het is toch een fout van zo'n instantie geweest?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Parasiteren op giften is geen structurele oplossing hè.
Eigen schuld dikke bult hoorquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:06 schreef gogosweden het volgende:
Als iedereen hier nou 2 euro overmaakt dan kan TS een hele kast vol rijst kopen
Was al bezig om te tikken dat je het beter weg kon halen jaquote:
Same hier. Ik kan makkelijk een tientje (of meer) missen. Laat maar weten Paniekje.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:45 schreef Bucketlist het volgende:
Als ik een tientje overmaak naar je,kan je dan eten kopen of lukt dat ook al niet meer (te ver rood)?
Indien je het kan gebruiken om eten van te kopen mag je mij je rekeningnummer pm-en, maak ik het direct over.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:08 schreef Chinless het volgende:
Nou als TS effe PMt... ik werk zelf in tilburg en heb wellicht ook nog wel een oplossing.
Nee zeker niet, maar dat was ter overbrugging. Het beste is daarna de tips uit het topic ter harte nemen en zorgen dat het niet weer kan gebeuren.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Parasiteren op giften is geen structurele oplossing hè.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:09 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Was al bezig om te tikken dat je het beter weg kon halen ja
quote:
quote:
Eigen schuld of niet, het is gewoon niet leuk/tof/whatever dat ze tot volgende week moet rondkomen met niets.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:22 schreef Paniekje het volgende:
Wie heeft er tips de week tot vrijdag rond te komen zonder geld
Maar ik snap je punt. Maar er zijn genoeg mogelijkheden in NL om uit de schulden te blijvenquote:
Prima, leuk en aardig doet er echter nu niet toequote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Maar ik snap je punt. Maar er zijn genoeg mogelijkheden in NL om uit de schulden te blijven
Tja, ik heb een ja en nee gevoel erbijquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef Bucketlist het volgende:
[..]Natuurlijk is het een kwestie van eigen schuld, maar je wil iemand met honger toch wel helpen?
Anyway, ik heb 10 euro overgemaakt. Dan is de grootste nood weg.
Top!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef Bucketlist het volgende:
[..]Natuurlijk is het een kwestie van eigen schuld, maar je wil iemand met honger toch wel helpen?
ja ok dat klopt wel.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Maar ik snap je punt. Maar er zijn genoeg mogelijkheden in NL om uit de schulden te blijven
Gotta love FOK!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef Bucketlist het volgende:
Banen zijn ook te vinden. In zo'n situatie kan je zelfs bij een boer werkenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:11 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ja ok dat klopt wel.
Ik vind 25 euro per week wel weinig voor eten voor 2 personen hoor, ik moet het in mijn eentje doen met 20 euro omdat ik een student ben, maar dat vind ik al niet echt een vetpot
klopt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:12 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Banen zijn ook te vinden. In zo'n situatie kan je zelfs bij een boer werken
Iemand die niet in het zielige verhaal stinkt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:12 schreef gogosweden het volgende:
[..]
klopt.
Ik vind het sowieso een beetje een raar verhaal, maargoed wie ben ik
Nee we roken niet gelukkig, anders was het helemaal niet te doenquote:
Leuk die regeltjes, maarre, heb jij wel eens door rood gelopen? Wel eens te hard gereden?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:19 schreef gogosweden het volgende:
volgens wikipedia is de armoedegrens 302 euro per week voor een echtpaar. Hier moet alles van betaald worden, dus ook huur etc etc
Beetje raar verhaaltje, vind ik...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Armoedegrens#Nederland
Geen collega die een brood wil doneren?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:53 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Meer blijft er op dit moment gewoon niet over. Dan daarbij komt dat mijn man WEL WERKT maar we met torenhoge vaste lasten zitten qua huur, warm water (150euro permaand aan ALLEEN WARM WATER)
We beschikken zelf wel over de leefgeldrekening, maar die kan niet rood (mag niet vd schuldsanering) dus die roodstand is ook geen optie..
Ik ook.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:12 schreef gogosweden het volgende:
[..]
klopt.
Ik vind het sowieso een beetje een raar verhaal, maargoed wie ben ik
Als je die moeite wilt doen voor 10 euro, dan lijkt het me dat je het wel echt nodig hebt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:21 schreef Barbapapamama het volgende:
Ik ook.
Ik ga ook een account aanmaken en dan een zielig verhaaltje op FOK! typenGratis cashies jonguh
Ja nja ik wou 50 euro geven, maar dan wel persoonlijk zodat ik weet waar t terecht komt. Maar inmiddels zijn er meerdere fokkers mij digitaal voor geweest.quote:
Super van je. Je hebt ook gelijk over de hele lijn. Ongeacht hoe het zover gekomen is, je laat een mens niet met honger zitten. Dikke kus van Marietjequote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:25 schreef Bucketlist het volgende:
Nouja. Ik heb het rekeningnummer+naam gegoogled en daar kwam niks naar voren. Bovendien vroeg ze niet zelf om geld, dus het is volgens mij geen oplichter. Is het wel een bullshit verhaal dan is het jammer voor mij.
Ongeacht wat de reden is van de geldproblemen, de nood is blijkbaar nu hoog. Natuurlijk moet er wel een structurele oplossing komen, maar dat kost hoe dan ook tijd.
Kom maar langs en geef mij die 50 euro maar. Krijg je een biertje.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:28 schreef Chinless het volgende:
Ja nja ik wou 50 euro geven, maar dan wel persoonlijk zodat ik weet waar t terecht komt. Maar inmiddels zijn er meerdere fokkers mij digitaal voor geweest.
Hoe oud is dat dan? (uit nieuwsgierigheid...)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:33 schreef Maanvis het volgende:
Bij de lidl doen ze in mijn woonplaats het oude brood gratis weggeven.
Geen idee, maar het brood van de lidl is echt bionisch brood, dat bederft niet zo snel (zit boordevol conservermiddelen).quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:35 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Hoe oud is dat dan? (uit nieuwsgierigheid...)
Absoluut!quote:Want oud brood is geroosterd ook gewoon lekker. Is een optie voor onze TS.
Je hoeft niet naar de schuldsanering voor een verwijzing;quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:36 schreef Paniekje het volgende:
Ik begrijp jullie reacties ook wel weetje.. Misschien zou ik zelf ook wel zo denken..Vast wel... Maar als je inmiddels in staat te gaan bedelen om eten bij daklozenopvang.. Ik ben het simpel en goedkoop eten inmiddels gewend.. Schroom mij niet meer om alles euroshopper oid te kopen, eet al heel lang geen fruit meer... het goedkoopste is eigenlijk afbakbroodjes van 32 cent, of een zak friet van 75 cent daar kunnen we zelfs meerdere dagen van eten.. maar gezond is het natuurlijk niet..
ik ga via schuld sanering eens polsen of zij ons kunnen verwijzen naar de voedselbank!
Ah zo, dan is oud brood idd goed te doen. Ik vroeg het maar omdat ze hier bij de bakker ook oud brood aanbieden, maar dat is echt voor de beestjes buiten... Echt té oud om als mens nog iets van te maken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen idee, maar het brood van de lidl is echt bionisch brood, dat bederft niet zo snel (zit boordevol conservermiddelen).
[..]
Absoluut!
Klopt, bij ons op de markt verkopen ze het fruit en groenten ook aan bodemprijzen als je rond sluitingstijd gaat. Hoef je zelfs niet voor te onderhandelen. Is dikwijls wel erg rijp dan, maar kan je soep van maken en invriezen... TS! Soep is ook voedzaam en vullend.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:39 schreef AnnaTralala het volgende:
* drukke McDonalds/Burger King inlopen en kijken of mensen wat hebben over gelaten op de tafeltjes
* naar de markt gaan rond sluitingstijd en proberen te onderhandelen
* siroop drinken, relatief goedkoop als je er veel water bij doet en zo krijg je tenminste wat suiker binnen (dan voel je je beter)
* elke dag alle supermarkten langs voor gratis proefjes
* achter de supermarkt kijken bij de vuilnisbakken
* naar een groothandel, niet-bederfelijk eten halen voor een hele maand
* in nette kleren naar open dagen van scholen/hogescholen enzo, daar staan soms wat hapjes
Hoe dan ook, succes! Leef met je mee.
kijken of je een klacht in kunt dienen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:43 schreef Paniekje het volgende:
@ Mirjam, We zijn er al naartoe geweest, ligt allemaal aan een vertraging van HUn kant.. En moet van Rabo naar ING overgemaakt worden dus duurt zoiezo al 3 dagen..
We dachten dat dit een oplossing was voor de grote stress die we kregen van de schulden zelf op proberen te lossen... Maar toen ik dit hoorde zakte de moed mij echt even in de schoenen..
Zo zie je maar, schuldsanering is ook niet alles
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |