1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Pos Driver Team Time Laps 1. Fernando Alonso Ferrari 1m16.265s 22 2. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m16.630s + 0.365 17 3. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m16.711s + 0.446 19 4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m16.747s + 0.482 12 5. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m16.760s + 0.495 20 6. Felipe Massa Ferrari 1m16.843s + 0.578 19 7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m17.038s + 0.773 21 8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m17.190s + 0.925 13 9. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m17.222s + 0.957 14 10. Nico Rosberg Mercedes 1m17.261s + 0.996 18 11. Michael Schumacher Mercedes 1m17.413s + 1.148 14 12. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m17.631s + 1.366 18 13. Mark Webber Red Bull-Renault 1m18.106s + 1.841 14 14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m18.209s + 1.944 25 15. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m18.252s + 1.987 28 16. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m18.302s + 2.037 16 17. Bruno Senna Williams-Renault 1m18.617s + 2.352 20 18. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m19.03$s + 2.774 20 19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m19.341s + 3.076 16 20. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m20.838s + 4.573 26 21. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m20.895s + 4.630 18 22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m21.638s + 5.373 9 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m22.423s + 6.158 15 24. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | 1. Jenson Button McLaren 01:15.746 15 2. Romain Grosjean Lotus 01:16.138 18 3. Felipe Massa Ferrari 01:16.602 20 4. Fernando Alonso Ferrari 01:16.661 22 5. Pastor Maldonado Williams 01:16.820 19 6. Nico Rosberg Mercedes 01:17.021 14 7. Mark Webber Red Bull 01:17.148 22 8. Kamui Kobayashi Sauber 01:17.153 21 9. Michael Schumacher Mercedes 01:17.293 11 10. Sebastian Vettel Red Bull 01:17.303 20 11. Lewis Hamilton McLaren 01:17.375 18 12. Paul di Resta Force India 01:17.395 21 13. Bruno Senna Williams 01:17.655 18 14. Nico Hülkenberg Force India 01:17.800 24 15. Sergio Perez Sauber 01:18.251 24 16. Vitaly Petrov Caterham 01:18.440 24 17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 01:18.522 22 18. Daniel Ricciardo Toro Rosso 01:18.808 26 19. Kimi Räikkönen Lotus 01:19.267 25 20. Timo Glock Marussia 01:19.309 29 21. Heikki Kovalainen Caterham 01:20.029 13 22. Charles Pic Marussia 01:20.240 21 23. Pedro de la Rosa HRT 01:20.631 12 24. Narain KarthikeyanHRT 01:20.886 10 |
:pquote:
quote:Op zondag 27 mei 2012 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je je verstand uitschakelt kun je net doen alsof het spannend is.
schadeclaims wegens kapoet cameraquote:Op zondag 27 mei 2012 15:48 schreef dyonvbaal het volgende:
lijkt me leuk als webber nou bij het zwembad de muur in duikt met iedereen zo dicht erop
Dat valt reuze mee, hij heeft effectief alleen Hamilton ingehaald. Schumacher en Grosjean zijn uitgevallen.quote:
Die had ie al bij de start.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:49 schreef zoem het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, hij heeft effectief alleen Hamilton ingehaald. Schumacher en Grosjean zijn uitgevallen.
Dat was Vettel.quote:
Is al eerder op TV geweestquote:Op zondag 27 mei 2012 15:52 schreef Mickeys het volgende:
en dan vanavond 22 uur op rtl7 Ayrton Senna
Klopt, al veel vakerquote:
quote:
Dus met Kalffquote:
200.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:57 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Hoeveel rondes worden daar gereden?
Dat is toch ook spektakel?quote:Op zondag 27 mei 2012 15:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
200.
Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden, duurde 4 uur.
Is altijd mooi.quote:
Ik vond het wel meevallen, iedereen werd opzij geduwd door Alonso of Massa volgens mij? Volgens mij kon Grosjean ook nergens heen. Hopelijk laten ze start nog zienquote:Op zondag 27 mei 2012 16:00 schreef M.Melandri het volgende:
Grosjean volgende race 20plaatsen straf? Of mag hij door blijven gaan met die debiele acties bij de start....
Werd door een Ferrari weggedrukt, dus niets debiels aan.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:00 schreef M.Melandri het volgende:
Grosjean volgende race 20plaatsen straf? Of mag hij door blijven gaan met die debiele acties bij de start....
Hij ging naar links maar daar zat Schumacher...maarja in Maleisie kreeg hij ook geen straf.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vond het wel meevallen, iedereen werd opzij geduwd door Alonso of Massa volgens mij? Volgens mij kon Grosjean ook nergens heen. Hopelijk laten ze start nog zien
Maar volgens mij werd hij door een Ferrari naar links geduwd, en de Ferrari weer door iemand andersquote:Op zondag 27 mei 2012 16:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij ging naar links maar daar zat Schumacher...maarja in Maleisie kreeg hij ook geen straf.
Op onboard van Schumacher zie je dat hij wel een halve meter van die Ferrari vandaan zat en zomaar naar links ging.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:02 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Werd door een Ferrari weggedrukt, dus niets debiels aan.
Die van de Zwitserse spoorwegen misschien, zo voorspelbaar. Hulde voor Webber voor eens een keer niet zijn start verkloten.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:01 schreef M.Melandri het volgende:
Kwali was mooi gisteren, race leek meer op een dienstregeling van de NS
Ben ik met je eensquote:Op zondag 27 mei 2012 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
als ik zo de beelden van de start terugkijk dan had Vettel eigenlijk zich terug moeten laten zakken tot achter Räikkönen. Hij sneed namelijk de eerste bocht vol af, weliswaar vanwege de crash van Grosjean, maar hierdoor profiteerde hij er wel optimaal van. Een beetje te goed naar mijn mening zelfs, want echt voor Räikkönen liggen deed hij tot op dat moment niet namelijk.
Nou, nee. Hij had er inderdaad voordeel van, maar hij had geen keus. In dit geval is dat gewoon pech voor Raikkonen. Dat Vettel de bocht eigenlijk afsnijdt is vanwege de crash geen issue meer.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
als ik zo de beelden van de start terugkijk dan had Vettel eigenlijk zich terug moeten laten zakken tot achter Räikkönen. Hij sneed namelijk de eerste bocht vol af, weliswaar vanwege de crash van Grosjean, maar hierdoor profiteerde hij er wel optimaal van. Een beetje te goed naar mijn mening zelfs, want echt voor Räikkönen liggen deed hij tot op dat moment niet namelijk.
Met het afsnijden zelf heb ik in dit geval geen moeite, wel met het feit dat Vettel hierdoor veel terrein heeft gewonnen. Hij kwam immers naast Massa uit en niet naast Räikkönenquote:Op zondag 27 mei 2012 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou, nee. Hij had er inderdaad voordeel van, maar hij had geen keus. In dit geval is dat gewoon pech voor Raikkonen. Dat Vettel de bocht eigenlijk afsnijdt is vanwege de crash geen issue meer.
Als je de herhaling ook kijkt zie je dat Vettel bijna de muur in wordt gedrukt door de auto van Grosjean.
De stewards vonden het blijkbaar ok maar hij wint er wel makkelijk 2 plekken mee, soms zit het meequote:Op zondag 27 mei 2012 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou, nee. Hij had er inderdaad voordeel van, maar hij had geen keus. In dit geval is dat gewoon pech voor Raikkonen. Dat Vettel de bocht eigenlijk afsnijdt is vanwege de crash geen issue meer.
Als je de herhaling ook kijkt zie je dat Vettel bijna de muur in wordt gedrukt door de auto van Grosjean.
Mja, zoals ik al zei. Dat is pech voor Raikkonen. Iemand die crasht benadeelt ook soms anderen, helaas.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met het afsnijden zelf heb ik in dit geval geen moeite, wel met het feit dat Vettel hierdoor veel terrein heeft gewonnen. Hij kwam immers naast Massa uit en niet naast Räikkönen
was idd pech voor Kimi, maar waar het mij om gaat is dat Vettel er wel erg veel voordeel uit haalde en geen enkele moeite deed om zich aan de ongeschreven regels te houden en even in te houdenquote:Op zondag 27 mei 2012 16:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mja, zoals ik al zei. Dat is pech voor Raikkonen. Iemand die crasht benadeelt ook soms anderen, helaas.
Nee was gewoon niet zo handig, hij lag dacht ik 45 seconden achter op de top 6, dus die hadden makkelijk kunnen reageren, voor die paar puntjes die hij had kunnen winnen gewoon teveel risico maar misschien waren zijn banden sowieso opquote:Op zondag 27 mei 2012 16:38 schreef Meike26 het volgende:
Precies, soms heb je geluk, soms botte pech.
Wel gewaagd wat Vergne deed met de intermediates. Als de regen echt was gekomen, had hij misschien wel het podium gehaald
Ok, laat ik het anders uitleggen.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was idd pech voor Kimi, maar waar het mij om gaat is dat Vettel er wel erg veel voordeel uit haalde en geen enkele moeite deed om zich aan de ongeschreven regels te houden en even in te houden
dat laatste is precies mijn reden om te zeggen dat Vettel er te veel voordeel van heeft gehad. Er is dus wel een verschil, omdat asfalt nu eenmaal wat meer grip biedt dan grasquote:Op zondag 27 mei 2012 16:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok, laat ik het anders uitleggen.
Stel, het gebeurde niet in Monaco maar op een ander circuit met meer ruimte. Grosjean crasht, Kimi moet uitwijken naar de buitenkant, Vettel naar de binnenkant en hij moet een stukje over het gras. Beiden halen uiteindelijk de bocht, maar Vettel heeft voordeel en komt voor Raikkonen de bocht uit. Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat Vettel die plek niet hoeft terug te geven.
Dit is hetzelfde. Het enige verschil is dat in Monaco de eerste bocht toevallig asfalt aan de binnenkant heeft.
En wat kan Vettel daar precies aan doen?quote:Op zondag 27 mei 2012 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste is precies mijn reden om te zeggen dat Vettel er te veel voordeel van heeft gehad. Er is dus wel een verschil, omdat asfalt nu eenmaal wat meer grip biedt dan gras
op z'n rem gaan staan, maar begrijpelijk dat hij dat niet deedquote:Op zondag 27 mei 2012 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En wat kan Vettel daar precies aan doen?
inhouden. Hij ging volgas als een streep door de binnenzijde van de eerste bocht en deed geen enkele moeite om de anderen nog een kans te gevenquote:Op zondag 27 mei 2012 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En wat kan Vettel daar precies aan doen?
Je weet dat dit F1 is en niet de zondagmiddagamateurs? Kom op man.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
inhouden. Hij ging volgas als een streep door de binnenzijde van de eerste bocht en deed geen enkele moeite om de anderen nog een kans te geven
Pak de onboard van Schumacher er eens bij en je ziet dat hij gewoon een halve meter tot meter over heeft t.o.v. Alonso en daarna gaat hij gewoon naar links alsof Schumacher er niet is.quote:
Hij raakt Alonso toch? Vandaar dat hij naar links schietquote:Op zondag 27 mei 2012 16:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Pak de onboard van Schumacher er eens bij en je ziet dat hij gewoon een halve meter tot meter over heeft t.o.v. Alonso en daarna gaat hij gewoon naar links alsof Schumacher er niet is.
Alonso kwam in zijn buurt en toen ging hij veel te ver naar links, Schumacher heeft hij nooit gezien.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij raakt Alonso toch? Vandaar dat hij naar links schiet
Uiteraard weet ik dat en dat de coureurs optimaal willen profiteren van de kansen die hen geboden worden, maar Vettel deed dat imo te veel en het is dan ook jammer dat de stewards of Red Bull niet ingrepen.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je weet dat dit F1 is en niet de zondagmiddagamateurs? Kom op man.
Ik dacht dat ze elkaar raakten dat zei Alonso ook op de persconferentiequote:Op zondag 27 mei 2012 17:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Alonso kwam in zijn buurt en toen ging hij veel te ver naar links, Schumacher heeft hij nooit gezien.
Wellicht raakten ze elkaar iets, maar vervolgens gaat hij gewoon volledig zelf naar links. RTL+ liet het in slomo zien en toen kon je dat duidelijk zien, Lauda vond het ook een straf waard. Is overigens ook niet de 1e keer voor Grosjean natuurlijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze elkaar raakten dat zei Alonso ook op de persconferentie
quote:Op zondag 27 mei 2012 17:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wellicht raakten ze elkaar iets, maar vervolgens gaat hij gewoon volledig zelf naar links. RTL+ liet het in slomo zien en toen kon je dat duidelijk zien, Lauda vond het ook een straf waard. Is overigens ook niet de 1e keer voor Grosjean natuurlijk.
Duidelijk dat hij gewoon had moeten liften en niet verder naar links had moeten gaan....quote:
de actie van Maldonado was dat helemaal. Gewoon te laat remmen en bovenop de HRT knallenquote:Op zondag 27 mei 2012 17:07 schreef Aniron het volgende:
Als Schumacher al 5 plaatsen straf kreeg voor wat er bij de vorige race gebeurde vind ik toch echt dat Grosjean er ook minstes 5 moet krijgen. Dit was gewoon te lomp voor woorden en niet eens de eerste keer.
Echt duidelijk vind ik het niet hoor, maar hij kan alsnog een straf krijgen, stewards zijn er nu mee bezigquote:Op zondag 27 mei 2012 17:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Duidelijk dat hij gewoon had moeten liften en niet verder naar links had moeten gaan....
De stewards konden helemaal niet ingrijpen.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat en dat de coureurs optimaal willen profiteren van de kansen die hen geboden worden, maar Vettel deed dat imo te veel en het is dan ook jammer dat de stewards of Red Bull niet ingrepen.
Als je daarmee een crash vermijdt ja......quote:Het zal voor de uiteindelijke uitslag van de race niets uitgemaakt hebben, maar als je dit soort gevallen niet beter bestudeert lijkt het wel een vrijbrief te zijn om na de start vaker een stukje af te snijden.
En je kunt niet uitleggen waarom. Ok. Duidelijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat en dat de coureurs optimaal willen profiteren van de kansen die hen geboden worden, maar Vettel deed dat imo te veel
Nee.quote:Het zal voor de uiteindelijke uitslag van de race niets uitgemaakt hebben, maar als je dit soort gevallen niet beter bestudeert lijkt het wel een vrijbrief te zijn om na de start vaker een stukje af te snijden.
Dat heb ik eerder al gedaanquote:Op zondag 27 mei 2012 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En je kunt niet uitleggen waarom. Ok. Duidelijk.
toch wel, want je kunt nu zeggen ik moest uitwijken voor een andere coureur en zomaar een stukje afsteken en er zelf van profiteren. Misschien dat het meevalt, maar daarvoor moet wel een grens aangegeven worden, eentje die imo steeds meer richting de verkeerde kant opschuift.quote:Nee.
Dat was het dus inderdaadquote:Op zondag 27 mei 2012 16:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Vergne was inderdaad al heel vroeg in de race op supersofts overgegaan, zijn banden waren sowieso al op, was het gokje waard.
Nee. Je zegt alleen dat Vettel op de rem had moeten gaan. Waarom kun je niet uitleggen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iets verder teruglezen. Vettel ging ongeveer tegelijk met Räikkönen de bocht in, maar kwam er door het afsteken naast Massa weer uit.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Je zegt alleen dat Vettel op de rem had moeten gaan. Waarom kun je niet uitleggen.
Nee. Door het uitwijken. Let op het verschil.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iets verder teruglezen. Vettel ging ongeveer tegelijk met Räikkönen de bocht in, maar kwam er door het afsteken naast Massa weer uit.
het is hoe je het noemen wilt, maar je impliceert hiermee wel dat Vettel voordeel heeft gehad van zijn actie en imo was het te veel voordeelquote:Op zondag 27 mei 2012 17:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Door het uitwijken. Let op het verschil.
12 uur lokale tijd, moet 18 uur hier zijnquote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef vosss het volgende:
Hey koekebakkers, weet iemand van mijn fokvriendjes hoelaat de start van indy is
Ik denk ook 18 uur, tis toch altijd 1 uur voorbeschouwen?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
12 uur lokale tijd, moet 18 uur hier zijn
Dat klopt. Hij had het voordeel dat hij niet tegen Grosjean aanreedt.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is hoe je het noemen wilt, maar je impliceert hiermee wel dat Vettel voordeel heeft gehad van zijn actie
En je kunt nog steeds niet uitleggen waarom.quote:en imo was het te veel voordeel
Je zegt alleen dat het te veel voordeel is. Maar wat is te veel? Wie bepaalt dat? Jij?quote:
nee, de stewards.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je zegt alleen dat het te veel voordeel is. Maar wat is te veel? Wie bepaalt dat? Jij?
Maar waarom is dat te veel? Waar ligt de grens?quote:Op zondag 27 mei 2012 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, de stewards.
Als kijker vind ik dat Vettel te veel terrein tov de concurrentie heeft gewonnen door zijn actie.
tussen 0 en 1 plek voordeel.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar waarom is dat te veel? Waar ligt de grens?
Volgens mij niet hoor. Ik heb de regels er niet bij, maar volgens mij geldt het geen voordeel mogen hebben alleen als je uit eigen beweging de baan verlaat.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, de stewards.
Als kijker vind ik dat Vettel te veel terrein tov de concurrentie heeft gewonnen door zijn actie. Een ander kan iets anders vinden en het oordeel is aan de stewards.
En dat bepaal jij? En waarom ligt daar de grens?quote:
dat is dus het lastige. Die valt niet zomaar te trekken.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar waarom is dat te veel? Waar ligt de grens?
Wmb als je een of meer posities wint.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus het lastige. Die valt niet zomaar te trekken.
Of je doet niet zo moeilijk en geeft toe dat Vettel hier niets verkeerd deed en dus ook geen straf verdient.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus het lastige. Die valt niet zomaar te trekken.
Q. (Vincent Marre Sports Zeitung) Mark, at what stage did you think you had the race won?quote:Jenson Button felt Heikki Kovalainen 'got the balance wrong' as the Caterham driver held off Button's McLaren for most of the Monaco Grand Prix.
Kovalainen got up to 13th amid the startline crash, while Button had to go wide to avoid Kamui Kobayashi's flying Sauber and found himself behind the Caterham.
Although Button ran eight laps longer before his pitstop, he still rejoined behind Kovalainen again.
As their battle became more fraught late on - and was joined by Daniel Ricciardo's Toro Rosso and Sergio Perez's Sauber - Button spun at the second part of the Swimming Pool, caught Kovalainen again, then retired after sustaining a puncture in another passing attempt.
"Heikki was so slow, but he's very good at placing his car, and if you place your car in the right place, you can't overtake," said Button.
"I think he was looking in his mirrors more than looking forward, but that's his choice and it makes my life very difficult."
Button also said Kovalainen repeatedly cut the chicane while holding him off.
"It is [frustrating] when he doesn't get a penalty for it and it just slows us all down," said the Briton.
"When I did get down the outside of him at the chicane he just kept moving across and it was like 'OK, I'm up against the wall now and we're touching wheels...'
"There has to be a balance when you're fighting for 12th place and I don't think he had it right, but there you go, that's racing."
Despite his frustration at Kovalainen, Button openly admitted that his main issue had been qualifying only 13th.
"It all comes from a bad qualifying and then being unlucky at the start," he said. "But if you're in the middle of the pack you're more prone to incidents."
Button said that as his race had been so bad, having to retire was no loss.
"At least I didn't have to do the last eight laps and feel pain for even longer, that's one way of looking at it," he said.
Illegale auto, diskwalifceren die Red Bull's.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of je doet niet zo moeilijk en geeft toe dat Vettel hier niets verkeerd deed en dus ook geen straf verdient.
Ik doe niet moeilijk, ik stel het alleen ter discussie omdat hij imo wel straf had verdiend, maar de stewards hebben tijdens de race anders beslist.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of je doet niet zo moeilijk en geeft toe dat Vettel hier niets verkeerd deed en dus ook geen straf verdient.
- Je kunt niet uitleggen waarom hij een straf verdient, alleen dat hij 'te veel' gewonnen heeft. Hoeveel 'te veel' is en waar de grens ligt kun je niet onderbouwen.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik doe niet moeilijk, ik stel het alleen ter discussie omdat hij imo wel straf had verdiend, maar de stewards hebben tijdens de race anders beslist.
quote:Mercedes pledes to sort Michael Schumacher's problems after Monaco retirement
Mercedes team boss Ross Brawn has pledged to resolve the issues that have plagued Michael Schumacher's 2012 Formula 1 season after the seven-time champion had another troubled race in Monte Carlo.
Schumacher was fastest in Monaco qualifying on Saturday but started only sixth due a penalty for taking Bruno Senna out of the Spanish Grand Prix.
His race was marred by a first-corner clash with Romain Grosjean's Lotus, and he was only running seventh when a fuel pick-up problem forced him to retire.
Schumacher's latest issue follows a gearbox failure in Australia, a loose wheel in China and a DRS problem in Bahrain qualifying.
Combined with incidents in Malaysia and Spain, those dramas have meant Schumacher has only scored two points so far this season, while his team-mate Nico Rosberg is fifth in the championship on 59 points, having won in China and finished a close second in Monaco.
Brawn admitted that Schumacher deserved better.
"It was very disappointing because he put in a great performance this weekend and he was still on course to score useful points," said Brawn.
"We need to make sure we eliminate the problems for him, starting in Canada."
Mercedes motorsport chief Norbert Haug said Monaco had at least proved that Schumacher was quick enough to win again when his luck turns.
"It was a pity for Michael: he clearly demonstrated this weekend that he has the speed to win races but his time will come again, like yesterday when he posted the pole position time," said Haug.
Schumacher agreed that the Monaco weekend was a confidence boost despite its disappointing end.
"What can I say? It was simply a pity to end the race in this way," he said.
"In any case, the fuel pressure problem had nothing to do with the incident at the start. But it made it doubly disappointing because I had secretly been hoping for a podium finish today.
"I will take the boost from the high points of this weekend with me to Canada. The track should suit us and I'm hoping to have a normal, clean race."
Die grens valt niet zomaar te trekken. Feit in deze race was dat Vettel na de start ruim achter Massa reed bij het ingaan van de eerste bocht en na het uitwijken voor Grosjean opeens naast de Braziliaan uitkwam. Vettel zat bij het ingaan van de eerste bocht naast Räikkönen, maar na het uitwijken er ruim voor. Imo dus voordeel. Dát is waarom het gaat. Hierin zullen we van mening blijven verschillen.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:43 schreef Fir3fly het volgende:
- Je kunt niet uitleggen waarom hij een straf verdient, alleen dat hij 'te veel' gewonnen heeft. Hoeveel 'te veel' is en waar de grens ligt kun je niet onderbouwen.
Dat klopt, maar daarmee kan nog wel gezegd worden dat de beslissing ook anders uit had kunnen vallen.quote:- De stewards hebben er naar gekeken en besloten dat geen straf nodig was.
Precies. Jij wil dat Vettel gestraft wordt voor mazzel. En dat is natuurlijk belachelijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die grens valt niet zomaar te trekken. Feit in deze race was dat Vettel na de start ruim achter Massa reed bij het ingaan van de eerste bocht en na het uitwijken voor Grosjean opeens naast de Braziliaan uitkwam. Vettel zat bij het ingaan van de eerste bocht naast Räikkönen, maar na het uitwijken er ruim voor. Imo dus voordeel. Dát is waarom het gaat. Hierin zullen we van mening blijven verschillen.
Vettel moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen, dat staat wel vast. Hij heeft mazzel dat de bocht daar enkele jaren geleden verruimd is om de pitsuitgang veiliger te maken.
Ach, de Aarde had ook plat kunnen zijn.quote:Dat klopt, maar daarmee kan nog wel gezegd worden dat de beslissing ook anders uit had kunnen vallen.
Altijd maar afgeven op reclameblokken etc...maar als het aan de publieke omroep ligt zie je geen enkele auto/motorrace.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:37 schreef Meike26 het volgende:
Idd Senna zonder subs ! Blijkbaar nog niet genoeg reclameblokken op tv, ze kunnen niet eens de vertalers opnieuw betalen
http://img651.imageshack.us/img651/1338/spacevx.png (copy/paste deze link)quote:
Ik ben vooral benieuwd naar de ruimte 1 seconde voor de touchequote:Op zondag 27 mei 2012 22:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
[ http://img651.imageshack.us/img651/1338/spacevx.png (copy/paste deze link) ]
Grosjean kon écht nergens heen
nee, niet voor mazzel, maar voor oneigenlijk voordeel.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies. Jij wil dat Vettel gestraft wordt voor mazzel. En dat is natuurlijk belachelijk.
Wat zou voor jou een eerlijke sanctie zijn dan? Kimi en Vettel naast elkaar op het rechte stuk zetten met Vettel aan de binnenkant en dan zien wie die plek pakt en weer verder racen?quote:Op zondag 27 mei 2012 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, niet voor mazzel, maar voor oneigenlijk voordeel.
Laten we er een punt achter zetten, want eens worden zullen we het niet.
Wat heeft Vettel dan in hemelsnaam verkeerd gedaan?quote:Op zondag 27 mei 2012 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, niet voor mazzel, maar voor oneigenlijk voordeel.
Na de tik van Alonso laat Grosjean hem anders behoorlijk makkelijk naar links rollen, terwijl dat he-le-maal niet nodig was. Ook bij eerdere starts dit jaar heeft hij laten zien dat hij te gretig, te egoïstisch beredeneerd waar hij zit : "Ik heb een snelle start, dus dan zou ik wel even wat ruimte houden voor St.Devot... *te laat* Oh crap, daar zit Schumacher al."quote:Op zondag 27 mei 2012 23:13 schreef kepler het volgende:
Gevonden:
Hij krijgt een tik van Alonso (?) en wordt daardoor opzij gezet. Hij had gewoon pech dat Schumacher er net naast zat. Beetje overdreven om nu alleen Grosjean hiervan de schuld te geven
Op 0:14 kan je het ook goed zien
hij had zich mogelijk tot achter Kimi terug moeten laten vallen, maar op het moment dat de hele situatie werd bekeken was dit al niet meer mogelijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 23:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wat zou voor jou een eerlijke sanctie zijn dan? Kimi en Vettel naast elkaar op het rechte stuk zetten met Vettel aan de binnenkant en dan zien wie die plek pakt en weer verder racen?
je leest het gewoon niet goed ...quote:Op zondag 27 mei 2012 23:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat heeft Vettel dan in hemelsnaam verkeerd gedaan?
Ik kan wel blijven vragen, maar je geeft gewoon geen antwoord.
En dan zijn we weer terug bij hoeveel 'te veel' dan is. Je blijft rondgaan in een vicieuze cirkel.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
je leest het gewoon niet goed ...
Vettel deed als racer niets verkeerd, want iedereen wil elke situatie optimaal benutten. De stewards hebben niet ingegrepen, terwijl dat imo wel zo had moeten zijn, omdat Vettel te veel voordeel uit de situatie haalde
In de Formule 1 kan een paar tienden van een seconde al een positie schelen, dus een tijd is er gewoon niet aan te hangen ...quote:Op maandag 28 mei 2012 00:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dan zijn we weer terug bij hoeveel 'te veel' dan is. Je blijft rondgaan in een vicieuze cirkel.
En dus is jouw argument nergens op gebaseerd. Immers, 'te veel' is niet te kwantificeren. Dat zeg je nu zelf.quote:Op maandag 28 mei 2012 01:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de Formule 1 kan een paar tienden van een seconde al een positie schelen, dus een tijd is er gewoon niet aan te hangen ...
En daar heeft ie mazzel mee. Net zoals Raikkonen pech heeft dat Grosjean's spin hem een plaats heeft gekost.quote:De positie van de coureurs op de baan heb ik al uitgelegd en de uitwijkactie van Vettel heeft hem mogelijk een plaats opgeleverd.
Ik zie heel wat anders in bovenstaand filmpje.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Op onboard van Schumacher zie je dat hij wel een halve meter van die Ferrari vandaan zat en zomaar naar links ging.
gewoon uit de pits laten starten. En bij een volgende do or die van hem lekker schorsen voor een race of 2. Dat hij en de Pastoor nog geen gewonden gemaakt hebben dit jaar is een wonder.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:00 schreef M.Melandri het volgende:
Grosjean volgende race 20plaatsen straf? Of mag hij door blijven gaan met die debiele acties bij de start....
Alonso doet meer fout die gaat naar links terwijl Grosjean daar al zit en tikt hem aan.quote:Op maandag 28 mei 2012 08:37 schreef Toekito het volgende:
[..]
gewoon uit de pits laten starten. En bij een volgende do or die van hem lekker schorsen voor een race of 2. Dat hij en de Pastoor nog geen gewonden gemaakt hebben dit jaar is een wonder.
dat vind ik wel meevallen.quote:Op maandag 28 mei 2012 08:39 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Alonso doet meer fout die gaat naar links terwijl Grosjean daar al zit en tikt hem aan.
Tegen de racelijn? Was Alonso die zoekt de ruimte op, gewoon lullig voor Grosjean dat hij daardoor de controle over zijn auto kwijt raakte, Vettel hierdoor de lachende 4e (in de einduitslag).quote:Op maandag 28 mei 2012 10:08 schreef LWD-Godius het volgende:
Grosjean deed weinig verkeerd, een van de Ferrari's stuurt gewoon abrupt tegen de racelijn in.
Het is gewoon een race-incident, niemand heeft echt schuld hierin volgens mij. Zeker bij de start (en al helemaal bij Monaco) is er gewoon weinig ruimte en gebeuren zulke dingen nu eenmaal.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tegen de racelijn? Was Alonso die zoekt de ruimte op, gewoon lullig voor Grosjean dat hij daardoor de controle over zijn auto kwijt raakte, Vettel hierdoor de lachende 4e (in de einduitslag).
Kansloos die theorie inderdaad, onboard bij Schumi zie je dat hij gewoon deed wat je zou moeten doen: inhalen, omdat het gat groot genoeg was. Dat Grosjean daarna naar links gaat kon Schumi ook niet weten...quote:Op maandag 28 mei 2012 10:24 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is gewoon een race-incident, niemand heeft echt schuld hierin volgens mij. Zeker bij de start (en al helemaal bij Monaco) is er gewoon weinig ruimte en gebeuren zulke dingen nu eenmaal.
En als we theorie van Weltschmerz aanhouden dan is het eigenlijk de schuld van Schumacher, hij wilde inhalen, maar was er nog niet helemaal naast. Dan heeft Grosjean dus het recht om de deur dicht te gooien![]()
dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken ...quote:Op maandag 28 mei 2012 02:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Alle onboards:
http://www.dailymotion.co(...)cident_sport?start=1
Ok, Grosjean kon er niks aan doen. I agree. verder vind ik dat Vettel wel heel erg makkelijk even achter Massa aansluit op dee manier..
Alonso beukt hem aan de kantquote:Op zondag 27 mei 2012 16:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Pak de onboard van Schumacher er eens bij en je ziet dat hij gewoon een halve meter tot meter over heeft t.o.v. Alonso en daarna gaat hij gewoon naar links alsof Schumacher er niet is.
Vettel zat al voor Raikkonen tijdens de spin van Grosjean (vooral goed te zien vanuit de onboard van Schumacher) en Vettel kwam voor Raikkonen, maar achter Massa de bocht uit. Ik zie niet in wat voor voordeel Vettel hier had, behalve dat Raikkonen en Schumacher last hadden van de spin van Grosjean en Vettel niet.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iets verder teruglezen. Vettel ging ongeveer tegelijk met Räikkönen de bocht in, maar kwam er door het afsteken naast Massa weer uit.
Wat een verademing om hier eens iemand te zien posten zonder stront in z'n ogen.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel zat al voor Raikkonen tijdens de spin van Grosjean (vooral goed te zien vanuit de onboard van Schumacher)
Over n aantal weekjes op formula1.comquote:Op maandag 28 mei 2012 17:42 schreef vaagjunior het volgende:
Weet er iemand een site waar ik misschien de samenvatting (gratis) kan kijken?
Nah, kan ik amper een beuk noemen hoor, dat van Kobajassie, dat was pas een beukquote:
quote:Peter Sauber verärgert über Grosjean
"Der Wurm hieß heute aber Grosjean. Das muss man ganz klar sagen. Das ist das zweite Mal jetzt und der dritte Crash im sechsten Rennen. Grosjean hat sich gedreht, dann ist er rückwärts in Kamui rein. Dadurch ist bei Kamuis Auto eine Pushrod gebrochen. Der Rest interessiert mich dann nicht mehr", klagte Peter Sauber.
Bizar hè, zonde gewoon. Juist omdat de auto dit seizoen de snelheid wel lijkt te hebben...ik gun 't 'm wel echt.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:12 schreef Marks het volgende:
[..]
Kansloos die theorie inderdaad, onboard bij Schumi zie je dat hij gewoon deed wat je zou moeten doen: inhalen, omdat het gat groot genoeg was. Dat Grosjean daarna naar links gaat kon Schumi ook niet weten...
Helaas lijkt het wel alsof hij in zijn ''vorige'' carriere al zijn geluk op heeft gebruikt. Man man wat een pech heeft hij dit seizoen gehad.
Door die tik gaat hij naar links en komt tegen Schumacher aan. Kan hij vrij weinig aan doen imho.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nah, kan ik amper een beuk noemen hoor, dat van Kobajassie, dat was pas een beuk
Grosjean krijgt een tikje van Alonso maar blijft naar links sturen om zo "veilig" door St Devot te komen via de buitenbaan, maar geen enkele Franse hersencel dacht na en besloot om in eigen baan te blijven. Hij had die aanrijding met Schumi echt makkelijk kunnen voorkomen !
Ik zie niet in wat hier zo gretig aan was. Diegene die hier gretig was was Alonso, die in een gat dook dat er niet was en daarbij Grosjean raakte. Grosjean stond voor Alonso en Schumacher op de grid en beiden wilden hem inhalen. Grosjean wilde hen niet inhalen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:13 schreef Meike26 het volgende:
Op deze onboard ziet het er inderdaad wat onschuldiger uit voor Grosjean en dat heeft ook te maken met de snelheid.
Maar vind toch dat de gretigheid van Grosjean aangepakt moet worden. Deze start was makkelijk gelukt in Canada of elders, in Monaco heeft dit geen zin door het zo op te zoeken is vragen om oroblemen.
Toegegeven dus dat op unboard het wat beter voor hem uitziet dan dat ik beweer, maar blijf wel bij mijn standpunt dat zijn GP2 ervaring hier niet meer telt en hij een straf verdiend.
quote:1 Fernando Alonso Spanish Ferrari 76
2 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 73
3 Mark Webber Australian Red Bull Racing-Renault 73
4 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 63
5 Nico Rosberg German Mercedes 59
6 Kimi Räikkönen Finnish Lotus-Renault 51
7 Jenson Button British McLaren-Mercedes 45
8 Romain Grosjean French Lotus-Renault 35
9 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Renault 29
10 Sergio Perez Mexican Sauber-Ferrari 22
11 Paul di Resta British Force India-Mercedes 21
12 Kamui Kobayashi Japanese Sauber-Ferrari 19
13 Bruno Senna Brazilian Williams-Renault 15
14 Felipe Massa Brazilian Ferrari 10
15 Nico Hulkenberg German Force India-Mercedes 7
16 Jean-Eric Vergne French STR-Ferrari 4
17 Daniel Ricciardo Australian STR-Ferrari 2
18 Michael Schumacher German Mercedes 2
19 Heikki Kovalainen Finnish Caterham-Renault 0
20 Timo Glock German Marussia-Cosworth 0
21 Charles Pic French Marussia-Cosworth 0
22 Narain Karthikeyan Indian HRT-Cosworth 0
23 Vitaly Petrov Russian Caterham-Renault 0
24 Pedro de la Rosa Spanish HRT-Cosworth 0
Is ook niet helemaal waar, je kan ook stellen dat Grosjean niet snel genoeg reageert waardoor hij geraakt wordt en naar links schiet, als hij op tijd licht naar links had gestuurd had hij Alonso en Schumacher hem niet geraakt, is gewoon een opeenstapeling van incidenten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:55 schreef LWD-Godius het volgende:
Let goed op de wit gestreepte doorbroken lijn. Alonso ging zomaar naar links, terwijl hij niet geheel voorbij was aan Grosjean, wat weer resulteerde in een crash. Foutje van Alonso.
Bij zulke incidenten is er gewoon geen schuldige aan te wijzen. Het blijven veel coureurs op een klein stukje weg en elke beweging kan een kettingreactie veroorzaken die je nooit kan anticiperenquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:50 schreef Waffle het volgende:
Als ik die onboard beelden zie heb ik inderdaad ook het idee dat Alonso juist de schuldige is aan de crash.
Ik ben echt klaar met die regenverwachtingen. Hele race in Monaco gehoopt op regen en dan komt het 10 minuten later... bahquote:
Is wel te hopen. Dat waterballet van vorig jaar had wel zijn charme, maar ik heb het toch liever dit keer droog.quote:
Schumacher of anders Kimiquote:Op donderdag 7 juni 2012 21:42 schreef Gort het volgende:
Eens kijken of Alonso wéér een crash veroorzaakt. 't zal me niet verbazen, want hij kwalificeert slecht en start goed. Dus dan kom je altijd wel iemand tegen (*kuch* Grosjean *kuch*).
Ik hoop dat Schumacher wint. Ik heb die man vervloekt toen ik ooit voor Häkkinen was, maar wat heeft hij een pech!
Ik snap echt niet hoe iemand tegen Alonso kan zijn... Volgens mij moet iedereen die iets van F1 afweet, gewoon zien hoe goed hij is. Maarja, volgens mij is men hier altijd voor de underdogs.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 05:01 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Schumacher of anders Kimi
Heel misschien Kobayashi of Perez
Als het maar niet Alonso word :-P
Vooral vorig jaar, ik kijk echt al heel lang F1 maar dat was een van mijn beste F1-ervaringen ooit. Goed gezelschap, eten net klaar, lang ernaar uitgekeken vanwege de regenvertraging, biertje, jointje. Het was echt een superavond.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:09 schreef Dos37 het volgende:
Canada mooiste race al was het alleen om het tijdstip
Dat idee heb ik ook jaquote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:23 schreef Mikkie het volgende:
Schumacher gaat bazen dit weekend, let op mijn woorden.
Ben niet per se tegen Alonso maar ik ben gewoon geen fan hem, schumi en Kimi daarentegen weer wel. Tevens ben ik voor de 7e uit 7 en ik gun het beide om weer te winnenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:13 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe iemand tegen Alonso kan zijn... Volgens mij moet iedereen die iets van F1 afweet, gewoon zien hoe goed hij is. Maarja, volgens mij is men hier altijd voor de underdogs.
Wel apart dat ik hier nog niemand over Jaques Villeneuve heb zien berichten, dan doe ik het zelf maar evenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:01 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Ben niet per se tegen Alonso maar ik ben gewoon geen fan hem, schumi en Kimi daarentegen weer wel. Tevens ben ik voor de 7e uit 7 en ik gun het beide om weer te winnen
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:23 schreef Mikkie het volgende:
Schumacher gaat bazen dit weekend, let op mijn woorden.
Van mij mag het ook, vroeger had ik een grafhekel aan hem maar nu gun ik hem wel een keer een podium of nog meer.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:23 schreef Mikkie het volgende:
Schumacher gaat bazen dit weekend, let op mijn woorden.
Graag!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:23 schreef Mikkie het volgende:
Schumacher gaat bazen dit weekend, let op mijn woorden.
Ja.. met Massaquote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Graag!
Maar ik vrees dat de kans groter is dat Schumacher 'pech' heeft of betrokken raakt bij een incident.![]()
Banden sparen is iets voor een endurance race, niet voor de Formule 1. In de Formule 1 gaat om de beste coureur met de snelste auto. Dat er iets van strategie bij komt kijken is prima, zolang dat maar niet overheersend is. En dat is helaas met de huidige banden wel zo, omdat je inderdaad niet de hele tijd vol kan pushen omdat de banden dan te snel slijten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:11 schreef Marks het volgende:
[..]
[knip]
En dan zegt hij vanochtend in de Telegraaf nog iets: de bandenloterij vind hij niets. Hij sluit zich daarmee aan bij o.a. Schumacher. Eerst was ik het ook met Schumacher eens, maar later vond ik toch ook dat men altijd al op de banden moest letten.
Maar eigenlijk sta ik daar nu weer anders tegenover, want Villeneuve zegt: ,,De banden zijn tijdens de race ineens weg en dan kan je als coureur weinig meer doen (Kimi China...).
Zoals ik al zei gaat het om de snelste coureur in de beste auto en in Spanje was Williams dat met Maldonado. Dat had niets met de bandenslijtage te maken, maar wel met het begrijpen van de banden en dat deze bij de ene beter werkt met warm weer en de ander met koud weer. Daar is imho niets mis mee, want dat ligt aan de afstelling van de wagen. De banden zijn voor iedereen gelijk.quote:En dan waarom ik reageer op jou, dat je 7 uit 7 wilt, want daarover zegt Jaques terecht: ,,Het is niet goed voor de sport dat een underdog als Maldonado wint, het is leuk als iemand de gevestigde orde kan verslaan, maar dat moet eens in de zoveel tijd kunnen gebeuren en niet iedere race.'' En dan de simpele uitsmijter, waar iedereen het eigenlijk toch mee eens zou moeten zijn, maar helaas niet aan de orde is momenteel: ,, In de Formule 1 zou de beste moeten winnen''
Een mooi duel tussen 2 toppers is het mooist, zoals Senna vs Prost, of Hakkinen vs Schumacher. Zoals de race op de Nurburgring in 2000, in de regen, Hakkinen en Schumi zetten het complete veld op een ronde! Echt, een eigen competitie hadden die twee, dat is het mooist. Als aan het eind van dit seizoen iemand wint, met 3 punten op nr 2, 6punten op nr 3, 8 op nr 4 .... Dan is het wel een kampioen, maar toch ook weer niet....
jup, net even te hard over de kerbs, beetje wegglijden en daar ga je. Dat zag ook Giedo vanaf de pitmuurquote:
Hij is bij Kimi in de leer gegaan denk ikquote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:59 schreef Desunoto het volgende:
"It is my job to push, it's their job to fix it"
Ben er zelf wel eens vol de bandenstapels in geknaldquote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ben benieuwd wie de eerste is die de Wall of Champions tegenkomt
wel hetzelfde circuit!quote:
Bedoel ook Koba, want PdlR was idd vervanger van Perezquote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:56 schreef M.Melandri het volgende:
Perez deed vorig jaar niet mee en DLR was bocht 4 dacht ik
En bevers.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
ze mogen wel borden op de baan plaatsen: Pas op voor eekhoorns
Hoppelhoppel weg Duquote:
Goed goed komen. Ik voel het gewoon!quote:
Ik gun 'm die overwinning echt zo erg. Gewoon een keer een fatsoenlijke resultaat ipv dat gekloot nu al de hele tijd.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:54 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Van mij mag het ook, vroeger had ik een grafhekel aan hem maar nu gun ik hem wel een keer een podium of nog meer.
Niks ervan. Hij gaat knallen in quali, haalt de eerste bocht netjes en gaat daarna de rest een poepie laten ruiken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Graag!
Maar ik vrees dat de kans groter is dat Schumacher 'pech' heeft of betrokken raakt bij een incident.![]()
WTF? Waarom stond dat bericht er al 2 minuten voordat ik het beeld hadquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Senna in de Wall of Champions
Hij was de hele dag al op zoek naar een crash
Ja. Of die van ons voor. Dat zou ook nog kunnen. Feitelijk hetzelfde resultaat natuurlijkquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
WTF? Waarom stond dat berocht er al 2 minuten voordat ik het beeld hadLoopt m;n stream dan achter
Wel een beetje ja, gelukkig hebben we dit nog...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:51 schreef vosss het volgende:
En waarom staan daar trouwens bandenstapels voor?
De F1 is echt een ouwewijven sport geworden zo door de jaren heen
Kuch...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:03 schreef Marks het volgende:
[..]
Wel een beetje ja, gelukkig hebben we dit nog...
Zeker, bedankt nog voor het plaatsen, ga ik straks even helemaal kijkenquote:
Dat zie ik voorlopig niet gebeuren, want veel te veel historische waarde.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:18 schreef Marks het volgende:
Denk dat ik daar volgend jaar maar eens heen ga, voordat dit verboden gaat worden, wat ik wel vrees ergens de komende jaren....
En die regen kwam er... een complete onverwachte wolkbreuk een paar minuten na het einde van FP2. Iedereen en alles doorweekt hier.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Team monitor: ''Rain is only probable after practice session 2''
Vrijwel iedereen is wel één of meerdere keren daar rechtdoor gegaan vandaag. Heb er een tijd staan kijken en ze proberen allemaal net iets later te remmen of een andere lijn te nemen. Heel opvallend dat er bijna niemand dezelfde lijn rijdt. Denk dat het te maken heeft wanneer je na de chicane de achtervleugel open wil zetten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:16 schreef Desunoto het volgende:
Concentratiefoutje van Alonso? Hij zat echt op het gras daar... kon nooit goed gaan.
Ze hebben nog gevraagd om het te verhuizen omdat oranje, maar Bernie wilde er niks van weten. Helaas.quote:
Veel plezier daar. Ben er zelf vorig jaar geweest, dus je hoeft mij in ieder geval niets over de regen daar te vertellen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 03:15 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En die regen kwam er... een complete onverwachte wolkbreuk een paar minuten na het einde van FP2. Iedereen en alles doorweekt hier.
Nog meer FOK!'ers aanwezig? Als je ooit eens een GP wilt bezoeken, is dit denk ik wel één van de beste plekken. Zelfs op deze vrijdag was het behoorlijk druk en overal in de stad is het feest![]()
Wel jammer dat een aantal zaken zijn afgelast vanwege protesterende studenten, maar alsnog genoeg muziekfestivals, autoraces, etc hier in de stad.
Ik download de kwali wel, als NL gaat scoren, zullen d'r wel weer allemaal toeters en bellen af gaan.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ze hebben nog gevraagd om het te verhuizen omdat oranje, maar Bernie wilde er niks van weten. Helaas.
Wees blij dat ze niet spelen onder de F1 wedstrijd!
http://motorsport.nextgen(...)ng-design,43327.htmlquote:The widely-reported ’floor holes’ were not the only technical feature on Red Bull’s 2012 car to have caught the FIA’s attention recently.
The reigning world champions were told by F1’s governing body after Monaco that its floor design does not comply with a new directive issued by Charlie Whiting.
But Auto Motor und Sport reports that the energy drink-owned team has had to make yet another modification.
"The FIA has discovered another illegal detail on the Red Bull," the German report said on Friday.
The detail is in the brake cooling ducts of the Adrian Newey-penned RB8, which in the FIA’s opinion were being improperly used by Red Bull as an aerodynamic aid.
The rules say the ducts must be used only for cooling.
Red Bull reportedly argued that its design was exclusively for cooling, but the FIA did not agree and ordered a re-design.
Auto Motor und Sport said the Milton-Keynes based team has been using the offending layout since the start of the 2012 season.
fixedquote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:46 schreef JohnB52 het volgende:
Je kan m ook na de wedstrijd kijken op rtl7, de reclame-met-af-en-toe-autosport-tussendoor zender van Nederland
Ik bedoelde dat hij op het gras zat bij het aanremmen. Dat zie je maar weinig F1 coureurs doen... het is eerder een beginnersfout. Maar goed, kan gebeuren. In de kwalificatie/race zal die dat niet meer doen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 03:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen is wel één of meerdere keren daar rechtdoor gegaan vandaag. Heb er een tijd staan kijken en ze proberen allemaal net iets later te remmen of een andere lijn te nemen. Heel opvallend dat er bijna niemand dezelfde lijn rijdt. Denk dat het te maken heeft wanneer je na de chicane de achtervleugel open wil zetten.
Als je beide wil kijken, zet je een laptop met stream op tafel in de woonkamer of zo.quote:
Ik heb dus precies andersomquote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Hmmm iemand die een leuke stream heeft voor op een ipad? M'n netbook gaat niet zo goed overweg met streams. Althans, het geluid is perfect, het beeld wil alleen niet mee.....
Volgens mij ontlopen ze elkaar...of zie ik dat verkeerd?quote:
Dat zie je verkeerd, Quali is van 19-20uur en wedstrijd van 18 tot 19:45, daarom heeft RTL7 de uitzending opgeschoven maar is het dus niet live.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:40 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Volgens mij ontlopen ze elkaar...of zie ik dat verkeerd?
Ah, dat is dus het addertje onder het gras. Zover had ik nog niet gekeken, dank voor de uitleg.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, Quali is van 19-20uur en wedstrijd van 18 tot 19:45, daarom heeft RTL7 de uitzending opgeschoven maar is het dus niet live.
ja, nu ik het terugzie, is dat wat vreemd, inderdaad. Het is er wel smal en je kijkt ver de bocht in, maar dan nog is het niet handig om over het lijntje te gaanquote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:53 schreef Desunoto het volgende:
Ik bedoelde dat hij op het gras zat bij het aanremmen. Dat zie je maar weinig F1 coureurs doen... het is eerder een beginnersfout. Maar goed, kan gebeuren. In de kwalificatie/race zal die dat niet meer doen.
Nee, zeker niet. Vrijdag was het geen goed weer daarvoor.quote:
Er is nu geen regen meer verwacht en zondag gaat het 27 graden worden volgens de experts.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:13 schreef ElmarO het volgende:
Qua festivals doel je dan neem ik aan op het feest in Crescent Street en een Francophone Festival in de buurt van metrostation Place Des Arts(?). Was vorig jaar ook erg leuk.
We zitten in Canada, dit betekent dat er tijdsverschil is.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:54 schreef Eenskijken het volgende:
Is de race morgen nou pas om 19.00? WTF zo laat :/
20.00quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:54 schreef Eenskijken het volgende:
Is de race morgen nou pas om 19.00? WTF zo laat :/
Dan is er qua festivals volgens mij zelfs nog net wat meer dan vorig jaar. Vorig jaar was het op Crescent Street op een donderdag ook best druk. Toen kon je 's middags een handtekening scoren, maar dat was helaas net wat te vroeg.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er is nu geen regen meer verwacht en zondag gaat het 27 graden worden volgens de experts.
Naast die twee festivals is er nog een bierfestival, wat grote markten en in Little Italy is een optocht van Fiat's en Ferrari's en een Amerikaanse autoshow gecombineerd met een pop/rock muziekfestival.
Crescent Street viel wat tegen, vooral heel erg druk op donderdagavond al (toen kon je er een handtekening krijgen van Kimi, gisteren van Emerson
Je zit ergens anders dan ik zat. Ik doe een pure gok; tribune 32?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:02 schreef DutchTrain het volgende:
[ afbeelding ]
Niet helemaal geslaagde poging om de verschillende lijnen te laten zien. Alonso bleef consequent van de kerbs af aan de buitenkant, Vettel reed elk rondje net op het eerste randje en de HRT's en Caterham's gleden iedere keer vanzelf wel of niet de kerb op (de sporen van Narain staan er nog, als je ziet hoeveel moeite ze hebben om die dingen op de baan te houden was dit wel te verwachten).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan vast en zeker iemand plakken als ik niet de lapo heb
[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 09-06-2012 16:01:07 ]Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Je haalt me de woorden uit mn mondquote:[vosss-modus]Wanneer begint die seniele ouwe geldwolf nu een in te zien dat we in een digitaal tijdperk leven en dat er behoefte is aan goede streamsVuige in het verleden vastgeroeste lul!!! [/Vosss-modus]
Thanks. Vergeet ze ook zeker niet in 1 van de F1 topics te gooien of maak er een leuk verslagje van voor op FOK!Sport; dat kan ook nog mocht je daar zin in hebbenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:02 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, zeker niet. Vrijdag was het geen goed weer daarvoor.
Nee joh, er zitten nog Bridgestones op die wagenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:57 schreef vosss het volgende:
Weer een bever? Die hebben toch een hoop geluk daar zeg. Volgens mij doen ze het er gewoon om
Ow verrek. Maar het is niet R Schumacher en die had ook een bever toenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee joh, er zitten nog Bridgestones op die wagen
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:05 schreef M.Melandri het volgende:
Rosberg stuk, zeker de auto van Schumi gepakt
Zeer mooi, avondje TV kijken dus. Straks even een krat bier halen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, Quali is van 19-20uur en wedstrijd van 18 tot 19:45, daarom heeft RTL7 de uitzending opgeschoven maar is het dus niet live.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |