Ik ga ervan uit dat je oprecht bent en dat je daadwerkelijk in de problemen zit.
En wat je ook gedaan hebt waardoor je nu in de schuldsanering zit, dat doet er op dit punt even niet toe.
Dus opmerkingen van bijdehandjes, daarmee ben je niet geholpen en ik vind dat hongerlijden gewoonweg niet mag, punt.
Er is een voedselbank in Tilburg, maar zowiezo zou ik je zaakbegeleider, je huisarts, je GGZ-contactpersoon of wie er dan ook bij jullie zaak betrokken is, onmiddelijk laten opdraven, want dit is schadelijk voor je gezondheid en dat mag gewoon niet.
Ik wens je veel succes en leg je situatie echt oprecht uit aan al diegenen die jullie begeleiden, want
zo hoort schuldsanering niet te gaan, je moet ten alle tijden geld hebben om voedsel te kopen!
Verder zou ik vooral veel goedkope en voedzame, lang houdbare producten met grote regelmatig inkopen, zodat een herhaling van dit drama niet meer voorkomt.
Rijst en pasta, zoals je zelf al noemde, zijn prima en zorgen voor de benodigde koolhydraten.
Sla deze dan ook in wat ruimere hoeveelheden op de komende tijd!
Maar een vriezer met bijvoorbeeld brood voor een aantal weken, is ook een suggestie.
Het is dan wel geen vers-van-de-bakker brood, maar voor 0,69 koop je een heel wit of bruin brood bij de Aldi, koop er 10 van en vries ze in! Goedkoop en gezond broodbeleg is kaas, eieren, sandwichspread, leverworst...ik noem maar een paar zaken. Zelfs brood en pindakaas is voor een aantal keren per maand een redelijk alternatief voor een gemiddelde maaltijd.
Koop ook soepzakjes, vooral instant kippesoep 1 kops soepjes zijn erg goed en helpen je als je je beroerd en hongerig voelt. Ze kosten erg weinig en zijn best goed te drinken.
Dus budgetwinkels als Aldi of Lidl, of inderdaad, folderaanbiedingen bij de grotere supermarktketens, daar kun je soms goed van profiteren, maar zorg dat je je niet laat misleiden, want ze zijn slim gemaakt, deze foldertjes. Er staat 1 euro, maar in het rek zie je bijv. 3 producten en je moet erg goed kijken op welk product die 1 euro aanbieding van toepassing is. (recent voorbeeld: C1000, 1 euro, pot Hero aardbeienjam. Helaas stonden er 12 potten,maar slecht 1 van de 12 gold als de 1 euro aanbieding! Het zijn echt lokkertjes, want de gemiddelde klant gaat met meer naar huis dan die specifieke 1 euro producten.
Zorg ook dat de kwestie echt voor de langere termijn ook opgelost is, want de stress die jij en je partner oplopen, is wellicht nog veel schadelijker.
Succes met alles!
WB.