SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
Op een beetje opgeschoond:Wie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het was een retorische vraagquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Users die niet meer zo actief zijn waarschijnlijk? Maar desondanks wel in de OP stonden?
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb er al moeite mee om af en toe kleine dingen uit handen te moeten gevenquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:03 schreef adesse het volgende:
Zeker fijn die hulp. Het is soms echt frustrerend om niet zoveel te kunnen en afhankelijk te zijn. Vindt het echt lastig om dan alles aan mijn man te moeten vragen.
Sorry dat vind ik een beetje bot gezegd... als je 9 maanden alleen maar ziek bent en in sommige gevallen jaren later nog de gevolgen van je zwangerschappen ondervind, dan zijn die 9 maanden tekenend..quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kan me jullie gevoel voorstellen. Ik heb dat zelf ook. Gelukkig ben ik nu energiekvol, maar dan nog moet ik wel een beetje oppassen en alles meer met mate doen. Heel soms betrap ik manlief erop dat ie dan een keer zucht .. Maar daar spreek ik hem dan gelijk op aan. Het is niet niks, lichamelijk gezien. En ik denk dat als je nu rustig aan doet, dat je er dan bij de bevalling des te meer profijt van hebt (en hij dus indirect ook).
Maja, het is voor het goede doel meiden! En wat zijn 9 maanden nou op een heel mensenleven?
Ja precies, dat dacht ik dus idd ook bij die namen!quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
Thnx allemaal!
Als mini meewerkt kan ik vanmiddag alle gekregen kleertjes uitzoeken![]()
10 is een mooie plek Kers
[..]
Wie?
Dat!quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Kersjes, ik vind je een enorm sterke vrouw!
Ik wou dat we even konden ruilen, heb zo met je te doenquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:47 schreef Kersjes het volgende:
Thanks![]()
Maar ik worstel ook gewoon maar door, heb weinig keus.
Achteraf gezien ben ik misschien wel naïef geweest door te denken dat het nu wel zou loslopen, elke zwangerschap verloopt ten slotte anders. Maar deze zwangerschap is veel erger dan die van de jongens.
Kersjes ik vind het zo bijzonder wat jij voor je drietal hebt overgehad en over hebtquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:34 schreef Kersjes het volgende:
Estrys, zonder hulp van mijn (schoon)ouders en uiteraard mijn man (die zoveel doet) had ik het ook niet gered hoor.
Gek hoe je bepaalde dingen ook zo relativeren kan ineens. Als ik vroeger met het uitgaan te veel gezopen had dan moest ik ook kotsen en was ik de dag erop een katerig wrak "Whaaah, ik drink nooit meer een druppel alcohol.!!" Maar de avond erop was er niks meer aan de hand, voelde ik me prima en de week erop ging ik gewoon weer drinken.
Nu lijkt het alsof ik in een soort van neverending nachtmerrie zit waarbij kotsen, misselijk zijn en de bijbehorende incontinentie onderdeel zijn van mijn dagelijkse realiteit. Daarbij het chronische zuur, de vermoeidheid en allerlei andere standaard kwaaltjes... En het psychische aspect valt me ook zwaar. Ik kan en doe bijna niks, zit in een isolement en worstel met veel negatieve gevoelens.
De afgelopen 7 maanden zijn de zwaarste van mijn leven. En tuurlijk, ik weet waar ik het voor doe en probeer dat niet te vergeten. Maar het is soms zo verrekte moeilijk om de zon te kunnen zien door al die donderwolken heen
Daar was ik bij de zwangerschap van Matthias ook bang voor. Dat ik weer zo misselijk zou zijn. maar helemaal niks die zwangerschap. En de eerste 7 maand me maar zorgen gemaakt of alles wel goed was. Geen kwaaltjes dat kon nooit goed zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:47 schreef Kersjes het volgende:
Thanks![]()
Achteraf gezien ben ik misschien wel naïef geweest door te denken dat het nu wel zou loslopen, elke zwangerschap verloopt ten slotte anders. Maar deze zwangerschap is veel erger dan die van de jongens. Ik heb gewoon de stomme pech HG-patient te zijn. Maar niet-zwanger heb je daar gelukkig geen last van![]()
Dat dus!quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mooie echo Vamp
[..]
Kersjes ik vind het zo bijzonder wat jij voor je drietal hebt overgehad en over hebt![]()
Iedere post die ik van je lees doet me beseffen hoeveel geluk ik heb.
Ik sta ook nog in de OP, maar ik ben ook niet actief hier. Dat komt omdat bij 11+6 weken een verdikte nekplooi (4,8mm) is geconstateerd waardoor er een grote kans is dat er iets mis is, en ik net een vruchtwaterpunctie heb ondergaan. Het is nu enorm spannend, binnen een week krijgen wij de eerste uitslagen. Ik houd me maar vast aan positieve verhalen om mij heen van mensen die ook een erg grote kans hadden dat het mis was, maar toch een gezond kindje hebben gekregen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Users die niet meer zo actief zijn waarschijnlijk? Maar desondanks wel in de OP stonden?
Is een hele logische reactie Qeza, heel veel sterkte. Wij duimen er ook voor dat het kindje alsnog gezond is!quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:40 schreef Qeza het volgende:
[..]
Ik sta ook nog in de OP, maar ik ben ook niet actief hier. Dat komt omdat bij 11+6 weken een verdikte nekplooi (4,8mm) is geconstateerd waardoor er een grote kans is dat er iets mis is, en ik net een vruchtwaterpunctie heb ondergaan. Het is nu enorm spannend, binnen een week krijgen wij de eerste uitslagen. Ik houd me maar vast aan positieve verhalen om mij heen van mensen die ook een erg grote kans hadden dat het mis was, maar toch een gezond kindje hebben gekregen.
Die slechte echo heeft er wel voor gezorgd dat ik mezelf een beetje afsluit van de zwangerschap, waarschijnlijk uit zelfbescherming. Mochten de resultaten gunstig uitvallen dan durf ik langzaamaan wel hier te posten, kleertjes te kopen e.d.
Oeh das balen KJ, hopelijk kan de fysio je helpen! Wel goed dat je toch weer naar de zwangerschapsgym ga. Ik ga dat dit keer niet doen, kan ook niet met een vent die veel s avonds werkt terwijl dochter ook thuis is. Het klopt hier ook wel hoor, dat je zo'n tweede zwangerschap er bij doet. Ik ben vaak zo met de oudste bezig dat ik pas 's avonds als ze slaapt (na 20.30 uurquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Sterkte qeza, ik duim voor een goede uitslag!
Ik was vorige keer ook nog best actief. Geloof dat ik met 40 weken nog in de sportschool stond (dan wel op bejaardentempo). Nu ga ik dat echt niet redden. Ik waggel nu al. Morgen naar de fysio.
Ik merk dat ik nu de zwangerschap echt "erbij" doe ofzo. Lag ik de vorige keer in bed nog te zwijmelen bij de zwangerschap en de baby, nu doe ik dat echt niet. Ik denk dat ik nu wel maar weer zwangerschapgym ga doe. Toch nog even bewust met caspertje bezig zijn. Voelt wel zo eerlijk.
dat dus, en dan samen met manlief iets uitkiezen speciaal voor 't kleintjequote:Op donderdag 31 mei 2012 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet wel dat vriendinnen dan altijd lyrisch zijn over dingen als de BabyGap enzo.
Het is hier ook wel te bestellen, maar daar een hele winkel vol doorlopen is toch anders.
BabyGap is wel een beetje een ding ja. Mijn vrouw had tijdens zakenreis ook koffer vol babygap voor alle zwangere vrouwen in onze omgeving meegenomen, werd wel gewaardeerdquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet wel dat vriendinnen dan altijd lyrisch zijn over dingen als de BabyGap enzo.
Het is hier ook wel te bestellen, maar daar een hele winkel vol doorlopen is toch anders.
Nee man, je bent gewoon optimistisch/postitief ingesteld!quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:47 schreef Kersjes het volgende:
Thanks![]()
Achteraf gezien ben ik misschien wel naïef geweest door te denken dat het nu wel zou loslopen, elke zwangerschap verloopt ten slotte anders. Maar deze zwangerschap is veel erger dan die van de jongens. Ik heb gewoon de stomme pech HG-patient te zijn. Maar niet-zwanger heb je daar gelukkig geen last van![]()
Doe ik even vanaf thuis vanavond, op mijn werk kan ik geen pm's sturen namelijk.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:29 schreef As1981 het volgende:
Oh graag. ik moet toch bij het ziekenhuis lopen.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:07 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb weer een sticker verdiend bij de gyn! Dametje doet het meer dan prima
Mini heeft ook een stickerquote:
quote:Ik heb weer een sticker verdiend bij de gyn! Dametje doet het meer dan prima
quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:46 schreef Enfermera het volgende:
Ohja, echt mooi btwheb een paar dagen terug een epilady gekocht, weet je wat er in de gebruiksaanwijzing staat? Dat je je arts moet raadplegen als je zwanger bent om te vragen of je 'm wel mag gebruiken
![]()
Nog een gevaarlijk ding ook dus
Zou je er iemand mee kunnen verwonden?
Whaha ja. Idd. Ik heb werkelijk geen ideequote:Op donderdag 31 mei 2012 21:10 schreef peace-lover het volgende:
[..]whut?
Waarom?
Ik kan trouwens nu al niet wachten tot januari, ik wil nu al mn baby stiekem
Ik heb nog niet eens plopjesquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:15 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Whaha ja. Idd. Ik heb werkelijk geen ideeHet zijn gewoon een heul aantal pincetten bij elkaar, het is niet eens scherp ofzo.
![]()
WhihiLeuk he
geniet lekker van je zwangerschap en die plopjes, die baby komt er wel! Vriendin van me (heeft n zoontje van 10 maanden) zegt ook dat ze soms nog wel eens haar 'buik' mist en dat geplop en geschop enzo
ik was dus net begonnen met laseren.. 2x gedaan (zo'n ding gekocht waarmee je het zelf kon doen)quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:15 schreef Gerberaatje het volgende:
Zo mocht ik één of ander laser ding testen via Buzz of Insiders ofzo? Helemaal happy was ik.. laatste vraag: bent u zwanger
Kut. Niet testen dus
Ben erg benieuwd of dat nou echt werkt!quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:20 schreef Skoap het volgende:
[..]
ik was dus net begonnen met laseren.. 2x gedaan (zo'n ding gekocht waarmee je het zelf kon doen)
En toen kwam de suprise dat ik zwanger was..
Dusss... dat ding staat nu stof te vergaren. Naja we gaan na de zwangerschap gewoon weer verder.
Lolquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:20 schreef Skoap het volgende:
[..]
ik was dus net begonnen met laseren.. 2x gedaan (zo'n ding gekocht waarmee je het zelf kon doen)
En toen kwam de suprise dat ik zwanger was..
Dusss... dat ding staat nu stof te vergaren. Naja we gaan na de zwangerschap gewoon weer verder.
Whahahaquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:22 schreef peace-lover het volgende:
Oh en ik krijg ineens zoveel zin in biefstuk/gerookte zalm etc
Ik ruik de halve dag biefstuk, zo heel rauwOf net op tv een koffie-specialiteit met rauw ei, IK WIL HET!
Nou goed, tuurlijk neem ik het niet maar het is echt zo van "ik mag het niet dus ik wil het!"
Nou iddquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:23 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Lol
Ja, tis meer dat ze niet weten wat de risico's zijn waarschijnlijk. Bij een laser zou ik dat nog kunnen begrijpen, maar een epilady? Het is gewoon ahartjes die eruit getrokken worden.. Nouja.
Carpaccioquote:Whahahajij wil als eerste een broodje filet americain na je bevalling?
Wat leukquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:39 schreef sterrenmunt het volgende:
haai,
Die kloon mag weer voorgoed in de kast, ik vind sterrenmunt thee helemaal niet lekker![]()
Noortje wordt grote zus!
[ afbeelding ]
Kan een modje sterrenmunt veranderen in becky27, thanx!
thanx! dat is ook echt leuk om te doen. Heb nu een nieuwe jurk voor mini 2.0.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:41 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Wat leuk
Ik vond jouw foto's (in dezelfde jurk) met Noortje op geboortedag/verjaardagen zo tof
Lol, ik verf m'n haar nooit, dus daar heb ik gelukkig geen last van.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:33 schreef Kersjes het volgende:
Lunta, frappant is dat he, hoe je daar vanzelf naar toe groeit. Tijdens je eerste trimester moest je waarschijnlijk nog niks weten van bevallen, was het natuurlijk ook nog zo'n echte ver-van-je-bed-show. En nu.... ben je zelf bijna aan de beurt, ben je er echt aan toe en heb je er misschien zelfs zin in!
Lekker Phaidra, laat je maar goed verwennen! Vergeet je geen eventuele verfbeurt bij de kapper?
Op de eerste babyfoto's staan met (grijzige) uitgroei van hier tot Tokyo blijft altijd een beetje pijn doen![]()
Ja Gerbera, een heuse zwever! Maar tijd zat nog. Voor de mijne dan he, die van jouw blijft zitten zoals en waar ze zit. Waarom? Omdat ik het zeg
het eten was eigenlijk nog best ok in het ziekenhuis, maar niks haalde het natuurlijk bij dat witte broodje filet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:45 schreef Kersjes het volgende:
Balen KJ, had je net zo'n kleffe boterham op...
Lamskotelettenquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:48 schreef becky27 het volgende:
heej, hou eens op janu wil ik ook een broodje filet, of een flink bord carpaccio, of een medium gebakken eendenborst, of of of lamskoteletten
![]()
![]()
Zwolle.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:48 schreef Kersjes het volgende:
Ok eten in het ziekenhuis? Waar dan??
Ik was blij dat ik met mijn opnamen niet hoefde te eten maar infuusvoeding kreeg. Vooral dat brood was zo smakeloos en klef...
Hee wat leuk!! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:39 schreef sterrenmunt het volgende:
haai,
Die kloon mag weer voorgoed in de kast, ik vind sterrenmunt thee helemaal niet lekker![]()
Noortje wordt grote zus!
[ afbeelding ]
Ja, had ook terug gestuurd, maar dat was natuurlijk naar je kloon. Ik heb ze net een mail gestuurd, dus we wachten af.quote:
op mijn benen werkte het erg goed, merkte gelijk verschil!quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:23 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd of dat nou echt werkt!
+1quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:42 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik kan niet wachten om weer eens een goede borrel te drinken![]()
/alcoholist
Ja dat lijkt me echt leukquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:44 schreef becky27 het volgende:
[..]
thanx! dat is ook echt leuk om te doen. Heb nu een nieuwe jurk voor mini 2.0.
Leuk ook iddquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:20 schreef becky27 het volgende:
haha dat mag hoor. ik heb van mezelf ook nog een foto in die jurk met 36 weken zwangerschap maar dat vond ik een beetje overdreven om die erbij te plakken.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:39 schreef sterrenmunt het volgende:
haai,
Noortje wordt grote zus!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder positieve modus, morgen lang weekend weg naar hoenderloo![]()
Ik was bij mijn geboorte 1875 gram en nu 25 jaar later is er niks meer van te merken dat ik zo licht wasquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:39 schreef Troeta het volgende:
Ik heb van de week weer een echo gehad en het buikje was goed bijgetrokken en ze groeit goed met d'r lijntje mee,maar het blijft een kleintje.
Ik ben nu 32 weken en ze schatte d'r op 1562 gram. Toch wel erg klein als ik zo rond google,vind het toch wel een beetje eng.
Maar brie hoef je niet te missen, alleen die enkele brie van rauwmelkse kaas, maar dan blijven er nog genoeg over.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:32 schreef Sylvana het volgende:
Filet americain mis ik niet, want daar hou ik toch niet van. Maar brie wel, kan zo in mn eentje een hele brie opetenEn biefstuk, want hou niet van welldone
Alcohol dronk ik toch al niet meer vanwege medicijnen.
grmbl ik dacht dus elke brie. Om 22.46 uur zijn er geen supermarkten meer open hierquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Becky uit de kast
[..]
Maar brie hoef je niet te missen, alleen die enkele brie van rauwmelkse kaas, maar dan blijven er nog genoeg over.
Ja dat bedacht ik me ookquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Becky uit de kast
[..]
Maar brie hoef je niet te missen, alleen die enkele brie van rauwmelkse kaas, maar dan blijven er nog genoeg over.
Morgen om 7.00 weer (hier iigquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
grmbl ik dacht dus elke brie. Om 22.46 uur zijn er geen supermarkten meer open hier![]()
Hier pas om 8 uur. Maar zal eens goed op het etiket kijken dan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:50 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Morgen om 7.00 weer (hier iig)
Als er in het frans op staat wat de ingredienten zijn; lait cru is rauwe melkVolgens mij is lait pasteurizé of lait sterilizé gewoon goed
Laatst ergens een brie gezien met nog andere melk, die dan wer iets minder verhit was dan lait pasteurizé dus die heb ik ook laten liggen
Dat kan niet, want in maart schreef ze dat niet binnen een jaar een kind wouquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:13 schreef Frups het volgende:
Sylvana probeer je ons iets duidelijk te maken
+1quote:Op vrijdag 1 juni 2012 07:51 schreef Poppejans het volgende:
Becky uit de kast, nogmaals gefeliciteerd! Echt zooo gaaf!![]()
![]()
Hmm naja ze zal niet de eerste zijn die toch eerder zwanger isquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:29 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat kan niet, want in maart schreef ze dat niet binnen een jaar een kind wou
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar verder gaat het allemaal goed hier hoor, zolang buikbaby nog lekker druk is maak ik me weinig zorgen. A.s. Maandag weer naar de vlos, ben benieuwd of ik nog steeds zo lekker gemiddeld ben.![]()
+ 1quote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:28 schreef Sorbootje het volgende:
Heeeey Becky uit de kast!
Qua eten en drinken mis ik wijn HEUL erg. Ben een liefhebber en als ik niet zwanger ben drink ik óf wijn óf water. (ja en zo nu en dan melk of speciaalbier) Nu heb ik mijn toevlucht gezocht tot sapjes enzo maar ik word gek van die zoetige smaakjes. 0,0 bier is wel te doen maar ik word er misselijk van. Dat schiet dus ook niet op.
En ik mis roquefort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder alles pico bello in orde hier. Wel alles bijgelezen, ook dat sterrenmunt uit de kast is. Super leuk! En weer wat nieuwe aanwas, super leuk voor jullie ook!![]()
TW heeft zich gemeld zag ik![]()
Vandaag lekker vrij .. even wat bijwerken hier thuis. Moet echt nodig.. Komt goed!
Fijn dagje allemaal!![]()
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:24 schreef Marjolijntje het volgende:
Nanadu, wat een eikel is je werkgever. Ik vind het echt schandalig, eigenlijk..
SE, ik hoop dat het niks ernstigs is, maar even laten checken is altijd goed!
Een glas lekkere koude rosé zal er hier ook wel in gaan zegNu hebben we ook wel alcoholvrije wijn, maar dat is toch ook allemaal meer limonade achtig. Nog eventjes! En dan borstvoeding dus kan ik nog niet drinken
Oh, meiden uit het bovenste lijstje! Onze maand is begonnenJunibaby's!
Mijn buikbeeb is ook aan de kleine kant. Ik heb twee extra groeiecho's gehad om te checken of hij wel goed zijn eigen lijn blijft volgen of dat de groei verder afbuigt. Uiteindelijk bleek er niets aan de hand. Hij wordt nu geschat op 2700-3000 gram bij 40 weken. Mij is verteld dat vooral de buikomtrek belangrijk is voor het bepalen van groeiachterstand. Als er iets aan de hand is met de placenta o.i.d. dan blijft de groei van de buik meer achter dan de rest. Bij mij was de buik juist steeds relatief groot (liep maar 1-2 week achter, terwijl de rest meer 2-3 weken achterliep). Ik vond het fijn dat het even extra in de gaten werd gehouden. Misschien kan jij daar ook om vragen? Of wordt dat al gedaan?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:57 schreef Troeta het volgende:
Ja, ik merkte bij mijn week vrij ook dat m'n buik een stuk groter werd en ik heb me nu ook even 2 daagjes ziek gemeld, ben erg moe, dus dat mag wel een keertje![]()
Mex was 3360 bij zijn geboorte, niet klein,maar ook niet groot.
maar ja, dat was na 2 maanden ook een reuzenkind geworden, dus het zal wel loslopen allemaal.
Hoe is het met jou Sonnetje? Al met verlof?
oooh mango, is vandaag de dag? Veel plezier!!!
Ja, bizar he!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik vind het nog steeds zo'n gek idee dat het echt bijna zover is. Beter wen ik er snel aan
Gek he? Onze maand, hopelijk dan, ik kan nog overtijd lopen natuurlijk. Bizar welquote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik vind het nog steeds zo'n gek idee dat het echt bijna zover is. Beter wen ik er snel aan
Gelukkig lees ik die gemene dingen die jij schrijft toch nietquote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:52 schreef Gerberaatje het volgende:
TW, dat kan natuurlijk niet hè?je moet alles lezen, overal op reageren. Anders laten we je uit de OP verwijderen
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:20 schreef Thistleweed het volgende:
[..]
Gelukkig lees ik die gemene dingen die jij schrijft toch niet
Ja, dat was echt zo raar!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:10 schreef Gerberaatje het volgende:
En weet je wat straks nog gekker is... dan is je kleintje er, en dan kun je je dezelfde dag al niet meer voorstellen dat hij/zij in je buik heeft gezetenecht bizar vond ik dat!
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:26 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Ja, dat was echt zo raar!
Dat je dan in al je gaarheid uit gewoonte je handen op je buik legt, slechts flubbers voelt ipv getrappel en dan naast je kijkt en je baby ziet liggen. Oh ja, hij is er al uit
En dat duurt toch nog best wel even....quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:26 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Dat je dan in al je gaarheid uit gewoonte je handen op je buik legt, slechts flubbers voelt ipv getrappel en dan naast je kijkt en je baby ziet liggen. Oh ja, hij is er al uit
Ik ben zo blij dat mijn meneer een dikke 2 weken na de geboorte van de muppet is gestoptquote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:28 schreef Kersjes het volgende:
Tegenwoordig heb ik vrijwel geen rokers meer in mijn omgeving. Behalve dan mijn man, die netjes buiten rookt en bij binnenkomst direct zijn handen moet wassen en vooral niet bij me in de buurt moet komen. Gatverdamme, ik kan die stank echt niet verdragen
Scheve buik, check! Raar gezicht he?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:37 schreef SupremeEvil het volgende:
Ohhh, Mango! Het is de dag vandaag! Geniet ervan... Ben stiekem wel benieuwd naar je jurk
Nou, ik haalde me dus niks in m'n hoofd, heb echt blaasontsteking. Straks kuur ophalen bij de apotheek.
Gerbera: schimmelinfectie heb ik niet, ben sinds twee dagen klaar met een 'het zou wel eens een schimmeltje kunnen zijn-kuur' daarvoor. Denk dat ik zo ook de blaasontsteking heb opgelopen. Was zo'n kuur met van die zalf in kartonnen inbrengdingen (hoe leg je zoiets uit).
Baby weer lekker druk, draaide zich net om ofzo. Hoop geplop, geschop en geschuif en ineens had ik ook een beetje zo'n scheve buik als toen bij Phaidra en (volgens mij) marjolijntje. Maar tis verder wel een eigenwijs kind, als de papa z'n handen op m'n buik legt ist ineens klaar met bewegen! Vind ik soms wel jammer voor hem. Iemand de truc met hartje luisteren met een wc rolletje al geprobeerd?
En ja, straks met z'n drietjes. Bereiden jullie je daar op voor? Zovan nu al bespreken hoe je dingen gaat doen? Wij zitten een beetje in de 'we zien wel hoe het gaat' modus, maar of dat nou verstandig is![]()
Daag dagboek
Of die eerste keer hoesten na de bevallingquote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:26 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Ik gok trouwens op 30 juni, precies 41 weken. Het lijkt me gek om alsnog een juli-kindje te krijgen, maar dat zou natuurlijk ook nog gewoon kunnen. Als het maar niet 21 juni wordt, dan is mijn oudste nichtje jarig (ze wordt al 16!!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:38 schreef Kersjes het volgende:
En juni-kindjes zijn leuk![]()
5 jaar geleden was ik vandaag uitgerekend van de oudste. Hij kwam pas op de 14e. Al bijna 5 jaar mama, waar blijft de tijd... Bij jongste liep ik 5 dagen overtijd. Ik zou het niks erg vinden als ik nu de uitgerekende datum niet ga halen!
Tja, als iemand in zn eigen huis wil roken, is dat toch hun goed recht?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:56 schreef Lunta het volgende:
Roken, praat me er niet over, ik moet nog bij mijn schoonmoeder aankaarten dat ik het niet meer tolereer als we met de baby op bezoek zijn dat ze nog rookt in huis. Dat kan een pittige discussie worden, maar ik bezwijk niet hoor, het is gewoon ongezond. Vond het al vervelend dat ze rookte toen ik zwanger was in mijn bijzijn.
Mijn nesteldrang trekt het echt niet dat er iemand zou roken in mijn huisquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai! Heeeeel vlug bijgelezen. Moet zo weer door. Gewoon maar even een dikke smakkerd voor iedereen!
[..]
Tja, als iemand in zn eigen huis wil roken, is dat toch hun goed recht?
Dat ik niet snap waarom iemand in het bijzijn van een zwangere vrouw/baby zou willen roken, is een heel ander verhaal.
In mijn huis wordt straks niet meer gerookt als ik bevallen ben. Überhaupt niet meer dus. Nu mogen mensen van mij gerust roken als ik niet in de buurt ben (straks wil ik gewoon een rookvrij huis).
Maar ja, als ik op bezoek ga bij anderen, dan is het hun goed recht om te roken. Als ik dat echt niet wil, ga ik wel weg met de baby zodra er gerookt wordt.
Wat leuk veel plezier!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Net mn laatste les gegeven (voor vandaag), nu snel naar huis, spullen pakken en dan vertrekken we voor dit weekend naar Texel
(Gezellig met het werk van mijn man, ik heb daar een paar jaar terug ook gewerkt. Leuk al die collega's weer! VInd het stiekem ook heel leuk dat ik inmiddels zichtbaar zwanger ben, mogen ze allemaal zien!)
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:05 schreef Thistleweed het volgende:
Haha, als mijn schoonmoeder zou roken en ik zou zeggen dat ik dan niet meer langskom met de baby zou dat nog beter werken dan verbieden volgens mij. Gelukkig wordt daar niet gerookt dus hoef ik me er niet druk over te maken.
Daar geldt hetzelfde voor als je gewone kleding. Soms valt het gewoon, soms groter, soms kleinerquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:14 schreef peace-lover het volgende:
Oh ik heb nog ff een noob-vraag
moet je voor positiekleding gewoon je eigen maat aanhouden?
Het is nog lang niet zover dat ik dat moet dragen natuurlijk, maar soms zie ik foto's in het vraag en aanbod-topic en dan denk ik "dat is leuk!" maar dan lijkt degene op de foto mijn formaat/postuur en dan is de maat veel groter zeg maar
Ik vind de meeste positiekleding (minstens) een maat groter valt dan normale confectie. Pas nu ik bijna op het einde loop, merk ik dat ik dat wel nodig heb, maar de eerste passende positiekleding vinden was een drama. Nou heb ik van mezelf maat XS, dat vaak al niet eens wordt gemaakt in positiekleding en als S dan ook nog groot valt... Best onhandig zeg maarquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:14 schreef peace-lover het volgende:
Oh ik heb nog ff een noob-vraag
moet je voor positiekleding gewoon je eigen maat aanhouden?
Het is nog lang niet zover dat ik dat moet dragen natuurlijk, maar soms zie ik foto's in het vraag en aanbod-topic en dan denk ik "dat is leuk!" maar dan lijkt degene op de foto mijn formaat/postuur en dan is de maat veel groter zeg maar
Nou Amerikaans vind ik wel wat overdreven hoor. 41 weken halen ze daar geen van allen volgens mijquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Thistleweed het volgende:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans. Maar goed, misschien wel fijn voor mensen die het heel erg zat zijn. Ik gok ook dat mijn visie daarin niet helemaal het zelfde is als bij de gem. zwangere.
Inderdaad je eigen maat gewoon aanhouden, hoewel ik wel merk dat nu aan het einde dat ook niet zo heel erg lekker meer zit.
Als er complicaties optreden in het einde van de zwangerschap, is dat meestal tussen de 41 en 42 weken. De babysterfte in NL is relatief hoog voor Europa en men denkt dat dat voornamelijk komt doordat er pas zo laat werd ingegrepen bij overtijd lopen (en slechte communicatie / overdracht tussen verloskundigen en gynaecologen). Daarom is het beleid bij veel praktijken en ziekenhuizen inmiddels aangepast.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Thistleweed het volgende:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans. Maar goed, misschien wel fijn voor mensen die het heel erg zat zijn. Ik gok ook dat mijn visie daarin niet helemaal het zelfde is als bij de gem. zwangere.
Inderdaad je eigen maat gewoon aanhouden, hoewel ik wel merk dat nu aan het einde dat ook niet zo heel erg lekker meer zit.
Nee hoor, helemaal nietquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Phaidra, ben jij ook alweer bijna zo ver?![]()
Nah, toch?![]()
En in Amerika is men achterlijk of zo?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Thistleweed het volgende:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans.
Eens. Dat eeuwige calvinisme van de Nederlanders ookquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vind ik het ook geen schande dat daar meer oog is voor het comfort van de moeder en vind ik het een goede zaak dat bijvoorbeeld de ruggenprik gangbaarder wordt in Nederland. Maar dat moet ieder verder voor zich weten. Ik begrijp, zeker sinds mijn eigen bevalling, ook de wens tot een natuurlijke bevalling goed. Ik zou een derde keer geen inleiding willen en had het er ingezeten dan had ik misschien wel voor een thuisbevalling gekozen.
Kan ik me de irritatie voorstellen, Claudia, ik moet zeggen dat ik me er erg vaak schuldig aan maak, ik krijg ook soms het idee dat men in Amerika van de pot gerukt is. Zoals ik al schreef komt dat beeld vaak voort uit wat je ziet op tv, dat is ook de enige ervaring die ik heb met Amerika dus hoe waarheidsgetrouw mijn beeld is daar valt erg over te twijfelen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik erger me daar zo ontzettend aan, de indruk die veel Nederlanders/Europeanen hebben dat men in Amerika van de pot gerukt is en alleen maar oog heeft voor het comfort van de moeder. De meest vooraanstaande onderzoekers komen uit of gaan naar Amerika, dus zo heel belabberd zal het er wel niet gesteld zijn met het ziekenhuisbeleid.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:34 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar ik en moehoe. Zo moe dat ik er misselijk van ben. Stom
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Het zijn alleen de extremen die de televisie halen TW. Buitenlanders zullen zich toch een beeld van de Nederlanders gaan vormen aan de hand van Oh Oh Cherso ofzo, teh horror!
Ga ik nu doen. De kids slapen ook dus kan hopelijk even een uurtje!!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:51 schreef Thistleweed het volgende:
[..]![]()
Even slapen zit er zeker niet in?
Hoezo? Ben jij dan niet worteltjesoranje? Ik wel hoor!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:52 schreef Thistleweed het volgende:
[..]![]()
Haha, een Nederland vol met Oh Oh Cherso mensen, wat zou dat worden
ja, of help, mijn man is klusser, of nu dat scheidingsprogramma. En wat denk je van de rijdende rechter?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Het zijn alleen de extremen die de televisie halen TW. Buitenlanders zullen zich toch een beeld van de Nederlanders gaan vormen aan de hand van Oh Oh Cherso ofzo, teh horror!
Of fansquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ja, of help, mijn man is klusser, of nu dat scheidingsprogramma. En wat denk je van de rijdende rechter?
En dat vind ik zo ontzettend fijn aan bevallen in Nederland. Mijn verloskundige gaat mee in bijna al mijn geiten wollen sokken, hypnobirthing, natuurlijk bevallen ideeën maar ik heb wel de zekerheid dat als er complicaties op wat voor een manier dan ook ontstaan, ik gewoon goed geholpen kan worden in een ziekenhuis.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
En tegelijkertijd danken we toch een fikse reductie aan moeder- en kindsterftes dankzij kunstmatige ingrepen, dus tja.
Ben je zwanger, MeNicole?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:53 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ga ik nu doen. De kids slapen ook dus kan hopelijk even een uurtje!!
Ow, ik wel hoorquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben blij dat iemand anders het vraagt, ik durfde niet![]()
.
Ik had ook veel liever natuurlijk bevallen, thuis in bad, met hypnobirthing cursus op zak, kaarsjes aan en mijn eigen omgeving. Maar dat zat er bij voorbaat al niet in. Mijn buuf gaat het wel zo doen (2 dagen eerder uitgerekend dan ik ben), ben stiekem een beetje jaloersquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:56 schreef Thistleweed het volgende:
[..]
En dat vind ik zo ontzettend fijn aan bevallen in Nederland. Mijn verloskundige gaat mee in bijna al mijn geiten wollen sokken, hypnobirthing, natuurlijk bevallen ideeën maar ik heb wel de zekerheid dat als er complicaties op wat voor een manier dan ook ontstaan, ik gewoon goed geholpen kan worden in een ziekenhuis.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:59 schreef Lunta het volgende:
[..]
Ik had ook veel liever natuurlijk bevallen, thuis in bad, met hypnobirthing cursus op zak, kaarsjes aan en mijn eigen omgeving. Maar dat zat er bij voorbaat al niet in. Mijn buuf gaat het wel zo doen (2 dagen eerder uitgerekend dan ik ben), ben stiekem een beetje jaloers
Nee, precies. Ondanks de poeha kijk ik op beide bevallingen goed terug. Heel mooi en bijzonder. Bovendien is er daarna nog genoeg gelegenheid voor romantiek.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:02 schreef Thistleweed het volgende:
[..]Dat zal niet zo'n leuk gevoel geven Lunta. Maar ook jouw bevalling kan een hele mooie positieve ervaring worden. Het is niet zo dat dat voorbehouden is aan mensen die een thuis-bad-kaarsjes bevalling hebben.
Ik werd dan niet ingeleid, maar ben wel in het ziekenhuis bevallen en heb dat als een hele fijne bevalling ervaren.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, precies. Ondanks de poeha kijk ik op beide bevallingen goed terug. Heel mooi en bijzonder. Bovendien is er daarna nog genoeg gelegenheid voor romantiek.
Natuurlijk zijn er de ongemakken en ervaart niet iedereen het als een mooie periode, maar poeh wat zat ik op een roze wolk!
Dat komt nog regelmatig terug strakd, die hormonen. En ook zonder hormonen, als je kindje jarig is bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:14 schreef Lunta het volgende:
Bemoedigende woorden, lief!![]()
Ik ben gelukkig niet bang voor naalden en hele toestanden, en ze zijn zo lief daar op de afdeling. Kan ook niet wachten tot ik spruitje (de werktitel) in mijn armen heb. Oei, nu komen de hormonen weer, even tissue zoeken
Ja hoor, ik merk dat ook heel duidelijk. Ik ben nog steeds geen zakdoekjes-persoon, maar de tranen zitten regelmatig hoog bij dingen waar dat vroeger niet het geval was.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Hahaha, achos. Ik moet mezelf daar wel echt aan blijven herinneren, dat je voor zwangeren best wat liever mag zijn.
Ik vind het wel mateloos interessante materie, in hoeverre je hersenen blijvend veranderen door het krijgen van een kind. Daar is wel wat over bekend maar nog niet zoveel. Maar ik merk het in de praktijk heel duidelijk: ik ben een softie geworden.
Ach, welnee, daar worden we hard vanquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Hahaha, achos. Ik moet mezelf daar wel echt aan blijven herinneren, dat je voor zwangeren best wat liever mag zijn.
Mijn meneer zou het begrijpenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:34 schreef Lunta het volgende:
Ik jank echt spontaan om intens geluk, of het zien van jonge eendjes.
(Of de eerste keer dat ik Diablo III startte, maar dat is vast echt heel raar)
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:34 schreef Lunta het volgende:
Of de eerste keer dat ik Diablo III startte, maar dat is vast echt heel raar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |