niet waar, er zitten velen arbeidsongeschikten in de bijstand.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die zitten niet in de bijstand maar in bijvoorbeeld de Wajong of WIA vanwege een arbeidsbeperking. Mensen die een beroep doen op de bijstand hebben nergens anders recht op (want kunnen gewoon functioneren) maar zijn simpelweg niet capabel genoeg om een zelfstandig inkomen te verwerven.
Mensen gooien de uitkeringen (zoals WW, WIA, WIJ en bijstand) al snel op een hoop (steuntrekkers) maar er zit een groot verschil tussen wanneer je ergens recht op hebt. De beleving is ook heel anders.
Echt niet allemaal hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:34 schreef Ryon het volgende:
Die zitten niet in de bijstand maar in bijvoorbeeld de Wajong of WIA vanwege een arbeidsbeperking.
Nee, Wajong alleen als je voor je 18de al langdurig ziek of gehandicapt was, of voor je 30ste langdurig ziek of gehandicapt wordt en het jaar voor je ziek/gehandicapt werd tenminste 6 maanden een opleiding volgde.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die zitten niet in de bijstand maar in bijvoorbeeld de Wajong of WIA vanwege een arbeidsbeperking.
Ik wil niet zeggen dat je als (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt niet in de bijstand kan komen. Dat kan prima, aangezien de bijstand een 'afvoerputje' is waar mensen een aanspraak op kunnen doen om uiteenlopende redenen. Dat bedoelde ik ook te zeggen met 'laatste redmiddel'. Als het niet lukt, om wat voor reden dan ook, klop je bij de gemeente aan.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:19 schreef okiokinl het volgende:
[..]
niet waar, er zitten velen arbeidsongeschikten in de bijstand.
grappig trouwens,. hoeveel arbeidsongeschikten in de bijstand zitten, dat is niet bekend. niet te geloven toch.. dat wordt niet eens onderzocht, die mensen wondern gewoon in het afvoerputje gegooid.
Dat weet ik. Over het algemeen is ziek worden/gewond raken de reden waarom mensen stoppen met werken. Uitzonderingen daargelaten. Als mensen werkeloos thuis zaten en niet meer aan de bak kunnen komen is er al het een en ander mis.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, Wajong alleen als je voor je 18de al langdurig ziek of gehandicapt was, of voor je 30ste langdurig ziek of gehandicapt wordt en het jaar voor je ziek/gehandicapt werd tenminste 6 maanden een opleiding volgde.
Wia is een werknemersverzekering, je komt er alleen voor in aanmerking als je ziek/gehandicapt wordt terwijl je in loondienst bent.
Als je dus ziek wordt terwijl je niet in loondienst was, en niet studeerde in het jaar voor je ziek werd dan krijg je geen Wajong of Wia.
In dit geval was 'grappig' genoeg de WIA de uitkomst geweest voor Karel en je zou zelfs kunnen zeggen bijna voor hem bedacht. Toen hij merkte dat hij fysieke klachten kreeg die hem ongeschikt maakte voor het fulltime werken had hij een ziektemelding moeten doen. Los van de problemen met zijn vrouw daarna en alle ellende die hem verder nog in zijn leven zou overkomen, had hem dat ook op zijn werk toen al in een gunstigere positie gebracht en het latere beroep op de bijstand overbodig gemaakt. Met een beetje speculatie was zijn vrouw er dan wellicht niet eens vandoor gegaan, maar dat terzijde.quote:Voorbeeld; Karel en Anja wonen samen, ze werken allebei fulltime; Karel krijgt het door een fysiek probleem op het werk steeds moeilijker en besluit parttime te gaan werken (op eigen initiatief, zonder ziekmelding), Anja verdient immers meer dan voldoende.
Anja komt Peter met z'n snelle Audi tegen en ziet wel in dat Karel het nooit meer voor elkaar gaat krijgen dat hij met zo'n kekke bak thuiskomt en Anja smeert hem met Peter.
Daar zit Karel dan alleen, parttime baan omdat fulltime fysiek vrijwel niet mogelijk is, en een inkomen dat lager is dan bijstand.... dan moet Karel dus bij de sociale dienst aankloppen voor een aanvulling op z'n inkomen, die aanvulling heet bijstand.
Juist.quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:07 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoelt hij ZW. Maar goed, ben je voor 35 % of meer afgekeurd krijg je daarna WIA en zo niet heb je vaak nog recht op WW.
Ik hanteer altijd dat ik mij slechts hoef te schamen voor hetgeen ik gedaan heb, of gelaten heb, voor zover ik anders had kunnen handelen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:55 schreef Ryon het volgende:
Dus om nogmaals terug te komen op de eerder gestelde vraag van DS4: Ja, het is vervelend om als bijstandstrekker gezien te worden.
Niet echt. Maar bijvoorbeeld incontinente ouderen (we kennen ze allemaal waarschijnlijk wel) die nog bij hun verstand zijn kunnen er bijster weinig aan doen dat het regelmatig mis gaat, ze kunnen niet anders handelen omdat te voorkomen. Toch is de schaamte (en soms ook het verdriet) daadwerkelijk aanwezig.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hanteer altijd dat ik mij slechts hoef te schamen voor hetgeen ik gedaan heb, of gelaten heb, voor zover ik anders had kunnen handelen.
Misschien is dat vreemd...
Aan de ene kant heb je gelijk, maar.... als bepaalde functies vrijwel alleen maar vervuld worden door bijvoorbeeld mensen met een taakstraf of uitkeringstrekkers, dan kijkt men er al snel tegenaan van "daar staat weer zo'n klaploper".quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hanteer altijd dat ik mij slechts hoef te schamen voor hetgeen ik gedaan heb, of gelaten heb, voor zover ik anders had kunnen handelen.
Misschien ben ik wel schaamteloos...quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:12 schreef Ryon het volgende:
Niet echt. Maar bijvoorbeeld incontinente ouderen (we kennen ze allemaal waarschijnlijk wel) die nog bij hun verstand zijn kunnen er bijster weinig aan doen dat het regelmatig mis gaat, ze kunnen niet anders handelen omdat te voorkomen. Toch is de schaamte (en soms ook het verdriet) daadwerkelijk aanwezig.
Ik maak er af en toe een praatje mee. Ik vind het wel fijn dat ze dat werk doen. Misschien moeten we dat allemaal eens af en toe doen, dan is er ook wat meer begrip over en weer. Ook ten aanzien van die persoon die daar met een taakstraf staat... Alsof je dan meteen uitschot bent... Wat een onzin.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:14 schreef Leandra het volgende:
Aan de ene kant heb je gelijk, maar.... als bepaalde functies vrijwel alleen maar vervuld worden door bijvoorbeeld mensen met een taakstraf of uitkeringstrekkers, dan kijkt men er al snel tegenaan van "daar staat weer zo'n klaploper".
staat wel tegenover dat een deel van die mensen opknapt als ze wat te doen hebben en met wat begeleiding een veel beter leven gaan leiden. er is altijd een groep die helemaal niet wil en niks voor elkaar krijgt maar dan kom je of uit op psychische probleemgevallen, of op fraudeurs. met IQ heeft het weinig te maken, je moet namelijk behoorlijk slim zijn om tussen al de mazen van het net heen toch lekker niks te blijven doen. en slimme mensen kunnen ook een stoornis hebben.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:12 schreef Ryon het volgende:
Het is dan erg makkelijk om te zeggen: "Laat die eens aan de slag gaan!!111". Feit is wel dat de begeleiding en het werk (9 van de 10x bezigheidstherapie) ons dan veel meer geld kost dan elke maand een vast bedrag over te maken en te hopen dat die lui de vijftig niet halen.
Ik denk dat het wat al te simpel is om te denken dat iedereen in de bijstand niet blij kan zijn als ze wat om handen krijgen, maar het inwisselen is inderdaad een slechte zaak.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:41 schreef Leandra het volgende:
Het is dus heel nuttig dat die mensen, die kennelijk wel een drive hebben en niet maar linea recta de bijstand ingerold zijn (al dan niet aangespoord door familie) gewoon een volwaardige baan hebben.
Hoe zinvol is het dan dat ze hun baan kwijtraken aan mensen voor wie dat werk een straf is, of die de drive niet hebben om te werken, en al 12 jaar bijstand achter de rug hebben?
Dat zal niet snel gebeuren kan ik je vertellenquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel schaamteloos...
Toch denk ik dat we als maatschappij eens wat minder moeten neerkijken op anderen. Iedereen heeft wel zijn probleemgevallen...
Dat ben ik met je eens. Maar goed, ik kan iig mijzelf veranderen. En ook ik oordeel wel eens te snel en te gemakkelijk.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:29 schreef Hanako het volgende:
Dat zal niet snel gebeuren kan ik je vertellen
Ik heb een wajong toch probeer ik gewoon aan het werk te blijven vanaf het begin al in het reguliere bedrijfsleven. Maar juist door al de vooroordelen waar je mee om je oren word gemept heb ik vaak genoeg zoals nu want weer op zoek naar een nieuwe baan. Gewoon thuis te blijven want echt zowel werkgever als collega's met hun vooroordelen altijd daar word je ook niet vrolijk van.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar goed, ik kan iig mijzelf veranderen. En ook ik oordeel wel eens te snel en te gemakkelijk.
Hulde. Heb ik veel meer respect voor dan iemand die een mooi baantje heeft, maar een arbeidsethos van "aanwezigheidsplicht en meer niet".quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:36 schreef Hanako het volgende:
Ik heb een wajong toch probeer ik gewoon aan het werk te blijven
In theorie heb je gelijk. Maar de praktijk is zo lastig omdat je uitkeringen niet zo ver kan verlagen dat de armoedeval verdwijnt zonder dat men te weinig heeft om rond te kunnen komen en het minimumloon verhogen verslechtert de concurrentiepositie van Nederland...quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:47 schreef wootahH het volgende:
het verschil met het minimum loon moet gewoon vele malen groter worden. Nu is er geen drijfveer om te werken.
Is dat wel per definitie zo? Vanaf een bepaalde leeftijd kom je toch sowieso al veel moeilijker aan een vaste baan aangezien je dan duurder bent?quote:Als mensen werkeloos thuis zaten en niet meer aan de bak kunnen komen is er al het een en ander mis.
zwart werken?quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:47 schreef wootahH het volgende:
het verschil met het minimum loon moet gewoon vele malen groter worden. Nu is er geen drijfveer om te werken.
Tevens moeten mensen die hier langdurig gebruik van maken verplicht worden niet te roken en geen alcohol te nuttigen. (ik snap nooit waar ze dat geld vandaan halen)
quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
nou we kunnen wel de bijstand en AOW samenvoegen en dat zie ik nog wel eens gebeurenquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:35 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn god wat een onderbuikgevoelens weer. Ik stel voor dat we de AOW afschaffen. Dat gaat nog veel meer opleveren. Laat onze ouders maar doodverhongeren ofzo
Hoe zou jij dit dan voor je zien? AOW inclusief dezelfde (strenge) inkomens- en vermogenstoets bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 01:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou we kunnen wel de bijstand en AOW samenvoegen en dat zie ik nog wel eens gebeuren
Beter nog, iedereen die niet werkt (ontslagen, te ziek, te oud) een nekschot geven.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:35 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn god wat een onderbuikgevoelens weer. Ik stel voor dat we de AOW afschaffen. Dat gaat nog veel meer opleveren. Laat onze ouders maar doodverhongeren ofzo
Precies waarom niet kan de regering veel bezuinigen!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 07:11 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Beter nog, iedereen die niet werkt (ontslagen, te ziek, te oud) een nekschot geven.
Mongolide...ja...klopt...je bent een mongool die moet ook....quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:36 schreef Ziba het volgende:
Niet gelezen maar ik ben het eens met de titel. Hoe hard dat ook mag overkomen. Of puberaal.
Daar is de bijstand voor uitgevonden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Mongolide...ja...klopt...je bent een mongool die moet ook....
Jij wel!
Zibadzjaan.! Ik had je wijzer gedacht. Dit is niet mooi van je.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:36 schreef Ziba het volgende:
Niet gelezen maar ik ben het eens met de titel. Hoe hard dat ook mag overkomen. Of puberaal.
Wat zou jou dat aan de reet roesten, ben je soort wereldverbeteraar ofzo?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zibadzjaan.! Ik had je wijzer gedacht. Dit is niet mooi van je.
Eens, <sarcastische mode> alle zwakkeren van de samenleving moeten worden behandeld als criminelen want volgens het neo-liberale gedachtegoed is het allemaal je eigen schuld en dus je eigen verantwoordelijkheid dat je in die situatie bent geraakt. Er zou een wetsvoorstel moeten zijn dat als je langer dan 6 maanden geen werk hebt, je dan tegen de muur wordt geplaatst </sarcastische mode>quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Precies waarom niet kan de regering veel bezuinigen!
Arbeidsbureaus...uwv's?
Al die klootzakjes in een uitkering en tegen de maurrrrrrrrr...
ja schiet ze neder!
En dan langzaam de rest van dit rare land.....
ieder die zonder werk komt meteen inspuiten met gif........
moet je ermee!
Toch?
Oei je moeder...ach Oldie ja jammer....tis nie anders?
Ja pa ook al? Tsssssssssss...nee maar werkeloos the shame!
Ja nee afschieten vind ik ook!
Het is allemaal wat hè. Ga eens naar buiten, het is veel te mooi weer om zuur te zijn!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:05 schreef Oldie57 het volgende:
Neo-liberalen zeggen altijd dat een vrije markt het grootste geluk voor de mensheid betekent. 'De markt heeft altijd gelijk' zeggen deze simpele zielen. Volgens het neo-liberale gedachtegoed dient er een zorgmarkt te zijn zonder enige bemoeienis van de overheid. Zij willen bijvoorbeeld dat ziekenhuizen met elkaar gaan concurreren om de aandeelhouders maximaal financieel te belonen. Rijke mensen zijn van harte welkom, arme mensen mogen creperen in de goot. Ja, ja, dat is wat de schurkenbende van Rutte cs voor ons in petto heeft als zij het alleen voor het zeggen hebben.
Mooi weer of niet, het moet gezegd worden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:19 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Het is allemaal wat hè. Ga eens naar buiten, het is veel te mooi weer om zuur te zijn!
Jullie zijn allemaal suf"kutten"quote:
zo jullie zijn een beetje op de hoogte.quote:Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken.[1]
vb
"Het komt ook voor dat iemand iets beweert alsof het om een feit gaat, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn blijkt uit een voorbeeld als "AIDS is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken."
Was een grapje van mezelf.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 03:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat zou jou dat aan de reet roesten, ben je soort wereldverbeteraar ofzo?
Ja, dat kan wel zo zijn, maar ik vind het toch wel een soort uitdaging om de drogredenen en valse argumenten te ontzenuwen. En zoals je ziet: er lijken mensen te zijn die het met hem eens zijn en die verdienen een weerwoord.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:46 schreef Fockker het volgende:
[..]
Jullie zijn allemaal suf"kutten"
In het geval van een troll, en daarom gaat het hier, zeggen we op forums op internet "Don't feed the trolls" iets dat jullie wel doen!
Vele van jullie zullen wel niet waten wat een troll is.
[..]
zo jullie zijn een beetje op de hoogte.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29
Fixed your post.quote:Het is allemaal wat hè. Ga eens naar buiten, het is veel te slecht weer om zuur te zijn!
Ik vind het prima te doen in Den Haag. Lekker windje, strand. Nee dit is heerlijk weer voor mij.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Yep. Aangezien ik heel de dag aan het zweten ben is het in ieder geval voor mij duidelijk veel te warm weer. Het is leuk als je vlakbij het strand woont maar verder vind ik er niets aan. Wel overlast door al dat zweten, vliegjes, muggen (nu gelukkig nog niet zoveel maar dat komt weer), geen strand of open water in de buurt.
Een temperatuur van 17 graden Celsius vind ik wat dat betreft veel fijner, je kan net zo goed in je T-shirt naar buiten maar je hebt niet al die nadelen die je met dit zeer warme weer hebt.
Als je 's avonds iets buiten wil doen dan is zo'n 23 graden Celsius fijner omdat je dan ook 's avonds nog in je T-shirt naar buiten kan.
Die zit geevee. Dit land is te vol, te vol met domme (neo-)liberalen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:45 schreef geevee het volgende:
Zo en nu ga ik naar mijn onbetaalde baan (mantelzorgen) even mijn 90 jarige mkoeder te eten geven zodat ze niet terug het verzorgingshuis in moet.
Het gaat jullie allemaal goed.
Paspoort afpakken en naar hun eigen land sturen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:06 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Die zit geevee. Dit land is te vol, te vol met domme (neo-)liberalen.
Juist, dan kunnen mensen die daar hun brood mee verdienen ontslagen worden. Kunnen we straks allemaal als vrijwilliger aan de slag. Is dat wat.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:50 schreef Skitzofrenix het volgende:
Mensen met een bijstandsuitkering of een werklozen uitkering zouden verplicht vrijwilligerswerk moeten doen!!!
Lijkt me een goed idee om die voor al de toekomstige demente bejaarden te laten zorgen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:50 schreef Skitzofrenix het volgende:
Mensen met een bijstandsuitkering of een werklozen uitkering zouden verplicht vrijwilligerswerk moeten doen!!!
Zou jij je oma aan iemand toevertrouwen die dat werk doet omdat het moet en zelf totaal ongemotiveerd is? Ik niet in ieder geval.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee om die voor al de toekomstige demente bejaarden te laten zorgen.
Ik was ook wat sarcastisch.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:06 schreef Hanako het volgende:
[..]
Zou jij je oma aan iemand toevertrouwen die dat werk doet omdat het moet en zelf totaal ongemotiveerd is? Ik niet in ieder geval.
Net zoveel of weinig als in andere landen.quote:Ik weet niet of we in Nederland veel talenten hebben
Verplicht vrijwilligerswerk? Ik zie een probleem.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:50 schreef Skitzofrenix het volgende:
Verplicht en vrijwilligerswerk zijn zaken die niet samen gaan! Vrijwillegerswerk is niet verplicht (dat betekend vrijwillig namelijk) verplicht is niet vrijwillig en als er voor betaald word heet dat gewoon werk!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:43 schreef okiokinl het volgende:
werkende mensen zouden verlicht vrijwilligerswerk moeten doen.
Het verhaal veranderd wanneer 2 mensen samen in de bijstand zitten.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:35 schreef FosFor het volgende:
Niet iedereen die in de bijstand zit doet dit omdat ze te lui zijn om te werken, maar uiteraard zijn er wel een paar die dat wél doen.
En zij doen zichzelf meer onrecht dan dat ze ons onrecht doen.
Een bijstandsuitkering is eigenlijk al een straf op zich, omdat je daar zo moeilijk mee rondkomt dat je geen geld over hebt voor enige luxe.
Die mensen die op de bijstand leven krijgen maar rond de 800 euro per maand om van rond te komen, en daar houden ze niets van over.
En aangezien het minimumloon voor een fulltime werkende 1500 euro is, is een bijstand meer een "marteling" dan een luxe.
Kortom; diegene die ervoor kiezen om lekker lui thuis te zitten doen dit zichzelf aan, niet ons. Daarom is er niets oneerlijks aan.
Het wettelijk minimumloon is nog geen ¤ 1.500 bruto...quote:Op zondag 27 mei 2012 00:35 schreef FosFor het volgende:
Niet iedereen die in de bijstand zit doet dit omdat ze te lui zijn om te werken, maar uiteraard zijn er wel een paar die dat wél doen.
En zij doen zichzelf meer onrecht dan dat ze ons onrecht doen.
Een bijstandsuitkering is eigenlijk al een straf op zich, omdat je daar zo moeilijk mee rondkomt dat je geen geld over hebt voor enige luxe.
Die mensen die op de bijstand leven krijgen maar rond de 800 euro per maand om van rond te komen, en daar houden ze niets van over.
En aangezien het minimumloon voor een fulltime werkende 1500 euro is, is een bijstand meer een "amarteling" dan een luxe.
Kortom; diegene die ervoor kiezen om lekker lui thuis te zitten doen dit zichzelf aan, niet ons. Daarom is er niets oneerlijks aan.
En Joop drie middagen in de week schildert. In alle kleuren, als het maar zwart is.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het verhaal veranderd wanneer 2 mensen samen in de bijstand zitten.
Die ene 50 euroquote:Op zondag 27 mei 2012 00:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het wettelijk minimumloon is nog geen ¤ 1.500 bruto...
En Ria laat de honden uit.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En Joop drie middagen in de week schildert. In alle kleuren, als het maar zwart is.
ja als vrijwilligerswerk verplicht wordt, dan kan je het natuurlijk gewoon verplicht werk noemen, IPV vrijwilligerswerk..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:56 schreef geevee het volgende:
[..]
Verplicht en vrijwilligerswerk zijn zaken die niet samen gaan! Vrijwillegerswerk is niet verplicht (dat betekend vrijwillig namelijk) verplicht is niet vrijwillig en als er voor betaald word heet dat gewoon werk!
Maar wil jij soms dat iemand zijn betaalde baan op moet geven om er iemand met een uitkering voor in de plaats te krijgen,ik zou zeggen stel je baan beschikbaar!
En de belasting voor je op netto zit....quote:
Ja want mensen in de bijstand hebben altijd geen zin om te werkenquote:Op zondag 27 mei 2012 11:01 schreef Digi2 het volgende:
De bijstand inclusief vrijstellingen en huursubsidie is te hoog. Er wordt uitgegaan van een zelfstandige woonruimte. Daar moet gewoon de bijl in. Als mensen in de bijstand met 3/5 man in een flatje wonen. Dat geeft pas incentive om te gaan werken. je hebt dan ook veel minder woonruimte nodig om te bouwen. Dan worden de huizen ook weer betaalbaarder.
je snapt er weinig van.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:01 schreef Digi2 het volgende:
De bijstand inclusief vrijstellingen en huursubsidie is te hoog. Er wordt uitgegaan van een zelfstandige woonruimte. Daar moet gewoon de bijl in. Als mensen in de bijstand met 3/5 man in een flatje wonen. Dat geeft pas incentive om te gaan werken. je hebt dan ook veel minder woonruimte nodig om te bouwen. Dan worden de huizen ook weer betaalbaarder.
Het word steeds gekker.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:01 schreef Digi2 het volgende:
Mwah, er zijn echt wel incentives nodig hoor.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:34 schreef okiokinl het volgende:
[..]
je snapt er weinig van.
alle klachten hier zijn alleen maar o ver mensen die frauderen, die niet werken omdat ze geen zin hebben.
snappen jullie nou werkelijk niet dat fraudeurs het geen reet interesseerd of je kort? die gaan zwart werken, stelen bedelen, whatever.
degenen die gaan lijden zijn de mensen die echt bijstand nodig hebben.
pak fraude aan, en laat de rest gewoon met rust, geef ze voldoende.
En wat wil je met gezinnen? Die wonen al niet alleen.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mwah, er zijn echt wel incentives nodig hoor.
In het buitenland is bijstand ook niet voldoende om zelfstandig van te wonen.
1000 uitnodigingen, elf werklozen aan de slag
In Frankrijk en Spanje wonen gezinnen ook bij elkaar.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat wil je met gezinnen? Die wonen al niet alleen.
Dat je alleenstaanden verplicht bij elkaar wilt zetten vind ik al over de grens, maar hoe wil je dat met gezinnen doen?
Een andere cultuur. Het verbaast me dat er steeds weer topics opduiken om het hele sociale stelsel af te breken. En erger nog dat er users tussen zitten(niet allemaal natuurlijk) die zelf nog nooit een dag gewerkt hebben en nog studeren en ook niet de verantwoording van een gezin op zich hoeven te nemen.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:49 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Frankrijk en Spanje wonen gezinnen ook bij elkaar.
Lol dit is een vorm van kraken. Maar daarom breken er zoveel rellen uit in Spanje en Griekenland. Het worden straks bananenrepublieken(als het dat al niet zijn). Heb ik het nog niet eens over het punt dat het andere culturen zijn.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
http://www.9news.com/vide(...)artments-into-Squats
Ja, daklozen kraken nieuwbouwquote:Op zondag 27 mei 2012 15:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
http://www.9news.com/vide(...)artments-into-Squats
Dat is wat anders dan bijstandsgerechtigden die met hun gezinnen woningen delen.quote:Spain's Homeless Turn Empty Apartments into Squats
When Spain's property bubble burst and the economic crisis took root, thousands of new apartments were left idle while the country's least fortunate were left struggling to pay rent and find work. In Seville, 32 families have come up with a solution
In Spanje krijg je maar 400 euro, men moet wel kraken of gezamelijk een appartement huren.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, daklozen kraken nieuwbouw
[..]
Dat is wat anders dan bijstandsgerechtigden die met hun gezinnen woningen delen.
Maar je wilt ze dus eerst op straat zetten om ze daarna met anderen illegaal te laten wonen? Top
ach daar hebben ze woonruimte genoeg dus das een meevallerquote:Op zondag 27 mei 2012 15:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Spanje krijg je maar 400 euro, men moet wel kraken of gezamelijk een appartement huren.
http://es.wikipedia.org/wiki/Desempleo_en_Espa%C3%B1a
Klets. Alleen al het stigma dat eraan hangt en het vooroordeel wat hier op FOK! alleen al keer op keer bevestigd wordt, dat alle uitkeringstrekkers luie flikkers zijn, die allemaal frauderen, is incentive genoeg. Weet je wat het probleem is? Het echte probleem? Dat is het snobisme van de werkgevers, die denken dat iedereen die een tijdje niet werkt dus niet meer kan of wil werken. En zeker als het iemand is die al ouder is. Zonder te kijken naar de achtergrond wordt zo iemand geweigerd. Terwijl het heel goed iemand kan zijn die 25 jaar bij een baas heeft gewerkt, op straat kwam te staan en na zijn WW in de Bijstand terecht is gekomen.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:26 schreef SeanFerdi het volgende:
Grote probleem is dat er geen incentive is om uit de uitkering te komen en aan het werk te gaan, want dan verlies je opeens allerlei subsidies terwijl je maar een klein gedeelte meer gaat verdienen.
Dat is bijzonder onwaarschijnlijk!quote:Op zondag 27 mei 2012 15:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Terwijl het heel goed iemand kan zijn die 25 jaar bij een baas heeft gewerkt, op straat kwam te staan en na zijn WW in de Bijstand terecht is gekomen.
Dat er dan een vorm van anarchie ontstaat maakt je zeker niets uit. De landen waar je het over hebt zijn tijdbommen van ongekende orde.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Spanje krijg je maar 400 euro, men moet wel kraken of gezamelijk een appartement huren.
http://es.wikipedia.org/wiki/Desempleo_en_Espa%C3%B1a
vooral duitsland heeft dat de laatste jaren goed voor elkaar, daar zullen we in ieder geval ons op moeten richten. Waarom zou een bedrijf z'n productie hier willen hebben als hij het 100km verserop een stuk goedkoper kan doen (India, Brazilië en China worden op dit moment snel duurder, en op gegeven moment weegt dat niet meer op tegen de transportkosten, waardoor het weer om concurrentie binnen europa gaat).quote:Op zondag 27 mei 2012 15:32 schreef Leandra het volgende:
Met welke landen had je concurrerend willen worden? India? Brazillië? China?
Als je het minimumloon naar beneden bijstelt dan worden daar vooral de mensen die nu al een laag betaalde baan hebben de dupe van.
Want? Er bestaat geen leeftijdsdiscriminatie in de roze wereld vol huppelende konijntjes waar jij woont?quote:
Dit. En dat is nog maar een van de vele voorbeelden.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. Alleen al het stigma dat eraan hangt en het vooroordeel wat hier op FOK! alleen al keer op keer bevestigd wordt, dat alle uitkeringstrekkers luie flikkers zijn, die allemaal frauderen, is incentive genoeg. Weet je wat het probleem is? Het echte probleem? Dat is het snobisme van de werkgevers, die denken dat iedereen die een tijdje niet werkt dus niet meer kan of wil werken. En zeker als het iemand is die al ouder is. Zonder te kijken naar de achtergrond wordt zo iemand geweigerd. Terwijl het heel goed iemand kan zijn die 25 jaar bij een baas heeft gewerkt, op straat kwam te staan en na zijn WW in de Bijstand terecht is gekomen.
Juist Duitsland maakt zijn spullen zelf. Het zijn veelal familie bedrijven die nooit de neoliberale insteek hebben gevolgd maar het Rijnlandmodel zijn blijven hanteren. Miele is daar een goed voorbeeld van. Hun kennis hebben ze niet aan de US, of China verkocht maar zelf behouden.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:40 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
vooral duitsland heeft dat de laatste jaren goed voor elkaar, daar zullen we in ieder geval ons op moeten richten. Waarom zou een bedrijf z'n productie hier willen hebben als hij het 100km verserop een stuk goedkoper kan doen (India, Brazilië en China worden op dit moment snel duurder, en op gegeven moment weegt dat niet meer op tegen de transportkosten, waardoor het weer om concurrentie binnen europa gaat).
Helemaal als zuid-europa straks beseft dat ze iets moeten gaan doen en de lonen omlaag gooien, dan hebben we een probleem. Dus het is verstandig daar nu al mee aan de slag te gaan.
En de mensen die nu minimumloon verdienen zullen het inderdaad voelen, maar dat komt omdat ze nu chronisch te duur zijn.
Dat zal inderdaad bestaan, maar dat je als oudere niet aan de bak komt is toch voornamelijk doordat we een lineaire salarisopbouw hebben in NL, op gegeven moment is je productiviteit een stuk lager maar wil je wel weer meer verdienen. Dan huurt de werkgever liever iemand in die een stuk meer productief is en minder kost.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want? Er bestaat geen leeftijdsdiscriminatie in de roze wereld vol huppelende konijntjes waar jij woont?
Nee, mensen die minimumloon verdienen zijn niet chronisch te duur, die zijn gewoon niet in staat een baan te vinden die beter betaalt.... neemt niet weg dat de rotbaantjes die ze meestal doen, door de gemiddelde Nederlander nog niet voor het dubbele gedaan zou worden.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:40 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
vooral duitsland heeft dat de laatste jaren goed voor elkaar, daar zullen we in ieder geval ons op moeten richten. Waarom zou een bedrijf z'n productie hier willen hebben als hij het 100km verserop een stuk goedkoper kan doen (India, Brazilië en China worden op dit moment snel duurder, en op gegeven moment weegt dat niet meer op tegen de transportkosten, waardoor het weer om concurrentie binnen europa gaat).
Helemaal als zuid-europa straks beseft dat ze iets moeten gaan doen en de lonen omlaag gooien, dan hebben we een probleem. Dus het is verstandig daar nu al mee aan de slag te gaan.
En de mensen die nu minimumloon verdienen zullen het inderdaad voelen, maar dat komt omdat ze nu chronisch te duur zijn.
Verdiep je nu eerst eens in de salarisopbouw voordat je dit soort nonsens gaat verkopen. Voor een modale baan zit je al met 35 jaar aan de top. Het is niet zo dat een 60 jarige veel meer verdient dan een 35 jarige.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:48 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad bestaan, maar dat je als oudere niet aan de bak komt is toch voornamelijk doordat we een lineaire salarisopbouw hebben in NL, op gegeven moment is je productiviteit een stuk lager maar wil je wel weer meer verdienen. Dan huurt de werkgever liever iemand in die een stuk meer productief is en minder kost.
Laten we de salarisopbouw meer baseren op hoe productief iemand is, dat de top daarvan ligt op de leeftijd dat men het productiefst is (nog beter om niet naar leeftijd te kijken, maar naar daadwerkelijke productiviteit) en daarna weer wat omlaag gaat, en ik denk dat werkgevers dan meer belang gaan hechten aan bijvoorbeeld ervaring.
Evenmin is het zo, dat een 40-jarige (want daar hebben we het tegenwoordig al over) minder productief is dan een 25-jarige. De 40-jarige brengt bovendien zijn ervaring mee.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Verdiep je nu eerst eens in de salarisopbouw voordat je dit soort nonsens gaat verkopen. Voor een modale baan zit je al met 35 jaar aan de top. Het is niet zo dat een 60 jarige veel meer verdient dan een 35 jarige.
Dat ook nog inderdaad. Maar ik heb dit al vaker gezegd. Kwaliteit is niet meer van belang. Alleen de kosten tellen nog.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Evenmin is het zo, dat een 40-jarige (want daar hebben we het tegenwoordig al over) minder productief is dan een 25-jarige. De 40-jarige brengt bovendien zijn ervaring mee.
Met dank aan de Volkspartij Voor Nationaal-Socialisme* wil men alles kunnen kwantificeren: Ervaring, kennis, kunst, cultuur...quote:Op zondag 27 mei 2012 15:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat ook nog inderdaad. Maar ik heb dit al vaker gezegd. Kwaliteit is niet meer van belang. Alleen de kosten tellen nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |