Nou Amerikaans vind ik wel wat overdreven hoor. 41 weken halen ze daar geen van allen volgens mijquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Thistleweed het volgende:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans. Maar goed, misschien wel fijn voor mensen die het heel erg zat zijn. Ik gok ook dat mijn visie daarin niet helemaal het zelfde is als bij de gem. zwangere.
Inderdaad je eigen maat gewoon aanhouden, hoewel ik wel merk dat nu aan het einde dat ook niet zo heel erg lekker meer zit.
Als er complicaties optreden in het einde van de zwangerschap, is dat meestal tussen de 41 en 42 weken. De babysterfte in NL is relatief hoog voor Europa en men denkt dat dat voornamelijk komt doordat er pas zo laat werd ingegrepen bij overtijd lopen (en slechte communicatie / overdracht tussen verloskundigen en gynaecologen). Daarom is het beleid bij veel praktijken en ziekenhuizen inmiddels aangepast.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Thistleweed het volgende:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans. Maar goed, misschien wel fijn voor mensen die het heel erg zat zijn. Ik gok ook dat mijn visie daarin niet helemaal het zelfde is als bij de gem. zwangere.
Inderdaad je eigen maat gewoon aanhouden, hoewel ik wel merk dat nu aan het einde dat ook niet zo heel erg lekker meer zit.
Nee hoor, helemaal nietquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Phaidra, ben jij ook alweer bijna zo ver?![]()
Nah, toch?![]()
En in Amerika is men achterlijk of zo?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Thistleweed het volgende:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans.
Eens. Dat eeuwige calvinisme van de Nederlanders ookquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vind ik het ook geen schande dat daar meer oog is voor het comfort van de moeder en vind ik het een goede zaak dat bijvoorbeeld de ruggenprik gangbaarder wordt in Nederland. Maar dat moet ieder verder voor zich weten. Ik begrijp, zeker sinds mijn eigen bevalling, ook de wens tot een natuurlijke bevalling goed. Ik zou een derde keer geen inleiding willen en had het er ingezeten dan had ik misschien wel voor een thuisbevalling gekozen.
Kan ik me de irritatie voorstellen, Claudia, ik moet zeggen dat ik me er erg vaak schuldig aan maak, ik krijg ook soms het idee dat men in Amerika van de pot gerukt is. Zoals ik al schreef komt dat beeld vaak voort uit wat je ziet op tv, dat is ook de enige ervaring die ik heb met Amerika dus hoe waarheidsgetrouw mijn beeld is daar valt erg over te twijfelen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik erger me daar zo ontzettend aan, de indruk die veel Nederlanders/Europeanen hebben dat men in Amerika van de pot gerukt is en alleen maar oog heeft voor het comfort van de moeder. De meest vooraanstaande onderzoekers komen uit of gaan naar Amerika, dus zo heel belabberd zal het er wel niet gesteld zijn met het ziekenhuisbeleid.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:34 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar ik en moehoe. Zo moe dat ik er misselijk van ben. Stom
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Het zijn alleen de extremen die de televisie halen TW. Buitenlanders zullen zich toch een beeld van de Nederlanders gaan vormen aan de hand van Oh Oh Cherso ofzo, teh horror!
Ga ik nu doen. De kids slapen ook dus kan hopelijk even een uurtje!!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:51 schreef Thistleweed het volgende:
[..]![]()
Even slapen zit er zeker niet in?
Hoezo? Ben jij dan niet worteltjesoranje? Ik wel hoor!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:52 schreef Thistleweed het volgende:
[..]![]()
Haha, een Nederland vol met Oh Oh Cherso mensen, wat zou dat worden
ja, of help, mijn man is klusser, of nu dat scheidingsprogramma. En wat denk je van de rijdende rechter?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Het zijn alleen de extremen die de televisie halen TW. Buitenlanders zullen zich toch een beeld van de Nederlanders gaan vormen aan de hand van Oh Oh Cherso ofzo, teh horror!
Of fansquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ja, of help, mijn man is klusser, of nu dat scheidingsprogramma. En wat denk je van de rijdende rechter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |