Leuk die regeltjes, maarre, heb jij wel eens door rood gelopen? Wel eens te hard gereden?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:19 schreef gogosweden het volgende:
volgens wikipedia is de armoedegrens 302 euro per week voor een echtpaar. Hier moet alles van betaald worden, dus ook huur etc etc
Beetje raar verhaaltje, vind ik...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Armoedegrens#Nederland
Geen collega die een brood wil doneren?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:53 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Meer blijft er op dit moment gewoon niet over. Dan daarbij komt dat mijn man WEL WERKT maar we met torenhoge vaste lasten zitten qua huur, warm water (150euro permaand aan ALLEEN WARM WATER)
We beschikken zelf wel over de leefgeldrekening, maar die kan niet rood (mag niet vd schuldsanering) dus die roodstand is ook geen optie..
Ik ook.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:12 schreef gogosweden het volgende:
[..]
klopt.
Ik vind het sowieso een beetje een raar verhaal, maargoed wie ben ik
Als je die moeite wilt doen voor 10 euro, dan lijkt het me dat je het wel echt nodig hebt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:21 schreef Barbapapamama het volgende:
Ik ook.
Ik ga ook een account aanmaken en dan een zielig verhaaltje op FOK! typenGratis cashies jonguh
Ja nja ik wou 50 euro geven, maar dan wel persoonlijk zodat ik weet waar t terecht komt. Maar inmiddels zijn er meerdere fokkers mij digitaal voor geweest.quote:
Super van je. Je hebt ook gelijk over de hele lijn. Ongeacht hoe het zover gekomen is, je laat een mens niet met honger zitten. Dikke kus van Marietjequote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:25 schreef Bucketlist het volgende:
Nouja. Ik heb het rekeningnummer+naam gegoogled en daar kwam niks naar voren. Bovendien vroeg ze niet zelf om geld, dus het is volgens mij geen oplichter. Is het wel een bullshit verhaal dan is het jammer voor mij.
Ongeacht wat de reden is van de geldproblemen, de nood is blijkbaar nu hoog. Natuurlijk moet er wel een structurele oplossing komen, maar dat kost hoe dan ook tijd.
Kom maar langs en geef mij die 50 euro maar. Krijg je een biertje.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:28 schreef Chinless het volgende:
Ja nja ik wou 50 euro geven, maar dan wel persoonlijk zodat ik weet waar t terecht komt. Maar inmiddels zijn er meerdere fokkers mij digitaal voor geweest.
Hoe oud is dat dan? (uit nieuwsgierigheid...)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:33 schreef Maanvis het volgende:
Bij de lidl doen ze in mijn woonplaats het oude brood gratis weggeven.
Geen idee, maar het brood van de lidl is echt bionisch brood, dat bederft niet zo snel (zit boordevol conservermiddelen).quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:35 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Hoe oud is dat dan? (uit nieuwsgierigheid...)
Absoluut!quote:Want oud brood is geroosterd ook gewoon lekker. Is een optie voor onze TS.
Je hoeft niet naar de schuldsanering voor een verwijzing;quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:36 schreef Paniekje het volgende:
Ik begrijp jullie reacties ook wel weetje.. Misschien zou ik zelf ook wel zo denken..Vast wel... Maar als je inmiddels in staat te gaan bedelen om eten bij daklozenopvang.. Ik ben het simpel en goedkoop eten inmiddels gewend.. Schroom mij niet meer om alles euroshopper oid te kopen, eet al heel lang geen fruit meer... het goedkoopste is eigenlijk afbakbroodjes van 32 cent, of een zak friet van 75 cent daar kunnen we zelfs meerdere dagen van eten.. maar gezond is het natuurlijk niet..
ik ga via schuld sanering eens polsen of zij ons kunnen verwijzen naar de voedselbank!
Ah zo, dan is oud brood idd goed te doen. Ik vroeg het maar omdat ze hier bij de bakker ook oud brood aanbieden, maar dat is echt voor de beestjes buiten... Echt té oud om als mens nog iets van te maken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen idee, maar het brood van de lidl is echt bionisch brood, dat bederft niet zo snel (zit boordevol conservermiddelen).
[..]
Absoluut!
Klopt, bij ons op de markt verkopen ze het fruit en groenten ook aan bodemprijzen als je rond sluitingstijd gaat. Hoef je zelfs niet voor te onderhandelen. Is dikwijls wel erg rijp dan, maar kan je soep van maken en invriezen... TS! Soep is ook voedzaam en vullend.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:39 schreef AnnaTralala het volgende:
* drukke McDonalds/Burger King inlopen en kijken of mensen wat hebben over gelaten op de tafeltjes
* naar de markt gaan rond sluitingstijd en proberen te onderhandelen
* siroop drinken, relatief goedkoop als je er veel water bij doet en zo krijg je tenminste wat suiker binnen (dan voel je je beter)
* elke dag alle supermarkten langs voor gratis proefjes
* achter de supermarkt kijken bij de vuilnisbakken
* naar een groothandel, niet-bederfelijk eten halen voor een hele maand
* in nette kleren naar open dagen van scholen/hogescholen enzo, daar staan soms wat hapjes
Hoe dan ook, succes! Leef met je mee.
kijken of je een klacht in kunt dienen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:43 schreef Paniekje het volgende:
@ Mirjam, We zijn er al naartoe geweest, ligt allemaal aan een vertraging van HUn kant.. En moet van Rabo naar ING overgemaakt worden dus duurt zoiezo al 3 dagen..
We dachten dat dit een oplossing was voor de grote stress die we kregen van de schulden zelf op proberen te lossen... Maar toen ik dit hoorde zakte de moed mij echt even in de schoenen..
Zo zie je maar, schuldsanering is ook niet alles
Ik vind het een erg vreemd verhaal. Een overmaking van rabo naar ing duurt geen 3 dagen. Dat duurt maximaal 1 dag.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:43 schreef Paniekje het volgende:
@ Mirjam, We zijn er al naartoe geweest, ligt allemaal aan een vertraging van HUn kant.. En moet van Rabo naar ING overgemaakt worden dus duurt zoiezo al 3 dagen..
We dachten dat dit een oplossing was voor de grote stress die we kregen van de schulden zelf op proberen te lossen... Maar toen ik dit hoorde zakte de moed mij echt even in de schoenen..
Zo zie je maar, schuldsanering is ook niet alles
heel goed.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:45 schreef Paniekje het volgende:
Ik ga morgen meteen bellen met die voedselbank! Alle paperassen staan namelijk bij schuldsanering netjes in een ordner gerangschikt.. En er is een heel budgetoverzicht dat ze mee kunnen sturen, Met inkomsten uitgaven vaste lasten etc. daar staat precies op wat elke maand uitgegeven wordt
Maar het zal aan mij liggen he, maar je hebt al anderhalve dag niet gegeten en dan kom je nu pas in actie?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:45 schreef Paniekje het volgende:
Ik ga morgen meteen bellen met die voedselbank! Alle paperassen staan namelijk bij schuldsanering netjes in een ordner gerangschikt.. En er is een heel budgetoverzicht dat ze mee kunnen sturen, Met inkomsten uitgaven vaste lasten etc. daar staat precies op wat elke maand uitgegeven wordt
Dat is idd niet de bedoeling van schuldsanering. Die is er JUIST voor om iedereen en alles enigszins tevreden te houden, EN dat je nog een beetje redelijk leven kunt, en op z'n minst kunt eten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:44 schreef Mirjam het volgende:
kijken of je een klacht in kunt dienen.
het kán gewoonweg niet dat mensen in de sanering zitten en dan gewoon dagen niet kunnen eten wegens geen geld.
desnoods zoek je een mondige kennis die het verhaal duidelijk kan vertellen.
precies.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is idd niet de bedoeling van schuldsanering. Die is er JUIST voor om iedereen en alles enigszins tevreden te houden, EN dat je nog een beetje redelijk leven kunt, en op z'n minst kunt eten.
als ik dichterbij tilburg had gewoond (en zelf geld over had gehad) was ik morgen in de auto gestapt om boodschappen te doen en langs te brengen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:48 schreef Maanvis het volgende:
Verder kun je ook nog in dit forum een topique openen om te vragen of mensen wat voedsel voor je over hebben en dat langs willen brengen in tilburg:
FOK!kers helpen FOK!kers
Zorg wel dat je betrouwbaar over komt.
En dat mogen ze best horen ook. Ongeacht hoe de schuld tot stand is gekomen, het is HUN taak dat jij kunt eten, en die taak hebben ze verknald.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:47 schreef Mirjam het volgende:
precies.
dus trap die gasten op hun staart, dit is niet te accepteren. nooit.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat mogen ze best horen ook. Ongeacht hoe de schuld tot stand is gekomen, het is HUN taak dat jij kunt eten, en die taak hebben ze verknald.
Eens en zou ik ook doen moest het dichterbij zijn. Wilde TS wat kledij aanbieden maar we hebben helaas niet dezelfde maten. Niet zo belangrijk als eten natuurlijk...maar was ook wel fijn geweest als ik iets had kunnen doen...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
als ik dichterbij tilburg had gewoond (en zelf geld over had gehad) was ik morgen in de auto gestapt om boodschappen te doen en langs te brengen.
dit ergert me enorm, dit zou niet moeten mogen.
Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest alles af te gaan of mensen ons misschien konden helpen,, Heeft niks opgeleverd.. Vandaag erg moe, kwam op het idee te gaan googlen naar tips.. en zo kwam ik op fok terecht bij een topic van een amsterdamse jongen en die kreeg veel tips voor in zijn woonplaats.. Zodoende heb ik een topic geopend over hulp in Tilburg.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar het zal aan mij liggen he, maar je hebt al anderhalve dag niet gegeten en dan kom je nu pas in actie?
En wat doet jouw man dan? Heeft hij zijn collega's concreet gevraagd om een brood en een pak rijst voor hem te kopen en hebben ze dat geweigerd? Je bent niet alleen, jullie zouden je ook samen moeten inspannen voor een oplossing. Dit is te zwaar voor jouw schouders alleen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:52 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest alles af te gaan of mensen ons misschien konden helpen,, Heeft niks opgeleverd..
zelfs geen kennissen, familie, collega's die een brood kunnen missen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:52 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest alles af te gaan of mensen ons misschien konden helpen,, Heeft niks opgeleverd.. Vandaag erg moe, kwam op het idee te gaan googlen naar tips.. en zo kwam ik op fok terecht bij een topic van een amsterdamse jongen en die kreeg veel tips voor in zijn woonplaats.. Zodoende heb ik een topic geopend over hulp in Tilburg.
Ik krijg bijna tranen in mijn ogen van alle lieve reacties.. Morgen gaan we gewoon nog eens langs.. Ik snap best dat er vertraging is ivm hemelvaart, maar zorg dan dat er VOOR hemelvaart geld op staat zodat mensen niet zonder eten zitten...
idd zoals ik al zei zoiets zou ik ook voor de buren over hebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:55 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zelfs geen kennissen, familie, collega's die een brood kunnen missen?
als jij bij mij zou langskomen met een dergelijke vraag zou ik direct de kast opentrekken
jij bent toch ook zo'n gouden wijf he?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:56 schreef ElisaB het volgende:
PM mij maar je adres, dan breng ik morgen een noodrantsoen. Ben om 10:30 bij je.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:56 schreef ElisaB het volgende:
PM mij maar je adres, dan breng ik morgen een noodrantsoen. Ben om 10:30 bij je.
Dat idd. Doos volgepakt met voedsel kreeg je mee.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:55 schreef Mirjam het volgende:
zelfs geen kennissen, familie, collega's die een brood kunnen missen?
als jij bij mij zou langskomen met een dergelijke vraag zou ik direct de kast opentrekken
Ik kan mij voorstellen dat de drempel om zoiets te moeten vragen aan je collega's erg hoog is, en dat die drempel hier lager ligt. Waarom vind jij het verschil om het aan collega's (zijn ook je vrienden niet) te vragen of aan vreemden van belang...?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En wat doet jouw man dan? Heeft hij zijn collega's concreet gevraagd om een brood en een pak rijst voor hem te kopen en hebben ze dat geweigerd? Je bent niet alleen, jullie zouden je ook samen moeten inspannen voor een oplossing.
Ik kan hier niet tegen, ik kan het doen, dus vooruit dan maar!quote:
ik ook niet, en ik kan het nu even echt niet, boh de ergernisquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik kan hier niet tegen, ik kan het doen, dus vooruit dan maar!
TS is niet zielig. TS heeft kennelijk behoorlijk wat pech gehad. Dat is iets anders dan zielig zijnquote:
Queen van FHFquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:56 schreef ElisaB het volgende:
Omdat je anderhalve dag honger hebt? Als er geen buren of vrienden zijn, zou ik me absoluut tot iemand anders wenden. Een collega, desnoods de baas. Of dus de eigenaar van de supermarkt of ik even een uurtje kan komen in ruil voor een brood en een zak piepers. Bovendien is het moeilijk zo'n directe hulpvraag te negeren en zullen veel mensen dat ook niet doen. Instant oplossing. Zelfs al heeft TS nu geld, dan nog kan ze niets, want de winkels zijn dicht.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:57 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat de drempel om zoiets te moeten vragen aan je collega's erg hoog is, en dat die drempel hier lager ligt. Waarom vind jij het verschil om het aan collega's (zijn ook je vrienden niet) te vragen of aan vreemden van belang...?
nee, da's 1 van de moeilijkste dingen, kan ik me zomaar voorstellen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat idd. Doos volgepakt met voedsel kreeg je mee.
Maar ik kan me ook voorstellen dat face-to-face hierom vragen niet makkelijk is.
Klopt! Maar krijg zo'n slecht gevoel van dat 'Heb zo'n honger..' stukjequote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS is niet zielig. TS heeft kennelijk behoorlijk wat pech gehad. Dat is iets anders dan zielig zijn
Ik hoop dat jullie het ook voor mij zullen doen als ik ooit eens zo diep gaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:58 schreef Mirjam het volgende:
ik ook niet, en ik kan het nu even echt niet, boh de ergernis![]()
ik vind het fantastisch dat jij het kan, maar vooral wil en doet!
echt wel, zonder twijfel.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik hoop dat jullie het ook voor mij zullen doen als ik ooit eens zo diep ga ±(
Ik kan me zo voorstellen dat TS zich schaamt en ik geloof dat ze dat ook een keer noemde in het topic.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat idd. Doos volgepakt met voedsel kreeg je mee.
Maar ik kan me ook voorstellen dat face-to-face hierom vragen niet makkelijk is.
En goed van je dat je dat zou doen... Maar niet iedereen is hetzelfde. Niemand hongert zichzelf een dag uit voor het plezier. Denk dat die drempel voor sommigen echt hoog is...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat je anderhalve dag honger hebt? Als er geen buren of vrienden zijn, zou ik me absoluut tot iemand anders wenden. Een collega, desnoods de baas. Of dus de eigenaar van de supermarkt of ik even een uurtje kan komen in ruil voor een brood en een zak piepers.
achgosquote:
Yes, wel wat korter richting België komen wonen dan...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik hoop dat jullie het ook voor mij zullen doen als ik ooit eens zo diep ga
Ja, dat ookquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
achgos
ik heb zelf ook zoiets van 'als ik zelf ooit zo diep ga wil ik ook dat mensen me helpen. ik help dus mensen die echt geen kant meer op kunnen graag. ook als ze me niet zouden helpen trouwens'
Nog korter? Het is vanaf hier bijna te lopen naar de Belgische grensquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:01 schreef Marie30 het volgende:
Yes, wel wat korter richting België komen wonen dan...
ik heb ooit eens mijn schoenen aan een zwerver gegeven omdat de zijne gejat waren in de nachtopvang, en hij op blote voeten op straat liep. ik ben op kousevoeten naar huis gelopenquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:01 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, dat ookMaar ik verkeer in de gelukkige positie dat ik in heel mijn 42 jaar zo'n diepte zelfs nog niet bij benadering in beeld heb gehad.
Nee, ik snap precies wat je bedoelt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb ooit eens mijn schoenen aan een zwerver gegeven omdat de zijne gejat waren in de nachtopvang, en hij op blote voeten op straat liep. ik ben op kousevoeten naar huis gelopen
ik kan daar echt niet tegen, dat soort onrecht, call me a watje.
Ik heb een halve slof shag afgestaanquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb ooit eens mijn schoenen aan een zwerver gegeven omdat de zijne gejat waren in de nachtopvang, en hij op blote voeten op straat liep. ik ben op kousevoeten naar huis gelopen
Then count me inquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nog korter? Het is vanaf hier bijna te lopen naar de Belgische grens
wat jij hebt gedaan vind ik ook liefquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb een halve slof shag afgestaanWe stonden samen te schuilen in een portiek, want het goot. We raakten aan de praat en hij was zó interessant en vriendelijk! Toen het weer droog was, zijn we samen naar mijn auto gelopen en het ik de net gekochte slof in tweeen gebrioken.
Maar je schoenen afgeven vind ik veel leuker en liever
heb je haar zelf al een pm/dm gestuurd?quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:06 schreef ElisaB het volgende:
Overigens, voor jullie me tot in lengte van dagen bejubelen: als TS me haar adres niet PM't vanavond, dan weet ik morgenochtend niet waar ik heen moet en kan ik niet gaan. Daarna heb ik op z'n vroegst ergens na het weekend weer ruimte om tijd te maken, dus als het morgenochtend niet lukt, dan lukt het dus niet
jammer dat de alcoholisten en drugsverslaafden het voor de rest van de zwervers verpesten. was ik in eindhoven vraagt een gast 8 euro voor de nachopvang. dus ik zo van nee die is 4 euro. ja maar ik wil ook nog wat eten zegt ie dan. en dan zeg ik ok dan koop ik hier een broodje voor je welke wil je, zegt ie nee ik wil geld. dan weet je al hoe laat het is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
aaahquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:07 schreef Marie30 het volgende:
Ik koop altijd broodjes voor de daklozen aan het station. En toen ik van een vriend hoorde dat er in Gent (Roma) kindjes buiten sliepen, ben ik dekentjes gaan kopen en uitdelen. En ik woon anderhalf uur rijen van GentMijn vrienden verklaren me soms voor gek, maar ik kan tegen zulke zaken ook gewoon niet tegen.
Het stoort mij nu bijvoorbeeld enorm dat hier twee bananen in de fruitschaal liggen te rotten, dat wij de luxe hebben om dat te laten rottenen dan zo'n topic tegenkomen. Dan schaam ik me... Ik haat het sowieso om eten/drinkwater te verspillen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |