abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112301554
Scheve buik was hier ook ja :P

Roken doe ik niet, nooit gedaan ook. Kan er ook totaal niet tegen, want astma. En weglopen / ergens anders gaan zitten of ergens niet heen gaan doe ik nu ook al en dat wil ik ook zeker vol gaan houden als de baby er is :)

Qua opvoeden en dingen doen straks, ik heb ook zoiets van ik zie wel hoe het loopt, ik kan nu heel veel mooie plannen maken, maar het gaat dan toch anders :P Ik laat het wel over me heen komen allemaal :)
Dingen als borstvoeding etc hebben wij ook al besproken, vind ik wel belangrijk om daarover in ieder geval op 1 lijn te zitten. En zal daar de steun van mn lief ook hard genoeg voor nodig hebben :)

In theorie zou ik ook nog een juli kindje kunnen krijgen hoor! Had me daar ook al op ingesteld, op dat ik overtijd zou lopen. En nog steeds denk ik dat dat gaat gebeuren als ze me gewoon door laten lopen. Maar nu met die bloeddruk houden we er toch rekening mee dat ze een stuk eerder gehaald zal worden. Dat is ook al omschakelen hoor! Van 'nog tijd zat', naar 'maar het kan ook nu al :o '
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112301576
Ik heb mijn man ook al gewaarschuwd voor het feit dat ik nog wel eens overstag zou kunnen gaan voor fv als alles tegen zit met de bv. Dus als het goed is spreekt hij me dan bemoedigend toe en als als dat niet helpt belt ie iemand van de LLL voor me :D Daar hebben we het al wel over gehad.
pi_112301631
over overtijd lopen gesproken, iemand ervaring met langer doorlopen dan 42 weken? Ik ga er vanuit dat mijn kleintje wel eerder komt maar ik vroeg me af, als alles gewoon goed gaat en ik voel me nog heel goed dan zou daar toch niet zo veel bezwaar tegen moeten zijn?
pi_112301704
Volgens mij zou dat moeten kunnen hoor TW, je zult dan wel elke dag moeten komen voor controle denk ik, maar als jij dat heel graag wilt (dus nog niet ingrijpen) en alles ziet er goed uit, dan staan ze daar volgens mij best voor open...?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:56:17 #230
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112301748
TW, ik zou met 42+2 worden ingeleid na 3x strippen dat weinig leek te doen. Op de avond van 41+6 begon het alsnog vanzelf en op week 42 precies is hij dus geboren.
.... met gevoel voor drama....
pi_112301757
Net wakker van een dutje :O

Roken, praat me er niet over, ik moet nog bij mijn schoonmoeder aankaarten dat ik het niet meer tolereer als we met de baby op bezoek zijn dat ze nog rookt in huis. Dat kan een pittige discussie worden, maar ik bezwijk niet hoor, het is gewoon ongezond. Vond het al vervelend dat ze rookte toen ik zwanger was in mijn bijzijn.

Wij vinden het doodeng het hele baby gebeuren. Ik heb tijdens de weken die ik lamlendig in bed lig wel liggen dagdromen over hoe het zal gaan na de bevalling. Maar het gaat toch gewoon goochelen worden, ik zal wel ff plat moeten na de bevalling. Wel 10 dagen kraamzorg op indicatie en mogelijk nog langer als het dan nog zo slecht gaat als nu.

Scheve buik hier ook hoor, je ziet hem liggen met zijn dikke kont en dan lekker strekken zodat die voetjes er aan de zijkant ook nog eens uitsteken. O+
pi_112301863
Ja, ik weet het nog niet, ik wil gewoon graag natuurlijk bevallen en een inleiding past daar niet bij in mijn hoofd dus als het niet nodig is hoeft het allemaal niet zo nodig. Natuurlijk wil ik nog liever dat iedereen gezond blijft dus dat staat voorop. Nouja, eerst maar eens mijn uitgerekende datum gaan halen en dan heb ik nog twee weken, moet toch goed komen.

Kersjes, wat fijn dat het toen toch nog vanzelf is goed gekomen. Baalde je niet dat de baby zo laat was, je voelde je in die zwangerschap toch ook zo slecht?
pi_112301880
Lekker Lunta, dutjes doen :D
pi_112301883
Och ik ga een ander niet verbieden te roken in zijn/haar eigen huis :D als iemand stug zou blijven roken als ik daar ben met de baby dan zou ik wel aangeven dat ik het niet prettig vind en dan liever heb dat ze bij mij op visite zouden komen..

Op een terrasje verplaats ik me ook niet met baby als er toevallig in mijn omgeving iemand zit te roken, ze krijgen ook genoeg uitlaatgassen mee :+ die zijn ook niet gezond... moet ik niet toevallig tussen een groepje constant rokende mensen zitten :D maar iemand met een peuk, sja doe je weinig aan...

Maar bewust naar een ruimte gaan met rokende mensen doe ik dan weer niet...
pi_112301967
Oh hai! Heeeeel vlug bijgelezen. Moet zo weer door. Gewoon maar even een dikke smakkerd voor iedereen!
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:56 schreef Lunta het volgende:
Roken, praat me er niet over, ik moet nog bij mijn schoonmoeder aankaarten dat ik het niet meer tolereer als we met de baby op bezoek zijn dat ze nog rookt in huis. Dat kan een pittige discussie worden, maar ik bezwijk niet hoor, het is gewoon ongezond. Vond het al vervelend dat ze rookte toen ik zwanger was in mijn bijzijn.
Tja, als iemand in zn eigen huis wil roken, is dat toch hun goed recht?
Dat ik niet snap waarom iemand in het bijzijn van een zwangere vrouw/baby zou willen roken, is een heel ander verhaal.

In mijn huis wordt straks niet meer gerookt als ik bevallen ben. Überhaupt niet meer dus. Nu mogen mensen van mij gerust roken als ik niet in de buurt ben (straks wil ik gewoon een rookvrij huis).

Maar ja, als ik op bezoek ga bij anderen, dan is het hun goed recht om te roken. Als ik dat echt niet wil, ga ik wel weg met de baby zodra er gerookt wordt.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:02:50 #236
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112301968
Ik ga iemand ook niet verbieden te roken in hun eigen huis, maar ik kom daar dan niet met baby ook ;)

En qua dingen doorspreken hebben wij ook niet echt gedaan, komt wel nog misschien en anders niet :+ Communicatie is de boodschap :P

Mn moeder stuurde me een link met een soort administratieve thuis-werkvacature maar omdat je geen ouderschapsverlof krijgt als je niet minstens een jaar ergens werkt wil ik eigenlijk niet veranderen van baan nu :@ terwijl ik eigenlijk wel een andere baan wil :+ Ik kan nu gewoon niet inschatten hoeveel werk ik kan doen op een dag dat mn baby ook gewoon thuis is vind ik :D
Als je dacht alles gezien te hebben...
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:04:02 #237
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112302010
Sowieso, als iemand 24/7 rookt in zijn huis dan is dat superongezond en weet ik niet of ik daar heen ga met baby :@

In mijn huis wordt nooit gerookt, buiten mogen ze staan :+
pi_112302034
Net mn laatste les gegeven (voor vandaag), nu snel naar huis, spullen pakken en dan vertrekken we voor dit weekend naar Texel *O*

(Gezellig met het werk van mijn man, ik heb daar een paar jaar terug ook gewerkt. Leuk al die collega's weer! VInd het stiekem ook heel leuk dat ik inmiddels zichtbaar zwanger ben, mogen ze allemaal zien! O+)
pi_112302041
Haha, als mijn schoonmoeder zou roken en ik zou zeggen dat ik dan niet meer langskom met de baby zou dat nog beter werken dan verbieden volgens mij. Gelukkig wordt daar niet gerookt dus hoef ik me er niet druk over te maken.
pi_112302082
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai! Heeeeel vlug bijgelezen. Moet zo weer door. Gewoon maar even een dikke smakkerd voor iedereen!

[..]

Tja, als iemand in zn eigen huis wil roken, is dat toch hun goed recht?
Dat ik niet snap waarom iemand in het bijzijn van een zwangere vrouw/baby zou willen roken, is een heel ander verhaal.

In mijn huis wordt straks niet meer gerookt als ik bevallen ben. Überhaupt niet meer dus. Nu mogen mensen van mij gerust roken als ik niet in de buurt ben (straks wil ik gewoon een rookvrij huis).

Maar ja, als ik op bezoek ga bij anderen, dan is het hun goed recht om te roken. Als ik dat echt niet wil, ga ik wel weg met de baby zodra er gerookt wordt.
Mijn nesteldrang trekt het echt niet dat er iemand zou roken in mijn huis :D

Maar ik moet zeggen, de paar mensen die nog roken in mijn vrienden/kennissen kring die gaan automatisch al buiten staan :Y

Wat dat betreft ben ik ook wel blij dat het in restaurants verboden is :Y kroeg vind ik persoonlijk onzin :@ roken moet gewoon kunnen in de kroeg, maar in restaurants is het ideaal :Y niet meer tijdens je eigen eten een walm van de tafel naast je in de waffel krijgen omdat die al klaar zijn met eten :D
pi_112302085
Lekker Coco, ik ben jaloers. Ik heb zo'n zin om op vakantie te gaan. Gisteren was ik met mijn man uit eten en toen waren we een beetje aan het mijmeren over volgend jaar op vakantie met de kleine. Dan krijg ik er helemaal al zin in.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:07:22 #242
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112302106
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Net mn laatste les gegeven (voor vandaag), nu snel naar huis, spullen pakken en dan vertrekken we voor dit weekend naar Texel *O*

(Gezellig met het werk van mijn man, ik heb daar een paar jaar terug ook gewerkt. Leuk al die collega's weer! VInd het stiekem ook heel leuk dat ik inmiddels zichtbaar zwanger ben, mogen ze allemaal zien! O+)
Wat leuk veel plezier! *O* en dat lijkt mij ook tof, dat mensen het zien O+
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:08:26 #243
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112302145
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:05 schreef Thistleweed het volgende:
Haha, als mijn schoonmoeder zou roken en ik zou zeggen dat ik dan niet meer langskom met de baby zou dat nog beter werken dan verbieden volgens mij. Gelukkig wordt daar niet gerookt dus hoef ik me er niet druk over te maken.
_O-

Ik denk dat ik dat bij mijn moeder ook zou kunnen doen "als je die groene kussens niet wegdoet dan kom ik niet meer met baby" (ze rookt niet, vandaar zo'n lame voorbeeld :+ ) dan zou ze METEEN oranje ofzo doen volgens mij _O-
pi_112302209
Ze rookt bij anderen altijd buiten, en natuurlijk mag ze in haar eigen huis roken, maar dan gaan ik en baby naar buiten. Simpel als dat. Ik denk ook dat het geen probleem gaat zijn, ik heb alleen geen goede band met mijn eigen ouders en wil toch dat mijn kindje een opa en oma hebben waar we regelmatig langs gaan. Het komt wel goed hoor, ik denk dat ze wel ontvankelijk is voor de argumenten om een baby niet aan rook bloot te stellen (vergrote kans op wiegendood enz.)

En anders moeten ze inderdaad hier maar langs komen :D
pi_112302345
Tw hier bij de vlos doen ze dat niet. Ze hebben hier echt de grens op 41 weken gezet. Waarom weet ik niet meer. Maar heb nog nooit een zwangere horen klagen over de praktijk :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:14:29 #246
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112302372
Oh ik heb nog ff een noob-vraag :P

moet je voor positiekleding gewoon je eigen maat aanhouden? :@

Het is nog lang niet zover dat ik dat moet dragen natuurlijk, maar soms zie ik foto's in het vraag en aanbod-topic en dan denk ik "dat is leuk!" maar dan lijkt degene op de foto mijn formaat/postuur en dan is de maat veel groter zeg maar :+
pi_112302417
Ja gewoon eigen maat. Hun zorgen voor het extra stuk :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112302432
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:14 schreef peace-lover het volgende:

Het is nog lang niet zover dat ik dat moet dragen natuurlijk, maar soms zie ik foto's in het vraag en aanbod-topic en dan denk ik "dat is leuk!" maar dan lijkt degene op de foto mijn formaat/postuur en dan is de maat veel groter zeg maar :+
Daar geldt hetzelfde voor als je gewone kleding. Soms valt het gewoon, soms groter, soms kleiner :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_112302471
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:14 schreef peace-lover het volgende:

Ik vind de meeste positiekleding (minstens) een maat groter valt dan normale confectie. Pas nu ik bijna op het einde loop, merk ik dat ik dat wel nodig heb, maar de eerste passende positiekleding vinden was een drama. Nou heb ik van mezelf maat XS, dat vaak al niet eens wordt gemaakt in positiekleding en als S dan ook nog groot valt... Best onhandig zeg maar :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112302519
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans. Maar goed, misschien wel fijn voor mensen die het heel erg zat zijn. Ik gok ook dat mijn visie daarin niet helemaal het zelfde is als bij de gem. zwangere.

Inderdaad je eigen maat gewoon aanhouden, hoewel ik wel merk dat nu aan het einde dat ook niet zo heel erg lekker meer zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')