abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112252580
Zwangerschap & geboorte

02 juni: thistleweed
12 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
30 juni: clauwheee (meisje)

04 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
13 juli: Kersjes (jongen)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

06 december: Nytar
26 december: Ladylike
31 december: becky27

Estrys

2013

01 januari: rebel-angel
papillion

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 01-06-2012 06:53:16 ]
pi_112252593
Seauw, vers deel!
pi_112252618
:W
Ik heb niets te melden, maar dat is vast goed nieuws :Y (en ik negeer de lichte zenuwen voor de echo vanmiddag maar O-) )
pi_112252638
Spannend Ophelia :D hoe laat mag je?
pi_112252674
Half twee.
pi_112252851
Oh dat is het zo!! O+
pi_112252855
Succes Ophelia!

Skoap, balen van de slechte nachtrust. Kan je al minder lange dagen maken?

Gister zijn de meubels op de babykamer in elkaar gezet. Ze moeten nog hun juiste plek vinden (wat ik in m'n hoofd had zitten staat niet zo mooi) maar dat komt wel. En gister een eerste wasje gedaan. Eerst maar alle lakentjes en dekentjes, daarna de kleertjes O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112253513
Alvast succes voor straks Ophelia!
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:51:19 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112253656
Spannend Ophelia!

Babywasjes O+
Hier alles al uitgesorteerd, maar nog niet gewassen. Ik moet eerst nog ruimte vrijmaken in de ladenkast op onze slaapkamer voor alle babykleertjes. Nou ja, tijd zat nog.

Vanmiddag weer op controle, ik ben benieuwd of de kleine idd aan het indalen is (geweest).
.... met gevoel voor drama....
pi_112253657
Succes vanmiddag Ophelia.

Hier niet zoveel geslapen. Peuter is niet helemaal lekker en heeft de halve nacht bij ons gelegen. Beetje jammer dat hij half 6 een mooie tijd vond om wakker te zijn. Gelukkig zijn m'n ouders er en helpen me vandaag.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:52:45 #11
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112253698
Herkenbaar Adesse, wij hadden ook een druktemaker bij ons in bed vannacht. Fijn dat je hulp krijgt!
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:56:23 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112253786
Op een beetje opgeschoond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:58:12 #13
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112253832
Ik zie net dat ik 10e sta in de OP *O*
pi_112253854
Thnx allemaal!
Als mini meewerkt kan ik vanmiddag alle gekregen kleertjes uitzoeken O+

10 is een mooie plek Kers :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
Op een beetje opgeschoond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie? :D
pi_112253930
Users die niet meer zo actief zijn waarschijnlijk? Maar desondanks wel in de OP stonden?
pi_112253965
Zeker fijn die hulp. Het is soms echt frustrerend om niet zoveel te kunnen en afhankelijk te zijn. Vindt het echt lastig om dan alles aan mijn man te moeten vragen.
pi_112253966
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Users die niet meer zo actief zijn waarschijnlijk? Maar desondanks wel in de OP stonden?
Het was een retorische vraag ;)
pi_112253980
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:03 schreef adesse het volgende:
Zeker fijn die hulp. Het is soms echt frustrerend om niet zoveel te kunnen en afhankelijk te zijn. Vindt het echt lastig om dan alles aan mijn man te moeten vragen.
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb er al moeite mee om af en toe kleine dingen uit handen te moeten geven :*
pi_112254002
Spannend Ophelia! Mogen wij ook weten wat het wordt?

Kers ook al 10e, gaat hard!

Adesse, fijn dat je hulp krijgt! Ik vind het ook echt vervelend om mn lief steeds meer te moeten vragen om te doen (en hij doet het graag voor me hoor!) maar toch, ik zit de hele dag thuis niets te doen en hij werkt fulltime, en dan moet hij na zn werk ook nog hier aan de slag, het voelt zo oneerlijk..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112254194
Pfff.... wat is er veel gebeurd bij jullie in de afgelopen dagen!
Wat dikke knuffels en :* zijn wel op hun plek!

Ik ben vorige week naar de gyn. geweest... Bloed geprikt en urine gespaard...Alles was goed...Ik heb ook de 5e ziekte al gehad, dus daar hoef ik me sowieso geen zorgen over te maken..Ik mag lekker bij de verloskundige blijven en krijg 14 juni nog een extra groeiecho omdat t monstertje wat voorliep op de termijn die bij de 20 weken echo gesteld was... Fijn nog een keertje kijken dus!
Dat voorlopen is geen probleem, de gyn. zei dat het zo laat in de zwangerschap gewoon wat moeilijker vast te stellen was allemaal en dat ze me minder lang door zouden laten lopen mocht ik over tijd gaan, omdat je dan misschien al op 42 ipv 40 weken zou zitten.

Ook nog een mooi fotootje meegekregen!
O+
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_112254196
Ik kan me jullie gevoel voorstellen. Ik heb dat zelf ook. Gelukkig ben ik nu energiekvol, maar dan nog moet ik wel een beetje oppassen en alles meer met mate doen. Heel soms betrap ik manlief erop dat ie dan een keer zucht .. Maar daar spreek ik hem dan gelijk op aan. Het is niet niks, lichamelijk gezien. En ik denk dat als je nu rustig aan doet, dat je er dan bij de bevalling des te meer profijt van hebt (en hij dus indirect ook).

Maja, het is voor het goede doel meiden! En wat zijn 9 maanden nou op een heel mensenleven? ;)
pi_112254296
20 weken vandaag *O*

Succes vanmiddag Ophelia!

@phaidra vorige week ging het goed. Bijna niet overgewerkt. Er is hoop! ;)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_112254303
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kan me jullie gevoel voorstellen. Ik heb dat zelf ook. Gelukkig ben ik nu energiekvol, maar dan nog moet ik wel een beetje oppassen en alles meer met mate doen. Heel soms betrap ik manlief erop dat ie dan een keer zucht .. Maar daar spreek ik hem dan gelijk op aan. Het is niet niks, lichamelijk gezien. En ik denk dat als je nu rustig aan doet, dat je er dan bij de bevalling des te meer profijt van hebt (en hij dus indirect ook).

Maja, het is voor het goede doel meiden! En wat zijn 9 maanden nou op een heel mensenleven? ;)
Sorry dat vind ik een beetje bot gezegd... als je 9 maanden alleen maar ziek bent en in sommige gevallen jaren later nog de gevolgen van je zwangerschappen ondervind, dan zijn die 9 maanden tekenend..
Het is een beetje een uitspraak van iemand die gewoon geen idee heeft wat het inhoudt om een hele zware zwangerschap mee te maken. En nee, moe, gewoon kotsen, wat bekkenproblemen, dat valt niet onder heel erg zwaar, das gewoon vrij normaal zelfs.

Natuurlijk fijn dat overigens het gros zich dat niet kan indenken. Ik gelukkig ook niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_112254324
De vermoeidheid valt me best tegen moet ik zeggen. Vooral het er niet aan toe kunnen geven. Van 'sochtends 7 tot 's avonds half 8 is het gewoon doorbijten nu. Liefst ging ik naar bed en waarschijnlijk sliep ik dan de hele dag. Maar daar is een bepaalde peuter het niet mee eens ;)
Ook de misselijkheid breekt vooral 's avo ds bij het eten door de verdediging heen zeg maar. Gelukkig nu niet meer de hele dag. Om de post positief af te sluiten :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_112254330
Ik dacht ook: Als je 9 maand in bed moet liggen zijn dat 9 hele lange maanden. Zelfs op een heel mensenleven :Y
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112254518
Hoe doe je rustig aan met een drie jarige? En een huishouden en drie dagen werk? Kersjes, echt respect voor jou! Echt echt en alle andere moeders met drie. Maar zeker die met een zware zwangerschap. Ik denk dat ik klaar ben met twee.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_112254520
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:58 schreef Kersjes het volgende:
Ik zie net dat ik 10e sta in de OP *O*
:o
Ik 11e dan :o
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:24:41 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112254559
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
Thnx allemaal!
Als mini meewerkt kan ik vanmiddag alle gekregen kleertjes uitzoeken O+

10 is een mooie plek Kers :Y

[..]

Wie? :D
Ja precies, dat dacht ik dus idd ook bij die namen! :D
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:34:38 #29
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112254878
Estrys, zonder hulp van mijn (schoon)ouders en uiteraard mijn man (die zoveel doet) had ik het ook niet gered hoor.

Gek hoe je bepaalde dingen ook zo relativeren kan ineens. Als ik vroeger met het uitgaan te veel gezopen had dan moest ik ook kotsen en was ik de dag erop een katerig wrak "Whaaah, ik drink nooit meer een druppel alcohol.!!" Maar de avond erop was er niks meer aan de hand, voelde ik me prima en de week erop ging ik gewoon weer drinken.

Nu lijkt het alsof ik in een soort van neverending nachtmerrie zit waarbij kotsen, misselijk zijn en de bijbehorende incontinentie onderdeel zijn van mijn dagelijkse realiteit. Daarbij het chronische zuur, de vermoeidheid en allerlei andere standaard kwaaltjes... En het psychische aspect valt me ook zwaar. Ik kan en doe bijna niks, zit in een isolement en worstel met veel negatieve gevoelens.
De afgelopen 7 maanden zijn de zwaarste van mijn leven. En tuurlijk, ik weet waar ik het voor doe en probeer dat niet te vergeten. Maar het is soms zo verrekte moeilijk om de zon te kunnen zien door al die donderwolken heen :{
pi_112255078
Zo had ik een gesprek met de hypotheekadviseur (ik groen van misselijkheid) en toen hadden we het over zwangerschap. Ze vertelde dat ze nooit misselijk was geweest en de dag voor de bevalling nog op de fiets zat. Daarna zei ze 'jaa het is het allemaal waard he' en toen dacht ik wel even :X achteraf kan ik ook heel goed relativeren. Wat dat betreft heb ik ook erg veel respect voor Kersjes. je komt zo positief over maar jeetje wat moet je het zwaar hebben. En dan vooral het psychische aspect (dat viel mij ook vies tegen)

Ik heb het geluk dat bezig zijn en weggaan helpt tegen de misselijkheid. Dus ik heb een freaking volle agenda en ik voel me prima. Hang ik thuis, dan kots ik heel de dag.
pi_112255079
:* Kersjes, ik vind je een enorm sterke vrouw!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:42:08 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112255091
Kersjes :*
pi_112255120
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:41 schreef Marjolijntje het volgende:
:* Kersjes, ik vind je een enorm sterke vrouw!
Dat!

Meid wat heb ik een respect voor je :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_112255148
Ik heb ook bijzonder veel bewondering hoe Kersjes zich er tot nog toe doorheen heeft weten te slaan :Y
En inderdaad dan nog zo positief kunnen blijven! Met nog twee andere koters, een partner, een gezin .. wat gewoon allemaal door gaat.

Wat dat betreft, toen ik in mijn begin-rotweken zat, dacht ik af en toe ook: Jezus als ik het al zo moeilijk heb, hoe doen anderen dat dan die ook nog eens een peuter/kleuter erbij hebben + werk + huishouden + partner.

Wij vrouwen zijn dus echt wel het sterkere geslacht :Y :D
We can do this!
pi_112255188
Kersjes, :*

succes vanmiddag Ophelia!

Mooie echo, vamp O+

Ik heb vandaag voor t eerst zo'n zeurende ongesteldheidskramp die niet weggaat maar ook niet echt pijnlijk is. Vast bandenpijn of t indalen toch? :?

Ik wil vanmiddag met de trein naar den haag, wil wel gewoon gaan eigenlijk.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:47:08 #36
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112255226
Maar ik worstel ook gewoon maar door, heb weinig keus.

Achteraf gezien ben ik misschien wel naïef geweest door te denken dat het nu wel zou loslopen, elke zwangerschap verloopt ten slotte anders. Maar deze zwangerschap is veel erger dan die van de jongens. Ik heb gewoon de stomme pech HG-patient te zijn. Maar niet-zwanger heb je daar gelukkig geen last van :P
pi_112255258
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:47 schreef Kersjes het volgende:

Achteraf gezien ben ik misschien wel naïef geweest door te denken dat het nu wel zou loslopen, elke zwangerschap verloopt ten slotte anders. Maar deze zwangerschap is veel erger dan die van de jongens.
Ik wou dat we even konden ruilen, heb zo met je te doen :*
pi_112255320
kersjes, ik vind het zo rot voor je, zeker als je het zonnetje even echt niet meer kan vinden lijkt het me lood zwaar. :*
pi_112255421
Mooie echo Vamp O+

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:34 schreef Kersjes het volgende:
Estrys, zonder hulp van mijn (schoon)ouders en uiteraard mijn man (die zoveel doet) had ik het ook niet gered hoor.

Gek hoe je bepaalde dingen ook zo relativeren kan ineens. Als ik vroeger met het uitgaan te veel gezopen had dan moest ik ook kotsen en was ik de dag erop een katerig wrak "Whaaah, ik drink nooit meer een druppel alcohol.!!" Maar de avond erop was er niks meer aan de hand, voelde ik me prima en de week erop ging ik gewoon weer drinken.

Nu lijkt het alsof ik in een soort van neverending nachtmerrie zit waarbij kotsen, misselijk zijn en de bijbehorende incontinentie onderdeel zijn van mijn dagelijkse realiteit. Daarbij het chronische zuur, de vermoeidheid en allerlei andere standaard kwaaltjes... En het psychische aspect valt me ook zwaar. Ik kan en doe bijna niks, zit in een isolement en worstel met veel negatieve gevoelens.
De afgelopen 7 maanden zijn de zwaarste van mijn leven. En tuurlijk, ik weet waar ik het voor doe en probeer dat niet te vergeten. Maar het is soms zo verrekte moeilijk om de zon te kunnen zien door al die donderwolken heen :{
Kersjes ik vind het zo bijzonder wat jij voor je drietal hebt overgehad en over hebt :* O+
Iedere post die ik van je lees doet me beseffen hoeveel geluk ik heb.
pi_112255644
Pff als ik lees hoe sommige hun zwangerschap moeten beleven mag ik in mijn handjes knijpen hoe mijn eerste zwangerschap is geweest. Ik hoop nu natuurlijk op zo'n zelfde.

Verder voel ik me beroerd. een flinke griep te pakken. overgeven en rammelende darmen. geen eetlust en totaal geen energie. mijn man had het een dag eerder en voelt zich nu een stuk beter. kan hij zich met yaro bezig houden. vraag me af of het herstel nu langer duurt omdat ik zwanger ben, normaal voel ik me altijd snel weer oke.
pi_112255721
As, nog gefeliciteerd, volgens mij had ik dat nog helemaal niet gezegd :@.
pi_112255757
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:47 schreef Kersjes het volgende:

Achteraf gezien ben ik misschien wel naïef geweest door te denken dat het nu wel zou loslopen, elke zwangerschap verloopt ten slotte anders. Maar deze zwangerschap is veel erger dan die van de jongens. Ik heb gewoon de stomme pech HG-patient te zijn. Maar niet-zwanger heb je daar gelukkig geen last van :P
Daar was ik bij de zwangerschap van Matthias ook bang voor. Dat ik weer zo misselijk zou zijn. maar helemaal niks die zwangerschap. En de eerste 7 maand me maar zorgen gemaakt of alles wel goed was. Geen kwaaltjes dat kon nooit goed zijn. :?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112255788
Dankje wel
pi_112256925
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mooie echo Vamp O+

[..]

Kersjes ik vind het zo bijzonder wat jij voor je drietal hebt overgehad en over hebt :* O+
Iedere post die ik van je lees doet me beseffen hoeveel geluk ik heb.
Dat dus!

Verder is het volgens mij niet per definitie zo dat wanneer je het rustig aan doet tijdens je zwangerschap je enorm veel energie hebt bij de bevalling. Voor mij staat dat compleet los van elkaar. Rustig aan doen tijdens zwangerschap kan wel effect hebben op de groei en ontwikkeling van je kindje denk ik.
Ik mag me met mijn vorige zwangerschap ook in mijn handjes knijpen, ik stond (net als Wickie :o ) met een dikke pens nog kozijnen te schilderen en muren te sauzen een dag of 2 voor de bevalling. En ik ben niet oververmoeid mijn bevalling in gegaan (en ondanks dat ie zo lang duurde er ook niet oververmoeid uitgekomen, I O+ die adrenalinekick).

Gister weer een echo gehad, embryo is 2.56 cm *O* keurig op de gemiddelde lijn. Vanaf vandaag gaan we het iedereen vertellen ondanks dat ik nog maar 9.4 weken ben maar ik heb er vertrouwen in, na 4 keer een kloppend hartje te hebben gezien.
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:47:19 #45
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112257266
*O* *O* *O* voor de mijlpalen

Ophelia heel veel succes vanmiddag:D

Kersjes je bent een kanjer! :*

Haal zomaar een opdracht binnen:D erg fijn, zeker als het gaat om bruiloften:D Woensdag even overleggen en gisteren overleg gehad met het bedrijf waar ik mijn studio bij huur. Zij willen mij een vaste dag geven en vaste dagen om het kantoor te huren. Dat is voor mij straks erg fijn! Daarnaast mag ik na mijn verlof weer daar lessen geven, die zekerheid in opdrachten en vaste werkplek geeft mij gelukkig rust voor de tijd na verlof. Wat een opluchting, nu nog even tot aan het verlof overbruggen.
Vandaag nog een leuke sollicitatie de deur uit gedaan, dit keer duidelijk aangegeven dat ik maar tot half augustus beschikbaar ben, gezien ze het heel druk hebben, kunnen mijn werkzaamheden voor hun ook een verademing zijn ;) Hopen dus:D
Be dance |Be real| Be You
pi_112257339
Wat fijn Sterrenmunt dat jullie het nu kunnen vertellen.
Ik deel jou mening. ik denk dat een goede conditie wel bijdraagt aan meer energie voor en na de bevalling.
ik liep met 38,5 week ook nog een hele dag in de dierentuin en heb tot acht maanden nog gesport. wel op een minder intensief niveau, maar bleef wel bezig. ik hoop dat, dat nu ook lukt. en dat ik minder aankom, want de vorige kilos zijn er nog steeds niet vanaf naast mijn overgewicht wat ik toch al had.
Dat is het voordeel van nu ziek zijn. de teller staat op -2,4 :D
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:53:31 #47
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112257475
Go baby van sterremunt! *O* *O*

Echt fijn he om het hartje te zien kloppen. De onzekerheden vallen dan van je af, het hartje klopt en het groeit goed en want is dat altijd een opluchting als je dat ziet/hoort.
Be dance |Be real| Be You
pi_112259197
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik sta ook nog in de OP, maar ik ben ook niet actief hier. Dat komt omdat bij 11+6 weken een verdikte nekplooi (4,8mm) is geconstateerd waardoor er een grote kans is dat er iets mis is, en ik net een vruchtwaterpunctie heb ondergaan. Het is nu enorm spannend, binnen een week krijgen wij de eerste uitslagen. Ik houd me maar vast aan positieve verhalen om mij heen van mensen die ook een erg grote kans hadden dat het mis was, maar toch een gezond kindje hebben gekregen.

Die slechte echo heeft er wel voor gezorgd dat ik mezelf een beetje afsluit van de zwangerschap, waarschijnlijk uit zelfbescherming. Mochten de resultaten gunstig uitvallen dan durf ik langzaamaan wel hier te posten, kleertjes te kopen e.d.
pi_112259223
Met 38.5 was ik al bevallen :P
As, mijn teller staat ook op -2.5 ongeveer. Schrik niet maar ik weeg nu 56 kilo bij 174 cm. :( Ik word weer opgevroten door die parasiet in me ;)

Loodje, tis wel fijn om het hartje te zien ja, geeft toch iedere keer die bevestiging.

Zal vanavond maar eens uit de kast komen.... O-)
pi_112259391
Wil je wat kilos van mij hebben? Ha ha ha. Dat de teller hier op min staat is echt niet erg.
Hier bevallen op de uitgerekende datum. zal me vast niet nog eens gebeuren.

Wat naar Qeza. ik duim voor een positieve uitslag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')