abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112302644
Ja der zat wel een reden achter waarom ze dat deden hoor. Maar die weet ik niet meer. Ze proberen strippen hier ook al meteen met 40 weken.
Kijk als je echt niet wilt doen ze het niet hoor. Tis je eigen lichaam en eigen keuze. Maar de meeste vrouwen zijn blij met die maatregel omdat ze het toch eigenlijk tegen die tijd wel heel zat zijn.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:22:28 #252
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112302671
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Thistleweed het volgende:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans. Maar goed, misschien wel fijn voor mensen die het heel erg zat zijn. Ik gok ook dat mijn visie daarin niet helemaal het zelfde is als bij de gem. zwangere.

Inderdaad je eigen maat gewoon aanhouden, hoewel ik wel merk dat nu aan het einde dat ook niet zo heel erg lekker meer zit.
Nou Amerikaans vind ik wel wat overdreven hoor. 41 weken halen ze daar geen van allen volgens mij :+

Het risico neemt gewoon toe dus ik vind het zo gek nog niet.
Ik denk dat het risico van doorlopen zeker tot na 42 weken groter is dan inleiden. Het is wellicht niet precies wanneer het kind er aan toe is maar ook de moeilijk inleidbare gevallen hier in OUD hebben een gezond kind dat geen moeilijkere start had dan de spontane bevallingen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_112302707
quote:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans. Maar goed, misschien wel fijn voor mensen die het heel erg zat zijn. Ik gok ook dat mijn visie daarin niet helemaal het zelfde is als bij de gem. zwangere.

Inderdaad je eigen maat gewoon aanhouden, hoewel ik wel merk dat nu aan het einde dat ook niet zo heel erg lekker meer zit.
Als er complicaties optreden in het einde van de zwangerschap, is dat meestal tussen de 41 en 42 weken. De babysterfte in NL is relatief hoog voor Europa en men denkt dat dat voornamelijk komt doordat er pas zo laat werd ingegrepen bij overtijd lopen (en slechte communicatie / overdracht tussen verloskundigen en gynaecologen). Daarom is het beleid bij veel praktijken en ziekenhuizen inmiddels aangepast.

Maar als je per se nog wil wachten en er is geen aanleiding om te denken dat het de baby het minder goed heeft bij je (verminderd vruchtwater ofzo), valt er misschien nog wel wat te onderhandelen. Wel zal je dan vaak (dagelijks?) langs moeten komen voor een check-up. Ik zou het bij je eigen praktijk even navragen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:24:12 #254
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112302743
Phaidra, ben jij ook alweer bijna zo ver? :o

Nah, toch? :N :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_112302786
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Phaidra, ben jij ook alweer bijna zo ver? :o

Nah, toch? :N :D
Nee hoor, helemaal niet O-)

Morgen LLM'er :o :o :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112302874
quote:
41 weken! Jemig daar schrik ik van. Ik zou daar wel over klagen eerlijk gezegd. Waarom zou je ingrijpen bij 41 weken als dat helemaal nog niet nodig is? Klinkt wel heel Amerikaans.
En in Amerika is men achterlijk of zo?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_112302924
Ik ga Amerikaans bevallen, lol, zo noemde mijn gyn het. Ben daar superblij mee eigenlijk... :D
pi_112302975
Eigenlijk wel een interessant onderwerp, ik ben wel benieuwd hoeveel onderzoek er naar gedaan is en wat precies de conclusies zijn. Hoewel onderzoeken natuurlijk ook niet altijd heel betrouwbaar zijn.
Ik heb wel gehoord dat als er eenmaal medisch wordt ingegrepen in een bevalling (dus inleiden) de kans groter is dat er daarna ook meer medische handelingen nodig zijn. Maarja, wel gehoord is natuurlijk niet het zelfde als een degelijk onderzoek.

Nu ga ik een beetje op mijn gevoel af, ik zal eens vragen aan mijn verloskundige.

Tuurlijk is men in Amerika achterlijk :P
Ik krijg bij tv programma's (ja een hele betrouwbare bron om je mening uit te vormen ;)) altijd zo het gevoel dat bevallen daar heel erg kunstmatig gemaakt wordt door heel snel in te leiden en ruggenprikken te geven. Dat is mijn beeld van een 'amerikaanse' bevalling. Maar ieder zijn eigen ding hoor, het is alleen niet mijn ding.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:32:54 #259
351479 KatyM
Hihaah!
pi_112303063
Sterke post! :D
pi_112303067
Ja wat je op tv ziet kun je geen oordeel op maken. Daar bevalt dan iedereen met een ruggenprik al met 37 weken ofzo. En ze schreeuwen allemaal alsof ze dood liggen te gaan.
En het zijn bijna allemaal tienermoeders dan ook
pi_112303135
Maar ik en moehoe. Zo moe dat ik er misselijk van ben. Stom :(
pi_112303234
Ik erger me daar zo ontzettend aan, de indruk die veel Nederlanders/Europeanen hebben dat men in Amerika van de pot gerukt is en alleen maar oog heeft voor het comfort van de moeder. De meest vooraanstaande onderzoekers komen uit of gaan naar Amerika, dus zo heel belabberd zal het er wel niet gesteld zijn met het ziekenhuisbeleid.

Natuurlijk zijn er culturele verschillen, bijvoorbeeld de acceptatie van thuisbevallingen. In Amerika wordt er misschien wat stringenter omgegaan met richtlijnen die bedoeld zijn om in de bevolkingsgroep als geheel zoveel mogelijk baby's gezond ter wereld te brengen. Ik ben geen gynaecoloog en kan moeilijk beoordelen wat de zin en onzin ervan is. Wat ik ervan begrepen heb is de materie genuanceerder dan vaak in nieuwsberichten over babysterftes gerapporteerd wordt. Maar de 41 weken-richtlijn wordt door steeds meer Nederlandse ziekenhuizen overgenomen en dient een doel dat op zich genomen goed is en gericht is op het reduceren van risico's voor het kind.
pi_112303322
Overigens vind ik het ook geen schande dat daar meer oog is voor het comfort van de moeder en vind ik het een goede zaak dat bijvoorbeeld de ruggenprik gangbaarder wordt in Nederland. Maar dat moet ieder verder voor zich weten. Ik begrijp, zeker sinds mijn eigen bevalling, ook de wens tot een natuurlijke bevalling goed. Ik zou een derde keer geen inleiding willen en had het er ingezeten dan had ik misschien wel voor een thuisbevalling gekozen.
pi_112303471
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vind ik het ook geen schande dat daar meer oog is voor het comfort van de moeder en vind ik het een goede zaak dat bijvoorbeeld de ruggenprik gangbaarder wordt in Nederland. Maar dat moet ieder verder voor zich weten. Ik begrijp, zeker sinds mijn eigen bevalling, ook de wens tot een natuurlijke bevalling goed. Ik zou een derde keer geen inleiding willen en had het er ingezeten dan had ik misschien wel voor een thuisbevalling gekozen.
Eens. Dat eeuwige calvinisme van de Nederlanders ook :N.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112303621
Hier wel een inleiding, maar een hele rustige, hoe harder ze gaan hoe meer kans op complicaties zei mijn gyn. Ik ga het wel zien :)
Ze jassen er zo vroeg mogelijk een epiduraal in en laten die zo lang mogelijk zitten (tot je naar huis gaat riep de gyn, als je dat wilt). Ik heb uiteindelijk natuurlijk zelf het laatste woord daarin, maar in mijn situatie is het onrealistisch te denken dat ik het zelf wel kan zonder pijnbestrijding.

TW, mij is uitgelegd dat er bij iedere medische bevalling vaker ingegrepen wordt en dat dus net zo goed geldt voor inleiden dan voor spontane bevallingen.
pi_112303631
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik erger me daar zo ontzettend aan, de indruk die veel Nederlanders/Europeanen hebben dat men in Amerika van de pot gerukt is en alleen maar oog heeft voor het comfort van de moeder. De meest vooraanstaande onderzoekers komen uit of gaan naar Amerika, dus zo heel belabberd zal het er wel niet gesteld zijn met het ziekenhuisbeleid.
Kan ik me de irritatie voorstellen, Claudia, ik moet zeggen dat ik me er erg vaak schuldig aan maak, ik krijg ook soms het idee dat men in Amerika van de pot gerukt is. Zoals ik al schreef komt dat beeld vaak voort uit wat je ziet op tv, dat is ook de enige ervaring die ik heb met Amerika dus hoe waarheidsgetrouw mijn beeld is daar valt erg over te twijfelen.

Met betrekking tot richtlijnen in ziekenhuizen ben ik bang dat ik soms wel eens een beetje wantrouwend ben. Ik twijfel soms wel eens of alles nou wel bedoeld is om het welzijn en de gezondheid van de patiënten te waarborgen of dat er ook andere redenen voor die richtlijnen zijn (financiële voordelen bijvoorbeeld). Maar goed, als je je daar constant druk over moet maken wordt je helemaal gek en ik heb er gewoon niet genoeg verstand van om zelf daar echt een gedegen mening over te kunnen hebben. Dat vind ik wel eens heel moeilijk. Zeker als het gaat om het welzijn van mijn kind.

En met betrekking tot de ruggenprik, ik vind het heel goed dat het er is en ik vind het heel fijn om te weten dat ik er gebruik van kan maken als ik dat wil maar ik hoop dat ik het geluk heb dat mijn bevalling loopt zoals ik dat graag zou willen en ik geen gebruik van een ruggenprik of andere pijnstillers hoef te maken.
pi_112303667
Oeps, Quote ik mezelf ipv een edit.
pi_112303758
Het zijn alleen de extremen die de televisie halen TW ;). Buitenlanders zullen zich toch een beeld van de Nederlanders gaan vormen aan de hand van Oh Oh Cherso ofzo, teh horror! _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112303768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:34 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar ik en moehoe. Zo moe dat ik er misselijk van ben. Stom :(
:*

Even slapen zit er zeker niet in?
pi_112303821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Het zijn alleen de extremen die de televisie halen TW ;). Buitenlanders zullen zich toch een beeld van de Nederlanders gaan vormen aan de hand van Oh Oh Cherso ofzo, teh horror! _O-
_O-

Haha, een Nederland vol met Oh Oh Cherso mensen, wat zou dat worden :)
pi_112303832
Het cultuurverschil is ook best groot wat bevallingen betreft. Ik ben ervan overtuigd dat Amerikanen ons juist achterlijk vinden. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Als iemand mij zou vertellen dat 'ie een operatie zonder verdoving kreeg, dan zou ik ook spreken van primitieve en barbaarse toestanden.

Ik denk dat het wel met de maakbaarheidsgedachte te maken heeft. Hier ligt er best veel nadruk op 'je lichaam kan dit, vertrouw erop!' en daar laat men het liever niet aan het lot over. Voor beide kanten valt iets te zeggen. Ik ben sinds mijn eigen inleidingen meer van de maakbaarheidsgedachte afgestapt. Je kunt een bevalling onder zekere voorwaarden opwekken (maar niet onder alle omstandigheden) en je kunt in veel gevallen het lijden verkleinen, maar garanties zijn er niet en bijwerkingen zijn er vaak wel. Het blijft voor mij een substituut voor de ideale situatie, namelijk een bevalling die tot stand komt omdat moeder en kind er samen klaar voor zijn, in biologisch opzicht.

En tegelijkertijd danken we toch een fikse reductie aan moeder- en kindsterftes dankzij kunstmatige ingrepen, dus tja.
pi_112303843
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:51 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

:*

Even slapen zit er zeker niet in?
Ga ik nu doen. De kids slapen ook dus kan hopelijk even een uurtje!!
pi_112303883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:52 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

_O-

Haha, een Nederland vol met Oh Oh Cherso mensen, wat zou dat worden :)
Hoezo? Ben jij dan niet worteltjesoranje? Ik wel hoor! ;)
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 12:54:42 #274
5428 crew  miss_sly
pi_112303889
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef Phaidra het volgende:
ja, of help, mijn man is klusser, of nu dat scheidingsprogramma. En wat denk je van de rijdende rechter?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_112303928
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ja, of help, mijn man is klusser, of nu dat scheidingsprogramma. En wat denk je van de rijdende rechter?
Of fans _O-
pi_112303939
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
En tegelijkertijd danken we toch een fikse reductie aan moeder- en kindsterftes dankzij kunstmatige ingrepen, dus tja.
En dat vind ik zo ontzettend fijn aan bevallen in Nederland. Mijn verloskundige gaat mee in bijna al mijn geiten wollen sokken, hypnobirthing, natuurlijk bevallen ideeën maar ik heb wel de zekerheid dat als er complicaties op wat voor een manier dan ook ontstaan, ik gewoon goed geholpen kan worden in een ziekenhuis.
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 12:56:24 #277
5428 crew  miss_sly
pi_112303951
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:53 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ga ik nu doen. De kids slapen ook dus kan hopelijk even een uurtje!!
Ben je zwanger, MeNicole?
pi_112303994
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ben je zwanger, MeNicole?
Ik ben blij dat iemand anders het vraagt, ik durfde niet :@ :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 12:58:46 #279
5428 crew  miss_sly
pi_112304036
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik ben blij dat iemand anders het vraagt, ik durfde niet :@ :+.
Ow, ik wel hoor :P
pi_112304060
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:56 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

En dat vind ik zo ontzettend fijn aan bevallen in Nederland. Mijn verloskundige gaat mee in bijna al mijn geiten wollen sokken, hypnobirthing, natuurlijk bevallen ideeën maar ik heb wel de zekerheid dat als er complicaties op wat voor een manier dan ook ontstaan, ik gewoon goed geholpen kan worden in een ziekenhuis.
Ik had ook veel liever natuurlijk bevallen, thuis in bad, met hypnobirthing cursus op zak, kaarsjes aan en mijn eigen omgeving. Maar dat zat er bij voorbaat al niet in. Mijn buuf gaat het wel zo doen (2 dagen eerder uitgerekend dan ik ben), ben stiekem een beetje jaloers :@
pi_112304192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:59 schreef Lunta het volgende:

[..]

Ik had ook veel liever natuurlijk bevallen, thuis in bad, met hypnobirthing cursus op zak, kaarsjes aan en mijn eigen omgeving. Maar dat zat er bij voorbaat al niet in. Mijn buuf gaat het wel zo doen (2 dagen eerder uitgerekend dan ik ben), ben stiekem een beetje jaloers :@
:* Dat zal niet zo'n leuk gevoel geven Lunta. Maar ook jouw bevalling kan een hele mooie positieve ervaring worden. Het is niet zo dat dat voorbehouden is aan mensen die een thuis-bad-kaarsjes bevalling hebben.
pi_112304452
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:02 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

:* Dat zal niet zo'n leuk gevoel geven Lunta. Maar ook jouw bevalling kan een hele mooie positieve ervaring worden. Het is niet zo dat dat voorbehouden is aan mensen die een thuis-bad-kaarsjes bevalling hebben.
Nee, precies. Ondanks de poeha kijk ik op beide bevallingen goed terug. Heel mooi en bijzonder. Bovendien is er daarna nog genoeg gelegenheid voor romantiek. :+

Natuurlijk zijn er de ongemakken en ervaart niet iedereen het als een mooie periode, maar poeh wat zat ik op een roze wolk!
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 13:10:38 #283
5428 crew  miss_sly
pi_112304500
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, precies. Ondanks de poeha kijk ik op beide bevallingen goed terug. Heel mooi en bijzonder. Bovendien is er daarna nog genoeg gelegenheid voor romantiek. :+

Natuurlijk zijn er de ongemakken en ervaart niet iedereen het als een mooie periode, maar poeh wat zat ik op een roze wolk!
Ik werd dan niet ingeleid, maar ben wel in het ziekenhuis bevallen en heb dat als een hele fijne bevalling ervaren.

En ondanks dat ik me tijdens de zwangerschap verre van fijn voelde, was dat over du moment ze op mijn borst gelegd werd O+ Roze wolk all over O+
pi_112304587
Bemoedigende woorden, lief! :*

Ik ben gelukkig niet bang voor naalden en hele toestanden, en ze zijn zo lief daar op de afdeling. Kan ook niet wachten tot ik spruitje (de werktitel) in mijn armen heb. Oei, nu komen de hormonen weer, even tissue zoeken ;(
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:15:55 #285
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112304655
yo ladies, hoe kan ik dit nou bijhouden??

Ik wilde heel graag thuis bevallen maar dat werd hem niet helaas en ik was uiteindelijk ook erg blij met mijn ruggeprik. Ik ben niet van in bad bevallen of iets met hypnobirthing achtige dingen (geen idee wat het is trouwens :P ) maar wel van het liefst lekker thuis O+
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 13:16:16 #286
5428 crew  miss_sly
pi_112304670
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:14 schreef Lunta het volgende:
Bemoedigende woorden, lief! :*

Ik ben gelukkig niet bang voor naalden en hele toestanden, en ze zijn zo lief daar op de afdeling. Kan ook niet wachten tot ik spruitje (de werktitel) in mijn armen heb. Oei, nu komen de hormonen weer, even tissue zoeken ;(
Dat komt nog regelmatig terug strakd, die hormonen. En ook zonder hormonen, als je kindje jarig is bijvoorbeeld O+
pi_112304708
Ja, dat komt nooit meer goed, Lunta. Grootverbruiker zakdoekjes ben ik tegenwoordig. :Y)
pi_112304715
Oh, en Lunta, als je daar echt in geïnteresseerd bent, hypnobirthing kan ook prima als je ingeleid wordt, sterker nog, in mijn cursus groepje zat een stel die bijna zeker wist dat ze een keizersnee zouden krijgen. Misschien is het nu aan de late kant maar als dat iets is wat je wilt zou ik zeker het boek gaan lezen, ik denk zelfs dat er vast wel iemand te vinden is die zo'n cursus geeft die je nog zou willen helpen en begeleiden.
pi_112304801
haha, ja hormonen voor de win. Net toen Claudia mijn post quote met een duimpje naar beneden zat ik hier even een paar tellen heel overstuur te denken: "maar... maar... maar.. snif.. Ik bedoelde dat heus niet zo slecht hoor" Gelukkig kwamen na de hormonen gewoon weer de nuchtere gedachtes terug. Ik snap inmiddels wel waarom er zo vaak relletjes zijn in Z&G, haha.
pi_112304890
Hahaha, achos. Ik moet mezelf daar wel echt aan blijven herinneren, dat je voor zwangeren best wat liever mag zijn. :+

Ik vind het wel mateloos interessante materie, in hoeverre je hersenen blijvend veranderen door het krijgen van een kind. Daar is wel wat over bekend maar nog niet zoveel. Maar ik merk het in de praktijk heel duidelijk: ik ben een softie geworden.
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 13:23:12 #291
5428 crew  miss_sly
pi_112304942
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Hahaha, achos. Ik moet mezelf daar wel echt aan blijven herinneren, dat je voor zwangeren best wat liever mag zijn. :+

Ik vind het wel mateloos interessante materie, in hoeverre je hersenen blijvend veranderen door het krijgen van een kind. Daar is wel wat over bekend maar nog niet zoveel. Maar ik merk het in de praktijk heel duidelijk: ik ben een softie geworden.
Ja hoor, ik merk dat ook heel duidelijk. Ik ben nog steeds geen zakdoekjes-persoon, maar de tranen zitten regelmatig hoog bij dingen waar dat vroeger niet het geval was.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:23:42 #292
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112304960
Claudia,
Heul herkenbaar, ik kan veel films niet eens meer zien. En nu ik weer zwanger ben merk ik het ook, Noortje was enorm aan het draken vanochtend en ik schoot uit (hormonaal) en begon spontaan te janken omdat ik zo tegen d'r deed (ook hormonaal) ;)
pi_112305058
En ik wás al een softie, damn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112305136
Ja, ik vind het echt zo gek hoe je verandert in je zwangerschap. Huilen om niets is wel een hele mooie, laatst moest ik huilen omdat ik dacht dat mijn man onkruid in de compostton had gegooid (en dat is natuurlijk echt iets heel erg verschrikkelijks ;))
En ik erger me veel sneller aan mensen, wat ik wel vervelend vind. Mensen die ik normaal echt oprecht heel erg aardig vond, kan ik nu gewoon niet meer hebben. Dat vind ik wel heel lastig.
pi_112305163
Tranen, ja ook bij deze vrieskist. Gisteren nog bij het besluiten over de vakantie! Pfff, echt niet iets voor mij al die emoties.
Qua bevallen had ik vorige keer weinig keus met de stuiterbal die omgekeerd eruit besloot te komen. Het ziekenhuis was heel lief en zorgzaam vooral de ervaren grijze meneer die hoofd was die avond.
Nu ga ik weer naar het ziekenhuis simpel omdat man dan geruster is.
pi_112305168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, welnee, daar worden we hard van ;)
pi_112305357
Ik jank echt spontaan om intens geluk, of het zien van jonge eendjes.
(Of de eerste keer dat ik Diablo III startte, maar dat is vast echt heel raar) 8)7
pi_112305364
Tot nu toe vind ik het nog best meevallen, mijn reactie op de hormonen. Nu ik wat moeier begin te worden (ook al slaap ik doorgaans nog best aardig), ben ik wel buitenproportioneel snel geïrriteerd door van alles en nog wat. En afgelopen weekend moest ik ook steeds huilen, niet helemaal om niets, maar toch sneller dan anders (de sterfdatum en begrafenisdatum van mijn vader hakten er toch iets meer in dan andere jaren).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112305377
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:34 schreef Lunta het volgende:
Ik jank echt spontaan om intens geluk, of het zien van jonge eendjes.
(Of de eerste keer dat ik Diablo III startte, maar dat is vast echt heel raar) 8)7
Mijn meneer zou het begrijpen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112305413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:34 schreef Lunta het volgende:
Of de eerste keer dat ik Diablo III startte, maar dat is vast echt heel raar
_O-

Ja, Lunta, dat is inderdaad raar ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: