Ja zou ik doen. Ze dmde net ook steeds met mij en zei dat ze in FHF even ging lezen. Maanvis suggereerde dat eerder in het topic.quote:
Waar was dat in Gent met de Roma kindjes?quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:07 schreef Marie30 het volgende:
Ik koop altijd broodjes voor de daklozen aan het station. En toen ik van een vriend hoorde dat er in Gent (Roma) kindjes buiten sliepen, ben ik dekentjes gaan kopen en uitdelen. En ik woon anderhalf uur rijen van GentMijn vrienden verklaren me soms voor gek, maar ik kan tegen zulke zaken ook gewoon niet tegen.
Het stoort mij nu bijvoorbeeld enorm dat hier twee bananen in de fruitschaal liggen te rotten, dat wij de luxe hebben om dat te laten rottenen dan zo'n topic tegenkomen. Dan schaam ik me... Ik haat het sowieso om eten/drinkwater te verspillen
wat coolquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Een zwerver klampte me een paar jaar geleden aan en vroeg om geld voor eten. Nu ben ik niet zo happig op het geven van geld aan zwervers.. voor eten vind ik het prima, maar er wordt vaak drugs of alcohol van gekocht. Dus ik heb hem aangeboden hem mee te nemen naar een restaurantje. Dat vond ie super. Eerst even met de eigenaar gesproken, en we hebben in een donker hoekje gezeten
Maar ja, boeie. De zwerver blij met een bord vol eten, en na de dikke fooi was het restaurant ook blij
Donequote:Op woensdag 16 mei 2012 00:09 schreef Marie30 het volgende:
Ja zou ik doen. Ze dmde net ook steeds met mij en zei dat ze in FHF even ging lezen. Maanvis suggereerde dat eerder in het topic.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Een zwerver klampte me een paar jaar geleden aan en vroeg om geld voor eten. Nu ben ik niet zo happig op het geven van geld aan zwervers.. voor eten vind ik het prima, maar er wordt vaak drugs of alcohol van gekocht. Dus ik heb hem aangeboden hem mee te nemen naar een restaurantje. Dat vond ie super. Eerst even met de eigenaar gesproken, en we hebben in een donker hoekje gezeten
Maar ja, boeie. De zwerver blij met een bord vol eten, en na de dikke fooi was het restaurant ook blij
hi hiquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:13 schreef Maanvis het volgende:
sommige zwervers zijn ook grappig, die vragen 2 kwartjes terwijl het allang overgegaan was naar de euro.
Brugse Poort. Waarom, ga je me nu bekritiseren?quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:10 schreef Hanako het volgende:
[..]
Waar was dat in Gent met de Roma kindjes?
Nou neequote:Op woensdag 16 mei 2012 00:14 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Brugse Poort. Waarom, ga je me nu bekritiseren?Ik heb al vaak genoeg moeten horen dat de Roma niet weggaan omdat 'wij' ze helpen. Ik vind dat geen argument om een kind in de koude te laten zitten... Jij ook niet hoop ik?
Zulke mensen geven zwervers dan ook echt een slecht beeld.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Aan de andere kant, vandaag klampte een meisje van een jaar of 15 mij aan, samen met een vriendin van haar. Ze vroeg om een euro omdat ze de trein moest nemen. Ja schat, als je een nieuwe jas aan hebt, een sigaret tussen je lippen, en een iphone in je klauwen, dan kun je het toch echt wel vergeten.
En gelijk heb je, zou ik ook niet doen... Ik geef eigenlijk bijna nooit geld, koop liever een broodje... wil geen alcolhol etc sponsoren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Aan de andere kant, vandaag klampte een meisje van een jaar of 15 mij aan, samen met een vriendin van haar. Ze vroeg om een euro omdat ze de trein moest nemen. Ja schat, als je een nieuwe jas aan hebt, een sigaret tussen je lippen, en een iphone in je klauwen, dan kun je het toch echt wel vergeten.
muffins bakken voor de hele straatquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:17 schreef ElisaB het volgende:
TS en ik hebben even overlegd, maar ze geeft aan dat ze uit de brand is. Als het goed is, is er vrijdag weer vers geld, dus dan zou het weer moeten lukken. Tot die tijd heeft ze het gestorte tientje en een stapeltje tips om te kijken of ze het zichzelf iets makkelijker kan maken.
Wat zal ik dan eens gaan doen tussen 9:30 en 11:30
Succes, TSquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:17 schreef ElisaB het volgende:
TS en ik hebben even overlegd, maar ze geeft aan dat ze uit de brand is. Als het goed is, is er vrijdag weer vers geld, dus dan zou het weer moeten lukken. Tot die tijd heeft ze het gestorte tientje en een stapeltje tips om te kijken of ze het zichzelf iets makkelijker kan maken.
Och jee.. dan val je zo ineens in een groot zwart gat he?quote:Wat zal ik dan eens gaan doen tussen 9:30 en 11:30
Gelukkigquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:17 schreef Hanako het volgende:
[..]
Nou nee![]()
Vind het juist meer dan goed wat je gedaan hebt de Roma is mij niet echt onbekend op zijn zachts gezegd![]()
En dat in de kou laten zitten doe ik al helemaal niet hoor
Ik woon niet in Gent hoor maar Roma en zo... Jaaaahquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:19 schreef Marie30 het volgende:
[..]
GelukkigSorry heb al redelijk wat kritiek gehad, en was al bang
Woon je in Gent? (of op kot?)
Ik vind het topic prima! Heel tof dat je ook aanbiedt en niet enkel vraagt. Hoop dat je veel reacties krijgt, en misschien nog wat leuke sociale contacten ook als extraatje.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:19 schreef Paniekje het volgende:
Ik heb inmiddels een topic geopend bij FHF, Tilburgers helpen Tilburgers?!! Ik weet niet zo goed wat ik er in moet zetten, heb het zo kort en bondig mogelijk uitgelegd..
Kunnen jullie even kijken en eventueel suggesties geven? Bedankt!
True, maar het gaat even om nu. Ik heb in FHF destijds ook geld over gemaakt naar Asfalthooligan, en die zat ook in de sanering volgens mij, dus het kan wel.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:26 schreef Scorpie het volgende:
Overigens, als TS in de schuldhulpverlening zit moet ze de giften van Fok-kers in de vorm van giraal geld verantwoorden. Dit is dus echt een tijdelijke oplossing; TS zal worden gekort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |