Dit.quote:
Daar aankloppen. "Jullie fout, los het maar op."quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:22 schreef Paniekje het volgende:
Door een stomme fout van die schuldsanering krijgen we deze week pas leefgeld op vrijdag..
Ik zou in eerste instantie ook mijn prioriteiten anders stellen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:31 schreef Wickedangel het volgende:
Sorry voor mijn achterdocht, maar jullie hebben wel geld voor internet
Nee, maar ze hebben natuurlijk wel een iPhone 4s.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:31 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dit.
Linkje: http://www.groene.nl/commentaar/2011-04-04/eten-uit-de-prullenbak
Sorry voor mijn achterdocht, maar jullie hebben wel geld voor internet
Of bied aan om dat te doen en ga dan naar een supermarkt die een 1+1 gratis actie heeft.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:35 schreef okiokinl het volgende:
bied aan boodschappen te doen voor oude vrouwtjes in je buurt, en vraag of je dan een brood mag.
Wie is dat dan?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Ik vind het zo erg dat iemand hier tips moet vragen om eten op tafel te kunnen krijgen terwijl een Roma rel-familie over een periode van een half jaar ¤29.000,- aan belastinggeld krijgt om telkens een andere locatie te kunnen trashen.
Ik zou Gilbert Isabella eens aanschrijven Paniekje.
Kun je daar ook eten dan? Is dat niet alleen als je daar in de opvang bent?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:30 schreef ikhebgelijk het volgende:
In Tilburg moet je bij pater poels wezen
http://www.henri.nl/content/3-3-332/Pater-Poels.htm
Al gedaan.. Ze kunnen niets anders doen als vrijdag leefgeld uitkeren...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar aankloppen. "Jullie fout, los het maar op."
Belangrijker dan eten? Hmmm?quote:En om persoonlijke redenen voor ons is het gebruik van internet op het moment erg belangrijk.
Is vrij normaal ivm sollicitaties etcquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:42 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Belangrijker dan eten? Hmmm?
Phoe... Geen vrienden die een brood voor je kunnen kopen? Buren?
Ze beschikt niet zelf over de rekeningquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:45 schreef Bucketlist het volgende:
Als ik een tientje overmaak naar je,kan je dan eten kopen of lukt dat ook al niet meer (te ver rood)?
En waarom kan je man dan niet werken? Ik zou wel geneigd zijn om te denken: 'honger breekt wetten' en zou me bij de supermarkt hebben gemeld met de vraag of ik in ruil voor een uurtje vakkenvullen een zak aardappelen en brood zou mogen meenemen....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:41 schreef Paniekje het volgende:
Werken, ja ging dat maar.. Ik heb het zolang geprobeerd en wordt door ggz zelfs afgeraden ivm de geestelijke situatie nu
Respect !quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:45 schreef Bucketlist het volgende:
Als ik een tientje overmaak naar je,kan je dan eten kopen of lukt dat ook al niet meer (te ver rood)?
Indien je het kan gebruiken om eten van te kopen mag je mij je rekeningnummer pm-en, maak ik het direct over.
Bibliotheek, wireless van de buren? eten lijkt me toch wel érg handig.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:43 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Is vrij normaal ivm sollicitaties etc
Heb je ooit wel eens mensen met dergelijke problematiek meegemaakt ? Werken is niet altijd de oplossing ! Zeker niet met zulke achtergronden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Bibliotheek, wireless van de buren? eten lijkt me toch wel érg handig.
Zie wel goede tips in dit topic voorbij komen, tijd om in actie te komen TS. Morgen eerst maar wat eten regelen (zie bovenstaande) en dan gelijk door naar het uitzendburo voor een schoonmaak baantje oid.
Meer blijft er op dit moment gewoon niet over. Dan daarbij komt dat mijn man WEL WERKT maar we met torenhoge vaste lasten zitten qua huur, warm water (150euro permaand aan ALLEEN WARM WATER)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:45 schreef Arkai het volgende:
Ik geloof er weinig van dat de schuldsanering 25 euro geeft per week voor 2 personen om van rond te komen. Volgens mij houd je die 25 euro over nadat je bier, peuken en krasloten hebt gekocht. Hoe dan ook, je kunt altijd nog aankloppen bij de voedselbank.
Onze flat heeft geen ketel / geiser of iets dergelijks.. We moeten dus betalen voor elke liter warm water die we uit de kraan krijgen en daarvan is het voorschot 150 euro per maandquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:55 schreef paarse_paashaas het volgende:
Warm water? Bij mij komt t koud het huis binnen en moet ik (de ketel eigenlijk) het zelf warm maken.
Dan moet je verhuizen meid. Ondertussen even je mobiel verkopen en een cheape 2e hands gebruiken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:56 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Onze flat heeft geen ketel / geiser of iets dergelijks.. We moeten dus betalen voor elke liter warm water die we uit de kraan krijgen en daarvan is het voorschot 150 euro per maand
Volgende week is niet nu he...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:01 schreef Barbapapamama het volgende:
Voor 25 euro is veel rijst te kopen, dus ga gewoon rijst kopen volgende week en water kost ook niks.
Er is al een aanbod gedaan door iemand, dus het probleem is misschien al opgelost ?quote:
Parasiteren op giften is geen structurele oplossing hè.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Er is al een aanbod gedaan door iemand, dus het probleem is misschien al opgelost ?
het is toch een fout van zo'n instantie geweest?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Parasiteren op giften is geen structurele oplossing hè.
Eigen schuld dikke bult hoorquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:06 schreef gogosweden het volgende:
Als iedereen hier nou 2 euro overmaakt dan kan TS een hele kast vol rijst kopen
Was al bezig om te tikken dat je het beter weg kon halen jaquote:
Same hier. Ik kan makkelijk een tientje (of meer) missen. Laat maar weten Paniekje.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:45 schreef Bucketlist het volgende:
Indien je het kan gebruiken om eten van te kopen mag je mij je rekeningnummer pm-en, maak ik het direct over.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:08 schreef Chinless het volgende:
Nou als TS effe PMt... ik werk zelf in tilburg en heb wellicht ook nog wel een oplossing.
Nee zeker niet, maar dat was ter overbrugging. Het beste is daarna de tips uit het topic ter harte nemen en zorgen dat het niet weer kan gebeuren.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Parasiteren op giften is geen structurele oplossing hè.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:09 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Was al bezig om te tikken dat je het beter weg kon halen ja
quote:
quote:
Eigen schuld of niet, het is gewoon niet leuk/tof/whatever dat ze tot volgende week moet rondkomen met niets.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:22 schreef Paniekje het volgende:
Wie heeft er tips de week tot vrijdag rond te komen zonder geld
Maar ik snap je punt. Maar er zijn genoeg mogelijkheden in NL om uit de schulden te blijvenquote:
Prima, leuk en aardig doet er echter nu niet toequote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Maar ik snap je punt. Maar er zijn genoeg mogelijkheden in NL om uit de schulden te blijven
Tja, ik heb een ja en nee gevoel erbijquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef Bucketlist het volgende:
[..]Natuurlijk is het een kwestie van eigen schuld, maar je wil iemand met honger toch wel helpen?
Anyway, ik heb 10 euro overgemaakt. Dan is de grootste nood weg.
Top!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef Bucketlist het volgende:
[..]Natuurlijk is het een kwestie van eigen schuld, maar je wil iemand met honger toch wel helpen?
ja ok dat klopt wel.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Maar ik snap je punt. Maar er zijn genoeg mogelijkheden in NL om uit de schulden te blijven
Gotta love FOK!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef Bucketlist het volgende:
Banen zijn ook te vinden. In zo'n situatie kan je zelfs bij een boer werkenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:11 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ja ok dat klopt wel.
Ik vind 25 euro per week wel weinig voor eten voor 2 personen hoor, ik moet het in mijn eentje doen met 20 euro omdat ik een student ben, maar dat vind ik al niet echt een vetpot
klopt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:12 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Banen zijn ook te vinden. In zo'n situatie kan je zelfs bij een boer werken
Iemand die niet in het zielige verhaal stinkt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:12 schreef gogosweden het volgende:
[..]
klopt.
Ik vind het sowieso een beetje een raar verhaal, maargoed wie ben ik
Nee we roken niet gelukkig, anders was het helemaal niet te doenquote:
Leuk die regeltjes, maarre, heb jij wel eens door rood gelopen? Wel eens te hard gereden?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:19 schreef gogosweden het volgende:
volgens wikipedia is de armoedegrens 302 euro per week voor een echtpaar. Hier moet alles van betaald worden, dus ook huur etc etc
Beetje raar verhaaltje, vind ik...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Armoedegrens#Nederland
Geen collega die een brood wil doneren?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:53 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Meer blijft er op dit moment gewoon niet over. Dan daarbij komt dat mijn man WEL WERKT maar we met torenhoge vaste lasten zitten qua huur, warm water (150euro permaand aan ALLEEN WARM WATER)
We beschikken zelf wel over de leefgeldrekening, maar die kan niet rood (mag niet vd schuldsanering) dus die roodstand is ook geen optie..
Ik ook.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:12 schreef gogosweden het volgende:
[..]
klopt.
Ik vind het sowieso een beetje een raar verhaal, maargoed wie ben ik
Als je die moeite wilt doen voor 10 euro, dan lijkt het me dat je het wel echt nodig hebt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:21 schreef Barbapapamama het volgende:
Ik ook.
Ik ga ook een account aanmaken en dan een zielig verhaaltje op FOK! typenGratis cashies jonguh
Ja nja ik wou 50 euro geven, maar dan wel persoonlijk zodat ik weet waar t terecht komt. Maar inmiddels zijn er meerdere fokkers mij digitaal voor geweest.quote:
Super van je. Je hebt ook gelijk over de hele lijn. Ongeacht hoe het zover gekomen is, je laat een mens niet met honger zitten. Dikke kus van Marietjequote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:25 schreef Bucketlist het volgende:
Nouja. Ik heb het rekeningnummer+naam gegoogled en daar kwam niks naar voren. Bovendien vroeg ze niet zelf om geld, dus het is volgens mij geen oplichter. Is het wel een bullshit verhaal dan is het jammer voor mij.
Ongeacht wat de reden is van de geldproblemen, de nood is blijkbaar nu hoog. Natuurlijk moet er wel een structurele oplossing komen, maar dat kost hoe dan ook tijd.
Kom maar langs en geef mij die 50 euro maar. Krijg je een biertje.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:28 schreef Chinless het volgende:
Ja nja ik wou 50 euro geven, maar dan wel persoonlijk zodat ik weet waar t terecht komt. Maar inmiddels zijn er meerdere fokkers mij digitaal voor geweest.
Hoe oud is dat dan? (uit nieuwsgierigheid...)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:33 schreef Maanvis het volgende:
Bij de lidl doen ze in mijn woonplaats het oude brood gratis weggeven.
Geen idee, maar het brood van de lidl is echt bionisch brood, dat bederft niet zo snel (zit boordevol conservermiddelen).quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:35 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Hoe oud is dat dan? (uit nieuwsgierigheid...)
Absoluut!quote:Want oud brood is geroosterd ook gewoon lekker. Is een optie voor onze TS.
Je hoeft niet naar de schuldsanering voor een verwijzing;quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:36 schreef Paniekje het volgende:
Ik begrijp jullie reacties ook wel weetje.. Misschien zou ik zelf ook wel zo denken..Vast wel... Maar als je inmiddels in staat te gaan bedelen om eten bij daklozenopvang.. Ik ben het simpel en goedkoop eten inmiddels gewend.. Schroom mij niet meer om alles euroshopper oid te kopen, eet al heel lang geen fruit meer... het goedkoopste is eigenlijk afbakbroodjes van 32 cent, of een zak friet van 75 cent daar kunnen we zelfs meerdere dagen van eten.. maar gezond is het natuurlijk niet..
ik ga via schuld sanering eens polsen of zij ons kunnen verwijzen naar de voedselbank!
Ah zo, dan is oud brood idd goed te doen. Ik vroeg het maar omdat ze hier bij de bakker ook oud brood aanbieden, maar dat is echt voor de beestjes buiten... Echt té oud om als mens nog iets van te maken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen idee, maar het brood van de lidl is echt bionisch brood, dat bederft niet zo snel (zit boordevol conservermiddelen).
[..]
Absoluut!
Klopt, bij ons op de markt verkopen ze het fruit en groenten ook aan bodemprijzen als je rond sluitingstijd gaat. Hoef je zelfs niet voor te onderhandelen. Is dikwijls wel erg rijp dan, maar kan je soep van maken en invriezen... TS! Soep is ook voedzaam en vullend.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:39 schreef AnnaTralala het volgende:
* drukke McDonalds/Burger King inlopen en kijken of mensen wat hebben over gelaten op de tafeltjes
* naar de markt gaan rond sluitingstijd en proberen te onderhandelen
* siroop drinken, relatief goedkoop als je er veel water bij doet en zo krijg je tenminste wat suiker binnen (dan voel je je beter)
* elke dag alle supermarkten langs voor gratis proefjes
* achter de supermarkt kijken bij de vuilnisbakken
* naar een groothandel, niet-bederfelijk eten halen voor een hele maand
* in nette kleren naar open dagen van scholen/hogescholen enzo, daar staan soms wat hapjes
Hoe dan ook, succes! Leef met je mee.
kijken of je een klacht in kunt dienen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:43 schreef Paniekje het volgende:
@ Mirjam, We zijn er al naartoe geweest, ligt allemaal aan een vertraging van HUn kant.. En moet van Rabo naar ING overgemaakt worden dus duurt zoiezo al 3 dagen..
We dachten dat dit een oplossing was voor de grote stress die we kregen van de schulden zelf op proberen te lossen... Maar toen ik dit hoorde zakte de moed mij echt even in de schoenen..
Zo zie je maar, schuldsanering is ook niet alles
Ik vind het een erg vreemd verhaal. Een overmaking van rabo naar ing duurt geen 3 dagen. Dat duurt maximaal 1 dag.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:43 schreef Paniekje het volgende:
@ Mirjam, We zijn er al naartoe geweest, ligt allemaal aan een vertraging van HUn kant.. En moet van Rabo naar ING overgemaakt worden dus duurt zoiezo al 3 dagen..
We dachten dat dit een oplossing was voor de grote stress die we kregen van de schulden zelf op proberen te lossen... Maar toen ik dit hoorde zakte de moed mij echt even in de schoenen..
Zo zie je maar, schuldsanering is ook niet alles
heel goed.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:45 schreef Paniekje het volgende:
Ik ga morgen meteen bellen met die voedselbank! Alle paperassen staan namelijk bij schuldsanering netjes in een ordner gerangschikt.. En er is een heel budgetoverzicht dat ze mee kunnen sturen, Met inkomsten uitgaven vaste lasten etc. daar staat precies op wat elke maand uitgegeven wordt
Maar het zal aan mij liggen he, maar je hebt al anderhalve dag niet gegeten en dan kom je nu pas in actie?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:45 schreef Paniekje het volgende:
Ik ga morgen meteen bellen met die voedselbank! Alle paperassen staan namelijk bij schuldsanering netjes in een ordner gerangschikt.. En er is een heel budgetoverzicht dat ze mee kunnen sturen, Met inkomsten uitgaven vaste lasten etc. daar staat precies op wat elke maand uitgegeven wordt
Dat is idd niet de bedoeling van schuldsanering. Die is er JUIST voor om iedereen en alles enigszins tevreden te houden, EN dat je nog een beetje redelijk leven kunt, en op z'n minst kunt eten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:44 schreef Mirjam het volgende:
kijken of je een klacht in kunt dienen.
het kán gewoonweg niet dat mensen in de sanering zitten en dan gewoon dagen niet kunnen eten wegens geen geld.
desnoods zoek je een mondige kennis die het verhaal duidelijk kan vertellen.
precies.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is idd niet de bedoeling van schuldsanering. Die is er JUIST voor om iedereen en alles enigszins tevreden te houden, EN dat je nog een beetje redelijk leven kunt, en op z'n minst kunt eten.
als ik dichterbij tilburg had gewoond (en zelf geld over had gehad) was ik morgen in de auto gestapt om boodschappen te doen en langs te brengen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:48 schreef Maanvis het volgende:
Verder kun je ook nog in dit forum een topique openen om te vragen of mensen wat voedsel voor je over hebben en dat langs willen brengen in tilburg:
FOK!kers helpen FOK!kers
Zorg wel dat je betrouwbaar over komt.
En dat mogen ze best horen ook. Ongeacht hoe de schuld tot stand is gekomen, het is HUN taak dat jij kunt eten, en die taak hebben ze verknald.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:47 schreef Mirjam het volgende:
precies.
dus trap die gasten op hun staart, dit is niet te accepteren. nooit.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat mogen ze best horen ook. Ongeacht hoe de schuld tot stand is gekomen, het is HUN taak dat jij kunt eten, en die taak hebben ze verknald.
Eens en zou ik ook doen moest het dichterbij zijn. Wilde TS wat kledij aanbieden maar we hebben helaas niet dezelfde maten. Niet zo belangrijk als eten natuurlijk...maar was ook wel fijn geweest als ik iets had kunnen doen...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
als ik dichterbij tilburg had gewoond (en zelf geld over had gehad) was ik morgen in de auto gestapt om boodschappen te doen en langs te brengen.
dit ergert me enorm, dit zou niet moeten mogen.
Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest alles af te gaan of mensen ons misschien konden helpen,, Heeft niks opgeleverd.. Vandaag erg moe, kwam op het idee te gaan googlen naar tips.. en zo kwam ik op fok terecht bij een topic van een amsterdamse jongen en die kreeg veel tips voor in zijn woonplaats.. Zodoende heb ik een topic geopend over hulp in Tilburg.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar het zal aan mij liggen he, maar je hebt al anderhalve dag niet gegeten en dan kom je nu pas in actie?
En wat doet jouw man dan? Heeft hij zijn collega's concreet gevraagd om een brood en een pak rijst voor hem te kopen en hebben ze dat geweigerd? Je bent niet alleen, jullie zouden je ook samen moeten inspannen voor een oplossing. Dit is te zwaar voor jouw schouders alleen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:52 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest alles af te gaan of mensen ons misschien konden helpen,, Heeft niks opgeleverd..
zelfs geen kennissen, familie, collega's die een brood kunnen missen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:52 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest alles af te gaan of mensen ons misschien konden helpen,, Heeft niks opgeleverd.. Vandaag erg moe, kwam op het idee te gaan googlen naar tips.. en zo kwam ik op fok terecht bij een topic van een amsterdamse jongen en die kreeg veel tips voor in zijn woonplaats.. Zodoende heb ik een topic geopend over hulp in Tilburg.
Ik krijg bijna tranen in mijn ogen van alle lieve reacties.. Morgen gaan we gewoon nog eens langs.. Ik snap best dat er vertraging is ivm hemelvaart, maar zorg dan dat er VOOR hemelvaart geld op staat zodat mensen niet zonder eten zitten...
idd zoals ik al zei zoiets zou ik ook voor de buren over hebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:55 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zelfs geen kennissen, familie, collega's die een brood kunnen missen?
als jij bij mij zou langskomen met een dergelijke vraag zou ik direct de kast opentrekken
jij bent toch ook zo'n gouden wijf he?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:56 schreef ElisaB het volgende:
PM mij maar je adres, dan breng ik morgen een noodrantsoen. Ben om 10:30 bij je.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:56 schreef ElisaB het volgende:
PM mij maar je adres, dan breng ik morgen een noodrantsoen. Ben om 10:30 bij je.
Dat idd. Doos volgepakt met voedsel kreeg je mee.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:55 schreef Mirjam het volgende:
zelfs geen kennissen, familie, collega's die een brood kunnen missen?
als jij bij mij zou langskomen met een dergelijke vraag zou ik direct de kast opentrekken
Ik kan mij voorstellen dat de drempel om zoiets te moeten vragen aan je collega's erg hoog is, en dat die drempel hier lager ligt. Waarom vind jij het verschil om het aan collega's (zijn ook je vrienden niet) te vragen of aan vreemden van belang...?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En wat doet jouw man dan? Heeft hij zijn collega's concreet gevraagd om een brood en een pak rijst voor hem te kopen en hebben ze dat geweigerd? Je bent niet alleen, jullie zouden je ook samen moeten inspannen voor een oplossing.
Ik kan hier niet tegen, ik kan het doen, dus vooruit dan maar!quote:
ik ook niet, en ik kan het nu even echt niet, boh de ergernisquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik kan hier niet tegen, ik kan het doen, dus vooruit dan maar!
TS is niet zielig. TS heeft kennelijk behoorlijk wat pech gehad. Dat is iets anders dan zielig zijnquote:
Queen van FHFquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:56 schreef ElisaB het volgende:
Omdat je anderhalve dag honger hebt? Als er geen buren of vrienden zijn, zou ik me absoluut tot iemand anders wenden. Een collega, desnoods de baas. Of dus de eigenaar van de supermarkt of ik even een uurtje kan komen in ruil voor een brood en een zak piepers. Bovendien is het moeilijk zo'n directe hulpvraag te negeren en zullen veel mensen dat ook niet doen. Instant oplossing. Zelfs al heeft TS nu geld, dan nog kan ze niets, want de winkels zijn dicht.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:57 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat de drempel om zoiets te moeten vragen aan je collega's erg hoog is, en dat die drempel hier lager ligt. Waarom vind jij het verschil om het aan collega's (zijn ook je vrienden niet) te vragen of aan vreemden van belang...?
nee, da's 1 van de moeilijkste dingen, kan ik me zomaar voorstellen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat idd. Doos volgepakt met voedsel kreeg je mee.
Maar ik kan me ook voorstellen dat face-to-face hierom vragen niet makkelijk is.
Klopt! Maar krijg zo'n slecht gevoel van dat 'Heb zo'n honger..' stukjequote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS is niet zielig. TS heeft kennelijk behoorlijk wat pech gehad. Dat is iets anders dan zielig zijn
Ik hoop dat jullie het ook voor mij zullen doen als ik ooit eens zo diep gaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:58 schreef Mirjam het volgende:
ik ook niet, en ik kan het nu even echt niet, boh de ergernis![]()
ik vind het fantastisch dat jij het kan, maar vooral wil en doet!
echt wel, zonder twijfel.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik hoop dat jullie het ook voor mij zullen doen als ik ooit eens zo diep ga ±(
Ik kan me zo voorstellen dat TS zich schaamt en ik geloof dat ze dat ook een keer noemde in het topic.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat idd. Doos volgepakt met voedsel kreeg je mee.
Maar ik kan me ook voorstellen dat face-to-face hierom vragen niet makkelijk is.
En goed van je dat je dat zou doen... Maar niet iedereen is hetzelfde. Niemand hongert zichzelf een dag uit voor het plezier. Denk dat die drempel voor sommigen echt hoog is...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat je anderhalve dag honger hebt? Als er geen buren of vrienden zijn, zou ik me absoluut tot iemand anders wenden. Een collega, desnoods de baas. Of dus de eigenaar van de supermarkt of ik even een uurtje kan komen in ruil voor een brood en een zak piepers.
achgosquote:
Yes, wel wat korter richting België komen wonen dan...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik hoop dat jullie het ook voor mij zullen doen als ik ooit eens zo diep ga
Ja, dat ookquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
achgos
ik heb zelf ook zoiets van 'als ik zelf ooit zo diep ga wil ik ook dat mensen me helpen. ik help dus mensen die echt geen kant meer op kunnen graag. ook als ze me niet zouden helpen trouwens'
Nog korter? Het is vanaf hier bijna te lopen naar de Belgische grensquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:01 schreef Marie30 het volgende:
Yes, wel wat korter richting België komen wonen dan...
ik heb ooit eens mijn schoenen aan een zwerver gegeven omdat de zijne gejat waren in de nachtopvang, en hij op blote voeten op straat liep. ik ben op kousevoeten naar huis gelopenquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:01 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, dat ookMaar ik verkeer in de gelukkige positie dat ik in heel mijn 42 jaar zo'n diepte zelfs nog niet bij benadering in beeld heb gehad.
Nee, ik snap precies wat je bedoelt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb ooit eens mijn schoenen aan een zwerver gegeven omdat de zijne gejat waren in de nachtopvang, en hij op blote voeten op straat liep. ik ben op kousevoeten naar huis gelopen
ik kan daar echt niet tegen, dat soort onrecht, call me a watje.
Ik heb een halve slof shag afgestaanquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb ooit eens mijn schoenen aan een zwerver gegeven omdat de zijne gejat waren in de nachtopvang, en hij op blote voeten op straat liep. ik ben op kousevoeten naar huis gelopen
Then count me inquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nog korter? Het is vanaf hier bijna te lopen naar de Belgische grens
wat jij hebt gedaan vind ik ook liefquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb een halve slof shag afgestaanWe stonden samen te schuilen in een portiek, want het goot. We raakten aan de praat en hij was zó interessant en vriendelijk! Toen het weer droog was, zijn we samen naar mijn auto gelopen en het ik de net gekochte slof in tweeen gebrioken.
Maar je schoenen afgeven vind ik veel leuker en liever
heb je haar zelf al een pm/dm gestuurd?quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:06 schreef ElisaB het volgende:
Overigens, voor jullie me tot in lengte van dagen bejubelen: als TS me haar adres niet PM't vanavond, dan weet ik morgenochtend niet waar ik heen moet en kan ik niet gaan. Daarna heb ik op z'n vroegst ergens na het weekend weer ruimte om tijd te maken, dus als het morgenochtend niet lukt, dan lukt het dus niet
jammer dat de alcoholisten en drugsverslaafden het voor de rest van de zwervers verpesten. was ik in eindhoven vraagt een gast 8 euro voor de nachopvang. dus ik zo van nee die is 4 euro. ja maar ik wil ook nog wat eten zegt ie dan. en dan zeg ik ok dan koop ik hier een broodje voor je welke wil je, zegt ie nee ik wil geld. dan weet je al hoe laat het is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
aaahquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:07 schreef Marie30 het volgende:
Ik koop altijd broodjes voor de daklozen aan het station. En toen ik van een vriend hoorde dat er in Gent (Roma) kindjes buiten sliepen, ben ik dekentjes gaan kopen en uitdelen. En ik woon anderhalf uur rijen van GentMijn vrienden verklaren me soms voor gek, maar ik kan tegen zulke zaken ook gewoon niet tegen.
Het stoort mij nu bijvoorbeeld enorm dat hier twee bananen in de fruitschaal liggen te rotten, dat wij de luxe hebben om dat te laten rottenen dan zo'n topic tegenkomen. Dan schaam ik me... Ik haat het sowieso om eten/drinkwater te verspillen
Ja zou ik doen. Ze dmde net ook steeds met mij en zei dat ze in FHF even ging lezen. Maanvis suggereerde dat eerder in het topic.quote:
Waar was dat in Gent met de Roma kindjes?quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:07 schreef Marie30 het volgende:
Ik koop altijd broodjes voor de daklozen aan het station. En toen ik van een vriend hoorde dat er in Gent (Roma) kindjes buiten sliepen, ben ik dekentjes gaan kopen en uitdelen. En ik woon anderhalf uur rijen van GentMijn vrienden verklaren me soms voor gek, maar ik kan tegen zulke zaken ook gewoon niet tegen.
Het stoort mij nu bijvoorbeeld enorm dat hier twee bananen in de fruitschaal liggen te rotten, dat wij de luxe hebben om dat te laten rottenen dan zo'n topic tegenkomen. Dan schaam ik me... Ik haat het sowieso om eten/drinkwater te verspillen
wat coolquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Een zwerver klampte me een paar jaar geleden aan en vroeg om geld voor eten. Nu ben ik niet zo happig op het geven van geld aan zwervers.. voor eten vind ik het prima, maar er wordt vaak drugs of alcohol van gekocht. Dus ik heb hem aangeboden hem mee te nemen naar een restaurantje. Dat vond ie super. Eerst even met de eigenaar gesproken, en we hebben in een donker hoekje gezeten
Maar ja, boeie. De zwerver blij met een bord vol eten, en na de dikke fooi was het restaurant ook blij
Donequote:Op woensdag 16 mei 2012 00:09 schreef Marie30 het volgende:
Ja zou ik doen. Ze dmde net ook steeds met mij en zei dat ze in FHF even ging lezen. Maanvis suggereerde dat eerder in het topic.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Een zwerver klampte me een paar jaar geleden aan en vroeg om geld voor eten. Nu ben ik niet zo happig op het geven van geld aan zwervers.. voor eten vind ik het prima, maar er wordt vaak drugs of alcohol van gekocht. Dus ik heb hem aangeboden hem mee te nemen naar een restaurantje. Dat vond ie super. Eerst even met de eigenaar gesproken, en we hebben in een donker hoekje gezeten
Maar ja, boeie. De zwerver blij met een bord vol eten, en na de dikke fooi was het restaurant ook blij
hi hiquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:13 schreef Maanvis het volgende:
sommige zwervers zijn ook grappig, die vragen 2 kwartjes terwijl het allang overgegaan was naar de euro.
Brugse Poort. Waarom, ga je me nu bekritiseren?quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:10 schreef Hanako het volgende:
[..]
Waar was dat in Gent met de Roma kindjes?
Nou neequote:Op woensdag 16 mei 2012 00:14 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Brugse Poort. Waarom, ga je me nu bekritiseren?Ik heb al vaak genoeg moeten horen dat de Roma niet weggaan omdat 'wij' ze helpen. Ik vind dat geen argument om een kind in de koude te laten zitten... Jij ook niet hoop ik?
Zulke mensen geven zwervers dan ook echt een slecht beeld.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Aan de andere kant, vandaag klampte een meisje van een jaar of 15 mij aan, samen met een vriendin van haar. Ze vroeg om een euro omdat ze de trein moest nemen. Ja schat, als je een nieuwe jas aan hebt, een sigaret tussen je lippen, en een iphone in je klauwen, dan kun je het toch echt wel vergeten.
En gelijk heb je, zou ik ook niet doen... Ik geef eigenlijk bijna nooit geld, koop liever een broodje... wil geen alcolhol etc sponsoren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Aan de andere kant, vandaag klampte een meisje van een jaar of 15 mij aan, samen met een vriendin van haar. Ze vroeg om een euro omdat ze de trein moest nemen. Ja schat, als je een nieuwe jas aan hebt, een sigaret tussen je lippen, en een iphone in je klauwen, dan kun je het toch echt wel vergeten.
muffins bakken voor de hele straatquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:17 schreef ElisaB het volgende:
TS en ik hebben even overlegd, maar ze geeft aan dat ze uit de brand is. Als het goed is, is er vrijdag weer vers geld, dus dan zou het weer moeten lukken. Tot die tijd heeft ze het gestorte tientje en een stapeltje tips om te kijken of ze het zichzelf iets makkelijker kan maken.
Wat zal ik dan eens gaan doen tussen 9:30 en 11:30
Succes, TSquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:17 schreef ElisaB het volgende:
TS en ik hebben even overlegd, maar ze geeft aan dat ze uit de brand is. Als het goed is, is er vrijdag weer vers geld, dus dan zou het weer moeten lukken. Tot die tijd heeft ze het gestorte tientje en een stapeltje tips om te kijken of ze het zichzelf iets makkelijker kan maken.
Och jee.. dan val je zo ineens in een groot zwart gat he?quote:Wat zal ik dan eens gaan doen tussen 9:30 en 11:30
Gelukkigquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:17 schreef Hanako het volgende:
[..]
Nou nee![]()
Vind het juist meer dan goed wat je gedaan hebt de Roma is mij niet echt onbekend op zijn zachts gezegd![]()
En dat in de kou laten zitten doe ik al helemaal niet hoor
Ik woon niet in Gent hoor maar Roma en zo... Jaaaahquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:19 schreef Marie30 het volgende:
[..]
GelukkigSorry heb al redelijk wat kritiek gehad, en was al bang
Woon je in Gent? (of op kot?)
Ik vind het topic prima! Heel tof dat je ook aanbiedt en niet enkel vraagt. Hoop dat je veel reacties krijgt, en misschien nog wat leuke sociale contacten ook als extraatje.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:19 schreef Paniekje het volgende:
Ik heb inmiddels een topic geopend bij FHF, Tilburgers helpen Tilburgers?!! Ik weet niet zo goed wat ik er in moet zetten, heb het zo kort en bondig mogelijk uitgelegd..
Kunnen jullie even kijken en eventueel suggesties geven? Bedankt!
True, maar het gaat even om nu. Ik heb in FHF destijds ook geld over gemaakt naar Asfalthooligan, en die zat ook in de sanering volgens mij, dus het kan wel.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:26 schreef Scorpie het volgende:
Overigens, als TS in de schuldhulpverlening zit moet ze de giften van Fok-kers in de vorm van giraal geld verantwoorden. Dit is dus echt een tijdelijke oplossing; TS zal worden gekort.
Meen je dat? Ik heb wel eens geld van schoonouders geleend die hebben het ook op de leefgeldrekening gestort en dat werd niet gekort? Maar mn schoonouders was al geen optie meer.. die zaten momenteel zelf ook heel erg krapquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:26 schreef Scorpie het volgende:
Overigens, als TS in de schuldhulpverlening zit moet ze de giften van Fok-kers in de vorm van giraal geld verantwoorden. Dit is dus echt een tijdelijke oplossing; TS zal worden gekort.
neeeee, niet tot volgende week vrijdag.. tot aanstaande vrijdag (hoop ik dan met die hemelvaartquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True, maar het gaat even om nu. Ik heb in FHF destijds ook geld over gemaakt naar Asfalthooligan, en die zat ook in de sanering volgens mij, dus het kan wel.
Overigens, begrijp ik nu goed dat TS nu moet leven van een tientje tot aan volgende week vrijdag? Dat is dus nog 1,5 week? Kan toch niet. Ik wil ook wel 10 euro overmaken, is dat nog nodig of wat? En Scorpie lult hier wel tof, maar die maakt vast ook 10 euro over, want das er ook een van het type grote waffel klein hartje.
Zie http://aaenhunze.rechtops(...)show/artikel_id/3915quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:29 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik heb wel eens geld van schoonouders geleend die hebben het ook op de leefgeldrekening gestort en dat werd niet gekort? Maar mn schoonouders was al geen optie meer.. die zaten momenteel zelf ook heel erg krap
Mats jij haar een tientje doe ik het ook.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True, maar het gaat even om nu. Ik heb in FHF destijds ook geld over gemaakt naar Asfalthooligan, en die zat ook in de sanering volgens mij, dus het kan wel.
Overigens, begrijp ik nu goed dat TS nu moet leven van een tientje tot aan volgende week vrijdag? Dat is dus nog 1,5 week? Kan toch niet. Ik wil ook wel 10 euro overmaken, is dat nog nodig of wat? En Scorpie lult hier wel tof, maar die maakt vast ook 10 euro over, want das er ook een van het type grote waffel klein hartje.
Oh tot aan nu vrijdag? Dat is al een week minder, dat scheelt alweer. Maar dan nog, een tientje is wel karig? Red je 't daarmee? Zo niet, even je trots opzij zetten en aangeven, want dan geef ik je ook 10 euro.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:30 schreef Paniekje het volgende:
[..]
neeeee, niet tot volgende week vrijdag.. tot aanstaande vrijdag (hoop ik dan met die hemelvaart
Ja ik doe die 10 euro wel, als jij 't ook doet heeft ze 20 euro erbij, dan moet ze 't redden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mats jij haar een tientje doe ik het ook.
Godverdomme man, dan kunnen ze royaal uit eten op Hemelvaart.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja ik doe die 10 euro wel, als jij 't ook doet heeft ze 20 euro erbij, dan moet ze 't redden.
nou nou, wat je dan royaal kunt uit etenquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Godverdomme man, dan kunnen ze royaal uit eten op Hemelvaart.
Inderdaadquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:45 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ik vind het een erg vreemd verhaal. Een overmaking van rabo naar ing duurt geen 3 dagen. Dat duurt maximaal 1 dag.
Bedrijven/instanties betalen vaak in batches op 1 of enkele dagen per week/maand. En met Hemelvaart erbij kan ik me best voorstellen dat dat geld pas vrijdag bij TS is.quote:
Ja, daar gaat de straat blij mee zijnquote:
Ja, toch welquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Och jee.. dan val je zo ineens in een groot zwart gat he?
If so en ze laat het me zien, dan krijgt ze het van mij alsnog cash weer aangevuld. Weet je, ik vind de regelgeving op zichzelf verdedigbaar, maar er zijn nog eenmaal mensen die gruwelijk in de knel komen omdat instanties een beetje langs elkaar heen werken, of omdat ze nou eenmaal de pech hebben dat ze tegen kosten aanlopen waar de WSNP niet in voorziet. Als er elke week eigenlijk al net iets te kort is, en er geen zicht is op een bron om de gaten te dichten, dan kun je lang doorgaan, maar op een keer is het echt helemaal op en klaar. En dan krijg je dus hongerquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:26 schreef Scorpie het volgende:
Ja, laten we vooral niet te euh...er meer van maken dan 't isquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:41 schreef Paniekje het volgende:
Coolguy en Scorpie.... :$ ik weet even niet wat ik moet zeggen.... dan zou ik weliswaar gewoon een normaal avondmaal op tafel kunnen zetten wie weet wel spaghetti MET SAUS!!of iets dergelijks
Ik zou geen slapende honden wakker maken. En als ze vinden dat ze erom moeten komen, dan meld je je maar weerquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:41 schreef Paniekje het volgende:
Ben er nog hoor computer is een beetje traag door die popups..
Begrijp ik goed dat die giften verklaart moeten worden indien je een bijstandsuitkering hebt of geld dat op bijstand van schuldhulp verlening?
Coolguy en Scorpie.... :$ ik weet even niet wat ik moet zeggen.... dan zou ik weliswaar gewoon een normaal avondmaal op tafel kunnen zetten wie weet wel spaghetti MET SAUS!!of iets dergelijks
Rationeel gezien is het puur een fraude preventief middel. Anders rol je natuurlijk doodleuk de schuldhulpverlening in, stal je ondertussen je geld bij paps & mams die het vervolgens terugstorten naar kindlief die een dikke vette middelvinger naar alle schuldeisers opsteekt. Emotioneel gezien valt er wat voor te zeggen dat de regel an sich niet ideaal is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:41 schreef ElisaB het volgende:
If so en ze laat het me zien, dan krijgt ze het van mij alsnog cash weer aangevuld. Weet je, ik vind de regelgeving op zichzelf verdedigbaar, maar er zijn nog eenmaal mensen die gruwelijk in de knel komen omdat instanties een beetje langs elkaar heen werken, of omdat ze nou eenmaal de pech hebben dat ze tegen kosten aanlopen waar de WSNP niet in voorziet. Als er elke week eigenlijk al net iets te kort is, en er geen zicht is op een bron om de gaten te dichten, dan kun je lang doorgaan, maar op een keer is het echt helemaal op en klaar. En dan krijg je dus honger
Let niet op Coolguy hij wil gewoon in je slipje. Oke dat was een grapje.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:41 schreef Paniekje het volgende:
Ben er nog hoor computer is een beetje traag door die popups..
Begrijp ik goed dat die giften verklaart moeten worden indien je een bijstandsuitkering hebt of geld dat op bijstand van schuldhulp verlening?
Iemand anders ook storing op ING site?quote:Foutmelding
Er is een fout opgetreden. De gevraagde actie kan helaas (tijdelijk) niet uitgevoerd worden.
Door op onderstaande button te klikken, keert u terug naar de loginpage.
Maar goed dat RonnieB het topic nog niet ontdekt heeft danquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Rationeel gezien is het puur een fraude preventief middel. Anders rol je natuurlijk doodleuk de schuldhulpverlening in, stal je ondertussen je geld bij paps & mams die het vervolgens terugstorten naar kindlief die een dikke vette middelvinger naar alle schuldeisers opsteekt. Emotioneel gezien valt er wat voor te zeggen dat de regel an sich niet ideaal is.
Klopt. Maar ik zou - op basis van wat ik nu weet en ervan uitgaand dat dat echt is - het gesprek er met deze en gene nog wel over willen aangaan. Als er structureel wordt bijgeschokt, dan vind ik het wat anders. Maar als iemand incidenteel even uit de shit getrokken wordt, omdat het nou eenmaal op is, dan zou ik daar best een boom over willen opzetten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:45 schreef Scorpie het volgende:
Rationeel gezien is het puur een fraude preventief middel. Anders rol je natuurlijk doodleuk de schuldhulpverlening in, stal je ondertussen je geld bij paps & mams die het vervolgens terugstorten naar kindlief die een dikke vette middelvinger naar alle schuldeisers opsteekt. Emotioneel gezien valt er wat voor te zeggen dat de regel an sich niet ideaal is.
Dat heb ik ook kijk altijd via internet of het leefgeld erop staat, vanavond via girofoon moeten doen.. maar heb een mogelijkheid gevonden om het dure 0900 nr te omzeilen via 020 nummer dus gratis bellen.. anders gaan ze weer zeuren over de telefoonrekening.. voel me af en toe net een klein kindquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iemand anders ook storing op ING site?
Dat bedoel ik dus!quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:49 schreef Bucketlist het volgende:
Kan je er niet iets bij zetten bij de omschrijving waardoor het te verantwoorden is? Doen alsof je iets hebt gekocht van TS ofzo?
"De ramen zijn weer mooi schoon!"quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:49 schreef ElisaB het volgende:
Dank voor de salontafel; hij staat hier erg mooi
Ow, ook een briljant idee!quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:51 schreef Paniekje het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee, toen met men schoonouders hebben ze er gewoon lening bij gezet zodat schuldhulp weet dat het terugbetaald moet worden, dan doen ze niet moeilijk
Onderhands verkopen en dan cash geld ontvangen is niet te traceren, tenzij je een bewindvoerder hebt die doorheeft dat de TV opeens pleite isquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:49 schreef ElisaB het volgende:
Mag je trouwens wel je bezittingen verkopen? Of moet je dat geld dan ook inlveren?
Zwart werk dat ook niet is opgeheven voor de WSNP....quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"De ramen zijn weer mooi schoon!"
Er was nog een topic in CUL, een reeks met allerlei (ik geloof gezonde) en goedkope recepten, maar ik ben niet zo'n zoekwonder. Ben al eventjes aan het zoeken, want het schoot me te binnen en 't leek me een handig topic voor TS en anderen. Iemand anders die weet waar ik op doel en beter is in zoeken dan ik?quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:52 schreef Ole het volgende:
Voor later. Goede tips! Kun je voor 10 euro per week eten ?
Wat heb je erbij gezet?quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:53 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, komt nu ineens iedereen met 'moet je in de omschrijving ff iets zetten'. Ja, kut, ik heb gewoon 2x 10 euro over gemaakt want Scorpie heeft een kutbank en dat werkt maar voor de helft, dus nou mag ik zijn 10 euro betalen.
Krijg 't wel terug van 'm, komt goed. TS heeft iig 20 euro erbij.
Misschien heeft ze wel een raamtrekker verkocht. Met een emmer en een sponsquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zwart werk dat ook niet is opgeheven voor de WSNP....
Ja, je moeder liet dat al voor 5 euro toe. Meest weg gegooide 5 euro everquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Let niet op Coolguy hij wil gewoon in je slipje. Oke dat was een grapje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat heb je erbij gezet?
Lening Scorpie, groetjes Veldmuis.
Haha, dat geld zie je nooit meer terug!quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:53 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, komt nu ineens iedereen met 'moet je in de omschrijving ff iets zetten'. Ja, kut, ik heb gewoon 2x 10 euro over gemaakt want Scorpie heeft een kutbank en dat werkt maar voor de helft, dus nou mag ik zijn 10 euro betalen.
Krijg 't wel terug van 'm, komt goed. TS heeft iig 20 euro erbij.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat heb je erbij gezet?
Lening Scorpie, groetjes Veldmuis.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, je moeder liet dat al voor 5 euro toe. Meest weg gegooide 5 euro everSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
No problem. Een mens moet eten nietwaarquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:57 schreef Paniekje het volgende:
Ik weet niet wat ik moet zeggen..... Heel erg bedankt!
Zit hier gewoon te janken
Mijn man slaapt al een paar uur omdat hij om 4.15 zijn bed weer uit moet voor het werk, maar wat zal hij blij zijn als ik hem dit vertel!
Ik zou 'm wakker maken; gewoon, omdat het kanquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:57 schreef Paniekje het volgende:
Mijn man slaapt al een paar uur omdat hij om 4.15 zijn bed weer uit moet voor het werk, maar wat zal hij blij zijn als ik hem dit vertel!
Jij vuigeling!quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, dat geld zie je nooit meer terug!
ElisaB!!!! We hebben je nodig! Zakdoekjes brengen!quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:57 schreef Paniekje het volgende:
Ik weet niet wat ik moet zeggen..... Heel erg bedankt!
Zit hier gewoon te janken
Plus je weet waar ik woon.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij vuigeling!
nah, zo zit jij niet in elkaar
quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij vuigeling!
nah, zo zit jij niet in elkaar
Geef me gauw het adresquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
ElisaB!!!! We hebben je nodig! Zakdoekjes brengen!
Ook dat. Maar alsof ik m'n 10 euro daadwerkelijk bij je kom halenquote:
Nah, gewoon naast hem kruipen en in z'n oor fluisteren dat een paar wildvreemde mensen ieder 10 euro overgemaakt hebben... Dat hij het al wel weet maar nog niet weet dat hij het weetquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou 'm wakker maken; gewoon, omdat het kan
jullie zijn te goed voor deze wereld!quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
ElisaB!!!! We hebben je nodig! Zakdoekjes brengen!
Al koopt ze heroïne voor die 20 euro. Ik kan er niet van wakker liggen. Nou, dan heb ik me door een mooi verhaal laten opfokken heeft me dat 20 euro gekost. Big deal.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:00 schreef Nailpolish het volgende:
Begrijp alleen niet waarom TS de boodschappen van ElisaB niet aan neemt, maar de tientjes wel?
Jij weet niet wat ik gezegd hebquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:00 schreef Nailpolish het volgende:
Begrijp alleen niet waarom TS de boodschappen van ElisaB niet aan neemt, maar de tientjes wel?
Een paar wildvreemde mensen? 1 wildvreemde mensen, te weten ik, want Scorpie krijgt z'n bank niet aangeslingerdquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, gewoon naast hem kruipen en in z'n oor fluisteren dat een paar wildvreemde mensen ieder 10 euro overgemaakt hebben... Dat hij het al wel weet maar nog niet weet dat hij het weet
Dat is waar!quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Al koopt ze heroïne voor die 20 euro. Ik kan er niet van wakker liggen. Nou, dan heb ik me door een mooi verhaal laten opfokken heeft me dat 20 euro gekost. Big deal.
En daarom ben jij een CoolGuyquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Al koopt ze heroïne voor die 20 euro. Ik kan er niet van wakker liggen. Nou, dan heb ik me door een mooi verhaal laten opfokken heeft me dat 20 euro gekost. Big deal.
Ook dat is waar ;-)quote:
Precies, ik lig er ook niet wakker van dat het jou 20 euro heeft gekost.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je kunt de helft toch bij Scorpie declareren, hebben jullie allebei een mooi verhaal voor een tientjequote:Op woensdag 16 mei 2012 01:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hahahaha. Nicequote:Op woensdag 16 mei 2012 01:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, ik lig er ook niet wakker van dat het jou 20 euro heeft gekost.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:04 schreef Scorpie het volgende:
Haha, mensen die denken dat ElisaB, de Heilige Maagd Maria van Fok, zich laat afschepen door een nieuwe in-nood-verkerende-Fokker. The humor.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, ik lig er ook niet wakker van dat het jou 20 euro heeft gekost.
+ Bucketlistquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een paar wildvreemde mensen? 1 wildvreemde mensen, te weten ik, want Scorpie krijgt z'n bank niet aangeslingerd
Uhuh, maar dan ken je Scorpie nietquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt de helft toch bij Scorpie declareren, hebben jullie allebei een mooi verhaal voor een tientje
Alhoewel... als hij je niet betaalt heeft hij gratis een nog mooier verhaal
En bucketlist, en jij deed 20 namens jullie allebei.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een paar wildvreemde mensen? 1 wildvreemde mensen, te weten ik, want Scorpie krijgt z'n bank niet aangeslingerd
Oow die ja. Nou tof. We hoeven natuurlijk niet altijd te wachten tot het eind november is en dat FHF weer overuren gaat draaien he, het kan ook nuquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:07 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Bucketlist, de eerste user die al een tientje had gestort.
In België enkel vanaf ¤ 40 en dat moet dan nog een gift aan een erkende liefdadigheidsinstelling zijnquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:06 schreef Paniekje het volgende:
Ik heb trouwens ook een tip voor jullie.. ik verwacht dat jullie me heel hard uit gaan lachen.. maar toch giften zijn aftrekbaar bij de belasting toch?
Die drempel gaan ze met hun tientje niet halen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:06 schreef Paniekje het volgende:
Ik heb trouwens ook een tip voor jullie.. ik verwacht dat jullie me heel hard uit gaan lachen.. maar toch giften zijn aftrekbaar bij de belasting toch?
Mag je niet per jaar optellen?quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:08 schreef Marie30 het volgende:
[..]
In België enkel vanaf ¤ 40 en dat moet dan nog een gift aan een erkende liefdadigheidsinstelling zijn
Idd en zeer aardig van jullie. Ben blij dat TS geholpen is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oow die ja. Nou tof. We hoeven natuurlijk niet altijd te wachten tot het eind november is en dat FHF weer overuren gaat draaien he, het kan ook nu
Er is een drempel voor de aftrek van giften en die ligt een tikje hoger dan 10 euro.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:06 schreef Paniekje het volgende:
die topics over budgeteten zijn trouwens wel goed zeg! Ik heb ook nog wel een aandtal recepten voor 3.5 euro waar je een hele dag van eet! Zal ze er straks eens op gaan zetten
Kom, laten we CG overhalen nog 20 euro te storten. Gewoon zeggen dat je bank het niet doet Leandra, komt hij vanzelf over de brug.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is een drempel voor de aftrek van giften en die ligt een tikje hoger dan 10 euro.
Maar als Scorpie niet betaalt is CG weer een stapje dichterbij het drempelbedrag
Ik denk dat ik me die moeite gewoon maar bespaarquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is een drempel voor de aftrek van giften en die ligt een tikje hoger dan 10 euro.
Maar als Scorpie niet betaalt is CG weer een stapje dichterbij het drempelbedrag
Nee, dat geloof ik alleen van mensen die gewillig m'n zaad geslikt hebben.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kom, laten we CG overhalen nog 20 euro te storten. Gewoon zeggen dat je bank het niet doet Leandra, komt hij vanzelf over de brug.
Oeh nice comeback, you bareback.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik alleen van mensen die gewillig m'n zaad geslikt hebben.
Als je het echt doet, en je PM't me even een printscreen, dan doe ik het daarna ookquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:13 schreef opgebaarde het volgende:
Ik maak ook wel 2 tientjes over.
PM mij je reknr
Nog even doorstorten dus, CGquote:De drempel voor aftrek van gewone giften is 1% van uw drempelinkomen, maar minimaal ¤ 60.
Very goodquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:13 schreef opgebaarde het volgende:
Ik maak ook wel 2 tientjes over.
PM mij je reknr
Ik vind 't wel even mooi geweest zo, anders stort jij ook even 10 euro naar TS, voor haar maakt 't toch niet uit waar 't vandaan komtquote:
Doe mij het rekeningnummer even, dan kan ik naar bedquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:17 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind 't wel even mooi geweest zo, anders stort jij ook even 10 euro naar TS, voor haar maakt 't toch niet uit waar 't vandaan komt
Ik heb t aangeboden, maar ze vond 20 euro van jou (haha) al mooi genoeg.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:17 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind 't wel even mooi geweest zo, anders stort jij ook even 10 euro naar TS, voor haar maakt 't toch niet uit waar 't vandaan komt
Ja!quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:19 schreef Kloonhommel het volgende:
Geen zin om alle pagina's door te lezen maar heeft iemand TS wel geverifieerd? Of is dit de 2e Noorsbloed ?
Oke!quote:
Die ook mag storten *hint*quote:
Euhhh...ik vind het niet echt mijn plek om haar gegevens door te gaan geven, maar euh..momentje dan..quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb t aangeboden, maar ze vond 20 euro van jou (haha) al mooi genoeg.
PM me haar rekeningnummer enzo ff
Wat ben je toch een liefjequote:Op woensdag 16 mei 2012 01:22 schreef CoolGuy het volgende:
Euhhh...ik vind het niet echt mijn plek om haar gegevens door te gaan geven, maar euh..momentje dan..
Bek dicht, geef die gegevens!quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:22 schreef CoolGuy het volgende:
Euhhh...ik vind het niet echt mijn plek om haar gegevens door te gaan geven, maar euh..momentje dan..
Dat zei ik ook tegen de moeder van Scorpie, maar d'r mondje ging toch echt weer gewillig open. Gegevens heb je al. ElisaB ook al.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
LOLquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:27 schreef ElisaB het volgende:
Paniekje gaat nu een nick-change aanvragen bij Danny, want ze heeft ineens ¤ 75 op de rekening
En we hebben er nog een verdomd gezellige avond mee ookquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:28 schreef Paniekje het volgende:
Niet te geloven, ik heb het gevoel dat ik een heel weeshuis eten kan geven! Ik weet niet meer wat ik moet zeggen.. Mijn eigen moeder laat me kapotvallen en jullie doen dit... ik ben ontroerd...
NietMokkenLekkerWokken!quote:
Zoals anderen hier ook al hebben gezegd: ik zou het ook fijn vinden als iemand mij zou helpen als ik in de shit zit. Don't worry about it. Ik kan het wel missen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:28 schreef Paniekje het volgende:
Niet te geloven, ik heb het gevoel dat ik een heel weeshuis eten kan geven! Ik weet niet meer wat ik moet zeggen.. Mijn eigen moeder laat me kapotvallen en jullie doen dit... ik ben ontroerd...
Maak morgen even een foto van de tas met boodschappen; hebben we morgen wéér een leuke dagquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:28 schreef Paniekje het volgende:
Dan nog, ik weet niet hoe ik jullie moet bedanken....quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zoals anderen hier ook al hebben gezegd: ik zou het ook fijn vinden als iemand mij zou helpen als ik in de shit zit. Don't worry about it. Ik kan het wel missen.
Nou, echt niet hoorquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:31 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Dan nog, ik weet niet hoe ik jullie moet bedanken....
Zodra die uitkering er is ga ik het allemaal terugstorten.. of jullie nu willen of niet
Haal 't niet in je hoofd! Als ik die 10 euro terug zie van jou word ik pissigquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:31 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Zodra die uitkering er is ga ik het allemaal terugstorten.. of jullie nu willen of niet
Ohhh ja dat doe ik man!! even dat oude ding uit de kast halen morgen... zal me n fototje worden hoor... als straks alles weer goed is komen jullie allemaal bij mij eten!quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maak morgen even een foto van de tas met boodschappen; hebben we morgen wéér een leuke dag
Stort mij de 10 euro van ElisaB en CoolGuy dan ook maar!quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:31 schreef Paniekje het volgende:
Kijk, nu praten we!quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:32 schreef Paniekje het volgende:
Ohhh ja dat doe ik man!! even dat oude ding uit de kast halen morgen... zal me n fototje worden hoor... als straks alles weer goed is komen jullie allemaal bij mij eten!
Als ik het terug zie, dan stort ik het gewoon wéér terug.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:32 schreef CoolGuy het volgende:
Haal 't niet in je hoofd! Als ik die 10 euro terug zie van jou word ik pissiggebruik dat geld maar lekker waar 't voor nodig is. Ik heb je geld gegeven, niet geleend.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:33 schreef ElisaB het volgende:
Als ik het terug zie, dan stort ik het gewoon wéér terug.
Lieve Paniekje... zelfs zo laat op de dag is Elisa nog steeds een meisjesnaam heurquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:32 schreef Paniekje het volgende:
Ohhh ja dat doe ik man!! even dat oude ding uit de kast halen morgen... zal me n fototje worden hoor... als straks alles weer goed is komen jullie allemaal bij mij eten!
Nee, op de dag dat jij je schulden hebt afbetaald en ¤ 1.000 op je betaalrekening hebt staan, mag je je melden voor het dinerquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:34 schreef Paniekje het volgende:
Oke oke oke dan komen jullie met zijn allen eten zodra mijn uitkering gestort is!
Dat bedoelde ik niet zo hoor! Was een uitspraak uit blijdschap!quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Lieve Paniekje... zelfs zo laat op de dag is Elisa nog steeds een meisjesnaam heur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |