1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Pos Driver Team Time Laps 1. Fernando Alonso Ferrari 1m16.265s 22 2. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m16.630s + 0.365 17 3. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m16.711s + 0.446 19 4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m16.747s + 0.482 12 5. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m16.760s + 0.495 20 6. Felipe Massa Ferrari 1m16.843s + 0.578 19 7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m17.038s + 0.773 21 8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m17.190s + 0.925 13 9. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m17.222s + 0.957 14 10. Nico Rosberg Mercedes 1m17.261s + 0.996 18 11. Michael Schumacher Mercedes 1m17.413s + 1.148 14 12. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m17.631s + 1.366 18 13. Mark Webber Red Bull-Renault 1m18.106s + 1.841 14 14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m18.209s + 1.944 25 15. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m18.252s + 1.987 28 16. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m18.302s + 2.037 16 17. Bruno Senna Williams-Renault 1m18.617s + 2.352 20 18. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m19.03$s + 2.774 20 19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m19.341s + 3.076 16 20. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m20.838s + 4.573 26 21. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m20.895s + 4.630 18 22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m21.638s + 5.373 9 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m22.423s + 6.158 15 24. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | 1. Jenson Button McLaren 01:15.746 15 2. Romain Grosjean Lotus 01:16.138 18 3. Felipe Massa Ferrari 01:16.602 20 4. Fernando Alonso Ferrari 01:16.661 22 5. Pastor Maldonado Williams 01:16.820 19 6. Nico Rosberg Mercedes 01:17.021 14 7. Mark Webber Red Bull 01:17.148 22 8. Kamui Kobayashi Sauber 01:17.153 21 9. Michael Schumacher Mercedes 01:17.293 11 10. Sebastian Vettel Red Bull 01:17.303 20 11. Lewis Hamilton McLaren 01:17.375 18 12. Paul di Resta Force India 01:17.395 21 13. Bruno Senna Williams 01:17.655 18 14. Nico Hülkenberg Force India 01:17.800 24 15. Sergio Perez Sauber 01:18.251 24 16. Vitaly Petrov Caterham 01:18.440 24 17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 01:18.522 22 18. Daniel Ricciardo Toro Rosso 01:18.808 26 19. Kimi Räikkönen Lotus 01:19.267 25 20. Timo Glock Marussia 01:19.309 29 21. Heikki Kovalainen Caterham 01:20.029 13 22. Charles Pic Marussia 01:20.240 21 23. Pedro de la Rosa HRT 01:20.631 12 24. Narain KarthikeyanHRT 01:20.886 10 |
:pquote:
quote:Op zondag 27 mei 2012 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je je verstand uitschakelt kun je net doen alsof het spannend is.
schadeclaims wegens kapoet cameraquote:Op zondag 27 mei 2012 15:48 schreef dyonvbaal het volgende:
lijkt me leuk als webber nou bij het zwembad de muur in duikt met iedereen zo dicht erop
Dat valt reuze mee, hij heeft effectief alleen Hamilton ingehaald. Schumacher en Grosjean zijn uitgevallen.quote:
Die had ie al bij de start.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:49 schreef zoem het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, hij heeft effectief alleen Hamilton ingehaald. Schumacher en Grosjean zijn uitgevallen.
Dat was Vettel.quote:
Is al eerder op TV geweestquote:Op zondag 27 mei 2012 15:52 schreef Mickeys het volgende:
en dan vanavond 22 uur op rtl7 Ayrton Senna
Klopt, al veel vakerquote:
quote:
Dus met Kalffquote:
200.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:57 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Hoeveel rondes worden daar gereden?
Dat is toch ook spektakel?quote:Op zondag 27 mei 2012 15:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
200.
Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden, duurde 4 uur.
Is altijd mooi.quote:
Ik vond het wel meevallen, iedereen werd opzij geduwd door Alonso of Massa volgens mij? Volgens mij kon Grosjean ook nergens heen. Hopelijk laten ze start nog zienquote:Op zondag 27 mei 2012 16:00 schreef M.Melandri het volgende:
Grosjean volgende race 20plaatsen straf? Of mag hij door blijven gaan met die debiele acties bij de start....
Werd door een Ferrari weggedrukt, dus niets debiels aan.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:00 schreef M.Melandri het volgende:
Grosjean volgende race 20plaatsen straf? Of mag hij door blijven gaan met die debiele acties bij de start....
Hij ging naar links maar daar zat Schumacher...maarja in Maleisie kreeg hij ook geen straf.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vond het wel meevallen, iedereen werd opzij geduwd door Alonso of Massa volgens mij? Volgens mij kon Grosjean ook nergens heen. Hopelijk laten ze start nog zien
Maar volgens mij werd hij door een Ferrari naar links geduwd, en de Ferrari weer door iemand andersquote:Op zondag 27 mei 2012 16:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij ging naar links maar daar zat Schumacher...maarja in Maleisie kreeg hij ook geen straf.
Op onboard van Schumacher zie je dat hij wel een halve meter van die Ferrari vandaan zat en zomaar naar links ging.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:02 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Werd door een Ferrari weggedrukt, dus niets debiels aan.
Die van de Zwitserse spoorwegen misschien, zo voorspelbaar. Hulde voor Webber voor eens een keer niet zijn start verkloten.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:01 schreef M.Melandri het volgende:
Kwali was mooi gisteren, race leek meer op een dienstregeling van de NS
Ben ik met je eensquote:Op zondag 27 mei 2012 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
als ik zo de beelden van de start terugkijk dan had Vettel eigenlijk zich terug moeten laten zakken tot achter Räikkönen. Hij sneed namelijk de eerste bocht vol af, weliswaar vanwege de crash van Grosjean, maar hierdoor profiteerde hij er wel optimaal van. Een beetje te goed naar mijn mening zelfs, want echt voor Räikkönen liggen deed hij tot op dat moment niet namelijk.
Nou, nee. Hij had er inderdaad voordeel van, maar hij had geen keus. In dit geval is dat gewoon pech voor Raikkonen. Dat Vettel de bocht eigenlijk afsnijdt is vanwege de crash geen issue meer.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
als ik zo de beelden van de start terugkijk dan had Vettel eigenlijk zich terug moeten laten zakken tot achter Räikkönen. Hij sneed namelijk de eerste bocht vol af, weliswaar vanwege de crash van Grosjean, maar hierdoor profiteerde hij er wel optimaal van. Een beetje te goed naar mijn mening zelfs, want echt voor Räikkönen liggen deed hij tot op dat moment niet namelijk.
Met het afsnijden zelf heb ik in dit geval geen moeite, wel met het feit dat Vettel hierdoor veel terrein heeft gewonnen. Hij kwam immers naast Massa uit en niet naast Räikkönenquote:Op zondag 27 mei 2012 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou, nee. Hij had er inderdaad voordeel van, maar hij had geen keus. In dit geval is dat gewoon pech voor Raikkonen. Dat Vettel de bocht eigenlijk afsnijdt is vanwege de crash geen issue meer.
Als je de herhaling ook kijkt zie je dat Vettel bijna de muur in wordt gedrukt door de auto van Grosjean.
De stewards vonden het blijkbaar ok maar hij wint er wel makkelijk 2 plekken mee, soms zit het meequote:Op zondag 27 mei 2012 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou, nee. Hij had er inderdaad voordeel van, maar hij had geen keus. In dit geval is dat gewoon pech voor Raikkonen. Dat Vettel de bocht eigenlijk afsnijdt is vanwege de crash geen issue meer.
Als je de herhaling ook kijkt zie je dat Vettel bijna de muur in wordt gedrukt door de auto van Grosjean.
Mja, zoals ik al zei. Dat is pech voor Raikkonen. Iemand die crasht benadeelt ook soms anderen, helaas.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met het afsnijden zelf heb ik in dit geval geen moeite, wel met het feit dat Vettel hierdoor veel terrein heeft gewonnen. Hij kwam immers naast Massa uit en niet naast Räikkönen
was idd pech voor Kimi, maar waar het mij om gaat is dat Vettel er wel erg veel voordeel uit haalde en geen enkele moeite deed om zich aan de ongeschreven regels te houden en even in te houdenquote:Op zondag 27 mei 2012 16:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mja, zoals ik al zei. Dat is pech voor Raikkonen. Iemand die crasht benadeelt ook soms anderen, helaas.
Nee was gewoon niet zo handig, hij lag dacht ik 45 seconden achter op de top 6, dus die hadden makkelijk kunnen reageren, voor die paar puntjes die hij had kunnen winnen gewoon teveel risico maar misschien waren zijn banden sowieso opquote:Op zondag 27 mei 2012 16:38 schreef Meike26 het volgende:
Precies, soms heb je geluk, soms botte pech.
Wel gewaagd wat Vergne deed met de intermediates. Als de regen echt was gekomen, had hij misschien wel het podium gehaald
Ok, laat ik het anders uitleggen.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was idd pech voor Kimi, maar waar het mij om gaat is dat Vettel er wel erg veel voordeel uit haalde en geen enkele moeite deed om zich aan de ongeschreven regels te houden en even in te houden
dat laatste is precies mijn reden om te zeggen dat Vettel er te veel voordeel van heeft gehad. Er is dus wel een verschil, omdat asfalt nu eenmaal wat meer grip biedt dan grasquote:Op zondag 27 mei 2012 16:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok, laat ik het anders uitleggen.
Stel, het gebeurde niet in Monaco maar op een ander circuit met meer ruimte. Grosjean crasht, Kimi moet uitwijken naar de buitenkant, Vettel naar de binnenkant en hij moet een stukje over het gras. Beiden halen uiteindelijk de bocht, maar Vettel heeft voordeel en komt voor Raikkonen de bocht uit. Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat Vettel die plek niet hoeft terug te geven.
Dit is hetzelfde. Het enige verschil is dat in Monaco de eerste bocht toevallig asfalt aan de binnenkant heeft.
En wat kan Vettel daar precies aan doen?quote:Op zondag 27 mei 2012 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste is precies mijn reden om te zeggen dat Vettel er te veel voordeel van heeft gehad. Er is dus wel een verschil, omdat asfalt nu eenmaal wat meer grip biedt dan gras
op z'n rem gaan staan, maar begrijpelijk dat hij dat niet deedquote:Op zondag 27 mei 2012 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En wat kan Vettel daar precies aan doen?
inhouden. Hij ging volgas als een streep door de binnenzijde van de eerste bocht en deed geen enkele moeite om de anderen nog een kans te gevenquote:Op zondag 27 mei 2012 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En wat kan Vettel daar precies aan doen?
Je weet dat dit F1 is en niet de zondagmiddagamateurs? Kom op man.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
inhouden. Hij ging volgas als een streep door de binnenzijde van de eerste bocht en deed geen enkele moeite om de anderen nog een kans te geven
Pak de onboard van Schumacher er eens bij en je ziet dat hij gewoon een halve meter tot meter over heeft t.o.v. Alonso en daarna gaat hij gewoon naar links alsof Schumacher er niet is.quote:
Hij raakt Alonso toch? Vandaar dat hij naar links schietquote:Op zondag 27 mei 2012 16:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Pak de onboard van Schumacher er eens bij en je ziet dat hij gewoon een halve meter tot meter over heeft t.o.v. Alonso en daarna gaat hij gewoon naar links alsof Schumacher er niet is.
Alonso kwam in zijn buurt en toen ging hij veel te ver naar links, Schumacher heeft hij nooit gezien.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij raakt Alonso toch? Vandaar dat hij naar links schiet
Uiteraard weet ik dat en dat de coureurs optimaal willen profiteren van de kansen die hen geboden worden, maar Vettel deed dat imo te veel en het is dan ook jammer dat de stewards of Red Bull niet ingrepen.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je weet dat dit F1 is en niet de zondagmiddagamateurs? Kom op man.
Ik dacht dat ze elkaar raakten dat zei Alonso ook op de persconferentiequote:Op zondag 27 mei 2012 17:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Alonso kwam in zijn buurt en toen ging hij veel te ver naar links, Schumacher heeft hij nooit gezien.
Wellicht raakten ze elkaar iets, maar vervolgens gaat hij gewoon volledig zelf naar links. RTL+ liet het in slomo zien en toen kon je dat duidelijk zien, Lauda vond het ook een straf waard. Is overigens ook niet de 1e keer voor Grosjean natuurlijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze elkaar raakten dat zei Alonso ook op de persconferentie
quote:Op zondag 27 mei 2012 17:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wellicht raakten ze elkaar iets, maar vervolgens gaat hij gewoon volledig zelf naar links. RTL+ liet het in slomo zien en toen kon je dat duidelijk zien, Lauda vond het ook een straf waard. Is overigens ook niet de 1e keer voor Grosjean natuurlijk.
Duidelijk dat hij gewoon had moeten liften en niet verder naar links had moeten gaan....quote:
de actie van Maldonado was dat helemaal. Gewoon te laat remmen en bovenop de HRT knallenquote:Op zondag 27 mei 2012 17:07 schreef Aniron het volgende:
Als Schumacher al 5 plaatsen straf kreeg voor wat er bij de vorige race gebeurde vind ik toch echt dat Grosjean er ook minstes 5 moet krijgen. Dit was gewoon te lomp voor woorden en niet eens de eerste keer.
Echt duidelijk vind ik het niet hoor, maar hij kan alsnog een straf krijgen, stewards zijn er nu mee bezigquote:Op zondag 27 mei 2012 17:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Duidelijk dat hij gewoon had moeten liften en niet verder naar links had moeten gaan....
De stewards konden helemaal niet ingrijpen.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat en dat de coureurs optimaal willen profiteren van de kansen die hen geboden worden, maar Vettel deed dat imo te veel en het is dan ook jammer dat de stewards of Red Bull niet ingrepen.
Als je daarmee een crash vermijdt ja......quote:Het zal voor de uiteindelijke uitslag van de race niets uitgemaakt hebben, maar als je dit soort gevallen niet beter bestudeert lijkt het wel een vrijbrief te zijn om na de start vaker een stukje af te snijden.
En je kunt niet uitleggen waarom. Ok. Duidelijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat en dat de coureurs optimaal willen profiteren van de kansen die hen geboden worden, maar Vettel deed dat imo te veel
Nee.quote:Het zal voor de uiteindelijke uitslag van de race niets uitgemaakt hebben, maar als je dit soort gevallen niet beter bestudeert lijkt het wel een vrijbrief te zijn om na de start vaker een stukje af te snijden.
Dat heb ik eerder al gedaanquote:Op zondag 27 mei 2012 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En je kunt niet uitleggen waarom. Ok. Duidelijk.
toch wel, want je kunt nu zeggen ik moest uitwijken voor een andere coureur en zomaar een stukje afsteken en er zelf van profiteren. Misschien dat het meevalt, maar daarvoor moet wel een grens aangegeven worden, eentje die imo steeds meer richting de verkeerde kant opschuift.quote:Nee.
Dat was het dus inderdaadquote:Op zondag 27 mei 2012 16:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Vergne was inderdaad al heel vroeg in de race op supersofts overgegaan, zijn banden waren sowieso al op, was het gokje waard.
Nee. Je zegt alleen dat Vettel op de rem had moeten gaan. Waarom kun je niet uitleggen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iets verder teruglezen. Vettel ging ongeveer tegelijk met Räikkönen de bocht in, maar kwam er door het afsteken naast Massa weer uit.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Je zegt alleen dat Vettel op de rem had moeten gaan. Waarom kun je niet uitleggen.
Nee. Door het uitwijken. Let op het verschil.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iets verder teruglezen. Vettel ging ongeveer tegelijk met Räikkönen de bocht in, maar kwam er door het afsteken naast Massa weer uit.
het is hoe je het noemen wilt, maar je impliceert hiermee wel dat Vettel voordeel heeft gehad van zijn actie en imo was het te veel voordeelquote:Op zondag 27 mei 2012 17:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Door het uitwijken. Let op het verschil.
12 uur lokale tijd, moet 18 uur hier zijnquote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef vosss het volgende:
Hey koekebakkers, weet iemand van mijn fokvriendjes hoelaat de start van indy is
Ik denk ook 18 uur, tis toch altijd 1 uur voorbeschouwen?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
12 uur lokale tijd, moet 18 uur hier zijn
Dat klopt. Hij had het voordeel dat hij niet tegen Grosjean aanreedt.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is hoe je het noemen wilt, maar je impliceert hiermee wel dat Vettel voordeel heeft gehad van zijn actie
En je kunt nog steeds niet uitleggen waarom.quote:en imo was het te veel voordeel
Je zegt alleen dat het te veel voordeel is. Maar wat is te veel? Wie bepaalt dat? Jij?quote:
nee, de stewards.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je zegt alleen dat het te veel voordeel is. Maar wat is te veel? Wie bepaalt dat? Jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |