abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112016511
quote:
PvdA-wethouder Marco Florijn wist het zeker: het zou hem lukken. Hij wil dit jaar duizend werklozen met een bijstandsuitkering in de kassen van het Westland laten werken. En een jaar later nog eens duizend. Hoe staat het er - bijna een half jaar later - voor?

Bustour
Half januari lanceerde Florijn het plan en op 19 maart organiseerden de projectleiders een voorlichtingsbijeenkomst in Poeldijk voor ongeveer duizend bijstandsgerechtigden. Vervolgens konden zij zich opgeven voor een bustour langs de tuinderijen. Bijstandsgerechtigden die niet naar de bijeenkomst kwamen of niet met de bus meegingen, zouden dertig tot honderd procent van hun uitkering verliezen. 618 mensen meldden zich aan voor de bustour.

Na de bustour bleken 560 werklozen wel wat te zien in het werk. Na screening bleven daar 400 mensenvan over.

Elf
Inmiddels zijn 150 werklozen geplaatst. Slechts elf daarvan hebben na hun proeftijd van één maand een halfjaarcontract aangeboden gekregen.
Nieuwsuur reportage vanaf 22:44
Bron

1000 bijstandstrekkers worden gevraagd om alsjeblieft in de kassen te komen werken.
618 komen hun nest uit om een dagje te kijken hoe het er aan toe gaat.
400 zijn er geschikt.
150 gingen aan het werk.
43 hielden het een maand vol.
11 komen de proeftijd door.
19 van de duizend zijn gekort op hun uitkering omdat ze niet op gesprek verschenen

Lijkt me duidelijk waar dit land aan ten onder gaat.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 13:56:16 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_112016572
Hand.
Having.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_112016740
Natuurlijk gaan die mensen niet aan het werk. Het is heus niet zo dat ze voor de lol in de bijstand zitten. Ze zijn gewoon niet geschikt om aan de slag te gaan. Gelukkig zijn er genoeg werkenden om ervoor te zorgen dat deze mensen een inkomen hebben :)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_112016775
Jemig :X
Van de 400 geschikten komen er 150 opdagen.
Whut? :')
Twiddel
pi_112016817
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:01 schreef Mortaxx het volgende:
Natuurlijk gaan die mensen niet aan het werk. Het is heus niet zo dat ze voor de lol in de bijstand zitten. Ze zijn gewoon niet geschikt om aan de slag te gaan. Gelukkig zijn er genoeg werkenden om ervoor te zorgen dat deze mensen een inkomen hebben :)
Nou, dat denk ik dus ook vaak hè :o Dat heel veel mensen die in de bijstand zitten gewoon (helaas) echt niet geschikt zijn voor werk. Van die mensen waarvan we allemaal roepen dat ze aan het werk moeten, maar als je zelf werkgever was geweest had je ze never nooit aangenomen omdat ze gewoon niet kùnnen werken. Niet uit onwil, maar omdat ze bijv geestelijk niet in orde zijn etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_112016823
quote:
Met zo'n instelling blijven we een opgeblazen sociaal stelsel hebben.

En het is gewoon niet waar.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 14:05:00 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_112016899
19 worden er gekort? 382 mensen weigerden om op te komen dagen voor een introductiedagje. Kort al die mensen dan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_112016939
quote:
Jup dat dacht ik ook tot ik dat soort mensen heb gesproken, jij denk dat ze alleen in de bijstand zitten en niks bij verdienen. Je zou mensen in de bijstand eens een keer goed in de gaten moeten houden kan je lachen.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  vrijdag 25 mei 2012 @ 14:07:16 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_112016992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, dat denk ik dus ook vaak hè :o Dat heel veel mensen die in de bijstand zitten gewoon (helaas) echt niet geschikt zijn voor werk. Van die mensen waarvan we allemaal roepen dat ze aan het werk moeten, maar als je zelf werkgever was geweest had je ze never nooit aangenomen omdat ze gewoon niet kùnnen werken. Niet uit onwil, maar omdat ze bijv geestelijk niet in orde zijn etc.
Helaas wordt momenteel de bijstand steeds meer gevuld met voormalig WAO-ers die door UWV-artsen/-psychologen plotseling 100% worden goedgekeurd. Je moet je natuurlijk of afvragen wat de kwaliteit van een arts/psycholoog is die voor het UWV is, het is niet bepaald het doel waarmee je die lange en zware studie bent ingegaan. Die dames en heren worden vervolgens jaarlijks beoordeeld, met name op het financiele resultaat van hun beoordelingen. Ja, bijstand is nou eenmaal goedkoper dan WAO.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_112016997
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:05 schreef imanidiot het volgende:

Jup dat dacht ik ook tot ik dat soort mensen heb gesproken, jij denk dat ze alleen in de bijstand zitten en niks bij verdienen. Je zou mensen in de bijstand eens een keer goed in de gaten moeten houden kan je lachen.
Zo heb ik een keer ruzie gekregen op een verjaardag :@ Iemand zat in de ziektewet (!!) en kluste zwart bij (met exact hetzelfde werk wat hij in zijn baan deed). Ik zei daar wat van en toen was ik de trut die mensen niets gunt :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_112017032
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo heb ik een keer ruzie gekregen op een verjaardag :@ Iemand zat in de ziektewet (!!) en kluste zwart bij (met exact hetzelfde werk wat hij in zijn baan deed). Ik zei daar wat van en toen was ik de trut die mensen niets gunt :')
Dat zijn de echte graaiers van de samenleving.
pi_112017099
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:07 schreef mvdejong het volgende:

Helaas wordt momenteel de bijstand steeds meer gevuld met voormalig WAO-ers die door UWV-artsen/-psychologen plotseling 100% worden goedgekeurd. Je moet je natuurlijk of afvragen wat de kwaliteit van een arts/psycholoog is die voor het UWV is, het is niet bepaald het doel waarmee je die lange en zware studie bent ingegaan. Die dames en heren worden vervolgens jaarlijks beoordeeld, met name op het financiele resultaat van hun beoordelingen. Ja, bijstand is nou eenmaal goedkoper dan WAO.
Zo ken ik iemand die in de bijstand zit, maar ontslagen is van sollicitatieplicht omdat ze ongeschikt is om te werken (en ik zou haar ook nooit aannemen als ik een werkgever was). Zo iemand hoort eigenlijk niet in de bijstand.

Gelukkig zitten er genoeg mensen werkloos thuis die wèl heel graag willen werken. Moeten we ons daar niet eerst op richten ipv willekeurig 1000 mensen richting kassen te sturen die waarschijnlijk niet eens willen/kunnen?
pi_112017159
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo ken ik iemand die in de bijstand zit, maar ontslagen is van sollicitatieplicht omdat ze ongeschikt is om te werken (en ik zou haar ook nooit aannemen als ik een werkgever was). Zo iemand hoort eigenlijk niet in de bijstand.

Gelukkig zitten er genoeg mensen werkloos thuis die wèl heel graag willen werken. Moeten we ons daar niet eerst op richten ipv willekeurig 1000 mensen richting kassen te sturen die waarschijnlijk niet eens willen/kunnen?
Die 1000 mensen waren niet willekeurig, deze waren al gekozen op een of andere manier.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 14:12:14 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_112017181
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waarin dan wel?
pi_112017189
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:11 schreef waht het volgende:

Die 1000 mensen waren niet willekeurig, deze waren al gekozen op een of andere manier.
De uitkomst dat er 11 nu een baan hebben is toch wel erg magertjes :')
pi_112017241
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:12 schreef freako het volgende:

Waarin dan wel?
Iets van Wajong/Wia op bijstandsniveau? Zodat er een duidelijker beeld komt hoeveel % van de huidige werklozen eigenlijk geschikt is voor werk.
pi_112017260
quote:
Inmiddels zijn 150 werklozen geplaatst. Slechts elf daarvan hebben na hun proeftijd van één maand een halfjaarcontract aangeboden gekregen.
Komt het werk nou niet af, of neemt zo'n tuinder liever een Pool die voor minder geld sneller werkt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_112017287
Interessant, die 19%. Want er zijn op dit moment 489.000 werklozen.
Dat houdt in dat dik 92.000 mensen dus gewoon niet op gesprekken willen verschijnen en dus ook serieus niet aan de arbeid willen.
pi_112017332
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:08 schreef waht het volgende:

[..]

Dat zijn de echte graaiers van de samenleving.
Dit dus. En dan piepen hun bonden ook nog over het verhogen van de pensioenleeftijd, want oh oh oh het zijn zulke zware beroepen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_112017360
quote:
Natuurlijk gaan die mensen niet aan het werk. Het is heus niet zo dat ze voor de lol in de bijstand zitten. Ze zijn gewoon niet geschikt om aan de slag te gaan.
Van de 560 stuks die interesse hadden bleek na screening dat er 400 in staat zijn het werk uit te voeren.

Als dan minder dan 10% een halfjaarcontract krijgt is OFWEL die screening heel erg slecht uitgevoerd OFWEL gooien deze mensen er met de pet naar.

Dit verdient nader onderzoek. Linksom of rechtsom.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_112017416
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

Komt het werk nou niet af, of neemt zo'n tuinder liever een Pool die voor minder geld sneller werkt?
Dat kan natuurlijk ook nog. Dat de tuinder zelf liever een goedkopere buitenlandse arbeidskracht heeft.
pi_112017420
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

De Pool krijgt niet minder betaald dan de Nederlander. Ik neem aan dat hij wel meer werk verzet... gemiddeld dan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 14:20:49 #23
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_112017541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Van de 560 stuks die interesse hadden bleek na screening dat er 400 in staat zijn het werk uit te voeren.

Als dan minder dan 10% een halfjaarcontract krijgt is OFWEL die screening heel erg slecht uitgevoerd OFWEL gooien deze mensen er met de pet naar.

Dit verdient nader onderzoek. Linksom of rechtsom.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel vacatures die tuinders hadden. Die wethouder kan wel roepen dat hij 1000 werklozen aan het werk wil hebben, maar dan moeten er wel vacatures zijn.
pi_112017578
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Leuk hé hoe ze dat zo makkelijk omdraaien :) ach zo ken ik ook nog wel wat bouwvakkers die opeens wel zware balken kunnen tillen als ze contant betaald worden.

Ik zeg huur me in en ik zal die lieve mensen wel eens in de gaten willen houden moet je kijken hoeveel mensen ik in 1 maand weer aan het werk zet.

Ik heb ook wel eens hoofdpijn en voel me ook wel eens zwakjes maar dat ik verdomme geen reden om niet te kunnen werken.

En het argument ik kan werk vinden is ook onzin, je wil gewoon geen werk aannemen.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_112017583
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

De Pool krijgt niet minder betaald dan de Nederlander.
Misschien kun je die met de huisvesting nog een poot uitdraaien, of wat smokkelen met de uren.

quote:
Ik neem aan dat hij wel meer werk verzet... gemiddeld dan.
Dat lijkt mij ook logisch. Maar daarmee is wel duidelijk dat het probleem bij de werkgever ligt die van onze overheid een wat gekunsteld alternatief krijgt aangeboden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')