Gek he? Onze maand, hopelijk dan, ik kan nog overtijd lopen natuurlijk. Bizar welquote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik vind het nog steeds zo'n gek idee dat het echt bijna zover is. Beter wen ik er snel aan
Gelukkig lees ik die gemene dingen die jij schrijft toch nietquote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:52 schreef Gerberaatje het volgende:
TW, dat kan natuurlijk niet hè?je moet alles lezen, overal op reageren. Anders laten we je uit de OP verwijderen
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:20 schreef Thistleweed het volgende:
[..]
Gelukkig lees ik die gemene dingen die jij schrijft toch niet
Ja, dat was echt zo raar!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:10 schreef Gerberaatje het volgende:
En weet je wat straks nog gekker is... dan is je kleintje er, en dan kun je je dezelfde dag al niet meer voorstellen dat hij/zij in je buik heeft gezetenecht bizar vond ik dat!
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:26 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Ja, dat was echt zo raar!
Dat je dan in al je gaarheid uit gewoonte je handen op je buik legt, slechts flubbers voelt ipv getrappel en dan naast je kijkt en je baby ziet liggen. Oh ja, hij is er al uit
En dat duurt toch nog best wel even....quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:26 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Dat je dan in al je gaarheid uit gewoonte je handen op je buik legt, slechts flubbers voelt ipv getrappel en dan naast je kijkt en je baby ziet liggen. Oh ja, hij is er al uit
Ik ben zo blij dat mijn meneer een dikke 2 weken na de geboorte van de muppet is gestoptquote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:28 schreef Kersjes het volgende:
Tegenwoordig heb ik vrijwel geen rokers meer in mijn omgeving. Behalve dan mijn man, die netjes buiten rookt en bij binnenkomst direct zijn handen moet wassen en vooral niet bij me in de buurt moet komen. Gatverdamme, ik kan die stank echt niet verdragen
Scheve buik, check! Raar gezicht he?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:37 schreef SupremeEvil het volgende:
Ohhh, Mango! Het is de dag vandaag! Geniet ervan... Ben stiekem wel benieuwd naar je jurk
Nou, ik haalde me dus niks in m'n hoofd, heb echt blaasontsteking. Straks kuur ophalen bij de apotheek.
Gerbera: schimmelinfectie heb ik niet, ben sinds twee dagen klaar met een 'het zou wel eens een schimmeltje kunnen zijn-kuur' daarvoor. Denk dat ik zo ook de blaasontsteking heb opgelopen. Was zo'n kuur met van die zalf in kartonnen inbrengdingen (hoe leg je zoiets uit).
Baby weer lekker druk, draaide zich net om ofzo. Hoop geplop, geschop en geschuif en ineens had ik ook een beetje zo'n scheve buik als toen bij Phaidra en (volgens mij) marjolijntje. Maar tis verder wel een eigenwijs kind, als de papa z'n handen op m'n buik legt ist ineens klaar met bewegen! Vind ik soms wel jammer voor hem. Iemand de truc met hartje luisteren met een wc rolletje al geprobeerd?
En ja, straks met z'n drietjes. Bereiden jullie je daar op voor? Zovan nu al bespreken hoe je dingen gaat doen? Wij zitten een beetje in de 'we zien wel hoe het gaat' modus, maar of dat nou verstandig is![]()
Daag dagboek
Of die eerste keer hoesten na de bevallingquote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:26 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Ik gok trouwens op 30 juni, precies 41 weken. Het lijkt me gek om alsnog een juli-kindje te krijgen, maar dat zou natuurlijk ook nog gewoon kunnen. Als het maar niet 21 juni wordt, dan is mijn oudste nichtje jarig (ze wordt al 16!!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:38 schreef Kersjes het volgende:
En juni-kindjes zijn leuk![]()
5 jaar geleden was ik vandaag uitgerekend van de oudste. Hij kwam pas op de 14e. Al bijna 5 jaar mama, waar blijft de tijd... Bij jongste liep ik 5 dagen overtijd. Ik zou het niks erg vinden als ik nu de uitgerekende datum niet ga halen!
Tja, als iemand in zn eigen huis wil roken, is dat toch hun goed recht?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:56 schreef Lunta het volgende:
Roken, praat me er niet over, ik moet nog bij mijn schoonmoeder aankaarten dat ik het niet meer tolereer als we met de baby op bezoek zijn dat ze nog rookt in huis. Dat kan een pittige discussie worden, maar ik bezwijk niet hoor, het is gewoon ongezond. Vond het al vervelend dat ze rookte toen ik zwanger was in mijn bijzijn.
Mijn nesteldrang trekt het echt niet dat er iemand zou roken in mijn huisquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai! Heeeeel vlug bijgelezen. Moet zo weer door. Gewoon maar even een dikke smakkerd voor iedereen!
[..]
Tja, als iemand in zn eigen huis wil roken, is dat toch hun goed recht?
Dat ik niet snap waarom iemand in het bijzijn van een zwangere vrouw/baby zou willen roken, is een heel ander verhaal.
In mijn huis wordt straks niet meer gerookt als ik bevallen ben. Überhaupt niet meer dus. Nu mogen mensen van mij gerust roken als ik niet in de buurt ben (straks wil ik gewoon een rookvrij huis).
Maar ja, als ik op bezoek ga bij anderen, dan is het hun goed recht om te roken. Als ik dat echt niet wil, ga ik wel weg met de baby zodra er gerookt wordt.
Wat leuk veel plezier!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Net mn laatste les gegeven (voor vandaag), nu snel naar huis, spullen pakken en dan vertrekken we voor dit weekend naar Texel
(Gezellig met het werk van mijn man, ik heb daar een paar jaar terug ook gewerkt. Leuk al die collega's weer! VInd het stiekem ook heel leuk dat ik inmiddels zichtbaar zwanger ben, mogen ze allemaal zien!)
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:05 schreef Thistleweed het volgende:
Haha, als mijn schoonmoeder zou roken en ik zou zeggen dat ik dan niet meer langskom met de baby zou dat nog beter werken dan verbieden volgens mij. Gelukkig wordt daar niet gerookt dus hoef ik me er niet druk over te maken.
Daar geldt hetzelfde voor als je gewone kleding. Soms valt het gewoon, soms groter, soms kleinerquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:14 schreef peace-lover het volgende:
Oh ik heb nog ff een noob-vraag
moet je voor positiekleding gewoon je eigen maat aanhouden?
Het is nog lang niet zover dat ik dat moet dragen natuurlijk, maar soms zie ik foto's in het vraag en aanbod-topic en dan denk ik "dat is leuk!" maar dan lijkt degene op de foto mijn formaat/postuur en dan is de maat veel groter zeg maar
Ik vind de meeste positiekleding (minstens) een maat groter valt dan normale confectie. Pas nu ik bijna op het einde loop, merk ik dat ik dat wel nodig heb, maar de eerste passende positiekleding vinden was een drama. Nou heb ik van mezelf maat XS, dat vaak al niet eens wordt gemaakt in positiekleding en als S dan ook nog groot valt... Best onhandig zeg maarquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:14 schreef peace-lover het volgende:
Oh ik heb nog ff een noob-vraag
moet je voor positiekleding gewoon je eigen maat aanhouden?
Het is nog lang niet zover dat ik dat moet dragen natuurlijk, maar soms zie ik foto's in het vraag en aanbod-topic en dan denk ik "dat is leuk!" maar dan lijkt degene op de foto mijn formaat/postuur en dan is de maat veel groter zeg maar
Nou Amerikaans vind ik wel wat overdreven hoor. 41 weken halen ze daar geen van allen volgens mijquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Thistleweed het volgende:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans. Maar goed, misschien wel fijn voor mensen die het heel erg zat zijn. Ik gok ook dat mijn visie daarin niet helemaal het zelfde is als bij de gem. zwangere.
Inderdaad je eigen maat gewoon aanhouden, hoewel ik wel merk dat nu aan het einde dat ook niet zo heel erg lekker meer zit.
Als er complicaties optreden in het einde van de zwangerschap, is dat meestal tussen de 41 en 42 weken. De babysterfte in NL is relatief hoog voor Europa en men denkt dat dat voornamelijk komt doordat er pas zo laat werd ingegrepen bij overtijd lopen (en slechte communicatie / overdracht tussen verloskundigen en gynaecologen). Daarom is het beleid bij veel praktijken en ziekenhuizen inmiddels aangepast.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Thistleweed het volgende:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans. Maar goed, misschien wel fijn voor mensen die het heel erg zat zijn. Ik gok ook dat mijn visie daarin niet helemaal het zelfde is als bij de gem. zwangere.
Inderdaad je eigen maat gewoon aanhouden, hoewel ik wel merk dat nu aan het einde dat ook niet zo heel erg lekker meer zit.
Nee hoor, helemaal nietquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Phaidra, ben jij ook alweer bijna zo ver?![]()
Nah, toch?![]()
En in Amerika is men achterlijk of zo?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Thistleweed het volgende:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans.
Eens. Dat eeuwige calvinisme van de Nederlanders ookquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vind ik het ook geen schande dat daar meer oog is voor het comfort van de moeder en vind ik het een goede zaak dat bijvoorbeeld de ruggenprik gangbaarder wordt in Nederland. Maar dat moet ieder verder voor zich weten. Ik begrijp, zeker sinds mijn eigen bevalling, ook de wens tot een natuurlijke bevalling goed. Ik zou een derde keer geen inleiding willen en had het er ingezeten dan had ik misschien wel voor een thuisbevalling gekozen.
Kan ik me de irritatie voorstellen, Claudia, ik moet zeggen dat ik me er erg vaak schuldig aan maak, ik krijg ook soms het idee dat men in Amerika van de pot gerukt is. Zoals ik al schreef komt dat beeld vaak voort uit wat je ziet op tv, dat is ook de enige ervaring die ik heb met Amerika dus hoe waarheidsgetrouw mijn beeld is daar valt erg over te twijfelen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik erger me daar zo ontzettend aan, de indruk die veel Nederlanders/Europeanen hebben dat men in Amerika van de pot gerukt is en alleen maar oog heeft voor het comfort van de moeder. De meest vooraanstaande onderzoekers komen uit of gaan naar Amerika, dus zo heel belabberd zal het er wel niet gesteld zijn met het ziekenhuisbeleid.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:34 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar ik en moehoe. Zo moe dat ik er misselijk van ben. Stom
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Het zijn alleen de extremen die de televisie halen TW. Buitenlanders zullen zich toch een beeld van de Nederlanders gaan vormen aan de hand van Oh Oh Cherso ofzo, teh horror!
Ga ik nu doen. De kids slapen ook dus kan hopelijk even een uurtje!!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:51 schreef Thistleweed het volgende:
[..]![]()
Even slapen zit er zeker niet in?
Hoezo? Ben jij dan niet worteltjesoranje? Ik wel hoor!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:52 schreef Thistleweed het volgende:
[..]![]()
Haha, een Nederland vol met Oh Oh Cherso mensen, wat zou dat worden
ja, of help, mijn man is klusser, of nu dat scheidingsprogramma. En wat denk je van de rijdende rechter?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Het zijn alleen de extremen die de televisie halen TW. Buitenlanders zullen zich toch een beeld van de Nederlanders gaan vormen aan de hand van Oh Oh Cherso ofzo, teh horror!
Of fansquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ja, of help, mijn man is klusser, of nu dat scheidingsprogramma. En wat denk je van de rijdende rechter?
En dat vind ik zo ontzettend fijn aan bevallen in Nederland. Mijn verloskundige gaat mee in bijna al mijn geiten wollen sokken, hypnobirthing, natuurlijk bevallen ideeën maar ik heb wel de zekerheid dat als er complicaties op wat voor een manier dan ook ontstaan, ik gewoon goed geholpen kan worden in een ziekenhuis.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
En tegelijkertijd danken we toch een fikse reductie aan moeder- en kindsterftes dankzij kunstmatige ingrepen, dus tja.
Ben je zwanger, MeNicole?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:53 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ga ik nu doen. De kids slapen ook dus kan hopelijk even een uurtje!!
Ow, ik wel hoorquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben blij dat iemand anders het vraagt, ik durfde niet![]()
.
Ik had ook veel liever natuurlijk bevallen, thuis in bad, met hypnobirthing cursus op zak, kaarsjes aan en mijn eigen omgeving. Maar dat zat er bij voorbaat al niet in. Mijn buuf gaat het wel zo doen (2 dagen eerder uitgerekend dan ik ben), ben stiekem een beetje jaloersquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:56 schreef Thistleweed het volgende:
[..]
En dat vind ik zo ontzettend fijn aan bevallen in Nederland. Mijn verloskundige gaat mee in bijna al mijn geiten wollen sokken, hypnobirthing, natuurlijk bevallen ideeën maar ik heb wel de zekerheid dat als er complicaties op wat voor een manier dan ook ontstaan, ik gewoon goed geholpen kan worden in een ziekenhuis.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:59 schreef Lunta het volgende:
[..]
Ik had ook veel liever natuurlijk bevallen, thuis in bad, met hypnobirthing cursus op zak, kaarsjes aan en mijn eigen omgeving. Maar dat zat er bij voorbaat al niet in. Mijn buuf gaat het wel zo doen (2 dagen eerder uitgerekend dan ik ben), ben stiekem een beetje jaloers
Nee, precies. Ondanks de poeha kijk ik op beide bevallingen goed terug. Heel mooi en bijzonder. Bovendien is er daarna nog genoeg gelegenheid voor romantiek.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:02 schreef Thistleweed het volgende:
[..]Dat zal niet zo'n leuk gevoel geven Lunta. Maar ook jouw bevalling kan een hele mooie positieve ervaring worden. Het is niet zo dat dat voorbehouden is aan mensen die een thuis-bad-kaarsjes bevalling hebben.
Ik werd dan niet ingeleid, maar ben wel in het ziekenhuis bevallen en heb dat als een hele fijne bevalling ervaren.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, precies. Ondanks de poeha kijk ik op beide bevallingen goed terug. Heel mooi en bijzonder. Bovendien is er daarna nog genoeg gelegenheid voor romantiek.
Natuurlijk zijn er de ongemakken en ervaart niet iedereen het als een mooie periode, maar poeh wat zat ik op een roze wolk!
Dat komt nog regelmatig terug strakd, die hormonen. En ook zonder hormonen, als je kindje jarig is bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:14 schreef Lunta het volgende:
Bemoedigende woorden, lief!![]()
Ik ben gelukkig niet bang voor naalden en hele toestanden, en ze zijn zo lief daar op de afdeling. Kan ook niet wachten tot ik spruitje (de werktitel) in mijn armen heb. Oei, nu komen de hormonen weer, even tissue zoeken
Ja hoor, ik merk dat ook heel duidelijk. Ik ben nog steeds geen zakdoekjes-persoon, maar de tranen zitten regelmatig hoog bij dingen waar dat vroeger niet het geval was.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Hahaha, achos. Ik moet mezelf daar wel echt aan blijven herinneren, dat je voor zwangeren best wat liever mag zijn.
Ik vind het wel mateloos interessante materie, in hoeverre je hersenen blijvend veranderen door het krijgen van een kind. Daar is wel wat over bekend maar nog niet zoveel. Maar ik merk het in de praktijk heel duidelijk: ik ben een softie geworden.
Ach, welnee, daar worden we hard vanquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Hahaha, achos. Ik moet mezelf daar wel echt aan blijven herinneren, dat je voor zwangeren best wat liever mag zijn.
Mijn meneer zou het begrijpenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:34 schreef Lunta het volgende:
Ik jank echt spontaan om intens geluk, of het zien van jonge eendjes.
(Of de eerste keer dat ik Diablo III startte, maar dat is vast echt heel raar)
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:34 schreef Lunta het volgende:
Of de eerste keer dat ik Diablo III startte, maar dat is vast echt heel raar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |