is niet raar, dat geeft gewoon aan dat ALLES GOED MOET ZIJN. dus als je uit het vliegtuig stapt moet je al KLAAR ZIJN!quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:07 schreef Henno het volgende:
Dus de vakjury baseert hun oordeel op een andere voorstelling dan het publiek? Vind ik zelf een beetje raar.
Nou, dat is vrij normaal dat een act nog aangepast wordt als je daar voor het eerst op het podium staat hoor. Je weet nou eenmaal vantevoren ook niet precies wat wel of niet werkt met de staging en camera's enzo. Daar zijn juist die repetities voor, om de puntjes op de i te zetten en kleine aanpassingen te kunnen maken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
is niet raar, dat geeft gewoon aan dat ALLES GOED MOET ZIJN. dus als je uit het vliegtuig stapt moet je al KLAAR ZIJN!
dus niet zoals joan en co op de 1e repetitie dag zelf nog vanalles veranderen en bepalen.
Betekent dat dat er 8 nummers gekozen worden in een combinatie van jurypunten en televotepunten, één nummer alleen door het publiek en één nummer alleen door de jury?quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:12 schreef Jason22 het volgende:
weet trouwens iemand wat dit betekend? stond op de eurovisie site.
•Eight songs agreed by both juries and televoters, but one was thanks to televoters and one made it thanks to the jury.
dit waren geen puntjes op de iquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:12 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou, dat is vrij normaal dat een act nog aangepast wordt als je daar voor het eerst op het podium staat hoor. Je weet nou eenmaal vantevoren ook niet precies wat wel of niet werkt met de staging en camera's enzo. Daar zijn juist die repetities voor, om de puntjes op de i te zetten en kleine aanpassingen te kunnen maken.
Dat is toch op donderdag?quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:11 schreef grazz het volgende:
Nog een uur ofzo dan zal ze wel op moeten. GOO Joan
Generale repetitie en het optreden waarop de vakjury haar punten zal geven.quote:
Ik denk dat één nummer zoveel televotes had dat de juryvotes niet meer doorslaggevend was?quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:13 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Betekent dat dat er 8 nummers gekozen worden in een combinatie van jurypunten en televotepunten, één nummer alleen door het publiek en één nummer alleen door de jury?
Precies, zoals ze het nationale festival won dus.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik denk dat één nummer zoveel televotes had dat de juryvotes niet meer doorslaggevend was?
Ja, ik denk dat dat Cyprus was. Hoewel de jury vorig jaar valszingende landen soms ook rijkelijk beloonde.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik denk dat één nummer zoveel televotes had dat de juryvotes niet meer doorslaggevend was?
het gaat om de act, niet om het liedje. dus hopelijk heeft joan een goede act en een kut nummer.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dat Cyprus was. Hoewel de jury vorig jaar valszingende landen soms ook rijkelijk beloonde.
Dat had een hele goede reden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:07 schreef Henno het volgende:
Dus de vakjury baseert hun oordeel op een andere voorstelling dan het publiek? Vind ik zelf een beetje raar.
Nee, 8 nummers stonden in de top 10 van zowel de jury als de televoters. Een nummer stond wel in de jury top 10, maar niet in de televoters top 10 en andersom.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:13 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Betekent dat dat er 8 nummers gekozen worden in een combinatie van jurypunten en televotepunten, één nummer alleen door het publiek en één nummer alleen door de jury?
Geeft niet hoor.quote:
Microfoon test op de streamquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:45 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Heeft hole1988 weer een streampje?
Over 10 minuten aan microfoongetikquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:47 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Wat een interessant getik op die microfoon zeg
Wanneer begint de juryfinale eigenlijk?
Had ik trouwens al gezegd dat je geweldig bent?quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:45 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Microfoon test op de streamhttp://songfestival.hole1988.nl/ en dan Live > EBU (Halve Finale 1)
Whaaaaa dank jequote:Op woensdag 23 mei 2012 20:45 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Microfoon test op de streamhttp://songfestival.hole1988.nl/ en dan Live > EBU (Halve Finale 1)
Klik even hierquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:56 schreef Pluto1975 het volgende:
Oh, gelukt, zie nu een bierbuik en een microfoon
Waar?quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:52 schreef BVO het volgende:
De odds zijn gelijk sky high gegaan zegNu bijna favoriet om laatste te eindigen
.
quote:The Netherlands - Joan in bright blue dress and headress - I love this look. The flame buckets are lit and it gives the performance a kinda campfire feel to it. Joan appears to be struggling a little vocally. I have heard it better. Joan works the camera well and is enjoying herself. The band joining her on the stage gives a friendly feel to the end of the song. Still a qualifier for me.
quote:03. Netherlands
Joan sure light her fire on stage! She is wearing a turquoise dress and her Indian head-dress, and plays the guitar during the song. She is alone on stage, while the others (guitarist, accordeon player, etc.) are on the catwalk, joining her on stage at the end of the song. There are many weird camera shots. Her vocals are ok, but she has had much better performances during rehearsals than this one tonight.
quote:03. Netherlands
Why is the band over on the catwalk?! That really is beyond my why they’ve chosen to do that, and it makes the whole thing look a bit messy. The head-dress is on, and Joan is sounding better than she did earlier. Not sure how to call this one either way.
Vind ik ook.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:06 schreef grazz het volgende:
Van de tweede generale:
The band joining her on the stage gives a friendly feel to the end of the song.
Het liedje van de 3Js was NIET ruk. Het optreden wel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:04 schreef ato het volgende:
Kom op Joan![]()
Idd was het liedje van de 3 J's ruk, optreden nog rukker
twitter:KoosShow6 twitterde op woensdag 23-05-2012 om 21:59:02Joan lijkt ietwat nerveus bij optreden voor vakjury #Songfestival. Regie perfect!!! #Bakoe @shownieuws reageer retweet
Precies. De 3J's waren prima, alleen het optreden was ruk. Eigenlijk hetzelfde als nu maar dan andersquote:Op woensdag 23 mei 2012 22:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het liedje van de 3Js was NIET ruk. Het optreden wel.
Ik vind het echt niet zo heel kut klinken als dat mensen vanmiddag aangaven hoor... true ze heeft het beter gezongen dan dit... maar de vibe van het liedje gaat echt niet verlorenquote:
Daar kan ze niet veel aan doen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:25 schreef marcodej het volgende:
In dit veld heeft ze het echt aan zichzelf te danken als ze niet doorgaat. (...) Maar bovenal was het zangtechnisch erg geforceerd, ze moest erg werken om de laagtes eruit te krijgen.
Ik nietquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben er wel gerust op. Stelletje ongelovers.
2 punten verschil met de laatste plaatsquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:12 schreef Greys het volgende:
Die ene punt verschil nog maar met die hele lerp landen er onder
Ik weet niet of je het hebt gezien, hoor, maar de Zweedse dame zong wel gruwelijk vals.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:16 schreef Drrk het volgende:
Turkije boven Zweden, na het optreden van vanavond al helemaal niet meer geloofwaardig.
Volgens mij heeft iemand lopen klooien met die touchscreen hoorquote:Op woensdag 23 mei 2012 22:26 schreef grazz het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KoosShow6 twitterde op woensdag 23-05-2012 om 21:59:02Joan lijkt ietwat nerveus bij optreden voor vakjury #Songfestival. Regie perfect!!! #Bakoe @shownieuws reageer retweet
Dat viel echt wel meequote:Op woensdag 23 mei 2012 23:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het hebt gezien, hoor, maar de Zweedse dame zong wel gruwelijk vals.
Heb Zweden inderdaad gemist. Maar dan klinkt het nog enigszins aannemelijk. Neemt niet weg dat ik het onbegrijpelijk vind dat Turkije bovenaan staat.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het hebt gezien, hoor, maar de Zweedse dame zong wel gruwelijk vals.
Volgens een blogger ligt de verhouding tussen de stemmende journalisten verkeerd. Meer Turkse journalisten die gestemd hebben.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:28 schreef Drrk het volgende:
[..]
Heb Zweden inderdaad gemist. Maar dan klinkt het nog enigszins aannemelijk. Neemt niet weg dat ik het onbegrijpelijk vind dat Turkije bovenaan staat.
Serieus Turkije bovenaanquote:
Shit die hebben ook op Joan gestemdquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Volgens een blogger liggen de verhoudingen van stemmende journalisten verkeerd. Meer Turkse journalisten die gestemd hebben.
Nee ,de 3J's konden niet zingen. Ik heb drie jaar in Engeland gewoon maar man man man, verstond geen woord van het liedje.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:27 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Precies. De 3J's waren prima, alleen het optreden was ruk. Eigenlijk hetzelfde als nu maar dan anders
Ze kunnen prima zingen, alleen hun Engels was beroerdquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nee ,de 3J's konden niet zingen. Ik heb drie jaar in Engeland gewoon maar man man man, verstond geen woord van het liedje.
Overdrijf niet. Turkije had een redelijk liedje. Niet heel speciaal, dat wel, maar zeker beter dan een groot deel van de nummers van vanavond of dinsdag.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:28 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Dat viel echt wel meeEn zelfs dan zou de act van Zweden nog beter zijn dan die van Turkije. Als Turkije niet zoveel Turkendiaspora had overal dan had dat lang geen schijn van kans gemaakt joh.
Onverstaanbaar is iets anders dan niet kunnen zingenquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nee ,de 3J's konden niet zingen. Ik heb drie jaar in Engeland gewoon maar man man man, verstond geen woord van het liedje.
Oef, als dit inderdaad klopt dan weet ik niet of wij dan wel waarde moeten hechten aan die hele poll. Al zitten de Turken natuurlijk wel lekker verspreid door geheel Europa.quote:
Dit zijn journalisten, lieverd.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Serieus Turkije bovenaanDie Turken moeten echt een keer ophouden met hun diasporapolitiek.
EK.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:35 schreef creno het volgende:
Nederland heeft ooit 1 keer een EK of WK voetbal gewonnen en 4 keer het songfestival !
Dus waar moeten we dan niet meer aan meedoen ?
En ze stonden daar als drie zoutzakken. Vooral die zanger dacht dat hij al gewonnen had voordat hij zong. Ik had alleen een beetje sympathie voor die blonde die los ging met zijn gitaar.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ze kunnen prima zingen, alleen hun Engels was beroerd. Sowieso jammer dat ze in het Engels zongen.
Ik word er wél erg blij van eigenlijkquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:34 schreef Tha_Erik het volgende:
http://www.twitvid.com/NWDNG
TV, hier is Joan van vanavond.
Precies. En ook nog eens een act die er redelijk uitspringt (anders dan de andere acts), met dat bootgebeuren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:33 schreef Greys het volgende:
Ik vond Turkije zeker wel leuk vanavond, zeker tussen die depressieve rommel.
Aanstekelijk riedeltje
Nee hoor is Terechtquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:35 schreef Madame_Paon het volgende:
Zweden op 1 was ook belachelijk. Dat liedje stelt helemaal niks voor; zo'n lied heb ik al duizend keer eerder gehoord.
Nog even goed gekeken, en ze stráált wel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik word er wél erg blij van eigenlijk. Die act valt me alles mee, en het is goed in beeld gebracht en Joan lijkt wel echt te genieten
.
Na op jullie reacties te zijn afgegaan vind ik het meevallen. Ik heb het liedje nog niet 'kapot' geluisterd, en ik hoor niet heel veel verschil met vorige optredens. Ik vind de laatste halve minuut het beste, beginnend bij het langzame (aah aaahaah) stukje. Het begin oogt erg leeg en die band zo apart van Joan vind ik raar, om niet over die vrouw achter Joan te beginnen die heel eenzaam in een hoekje is gestopt. Maar dat zijn details.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik snap het negativisme van sommigen niet... dit is toch gewoon prima. Ietsiepietsie onzeker soms maar dat maakt het juist breekbaar... maar verder niet heel vals en de vibe van het liedje komt perfect over... en het publiek deed prima meequote:Op woensdag 23 mei 2012 23:34 schreef Tha_Erik het volgende:
ja ik moet zeggen dat dit echt veel beter is dan de repetities tot nu toequote:Op woensdag 23 mei 2012 23:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik word er wél erg blij van eigenlijk. Die act valt me alles mee, en het is goed in beeld gebracht en Joan lijkt wel echt te genieten
.
Bij Sieneke heb ik voorspeld dat ze toch nog best veel punten zou krijgen en bij de 3js had ik voorspeld dat ze als laatste zouden eindigen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap het negativisme van sommigen niet...
Het is juist de bedoeling dat het tam en chill blijft tochquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:48 schreef Paxcon het volgende:
Waarom knalt dat refrein er niet wat meer in?
Beetje tamme boel zo..
Oh ik durf nog niet te kijken lolquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap het negativisme van sommigen niet... dit is toch gewoon prima. Ietsiepietsie onzeker soms maar dat maakt het juist breekbaar... maar verder niet heel vals en de vibe van het liedje komt perfect over... en het publiek deed prima mee
Kijk maar grazz... je zult er beter door slapenquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:55 schreef grazz het volgende:
[..]
Oh ik durf nog niet te kijken lolDus het valt wel mee? En die vuurdingetjes...niet te hoog zodat we Joan niet meer zien? En swingt de band een beetje?
Ey, jij gaat wel ff stemmen he!!! Kom op Sverige, we willen met jullie mee de finale in!!quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het viel me echt mee! Mooi in beeld gebracht, geen storend achtergrondkoortje, Joan zag er mooi uit, mooi decor met dat vuur.![]()
Maar of we genoeg punten scoren...ik hoop het, maar ben nog niet overtuigd.
Het was niet op tv, we hadden een live stream.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:56 schreef JennaSometimes het volgende:
Had dit wel willen zien. Alleen ik had geen idee op welke zender het was uitgezonden.
Feit blijft wel dat het een beetje wegvalt in de gehele line-up. Mede ook door dequote:Op woensdag 23 mei 2012 23:55 schreef TheVulture het volgende:
Maar zo zagen jullie het toch ook op de stream dan? Ik had echt iets veel ergers verwacht op basis van jullie reacties
Ik ben heel blij met die tooi, want anders was het 'grijze muizen' erger geweest.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:57 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Feit blijft wel dat het een beetje wegvalt in de gehele line-up. Mede ook door deloting
.
Ik denk er nog ff over na...quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Kijk maar grazz... je zult er beter door slapen
Ik moet je gelijk geven, en het is zoals je ergens eerder al zei dat de meeste hier het nummer natuurlijk ook al wel er-rug vaak hebben gehoord.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap het negativisme van sommigen niet... dit is toch gewoon prima. Ietsiepietsie onzeker soms maar dat maakt het juist breekbaar... maar verder niet heel vals en de vibe van het liedje komt perfect over... en het publiek deed prima mee
Stem ruilen? Ik op Joan en jij op Loreen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ey, jij gaat wel ff stemmen he!!! Kom op Sverige, we willen met jullie mee de finale in!!
Hehe, dat was ik eigenlijk al van plan.quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:01 schreef grazz het volgende:
[..]
Stem ruilen? Ik op Joan en jij op Loreen?
Rare mensen zitter ertussen! Ze zeggen allemaal Noorwegen & Zweden...quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:02 schreef Toposcoupe het volgende:
Ouch... 2x genoemd aan de verkeerde kant
Gelukkig was het laatste optreden van Joan een hele verbetering.
Hoe kan je nou fan van de 3JS zijn?quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:00 schreef 3jskoningen2 het volgende:
http://www.twitvid.com/CDEYE?mixevent=endcard via deze link kun je het optreden bekijken zoals het morgen wordt uitgezonden (link is al eerder geplaatst weet ik). Toevallig kun je via die Lennart ook kijken naar de dress rehearsal van de 3JS, exact een jaar geleden. Ik heb ze nu allebei bekeken en moet zeggen (als 3js liefhebber) dat de staging van Joan echt vele malen beter is. Niet rommelig, goed georganiseerd, gewaagde camerastandpunten en als klap op de vuurpijl haar fantastische blik in de lens van de camera. Die is erg goed. Qua zang komt ze wat mij betreft onzekerder over dan in het NSF, maar dat is slechts een mening. De 3JS gaat ze verslaan, en dat zeg ik met pijn in het hart. Maar of ze de finale gaat halen?
Smaken verschillenquote:
#indianajoanquote:Op donderdag 24 mei 2012 00:06 schreef TheVulture het volgende:
Kunnen we nog iets met Twitter doen morgen... een Joan promocampagne launchen en haar trending maken
Dan zou ik niet op Kroatië stemmen want dat gaat er misschien om hangenquote:Op donderdag 24 mei 2012 00:01 schreef grazz het volgende:
Hehe, dat was ik eigenlijk al van plan.En op Kroatie
![]()
Het kan beter!quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:16 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Heb net de twitvid gekeken: GELUKKIG, Joan haar stem klinkt okee!! Als ze het morgen ook zo doet, is het perfect!
Ik denk ook dat Joan energie krijgt van het publiek. Ze zei in interviews dat ze er erg zin in heeft en ik weet zeker dat als ze hoort dat het publiek mee klapt dat ze zich ook ontspannen zal voelen. Komt helemaal goed!quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Het kan beter!
Het is nog zeker niet perfect
IETS meer energie nog, misschien een beetje wiebelen tijdens het refrein, nog iets meer plezier uitstralen. En heel hard duimen voor haar stem morgen.
HEB JE NOU AL GEKEKEN?quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:38 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Joan energie krijgt van het publiek. Ze zei in interviews dat ze er erg zin in heeft en ik weet zeker dat als ze hoort dat het publiek mee klapt dat ze zich ook ontspannen zal voelen. Komt helemaal goed!
quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Net even middels SMS familie in Turkije de instructie gegeven op Joan Franka te gaan stemmen, daar zij Turks DNA heeft is dat een bloedplicht.![]()
Griekenland heeft een mooi meeisje als afgezant maar die kan echt niet zingen en dansen
De Russische grootmoeders zouden weleens kunnen gaan winnen
Haha nee ik heb em net 10 sec. geleden toch maar niet aan geklikt..quote:
Oh lees dat berichtje nu pas. Ik verwacht best wel wat punten uit Turkijequote:
ja okee het kan iets beter, maar die eerste generale vandaag dacht ik 'ojee komt dat wel goed', deze generale viel daarbij gelukkig mee!quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Het kan beter!
Het is nog zeker niet perfect
IETS meer energie nog, misschien een beetje wiebelen tijdens het refrein, nog iets meer plezier uitstralen. En heel hard duimen voor haar stem morgen.
Ze zijn gewoon de Engelse taal niet machtig.quote:Op donderdag 24 mei 2012 01:12 schreef Steve het volgende:
Die presentatrice, mijn god zeg. Lijkt wel een robot.. Er moet in heel dat land toch wel iemand zijn die een béétje op een natuurlijke manier kan presenteren?
quote:AMSTERDAM - Het Zesde Zintuig, Petra Lakerveld, voorvoelt dat onze Joan vanavond de finale gaat halen. De 45-jarige blondine: 'Ze zit goed in haar vel. Joan is een positief optimistisch mens en gericht op anderen. Dat maakt dat het publiek haar gaat omarmen.'
Bron: www.telegraaf.nl
Ik vind de Cypriotische echt beeldschoonquote:Op donderdag 24 mei 2012 02:36 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[ afbeelding ]
Hier de Cypriotische en de Griekse kandidates naast elkaar. De Cypriotische lijkt wel een reus verleken bij die Griekse.
Ik ook... maar die loting en die hele Balkanhoek bij elkaar maken me toch erg onzeker....quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:54 schreef Quarant het volgende:
Spannend, nog twaalf uur.
Ik heb er wel een beter voorgevoel over dan bij de vertoning van de Toppers, de 3JS en Sieneke.
Ik zou ze allebei doen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 02:36 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[ afbeelding ]
Hier de Cypriotische en de Griekse kandidates naast elkaar. De Cypriotische lijkt wel een reus verleken bij die Griekse.
Nuttig, een paragnost die op uiterlijk afgaat.quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:23 schreef Drrk het volgende:
Voor iedereen die zich nog zorgen maakt:
[..]
Zeker! Ik zou zo die Griekse optillen om eens stevig te daggeren. En door die Cypriotische opgetild worden om eens stevig gedaggerd te worden.quote:
En ik maar denken dat mijn swamp ass door het warme weer kwam!quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:45 schreef Aoibhin het volgende:
Echt, mijn zenuwen, serieus... Vorig jaar was ik echt minder zenuwachtig (al blijf je altijd hoop houden natuurlijk), omdat je al van mijlenver aan zag komen dat het niets zou worden. Maar nu verdienen we het echt. Laat Joan alsjeblieft bij stem zijn vanavond!
En hoewel het liedje idd niet ruk was, was het zeker ook niet het beste liedje.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Onverstaanbaar is iets anders dan niet kunnen zingen
Die ene J is een van de allerbeste zangers van Nederland. Het kwam daar alleen niet echt over en de act was volkomen ruk.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:57 schreef speknek het volgende:
3Js zijn bagger, accepteer het nou eens, 13 punten waarvan 8 van Nederlandse Belgen en 5 van Bulgaren die hun gestolen mobieltje aan het testen waren.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:57 schreef speknek het volgende:
3Js zijn bagger, accepteer het nou eens, 13 punten waarvan 8 van Nederlandse Belgen en 5 van Bulgaren die hun gestolen mobieltje aan het testen waren.
Dinand, zucht... breek me de bek niet open... Ik vond het wel meevallen.. je kon in het begin wel horen dat ze zenuwachtig was. Ja het optreden is een beetje statisch, maar in tegenstelling bij de 3J's (wat ook nogal statisch was) staat hier wel iemand op het podium. Joan is en blijft een opvallende verschijning en ze heeft idd verdomd krachtige ogenquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
De 3J's waren echt puur slecht, en de zanger zo'n Dinand-janksmoel-wannabee.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:48 schreef speknek het volgende:
[..]
En ik maar denken dat mijn swamp ass door het warme weer kwam!
13 puntenquote:De 3JS zorgden voor een waar spektakel donderdagavond 12 mei 2011 tijdens de halve finale van het Euro Songfestival. Na een enigszins slaapverwekkend optreden van Oostenrijk, de act voor de 3JS, was het aan Nederland om de boel weer tot leven te wekken. En dat deden de 3JS meer dan overtuigend.
Songfestival-commentator Jan Smit was lyrisch over zijn dorpsgenoten: "super! dit kan niet meer misgaan dit." Op Twitter reageren BN'ers tevens positief over de Nederlandse inzending. "Zit te rillen gewoon! 3js waren heel goed...! Zang mocht alleen wat harder.. En nou duimen! SK", Twitteren Nick en Simon. Maurice Wijnen was ook meer dan lovend over het optreden: "Jan klonk als een klok; act had energie, stylish look. Mooi licht. Alleen balans leads / vocals tegen eind beetje zoek."
Songfestival kenner Cornald Maas was ook tevreden: "En als Jan Smit zegt dat het super is ben ik de laatste om dat tegen te spreken. Zie Yolanthe. Ik ben 3JS-liefhebber.
Dat dus, we hebben het maar 1 keer nog slechter gedaan, met 0 punten.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:55 schreef yvonne het volgende:
Luister en kijk dan mensen
Dat pak, die pasjes
[..]
13 punten
Moet je eens naar beider gezichten kijken als ze zingen, óf ze moeten net hoognodig poepen, of ze moeten janken, beide is ook nog een optie.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:32 schreef totebel het volgende:
[..]
Dinand, zucht... breek me de bek niet open... Ik vond het wel meevallen.. je kon in het begin wel horen dat ze zenuwachtig was. Ja het optreden is een beetje statisch, maar in tegenstelling bij de 3J's (wat ook nogal statisch was) staat hier wel iemand op het podium. Joan is en blijft een opvallende verschijning en ze heeft idd verdomd krachtige ogen
En ze gebruiken ook alletwee sla olie ipv shampoo om hun haar mee te wassen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Moet je eens naar beider gezichten kijken als ze zingen, óf ze moeten net hoognodig poepen, of ze moeten janken, beide is ook nog een optie.
Whehehehe, we gaan ;lekkerquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:57 schreef totebel het volgende:
[..]
En ze gebruiken ook alletwee sla olie ipv shampoo om hun haar mee te wassen.
Dat dus.. ik pleit nog steeds voor een hek zonder deur om Volendam heen.. dan krijgen tenminste andere mensen met iets meer talent de kansen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:59 schreef yvonne het volgende:
Daarom Joan, je móet door, je moet om die palingboeren hun ongelijk te tonen, die zgn jury bij het NSF, en om John de Mol de te bewijzen dat er meer is dan Volendam..
En omdat het gewoon een goed liedje is
Ze hadden de vermaakte pakken van de Toppers aan, mag niks kosten hè.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:01 schreef totebel het volgende:
[..]
Hadden we het al over de kledingkeuze gehad?
Je zou bijna zeggen: Het trouwpak van Wesley was smaakvollerquote:Op donderdag 24 mei 2012 11:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze hadden de vermaakte pakken van de Toppers aan, mag niks kosten hè.
Nee, wij horen ook een pietsie bij de laaggenoteerden namelijk, straks stem je per ongeluk net een ander land als 10e de finale in ipv Nederland. Teh horrorrrrrrquote:Op donderdag 24 mei 2012 10:52 schreef totebel het volgende:
we kunnen natuurlijk ook massaal gaan tegenstemmen, dus op de laaggenoteerden, zodat er wat stemmen bij de populairste acts worden weggesnoept.
Dat moeten we niet hebben natuurlijkquote:Op donderdag 24 mei 2012 11:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, wij horen ook een pietsie bij de laaggenoteerden namelijk, straks stem je per ongeluk net een ander land als 10e de finale in ipv Nederland. Teh horrorrrrrr
en toch geef ik die blonde gitarist credits, die maakt er nog wat van. Maar wie had in hemelsnaam dat witte pak bedacht????quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:56 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat dus, we hebben het maar 1 keer nog slechter gedaan, met 0 punten.
En die kan t weten, zo succesvol als hij al jaren is.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:58 schreef iBenny het volgende:
Dries Roelvink: "Joan Franka totaal kansloos"
Daarom weten we ook dat dit het tegenovergestelde van kansloos isquote:Op donderdag 24 mei 2012 11:58 schreef totebel het volgende:
[..]
En die kan t weten, zo succesvol als hij al jaren is.
Dries is er nog steeds niet overheen dat hij niet is gestuurdquote:Op donderdag 24 mei 2012 11:58 schreef iBenny het volgende:
Dries Roelvink: "Joan Franka totaal kansloos"__!
Hoezo ik ben verzuurd.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:58 schreef iBenny het volgende:
quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:58 schreef iBenny het volgende:
quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:58 schreef totebel het volgende:
En die kan t weten, zo succesvol als hij al jaren is.
Dus dat!!!quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:59 schreef iBenny het volgende:
Daarom weten we ook dat dit het tegenovergestelde van kansloos is
quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:58 schreef iBenny het volgende:
Ja Dries kan het weten:D De sukkol!quote:Dries Roelvink: "Joan Franka totaal kansloos"
Iewwquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:01 schreef alors het volgende:
Dries is er nog steeds niet overheen dat hij niet is gestuurdHij zag zichzelf al in gele slip op het podium dansen in Baku...
quote:
quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:06 schreef Toposcoupe het volgende:
Nu maar eens iets positiefs:
In de Spits van vandaag:
Is ze niet omgebouwd?quote:Op donderdag 24 mei 2012 02:36 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[ afbeelding ]
Het zijn er zes inclusief Azerbeidzjan. Dat land mocht samen met Spanje en Italië dinsdag stemmen, vanavond zijn Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk aan de beurt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:23 schreef Quarant het volgende:
Wanneer mogen de 5 direct ingelote landen stemmen, alleen zaterdag of ook vandaag en/of eergisteren?
Laten we hopen dat die Europese landen ons kunnen helpen tegen de Balkanquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:25 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Het zijn er zes inclusief Azerbeidzjan. Dat land mocht samen met Spanje en Italië dinsdag stemmen, vanavond zijn Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk aan de beurt.
Turkije kan ons ook helpen (daar krijgen we gegarandeerd punten van) en we komen hopelijk ook al gauw in beeld bij Zweden en Noren die al genoeg op hun buurland hebben gestemd (overige Scandinavische landen zijn al geweest). Portugal houdt doorgaans ook wel van folklore. Sowieso denk ik dat westerse landen ook eerder de neiging hebben om op een ander westers land te stemmen (uitgezonderd diaspora). Hopelijk gunnen de Oost-Europese landen ons ook nog wat punten, zoals Bulgarije net als vorig jaar.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:50 schreef Vrieskist het volgende:
Laten we hopen dat die Europese landen ons kunnen helpen tegen de Balkan
UK, Duitsland iig vandaag, en volgens mij Frankrijk ook.. oh was al gezegd, nouja ik denk dat die landen dat we daarbij iig de gunstigste hebben getroffen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:23 schreef Quarant het volgende:
Wanneer mogen de 5 direct ingelote landen stemmen, alleen zaterdag of ook vandaag en/of eergisteren?
Tnx!quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:25 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Het zijn er zes inclusief Azerbeidzjan. Dat land mocht samen met Spanje en Italië dinsdag stemmen, vanavond zijn Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk aan de beurt.
twitter:KoosShow6 twitterde op donderdag 24-05-2012 om 15:16:26Joan ontspannen tijdens laatste repetitie. Act straalt plezier uit! Spannend hoor... reageer retweet
quote:
quote:
Ik had niet anders verwacht. Des te toffer zou het zijn als het Joan vanavond WEL lukt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:56 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Oke. 74% van de Nederlanders denkt dat Joan de finale niet haalt vanavond.
140% van de nederlanders denkt dat deze peilingen onzin zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:56 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Oke. 74% van de Nederlanders denkt dat Joan de finale niet haalt vanavond.
Klopt nietquote:Op donderdag 24 mei 2012 18:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
140% van de nederlanders denkt dat deze peilingen onzin zijn.
Het is een feitelijk onjuist statement van Dries. Ze doet mee, ze is één van de kanshebbers op een finaleplaats; net als alle andere deelnemers.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:58 schreef iBenny het volgende:
Dries heeft toch geen smaak johquote:Op donderdag 24 mei 2012 18:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een feitelijk onjuist statement van Dries. Ze doet mee, ze is één van de kanshebbers op een finaleplaats; net als alle andere deelnemers.
Boeie..op Ned 1 is Lingo aan de gang..je mist niks.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:07 schreef Gemini99 het volgende:
Nederland 1 en 2 hebben storing bij mijziggo
@@
Je had op het foute knopje gekliktquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet, dan zal het wel meevallen ja.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:09 schreef grazz het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Vanavond meeklappen en zingen en alles..nahja zolang ze Joan maar niet afleiden
Ik heb net nog een wedje gemaakt, dus nu moet ze welquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]![]()
Geouwehoer over kansen. Joan gaat fluitend door naar de finale.
De jostiband is gearriveerd.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:09 schreef grazz het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Vanavond meeklappen en zingen en alles..nahja zolang ze Joan maar niet afleiden
Ik heb alle liedjes die vanavond komen nog maar 1x beluisterd, maar na 1x zijn mijn favorieten Turkije, Bulgarije, Slovenië en Zweden. Maar van alle inzendingen vind ik IJsland het beste.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:26 schreef Fascination het volgende:
Wat zijn jouw favorieten, Madame_Paon?
Ik ga wel het esf missen zo...quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:09 schreef grazz het volgende:
[..]
Boeie..op Ned 1 is Lingo aan de gang..je mist niks.
Komt goed.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb net nog een wedje gemaakt, dus nu moet ze wel
twitter:songfestival twitterde op donderdag 24-05-2012 om 19:45:42Nog een laatste foto voor de bus! @JoanFranka #songfestival @Imjessemaria
reageer retweet
twitter:songfestival twitterde op donderdag 24-05-2012 om 19:47:56FANS in het perscentrum! #songfestival
reageer retweet
twitter:songfestival twitterde op donderdag 24-05-2012 om 19:49:20Bijgeloof van één van de backingartits... #songfestival
reageer retweet
En we wensen haar veel GelukKlukquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:50 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Flauwe grap die ik tegenkwam:
Hup Joan Franka, we zijn weer eens aan winnetou
twitter:songfestival twitterde op donderdag 24-05-2012 om 19:50:41Over een uur het moment van de waarheid! #songfestival @JoanFranka
reageer retweet
Laten we het hopenquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:13 schreef Drrk het volgende:
En in de uiteindelijke perspoll is Nederland 9de geëindigd. Zou het dan toch?!
Ik hoop het om een of andere reden, mssn dat de TROS dan ook doorkrijgt dat hun pleinmuziek niet voor het ESF geschikt is.quote:
En dat John's strategie gelukt is, zodat hij volgend jaar het ESF naar zijn eigen zender kan brengen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik hoop het om een of andere reden, mssn dat de TROS dan ook doorkrijgt dat hun pleinmuziek niet voor het ESF geschikt is.
Kan Niet EBU/Eurovision is alleen voor de publieke omroep.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:18 schreef Drrk het volgende:
[..]
En dat John's strategie gelukt is, zodat hij volgend jaar het ESF naar zijn eigen zender kan brengen.
Dat is dan weer enigszins jammer, dan hoop ik dat de NOS het weer terug wil hebben.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:20 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Kan Niet EBU/Eurovision is alleen voor de publieke omroep.
Nee de omroep moet aangesloten zijn bij EBU... maar dat kan ook een commerciele omroep zijnquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:20 schreef hole1988 het volgende:
[..]
COOL!quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:12 schreef hole1988 het volgende:
LOL NOS heeft het filmpje van de generale repetitie gepost http://nos.nl/op3/artikel/376524/
Duitsland en Engeland mogen vanavond sowieso. En hopelijk werkt dat in ons voordeel!quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:24 schreef TheMagnificent het volgende:
Mogen Duitsland, Engeland, Italië, Spanje, Frankrijk en Azerbeidzjan vandaag ook stemmen?
Nee, het gaat om een open kanaal, niet om de PO, als een RTL of SBS zich bij wijze van spreken bij de EBU aan zou sluiten mag men het net zo goed uitzenden, zolang het maar niet achter de decoder zitquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:20 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Waarom alleen die twee?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:27 schreef Drrk het volgende:
[..]
Duitsland en Engeland mogen vanavond sowieso. En hopelijk werkt dat in ons voordeel!
twitter:songfestival twitterde op donderdag 24-05-2012 om 20:34:16De sfeer in de kleedkamer van @JoanFranka #songfestival
reageer retweet
Hoe lang organiseert de Tros het al dan, voor de 4e keer? Toppers, Sieneke en 3JS dus van hun hand?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik hoop het om een of andere reden, mssn dat de TROS dan ook doorkrijgt dat hun pleinmuziek niet voor het ESF geschikt is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |