ik dacht dus elke brie. Om 22.46 uur zijn er geen supermarkten meer open hier :( ;)
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:47:45 #153
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112288228
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Becky uit de kast *O*

[..]

Ja dat bedacht ik me ook :D

Wel laatst bij mn moeder gegeten en "nee" gezegd toen mn moeder vroeg of er wijn door de saus mocht :') :@

Nanadu vervelend zeg! :o Zei ze het terwijl er anderen bij waren? En heeft ze toen ook gezegd dat ze het weliswaar beloofd had maar dat nu intrekt? Zou dan niet een van je collega's kunnen getuigen dat het dus mondeling al toegezegd was, dat lijkt me misschien rechtsgeldig? Sterkte :*
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:50:39 #154
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112288447
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

grmbl ik dacht dus elke brie. Om 22.46 uur zijn er geen supermarkten meer open hier :( ;)
Morgen om 7.00 weer (hier iig ;) ) *O*

Als er in het frans op staat wat de ingredienten zijn; lait cru is rauwe melk :) Volgens mij is lait pasteurizé of lait sterilizé gewoon goed :)

Laatst ergens een brie gezien met nog andere melk, die dan wer iets minder verhit was dan lait pasteurizé dus die heb ik ook laten liggen :P
pi_112288545
Brie O+
Of buffel mozzarella O+

Gelukkig zijn beide te verkrijgen met gepasteuriseerde melk *O*
pi_112288639
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:50 schreef peace-lover het volgende:

[..]

Morgen om 7.00 weer (hier iig ;) ) *O*

Als er in het frans op staat wat de ingredienten zijn; lait cru is rauwe melk :) Volgens mij is lait pasteurizé of lait sterilizé gewoon goed :)

Laatst ergens een brie gezien met nog andere melk, die dan wer iets minder verhit was dan lait pasteurizé dus die heb ik ook laten liggen :P
Hier pas om 8 uur. Maar zal eens goed op het etiket kijken dan.
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:54:50 #157
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_112288739
Ben je zwanger Sylvana? :)
A grand adventure has begun.
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:56:29 #158
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112288871
Sorry niet bijgelezen
al zag ik gauw dat becky uit de kast is! Nogmaals gefeliciteerd

en nanadu klote zit op het werk :*

Zelf te druk geweest denk/hoop ik maar want vandaag wilde mn drinken ook niet meer...
Nu maar slapen en morgen rustig aan
pi_112290078
Becky *O*

Nanadu lekker dan.. En fijne timing, not..

En ik zag nog goede echo's en stickers ^O^ :).
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_112292747
Sylvana probeer je ons iets duidelijk te maken :)
pi_112293277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:13 schreef Frups het volgende:
Sylvana probeer je ons iets duidelijk te maken :)
Dat kan niet, want in maart schreef ze dat niet binnen een jaar een kind wou :+
pi_112295651
Nanadu wat een nare situatie zeg, zeker zo kort voor je verlof en de eerdere berichten.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 06:54:05 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112295754
As, vlgs mij had ik je ook nog niet gefeliciteerd. :o Bij deze! Wat leuk! :Y
pi_112295769
Dankje wel. Zo leuk om het hier te posten. Iedereen die enthausiast is.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 07:19:34 #165
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_112295846
As! *O* Jouw nieuws had ik helemaal gemist, sorry! Van harte gefeliciteerd! *O*
A grand adventure has begun.
pi_112296039
Becky uit de kast, nogmaals gefeliciteerd! Echt zooo gaaf! *O* *O* *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_112296357
Heeeey Becky uit de kast!

Qua eten en drinken mis ik wijn HEUL erg. Ben een liefhebber en als ik niet zwanger ben drink ik óf wijn óf water. (ja en zo nu en dan melk of speciaalbier) Nu heb ik mijn toevlucht gezocht tot sapjes enzo maar ik word gek van die zoetige smaakjes. 0,0 bier is wel te doen maar ik word er misselijk van. Dat schiet dus ook niet op.

En ik mis roquefort.
pi_112296368
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 07:51 schreef Poppejans het volgende:
Becky uit de kast, nogmaals gefeliciteerd! Echt zooo gaaf! *O* *O* *O*
+1 *O* zo leuk!!!
pi_112296485
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:29 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dat kan niet, want in maart schreef ze dat niet binnen een jaar een kind wou :+
Hmm naja ze zal niet de eerste zijn die toch eerder zwanger is ;)
pi_112296544
Goedemorgen,

Becky, gefeliciteerd! As ook!
Nanadu, wat enorm klote van je werkgever zeg echt een rotstreek dat ze dat zo doet!

Spoiler want beetje vies
SPOILER
Maar verder gaat het allemaal goed hier hoor, zolang buikbaby nog lekker druk is maak ik me weinig zorgen. A.s. Maandag weer naar de vlos, ben benieuwd of ik nog steeds zo lekker gemiddeld ben. :)
pi_112297085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:28 schreef Sorbootje het volgende:
Heeeey Becky uit de kast!

Qua eten en drinken mis ik wijn HEUL erg. Ben een liefhebber en als ik niet zwanger ben drink ik óf wijn óf water. (ja en zo nu en dan melk of speciaalbier) Nu heb ik mijn toevlucht gezocht tot sapjes enzo maar ik word gek van die zoetige smaakjes. 0,0 bier is wel te doen maar ik word er misselijk van. Dat schiet dus ook niet op.

En ik mis roquefort.
+ 1 :P

Troeta, het is wat aan de lichte kant, maar het kan in de laatste weken nog flink bijtrekken :Y wel goed dat ze het gecheckt hebben... (hier de andere kant op, met bijna 30 weken was ze al 1900 gram :') die zit nu al rond de 2,5+ kilo...) Hoe was dat met Mex?

Nanadu, wat een prutsituatie -O- dus toch even die 3 maanden eruit.. Ik vind het getuigen van slecht werkgeverschap :{

SE, ik zou het inderdaad even laten checken, ook de afscheiding :Y misschien heb je wel een schimmel te pakken ook?

Ik zit met spanning te wachten op volgende week, Hollandse Nieuwe :9 oooh ik ga me rondvreten... ik zat op de +7 kilo en zag dat ik van de spanning van afgelopen week weer een kilo kwijt ben :') -O- dus ik moet even inhalen... :') ;)
pi_112297198
Nanadu, wat een eikel is je werkgever. Ik vind het echt schandalig, eigenlijk..

SE, ik hoop dat het niks ernstigs is, maar even laten checken is altijd goed!

Een glas lekkere koude rosé zal er hier ook wel in gaan zeg :9 Nu hebben we ook wel alcoholvrije wijn, maar dat is toch ook allemaal meer limonade achtig. Nog eventjes! En dan borstvoeding dus kan ik nog niet drinken :')

Oh, meiden uit het bovenste lijstje! Onze maand is begonnen O+ Junibaby's! *O*
pi_112297349
Hier ook borstvoeding, maar zodra dat allemaal lekker loopt en ik een klein voorraadje heb :9 dan gaat er wel een flesje aan, vrees ik :P
pi_112297442
Gelukkig lust ik geen alcohol :D

Zo volgende week staat in het teken van de zwangerschap. Maandag naar de huisarts voor een verwijzing naar het ziekenhuis. Woensdag komt moeders voor moeders en donderdag word ik gebeld door het Erasmus (met dank aan Becky)
pi_112297495
Mijn kind is alvast begonnen, die heeft wéér de hik :') O+

Lekker weekje dan As :D maakt het gelijk veel echter he?
pi_112297583
Doe es niet? Weken terug heb ik de auto aan de kant moeten zetten ivm een huilbui (wat zeg ik, een tsunami was er niks bij :?) bij Zing een liedje voor me van Lange Frans en Thé Lau op de radio, en nu staat toevallig 'Hallo' van dezelfde zanger hier toevallig op (random muziekplayer :')) en ik krijg kippenvel :')

Ik geloof echt dat ik bijna aan bevallen toe ben :') :{w
pi_112297724
@gerbera, zo dat is gewoon een kilo zwaarder als mijn beeb!
En bij Mex werd er dus helemaal niks gecheckt, misschien maak ik me daarom zorgen, krijg nu elke 2 weken een groeiecho, dus toch wel serieus.
Bij Mex vroeg ik bij de 20-weken echo naar zijn gewicht omdat ik hier al die gewichten van de baby's las en toen kreeg ik een kattig antwoord dat ze niet aan gewicht schatten doen....en daarna geen echo's meer gehad en nu meten ze alles 10x en krijg ik zo'n precies gewicht van 1562 gram en vragen ze hoeveel Mex woog bij de geboorte en ik en mijn broers en mijn vriend en zijn broer en zusjes.

Goed dat je het even laat checken supremeEvil!

[ Bericht 9% gewijzigd door Troeta op 01-06-2012 10:26:39 ]
pi_112297831
meld
Even niet bij gelezen vandaag, sorry
pi_112297901
Zo Nanadu dat is niet zo netjes van haar. Zakelijk gezien ook niet echt handig. Nu is de kans dat je iemand kwijt raakt ook aanwezig.

Hier alles goed. Lekker uitgeslapen en wat bij gekomen. Mini was gisteren erg druk, waardoor mijn hele buik gevoelig werd.
pi_112297910
Mangostine, een fijne dag vandaag! Geniet ervan!! ^) :*
*poef* nu is het weg
pi_112297926
Leuk as, zo'n weekje!

Klinkt vervelend se!

Nanadu, das wel heel erg zeg. Bah! En heeft niks te maken met die 3 maanden, nee nee :')

Troeta, hopelijk groeit ze nog wat door dan!
En idd wat gerbera zegt, misschien gaat ze nog.spurten tijdens je verlof enzo!

Hier de laatste dagen een druk meisje. Althans voor haar doen ;)
Ook is mn buik een groeispurt aan t.maken of is.ze aan t indalen. Beetje last van mn onderbuik, bandenpijn e.d.
Nou ja zal t.maandag wel horen bij de vk,
pi_112297955
Ja maar Troeta, ik ben geen maatstaaf.. ik baar sowieso 'grote' kindjes en vergeet niet dat ik alweer vanaf week 20 in de ziektewet zit, dus weinig kan en doe... ;) dat had ik bij muppet ook! Zij kan al mijn energie pakken (en dat doen ze dan ook :'))

Maar hoe was Mex bij geboorte, dat bedoelde ik meer? ;) En het blijven schattingen, als ze net een cm verkeerd meten bij een beentje, of hoofdje... dan scheelt dat zo al een hoop! De laatste weken groeien ze nog behoorlijk, dat kan zo nog 1,5 kilo zijn, dus je krijgt gewoon een klein maar fijn meisje O+

TW, dat kan natuurlijk niet hè? :{w je moet alles lezen, overal op reageren. Anders laten we je uit de OP verwijderen :6
pi_112297974
Oh ja Mango's dag! *O* hele fijne dag!! O+
pi_112298141
Ja, ik merkte bij mijn week vrij ook dat m'n buik een stuk groter werd en ik heb me nu ook even 2 daagjes ziek gemeld, ben erg moe, dus dat mag wel een keertje :P
Mex was 3360 bij zijn geboorte, niet klein,maar ook niet groot.
maar ja, dat was na 2 maanden ook een reuzenkind geworden, dus het zal wel loslopen allemaal.

Hoe is het met jou Sonnetje? Al met verlof?

oooh mango, is vandaag de dag? Veel plezier!!!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:59:32 #185
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112298179
Hoera voor Mango, enjoy *O*

34 weken vandaag, eindelijk verlof :')
Wel jammer dat me nu 2 weken extra met baby door de neus geboord worden. Maar ja, verplicht met 34 weken verlof als je ziek bent he...
pi_112298233
Verrek, nog een week dan begint mijn verlof ook :o
pi_112298250
As, ben benieuwd wat je van het Erasmus vindt, ik loop daar al sinds voor mijn zwangerschap rond en ben tot nu toe erg tevreden (behalve dan dat je soms lang moet wachten door uitloop).

Mango gaat trouwen? Veel plezier!

Kersjes, inderdaad jammer, had je nog twee weken door kunnen werken? Of te ziek om dat vol te houden?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 10:05:19 #188
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112298340
Lunta, ik zit jammer genoeg al vanaf week 8 geloof ik ziek thuis. De vorige keren had ik doorgewerkt tot 36 weken. Maar toen was ik stukken minder ziek dan nu.
pi_112298366
Mango geniet van deze speciale dag O+
pi_112298390
Met mij gaat t goed hoor :)
Vorige week zat k er een beetje doorheen (niet zwangerschapsgerelateerd hoor) en heb ik 2 dagen niet gewerkt. Heeft me wel goed.gedaan, ook t weer hielp mee ;) Deze week weer de hele week (althans mijn werkweek he). En dinsdag nog.1 dag werken en dan verlof.
Kijk ik best wel naar uit :D
Babykamer is zo goed als klaar. Vandaag laminaat leggen en dan kunnen de meubels over. Nou ja moeten nog even meubels voor.Floris kopen :D op de grond laten slapen is ook weer zo wat ;)
Dat staat op de planning voor morgen ;)
Dus in mn verlof.kan ik kleertjes gaan wassen enzo.

Mango, veel plezier vandaag!
pi_112298523
Kersjes, hè bah! Dan is het extra balen, want het is nu ook weer niet zo dat je nu even lekker kan gaan genieten van je verlof... :{
  vrijdag 1 juni 2012 @ 10:11:52 #192
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112298526
Mango haar trouwde vandaag?!
Veel plezier!
pi_112298750
Lekker hoor! twee dagen vrij kan je dan net goed doen he!
Hier nog 2 weken werken en dan verlof! wat heb ik daar zin in. ook gewoon om nog even met Mex alleen te zijn,lekker thuis.
De gipsplaten zitten op het plafond in de babykamer, dit weekend even dicht smeren en witten en dan gaat er hopelijk snel iemand behangen. Vloer ligt er al, dan meubeltjes doorschuiven en nog even gordijnen regelen.
Alles wel laatste moment, maar dat maakt niet zoveel uit,want ze gaat toch eerst bij ons in de co-sleeper.
pi_112299070
En dan is het ineens juni O+ :o

Mango genietse vandaag! Daar had ik ook wel een koud roseetje op willen drinken :P
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_112299603
Mango een ontzettend fijne dag vandaag! *O*

Nanadu.. jezus, wat een rotstreek inderdaad.. -O-

Even een spoilertje:
SPOILER
Verder alles pico bello in orde hier. Wel alles bijgelezen, ook dat sterrenmunt uit de kast is. Super leuk! En weer wat nieuwe aanwas, super leuk voor jullie ook! *O*

TW heeft zich gemeld zag ik :)

Vandaag lekker vrij .. even wat bijwerken hier thuis. Moet echt nodig :o .. Komt goed!
Fijn dagje allemaal! :)
pi_112299747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:24 schreef Marjolijntje het volgende:
Nanadu, wat een eikel is je werkgever. Ik vind het echt schandalig, eigenlijk..

SE, ik hoop dat het niks ernstigs is, maar even laten checken is altijd goed!

Een glas lekkere koude rosé zal er hier ook wel in gaan zeg :9 Nu hebben we ook wel alcoholvrije wijn, maar dat is toch ook allemaal meer limonade achtig. Nog eventjes! En dan borstvoeding dus kan ik nog niet drinken :')

Oh, meiden uit het bovenste lijstje! Onze maand is begonnen O+ Junibaby's! *O*

O+ O+ O+
Ik vind het nog steeds zo'n gek idee dat het echt bijna zover is. Beter wen ik er snel aan :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112299930
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:57 schreef Troeta het volgende:
Ja, ik merkte bij mijn week vrij ook dat m'n buik een stuk groter werd en ik heb me nu ook even 2 daagjes ziek gemeld, ben erg moe, dus dat mag wel een keertje :P
Mex was 3360 bij zijn geboorte, niet klein,maar ook niet groot.
maar ja, dat was na 2 maanden ook een reuzenkind geworden, dus het zal wel loslopen allemaal.

Hoe is het met jou Sonnetje? Al met verlof?

oooh mango, is vandaag de dag? Veel plezier!!!
Mijn buikbeeb is ook aan de kleine kant. Ik heb twee extra groeiecho's gehad om te checken of hij wel goed zijn eigen lijn blijft volgen of dat de groei verder afbuigt. Uiteindelijk bleek er niets aan de hand. Hij wordt nu geschat op 2700-3000 gram bij 40 weken. Mij is verteld dat vooral de buikomtrek belangrijk is voor het bepalen van groeiachterstand. Als er iets aan de hand is met de placenta o.i.d. dan blijft de groei van de buik meer achter dan de rest. Bij mij was de buik juist steeds relatief groot (liep maar 1-2 week achter, terwijl de rest meer 2-3 weken achterliep). Ik vond het fijn dat het even extra in de gaten werd gehouden. Misschien kan jij daar ook om vragen? Of wordt dat al gedaan?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112300060
Oooh mango, jullie grote dag vandaag O+ ^) O+
Geniet ervan!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112300148
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Ik vind het nog steeds zo'n gek idee dat het echt bijna zover is. Beter wen ik er snel aan :D
Ja, bizar he! :D Ik vind het ook zo'n maf idee, straks zijn we gewoon met zn drietjes! En alles is er hier klaar voor hoor, maar toch.. Ik kan het me nog echt niet voorstellen.

Mango, hele fijne en mooie dag toegewenst, geniet ervan!
pi_112300232
En weet je wat straks nog gekker is... dan is je kleintje er, en dan kun je je dezelfde dag al niet meer voorstellen dat hij/zij in je buik heeft gezeten :o echt bizar vond ik dat!
pi_112300334
Mango een geweldige dag gewenst vandaag!!

Ik zag sterrenmunt in de kast verdwijnen en Becky tevoorschijn komen, nogmaals welkom dan! *O*

*O* voor mijlpalen! Ik vandaag 36 weken whoe!!
En ik begin er best wel klaar mee te zijn.... Stiekem. Maar ja. Doorbuffelen maar.
Oeh en ik zag allerlei lekkere dingen voorbij komen, kwijl. Ik wil ook heeeel graag een carpaccio, daarna een ontzettend boterzachte rode biefstuk, een glas wijn erbij, en heel heel heel stiekem zou ik daarna nog een sigaret op willen steken. De eerste dingen ga ik zeker weten ook echt heel snel doen na de bevalling hihi, het laatste... Durf ik niet zo goed. Bang dat ik meteen weer verkocht ben. En dat zou toch best zonde zijn na 14 maanden gestopt te zijn.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:17:23 #202
351479 KatyM
Hihaah!
pi_112300435
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Gek he? Onze maand, hopelijk dan, ik kan nog overtijd lopen natuurlijk. Bizar wel :o.

Ik mis geen eten, heb nauwelijks honger, maar mis wel O+ wijn O+.

Becky gefeliciteerd! Van harte! *O*

Mango, maak er een mooie dag van en heel erg veel plezier op Bali, geniet ervan!

sylvana , zwanger? Was jij nou diezelfde sylvana als met die orgie's etc?

[ Bericht 1% gewijzigd door KatyM op 01-06-2012 11:22:48 ]
pi_112300563
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:52 schreef Gerberaatje het volgende:
TW, dat kan natuurlijk niet hè? :{w je moet alles lezen, overal op reageren. Anders laten we je uit de OP verwijderen :6
Gelukkig lees ik die gemene dingen die jij schrijft toch niet :6
pi_112300578
Roken wil ik echt nooit nooit nooit meer doen! Nu bijna 3 jaar er vanaf (zoooo blij mee), maar merk wel dat ik af en toe als ik het ruik denk hmmmmmmm.... maar echt nooooooit meer! Ik denk echt dat ik na 1 sigaret weer om ben namelijk...
pi_112300598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:20 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

Gelukkig lees ik die gemene dingen die jij schrijft toch niet :6
O+
pi_112300712
Roken, daar ben ik nu ook een aantal jaren mee gestopt. Rookte echt als een ketter zware shag, haha. Nu ik zwanger ben ben ik alleen echt panisch geworden als het gaat om roken, hoop dat dat weer over gaat als ik bevallen ben, maar echt, als iemand in mijn buurt rookt, dan ga ik weg of vraag ik degene die rookt weg te gaan. Ik ga niet meer naar feestjes/mensen toe als ik weet dat er binnen gerookt wordt. Zo ben ik normaal echt niet maar ik kan er niets aan doen, zodra ik de rook ruik zie ik enge beelden voor me hoe mijn baby langzaam aan het stikken is in mijn buik. Rare dingen doen die hormonen met je.
pi_112300725
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:21 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

O+
:*
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:26:00 #208
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112300732
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:10 schreef Gerberaatje het volgende:
En weet je wat straks nog gekker is... dan is je kleintje er, en dan kun je je dezelfde dag al niet meer voorstellen dat hij/zij in je buik heeft gezeten :o echt bizar vond ik dat!
Ja, dat was echt zo raar!
Dat je dan in al je gaarheid uit gewoonte je handen op je buik legt, slechts flubbers voelt ipv getrappel en dan naast je kijkt en je baby ziet liggen. Oh ja, hij is er al uit 8)7
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:28:33 #209
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112300806
Tegenwoordig heb ik vrijwel geen rokers meer in mijn omgeving. Behalve dan mijn man, die netjes buiten rookt en bij binnenkomst direct zijn handen moet wassen en vooral niet bij me in de buurt moet komen. Gatverdamme, ik kan die stank echt niet verdragen :r
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:31:00 #210
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112300886
Mango veel plezier ^)

Ik stond van de week op het strand naast iemand die rookte en toen ben ik ook een stuk opzij gegaan, werd ineens ook panisch :')
pi_112300892
Mijn man gaat a.s. maandag een start maken met stoppen met roken i.s.m. Stivoro .. Hoop zo dat het hem lukt :) .. Iedere keer die sjekbek als ie me een kus geeft.. Brrr

Plus dat het natuurlijk goed is voor de euro's. Echt niet normaal wat dat tegenwoordig kost joh!

Ja juni gaat weer een drukke maand worden voor een aantal van jullie! Spannend!
pi_112301095
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:26 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Dat je dan in al je gaarheid uit gewoonte je handen op je buik legt, slechts flubbers voelt ipv getrappel en dan naast je kijkt en je baby ziet liggen. Oh ja, hij is er al uit 8)7
_O- Dat kan ik me dan wel weer voorstellen :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112301120
Ohhh, Mango! Het is de dag vandaag! Geniet ervan... Ben stiekem wel benieuwd naar je jurk :)

Nou, ik haalde me dus niks in m'n hoofd, heb echt blaasontsteking. Straks kuur ophalen bij de apotheek.

Gerbera: schimmelinfectie heb ik niet, ben sinds twee dagen klaar met een 'het zou wel eens een schimmeltje kunnen zijn-kuur' daarvoor. Denk dat ik zo ook de blaasontsteking heb opgelopen. Was zo'n kuur met van die zalf in kartonnen inbrengdingen (hoe leg je zoiets uit).

Baby weer lekker druk, draaide zich net om ofzo. Hoop geplop, geschop en geschuif en ineens had ik ook een beetje zo'n scheve buik als toen bij Phaidra en (volgens mij) marjolijntje. Maar tis verder wel een eigenwijs kind, als de papa z'n handen op m'n buik legt ist ineens klaar met bewegen! Vind ik soms wel jammer voor hem. Iemand de truc met hartje luisteren met een wc rolletje al geprobeerd?

En ja, straks met z'n drietjes. Bereiden jullie je daar op voor? Zovan nu al bespreken hoe je dingen gaat doen? Wij zitten een beetje in de 'we zien wel hoe het gaat' modus, maar of dat nou verstandig is :')

Daag dagboek ;)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:38:01 #214
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112301128
En juni-kindjes zijn leuk :Y
5 jaar geleden was ik vandaag uitgerekend van de oudste. Hij kwam pas op de 14e. Al bijna 5 jaar mama, waar blijft de tijd... Bij jongste liep ik 5 dagen overtijd. Ik zou het niks erg vinden als ik nu de uitgerekende datum niet ga halen!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:39:25 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112301188
quote:

[..]

En dat duurt toch nog best wel even.... :') Of dat er dan echt een spiertje in je buik trilt en je denkt dat het weer die friemelkriebelhandjes zijn. O+
pi_112301222
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:28 schreef Kersjes het volgende:
Tegenwoordig heb ik vrijwel geen rokers meer in mijn omgeving. Behalve dan mijn man, die netjes buiten rookt en bij binnenkomst direct zijn handen moet wassen en vooral niet bij me in de buurt moet komen. Gatverdamme, ik kan die stank echt niet verdragen :r
Ik ben zo blij dat mijn meneer een dikke 2 weken na de geboorte van de muppet is gestopt O+ hij rookte al buiten (uiteraard, echt het idee dat we ooit in huis hebben gerookt :o zo vies :o ) en hij stond weer eens buiten, naar ons te kijken en dacht: waar ben ik nog mee bezig?

Hij is dus al bijna 2 jaar gestopt! Heel fijn, dat scheelt zo!
pi_112301238
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:37 schreef SupremeEvil het volgende:
Ohhh, Mango! Het is de dag vandaag! Geniet ervan... Ben stiekem wel benieuwd naar je jurk :)

Nou, ik haalde me dus niks in m'n hoofd, heb echt blaasontsteking. Straks kuur ophalen bij de apotheek.

Gerbera: schimmelinfectie heb ik niet, ben sinds twee dagen klaar met een 'het zou wel eens een schimmeltje kunnen zijn-kuur' daarvoor. Denk dat ik zo ook de blaasontsteking heb opgelopen. Was zo'n kuur met van die zalf in kartonnen inbrengdingen (hoe leg je zoiets uit).

Baby weer lekker druk, draaide zich net om ofzo. Hoop geplop, geschop en geschuif en ineens had ik ook een beetje zo'n scheve buik als toen bij Phaidra en (volgens mij) marjolijntje. Maar tis verder wel een eigenwijs kind, als de papa z'n handen op m'n buik legt ist ineens klaar met bewegen! Vind ik soms wel jammer voor hem. Iemand de truc met hartje luisteren met een wc rolletje al geprobeerd?

En ja, straks met z'n drietjes. Bereiden jullie je daar op voor? Zovan nu al bespreken hoe je dingen gaat doen? Wij zitten een beetje in de 'we zien wel hoe het gaat' modus, maar of dat nou verstandig is :')

Daag dagboek ;)
Scheve buik, check! Raar gezicht he?

We hebben het er wel over ja, hoe we over bepaalde dingen denken. Gelukkig zitten we voor de belangrijke dingen op 1 lijn. Maar we zijn ons er ook van bewust dat je alles wel leuk kan bedenken, maar dat de praktijk wel eens heel anders zal kunnen zijn :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112301248
quote:

[..]

Of die eerste keer hoesten na de bevalling :X dat vond ik wel wat engig met die flubber-wiebel buik :')
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:41:28 #219
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112301254
SE, dat "we zien wel hoe het loopt" is naar mijn mening een heel goede houding!
Je weet immers nooit van te voren of je baby bijvoorbeeld veel gaat slapen of juist niet, hoe het voeden zal gaan, al dan niet fles of borst, hoe je er zelf aan toe gaat zijn na de bevalling, hoe makkelijk het allemaal verlopen zal....
Laat het gewoon op je afkomen. Sowieso krijg je de eerste dagen veel hulp van de kraam (en eventueel de ervaren oma's enzo?) en verder gewoon vertrouwen op je moeder-instinct. Dat komt vanzelf bovendrijven, heus waar!
pi_112301291
SE, vooral in het begin: go with the flow en laat alles maar op je afkomen :Y

Enige wat wij hadden afgesproken: hoe moe we ook zijn, niet op elkaar afreageren... want je gaat moe zijn die eerste weken ;) en vooral 's nachts heb je het dan soms eventjes gehad... het hielp enorm dat we hadden afgesproken dat gewoon niet op elkaar af te reageren, wel af en toe even goed te kunnen spuien naar elkaar als het weer even pittig was ;) maar verder niet :)
pi_112301305
SE, wij hebben het er wel vaak over maar ook wel heel vrijblijvend. We hebben een heel duidelijk beeld voor ogen wat we willen met heel veel dingen zoals dragen, borstvoeding, bijvoeding etc. Maar we hebben allebei denk ik ook in ons hoofd dat alles anders kan gaan dan dat we plannen. En hoe het gaat zijn als we met z'n drieen zijn, daar hebben we het ook heel veel over alleen is dat meer een soort dagdromen over hoe het gaat zijn, is altijd allemaal ook heel rooskleurig, haha.

Mijn man is gelijk met mij gestopt. We wilde erg graag kinderen en hij vond kinderen en roken geen combinatie, dus maar gewoon met zijn tweeen gestopt.
pi_112301319
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:38 schreef Kersjes het volgende:
En juni-kindjes zijn leuk :Y
5 jaar geleden was ik vandaag uitgerekend van de oudste. Hij kwam pas op de 14e. Al bijna 5 jaar mama, waar blijft de tijd... Bij jongste liep ik 5 dagen overtijd. Ik zou het niks erg vinden als ik nu de uitgerekende datum niet ga halen!
Ik gok trouwens op 30 juni, precies 41 weken. Het lijkt me gek om alsnog een juli-kindje te krijgen, maar dat zou natuurlijk ook nog gewoon kunnen. Als het maar niet 21 juni wordt, dan is mijn oudste nichtje jarig (ze wordt al 16!! :o).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112301429
We hadden inderdaad vooraf wel e.e.a. doorgesproken wat betreft BV enzo. Ik wilde dat heel erg graag geven.. maar het ging niet helemaal vanzelf in het begin ;) en zo tegen dag 4 (kraamtranen!!) met de beursheid van de bevalling, mijn hechtingen, moeheid ;) en alles heb ik geroepen: ga morgenochtend maar meteen FV halen! Ik stop ermee...

Hij was zo lief, legde de kolf voor me aan en zei: als je dat wilt doe ik dat, maar zullen we het nog even proberen?? En na die nacht ging het goed, en steeds beter en ik ben zo blij dat ie me daarin gesteund heeft!

Klein voorbeeldje ;) ..

Maar verder hebben we weinig besproken en gewoon maar gezien :D en 't kind leeft nog steeds :D dus het komt goed :Y
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:49:04 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112301476
Gerbera, zo zijn er wel meer dingen wat engig voor de eerste keer na de bevalling ;)
Geweldig om dat straks allemaal weer mee te mogen maken :D

Mijn schoonmoeder belt net, of ik nog een nieuw ledikant-dekentje nodig heb voor de baby. Ik heb maar nee gezegd, de vorige volstaat nog prima. Oh god, deze baby gaat er wel wat bekaaid afkomen in vergelijking met zijn broers :@
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:50:17 #225
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112301507
En da's het grote voordeel van al een kindje hebben: Hij doet het nog prima, dat kunstje kunnen we met de 2e vast ook wel flikken!
pi_112301554
Scheve buik was hier ook ja :P

Roken doe ik niet, nooit gedaan ook. Kan er ook totaal niet tegen, want astma. En weglopen / ergens anders gaan zitten of ergens niet heen gaan doe ik nu ook al en dat wil ik ook zeker vol gaan houden als de baby er is :)

Qua opvoeden en dingen doen straks, ik heb ook zoiets van ik zie wel hoe het loopt, ik kan nu heel veel mooie plannen maken, maar het gaat dan toch anders :P Ik laat het wel over me heen komen allemaal :)
Dingen als borstvoeding etc hebben wij ook al besproken, vind ik wel belangrijk om daarover in ieder geval op 1 lijn te zitten. En zal daar de steun van mn lief ook hard genoeg voor nodig hebben :)

In theorie zou ik ook nog een juli kindje kunnen krijgen hoor! Had me daar ook al op ingesteld, op dat ik overtijd zou lopen. En nog steeds denk ik dat dat gaat gebeuren als ze me gewoon door laten lopen. Maar nu met die bloeddruk houden we er toch rekening mee dat ze een stuk eerder gehaald zal worden. Dat is ook al omschakelen hoor! Van 'nog tijd zat', naar 'maar het kan ook nu al :o '
pi_112301576
Ik heb mijn man ook al gewaarschuwd voor het feit dat ik nog wel eens overstag zou kunnen gaan voor fv als alles tegen zit met de bv. Dus als het goed is spreekt hij me dan bemoedigend toe en als als dat niet helpt belt ie iemand van de LLL voor me :D Daar hebben we het al wel over gehad.
pi_112301631
over overtijd lopen gesproken, iemand ervaring met langer doorlopen dan 42 weken? Ik ga er vanuit dat mijn kleintje wel eerder komt maar ik vroeg me af, als alles gewoon goed gaat en ik voel me nog heel goed dan zou daar toch niet zo veel bezwaar tegen moeten zijn?
pi_112301704
Volgens mij zou dat moeten kunnen hoor TW, je zult dan wel elke dag moeten komen voor controle denk ik, maar als jij dat heel graag wilt (dus nog niet ingrijpen) en alles ziet er goed uit, dan staan ze daar volgens mij best voor open...?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:56:17 #230
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112301748
TW, ik zou met 42+2 worden ingeleid na 3x strippen dat weinig leek te doen. Op de avond van 41+6 begon het alsnog vanzelf en op week 42 precies is hij dus geboren.
pi_112301757
Net wakker van een dutje :O

Roken, praat me er niet over, ik moet nog bij mijn schoonmoeder aankaarten dat ik het niet meer tolereer als we met de baby op bezoek zijn dat ze nog rookt in huis. Dat kan een pittige discussie worden, maar ik bezwijk niet hoor, het is gewoon ongezond. Vond het al vervelend dat ze rookte toen ik zwanger was in mijn bijzijn.

Wij vinden het doodeng het hele baby gebeuren. Ik heb tijdens de weken die ik lamlendig in bed lig wel liggen dagdromen over hoe het zal gaan na de bevalling. Maar het gaat toch gewoon goochelen worden, ik zal wel ff plat moeten na de bevalling. Wel 10 dagen kraamzorg op indicatie en mogelijk nog langer als het dan nog zo slecht gaat als nu.

Scheve buik hier ook hoor, je ziet hem liggen met zijn dikke kont en dan lekker strekken zodat die voetjes er aan de zijkant ook nog eens uitsteken. O+
pi_112301863
Ja, ik weet het nog niet, ik wil gewoon graag natuurlijk bevallen en een inleiding past daar niet bij in mijn hoofd dus als het niet nodig is hoeft het allemaal niet zo nodig. Natuurlijk wil ik nog liever dat iedereen gezond blijft dus dat staat voorop. Nouja, eerst maar eens mijn uitgerekende datum gaan halen en dan heb ik nog twee weken, moet toch goed komen.

Kersjes, wat fijn dat het toen toch nog vanzelf is goed gekomen. Baalde je niet dat de baby zo laat was, je voelde je in die zwangerschap toch ook zo slecht?
pi_112301880
Lekker Lunta, dutjes doen :D
pi_112301883
Och ik ga een ander niet verbieden te roken in zijn/haar eigen huis :D als iemand stug zou blijven roken als ik daar ben met de baby dan zou ik wel aangeven dat ik het niet prettig vind en dan liever heb dat ze bij mij op visite zouden komen..

Op een terrasje verplaats ik me ook niet met baby als er toevallig in mijn omgeving iemand zit te roken, ze krijgen ook genoeg uitlaatgassen mee :+ die zijn ook niet gezond... moet ik niet toevallig tussen een groepje constant rokende mensen zitten :D maar iemand met een peuk, sja doe je weinig aan...

Maar bewust naar een ruimte gaan met rokende mensen doe ik dan weer niet...
pi_112301967
Oh hai! Heeeeel vlug bijgelezen. Moet zo weer door. Gewoon maar even een dikke smakkerd voor iedereen!
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:56 schreef Lunta het volgende:
Roken, praat me er niet over, ik moet nog bij mijn schoonmoeder aankaarten dat ik het niet meer tolereer als we met de baby op bezoek zijn dat ze nog rookt in huis. Dat kan een pittige discussie worden, maar ik bezwijk niet hoor, het is gewoon ongezond. Vond het al vervelend dat ze rookte toen ik zwanger was in mijn bijzijn.
Tja, als iemand in zn eigen huis wil roken, is dat toch hun goed recht?
Dat ik niet snap waarom iemand in het bijzijn van een zwangere vrouw/baby zou willen roken, is een heel ander verhaal.

In mijn huis wordt straks niet meer gerookt als ik bevallen ben. Überhaupt niet meer dus. Nu mogen mensen van mij gerust roken als ik niet in de buurt ben (straks wil ik gewoon een rookvrij huis).

Maar ja, als ik op bezoek ga bij anderen, dan is het hun goed recht om te roken. Als ik dat echt niet wil, ga ik wel weg met de baby zodra er gerookt wordt.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:02:50 #236
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112301968
Ik ga iemand ook niet verbieden te roken in hun eigen huis, maar ik kom daar dan niet met baby ook ;)

En qua dingen doorspreken hebben wij ook niet echt gedaan, komt wel nog misschien en anders niet :+ Communicatie is de boodschap :P

Mn moeder stuurde me een link met een soort administratieve thuis-werkvacature maar omdat je geen ouderschapsverlof krijgt als je niet minstens een jaar ergens werkt wil ik eigenlijk niet veranderen van baan nu :@ terwijl ik eigenlijk wel een andere baan wil :+ Ik kan nu gewoon niet inschatten hoeveel werk ik kan doen op een dag dat mn baby ook gewoon thuis is vind ik :D
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:04:02 #237
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112302010
Sowieso, als iemand 24/7 rookt in zijn huis dan is dat superongezond en weet ik niet of ik daar heen ga met baby :@

In mijn huis wordt nooit gerookt, buiten mogen ze staan :+
pi_112302034
Net mn laatste les gegeven (voor vandaag), nu snel naar huis, spullen pakken en dan vertrekken we voor dit weekend naar Texel *O*

(Gezellig met het werk van mijn man, ik heb daar een paar jaar terug ook gewerkt. Leuk al die collega's weer! VInd het stiekem ook heel leuk dat ik inmiddels zichtbaar zwanger ben, mogen ze allemaal zien! O+)
pi_112302041
Haha, als mijn schoonmoeder zou roken en ik zou zeggen dat ik dan niet meer langskom met de baby zou dat nog beter werken dan verbieden volgens mij. Gelukkig wordt daar niet gerookt dus hoef ik me er niet druk over te maken.
pi_112302082
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai! Heeeeel vlug bijgelezen. Moet zo weer door. Gewoon maar even een dikke smakkerd voor iedereen!

[..]

Tja, als iemand in zn eigen huis wil roken, is dat toch hun goed recht?
Dat ik niet snap waarom iemand in het bijzijn van een zwangere vrouw/baby zou willen roken, is een heel ander verhaal.

In mijn huis wordt straks niet meer gerookt als ik bevallen ben. Überhaupt niet meer dus. Nu mogen mensen van mij gerust roken als ik niet in de buurt ben (straks wil ik gewoon een rookvrij huis).

Maar ja, als ik op bezoek ga bij anderen, dan is het hun goed recht om te roken. Als ik dat echt niet wil, ga ik wel weg met de baby zodra er gerookt wordt.
Mijn nesteldrang trekt het echt niet dat er iemand zou roken in mijn huis :D

Maar ik moet zeggen, de paar mensen die nog roken in mijn vrienden/kennissen kring die gaan automatisch al buiten staan :Y

Wat dat betreft ben ik ook wel blij dat het in restaurants verboden is :Y kroeg vind ik persoonlijk onzin :@ roken moet gewoon kunnen in de kroeg, maar in restaurants is het ideaal :Y niet meer tijdens je eigen eten een walm van de tafel naast je in de waffel krijgen omdat die al klaar zijn met eten :D
pi_112302085
Lekker Coco, ik ben jaloers. Ik heb zo'n zin om op vakantie te gaan. Gisteren was ik met mijn man uit eten en toen waren we een beetje aan het mijmeren over volgend jaar op vakantie met de kleine. Dan krijg ik er helemaal al zin in.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:07:22 #242
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112302106
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Net mn laatste les gegeven (voor vandaag), nu snel naar huis, spullen pakken en dan vertrekken we voor dit weekend naar Texel *O*

(Gezellig met het werk van mijn man, ik heb daar een paar jaar terug ook gewerkt. Leuk al die collega's weer! VInd het stiekem ook heel leuk dat ik inmiddels zichtbaar zwanger ben, mogen ze allemaal zien! O+)
Wat leuk veel plezier! *O* en dat lijkt mij ook tof, dat mensen het zien O+
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:08:26 #243
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112302145
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:05 schreef Thistleweed het volgende:
Haha, als mijn schoonmoeder zou roken en ik zou zeggen dat ik dan niet meer langskom met de baby zou dat nog beter werken dan verbieden volgens mij. Gelukkig wordt daar niet gerookt dus hoef ik me er niet druk over te maken.
_O-

Ik denk dat ik dat bij mijn moeder ook zou kunnen doen "als je die groene kussens niet wegdoet dan kom ik niet meer met baby" (ze rookt niet, vandaar zo'n lame voorbeeld :+ ) dan zou ze METEEN oranje ofzo doen volgens mij _O-
pi_112302209
Ze rookt bij anderen altijd buiten, en natuurlijk mag ze in haar eigen huis roken, maar dan gaan ik en baby naar buiten. Simpel als dat. Ik denk ook dat het geen probleem gaat zijn, ik heb alleen geen goede band met mijn eigen ouders en wil toch dat mijn kindje een opa en oma hebben waar we regelmatig langs gaan. Het komt wel goed hoor, ik denk dat ze wel ontvankelijk is voor de argumenten om een baby niet aan rook bloot te stellen (vergrote kans op wiegendood enz.)

En anders moeten ze inderdaad hier maar langs komen :D
pi_112302345
Tw hier bij de vlos doen ze dat niet. Ze hebben hier echt de grens op 41 weken gezet. Waarom weet ik niet meer. Maar heb nog nooit een zwangere horen klagen over de praktijk :P
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:14:29 #246
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112302372
Oh ik heb nog ff een noob-vraag :P

moet je voor positiekleding gewoon je eigen maat aanhouden? :@

Het is nog lang niet zover dat ik dat moet dragen natuurlijk, maar soms zie ik foto's in het vraag en aanbod-topic en dan denk ik "dat is leuk!" maar dan lijkt degene op de foto mijn formaat/postuur en dan is de maat veel groter zeg maar :+
pi_112302417
Ja gewoon eigen maat. Hun zorgen voor het extra stuk :P
pi_112302432
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:14 schreef peace-lover het volgende:

Het is nog lang niet zover dat ik dat moet dragen natuurlijk, maar soms zie ik foto's in het vraag en aanbod-topic en dan denk ik "dat is leuk!" maar dan lijkt degene op de foto mijn formaat/postuur en dan is de maat veel groter zeg maar :+
Daar geldt hetzelfde voor als je gewone kleding. Soms valt het gewoon, soms groter, soms kleiner :P
pi_112302471
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:14 schreef peace-lover het volgende:

Ik vind de meeste positiekleding (minstens) een maat groter valt dan normale confectie. Pas nu ik bijna op het einde loop, merk ik dat ik dat wel nodig heb, maar de eerste passende positiekleding vinden was een drama. Nou heb ik van mezelf maat XS, dat vaak al niet eens wordt gemaakt in positiekleding en als S dan ook nog groot valt... Best onhandig zeg maar :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112302519
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans. Maar goed, misschien wel fijn voor mensen die het heel erg zat zijn. Ik gok ook dat mijn visie daarin niet helemaal het zelfde is als bij de gem. zwangere.

Inderdaad je eigen maat gewoon aanhouden, hoewel ik wel merk dat nu aan het einde dat ook niet zo heel erg lekker meer zit.
pi_112302644
Ja der zat wel een reden achter waarom ze dat deden hoor. Maar die weet ik niet meer. Ze proberen strippen hier ook al meteen met 40 weken.
Kijk als je echt niet wilt doen ze het niet hoor. Tis je eigen lichaam en eigen keuze. Maar de meeste vrouwen zijn blij met die maatregel omdat ze het toch eigenlijk tegen die tijd wel heel zat zijn.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:22:28 #252
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112302671
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Thistleweed het volgende:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans. Maar goed, misschien wel fijn voor mensen die het heel erg zat zijn. Ik gok ook dat mijn visie daarin niet helemaal het zelfde is als bij de gem. zwangere.

Inderdaad je eigen maat gewoon aanhouden, hoewel ik wel merk dat nu aan het einde dat ook niet zo heel erg lekker meer zit.
Nou Amerikaans vind ik wel wat overdreven hoor. 41 weken halen ze daar geen van allen volgens mij :+

Het risico neemt gewoon toe dus ik vind het zo gek nog niet.
Ik denk dat het risico van doorlopen zeker tot na 42 weken groter is dan inleiden. Het is wellicht niet precies wanneer het kind er aan toe is maar ook de moeilijk inleidbare gevallen hier in OUD hebben een gezond kind dat geen moeilijkere start had dan de spontane bevallingen.
The way you rock'n'roll
pi_112302707
quote:

Als er complicaties optreden in het einde van de zwangerschap, is dat meestal tussen de 41 en 42 weken. De babysterfte in NL is relatief hoog voor Europa en men denkt dat dat voornamelijk komt doordat er pas zo laat werd ingegrepen bij overtijd lopen (en slechte communicatie / overdracht tussen verloskundigen en gynaecologen). Daarom is het beleid bij veel praktijken en ziekenhuizen inmiddels aangepast.

Maar als je per se nog wil wachten en er is geen aanleiding om te denken dat het de baby het minder goed heeft bij je (verminderd vruchtwater ofzo), valt er misschien nog wel wat te onderhandelen. Wel zal je dan vaak (dagelijks?) langs moeten komen voor een check-up. Ik zou het bij je eigen praktijk even navragen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:24:12 #254
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112302743
Phaidra, ben jij ook alweer bijna zo ver? :o

Nah, toch? :N :D
The way you rock'n'roll
pi_112302786
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Phaidra, ben jij ook alweer bijna zo ver? :o

Nah, toch? :N :D
Nee hoor, helemaal niet O-)

Morgen LLM'er :o :o :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112302874
quote:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans.
En in Amerika is men achterlijk of zo?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_112302924
Ik ga Amerikaans bevallen, lol, zo noemde mijn gyn het. Ben daar superblij mee eigenlijk... :D
pi_112302975
Eigenlijk wel een interessant onderwerp, ik ben wel benieuwd hoeveel onderzoek er naar gedaan is en wat precies de conclusies zijn. Hoewel onderzoeken natuurlijk ook niet altijd heel betrouwbaar zijn.
Ik heb wel gehoord dat als er eenmaal medisch wordt ingegrepen in een bevalling (dus inleiden) de kans groter is dat er daarna ook meer medische handelingen nodig zijn. Maarja, wel gehoord is natuurlijk niet het zelfde als een degelijk onderzoek.

Nu ga ik een beetje op mijn gevoel af, ik zal eens vragen aan mijn verloskundige.

Tuurlijk is men in Amerika achterlijk :P
Ik krijg bij tv programma's (ja een hele betrouwbare bron om je mening uit te vormen ;)) altijd zo het gevoel dat bevallen daar heel erg kunstmatig gemaakt wordt door heel snel in te leiden en ruggenprikken te geven. Dat is mijn beeld van een 'amerikaanse' bevalling. Maar ieder zijn eigen ding hoor, het is alleen niet mijn ding.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:32:54 #259
351479 KatyM
Hihaah!
pi_112303063
Sterke post! :D
pi_112303067
Ja wat je op tv ziet kun je geen oordeel op maken. Daar bevalt dan iedereen met een ruggenprik al met 37 weken ofzo. En ze schreeuwen allemaal alsof ze dood liggen te gaan.
En het zijn bijna allemaal tienermoeders dan ook
pi_112303135
Maar ik en moehoe. Zo moe dat ik er misselijk van ben. Stom :(
pi_112303234
Ik erger me daar zo ontzettend aan, de indruk die veel Nederlanders/Europeanen hebben dat men in Amerika van de pot gerukt is en alleen maar oog heeft voor het comfort van de moeder. De meest vooraanstaande onderzoekers komen uit of gaan naar Amerika, dus zo heel belabberd zal het er wel niet gesteld zijn met het ziekenhuisbeleid.

Natuurlijk zijn er culturele verschillen, bijvoorbeeld de acceptatie van thuisbevallingen. In Amerika wordt er misschien wat stringenter omgegaan met richtlijnen die bedoeld zijn om in de bevolkingsgroep als geheel zoveel mogelijk baby's gezond ter wereld te brengen. Ik ben geen gynaecoloog en kan moeilijk beoordelen wat de zin en onzin ervan is. Wat ik ervan begrepen heb is de materie genuanceerder dan vaak in nieuwsberichten over babysterftes gerapporteerd wordt. Maar de 41 weken-richtlijn wordt door steeds meer Nederlandse ziekenhuizen overgenomen en dient een doel dat op zich genomen goed is en gericht is op het reduceren van risico's voor het kind.
pi_112303322
Overigens vind ik het ook geen schande dat daar meer oog is voor het comfort van de moeder en vind ik het een goede zaak dat bijvoorbeeld de ruggenprik gangbaarder wordt in Nederland. Maar dat moet ieder verder voor zich weten. Ik begrijp, zeker sinds mijn eigen bevalling, ook de wens tot een natuurlijke bevalling goed. Ik zou een derde keer geen inleiding willen en had het er ingezeten dan had ik misschien wel voor een thuisbevalling gekozen.
pi_112303471
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vind ik het ook geen schande dat daar meer oog is voor het comfort van de moeder en vind ik het een goede zaak dat bijvoorbeeld de ruggenprik gangbaarder wordt in Nederland. Maar dat moet ieder verder voor zich weten. Ik begrijp, zeker sinds mijn eigen bevalling, ook de wens tot een natuurlijke bevalling goed. Ik zou een derde keer geen inleiding willen en had het er ingezeten dan had ik misschien wel voor een thuisbevalling gekozen.
Eens. Dat eeuwige calvinisme van de Nederlanders ook :N.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112303621
Hier wel een inleiding, maar een hele rustige, hoe harder ze gaan hoe meer kans op complicaties zei mijn gyn. Ik ga het wel zien :)
Ze jassen er zo vroeg mogelijk een epiduraal in en laten die zo lang mogelijk zitten (tot je naar huis gaat riep de gyn, als je dat wilt). Ik heb uiteindelijk natuurlijk zelf het laatste woord daarin, maar in mijn situatie is het onrealistisch te denken dat ik het zelf wel kan zonder pijnbestrijding.

TW, mij is uitgelegd dat er bij iedere medische bevalling vaker ingegrepen wordt en dat dus net zo goed geldt voor inleiden dan voor spontane bevallingen.
pi_112303631
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik erger me daar zo ontzettend aan, de indruk die veel Nederlanders/Europeanen hebben dat men in Amerika van de pot gerukt is en alleen maar oog heeft voor het comfort van de moeder. De meest vooraanstaande onderzoekers komen uit of gaan naar Amerika, dus zo heel belabberd zal het er wel niet gesteld zijn met het ziekenhuisbeleid.
Kan ik me de irritatie voorstellen, Claudia, ik moet zeggen dat ik me er erg vaak schuldig aan maak, ik krijg ook soms het idee dat men in Amerika van de pot gerukt is. Zoals ik al schreef komt dat beeld vaak voort uit wat je ziet op tv, dat is ook de enige ervaring die ik heb met Amerika dus hoe waarheidsgetrouw mijn beeld is daar valt erg over te twijfelen.

Met betrekking tot richtlijnen in ziekenhuizen ben ik bang dat ik soms wel eens een beetje wantrouwend ben. Ik twijfel soms wel eens of alles nou wel bedoeld is om het welzijn en de gezondheid van de patiënten te waarborgen of dat er ook andere redenen voor die richtlijnen zijn (financiële voordelen bijvoorbeeld). Maar goed, als je je daar constant druk over moet maken wordt je helemaal gek en ik heb er gewoon niet genoeg verstand van om zelf daar echt een gedegen mening over te kunnen hebben. Dat vind ik wel eens heel moeilijk. Zeker als het gaat om het welzijn van mijn kind.

En met betrekking tot de ruggenprik, ik vind het heel goed dat het er is en ik vind het heel fijn om te weten dat ik er gebruik van kan maken als ik dat wil maar ik hoop dat ik het geluk heb dat mijn bevalling loopt zoals ik dat graag zou willen en ik geen gebruik van een ruggenprik of andere pijnstillers hoef te maken.
pi_112303667
Oeps, Quote ik mezelf ipv een edit.
pi_112303758
Het zijn alleen de extremen die de televisie halen TW ;). Buitenlanders zullen zich toch een beeld van de Nederlanders gaan vormen aan de hand van Oh Oh Cherso ofzo, teh horror! _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112303768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:34 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar ik en moehoe. Zo moe dat ik er misselijk van ben. Stom :(

Even slapen zit er zeker niet in?
pi_112303821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Het zijn alleen de extremen die de televisie halen TW ;). Buitenlanders zullen zich toch een beeld van de Nederlanders gaan vormen aan de hand van Oh Oh Cherso ofzo, teh horror! _O-
_O-

Haha, een Nederland vol met Oh Oh Cherso mensen, wat zou dat worden :)
pi_112303832
Het cultuurverschil is ook best groot wat bevallingen betreft. Ik ben ervan overtuigd dat Amerikanen ons juist achterlijk vinden. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Als iemand mij zou vertellen dat 'ie een operatie zonder verdoving kreeg, dan zou ik ook spreken van primitieve en barbaarse toestanden.

Ik denk dat het wel met de maakbaarheidsgedachte te maken heeft. Hier ligt er best veel nadruk op 'je lichaam kan dit, vertrouw erop!' en daar laat men het liever niet aan het lot over. Voor beide kanten valt iets te zeggen. Ik ben sinds mijn eigen inleidingen meer van de maakbaarheidsgedachte afgestapt. Je kunt een bevalling onder zekere voorwaarden opwekken (maar niet onder alle omstandigheden) en je kunt in veel gevallen het lijden verkleinen, maar garanties zijn er niet en bijwerkingen zijn er vaak wel. Het blijft voor mij een substituut voor de ideale situatie, namelijk een bevalling die tot stand komt omdat moeder en kind er samen klaar voor zijn, in biologisch opzicht.

En tegelijkertijd danken we toch een fikse reductie aan moeder- en kindsterftes dankzij kunstmatige ingrepen, dus tja.
pi_112303843
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:51 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

Even slapen zit er zeker niet in?
Ga ik nu doen. De kids slapen ook dus kan hopelijk even een uurtje!!
pi_112303883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:52 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

_O-

Haha, een Nederland vol met Oh Oh Cherso mensen, wat zou dat worden :)
Hoezo? Ben jij dan niet worteltjesoranje? Ik wel hoor! ;)
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 12:54:42 #274
5428 crew  miss_sly
pi_112303889
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef Phaidra het volgende:
ja, of help, mijn man is klusser, of nu dat scheidingsprogramma. En wat denk je van de rijdende rechter?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_112303928
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ja, of help, mijn man is klusser, of nu dat scheidingsprogramma. En wat denk je van de rijdende rechter?
Of fans _O-
pi_112303939
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
En tegelijkertijd danken we toch een fikse reductie aan moeder- en kindsterftes dankzij kunstmatige ingrepen, dus tja.
En dat vind ik zo ontzettend fijn aan bevallen in Nederland. Mijn verloskundige gaat mee in bijna al mijn geiten wollen sokken, hypnobirthing, natuurlijk bevallen ideeën maar ik heb wel de zekerheid dat als er complicaties op wat voor een manier dan ook ontstaan, ik gewoon goed geholpen kan worden in een ziekenhuis.
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 12:56:24 #277
5428 crew  miss_sly
pi_112303951
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:53 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ga ik nu doen. De kids slapen ook dus kan hopelijk even een uurtje!!
Ben je zwanger, MeNicole?
pi_112303994
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben blij dat iemand anders het vraagt, ik durfde niet :@ :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 12:58:46 #279
5428 crew  miss_sly
pi_112304036
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik ben blij dat iemand anders het vraagt, ik durfde niet :@ :+.
Ow, ik wel hoor :P
pi_112304060
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:56 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

En dat vind ik zo ontzettend fijn aan bevallen in Nederland. Mijn verloskundige gaat mee in bijna al mijn geiten wollen sokken, hypnobirthing, natuurlijk bevallen ideeën maar ik heb wel de zekerheid dat als er complicaties op wat voor een manier dan ook ontstaan, ik gewoon goed geholpen kan worden in een ziekenhuis.
Ik had ook veel liever natuurlijk bevallen, thuis in bad, met hypnobirthing cursus op zak, kaarsjes aan en mijn eigen omgeving. Maar dat zat er bij voorbaat al niet in. Mijn buuf gaat het wel zo doen (2 dagen eerder uitgerekend dan ik ben), ben stiekem een beetje jaloers :@
pi_112304192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:59 schreef Lunta het volgende:

[..]

Ik had ook veel liever natuurlijk bevallen, thuis in bad, met hypnobirthing cursus op zak, kaarsjes aan en mijn eigen omgeving. Maar dat zat er bij voorbaat al niet in. Mijn buuf gaat het wel zo doen (2 dagen eerder uitgerekend dan ik ben), ben stiekem een beetje jaloers :@
:* Dat zal niet zo'n leuk gevoel geven Lunta. Maar ook jouw bevalling kan een hele mooie positieve ervaring worden. Het is niet zo dat dat voorbehouden is aan mensen die een thuis-bad-kaarsjes bevalling hebben.
pi_112304452
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:02 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

:* Dat zal niet zo'n leuk gevoel geven Lunta. Maar ook jouw bevalling kan een hele mooie positieve ervaring worden. Het is niet zo dat dat voorbehouden is aan mensen die een thuis-bad-kaarsjes bevalling hebben.
Nee, precies. Ondanks de poeha kijk ik op beide bevallingen goed terug. Heel mooi en bijzonder. Bovendien is er daarna nog genoeg gelegenheid voor romantiek. :+

Natuurlijk zijn er de ongemakken en ervaart niet iedereen het als een mooie periode, maar poeh wat zat ik op een roze wolk!
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 13:10:38 #283
5428 crew  miss_sly
pi_112304500
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, precies. Ondanks de poeha kijk ik op beide bevallingen goed terug. Heel mooi en bijzonder. Bovendien is er daarna nog genoeg gelegenheid voor romantiek. :+

Natuurlijk zijn er de ongemakken en ervaart niet iedereen het als een mooie periode, maar poeh wat zat ik op een roze wolk!
Ik werd dan niet ingeleid, maar ben wel in het ziekenhuis bevallen en heb dat als een hele fijne bevalling ervaren.

En ondanks dat ik me tijdens de zwangerschap verre van fijn voelde, was dat over du moment ze op mijn borst gelegd werd O+ Roze wolk all over O+
pi_112304587
Bemoedigende woorden, lief! :*

Ik ben gelukkig niet bang voor naalden en hele toestanden, en ze zijn zo lief daar op de afdeling. Kan ook niet wachten tot ik spruitje (de werktitel) in mijn armen heb. Oei, nu komen de hormonen weer, even tissue zoeken ;(
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:15:55 #285
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112304655
yo ladies, hoe kan ik dit nou bijhouden??

Ik wilde heel graag thuis bevallen maar dat werd hem niet helaas en ik was uiteindelijk ook erg blij met mijn ruggeprik. Ik ben niet van in bad bevallen of iets met hypnobirthing achtige dingen (geen idee wat het is trouwens :P ) maar wel van het liefst lekker thuis O+
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 13:16:16 #286
5428 crew  miss_sly
pi_112304670
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:14 schreef Lunta het volgende:
Bemoedigende woorden, lief! :*

Ik ben gelukkig niet bang voor naalden en hele toestanden, en ze zijn zo lief daar op de afdeling. Kan ook niet wachten tot ik spruitje (de werktitel) in mijn armen heb. Oei, nu komen de hormonen weer, even tissue zoeken ;(
Dat komt nog regelmatig terug strakd, die hormonen. En ook zonder hormonen, als je kindje jarig is bijvoorbeeld O+
pi_112304708
Ja, dat komt nooit meer goed, Lunta. Grootverbruiker zakdoekjes ben ik tegenwoordig. :Y)
pi_112304715
Oh, en Lunta, als je daar echt in geïnteresseerd bent, hypnobirthing kan ook prima als je ingeleid wordt, sterker nog, in mijn cursus groepje zat een stel die bijna zeker wist dat ze een keizersnee zouden krijgen. Misschien is het nu aan de late kant maar als dat iets is wat je wilt zou ik zeker het boek gaan lezen, ik denk zelfs dat er vast wel iemand te vinden is die zo'n cursus geeft die je nog zou willen helpen en begeleiden.
pi_112304801
haha, ja hormonen voor de win. Net toen Claudia mijn post quote met een duimpje naar beneden zat ik hier even een paar tellen heel overstuur te denken: "maar... maar... maar.. snif.. Ik bedoelde dat heus niet zo slecht hoor" Gelukkig kwamen na de hormonen gewoon weer de nuchtere gedachtes terug. Ik snap inmiddels wel waarom er zo vaak relletjes zijn in Z&G, haha.
pi_112304890
Hahaha, achos. Ik moet mezelf daar wel echt aan blijven herinneren, dat je voor zwangeren best wat liever mag zijn. :+

Ik vind het wel mateloos interessante materie, in hoeverre je hersenen blijvend veranderen door het krijgen van een kind. Daar is wel wat over bekend maar nog niet zoveel. Maar ik merk het in de praktijk heel duidelijk: ik ben een softie geworden.
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 13:23:12 #291
5428 crew  miss_sly
pi_112304942
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Hahaha, achos. Ik moet mezelf daar wel echt aan blijven herinneren, dat je voor zwangeren best wat liever mag zijn. :+

Ik vind het wel mateloos interessante materie, in hoeverre je hersenen blijvend veranderen door het krijgen van een kind. Daar is wel wat over bekend maar nog niet zoveel. Maar ik merk het in de praktijk heel duidelijk: ik ben een softie geworden.
Ja hoor, ik merk dat ook heel duidelijk. Ik ben nog steeds geen zakdoekjes-persoon, maar de tranen zitten regelmatig hoog bij dingen waar dat vroeger niet het geval was.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:23:42 #292
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112304960
Claudia,
Heul herkenbaar, ik kan veel films niet eens meer zien. En nu ik weer zwanger ben merk ik het ook, Noortje was enorm aan het draken vanochtend en ik schoot uit (hormonaal) en begon spontaan te janken omdat ik zo tegen d'r deed (ook hormonaal) ;)
pi_112305058
En ik wás al een softie, damn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112305136
Ja, ik vind het echt zo gek hoe je verandert in je zwangerschap. Huilen om niets is wel een hele mooie, laatst moest ik huilen omdat ik dacht dat mijn man onkruid in de compostton had gegooid (en dat is natuurlijk echt iets heel erg verschrikkelijks ;))
En ik erger me veel sneller aan mensen, wat ik wel vervelend vind. Mensen die ik normaal echt oprecht heel erg aardig vond, kan ik nu gewoon niet meer hebben. Dat vind ik wel heel lastig.
pi_112305163
Tranen, ja ook bij deze vrieskist. Gisteren nog bij het besluiten over de vakantie! Pfff, echt niet iets voor mij al die emoties.
Qua bevallen had ik vorige keer weinig keus met de stuiterbal die omgekeerd eruit besloot te komen. Het ziekenhuis was heel lief en zorgzaam vooral de ervaren grijze meneer die hoofd was die avond.
Nu ga ik weer naar het ziekenhuis simpel omdat man dan geruster is.
pi_112305168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, welnee, daar worden we hard van ;)
pi_112305357
Ik jank echt spontaan om intens geluk, of het zien van jonge eendjes.
(Of de eerste keer dat ik Diablo III startte, maar dat is vast echt heel raar) 8)7
pi_112305364
Tot nu toe vind ik het nog best meevallen, mijn reactie op de hormonen. Nu ik wat moeier begin te worden (ook al slaap ik doorgaans nog best aardig), ben ik wel buitenproportioneel snel geïrriteerd door van alles en nog wat. En afgelopen weekend moest ik ook steeds huilen, niet helemaal om niets, maar toch sneller dan anders (de sterfdatum en begrafenisdatum van mijn vader hakten er toch iets meer in dan andere jaren).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112305377
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:34 schreef Lunta het volgende:
Ik jank echt spontaan om intens geluk, of het zien van jonge eendjes.
(Of de eerste keer dat ik Diablo III startte, maar dat is vast echt heel raar) 8)7
Mijn meneer zou het begrijpen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112305413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:34 schreef Lunta het volgende:
Of de eerste keer dat ik Diablo III startte, maar dat is vast echt heel raar
_O-

Ja, Lunta, dat is inderdaad raar ;)
pi_112305445
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn bloed zegt van wel, mijn lichaam is het daar nog niet mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')