In theorie heb je gelijk. Maar de praktijk is zo lastig omdat je uitkeringen niet zo ver kan verlagen dat de armoedeval verdwijnt zonder dat men te weinig heeft om rond te kunnen komen en het minimumloon verhogen verslechtert de concurrentiepositie van Nederland...quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:47 schreef wootahH het volgende:
het verschil met het minimum loon moet gewoon vele malen groter worden. Nu is er geen drijfveer om te werken.
Is dat wel per definitie zo? Vanaf een bepaalde leeftijd kom je toch sowieso al veel moeilijker aan een vaste baan aangezien je dan duurder bent?quote:Als mensen werkeloos thuis zaten en niet meer aan de bak kunnen komen is er al het een en ander mis.
zwart werken?quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:47 schreef wootahH het volgende:
het verschil met het minimum loon moet gewoon vele malen groter worden. Nu is er geen drijfveer om te werken.
Tevens moeten mensen die hier langdurig gebruik van maken verplicht worden niet te roken en geen alcohol te nuttigen. (ik snap nooit waar ze dat geld vandaan halen)
quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hanteer altijd dat ik mij slechts hoef te schamen voor hetgeen ik gedaan heb, of gelaten heb, voor zover ik anders had kunnen handelen.
Misschien is dat vreemd...
nou we kunnen wel de bijstand en AOW samenvoegen en dat zie ik nog wel eens gebeurenquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:35 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn god wat een onderbuikgevoelens weer. Ik stel voor dat we de AOW afschaffen. Dat gaat nog veel meer opleveren. Laat onze ouders maar doodverhongeren ofzo
Hoe zou jij dit dan voor je zien? AOW inclusief dezelfde (strenge) inkomens- en vermogenstoets bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 01:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou we kunnen wel de bijstand en AOW samenvoegen en dat zie ik nog wel eens gebeuren
Beter nog, iedereen die niet werkt (ontslagen, te ziek, te oud) een nekschot geven.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:35 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn god wat een onderbuikgevoelens weer. Ik stel voor dat we de AOW afschaffen. Dat gaat nog veel meer opleveren. Laat onze ouders maar doodverhongeren ofzo
Precies waarom niet kan de regering veel bezuinigen!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 07:11 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Beter nog, iedereen die niet werkt (ontslagen, te ziek, te oud) een nekschot geven.
Mongolide...ja...klopt...je bent een mongool die moet ook....quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:36 schreef Ziba het volgende:
Niet gelezen maar ik ben het eens met de titel. Hoe hard dat ook mag overkomen. Of puberaal.
Daar is de bijstand voor uitgevonden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Mongolide...ja...klopt...je bent een mongool die moet ook....
Jij wel!
Zibadzjaan.! Ik had je wijzer gedacht. Dit is niet mooi van je.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:36 schreef Ziba het volgende:
Niet gelezen maar ik ben het eens met de titel. Hoe hard dat ook mag overkomen. Of puberaal.
Wat zou jou dat aan de reet roesten, ben je soort wereldverbeteraar ofzo?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zibadzjaan.! Ik had je wijzer gedacht. Dit is niet mooi van je.
Eens, <sarcastische mode> alle zwakkeren van de samenleving moeten worden behandeld als criminelen want volgens het neo-liberale gedachtegoed is het allemaal je eigen schuld en dus je eigen verantwoordelijkheid dat je in die situatie bent geraakt. Er zou een wetsvoorstel moeten zijn dat als je langer dan 6 maanden geen werk hebt, je dan tegen de muur wordt geplaatst </sarcastische mode>quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Precies waarom niet kan de regering veel bezuinigen!
Arbeidsbureaus...uwv's?
Al die klootzakjes in een uitkering en tegen de maurrrrrrrrr...
ja schiet ze neder!
En dan langzaam de rest van dit rare land.....
ieder die zonder werk komt meteen inspuiten met gif........
moet je ermee!
Toch?
Oei je moeder...ach Oldie ja jammer....tis nie anders?
Ja pa ook al? Tsssssssssss...nee maar werkeloos the shame!
Ja nee afschieten vind ik ook!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |