abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111967785
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die zitten niet in de bijstand maar in bijvoorbeeld de Wajong of WIA vanwege een arbeidsbeperking. Mensen die een beroep doen op de bijstand hebben nergens anders recht op (want kunnen gewoon functioneren) maar zijn simpelweg niet capabel genoeg om een zelfstandig inkomen te verwerven.

Mensen gooien de uitkeringen (zoals WW, WIA, WIJ en bijstand) al snel op een hoop (steuntrekkers) maar er zit een groot verschil tussen wanneer je ergens recht op hebt. De beleving is ook heel anders.
niet waar, er zitten velen arbeidsongeschikten in de bijstand.
grappig trouwens,. hoeveel arbeidsongeschikten in de bijstand zitten, dat is niet bekend. niet te geloven toch.. dat wordt niet eens onderzocht, die mensen wondern gewoon in het afvoerputje gegooid.

[ Bericht 9% gewijzigd door okiokinl op 24-05-2012 13:25:12 ]
pi_111969191
quote:

Die zitten niet in de bijstand maar in bijvoorbeeld de Wajong of WIA vanwege een arbeidsbeperking.
Echt niet allemaal hoor.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 24 mei 2012 @ 14:15:24 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111969910
quote:
[..]
Die zitten niet in de bijstand maar in bijvoorbeeld de Wajong of WIA vanwege een arbeidsbeperking.
Nee, Wajong alleen als je voor je 18de al langdurig ziek of gehandicapt was, of voor je 30ste langdurig ziek of gehandicapt wordt en het jaar voor je ziek/gehandicapt werd tenminste 6 maanden een opleiding volgde.
Wia is een werknemersverzekering, je komt er alleen voor in aanmerking als je ziek/gehandicapt wordt terwijl je in loondienst bent.

Als je dus ziek wordt terwijl je niet in loondienst was, en niet studeerde in het jaar voor je ziek werd dan krijg je geen Wajong of Wia.

Voorbeeld; Karel en Anja wonen samen, ze werken allebei fulltime; Karel krijgt het door een fysiek probleem op het werk steeds moeilijker en besluit parttime te gaan werken (op eigen initiatief, zonder ziekmelding), Anja verdient immers meer dan voldoende.
Anja komt Peter met z'n snelle Audi tegen en ziet wel in dat Karel het nooit meer voor elkaar gaat krijgen dat hij met zo'n kekke bak thuiskomt en Anja smeert hem met Peter.

Daar zit Karel dan alleen, parttime baan omdat fulltime fysiek vrijwel niet mogelijk is, en een inkomen dat lager is dan bijstand.... dan moet Karel dus bij de sociale dienst aankloppen voor een aanvulling op z'n inkomen, die aanvulling heet bijstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 mei 2012 @ 14:55:00 #104
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_111971349
Mijn excuses, ik bedoelde net even iets anders dan de post wellicht lijkt te suggereren.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:19 schreef okiokinl het volgende:

[..]

niet waar, er zitten velen arbeidsongeschikten in de bijstand.
grappig trouwens,. hoeveel arbeidsongeschikten in de bijstand zitten, dat is niet bekend. niet te geloven toch.. dat wordt niet eens onderzocht, die mensen wondern gewoon in het afvoerputje gegooid.
Ik wil niet zeggen dat je als (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt niet in de bijstand kan komen. Dat kan prima, aangezien de bijstand een 'afvoerputje' is waar mensen een aanspraak op kunnen doen om uiteenlopende redenen. Dat bedoelde ik ook te zeggen met 'laatste redmiddel'. Als het niet lukt, om wat voor reden dan ook, klop je bij de gemeente aan.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 14:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, Wajong alleen als je voor je 18de al langdurig ziek of gehandicapt was, of voor je 30ste langdurig ziek of gehandicapt wordt en het jaar voor je ziek/gehandicapt werd tenminste 6 maanden een opleiding volgde.
Wia is een werknemersverzekering, je komt er alleen voor in aanmerking als je ziek/gehandicapt wordt terwijl je in loondienst bent.

Als je dus ziek wordt terwijl je niet in loondienst was, en niet studeerde in het jaar voor je ziek werd dan krijg je geen Wajong of Wia.
Dat weet ik. Over het algemeen is ziek worden/gewond raken de reden waarom mensen stoppen met werken. Uitzonderingen daargelaten. Als mensen werkeloos thuis zaten en niet meer aan de bak kunnen komen is er al het een en ander mis.
quote:
Voorbeeld; Karel en Anja wonen samen, ze werken allebei fulltime; Karel krijgt het door een fysiek probleem op het werk steeds moeilijker en besluit parttime te gaan werken (op eigen initiatief, zonder ziekmelding), Anja verdient immers meer dan voldoende.
Anja komt Peter met z'n snelle Audi tegen en ziet wel in dat Karel het nooit meer voor elkaar gaat krijgen dat hij met zo'n kekke bak thuiskomt en Anja smeert hem met Peter.

Daar zit Karel dan alleen, parttime baan omdat fulltime fysiek vrijwel niet mogelijk is, en een inkomen dat lager is dan bijstand.... dan moet Karel dus bij de sociale dienst aankloppen voor een aanvulling op z'n inkomen, die aanvulling heet bijstand.
In dit geval was 'grappig' genoeg de WIA de uitkomst geweest voor Karel en je zou zelfs kunnen zeggen bijna voor hem bedacht. Toen hij merkte dat hij fysieke klachten kreeg die hem ongeschikt maakte voor het fulltime werken had hij een ziektemelding moeten doen. Los van de problemen met zijn vrouw daarna en alle ellende die hem verder nog in zijn leven zou overkomen, had hem dat ook op zijn werk toen al in een gunstigere positie gebracht en het latere beroep op de bijstand overbodig gemaakt. Met een beetje speculatie was zijn vrouw er dan wellicht niet eens vandoor gegaan, maar dat terzijde.

Dit bedoel ik nogmaals met de bijstand als laatste redmiddel: er is een heleboel fout gegaan wanneer men daar een beroep op moet doen. Het gevoel van schaamte en onmacht is om (o.a) die reden dan ook daadwerkelijk wel bij een groot deel van de bijstandsgerechtigden aanwezig. Vanuit die positie is de bijstand ook een groter stigma dan bijv. de WIA.

Dus om nogmaals terug te komen op de eerder gestelde vraag van DS4: Ja, het is vervelend om als bijstandstrekker gezien te worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 24 mei 2012 @ 14:57:43 #105
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_111971456
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:07 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoelt hij ZW. Maar goed, ben je voor 35 % of meer afgekeurd krijg je daarna WIA en zo niet heb je vaak nog recht op WW.
Juist.
pi_111971522
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 14:55 schreef Ryon het volgende:
Dus om nogmaals terug te komen op de eerder gestelde vraag van DS4: Ja, het is vervelend om als bijstandstrekker gezien te worden.
Ik hanteer altijd dat ik mij slechts hoef te schamen voor hetgeen ik gedaan heb, of gelaten heb, voor zover ik anders had kunnen handelen.

Misschien is dat vreemd...
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:12:58 #107
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_111972013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 14:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik hanteer altijd dat ik mij slechts hoef te schamen voor hetgeen ik gedaan heb, of gelaten heb, voor zover ik anders had kunnen handelen.

Niet echt. Maar bijvoorbeeld incontinente ouderen (we kennen ze allemaal waarschijnlijk wel) die nog bij hun verstand zijn kunnen er bijster weinig aan doen dat het regelmatig mis gaat, ze kunnen niet anders handelen omdat te voorkomen. Toch is de schaamte (en soms ook het verdriet) daadwerkelijk aanwezig.

Als het wat verder van je af staat ben je sneller geneigd om daar wat makkelijker over te denken (boeie, ik ben oud, accepte, ik laat de zuster of een familielid de zooi wel opruimen of 'oh, geen inkomen, boeie ik vraag wel even een aanvulling aan') dan als je daadwerkelijk in die positie zit. Ongetwijfeld dat er een groot aantal mensen zijn die ook daadwerkelijk die houding dan hebben, maar voor het grootste gedeelte niet.

Wat betreft het afvoerputje:
Een deel van wat in de bijstand zit kan ook bijster weinig. Niet omdat ze een aandoening of een beperking hebben (wellicht laag IQ), maar gewoon omdat je als ondernemer het zelfs niet aandurft om die mensen jouw pallets te laten sorteren, bang dat de boel gesloopt wordt. Ik zelf heb mij een aantal keer verbaasd over het feit dat die mensen instaat zijn om überhaupt te kunnen leven. Vervuilde huizen, ongezonde levensstijl (drie keer per dag pizza), normvervaging (zowel op seksueel als op maatschappelijk gebied) etc zorgt ervoor dat het moeilijke gevallen zijn.

Het is dan erg makkelijk om te zeggen: "Laat die eens aan de slag gaan!!111". Feit is wel dat de begeleiding en het werk (9 van de 10x bezigheidstherapie) ons dan veel meer geld kost dan elke maand een vast bedrag over te maken en te hopen dat die lui de vijftig niet halen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:14:29 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111972075
quote:

[..]

Aan de ene kant heb je gelijk, maar.... als bepaalde functies vrijwel alleen maar vervuld worden door bijvoorbeeld mensen met een taakstraf of uitkeringstrekkers, dan kijkt men er al snel tegenaan van "daar staat weer zo'n klaploper".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_111972470
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:12 schreef Ryon het volgende:

Niet echt. Maar bijvoorbeeld incontinente ouderen (we kennen ze allemaal waarschijnlijk wel) die nog bij hun verstand zijn kunnen er bijster weinig aan doen dat het regelmatig mis gaat, ze kunnen niet anders handelen omdat te voorkomen. Toch is de schaamte (en soms ook het verdriet) daadwerkelijk aanwezig.
Misschien ben ik wel schaamteloos... ;)

Toch denk ik dat we als maatschappij eens wat minder moeten neerkijken op anderen. Iedereen heeft wel zijn probleemgevallen... ;)
pi_111972538
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:14 schreef Leandra het volgende:

Aan de ene kant heb je gelijk, maar.... als bepaalde functies vrijwel alleen maar vervuld worden door bijvoorbeeld mensen met een taakstraf of uitkeringstrekkers, dan kijkt men er al snel tegenaan van "daar staat weer zo'n klaploper".
Ik maak er af en toe een praatje mee. Ik vind het wel fijn dat ze dat werk doen. Misschien moeten we dat allemaal eens af en toe doen, dan is er ook wat meer begrip over en weer. Ook ten aanzien van die persoon die daar met een taakstraf staat... Alsof je dan meteen uitschot bent... Wat een onzin.

(maar ik weet dat we makkelijk elkaar afrekenen op foutjes...) ;)
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:33:13 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111972733
Ik ken de heren van de plantsoenendienst bij mij in het dorp ook gewoon allemaal, maar die werken er al tig jaar, en bij ons zijn het nog geen taakstraffers of uitkeringstrekkers die aan het werk gezet zijn, en ik zou het vooral vervelend voor ze vinden als ze hun baan kwijt zouden raken aan mensen die eigenlijk niet willen, of die met hun baan gestraft worden.
Helemaal als anderen dan ook nog eens denken dat zij dus mensen zijn die te werk gesteld zijn, terwijl ze al 20 jaar bij de plantsoenendienst werken.

En nee, iets hogers is niet haalbaar voor ze.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_111972867
Je hoeft mij het niveau niet uit te leggen, dat merk je wel als je met ze spreekt. Maar tsjonge, wat zijn die mensen blij met wat positieve aandacht. Doen ze ineens je heg knippen omdat ze toch daar bezig waren... (ok, het was iets te laag geknipt, maar de gedachte erachter was goed...) ;)
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:41:51 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111973025
Het is dus heel nuttig dat die mensen, die kennelijk wel een drive hebben en niet maar linea recta de bijstand ingerold zijn (al dan niet aangespoord door familie) gewoon een volwaardige baan hebben.
Hoe zinvol is het dan dat ze hun baan kwijtraken aan mensen voor wie dat werk een straf is, of die de drive niet hebben om te werken, en al 12 jaar bijstand achter de rug hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_111973046
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:12 schreef Ryon het volgende:

Het is dan erg makkelijk om te zeggen: "Laat die eens aan de slag gaan!!111". Feit is wel dat de begeleiding en het werk (9 van de 10x bezigheidstherapie) ons dan veel meer geld kost dan elke maand een vast bedrag over te maken en te hopen dat die lui de vijftig niet halen.
staat wel tegenover dat een deel van die mensen opknapt als ze wat te doen hebben en met wat begeleiding een veel beter leven gaan leiden. er is altijd een groep die helemaal niet wil en niks voor elkaar krijgt maar dan kom je of uit op psychische probleemgevallen, of op fraudeurs. met IQ heeft het weinig te maken, je moet namelijk behoorlijk slim zijn om tussen al de mazen van het net heen toch lekker niks te blijven doen. en slimme mensen kunnen ook een stoornis hebben.
pi_111974537
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:41 schreef Leandra het volgende:
Het is dus heel nuttig dat die mensen, die kennelijk wel een drive hebben en niet maar linea recta de bijstand ingerold zijn (al dan niet aangespoord door familie) gewoon een volwaardige baan hebben.
Hoe zinvol is het dan dat ze hun baan kwijtraken aan mensen voor wie dat werk een straf is, of die de drive niet hebben om te werken, en al 12 jaar bijstand achter de rug hebben?
Ik denk dat het wat al te simpel is om te denken dat iedereen in de bijstand niet blij kan zijn als ze wat om handen krijgen, maar het inwisselen is inderdaad een slechte zaak.
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:29:13 #116
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_111974754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel schaamteloos... ;)

Toch denk ik dat we als maatschappij eens wat minder moeten neerkijken op anderen. Iedereen heeft wel zijn probleemgevallen... ;)
Dat zal niet snel gebeuren kan ik je vertellen :N
pi_111974796
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:29 schreef Hanako het volgende:

Dat zal niet snel gebeuren kan ik je vertellen :N
Dat ben ik met je eens. Maar goed, ik kan iig mijzelf veranderen. En ook ik oordeel wel eens te snel en te gemakkelijk.
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:36:26 #118
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_111975041
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar goed, ik kan iig mijzelf veranderen. En ook ik oordeel wel eens te snel en te gemakkelijk.
Ik heb een wajong toch probeer ik gewoon aan het werk te blijven vanaf het begin al in het reguliere bedrijfsleven. Maar juist door al de vooroordelen waar je mee om je oren word gemept heb ik vaak genoeg zoals nu want weer op zoek naar een nieuwe baan. Gewoon thuis te blijven want echt zowel werkgever als collega's met hun vooroordelen altijd daar word je ook niet vrolijk van.

Voor werkgever ben je lekker goedkoop en doe je toch wel wat hij van je verlangt waar je collega's je zien als een gevaar want stel als werkgever nog meer van die goedkope krachten aanneemt uit de wajong...
pi_111977423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:36 schreef Hanako het volgende:

Ik heb een wajong toch probeer ik gewoon aan het werk te blijven
Hulde. Heb ik veel meer respect voor dan iemand die een mooi baantje heeft, maar een arbeidsethos van "aanwezigheidsplicht en meer niet".

En dat het lastig is geloof ik graag. Maar ik heb dus veel respect voor dat je het niet opgeeft maar gewoon het beste er van maakt. Want dat is uiteindelijk waar je trots op moet zijn: niet zozeer het eindresultaat, maar dat je er uit hebt gehaald wat er in zit.
pi_111977858
het verschil met het minimum loon moet gewoon vele malen groter worden. Nu is er geen drijfveer om te werken.
Tevens moeten mensen die hier langdurig gebruik van maken verplicht worden niet te roken en geen alcohol te nuttigen. (ik snap nooit waar ze dat geld vandaan halen)
:]
pi_111978086
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:47 schreef wootahH het volgende:
het verschil met het minimum loon moet gewoon vele malen groter worden. Nu is er geen drijfveer om te werken.

In theorie heb je gelijk. Maar de praktijk is zo lastig omdat je uitkeringen niet zo ver kan verlagen dat de armoedeval verdwijnt zonder dat men te weinig heeft om rond te kunnen komen en het minimumloon verhogen verslechtert de concurrentiepositie van Nederland...
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:27:46 #122
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111984314
Ik zou graag uitgebreider reageren maar ik heb geen zin om onderdeel te zijn van een 'onderzoek'.
Daarom alleen de opmerking dat het in ieders belang is dat er een sociaal vangnet is voor de mensen die echts eens pech hebben of die niet kunnen werken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:31:29 #123
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111984470
quote:
Als mensen werkeloos thuis zaten en niet meer aan de bak kunnen komen is er al het een en ander mis.
Is dat wel per definitie zo? Vanaf een bepaalde leeftijd kom je toch sowieso al veel moeilijker aan een vaste baan aangezien je dan duurder bent?
#NoDAPL
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:00:44 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111991853
Volgens mij is TS weer alweer gebannede kloon van phpmystyle
pi_111994575
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:47 schreef wootahH het volgende:
Tevens moeten mensen die hier langdurig gebruik van maken verplicht worden niet te roken en geen alcohol te nuttigen. (ik snap nooit waar ze dat geld vandaan halen)
zwart werken?
en als je zwart werkt, maakt het je geen reet uit of je uitkering 100 euro minder is. de enigen die daaronder lijden zijn de mensen die die bijstand ECHT nodig hebben.

ik ben dan ook voor het minimum loon verhogen. die concurentie positie kan de boom in, alsof je uberhaubt kan concurreren met echt lage loon landen. dat moet je niet eens willen.
pi_112003600
quote:

[..]

^O^
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:04:48 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_112004070
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:35 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn god wat een onderbuikgevoelens weer. Ik stel voor dat we de AOW afschaffen. Dat gaat nog veel meer opleveren. Laat onze ouders maar doodverhongeren ofzo
nou we kunnen wel de bijstand en AOW samenvoegen en dat zie ik nog wel eens gebeuren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_112004373
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou we kunnen wel de bijstand en AOW samenvoegen en dat zie ik nog wel eens gebeuren
Hoe zou jij dit dan voor je zien? AOW inclusief dezelfde (strenge) inkomens- en vermogenstoets bijvoorbeeld?

Ik ben overigens wel voorstander van het laten meebetalen door ouderen aan hun AOW indien ze een aanvullend pensioen hebben dat boven een bepaald bedrag uitkomt (hoe hoog dat dan zou moeten zijn daar ben ik voor mezelf nog niet uit). :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_112004447
Goed plan Loesje ts
Hopelijk steelt men dan eerst bij jouw familie!
Breken ze in bij jullie, at first, en slaan ze jullie hersens als eerste in, want je bent toch al achterlijk...zal inteelt zijn?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_112004457
Even nog vragen waar die Loeser werkt...kunnen wij je ontslag aanvragen alvast en kan een ander je baantje innemen!
:)
Lijkt me de ultieme straf voor loeser
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 25 mei 2012 @ 07:09:35 #131
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_112005672
Wat een krankzinnig slechte OP. Het typische gelul van een VVD'er die elke bijstandstrekker neerzet als een crimineel.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 07:11:28 #132
366229 Oldie57
pi_112005677
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:35 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn god wat een onderbuikgevoelens weer. Ik stel voor dat we de AOW afschaffen. Dat gaat nog veel meer opleveren. Laat onze ouders maar doodverhongeren ofzo
Beter nog, iedereen die niet werkt (ontslagen, te ziek, te oud) een nekschot geven.
pi_112040925
Niet gelezen maar ik ben het eens met de titel. Hoe hard dat ook mag overkomen. Of puberaal. 8-)
pi_112042910
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 07:11 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Beter nog, iedereen die niet werkt (ontslagen, te ziek, te oud) een nekschot geven.
Precies waarom niet kan de regering veel bezuinigen!
Arbeidsbureaus...uwv's?
Al die klootzakjes in een uitkering en tegen de maurrrrrrrrr...
ja schiet ze neder!
En dan langzaam de rest van dit rare land.....

ieder die zonder werk komt meteen inspuiten met gif........

moet je ermee!
Toch?
Oei je moeder...ach Oldie ja jammer....tis nie anders?
Ja pa ook al? Tsssssssssss...nee maar werkeloos the shame!
Ja nee afschieten vind ik ook!
pi_112042926
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 00:36 schreef Ziba het volgende:
Niet gelezen maar ik ben het eens met de titel. Hoe hard dat ook mag overkomen. Of puberaal. 8-)
Mongolide...ja...klopt...je bent een mongool die moet ook....
Jij wel!
pi_112043514
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:03 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Mongolide...ja...klopt...je bent een mongool die moet ook....
Jij wel!
Daar is de bijstand voor uitgevonden.
pi_112043615
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 00:36 schreef Ziba het volgende:
Zibadzjaan.! Ik had je wijzer gedacht. Dit is niet mooi van je.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_112043678
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zibadzjaan.! Ik had je wijzer gedacht. Dit is niet mooi van je.
Wat zou jou dat aan de reet roesten, ben je soort wereldverbeteraar ofzo?
  zaterdag 26 mei 2012 @ 07:10:01 #139
366229 Oldie57
pi_112044197
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:02 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Precies waarom niet kan de regering veel bezuinigen!
Arbeidsbureaus...uwv's?
Al die klootzakjes in een uitkering en tegen de maurrrrrrrrr...
ja schiet ze neder!
En dan langzaam de rest van dit rare land.....

ieder die zonder werk komt meteen inspuiten met gif........

moet je ermee!
Toch?
Oei je moeder...ach Oldie ja jammer....tis nie anders?
Ja pa ook al? Tsssssssssss...nee maar werkeloos the shame!
Ja nee afschieten vind ik ook!
Eens, <sarcastische mode> alle zwakkeren van de samenleving moeten worden behandeld als criminelen want volgens het neo-liberale gedachtegoed is het allemaal je eigen schuld en dus je eigen verantwoordelijkheid dat je in die situatie bent geraakt. Er zou een wetsvoorstel moeten zijn dat als je langer dan 6 maanden geen werk hebt, je dan tegen de muur wordt geplaatst </sarcastische mode>
  zaterdag 26 mei 2012 @ 09:25:18 #140
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_112045020
Lekker kortzichtig, hoop voor die loeser dat ie nooit in de situatie komt
  zaterdag 26 mei 2012 @ 10:05:52 #141
366229 Oldie57
pi_112045510
Neo-liberalen zeggen altijd dat een vrije markt het grootste geluk voor de mensheid betekent. 'De markt heeft altijd gelijk' zeggen deze simpele zielen. Volgens het neo-liberale gedachtegoed dient er een zorgmarkt te zijn zonder enige bemoeienis van de overheid. Zij willen bijvoorbeeld dat ziekenhuizen met elkaar gaan concurreren om de aandeelhouders maximaal financieel te belonen. Rijke mensen zijn van harte welkom, arme mensen mogen creperen in de goot. Ja, ja, dat is wat de schurkenbende van Rutte cs voor ons in petto heeft als zij het alleen voor het zeggen hebben.
pi_112045696
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 10:05 schreef Oldie57 het volgende:
Neo-liberalen zeggen altijd dat een vrije markt het grootste geluk voor de mensheid betekent. 'De markt heeft altijd gelijk' zeggen deze simpele zielen. Volgens het neo-liberale gedachtegoed dient er een zorgmarkt te zijn zonder enige bemoeienis van de overheid. Zij willen bijvoorbeeld dat ziekenhuizen met elkaar gaan concurreren om de aandeelhouders maximaal financieel te belonen. Rijke mensen zijn van harte welkom, arme mensen mogen creperen in de goot. Ja, ja, dat is wat de schurkenbende van Rutte cs voor ons in petto heeft als zij het alleen voor het zeggen hebben.
Het is allemaal wat hè. Ga eens naar buiten, het is veel te mooi weer om zuur te zijn!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 26 mei 2012 @ 10:24:22 #143
366229 Oldie57
pi_112045775
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 10:19 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Het is allemaal wat hè. Ga eens naar buiten, het is veel te mooi weer om zuur te zijn!
Mooi weer of niet, het moet gezegd worden. :)
  zaterdag 26 mei 2012 @ 12:46:33 #144
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_112048335
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 02:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Sufkut ben je.
Jullie zijn allemaal suf"kutten"
In het geval van een troll, en daarom gaat het hier, zeggen we op forums op internet "Don't feed the trolls" iets dat jullie wel doen!

Vele van jullie zullen wel niet waten wat een troll is.
quote:
Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken.[1]

vb
"Het komt ook voor dat iemand iets beweert alsof het om een feit gaat, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn blijkt uit een voorbeeld als "AIDS is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken."

zo jullie zijn een beetje op de hoogte.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_112050963
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 03:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat zou jou dat aan de reet roesten, ben je soort wereldverbeteraar ofzo?
Was een grapje van mezelf.
Want deze Ziba spreekt heel anders dan de Ziba die ik ken.
pi_112051039
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:46 schreef Fockker het volgende:

[..]

Jullie zijn allemaal suf"kutten"
In het geval van een troll, en daarom gaat het hier, zeggen we op forums op internet "Don't feed the trolls" iets dat jullie wel doen!

Vele van jullie zullen wel niet waten wat een troll is.

[..]

zo jullie zijn een beetje op de hoogte.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29
Ja, dat kan wel zo zijn, maar ik vind het toch wel een soort uitdaging om de drogredenen en valse argumenten te ontzenuwen. En zoals je ziet: er lijken mensen te zijn die het met hem eens zijn en die verdienen een weerwoord.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 15:01:47 #147
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_112051337
quote:
Het is allemaal wat hè. Ga eens naar buiten, het is veel te slecht weer om zuur te zijn!
Fixed your post.
#NoDAPL
pi_112052487
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 15:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fixed your post.
Slecht weer?
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 26 mei 2012 @ 17:13:36 #149
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_112054818
Yep. Aangezien ik heel de dag aan het zweten ben is het in ieder geval voor mij duidelijk veel te warm weer. Het is leuk als je vlakbij het strand woont maar verder vind ik er niets aan. Wel overlast door al dat zweten, vliegjes, muggen (nu gelukkig nog niet zoveel maar dat komt weer), geen strand of open water in de buurt.
Een temperatuur van 17 graden Celsius vind ik wat dat betreft veel fijner, je kan net zo goed in je T-shirt naar buiten maar je hebt niet al die nadelen die je met dit zeer warme weer hebt.
Als je 's avonds iets buiten wil doen dan is zo'n 23 graden Celsius fijner omdat je dan ook 's avonds nog in je T-shirt naar buiten kan.
#NoDAPL
pi_112055282
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Yep. Aangezien ik heel de dag aan het zweten ben is het in ieder geval voor mij duidelijk veel te warm weer. Het is leuk als je vlakbij het strand woont maar verder vind ik er niets aan. Wel overlast door al dat zweten, vliegjes, muggen (nu gelukkig nog niet zoveel maar dat komt weer), geen strand of open water in de buurt.
Een temperatuur van 17 graden Celsius vind ik wat dat betreft veel fijner, je kan net zo goed in je T-shirt naar buiten maar je hebt niet al die nadelen die je met dit zeer warme weer hebt.
Als je 's avonds iets buiten wil doen dan is zo'n 23 graden Celsius fijner omdat je dan ook 's avonds nog in je T-shirt naar buiten kan.
Ik vind het prima te doen in Den Haag. Lekker windje, strand. Nee dit is heerlijk weer voor mij.
Porcupine Tee - Normal
pi_112055796
T.S. heb je zelf al eens zonder werk gezeten? Waarschijnlijk niet anders zou je er anders over praten.

Ik heb zelf 42 jaar gewerkt waarvan 34 jaar voor 1 werkgever,helaas heeft ook daar het reorganisatiespook toegeslagen,daarna heb ik inmiddels al weer 2 andere werkgevers gehad omdat ik niet thuis wilde blijven zitten en een uitkering krijgen,nu zit ik ziek thuis en doe er alles aan om weer beter te worden (ik heb zelfs cusussen op eigen kosten gevolgd) maar totdat ik weer beter ben kan ik niet werken en door de Kunduz club heb ik te horen gekregen dat ik 6 maanden langer mag wachten op de AOW.

Ik klaag (nog niet) maar vind dat je de zaken simpeler ziet dan dat ze zijn,als dit echt zo makkelijk op te lossen zou zijn dan zou het wel dom zijn van deze regering als niet onmiddelijk dit op zouden lossen.

En een 1 eurobaan zoals er in duitsland zijn is ook niet echt de oplossing geloof mij.

Zo en nu ga ik naar mijn onbetaalde baan (mantelzorgen) even mijn 90 jarige moeder te eten geven zodat ze niet terug het verzorgingshuis in moet.

Het gaat jullie allemaal goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door geevee op 26-05-2012 18:23:04 ]
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 18:06:49 #152
366229 Oldie57
pi_112056390
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 17:45 schreef geevee het volgende:

Zo en nu ga ik naar mijn onbetaalde baan (mantelzorgen) even mijn 90 jarige mkoeder te eten geven zodat ze niet terug het verzorgingshuis in moet.

Het gaat jullie allemaal goed.
Die zit geevee. Dit land is te vol, te vol met domme (neo-)liberalen.
pi_112058653
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 18:06 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Die zit geevee. Dit land is te vol, te vol met domme (neo-)liberalen.
Paspoort afpakken en naar hun eigen land sturen.
Je weets: Imbecilië.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 20:50:22 #154
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112061940
Mensen met een bijstandsuitkering of een werklozen uitkering zouden verplicht vrijwilligerswerk moeten doen!!!
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  zaterdag 26 mei 2012 @ 20:52:37 #155
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112062052
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 20:50 schreef Skitzofrenix het volgende:
Mensen met een bijstandsuitkering of een werklozen uitkering zouden verplicht vrijwilligerswerk moeten doen!!!
Juist, dan kunnen mensen die daar hun brood mee verdienen ontslagen worden. Kunnen we straks allemaal als vrijwilliger aan de slag. Is dat wat.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_112062557
quote:
Lijkt me een goed idee om die voor al de toekomstige demente bejaarden te laten zorgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2012 21:04:45 ]
  zaterdag 26 mei 2012 @ 21:06:45 #157
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112062714
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 21:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee om die voor al de toekomstige demente bejaarden te laten zorgen.
Zou jij je oma aan iemand toevertrouwen die dat werk doet omdat het moet en zelf totaal ongemotiveerd is? Ik niet in ieder geval.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 21:38:23 #158
323876 michaelmoore
pi_112064647
ik hou er wel van al die muziek spelende mensen bij de supermarkt, en die tandeloze ouwetjes is gewoon schattig, alleen die prostituees in Bulgarije en Roemenië is wat minder

Ik weet niet of we in Nederland veel talenten hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_112064998
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 21:06 schreef Hanako het volgende:

[..]

Zou jij je oma aan iemand toevertrouwen die dat werk doet omdat het moet en zelf totaal ongemotiveerd is? Ik niet in ieder geval.
Ik was ook wat sarcastisch. ;)
  zaterdag 26 mei 2012 @ 21:47:14 #160
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_112065150
quote:
Ik weet niet of we in Nederland veel talenten hebben
Net zoveel of weinig als in andere landen.
#NoDAPL
  zaterdag 26 mei 2012 @ 23:10:14 #161
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_112069947
quote:
Verplicht vrijwilligerswerk? Ik zie een probleem. :')
  zaterdag 26 mei 2012 @ 23:43:30 #162
274453 okiokinl
blablabla
pi_112071774
werkende mensen zouden verlicht vrijwilligerswerk moeten doen.
pi_112072513
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 23:43 schreef okiokinl het volgende:
werkende mensen zouden verlicht vrijwilligerswerk moeten doen.
Verplicht en vrijwilligerswerk zijn zaken die niet samen gaan! Vrijwillegerswerk is niet verplicht (dat betekend vrijwillig namelijk) verplicht is niet vrijwillig en als er voor betaald word heet dat gewoon werk!

Maar wil jij soms dat iemand zijn betaalde baan op moet geven om er iemand met een uitkering voor in de plaats te krijgen,ik zou zeggen stel je baan beschikbaar!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_112074796
Niet iedereen die in de bijstand zit doet dit omdat ze te lui zijn om te werken, maar uiteraard zijn er wel een paar die dat wél doen.
En zij doen zichzelf meer onrecht dan dat ze ons onrecht doen.

Een bijstandsuitkering is eigenlijk al een straf op zich, omdat je daar zo moeilijk mee rondkomt dat je geen geld over hebt voor enige luxe.
Die mensen die op de bijstand leven krijgen maar rond de 800 euro per maand om van rond te komen, en daar houden ze niets van over.
En aangezien het minimumloon voor een fulltime werkende 1500 euro is, is een bijstand meer een "marteling" dan een luxe.

Kortom; diegene die ervoor kiezen om lekker lui thuis te zitten doen dit zichzelf aan, niet ons. Daarom is er niets oneerlijks aan.
pi_112074975
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:35 schreef FosFor het volgende:
Niet iedereen die in de bijstand zit doet dit omdat ze te lui zijn om te werken, maar uiteraard zijn er wel een paar die dat wél doen.

Een bijstandsuitkering is eigenlijk al een straf op zich, omdat je daar zo moeilijk mee rondkomt dat je geen geld over hebt voor enige luxe.
Die mensen die op de bijstand leven krijgen maar rond de 800 euro per maand om van rond te komen, en daar houden ze niets van over.
En aangezien het minimumloon voor een fulltime werkende 1500 euro is, is een bijstand meer een "marteling" dan een luxe.

Kortom; diegene die ervoor kiezen om lekker lui thuis te zitten doen dit zichzelf aan, niet ons. Daarom is er niets oneerlijks aan.
Het verhaal veranderd wanneer 2 mensen samen in de bijstand zitten.
  zondag 27 mei 2012 @ 00:41:25 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112075071
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:35 schreef FosFor het volgende:

En aangezien het minimumloon voor een fulltime werkende 1500 euro is, is een bijstand meer een "amarteling" dan een luxe.

Het wettelijk minimumloon is nog geen ¤ 1.500 bruto...
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 27 mei 2012 @ 00:43:32 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_112075171
quote:
3s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het verhaal veranderd wanneer 2 mensen samen in de bijstand zitten.
En Joop drie middagen in de week schildert. In alle kleuren, als het maar zwart is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_112075280
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het wettelijk minimumloon is nog geen ¤ 1.500 bruto...
Die ene 50 euro :{ ..
pi_112077751
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En Joop drie middagen in de week schildert. In alle kleuren, als het maar zwart is.
En Ria laat de honden uit.
  zondag 27 mei 2012 @ 02:21:24 #170
274453 okiokinl
blablabla
pi_112079016
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 23:56 schreef geevee het volgende:

[..]

Verplicht en vrijwilligerswerk zijn zaken die niet samen gaan! Vrijwillegerswerk is niet verplicht (dat betekend vrijwillig namelijk) verplicht is niet vrijwillig en als er voor betaald word heet dat gewoon werk!

Maar wil jij soms dat iemand zijn betaalde baan op moet geven om er iemand met een uitkering voor in de plaats te krijgen,ik zou zeggen stel je baan beschikbaar!
ja als vrijwilligerswerk verplicht wordt, dan kan je het natuurlijk gewoon verplicht werk noemen, IPV vrijwilligerswerk..
gewoon iedereen een paar uurtjes per week. hoeft niemand zn baan kwijt te raken.
pi_112082368
De bijstand inclusief vrijstellingen en huursubsidie is te hoog. Er wordt uitgegaan van een zelfstandige woonruimte. Daar moet gewoon de bijl in. Als mensen in de bijstand met 3/5 man in een flatje wonen. Dat geeft pas incentive om te gaan werken. je hebt dan ook veel minder woonruimte nodig om te bouwen. Dan worden de huizen ook weer betaalbaarder.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 27 mei 2012 @ 11:06:28 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112082479
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:45 schreef FosFor het volgende:

[..]

Die ene 50 euro :{ ..
En de belasting voor je op netto zit....
Een stel in de bijstand heeft net zoveel als een stel waarvan 1 voor het minimumloon werkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 27 mei 2012 @ 11:23:33 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_112082822
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:01 schreef Digi2 het volgende:
De bijstand inclusief vrijstellingen en huursubsidie is te hoog. Er wordt uitgegaan van een zelfstandige woonruimte. Daar moet gewoon de bijl in. Als mensen in de bijstand met 3/5 man in een flatje wonen. Dat geeft pas incentive om te gaan werken. je hebt dan ook veel minder woonruimte nodig om te bouwen. Dan worden de huizen ook weer betaalbaarder.
Ja want mensen in de bijstand hebben altijd geen zin om te werken :')
  zondag 27 mei 2012 @ 12:34:50 #174
274453 okiokinl
blablabla
pi_112084596
quote:
je snapt er weinig van.
alle klachten hier zijn alleen maar o ver mensen die frauderen, die niet werken omdat ze geen zin hebben.
snappen jullie nou werkelijk niet dat fraudeurs het geen reet interesseerd of je kort? die gaan zwart werken, stelen bedelen, whatever.
degenen die gaan lijden zijn de mensen die echt bijstand nodig hebben.

pak fraude aan, en laat de rest gewoon met rust, geef ze voldoende.
  zondag 27 mei 2012 @ 14:35:32 #175
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112088446
quote:
Het word steeds gekker.
pi_112088677
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:34 schreef okiokinl het volgende:

[..]

je snapt er weinig van.
alle klachten hier zijn alleen maar o ver mensen die frauderen, die niet werken omdat ze geen zin hebben.
snappen jullie nou werkelijk niet dat fraudeurs het geen reet interesseerd of je kort? die gaan zwart werken, stelen bedelen, whatever.
degenen die gaan lijden zijn de mensen die echt bijstand nodig hebben.

pak fraude aan, en laat de rest gewoon met rust, geef ze voldoende.
Mwah, er zijn echt wel incentives nodig hoor.
In het buitenland is bijstand ook niet voldoende om zelfstandig van te wonen.

1000 uitnodigingen, elf werklozen aan de slag
  zondag 27 mei 2012 @ 14:46:25 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112088774
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Mwah, er zijn echt wel incentives nodig hoor.
In het buitenland is bijstand ook niet voldoende om zelfstandig van te wonen.

1000 uitnodigingen, elf werklozen aan de slag
En wat wil je met gezinnen? Die wonen al niet alleen.
Dat je alleenstaanden verplicht bij elkaar wilt zetten vind ik al over de grens, maar hoe wil je dat met gezinnen doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112088865
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat wil je met gezinnen? Die wonen al niet alleen.
Dat je alleenstaanden verplicht bij elkaar wilt zetten vind ik al over de grens, maar hoe wil je dat met gezinnen doen?
In Frankrijk en Spanje wonen gezinnen ook bij elkaar.
  zondag 27 mei 2012 @ 14:50:11 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112088893
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]

bron?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 27 mei 2012 @ 14:56:26 #180
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112089087
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een andere cultuur. Het verbaast me dat er steeds weer topics opduiken om het hele sociale stelsel af te breken. En erger nog dat er users tussen zitten(niet allemaal natuurlijk) die zelf nog nooit een dag gewerkt hebben en nog studeren en ook niet de verantwoording van een gezin op zich hoeven te nemen.

Mensen die al jaren werken en daardoor iets opgebouwd hebben vragen niet om op straat geschopt te worden. Zieken en gehandicapten vragen ook niet om deze omstandigheden.

Door een aantal nietsnutten en echt niet willende laat men zich gek maken. Ik niet. Deze nietsnutten zullen er altijd zijn. En juist deze groep pak je er niet mee want die halen hun gram dan wel op een andere manier(stelen, telen, etc etc.)
pi_112089240
  zondag 27 mei 2012 @ 15:04:51 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112089408
quote:
Lol dit is een vorm van kraken. Maar daarom breken er zoveel rellen uit in Spanje en Griekenland. Het worden straks bananenrepublieken(als het dat al niet zijn). Heb ik het nog niet eens over het punt dat het andere culturen zijn.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:07:37 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112089510
quote:
Ja, daklozen kraken nieuwbouw :')

quote:
Spain's Homeless Turn Empty Apartments into Squats

When Spain's property bubble burst and the economic crisis took root, thousands of new apartments were left idle while the country's least fortunate were left struggling to pay rent and find work. In Seville, 32 families have come up with a solution
Dat is wat anders dan bijstandsgerechtigden die met hun gezinnen woningen delen.
Maar je wilt ze dus eerst op straat zetten om ze daarna met anderen illegaal te laten wonen? Top ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112089977
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, daklozen kraken nieuwbouw :')

[..]

Dat is wat anders dan bijstandsgerechtigden die met hun gezinnen woningen delen.
Maar je wilt ze dus eerst op straat zetten om ze daarna met anderen illegaal te laten wonen? Top ^O^
In Spanje krijg je maar 400 euro, men moet wel kraken of gezamelijk een appartement huren.
http://es.wikipedia.org/wiki/Desempleo_en_Espa%C3%B1a
  zondag 27 mei 2012 @ 15:23:57 #185
323876 michaelmoore
pi_112090030
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Spanje krijg je maar 400 euro, men moet wel kraken of gezamelijk een appartement huren.
ach daar hebben ze woonruimte genoeg dus das een meevaller
pi_112090107
Grote probleem is dat er geen incentive is om uit de uitkering te komen en aan het werk te gaan, want dan verlies je opeens allerlei subsidies terwijl je maar een klein gedeelte meer gaat verdienen. Maar we kunnen het minimumlonen niet omhoog gooien, we zouden het eigenlijk moeten verlagen, want we zijn totaal niet concurrerend op de internationale arbeidsmarkt.

Het oorspronkelijke idee achter de bijstand was een vangnet waar je in komt als het echt niet meer lukt. Inmiddels is het niet meer een minimum aan wat nodig is, maar heeft het nogal wat spekrandjes gekregen, die politiek heel moeilijk zijn om er weer af te trimmen. Laten we teruggaan naar wat het was, een vangnet.

En om toch een incentive te houden om naar de arbeidsmarkt over te stappen, zal de bijstand niet meer een financiële geldkraan zijn, maar zal er in natura voor de mensen een vangnet aangeboden worden. (Bijkomend voordeel is dat ze ook niet de verkeerde keuzes kunnen maken: drugs, overmatige alcohol consumptie, sigaretten, etc.)

De staat levert de huizen, het voedsel, internet, een fiets, een tv, en misschien nog wat dingen. De staat kan op deze manier ook nog eens groot inkopen waardoor het goedkoper wordt.

De mensen in de bijstand hebben dan niet de vrijheid die ze nu hebben, en dat is dan het grote incentive om naar de arbeidsmarkt over te stappen, dan hebben ze wel de vrijheid om te bepalen wat ze met hun leven doen.

Op die manier is er een degelijk vangnet, is er wil om te gaan werken, en kunnen de minimumlonen wat omlaag om weer concurrerend te worden.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  zondag 27 mei 2012 @ 15:30:30 #187
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_112090216
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:26 schreef SeanFerdi het volgende:
Grote probleem is dat er geen incentive is om uit de uitkering te komen en aan het werk te gaan, want dan verlies je opeens allerlei subsidies terwijl je maar een klein gedeelte meer gaat verdienen.
Klets. Alleen al het stigma dat eraan hangt en het vooroordeel wat hier op FOK! alleen al keer op keer bevestigd wordt, dat alle uitkeringstrekkers luie flikkers zijn, die allemaal frauderen, is incentive genoeg. Weet je wat het probleem is? Het echte probleem? Dat is het snobisme van de werkgevers, die denken dat iedereen die een tijdje niet werkt dus niet meer kan of wil werken. En zeker als het iemand is die al ouder is. Zonder te kijken naar de achtergrond wordt zo iemand geweigerd. Terwijl het heel goed iemand kan zijn die 25 jaar bij een baas heeft gewerkt, op straat kwam te staan en na zijn WW in de Bijstand terecht is gekomen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 27 mei 2012 @ 15:32:24 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112090280
Met welke landen had je concurrerend willen worden? India? Brazillië? China?
Als je het minimumloon naar beneden bijstelt dan worden daar vooral de mensen die nu al een laag betaalde baan hebben de dupe van.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112090472
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Terwijl het heel goed iemand kan zijn die 25 jaar bij een baas heeft gewerkt, op straat kwam te staan en na zijn WW in de Bijstand terecht is gekomen.
Dat is bijzonder onwaarschijnlijk!
  zondag 27 mei 2012 @ 15:38:55 #190
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112090500
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat er dan een vorm van anarchie ontstaat maakt je zeker niets uit. De landen waar je het over hebt zijn tijdbommen van ongekende orde.
pi_112090553
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:32 schreef Leandra het volgende:
Met welke landen had je concurrerend willen worden? India? Brazillië? China?
Als je het minimumloon naar beneden bijstelt dan worden daar vooral de mensen die nu al een laag betaalde baan hebben de dupe van.
vooral duitsland heeft dat de laatste jaren goed voor elkaar, daar zullen we in ieder geval ons op moeten richten. Waarom zou een bedrijf z'n productie hier willen hebben als hij het 100km verserop een stuk goedkoper kan doen (India, Brazilië en China worden op dit moment snel duurder, en op gegeven moment weegt dat niet meer op tegen de transportkosten, waardoor het weer om concurrentie binnen europa gaat).

Helemaal als zuid-europa straks beseft dat ze iets moeten gaan doen en de lonen omlaag gooien, dan hebben we een probleem. Dus het is verstandig daar nu al mee aan de slag te gaan.

En de mensen die nu minimumloon verdienen zullen het inderdaad voelen, maar dat komt omdat ze nu chronisch te duur zijn.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:41:44 #192
66444 Lord_Vetinari
pi_112090611
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:38 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Dat is bijzonder onwaarschijnlijk!
Want? Er bestaat geen leeftijdsdiscriminatie in de roze wereld vol huppelende konijntjes waar jij woont?
  zondag 27 mei 2012 @ 15:41:46 #193
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112090613
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klets. Alleen al het stigma dat eraan hangt en het vooroordeel wat hier op FOK! alleen al keer op keer bevestigd wordt, dat alle uitkeringstrekkers luie flikkers zijn, die allemaal frauderen, is incentive genoeg. Weet je wat het probleem is? Het echte probleem? Dat is het snobisme van de werkgevers, die denken dat iedereen die een tijdje niet werkt dus niet meer kan of wil werken. En zeker als het iemand is die al ouder is. Zonder te kijken naar de achtergrond wordt zo iemand geweigerd. Terwijl het heel goed iemand kan zijn die 25 jaar bij een baas heeft gewerkt, op straat kwam te staan en na zijn WW in de Bijstand terecht is gekomen.
Dit. En dat is nog maar een van de vele voorbeelden.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:47:22 #194
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112090779
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:40 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

vooral duitsland heeft dat de laatste jaren goed voor elkaar, daar zullen we in ieder geval ons op moeten richten. Waarom zou een bedrijf z'n productie hier willen hebben als hij het 100km verserop een stuk goedkoper kan doen (India, Brazilië en China worden op dit moment snel duurder, en op gegeven moment weegt dat niet meer op tegen de transportkosten, waardoor het weer om concurrentie binnen europa gaat).

Helemaal als zuid-europa straks beseft dat ze iets moeten gaan doen en de lonen omlaag gooien, dan hebben we een probleem. Dus het is verstandig daar nu al mee aan de slag te gaan.

En de mensen die nu minimumloon verdienen zullen het inderdaad voelen, maar dat komt omdat ze nu chronisch te duur zijn.
Juist Duitsland maakt zijn spullen zelf. Het zijn veelal familie bedrijven die nooit de neoliberale insteek hebben gevolgd maar het Rijnlandmodel zijn blijven hanteren. Miele is daar een goed voorbeeld van. Hun kennis hebben ze niet aan de US, of China verkocht maar zelf behouden.

In NL hebben we alles verkocht en was vakmanschap niet meer van belang want dat kon zogenaamd stukken goedkoper in China of Polen etc etc. Vandaar ook dat het aantal papieren tijgers enorm is toegenomen in NL. Dat kun je nu niet meer terugdraaien en zal ons uiteindelijk duur komen te staan.
pi_112090802
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want? Er bestaat geen leeftijdsdiscriminatie in de roze wereld vol huppelende konijntjes waar jij woont?
Dat zal inderdaad bestaan, maar dat je als oudere niet aan de bak komt is toch voornamelijk doordat we een lineaire salarisopbouw hebben in NL, op gegeven moment is je productiviteit een stuk lager maar wil je wel weer meer verdienen. Dan huurt de werkgever liever iemand in die een stuk meer productief is en minder kost.

Laten we de salarisopbouw meer baseren op hoe productief iemand is, dat de top daarvan ligt op de leeftijd dat men het productiefst is (nog beter om niet naar leeftijd te kijken, maar naar daadwerkelijke productiviteit) en daarna weer wat omlaag gaat, en ik denk dat werkgevers dan meer belang gaan hechten aan bijvoorbeeld ervaring.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:50:06 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112090845
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:40 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

Nee, mensen die minimumloon verdienen zijn niet chronisch te duur, die zijn gewoon niet in staat een baan te vinden die beter betaalt.... neemt niet weg dat de rotbaantjes die ze meestal doen, door de gemiddelde Nederlander nog niet voor het dubbele gedaan zou worden.

Duitsland heeft geen minimumloon, maar voor uitzendkrachten sinds december vorig jaar wel, en in de westelijke deelstaten is dat minimum ¤ 7,89 bruto per uur, en dat is dus slechts 46 cent minder dan in NL.
Neem dan even de lagere huizenprijzen in D mee, en je komt met die 46 cent minder al beter uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 27 mei 2012 @ 15:51:05 #197
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112090873
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:48 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad bestaan, maar dat je als oudere niet aan de bak komt is toch voornamelijk doordat we een lineaire salarisopbouw hebben in NL, op gegeven moment is je productiviteit een stuk lager maar wil je wel weer meer verdienen. Dan huurt de werkgever liever iemand in die een stuk meer productief is en minder kost.

Laten we de salarisopbouw meer baseren op hoe productief iemand is, dat de top daarvan ligt op de leeftijd dat men het productiefst is (nog beter om niet naar leeftijd te kijken, maar naar daadwerkelijke productiviteit) en daarna weer wat omlaag gaat, en ik denk dat werkgevers dan meer belang gaan hechten aan bijvoorbeeld ervaring.
Verdiep je nu eerst eens in de salarisopbouw voordat je dit soort nonsens gaat verkopen. Voor een modale baan zit je al met 35 jaar aan de top. Het is niet zo dat een 60 jarige veel meer verdient dan een 35 jarige.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:52:45 #198
66444 Lord_Vetinari
pi_112090939
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Verdiep je nu eerst eens in de salarisopbouw voordat je dit soort nonsens gaat verkopen. Voor een modale baan zit je al met 35 jaar aan de top. Het is niet zo dat een 60 jarige veel meer verdient dan een 35 jarige.
Evenmin is het zo, dat een 40-jarige (want daar hebben we het tegenwoordig al over) minder productief is dan een 25-jarige. De 40-jarige brengt bovendien zijn ervaring mee.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:55:01 #199
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112091001
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Evenmin is het zo, dat een 40-jarige (want daar hebben we het tegenwoordig al over) minder productief is dan een 25-jarige. De 40-jarige brengt bovendien zijn ervaring mee.
Dat ook nog inderdaad. Maar ik heb dit al vaker gezegd. Kwaliteit is niet meer van belang. Alleen de kosten tellen nog.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:56:34 #200
66444 Lord_Vetinari
pi_112091053
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat ook nog inderdaad. Maar ik heb dit al vaker gezegd. Kwaliteit is niet meer van belang. Alleen de kosten tellen nog.
Met dank aan de Volkspartij Voor Nationaal-Socialisme* wil men alles kunnen kwantificeren: Ervaring, kennis, kunst, cultuur...

*Ik heb vandaag geleerd dat je dit soort dingen mag zeggen over Nederlandse partijen. Vinden de mods zelfs wel 'humor'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')