Die zit geevee. Dit land is te vol, te vol met domme (neo-)liberalen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:45 schreef geevee het volgende:
Zo en nu ga ik naar mijn onbetaalde baan (mantelzorgen) even mijn 90 jarige mkoeder te eten geven zodat ze niet terug het verzorgingshuis in moet.
Het gaat jullie allemaal goed.
Paspoort afpakken en naar hun eigen land sturen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:06 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Die zit geevee. Dit land is te vol, te vol met domme (neo-)liberalen.
Juist, dan kunnen mensen die daar hun brood mee verdienen ontslagen worden. Kunnen we straks allemaal als vrijwilliger aan de slag. Is dat wat.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:50 schreef Skitzofrenix het volgende:
Mensen met een bijstandsuitkering of een werklozen uitkering zouden verplicht vrijwilligerswerk moeten doen!!!
Lijkt me een goed idee om die voor al de toekomstige demente bejaarden te laten zorgen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:50 schreef Skitzofrenix het volgende:
Mensen met een bijstandsuitkering of een werklozen uitkering zouden verplicht vrijwilligerswerk moeten doen!!!
Zou jij je oma aan iemand toevertrouwen die dat werk doet omdat het moet en zelf totaal ongemotiveerd is? Ik niet in ieder geval.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee om die voor al de toekomstige demente bejaarden te laten zorgen.
Ik was ook wat sarcastisch.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:06 schreef Hanako het volgende:
[..]
Zou jij je oma aan iemand toevertrouwen die dat werk doet omdat het moet en zelf totaal ongemotiveerd is? Ik niet in ieder geval.
Net zoveel of weinig als in andere landen.quote:Ik weet niet of we in Nederland veel talenten hebben
Verplicht vrijwilligerswerk? Ik zie een probleem.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:50 schreef Skitzofrenix het volgende:
Verplicht en vrijwilligerswerk zijn zaken die niet samen gaan! Vrijwillegerswerk is niet verplicht (dat betekend vrijwillig namelijk) verplicht is niet vrijwillig en als er voor betaald word heet dat gewoon werk!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:43 schreef okiokinl het volgende:
werkende mensen zouden verlicht vrijwilligerswerk moeten doen.
Het verhaal veranderd wanneer 2 mensen samen in de bijstand zitten.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:35 schreef FosFor het volgende:
Niet iedereen die in de bijstand zit doet dit omdat ze te lui zijn om te werken, maar uiteraard zijn er wel een paar die dat wél doen.
En zij doen zichzelf meer onrecht dan dat ze ons onrecht doen.
Een bijstandsuitkering is eigenlijk al een straf op zich, omdat je daar zo moeilijk mee rondkomt dat je geen geld over hebt voor enige luxe.
Die mensen die op de bijstand leven krijgen maar rond de 800 euro per maand om van rond te komen, en daar houden ze niets van over.
En aangezien het minimumloon voor een fulltime werkende 1500 euro is, is een bijstand meer een "marteling" dan een luxe.
Kortom; diegene die ervoor kiezen om lekker lui thuis te zitten doen dit zichzelf aan, niet ons. Daarom is er niets oneerlijks aan.
Het wettelijk minimumloon is nog geen ¤ 1.500 bruto...quote:Op zondag 27 mei 2012 00:35 schreef FosFor het volgende:
Niet iedereen die in de bijstand zit doet dit omdat ze te lui zijn om te werken, maar uiteraard zijn er wel een paar die dat wél doen.
En zij doen zichzelf meer onrecht dan dat ze ons onrecht doen.
Een bijstandsuitkering is eigenlijk al een straf op zich, omdat je daar zo moeilijk mee rondkomt dat je geen geld over hebt voor enige luxe.
Die mensen die op de bijstand leven krijgen maar rond de 800 euro per maand om van rond te komen, en daar houden ze niets van over.
En aangezien het minimumloon voor een fulltime werkende 1500 euro is, is een bijstand meer een "amarteling" dan een luxe.
Kortom; diegene die ervoor kiezen om lekker lui thuis te zitten doen dit zichzelf aan, niet ons. Daarom is er niets oneerlijks aan.
En Joop drie middagen in de week schildert. In alle kleuren, als het maar zwart is.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het verhaal veranderd wanneer 2 mensen samen in de bijstand zitten.
Die ene 50 euroquote:Op zondag 27 mei 2012 00:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het wettelijk minimumloon is nog geen ¤ 1.500 bruto...
En Ria laat de honden uit.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En Joop drie middagen in de week schildert. In alle kleuren, als het maar zwart is.
ja als vrijwilligerswerk verplicht wordt, dan kan je het natuurlijk gewoon verplicht werk noemen, IPV vrijwilligerswerk..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:56 schreef geevee het volgende:
[..]
Verplicht en vrijwilligerswerk zijn zaken die niet samen gaan! Vrijwillegerswerk is niet verplicht (dat betekend vrijwillig namelijk) verplicht is niet vrijwillig en als er voor betaald word heet dat gewoon werk!
Maar wil jij soms dat iemand zijn betaalde baan op moet geven om er iemand met een uitkering voor in de plaats te krijgen,ik zou zeggen stel je baan beschikbaar!
En de belasting voor je op netto zit....quote:
Ja want mensen in de bijstand hebben altijd geen zin om te werkenquote:Op zondag 27 mei 2012 11:01 schreef Digi2 het volgende:
De bijstand inclusief vrijstellingen en huursubsidie is te hoog. Er wordt uitgegaan van een zelfstandige woonruimte. Daar moet gewoon de bijl in. Als mensen in de bijstand met 3/5 man in een flatje wonen. Dat geeft pas incentive om te gaan werken. je hebt dan ook veel minder woonruimte nodig om te bouwen. Dan worden de huizen ook weer betaalbaarder.
je snapt er weinig van.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:01 schreef Digi2 het volgende:
De bijstand inclusief vrijstellingen en huursubsidie is te hoog. Er wordt uitgegaan van een zelfstandige woonruimte. Daar moet gewoon de bijl in. Als mensen in de bijstand met 3/5 man in een flatje wonen. Dat geeft pas incentive om te gaan werken. je hebt dan ook veel minder woonruimte nodig om te bouwen. Dan worden de huizen ook weer betaalbaarder.
Het word steeds gekker.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:01 schreef Digi2 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |