abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111602642
Via google ben ik hier terecht gekomen.. Ik heb al een aantal tips over dit onderwerp gelezen maar deze zijn in Tilburg bijna niet van toepassing. (Leger des Heils etc.)
Ik ben een jongedame van 22 jaar.. Moeilijke jeugd, PTSS, Borderline... Zit nu te wachten op WaJong.. Die blijft nog een maand weg..
Samen met mijn man zit ik in de schuldsanering omdat ik jong uit huis getrapt ben zonder spullen zonder geld en dus schulden opliep, en leven we van leefgeld.. Per week krijgen we zo'n 25 euro. Door een stomme fout van die schuldsanering krijgen we deze week pas leefgeld op vrijdag.. Inmiddels zijn alle restjes droge rijst, droge spaghetti etcetera op en hebben we al anderhalve dag niet gegeten.. Ik ben doodmoe en voel me hondsberoerd..
Kortom:

Wie heeft er tips de week tot vrijdag rond te komen zonder geld, en voor daarna: waar doe ik de meest goedkope boodschappen? Ik neem altijd al euroshopper merk en ga altijd de aanbiedingen na maar wil zo graag een voorraadje hebben zodat we een paar dagen zonder geld door kunnen komen.. Tot nu toe haal ik per week voedsel in huis en is dat na die week geheel op en als het leefgeld dan niet op tijd komt hebben we een probleem..
Alle tips zijn welkom!
pi_111602832
Vraag bij de baker om het oude brood ! Dat deed ik vroeger wel eens en dat deden ze meestal wel.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_111602865
Familie.
pi_111602894
Dumpster diving!
pi_111602896
Ow ja en ga werken.
pi_111602907
Supermarkten geven ook oud brood weg.
pi_111603009
ooow wat zielig voor je :( je moet idd naar de baker om oud brood vragen en in de jumbo krijg je dingen gratis mee als je de dag dat de datum verloopt het koopt<maar dat geld niet in alle jumboos :o
pi_111603028
;(
pi_111603274
Vraag aan vrienden of ze iets kunnen missen of dat jullie bij hen kunnen komen eten?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111603305
In Tilburg moet je bij pater poels wezen

http://www.henri.nl/content/3-3-332/Pater-Poels.htm
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:31:17 #11
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_111603368
Ik vind het zo erg dat iemand hier tips moet vragen om eten op tafel te kunnen krijgen terwijl een Roma rel-familie over een periode van een half jaar ¤29.000,- aan belastinggeld krijgt om telkens een andere locatie te kunnen trashen.

Ik zou Gilbert Isabella eens aanschrijven Paniekje.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:31:17 #12
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_111603369
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:26 schreef Jill-RMC het volgende:
Dumpster diving!
Dit.
Linkje: http://www.groene.nl/commentaar/2011-04-04/eten-uit-de-prullenbak
Sorry voor mijn achterdocht, maar jullie hebben wel geld voor internet :?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_111603412
Werken.
pi_111603454
Trouwens, 25 euro zit toch ver onder bestaansniveau voor 2 personen ? En anders voorschot vragen aan het loket van de bewindvoerder ?
pi_111603646
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:22 schreef Paniekje het volgende:
Door een stomme fout van die schuldsanering krijgen we deze week pas leefgeld op vrijdag..
Daar aankloppen. "Jullie fout, los het maar op."
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111603750
bied aan boodschappen te doen voor oude vrouwtjes in je buurt, en vraag of je dan een brood mag.
pi_111603751
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:31 schreef Wickedangel het volgende:

Ik zou in eerste instantie ook mijn prioriteiten anders stellen.

Neemt niet weg dat, als dit alles waar is, dat het erg kut is.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_111603754
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:31 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Dit.
Linkje: http://www.groene.nl/commentaar/2011-04-04/eten-uit-de-prullenbak
Nee, maar ze hebben natuurlijk wel een iPhone 4s.
pi_111603800
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:35 schreef okiokinl het volgende:
bied aan boodschappen te doen voor oude vrouwtjes in je buurt, en vraag of je dan een brood mag.
Of bied aan om dat te doen en ga dan naar een supermarkt die een 1+1 gratis actie heeft. :D
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_111604016
Centrale keukens van bejaarden oorden langs voor eventuele restjes ?
pi_111604122
Ga zelf groente verbouwen in je tuin! Ga eetbare vissen vangen! (snoek snoekbaars paling forel)
is wel geen snelle hulp maar werkt wel op de langere termijn.
pi_111604159
Supermarkten kruizen voor de 'proefjes' en koffie.
pi_111604247
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Ik vind het zo erg dat iemand hier tips moet vragen om eten op tafel te kunnen krijgen terwijl een Roma rel-familie over een periode van een half jaar ¤29.000,- aan belastinggeld krijgt om telkens een andere locatie te kunnen trashen.

Ik zou Gilbert Isabella eens aanschrijven Paniekje.
Wie is dat dan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:30 schreef ikhebgelijk het volgende:
In Tilburg moet je bij pater poels wezen

http://www.henri.nl/content/3-3-332/Pater-Poels.htm
Kun je daar ook eten dan? Is dat niet alleen als je daar in de opvang bent?
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar aankloppen. "Jullie fout, los het maar op."
Al gedaan.. Ze kunnen niets anders doen als vrijdag leefgeld uitkeren...

En om maar even op de anderen te reageren, ik ben uit huis gegooid door familie die mij mishandelde dus daar hoef ik echt niet voor eten aan te kloppen..
Werken, ja ging dat maar.. Ik heb het zolang geprobeerd en wordt door ggz zelfs afgeraden ivm de geestelijke situatie nu
Wel geld voor internet: dat is een abonnementje van 37 euro tv radio bellen internet all inclusive.. En om persoonlijke redenen voor ons is het gebruik van internet op het moment erg belangrijk.
pi_111604388
Ga maar eens lang bij pater poels nee heb je ja kun je krijgen.
pi_111604392
quote:
En om persoonlijke redenen voor ons is het gebruik van internet op het moment erg belangrijk.
Belangrijker dan eten? Hmmm?

Phoe... Geen vrienden die een brood voor je kunnen kopen? Buren?
pi_111604442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:42 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Belangrijker dan eten? Hmmm?

Phoe... Geen vrienden die een brood voor je kunnen kopen? Buren?
Is vrij normaal ivm sollicitaties etc
pi_111604491
Ik ga ervan uit dat je oprecht bent en dat je daadwerkelijk in de problemen zit.
En wat je ook gedaan hebt waardoor je nu in de schuldsanering zit, dat doet er op dit punt even niet toe.

Dus opmerkingen van bijdehandjes, daarmee ben je niet geholpen en ik vind dat hongerlijden gewoonweg niet mag, punt.

Er is een voedselbank in Tilburg, maar zowiezo zou ik je zaakbegeleider, je huisarts, je GGZ-contactpersoon of wie er dan ook bij jullie zaak betrokken is, onmiddelijk laten opdraven, want dit is schadelijk voor je gezondheid en dat mag gewoon niet.

Ik wens je veel succes en leg je situatie echt oprecht uit aan al diegenen die jullie begeleiden, want
zo hoort schuldsanering niet te gaan, je moet ten alle tijden geld hebben om voedsel te kopen!

Verder zou ik vooral veel goedkope en voedzame, lang houdbare producten met grote regelmatig inkopen, zodat een herhaling van dit drama niet meer voorkomt.

Rijst en pasta, zoals je zelf al noemde, zijn prima en zorgen voor de benodigde koolhydraten.
Sla deze dan ook in wat ruimere hoeveelheden op de komende tijd!

Maar een vriezer met bijvoorbeeld brood voor een aantal weken, is ook een suggestie.
Het is dan wel geen vers-van-de-bakker brood, maar voor 0,69 koop je een heel wit of bruin brood bij de Aldi, koop er 10 van en vries ze in! Goedkoop en gezond broodbeleg is kaas, eieren, sandwichspread, leverworst...ik noem maar een paar zaken. Zelfs brood en pindakaas is voor een aantal keren per maand een redelijk alternatief voor een gemiddelde maaltijd.
Koop ook soepzakjes, vooral instant kippesoep 1 kops soepjes zijn erg goed en helpen je als je je beroerd en hongerig voelt. Ze kosten erg weinig en zijn best goed te drinken.
Dus budgetwinkels als Aldi of Lidl, of inderdaad, folderaanbiedingen bij de grotere supermarktketens, daar kun je soms goed van profiteren, maar zorg dat je je niet laat misleiden, want ze zijn slim gemaakt, deze foldertjes. Er staat 1 euro, maar in het rek zie je bijv. 3 producten en je moet erg goed kijken op welk product die 1 euro aanbieding van toepassing is. (recent voorbeeld: C1000, 1 euro, pot Hero aardbeienjam. Helaas stonden er 12 potten,maar slecht 1 van de 12 gold als de 1 euro aanbieding! Het zijn echt lokkertjes, want de gemiddelde klant gaat met meer naar huis dan die specifieke 1 euro producten.

Zorg ook dat de kwestie echt voor de langere termijn ook opgelost is, want de stress die jij en je partner oplopen, is wellicht nog veel schadelijker.

Succes met alles!
WB.
pi_111604541
En als reserve voedsel straks peperkoek/ontbijtkoek kopen, dat heeft goede vulling en energie en kost bijna niets.
pi_111604588
Als ik een tientje overmaak naar je,kan je dan eten kopen of lukt dat ook al niet meer (te ver rood)?
Indien je het kan gebruiken om eten van te kopen mag je mij je rekeningnummer pm-en, maak ik het direct over.
pi_111604618
Ik geloof er weinig van dat de schuldsanering 25 euro geeft per week voor 2 personen om van rond te komen. Volgens mij houd je die 25 euro over nadat je bier, peuken en krasloten hebt gekocht. Hoe dan ook, je kunt altijd nog aankloppen bij de voedselbank.
One man's trash, another man's treasure.
pi_111604649
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:45 schreef Bucketlist het volgende:
Als ik een tientje overmaak naar je,kan je dan eten kopen of lukt dat ook al niet meer (te ver rood)?
Ze beschikt niet zelf over de rekening
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2012 @ 22:46:11 #32
43556 miss_dynastie
pi_111604656
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:41 schreef Paniekje het volgende:
Werken, ja ging dat maar.. Ik heb het zolang geprobeerd en wordt door ggz zelfs afgeraden ivm de geestelijke situatie nu
En waarom kan je man dan niet werken? Ik zou wel geneigd zijn om te denken: 'honger breekt wetten' en zou me bij de supermarkt hebben gemeld met de vraag of ik in ruil voor een uurtje vakkenvullen een zak aardappelen en brood zou mogen meenemen....
pi_111604736
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:45 schreef Bucketlist het volgende:
Indien je het kan gebruiken om eten van te kopen mag je mij je rekeningnummer pm-en, maak ik het direct over.
Respect ! ^O^
pi_111604806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:43 schreef ikhebgelijk het volgende:

[..]

Is vrij normaal ivm sollicitaties etc
Bibliotheek, wireless van de buren? eten lijkt me toch wel érg handig.

Zie wel goede tips in dit topic voorbij komen, tijd om in actie te komen TS. Morgen eerst maar wat eten regelen (zie bovenstaande) en dan gelijk door naar het uitzendburo voor een schoonmaak baantje oid.
pi_111604822
Er zijn toch ook kerkelijke organisaties die op sommige dagen koken voor zwervers etc? Misschien moet TS het eens in die hoek zoeken.
One man's trash, another man's treasure.
pi_111604945
Kan je iets naar het pandjehuis brengen? Is geen goede oplossing maar op nou nog woensdag+donderdag niks te eten kan ook niet natuurlijk.
pi_111605003
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Bibliotheek, wireless van de buren? eten lijkt me toch wel érg handig.

Zie wel goede tips in dit topic voorbij komen, tijd om in actie te komen TS. Morgen eerst maar wat eten regelen (zie bovenstaande) en dan gelijk door naar het uitzendburo voor een schoonmaak baantje oid.
Heb je ooit wel eens mensen met dergelijke problematiek meegemaakt ? Werken is niet altijd de oplossing ! Zeker niet met zulke achtergronden.
pi_111605149
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:45 schreef Arkai het volgende:
Ik geloof er weinig van dat de schuldsanering 25 euro geeft per week voor 2 personen om van rond te komen. Volgens mij houd je die 25 euro over nadat je bier, peuken en krasloten hebt gekocht. Hoe dan ook, je kunt altijd nog aankloppen bij de voedselbank.
Meer blijft er op dit moment gewoon niet over. Dan daarbij komt dat mijn man WEL WERKT maar we met torenhoge vaste lasten zitten qua huur, warm water (150euro permaand aan ALLEEN WARM WATER)
We beschikken zelf wel over de leefgeldrekening, maar die kan niet rood (mag niet vd schuldsanering) dus die roodstand is ook geen optie..
pi_111605220
En vrienden? Kunnen die je niet uit de brand helpen?

Edit: 150 euro aan warm water? :?
Douchen jullie zo lang of wat?
pi_111605228
150 euro warm water :') lul niet.
pi_111605270
Warm water? Bij mij komt t koud het huis binnen en moet ik (de ketel eigenlijk) het zelf warm maken.
Scheren is voor schapen!
pi_111605322
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:55 schreef paarse_paashaas het volgende:
Warm water? Bij mij komt t koud het huis binnen en moet ik (de ketel eigenlijk) het zelf warm maken.
Onze flat heeft geen ketel / geiser of iets dergelijks.. We moeten dus betalen voor elke liter warm water die we uit de kraan krijgen en daarvan is het voorschot 150 euro per maand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')