quote:
Op vrijdag 8 juni 2012 11:01 schreef Kimilotus het volgende:[..]
Ben niet per se tegen Alonso maar ik ben gewoon geen fan hem, schumi en Kimi daarentegen weer wel. Tevens ben ik voor de 7e uit 7 en ik gun het beide om weer te winnen
Wel apart dat ik hier nog niemand over Jaques Villeneuve heb zien berichten, dan doe ik het zelf maar even
Op formule1.nl kan je dit lezen Villeneuve is het met Fernando Alonso eens dat er tegenwoordig minder respect is tussen de coureurs. "In de tijd dat de Formule 1 levensgevaarlijk was, twintig tot dertig jaar geleden, haalden de coureurs geen trucjes met elkaar uit", zegt Villeneuve in The Guardian. "Het risico om te sterven was zo groot. Er was wederzijds respect. Het was een kwestie van gezond verstand. Dat lijkt tegenwoordig te ontbreken."
"De coureurs hadden bovendien hard gewerkt om de Formule 1 te halen", vervolgt Villeneuve. "Ze konden niet op hun twaalfde instappen en ervan profiteren dat alles voor ze geregeld was. Het kostte bloed, zweet en tranen. Nu rijden er kinderen in de Formule 1 en zo gedragen ze zich ook."
De Canadees meent dat de jonge coureurs zich onvoldoende bewust zijn van de gevaren van de sport. "Ze staan er niet bij stil dat het op een dag weer goed mis kan gaan. Iedereen is in slaap gevallen. Ze denken dat de Formule 1 een computerspel is. Maar dat is het niet. Het is nog altijd een zeer gevaarlijke en zware sport."
En hoe veel gelijk heeft hij, dan kom ik bij de crash van Perez in Monaco van vorig jaar. Dit kwam doordat de Mexicaan dacht het nodig te hebben om op het stuur dingen te veranderen bij het uitkomen van de tunnel. Daardoor week hij van zijn lijn af, kwam op het vuile en de rest is history. ´´Vroeger´´ moest men continu opletten, wetende dat een fout letterlijk fataal kon zijn. Ik zeg niet dat dit terug moet, maar de crash van Perez is voor mij, in tegenstelling tot bijna alle anderen volgens mij, juist een teken dat de F1 te veilig is. En Villeneuve geeft het hier goed weer.
En dan zegt hij vanochtend in de Telegraaf nog iets: de bandenloterij vind hij niets. Hij sluit zich daarmee aan bij o.a. Schumacher. Eerst was ik het ook met Schumacher eens, maar later vond ik toch ook dat men altijd al op de banden moest letten.
Maar eigenlijk sta ik daar nu weer anders tegenover, want Villeneuve zegt: ,,De banden zijn tijdens de race ineens weg en dan kan je als coureur weinig meer doen (Kimi China...).
En dan waarom ik reageer op jou, dat je 7 uit 7 wilt, want daarover zegt Jaques terecht: ,,Het is niet goed voor de sport dat een underdog als Maldonado wint, het is leuk als iemand de gevestigde orde kan verslaan, maar dat moet eens in de zoveel tijd kunnen gebeuren en niet iedere race.'' En dan de simpele uitsmijter, waar iedereen het eigenlijk toch mee eens zou moeten zijn, maar helaas niet aan de orde is momenteel: ,, In de Formule 1 zou de beste moeten winnen''
Een mooi duel tussen 2 toppers is het mooist, zoals Senna vs Prost, of Hakkinen vs Schumacher. Zoals de race op de Nurburgring in 2000, in de regen, Hakkinen en Schumi zetten het complete veld op een ronde! Echt, een eigen competitie hadden die twee, dat is het mooist. Als aan het eind van dit seizoen iemand wint, met 3 punten op nr 2, 6punten op nr 3, 8 op nr 4 .... Dan is het wel een kampioen, maar toch ook weer niet....