quote:Militair aangehouden voor fraude
Een 52-jarige militair is maandag aangehouden op verdenking van fraude. Hij zou ten onrechte een beroep hebben gedaan op een buitenlandtoelage en daarmee een bedrag van 73 duizend euro hebben opgestreken.
Van de verdachte zijn twee auto’s in beslag genomen, laat de marechaussee dinsdag weten. De man zit nog vast. De marechaussee heeft een onderzoek ingesteld onder leiding van het Openbaar Ministerie in Arnhem.
Dit.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:01 schreef Esses het volgende:
Of juist goed dat hij vervolgd word. Kan er eindelijk een besluit genomen worden en is het gezeik over.
quote:zaterdag 5 mei 2012 23:20
Den Haag - De lancering van een satelliet gisteren vanaf Cape Canaveral brengt Defensie een stap dichter bij satellietcommunicatie onafhankelijkheid van commerciële aanbieders. De toekomstige capaciteit levert de meest veilige en robuuste verbinding op voor vitale informatie.
De lancering in Florida is de tweede in een reeks van 4. Vanwege de positionering is deze tweede satelliet van groot belang voor Nederland en partner Groot-Brittannië. De lancering van de derde satelliet is gepland in het najaar van 2013. De lanceerdatum van de vierde satelliet moet nog worden vastgesteld. De 4 satellieten worden vanuit de Verenigde Staten gelanceerd, beheerd en bestuurd.
Gegarandeerd
De lanceringen maken deel uit van het project Militaire Satelliet Communicatie, waarmee ¤ 135,9 miljoen is gemoeid. Doel is het verkrijgen van gegarandeerde satellietcapaciteit voor militair gebruik. Het project heeft betrekking op satellietcapaciteit in verschillende frequentiebanden, te weten militaire Super High Frequency (SHF), commerciële SHF en militaire Advanced Extreme High Frequency (AEHF). Het AEHF-deel van het project betreft een samenwerkingsverband van de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Canada en Nederland.
Wereldwijd
De 4 satellieten zijn voor AEHF-ruimtecapaciteit, de laatste fase van het project. De AEHF-satellieten geven samen wereldwijde dekking. Nederland maakt voornamelijk gebruik van de boven de Evenaar geplaatste, tweede satelliet. Die verzorgt de dekking boven Europa, het Midden-Oosten en de Atlantische Oceaan.
Scheepsterminals
Naast de lancering van 4 satellieten zijn er vaste grondstations gerealiseerd in Nederland en Curaçao en mobiele land- en scheepsterminals aangekocht. De AEHF-capaciteit komt voor Nederland naar verwachting in 2013 beschikbaar. De landterminals worden begin 2013 geleverd. Het project wordt voor Nederland afgerond met de inbouw van de scheepsterminals op de 4 luchtverdedigings- en commandofregatten. Dit gebeurt tijdens geplande onderhoudsperiodes, die zijn voorzien voor 2016.
En vervolgens wordt er tijdens het onderhoud bedacht dat ze op die terminals wel kunnen bezuinigen..quote:Scheepsterminals
Naast de lancering van 4 satellieten zijn er vaste grondstations gerealiseerd in Nederland en Curaçao en mobiele land- en scheepsterminals aangekocht. De AEHF-capaciteit komt voor Nederland naar verwachting in 2013 beschikbaar. De landterminals worden begin 2013 geleverd. Het project wordt voor Nederland afgerond met de inbouw van de scheepsterminals op de 4 luchtverdedigings- en commandofregatten. Dit gebeurt tijdens geplande onderhoudsperiodes, die zijn voorzien voor 2016.
Volgens Al jazeera is het toestel neergehaaldquote:
Het is ook nogal verwarrend natuurlijk, al dat gelazer met lynxen en Libië.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:11 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Volgens Al jazeera is het toestel neergehaald
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:08 schreef Rave_NL het volgende:
Mariniers als piloot is niet vreemd hoor..
Mochten ze eindelijk een keertje. Ze vervelen zich de pletter daaro.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:38 schreef Cobra4 het volgende:
Marine bevrijdt 17 gijzelaars bij Somalië
DEN HAAG - Mariniers van het Nederlandse fregat Hr. Ms Van Amstel hebben vrijdag voor de kust van Somalië 17 gegijzelde bemanningsleden van een boot bevrijd. Elf vermoedelijke piraten zijn ontwapend en overgebracht naar de Van Amstel. De bevrijde bemanning heeft haar weg vervolgd. Dat meldde vrijdag het ministerie van Defensie.
Een helikopter ontdekte tijdens een verkenningsvlucht de verdachte boot. Met snelle bootjes gingen mariniers naar het scheepje. Aan boord werden wapens en munitie gevonden.
De mariniers zijn actief in een EU-missie voor de kust van Somalië voor de bestrijding van de piraterij.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)dt_gijzelaars__.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's: Ministerie van Defensie
Ik denk dat je wat sarcasme op moet vatten. Alhoewel MARNS natuurlijk god zelf zijn moeten ze volgens mij nog wel door de marine gevlogen wordenquote:
Nee joh, de MARNS hebben tijd zat om zelf te oefenen op hun Flight Sim '09quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:37 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat sarcasme op moet vatten. Alhoewel MARNS natuurlijk god zelf zijn moeten ze volgens mij nog wel door de marine gevlogen worden
Waar halen ze het budget voor zo een nieuwe versie vandaan?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee joh, de MARNS hebben tijd zat om zelf te oefenen op hun Flight Sim '09
Fixed.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:24 schreef paintmeester het volgende:
Eigen aankoop regel- en ritselwerk natuurlijk
Ik denk dat je niet moet twijfelen aan mijn historisch besef over mijn Korps.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:37 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat sarcasme op moet vatten. Alhoewel MARNS natuurlijk god zelf zijn moeten ze volgens mij nog wel door de marine gevlogen worden
bronquote:Pistool gestolen tijdens Landmachtdagen
Tijdens de Landmachtdagen op legerplaats Oirschot is zondag een pistool gestolen. Het wapen lag op een tafel en was met een staalkabel vastgelegd.
Waarschijnlijk is het een bezoeker gelukt om de kabel door te knippen en het pistool mee te nemen, maakte de marechaussee vandaag bekend.
In een verklaring benadrukt de marechaussee dat het pistool niet werkt. De marechaussee onderzoekt de diefstal en is op zoekt naar eventuele getuigen.
Bepaalde onderdelen mag je vrij invoeren..jij, ik iedereen....alleen de essentiele onderdelen heb je een consent voor nodig.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:36 schreef Esses het volgende:
Als je die onderdelen gaat laten invoeren kun je net zo goed gelijk een hele glock invoeren...
Immers douane is happig op sommige dingen.
Dat je ze vrij mag invoeren zegt niets. Dan nog zijn er onderwerpen waar extra aandacht aan besteed word.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:43 schreef thesystem het volgende:
[..]
Bepaalde onderdelen mag je vrij invoeren..jij, ik iedereen....alleen de essentiele onderdelen heb je een consent voor nodig.
quote:Modernisering marineradar raketschild kost 116 miljoen
DEN HAAG - De modernisering van de radar van de vier Nederlandse luchtverdedigings- en commandofregatten, die onderdeel worden van het raketschild, kost 116 miljoen euro.
Foto: ANP
Dat maakte minister Hans Hillen van Defensie woensdag bekend. De marineschepen moeten meehelpen Europa te verdedigen tegen raketaanvallen van landen zoals Iran en Noord-Korea.
Het defensiebedrijf Thales Nederland gaat de modernisering uitvoeren. Hillen wil het contract voor het zogeheten SMART-L radarsysteem met de onderneming dit jaar nog tekenen, schrijft hij aan de Tweede Kamer. De radar van het eerste fregat zal naar verwachting in 2018 gereed zijn, de laatste in 2021.
Rusland heeft grote bezwaren tegen het systeem. In februari zei toenmalig premier en huidig president Vladimir Poetin nog dat het afweersysteem ''zonder twijfel bedoeld is om het Russische kernwapenarsenaal te neutraliseren''.
Tijdens de komende top van de NAVO, zondag en maandag in de Amerikaanse stad Chicago, zal het raketschild officieel operationeel worden verklaard.
Chinooks
Hillen maakte woensdag tevens bekend dat het ministerie van Defensie 11 nieuwe CH-47F Chinook-transporthelikopters wil kopen.
Defensie moest kiezen tussen modernisering van 11 oude Chinooks of aanschaf van nieuwe toestellen. Volgens Hillen is de aankoop van nieuwe Chinooks weliswaar duurder dan modificatie van de oude helikopters, maar wordt het verschil ''meer dan gecompenseerd door doelmatigheids- en kostenvoordelen''.
De huidige vloot Chinooks dateert uit 1974 en 1994. De transporthelikopters raken verouderd. Ze hebben volgens het ministerie last van scheurvorming en veroudering van onderdelen.
Al eerder had Defensie 6 nieuwe Chinooks besteld. Die worden binnenkort afgeleverd. De 11 nieuw te bestellen helikopters moeten tussen 2015 en 2019 worden afgeleverd door fabrikant Boeing. Ze kunnen dan zeker tot 2045 blijven vliegen.
Met dit project is een bedrag van meer dan een kwart miljard euro gemoeid, aldus minister Hillen. De oude helikopters kunnen nog worden verkocht.
quote:Soldaat krijgt na halve eeuw alsnog medaille
WASHINGTON - Een Amerikaanse militair die sneuvelde tijdens de Vietnamoorlog heeft daar 42 jaar later alsnog de hoogste militaire onderscheiding voor gekregen.
Foto: ANP
Dat meldde de Britse omroep BBC woensdag.
De destijds 22-jarige Leslie Sabo raakte zwaargewond tijdens een hinderlaag in Cambodja, maar wist voordat hij stierf de levens van enkele medesoldaten te redden.
Sabo gebruikte tijdens de gevechten in Cambodja zijn eigen lichaam om een gewonde medesoldaat te beschermen tegen een granaatontploffing. Hoewel hij door de explosie ernstig gewond raakte, bestormde Sabo in zijn eentje een vijandige bunker.
Verwondingen
Ook daarbij liep de militair zware verwondingen op. In de momenten voordat hij bezweek aan zijn verwondingen wist Sabo naar de bunker te kruipen en die met een granaat uit te schakelen.
Zijn superieuren nomineerden Sabo destijds ook al voor een zogeheten Medal of Honor, maar door blunders met het papierwerk bleef die uit. Een Vietnamveteraan liet het er niet bij zitten en begon een campagne om Sabo postuum alsnog aan de medaille te helpen.
Doorgaans moeten militairen binnen drie jaar worden genomineerd voor de Medal of Honor, maar die tijdslimiet is voor dit bijzondere geval opgerekt. De weduwe van de overleden militair ontving de onderscheiding uit de handen van president Barack Obama.
En weer geld uitgeven aan die sensoren.. Dat die schuiten niet varen omdat er weer een paxman of een gasturbine ontploft interesseert kennelijk niemand..quote:Op donderdag 17 mei 2012 06:36 schreef ErwinRommel het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)st-116-miljoen-.html
[..]
Dat verhaal.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:00 schreef ErwinRommel het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)alsnog-medaille.html
[..]
Hm, interessant.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:18 schreef Cobra4 het volgende:
Hersenschade militairen blijkt zichtbaar
Hersenschade van oorlogsveteranen blijkt wel degelijk zichtbaar. Onder een microscoop zagen wetenschappers verkruimelde axonen, uitlopers van neuronen die elektrische impulsen geleiden. Ze zagen ook vernauwde bloedvaten en plakkerige neuronen, zoals bij de ziekte van Alzheimer.
Naar de hersenbeschadiging bij militairen was tot dusver vooral gezocht met CT-scans, maar dat leverde weinig of niets bijzonders op. Dat riep de vraag op of de slachtoffers wel echt iets mankeerden.
De hersens blijken na een explosie echter vergelijkbare schade te hebben als sporters die veel stoten op hun hoofd krijgen, zoals American football-spelers. De beschadiging kan leiden tot depressie, agressie, impulsief gedrag, geheugenverlies en zelfmoord.
Alzheimer-onderzoeker Lee Goldstein van de Boston University School of Medicine publiceerde de studie woensdag in vakblad Science Translational Medicine.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ijkt-zichtbaar.dhtml
Geript van Twitter... niks meer aan te doen dus, ondanks vele verzet, commotie en grote vraagtekens....quote:Dick van Putten@LgenVanPutten
Met SG Hillie Beentjes bevorderd tot generaal-majoor als 1e vrouw bij Defensie. Kan zich nu richten op nieuwe functie van plv commandant.
Collapse Reply
Retweet
Favorite
Is de PLV-C al goedgekeurd door kamer enz?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:26 schreef Amootje het volgende:
[..]
Geript van Twitter... niks meer aan te doen dus, ondanks vele verzet, commotie en grote vraagtekens....
Dunno.. maar dit zijn de woorden van Van Puttenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:19 schreef Esses het volgende:
[..]
Is de PLV-C al goedgekeurd door kamer enz?
Doen wij toch ook?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Amerikaans leger gebruikt veel Chinese namaakproducten
Ja, maar we denken dat we origineel kopenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:51 schreef thesystem het volgende:
[..]
Doen wij toch ook?
Opsvesten, rugzakken, schoenen......
Dan doe we ook. Orgineel uit china.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, maar we denken dat we origineel kopen
Als jij op de verkiezingen wilt wachten kan het nog veranderen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:17 schreef Rave_NL het volgende:
Is dit definitief? Anders ben ik er vanaf september uit. Hopelijk nog vóór de exodus.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:41 schreef Esses het volgende:
Nou, ik kom dus op ongeveer 9,5% achteruitgang uit. Thuiswerken zit er absoluut niet in. Oplossingen? Zijn er dus eigenlijk niet.
Dat is hetzelfde als hopen dat het op houdt met stormen als de dijken op doorbreken staan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:18 schreef Esses het volgende:
[..]
Als jij op de verkiezingen wilt wachten kan het nog veranderen.
http://www.defensie.nl/ac(...)efening_in_Duitslandquote:Marinier verongelukt tijdens oefening in Duitsland
29 mei 2012, 20.14 uur
Een 21-jarige marinier der eerste klasse van het Eerste Mariniersbataljon is tijdens een oefening in het Duitse Grafenwohr bij een eenzijdig ongeval met een Landrover om het leven gekomen. Een 20-jarige marinier die bij hem in het voertuig zat, raakte gewond, maar maakt het naar omstandigheden goed.De eenheid waarvan de mariniers deel uitmaakten, was bezig met een life firing op de schietbaan. De familie van de betrokken mariniers is inmiddels ingelicht.
http://www.jsfnieuws.nl/quote:STIENS (FRL) – De plannen liggen klaar: de Koninklijke Luchtmacht wordt afgeslankt tot slechts 42 F-16’s en Leeuwarden raakt binnen afzienbare tijd zijn F-16 squadrons kwijt. JSFNieuws onthuld plannen van CDA en VVD die geheim moeten blijven tot na de verkiezingen. Met dank aan iemand die zijn verantwoordelijkheid niet wilde ontlopen.
De stukken zijn uiteraard “confidentieel” en.slechts in zeer beperkte kring verspreid en bekend. Voor een aantal onderliggende documenten en files geldt dit nog meer. Het publiek maken van de plannen zou echter een kwestie moeten zijn van nauwkeurige “timing”. Het was de bedoeling dat ze op zijn minst tot na de verkiezingen dit strikt vertrouwelijke karakter zouden houden met het oog op de naderende verkiezingen.
Gekozen scenario: naar 42 F-16’s
Na het beschikbaar komen in 2011 uit de V.S. van nieuwe financiële gegevens inzake de JSF omtrent prijs, bijkomende kosten en kosten voor onderhoud, modificaties op termijn, voor gebruik en support was de conclusie intern bij PV F-16 en later zeg maar een ‘niveautje’ hoger: we moeten aan het rekenen.
Er werd opdracht gegeven voor het opstellen van diverse scenario’s met 2 Main Operating Bases (MOB), Volkel en Leeuwarden; met 1 MOB (Volkel of Leeuwarden); of 1 MOB met een reservebasis; allerlei data is hierin betrokken, zoals aantallen, vlieguren, trainingsscenario’s, samenwerkingsvormen, aantallen mensen, instandhouding basis, terugverdieneffecten opheffen basis, geluids- en milieu effecten, enz.
Het uiteindelijke scenario met grootste besparingspotentieel en binnen gegeven financiële parameters meest optimale operationele mogelijkheden:
- Vermindering van het aantal jachtvliegtuigen F¬16 van 68 naar 42
- Uitgaan van 1 vliegbasis, Leeuwarden kan dicht
- Dit moet ingaan tussen 2014 en 2016
Tal van andere scenario’s vallen af. Te weinig besparingspotentieel.
Oorzaak: de komst van de F-35
Opmerkelijk is dat juist de F-35, waarmee de toekomst van onze KLu zou moeten zijn gewaarborgd voor de komende decennia, aangevoerd wordt als belangrijkste reden voor deze enorme reductie:
Berekeningen zijn gemaakt dat vanwege het (in voorjaar 2011 bijgestelde) budget van ¤ 4,5 miljard voor vervanging van de F-16 slechts voldoende is om een aantal van 42 F-35A jachtvliegtuigen aan te schaffen. Om die reden is het beter en het voordeligste hierop nu reeds te anticiperen en het aantal F-16’s zo snel mogelijk te verminderen tot 42. Doordat hiervoor 1 vliegbasis voldoende is, kan 1 vliegbasis worden gesloten.
Een citaat: “De vervanging van de F-16 vormt een groot budgettair risico voor de begroting van Defensie indien gekozen wordt voor de Lockheed F-35A. Dit niet alleen door de stijgende investeringskosten maar ook door de hoge exploitatiekosten.”
Maar wordt duidelijk gesteld: vanwege de reeds gedane investeringen is afzien van de JSF geen optie. Hier zijn dan ook geen werkelijke berekeningen op gedaan.
Stilhouden tot na verkiezingen
Waarom moest dit binnenskamers blijven en is allen, die betrokkenen waren bij het opstellen en kennis nemen van de diverse scenario’s nadrukkelijk op het hart gedrukt: vertrouwelijk. Heel duidelijk. Intern zijn hiervoor twee redenen aangevoerd: allereerst zal de totale afbraak van de Koninklijke Luchtmacht binnen de achterban van de VVD en CDA grote weerstand oproepen, dat zal keihard stemmen kosten. Verder blijkt uit de stukken dat de hoofdoorzaak de onhaalbaarheid en onbetaalbaarheid van de F-35 is. Een confrontatie van de mislukking van het F-35 project is voor de VVD en CDA (als politiek verantwoordelijken) in de komende verkiezingsperiode is uiterst ongewenst, te meer omdat men hoe dan ook vast wil blijven houden aan de JSF.
Het is ongewenst dat dit thema op deze wijze een rol gaat spelen bij het samenstellen van de verkiezingsprogramma’s, in verkiezingsdebatten en (onvermijdelijk) bij coalitiebesprekingen.
Na publicatie, zal de politieke top zal eerst proberen weg te komen met: speculaties, ongegrond, ‘alleen maar een berekening’ of verwijzen ‘besluit valt in volgende kabinetsperiode’. De harde feiten – op papier -wijzen anders uit. En de hoogste politiek betrokkenen in VVD en CDA zijn op de hoogte van de diverse noodzakelijke afwegingen rond de vervanging van de F-16.
Operationele level niet op de hoogte
Zover ons op dit moment duidelijk is uit beschikbare gegevens en contacten, is er nadrukkelijk en doelbewust voor gekozen om de plannen binnen zeg maar “Den Haag” te houden. Koste wat kost schijnt men te willen voorkomen dat voortijdig onrust ontstaat in Leeuwarden. Herhaaldelijk wordt gesuggereerd dat er niets aan de hand is, dat Leeuwarden belangrijk is, er wordt nog speels wat gedaan met bouwplannetjes, veranderingen e.d. Alsof het de komende jaren zal zijn “business as usual”. In Leeuwarden weet – zeker officieel – niemand iets.
Industrie al wel op de hoogte
Er zijn redenen te denken dat enkele “vertrouwde” personen binnen de industrie wel op de hoogte waren, niet direct van alle details, wel in algemenere zin “aanzienlijke reductie ten opzichte van huidige aantal F-16’s”. En een betrokkene weet dan, dus rond de 50 toestellen of minder. Zeker is dat minimaal twee kamerleden in detail op de hoogte waren.
Dit verklaart wellicht de opmerkelijke activiteit van de heer Mat Herben, als woordvoerder van de Nederlandse JSF-toeleveranciers (NIFARP), een maand geleden. Hij drong er bij enkele defensiewoordvoerders uit de Tweede Kamer op zich zo snel mogelijk alvast te committeren aan een kleiner aantal JSF’s. Als geen ander begrijpt de industrie, dat als bekend wordt dat de reductie van het aantal F-16’s veroorzaakt wordt door de onbetaalbaarheid van de F-35, er een serieuze politieke discussie kan ontstaan in de achterban van VVD en CDA. Des te eerder en des te meer vastlegging op de F-35, des te veiliger voor de industrie. Maar de keuze voor een jachtvliegtuig moet geen industrieel project dienen, maar de nationale veiligheid!
Mat Herben’s zorg over zijn ‘Henk en Ingrid’
De heer Herben is bang voor banenverlies binnen de Nederlandse luchtvaartindustrie. Hij vergeet dat dit vooral een gevolg is van uitgestelde Amerikaanse en andere orders en vanwege de hoge prijs en vertragingen. Het is cynisch voor “Henk en Ingrid” op en rond de vliegbasis Leeuwarden, dat Herben kennelijk niet bang is voor onze baan. Er zijn direct en indirect (afhankelijk hoe je het bekijkt) tussen de 1000 en 1500 mensen voor hun werkgelegenheid afhankelijk van onze basis. Zo het er nu naar uitziet verliezen wij tussen 2014 en 2017 keihard onze baan en blijven zonder fatsoenlijk inkomen met een snel in waarde kelderend huis zitten in een huizenmarkt rond Leeuwarden die nu al overspoeld is met een overaanbod aan onverkochte huizen (kijk hier maar om je heen). Cynisch is het dan vooral wanneer Herben (zie Leeuwarder Courant, 10 mei 2012) suggereert dat een gezamenlijk squadron van België, Denemarken en Noorwegen op Leeuwarden kan worden gesitueerd. Terwijl de plannen in de la liggen, die anders uitwijzen. Zo moeten de mensen op de basis zoet en stilgehouden worden. Wat een fictie, verzinsels en manipulaties!
Al sinds 2005 steeds duidelijker…….
Het was al lang duidelijk binnen de defensietop dat het onmogelijk is om binnen het huidige defensiebudget dat gereserveerd is een aantal van 85 JSF F-35A Lightning II toestellen aan te schaffen. Dit was in 2005 al duidelijk, documenten, zwart op wit, tonen dit aan en hier is al eerder over gepubliceerd.
Op 22 augustus 2005 geeft de vertrekkende Amerikaanse ambassadeur (Sobel) in Nederland zijn mening over Nederland en enkele voor de VS belangrijke aspecten van het Nederlandse beleid en hoe daarmee om te gaan. Hij stuurde dit bericht naar de USA:
“Their desire to maximize the military’s capabilities and their preference for U.S. equipment, even when alternative European suppliers exist, make the Dutch strong supporters of the Joint Strike Fighter (JSF) program. (…) Dick Berlijn is pushing to lock in an early commitment for 50 planes (out of a total of 85) to prevent JSF from becoming an issue in the 2007 elections.”
Door te kiezen voor een zogeheten batchbenadering van eerst 50 toestellen kon de pijn van een kleiner aantal jachtvliegtuigen binnen de Koninklijke Luchtmacht verlegd worden naar de toekomst. Door de herhaaldelijke prijsstijgingen en vertragingen werd vorig jaar duidelijk dat zelfs een aantal van rond de 60 toestellen onhaalbaar en onbetaalbaar zou zijn. Het echte resultaat is nu dus bekend.
D a n k
Met dank aan iemand die zijn verantwoordelijkheid heeft genomen is JSFNieuws in staat dit naar buiten te brengen. Sinds 2008 zijn we in staat geweest herhaaldelijk zaken te publiceren op basis van gegevens, uit diverse landen, die om politieke redenen stil gehouden moesten worden. Gelukkig zijn er mensen die het aandurven de achtergehouden en gemanipuleerde waarheid naar buiten te brengen. Vaak na veel twijfelen, maar omdat ze intern niet worden gehoord of genegeerd. We willen er bij politici op aandringen dergelijke mensen, wanneer ze in problemen komen, maximaal te beschermen.
O p r o e p
We roepen mensen binnen de Koninklijke Luchtmacht op alle niveaus op om te reageren richting politiek verantwoordelijken, invloed uit te oefenen op lokale en provinciale afdelingen van politieke organisaties, op verkiezingsprogramma’s:
- De afbraak van de Koninklijke Luchtmacht moet stoppen
- Leeuwarden moet open blijven
- Er moet nagedacht worden over een bij Nederland passend ambitieniveau
- En een daarbij passende jachtvlieg-component van voldoende omvang
- Haalbaar en betaalbaar voor de lange termijn
Koninklijke Luchtmacht het gaat om uw toekomst! Collega’s, BD-ers. Kom nu in actie! Zwijg niet langer!
Opmerking: dit bericht mag vrij op andere websites, of kranten geheel of gedeeltelijk worden overgenomen. We stellen het op prijs wanneer u als de bron deze website vermeld.
Dan kom je alleen nog in de knoei met onderdelen en/of eenheden welke niet door defensie betaald worden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:34 schreef trigt013 het volgende:
tja dat is het probleem van recessie, slim gezien zou je compleet niet moeten bezuinigen. Als je toch iets stop zet zijn het prestige projecten of innovatie projecten en gewoon van de plank gaan kopen. Maar ik snap per saldo niet waarom je als overheid niet gewoon de begroting kloppend hebt, als ik met mijn gezin jaarlijks een begrotingstekort van 3% hebt kan ik dit ook niet verkopen aan schuldeisers. En vooral niet blink eisen van een departement om zoveel miljoen ergens vanaf te hakken. Ik zou eerst eisen dat departementen 75% van hun budget direct naar operationele eenheden gaan, 20% voor overhead en opleidingen en 5% naar bestuursstaf. Overhead is niet het vervangen van materieel.
Dus globaal 75% naar Klu KM Kmar en KL, 20% DMO en CDC, de laatste 5% Ministerie en Defensiestaf.
En dat geld dan ook voor de krijgsmachtsdelen:
5% budget staf
20% overhead en opleiding
75% eenheden
BOHICA...quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:05 schreef AchJa het volgende:
Las het net... de politiek laat zich weer van zijn beste kant zien...
Het Kunduz akkoord doet het CDA en VVD al weinig goeds, maar dit kon wel eens de politieke doodsteek betekenen voor deze partijen de aankomende verkiezingen. Want ook de internationale pers heeft het opgepikt.
Denk dat paars in de huidige omstandigheden nog het beste is wat je kan krijgen. Het is komende verkiezingen of paars of een links blok. Andere opties zijn er gewoon niet. Volgens de huide synovate peiling zou dat 87 stoeltjes zijn. Links blok (SP,PvdA,GL,D66) haalt op dit moment volgens die peilingen niet eens een meerderheid.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:01 schreef samthegreat5 het volgende:
Het is om depressief van te worden. Kan me voorstellen hoe KLu beroepsmilitairen zich moeten voelen..
Ik vrees voor wat er zal gebeuren bij een paarse coalitie.
quote:OM eist in hoger beroep taakstraffen voor ongeluk met Apache-helikopter
14 mei 2012 - Ressortsparket Arnhem
Het Openbaar Ministerie (OM) in Arnhem heeft vandaag in hoger beroep taakstraffen geëist tegen twee piloten die op 12 december 2007 tijdens een oefenvlucht de Apache-gevechtshelikopter bestuurden die een hoogspanningskabel in de Bommelerwaard heeft geraakt. Hierbij zijn geen slachtoffers gevallen. Wel heeft het ongeval tot aanzienlijke materiële schade geleid.
Beide vliegers worden vervolgd ter zake van het beschadigen van electriciteitsnetwerken, waardoor gevaar voor goederen is ontstaan en verongelukking van een luchtvaartuig, waardoor levensgevaar voor de medevlieger is ontstaan. Het staat vast dat beide vliegers op een gegeven moment hun oefening op lage hoogte hebben voortgezet waarbij de hoogspanningskabel is geraakt. Volgens het OM kan aan beide verdachten een aanmerkelijk verwijt worden gemaakt.
"De piloten vlogen weliswaar met een in meerdere opzichten aanmerkelijk beperkt zicht. Dit brengt echter met zich mee dat van de vliegers verwacht mocht worden dat zij alle redelijkerwijs noodzakelijke voorzorgsmaatregelen, zoals kennis over het laagvlucht-traject, zouden treffen om deze laagvlucht veilig te laten verlopen", aldus de advocaat-generaal (OM) ter zitting. Dit hebben de vliegers nagelaten. Volgens het OM doen eventuele onvolkomenheden van technische of organisatorische aard niet af aan de directe verantwoordelijkheid van de vliegers voor het realiseren van een veilige vlucht. De in eerste aanleg opgelegde werkstraffen zijn voor beide verdachten passend.
De rechtbank Arnhem legde overeenkomstig de eis van het OM op 7 juni 2011 aan de ene verdachte (de ‘frontseater') een werkstraf van 100 uur op en aan de andere verdachte (de ‘backseater') een werkstraf van 50 uur. Beide verdachten stelden hoger beroep in tegen het vonnis.
Uitspraak (naar verwachting) op 1 juni 2012.
Al wat meer achtergrond informatie dus.quote:
En maar wegmoffelen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:38 schreef Cobra4 het volgende:
Geen onderzoek naar topambtenaar Defensie
DEN HAAG - Het ministerie van Defensie gaat geen onderzoek doen naar mogelijke integriteitsschending door de hoogste ambtenaar van het departement. Dat heeft minister Hans Hillen laten weten aan de belangenorganisatie van officieren FVNO/MHB die de melding had gedaan.
De zaak draait om de benoeming van een burgermedewerkster tot brigadegeneraal. Volgens Rene Pieters van de FVNO/MHB vrijdag heeft Hillen laten weten de melding tegen secretaris-generaal Ton Annink niet in behandeling te nemen. De minister laat in de brief ook weten dat er „in het onderhavige geval geen vermoeden van een misstand is”, aldus Pieters.
De belangenorganisatie zegt „verbaasd” te zijn over het besluit en beraadt zich op vervolgstappen. Daarbij wordt een gang naar de nationale ombudsman overwogen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)naar_Defensie__.html
Had je wat anders verwacht dan bij die baantjesschuivers?quote:
Fles whisky op de eerste vrouwelijke CDT-KMar binnen 5 jaar?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Had je wat anders verwacht dan bij die baantjesschuivers?
31 Mei 2015, Hillie Beentjes C-Kmar.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:03 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Fles whisky op de eerste vrouwelijke CDT-KMar binnen 5 jaar?
Best... maare ik denk dus ook binnen 5 jaar, eerder zelfs...quote:
Mooi, < 5 jaar voor jou. 5 > 8 voor mij.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Best... maare ik denk dus ook binnen 5 jaar, eerder zelfs...
Daar moeten we uit kunnen komen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mooi, < 5 jaar voor jou. 5 > 8 voor mij.
Als de boel toch nog te vertrouwen blijkt te zijn splitten we zowel de kosten als de inhoud.
Yeuh!!!quote:Partijen trekken handen af van reiskostenmaatregel
AMSTERDAM - Een week nadat het definitieve Kunduz-akkoord naar de Tweede Kamer is gestuurd, trekken vier van de vijf partijen hun handen alweer af van de reiskostenmaatregel.
Daarmee lijkt de kans nihil dat de meest omstreden maatregel uit het akkoord vanaf volgend jaar van kracht wordt, schrijft de Volkskrant zaterdag.
De VVD gaat in het conceptverkiezingsprogramma van de partij afstand nemen van de maatregel die de vergoeding voor reiskosten belast.
Dat zeggen bronnen binnen de partij tegen de krant. Volgens hen is er in het najaar genoeg tijd om de begroting aan te passen.
Verlaging
Het CDA kiest in het vrijdag gepresenteerde verkiezingsprogramma in plaats van afschaffing van de onbelaste reiskostenvergoeding voor verlaging van het onbelaste deel. GroenLinks-leider Jolande Sap zei donderdag al dat ze de maatregel niet wil laten gelden voor forensen die met de trein reizen.
Iets vergelijkbaars zal staan in het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie. "Daarin zal de maatregel in ieder geval worden verzacht voor de openbaarvervoergebruiker", zegt de woordvoerder van de partij tegen de krant. Of D66 de onbelaste reiskostenvergoeding afschaft, moet blijken uit het verkiezingsprogramma.
Het extra belasten van mensen met een reiskostenvergoeding levert de schatkist volgens het akkoord ruim 1,3 miljard euro op. De maatregel uit het akkoord van VVD, CDA, GroenLinks, ChristenUnie en D66 zorgt voor forensen voor een extra koopkrachtverlies van anderhalf procent.
nu.nl
quote:Daar is-ie weer: CDA wil toch kilometerheffing
Na het vallen van het vierde kabinet Balkenende hadden we er niets meer van gehoord, maar de kilometerheffing is weer terug. In het verkiezingsprogramma van het CDA stelt men voor om de heffing in aangepaste vorm toch in te voeren.
Onder de bezielende leiding van Camiel Eurlings probeerde men een aantal jaar geleden de kilometerheffing al in te voeren. Na het vallen van het kabinet verdwenen de plannen, maar blijkbaar zijn ze het bij het CDA niet vergeten. De partij stelt voor de kilometerheffing in aangepaste vorm in te voeren, als tegenwicht voor het afschaffen van de reiskostenvergoeding. Die worden volgens de plannen met elkaar verdisconteerd. Dat staat in het vandaag gepresenteerde verkiezingsprogramma van de partij, Iedereen. Volgens het CDA is het eerlijker als de vervuiler betaalt. Dat betekent dat de belasting op het bezit van een auto verlaagd wordt.
Overigens is het verkiezingsprogramma nog niet definitief. Op 29 en 30 juni wordt er een partijcongres gehouden, daar hebben leden de kans om zich uit te spreken over het voorgestelde programma.
Autoweek
Zie mijn edit...quote:
Oh fuck.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zie mijn edit...
Hoe kon ik zo naief zijn...
Toelichting: Leijtens kwam volgens mij uit 58, houd in dat hij nu 54 is. 3 jaar is het FLOquote:
quote:Verhuizing marinierskazerne niet controversieel
DEN HAAG - De mogelijke verhuizing van de marinierskazerne van Doorn naar Vlissingen is door de commissie Defensie van de Tweede Kamer niet controversieel verklaard.
VVD, CDA en PVV lieten woensdag weten dat het onderwerp niet hoeft worden overgelaten aan de volgende regering.
D66 had gevraagd om de verhuizing controversieel te verklaren. Ze kreeg steun van onder meer PvdA, GroenLinks, Partij van de Dieren en ChristenUnie.
Ook de behandeling van de verkoop van Leopard-tanks gaat gewoon door. Het verzoek van GroenLinks om dit controversieel te verklaren werd afgewezen. VVD, CDA, SP en PVV stemden tegen. De verkoop ligt gevoelig omdat Indonesië interesse heeft getoond voor de tanks.
... ? oh?quote:Op maandag 4 juni 2012 20:50 schreef Cobra4 het volgende:
Insigne voor beëindigen treinkaping
De militairen die in 1977 een einde maakte aan de treinkaping bij De Punt krijgen een insigne. Er komt ook een onderscheiding voor degenen die hielpen bij de bevrijding van gijzelaars in een lagere school in Bovensmilde. Dat heeft minister Hillen bekendgemaakt.
Op 23 mei 1977 kaapten Molukkers een trein bij De Punt en gijzelden ze ruim 100 kinderen en onderwijzers in een school. Ze wilden de regering zo dwingen zich in te zetten voor de Republiek der Zuid-Molukken (RMS).
De acties werden na twintig dagen door mariniers beëindigd. In de trein kwamen twee gijzelaars en zes kapers om.
Bron: Teletekst
Zonder af te willen doen aan de mariniers, maar ik meen me te herinneren dat er ook nog een paar piloten bij betrokken waren.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:50 schreef Cobra4 het volgende:
Insigne voor beëindigen treinkaping
De militairen die in 1977 een einde maakte aan de treinkaping bij De Punt krijgen een insigne. Er komt ook een onderscheiding voor degenen die hielpen bij de bevrijding van gijzelaars in een lagere school in Bovensmilde. Dat heeft minister Hillen bekendgemaakt.
Op 23 mei 1977 kaapten Molukkers een trein bij De Punt en gijzelden ze ruim 100 kinderen en onderwijzers in een school. Ze wilden de regering zo dwingen zich in te zetten voor de Republiek der Zuid-Molukken (RMS).
De acties werden na twintig dagen door mariniers beëindigd. In de trein kwamen twee gijzelaars en zes kapers om.
Bron: Teletekst
Volgens mij staat er nergens dat de de insingne alleen voor de mariniers is? Waarom zouden de vliegers van de KLu niet inbegrepen zijn?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zonder af te willen doen aan de mariniers, maar ik meen me te herinneren dat er ook nog een paar piloten bij betrokken waren.
En 48 Painfbat v Heutsz en 43 Painfbat Chassé.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zonder af te willen doen aan de mariniers, maar ik meen me te herinneren dat er ook nog een paar piloten bij betrokken waren.
Die grote berg is daar niet voor niets gekomen he :xquote:Op maandag 4 juni 2012 23:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
En 48 Painfbat v Heutsz en 43 Painfbat Chassé.
En what about de kaping bij Wijster in 1975?
Omdat zij alleen maar een paar keer over zijn gevlogen? Lijkt mij niet terecht dat ze daar wat voor krijgen.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:30 schreef M5 het volgende:
[..]
Volgens mij staat er nergens dat de de insingne alleen voor de mariniers is? Waarom zouden de vliegers van de KLu niet inbegrepen zijn?
Maar toch waren ze betrokken bij de actie. Zelfs een belangrijk onderdeel ervan.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 07:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Omdat zij alleen maar een paar keer over zijn gevlogen? Lijkt mij niet terecht dat ze daar wat voor krijgen.
De afleiding bij de kapers. Daardoor hadden de mariniers een voordeel bij de aanval omdat de kapers verast waren. Kan net het verschil maken tussen succes en geen succes.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:42 schreef thesystem het volgende:
Sja wat deden ze, op een bepaald tijdstip over een trein vliegen emt hun F104..
Welk onderdeel was dan zo belangrijk? Die F104s?
Dan kunnen we met terugwerkende kracht nog wel het eea aan medailles terugvorderen...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 07:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Omdat zij alleen maar een paar keer over zijn gevlogen? Lijkt mij niet terecht dat ze daar wat voor krijgen.
maar om daarvoor een medaille te gevenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:58 schreef M5 het volgende:
[..]
De afleiding bij de kapers. Daardoor hadden de mariniers een voordeel bij de aanval omdat de kapers verast waren. Kan net het verschil maken tussen succes en geen succes.
Dan zeg ik wat AchJa ook zegt, met die redenatie kun je mogelijk nog tientallen zo niet honderden medailles terugvorderen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:59 schreef thesystem het volgende:
[..]
maar om daarvoor een medaille te geven
Puur van wpt naar wpt vliegen op een bepaald tijdstip...voor hun niks speciaals of gevaarlijks....
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan kunnen we met terugwerkende kracht nog wel het eea aan medailles terugvorderen...
Maar dan krijgt een medaille wel meer waarde....quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.
Waar mag ik mijnes inleveren?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.
Beetje onzin. Want zo'n beetje elke Chinook aircrew in Afghanistan is wel beschoten met KKW, mortier en in enkele gevallen zelfs RPG. Er zijn mensen die voor minder een medaille hebben gekregen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.
Das niet lastig, zo'n vliegende olifant in de lucht is makkelijkquote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.
Allemaal gericht om een Chinook neer te knallen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:04 schreef Esses het volgende:
ja maar hoeveel daarvan was gericht genoeg en spannend genoeg? maw. aantoonbaar. kom maar met de gaten als bewijs. anders is het gewoon matchpoints vliegen
Juist niet. Een Chinook is even wendbaar, en sneller dan een Apache bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:18 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Das niet lastig, zo'n vliegende olifant in de lucht is makkelijk
Ga even m'n post nogmaals lezen en je ziet waarom. Aangezien een chinook zo wendbaar enz is, is het veel terechter voor het grondvolk dan voor de chinook. Mja, zo kan je bezig blijven.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:34 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Allemaal gericht om een Chinook neer te knallen.
En waarom moet het per se raak zijn? Maakt dat het extra moedig?
Jij hebt echt overduidelijk nog nooit iets operationeels gedaan, of ook maar enig fucking clue over wat voor operaties er met helikopters gevlogen zijn....... Of enig inzicht in tactisch optreden met helicopters. Maar goed. Ik ga het verder niet toelichten, want dan ga ik teveel op dingen in dat niet hoort op een openbaar forum. Maar ga je in ieder geval diep schamen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:37 schreef Esses het volgende:
[..]
Ga even m'n post nogmaals lezen en je ziet waarom. Aangezien een chinook zo wendbaar enz is, is het veel terechter voor het grondvolk dan voor de chinook. Mja, zo kan je bezig blijven.
Nee, ik ga mij NIET diep schamen. Immers als jij je niet door enig normaal denkvermogen belemmerd voelt om enige onzin uit te kramen, hoef ik dat toch ook niet?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:05 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij hebt echt overduidelijk nog nooit iets operationeels gedaan, of ook maar enig fucking clue over wat voor operaties er met helikopters gevlogen zijn....... Of enig inzicht in tactisch optreden met helicopters. Maar goed. Ik ga het verder niet toelichten, want dan ga ik teveel op dingen in dat niet hoort op een openbaar forum. Maar ga je in ieder geval diep schamen.
Ik denk niet dat jij door hebt dat ik sinds die eerste kont reactie van jou eigenlijk gewoon aan het trollen ben. Ik vind het ontzettend jammer dat ik dit moet toelichten.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb 0,0 onzin uitgekraamd. Maar goed, als jij een totaal verkeerd beeld over iets hebt, en iemand die wél weet waar hij/zij het over heeft geeft een reflectie van de werkelijkheid, dan kan ik begrijpen dat jij dat in jouw denkwereld als onzin identificeert. Maar ja...
Toch ben ik wat die kronkels in jouw hoofd hebben geidentificeerd als onzin. Gooi het eruit!
Beetje Pot-Ketel-Zwart, vind je niet? Alsof jij ook maar enig fucking clue over wat voor operaties er op zeer lage 'hoogte' met een F-104, laat staan in een omgeving waar de tegenpartij ook gewoon met scherp is uitgerust (en zich bereid heeft getoond dat te gebruiken), gevlogen zijn. Of enig inzicht in het tactisch opereren met F-104s. Zonder de omstandigheden toe te lichten, want dan ga ik teveel op dingen in die niet horen op een openbaar forum. Maar ga je in ieder geval diep schamen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:05 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij hebt echt overduidelijk nog nooit iets operationeels gedaan, of ook maar enig fucking clue over wat voor operaties er met helikopters gevlogen zijn....... Of enig inzicht in tactisch optreden met helicopters. Maar goed. Ik ga het verder niet toelichten, want dan ga ik teveel op dingen in dat niet hoort op een openbaar forum. Maar ga je in ieder geval diep schamen.
Jij blijft inderdaad verbazen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Kinderachtige vent. En wat een appel-met-peren vergelijking zeg... Ongelooflijk, hoe ver mensen -zelfs (vroeger) binnen het bedrijf- buiten de werkelijkheid kunnen staan...
Geen idee, dat zei ik ook niet. Maar ik blijf het raar vinden dat de mariniers (nog steeds) alle credits krijgen, terwijl de missie zonder ondersteuning door de Starfighters van Leeuwarden gewoon niet zo succesvol zou zijn geweest. Zij zorgden voor de angst en verwarring bij de kapers die er voor zorgden dat de Mariniers en 43/48Painfbat hun werk succesvol konden uitvoeren. En zoals AchJa zegt: hoe gaat het met de andere kapingen?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:30 schreef M5 het volgende:
[..]
Volgens mij staat er nergens dat de de insingne alleen voor de mariniers is? Waarom zouden de vliegers van de KLu niet inbegrepen zijn?
Bronquote:MIVD zat fout in zaak veroordeelde militairen
ZWOLLE - Tachtig militairen behouden mogelijk hun baan, omdat de rechter de militaire inlichtingendienst MIVD heeft teruggefloten.
Foto: ANP
De rechter in Zwolle heeft bij een zaak van een van deze militairen geoordeeld dat de MIVD zijn 'verklaring van geen bezwaar' onterecht heeft ingetrokken, omdat hij in het verleden met politie en justitie in aanraking is geweest.
Dat oordeel is donderdag bekendgemaakt.
De militaire geheime dienst heeft namelijk nagelaten het functioneren van de militair en zijn gedrag na de veroordeling mee te wegen in zijn besluit. Volgens de rechter druist dat tegen de regels in.
Geen bezwaar
De intrekking van 'de verklaring van geen bezwaar' had betekend dat de betrokken militair zouden worden ontslagen.
Volgens zijn advocaat Michael Ruperti werkt deze uitspraak door voor de andere militairen die in dezelfde situatie zitten.
Uruzgan
Volgens Ruperti die een groot aantal van hen bijstaat, gaat het veelal om militairen die zich na hun veroordeling ''stuk voor stuk'' meerdere malen hebben onderscheiden in Uruzgan. ''Een aantal is zelfs onderscheiden voor uitstekend functioneren onder zware operationele omstandigheden.''
Defensie wilde de veroordeelde militairen toch ontslaan. Een woordvoerder van Defensie gaf eerder tegen het ANP als reden, dat er met de Tweede Kamer was afgesproken om ''de teugels op het gebied van integriteit strakker aan te trekken''.
Vormfouten... Goddamn... Dat zuigt. Als ze er neer gezet hadden ze neer gezet: "Het huidige functioneren in ogenschouw genomen is de beslissing: " en dan was het goed geweest...quote:
quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:36 schreef Esses het volgende:
[..]
Vormfouten... Goddamn... Dat zuigt. Als ze er neer gezet hadden ze neer gezet: "Het huidige functioneren in ogenschouw genomen is de beslissing: " en dan was het nog fouter geweest...
Whahaha, ach mij heb je er niet zo zeer mee. Gewoon meer men best doen om nieuwe bezuinigingsdoelen te halen.quote:
Je bent alvast aan het oefenen voor de nacht van Assen?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:39 schreef Esses het volgende:
ik zeg ook niets over de tt nacht, of het geluid wat je in groningen nog hoort. ik zeg wel wat over de campings.ordinaire zodat van allerlei asociale malloten. en een paar banen? defensie mag in dat oefenterrein nog geen toesmeet afsteken. die die campings zorgen voor het zelfde effect... ga is in spanje naar zo een festijn. heel anderleukereukeren
En vooral niet aan die onzinnige Dorna regels, makkelijk cashende flits en decibel maffia, de TT organisatie zelf met hun belachelijke beleid en prijzen. De ziel is eruit, al een aantal jaar. Maar dat kun je prima afleiden uit de bezoekersaantallen sinds de jaren 90.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:26 schreef Esses het volgende:
achja afgelopen weekeinde in buitenland geweest. top sfeer. geen overlast geen autobanden in de hens. geen gezeik. ligt echt aan het publiek
Wat jij wil... De TT is en heeft het gewoon niet meer. En dat ligt niet aan het publiek.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:25 schreef Esses het volgende:
flits en decibel maffia heb je zelf in de hand. is in het buitenlandse niet anders. toch is de sfeer daar goed.
De wedstrijden zijn de laatste jaren natuurlijk ook niet je van het..quote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat jij wil... De TT is en heeft het gewoon niet meer. En dat ligt niet aan het publiek.
Ik geef het nog een jaar of 5, dan is het afgelopen en uit.
Niet dat ik de frustraties van de Zuid-Molukkers over gebroken beloften niet begrijp, maar hier zitten ze gewoon te zeuren. Het gros is tweede, derde, of zelfs vierde generatie. Alleen de tweede generatie had iets met de kapers/gijzelnemers. Het was een ordinaire misdaad, net zoals de Palestijnen dat deden met hun vliegtuigkapingen. Klagen over executies? Een gotspe! De kapers hebben nota bene zelf geëxecuteerd!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:58 schreef Cobra4 het volgende:
Molukkers boos over decoratie militairen
BOVENSMILDE - De Molukse regering in ballingschap is boos over het voornemen van het ministerie van Defensie om een insigne te geven aan de militairen die in 1977 een einde hebben gemaakt aan de Molukse treinkaping bij De Punt.
De Molukse regering noemt de decoratie op haar website ''ongepast en schandalig'', omdat er destijds volgens haar buitensporig veel geweld is gebruikt.
''Ook na 35 jaar zijn we van mening dat de inzet van het geweld buitensporig, onnodig en zelfs misdadig was. Velen, ook niet-Molukkers, zijn van mening dat de bevrijdingsactie een doelgerichte executie was.''
Op Radio 1 zei de vorige Commandant der Strijdkrachten, Dick Berlijn, dat hij het betreurt dat er een insigne komt. Het is nog onbekend wanneer de onderscheiding wordt toegekend.
Moedig optreden
Een woordvoerder van Defensie liet zaterdag weten dat de onderscheiding ''niet tegen een bevolkingsgroep is, maar voor moedig optreden van militairen die een terroristische actie beëindigden''.
Ook voor de beëindiging van de gijzeling bij een school in Bovensmilde krijgen militairen een insigne.
1977
Negen Zuid-Molukkers kaapten op 23 mei 1977 een trein bij De Punt in Drenthe. Tegelijkertijd vielen vier anderen een basisschool in Bovensmilde binnen en gijzelden meer dan 100 kinderen en enkele leerkrachten. De gijzelingen hielden Nederland bijna 3 weken in hun greep.
De treinkaping werd beëindigd door een actie met mariniers. Twee gijzelaars en zes kapers verloren daarbij het leven. De gijzelnemers in de school gaven zich uiteindelijk over.
De acties waren erop gericht om Nederland te dwingen een onafhankelijke republiek der Zuid-Molukken te erkennen. Ook eisten de kapers vrijlating van 21 Zuid-Molukse gevangenen die vastzaten wegens een treinkaping in 1975 bij het Drentse dorpje Wijster.
bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)atie-militairen.html
Mja, buiten de hele geschiedenis om waren er onschuldige burgers gegijzeld en werden vele Molukkers die er niks mee te maken hadden een hele tijd lang met de nek aangekeken.quote:Op zondag 10 juni 2012 11:15 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat de klacht hier ook niet gaat om de gijzeling zelf. Het gaat erom dat met zo'n insigne toch voorbij wordt gegaan aan het feit dat Nederland er niet helemaal lekker op staat in die hele geschiedenis met de Molukkers. Ik snap wel dat niet iedereen hier even blij mee is.
quote:Leider mariniers De Punt weigert insigne
DEN HAAG - De leider van de mariniers die in 1977 de treinkaping door Molukse jongeren bij De Punt beëindigden, weigert het insigne voor getoonde moed dat minister Hillen (Defensie) hen wil geven.
Kees Kommer noemt het tegenover de NOS ethisch fout om onderscheidingen te geven aan mariniers die opdracht kregen „om burgers dood te schieten”. Bovendien vindt hij het vreemd dat de schutters van de politie, die tegelijkertijd de gijzeling in een lagere school in Bovensmilde beëindigden, niets krijgen.
Er is meer kritiek op de insignes. Oud-Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn, zelf als Starfighterpiloot betrokken bij het beëindigen van de kaping, noemt het ongelukkig, omdat het verdriet van de Molukkers wordt genegeerd.
'Schandalig'
De Molukse regering in ballingschap noemt de decoratie op haar website „ongepast en schandalig”, omdat er destijds volgens haar buitensporig veel geweld is gebruikt. „Ook na 35 jaar zijn we van mening dat de inzet van het geweld buitensporig, onnodig en zelfs misdadig was. Velen, ook niet-Molukkers, zijn van mening dat de bevrijdingsactie een doelgerichte executie was.”
Een woordvoerder van Defensie liet zaterdag weten dat de onderscheiding „niet tegen een bevolkingsgroep is, maar voor moedig optreden van militairen die een terroristische actie beëindigden”. Ook voor de beëindiging van de gijzeling bij een school in Bovensmilde krijgen militairen een insigne.
Basisschool
Negen Zuid-Molukkers kaapten op 23 mei 1977 een trein bij De Punt in Drenthe. Tegelijkertijd vielen vier anderen een basisschool in Bovensmilde binnen en gijzelden meer dan 100 kinderen en enkele leerkrachten. De gijzelingen hielden Nederland bijna 3 weken in hun greep. De treinkaping werd beëindigd door een actie met mariniers. Twee gijzelaars en zes kapers verloren daarbij het leven. De gijzelnemers in de school gaven zich uiteindelijk over.
De acties waren erop gericht om Nederland te dwingen een onafhankelijke republiek der Zuid-Molukken te erkennen. Ook eisten de kapers vrijlating van 21 Zuid-Molukse gevangenen die vastzaten wegens een treinkaping in 1975 bij het Drentse dorpje Wijster.
Helemaal mee eens, maar dat het middel fout is wil niet zeggen dat de idealen fout zijn. Het is in politiek opzicht niet erg handig om deze mensen een insigne te geven - hoe goed ze hun werk ook hebben gedaan - gezien onze rol in de dekolonisatie van Indië en de daarop volgende onderdrukking van verschillende etnische groeperingen in Indonesië. Daar kwamen de kapers tegen in opstand, en daar wordt nu wel erg gemakkelijk aan voorbij gegaan.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:21 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Mja, buiten de hele geschiedenis om waren er onschuldige burgers gegijzeld en werden vele Molukkers die er niks mee te maken hadden een hele tijd lang met de nek aangekeken.
Ik als half Molukker zijnde vind het een beetje onzinnig gezeur, de overheid deed wat het moest doen; z'n burgers beschermen en dan moet je niet gek opkijken als daar geweld bij komt kijken. Conspiracy verhalen over executies daar wil ik niet eens iets over horen.
Denk je dat die mariniers met een ander politiek standpunt naar binnen gingen dan onze burgers bevrijden?quote:Op maandag 11 juni 2012 18:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dat het middel fout is wil niet zeggen dat de idealen fout zijn. Het is in politiek opzicht niet erg handig om deze mensen een insigne te geven - hoe goed ze hun werk ook hebben gedaan - gezien onze rol in de dekolonisatie van Indië en de daarop volgende onderdrukking van verschillende etnische groeperingen in Indonesië. Daar kwamen de kapers tegen in opstand, en daar wordt nu wel erg gemakkelijk aan voorbij gegaan.
Dat is ook zo maar ik vind het argument dat ze aandragen, 'dat er teveel geweld gebruikt werd' nogal krom zeg maar. Wat verwacht je? Er werden onschuldige burgers en zelfs kinderen bij betrokken. Op zo'n moment hoef je niet meer op heel veel begrip meer te rekenen natuurlijk.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dat het middel fout is wil niet zeggen dat de idealen fout zijn. Het is in politiek opzicht niet erg handig om deze mensen een insigne te geven - hoe goed ze hun werk ook hebben gedaan - gezien onze rol in de dekolonisatie van Indië en de daarop volgende onderdrukking van verschillende etnische groeperingen in Indonesië. Daar kwamen de kapers tegen in opstand, en daar wordt nu wel erg gemakkelijk aan voorbij gegaan.
Eens.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:17 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat is ook zo maar ik vind het argument dat ze aandragen, 'dat er teveel geweld gebruikt werd' nogal krom zeg maar. Wat verwacht je? Er werden onschuldige burgers en zelfs kinderen bij betrokken. Op zo'n moment hoef je niet meer op heel veel begrip meer te rekenen natuurlijk.
Die mariniers gingen naar binnen omdat ze dat werd opgedragen.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:16 schreef Esses het volgende:
[..]
Denk je dat die mariniers met een ander politiek standpunt naar binnen gingen dan onze burgers bevrijden?
Als het al nodig is vind ik het te laat.quote:
quote:Marinierskazerne: Peijs ontkent ‘deal’
Karla Peijs spreekt in alle toonaarden tegen dat de komst van de marinierskazerne naar Vlissingen een 'cadeautje' is van partijgenoot en minister van Defensie Hans Hillen (CDA). Het is een broodjeaapverhaal, verklaarde de commissaris van de koningin in Zeeland maandagmiddag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer over de kazerne.
”Daar is echt geen sprake van”, zei Peijs. Volgens haar heeft de minister een zakelijke afweging gemaakt, en vervolgens een ‘hele goede keuze’ gemaakt met zijn voornemen om de mariniers te verplaatsen van Doorn naar Vlissingen. Een cadeautje zou ook niet logisch zijn, want de commissaris van de koningin in Utrecht is ook van CDA-huize, aldus Peijs.
De komst van de kazerne is ook geen goedmakertje voor de Hedwigepolder, bezwoer de commissaris. Zij vroeg eerder om twintig miljoen euro aan compensatie vanwege al het gedoe de afgelopen jaren rond de polder. “Hoe komt u erbij?”, riep Peijs. “Ik word hier boos van. Ik vind het bijna smadelijk.”
Peijs wees erop dat Vlissingen en de Hedwigepolder worden gescheiden door de Westerschelde. “Zeeuws-Vlaanderen help je niet door Vlissingen te helpen.” Onder anderen Marcial Herhandez (PVV) vroeg of Peijs afspraken heeft gemaakt over de Hedwigepolder. Dat is niet gebeurd, zei ze. “Dat kan ik u verzekeren. Uit de grond van mijn hart.”
Peijs verklaarde verder dat het noodzakelijk is dat de kazerne naar Zeeland verhuist. Het zou een ‘superramp’ zijn als de verhuizing alsnog niet doorgaat. De Zeeuwen zitten om de kazerne te springen, stelde zij. De nieuwe kazerne moet plaats bieden aan onder meer twee mariniersbataljons, delen van het gevechtssteunbataljon en het amfibisch logistiek bataljon. In Zeeland komen dan zo’n negentienhonderd mensen te werken.
Tijdens de hoorzitting bleek dat nog niet duidelijk is hoeveel de verhuizing gaat kosten. Defensie brengt momenteel het precieze wensenlijstje in kaart. De gemeente Doorn ziet de mariniers niet graag vertrekken uit de Van Braam Houckgeestkazerne. Uit een businesscase die Doorn heeft gemaakt, zou blijken dat er nog wel een toekomst voor de kazerne is weggelegd op de huidige locatie.
D66’er Wassila Hachchi vroeg zich daarom af of Defensie het verhuistraject niet ‘met oogkleppen’ doorloopt, met alle kosten van dien. Schout-bij-nacht Rob Bauer verklaarde echter dat Doorn met andere aannames werkt dan Defensie. “Er is een verschil van mening.” Hij blijft bij het standpunt dat de kazerne te klein is en dat verhuizen daarom noodzakelijk is.
Bauer veegde ook het nieuwe haventerrein van Den Helder van tafel als mogelijke optie. Ook daar is te weinig ruimte om de mariniers te huisvesten.
(Novum/Nederlands Dagblad, 11 juni 2012)
Dat die Molukkers hun klep maar houden met hun "buitensporig veel geweld"... het moet niet gekker worden.quote:
Het commentaar van Berlijn vind ik het wel apart. Hij was zelf één van de zes die met een F-104 over de trein heen heeft gevlogen.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat die Molukkers hun klep maar houden met hun "buitensporig veel geweld"... het moet niet gekker worden.
En dat politiek correcte gewauwel van Berlijn en Kommer... mijn god. Gezien de ervaringen uit het verleden (1975)...
Laat ze verplicht militairen inhuren, levert het nog wat op ook.quote:Verzekeraars willen schepen bewapenen tegen piraten
De overheid moet reders toestaan gewapende beveiligers in te huren om hun schepen tegen piraterij te beschermen. De inzet van bewapende militairen is niet voldoende, stelt het Verbond van Verzekeraars.
Als de overheid niet kan instaan voor de veiligheid van de zeevaarders, is het enige alternatief volgens het verbond het inzetten van bewapende beveiligers. Er zijn namelijk lang niet genoeg militairen beschikbaar om alle schepen die om bescherming vragen te helpen. Daarbij is het inhuren van militairen een stuk duurder dan het inhuren van particuliere beveiligers.
Het probleem bij de wortel aanpakken door de situatie in de thuislanden van de piraten te verbeteren leidt volgens de verzekeraars niet op korte termijn tot resultaat. Zo ontbreekt in Somalië een centrale regering en is de armoede er groot. Daarom zou naar andere oplossingen moeten worden gezocht.
Andere landen staan het inzetten van bewapende beveiligers wel toe. Als Nederland niet volgt, gaan veel reders volgens het verbond uiteindelijk onder een andere vlag varen. Dat is ook nadelig voor de staat, benadrukken de verzekeraars, omdat dan veel belastinginkomsten worden misgelopen. Eerder stelden reders al dat piraten weten dat een schip met een Nederlandse vlag vaak geen bewakers aan boord heeft.
Het komt volgens de verzekeraars al voor dat beveiligers voor het binnengaan van de haven hun wapens in zee gooien om controles te omzeilen. De verzekeraars wijzen erop dat er nog geen schepen met beveiligers aan boord zijn gekaapt. De verzekeraars kunnen niet van reders eisen bewapende beveiligers in te huren omdat dit niet mag, maar buitenlandse herverzekeraars eisen dit wel van de verzekeraars.
Het inzetten van gewapende bewakers heeft volgens de verzekeraars ook nadelen. Zo kan het tot een wapenwedloop leiden omdat de piraten al veel geld hebben. "De vraag is dus in hoeverre bewapening een permanente oplossing voor het probleem is."
Piraterij kost de verzekeraars en reders veel geld door losgeld dat moet worden betaald en schade aan schepen en goederen. De kosten van piraterij voor de wereldwijde verzekeringsindustrie zouden de afgelopen twee jaar zijn gestegen naar ongeveer driehonderd miljoen euro.
In april kondigde minister van Defensie Hans Hillen (CDA) aan dat het voor reders goedkoper wordt om hun schepen door mariniers te laten beveiligen. Ook de termijn voor het aanvragen van de militaire bescherming gaat omlaag.
bron
Dit.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:30 schreef jankaas020 het volgende:
En kracht is macht en macht erotiseerd.
Ik denk dat we dat allemaal wel mogen zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:15 schreef Esses het volgende:
Ik ben, vooral met de laatste alinea, heel blij met deze uitspraak.
Correct.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:21 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat allemaal wel mogen zijn.
Reserve-majoor der mariniers.quote:
Klopt, maar ik verduidelijk het alleen maar vanwege de wereld van verschil met de nationale reserve.quote:
Wat bedoel je? Zijn reservisten van de KL slechter in het werk dat zij in de burgermaatschappij doen?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Klopt, maar ik verduidelijk het alleen maar vanwege de wereld van verschil met de nationale reserve.
Het werk is hetzelfde, enkel zitten bij de Marine-Reserve enkel en alleen oud-gedienden.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Zijn reservisten van de KL slechter in het werk dat zij in de burgermaatschappij doen?
Alle reserve officieren, maakt niet uit welk krijgsmachtdeel zijn oudgedienden.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het werk is hetzelfde, enkel zitten bij de Marine-Reserve enkel en alleen oud-gedienden.
Correct, maar het gaat om marine-reserve tegenover natres, niet om officieren tegenover reserve-officieren.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alle reserve officieren, maakt niet uit welk krijgsmachtdeel zijn oudgedienden.
De Natres is dan ook wat anders dan de GLR (groep luchtmacht reserve) of marine reserve. Voor zover ik weet is de GLR/MR eigenlijk een soort mobilisabel component. Reserve officieren zijn administratief ook daadwerkelijk ingedeeld bij een eenheid. Mariniers, infanterie, artillerie noem maar op en zijn dus geen natresser.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:56 schreef Rave_NL het volgende:
Correct, maar het gaat om marine-reserve tegenover natres, niet om officieren tegenover reserve-officieren.
Weet ik niet of je bij de Natres de KMS gedaan moet hebben wil je daar ooff worden.quote:Hoe zit het eigenlijk met reserve-ooff van de Natres?
Waar jij begint met het maken van een onderscheid tussen de reservisten van de krijgsmachtdelen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Correct, maar het gaat om marine-reserve tegenover natres, niet om officieren tegenover reserve-officieren.
Genoeg oud-beroeps bij ons, zowel off als ooff.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Klopt, maar ik verduidelijk het alleen maar vanwege de wereld van verschil met de nationale reserve.
Volgens ingewijden is dit BULLSHITquote:Op woensdag 13 juni 2012 06:48 schreef Cobra4 het volgende:
Spanning met Duitsers in Kunduz
door Roy Klopper
AMSTERDAM - Rond de vandaag te spelen cruciale EK-thriller tussen Oranje en de Mannschaft is een koude oorlog losgebarsten op de legerbasis Kunduz, waar Nederlandse militairen zijn ingekwartierd bij hun Duitse collega’s.
Terwijl een tiental naar Zuid-Sudan uitgezonden Nederlandse manschappen afgelopen weekeinde nog gebroederlijk met Deense collega’s naar de eerste EK-poulewedstrijd keek, blijven de politietrainers in Kunduz vanavond strikt gescheiden van onze oosterburen. Ze bekijken de ’erop-of-eronder-wedstrijd’ op een zelf ingericht Oranjeplein op de Afghaanse basis.
De marechaussees, militairen en politiemensen zouden volgens ingewijden ’lang niet altijd op even goede voet leven’ met de Duitse eenheden. Behalve EK-spanning zouden ook eerdere irritaties hieraan debet zijn.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ers_in_Kunduz__.html
?
- hier stop ik altijd met lezen.quote:Spanning met Duitsers in Kunduz
door Roy Klopper
True, roy klopper weer eensquote:Op woensdag 13 juni 2012 18:30 schreef paintmeester het volgende:
[..]
- hier stop ik altijd met lezen.
Is hij de Djeez van De Telegraaf?quote:
De defensie negatieve Djeez van de Telegraaf. Klopt volgens mij wel eens meer niet.quote:
Zeer indrukwekkend en inspirerend.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:52 schreef Cobra4 het volgende:
Generaal van Uhm: 'Nederland houdt zich voor de gek'
Peter van Uhm in de Volkskrant van 16 Juni
Dit dus. Ik heb heel veel respect voor van Uhm.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:53 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zeer indrukwekkend en inspirerend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus toch...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:28 schreef AchJa het volgende:
Holländischer Panzer fällt auf der A 1 vom LKW
Ein Radpanzer der niederländischen Armee ist am Freitagmorgen bei Holdorf von einem Laster gefallen, nachdem er beim Durchfahren einer Baustelle von der Fahrbahn abkam. Der Fahrer ist leicht verletzt.
Auf der A 1 bei Holdorf im Landkreis Vechta ist Freitag ein Radpanzer der niederländischen Armee von einem Laster gefallen. Beim Durchfahren einer Baustelle kam der LKW laut Polizei nach rechts von der Fahrbahn ab, fuhr durch einen Böschungsgraben und kippte auf die rechte Seite.
Dabei fiel auch der geladene Radpanzer vom LKW und landete auf dem Dach im Grünstreifen. Der 22-jährige Lasterfahrer, der sich aus der Dachluke des LKW befreien konnte, wurde bei dem Unfall leicht verletzt.
50.000 Euro Schaden
Es entstand ein Schaden von etwa 50.000 Euro. Die Fahrzeuge sollen am Samstag geborgen werden, da die A 1 dann ohnehin wegen eines Brückenabrisses voll gesperrt ist.
Die Sperrung beginnt um 6 Uhr und dauert bis Sonntagnachmittag, 15 Uhr. Bis dahin wird der Panzer von niederländischen Militärpolizisten bewacht.
welt.de
[ afbeelding ]
Ein Vierrad-Panzerspähwagen vom Typ "Fennek" der niederländischen Armee liegt nach einem Unfall am Freitag (22.06.12) auf einem Feld neben der A1 zwischen den Anschlussstellen Holdorf und Neuenkirchen-Vörden und wird von einem Polizisten betrachtet
Ach kom...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:46 schreef Thaboel het volgende:
Vertaling? Mijn duits is een beetje roestig.
Ok dan:quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:46 schreef Thaboel het volgende:
Vertaling? Mijn duits is een beetje roestig.
Waarom niet? Die platte laadbak kun je van alles op vastsjorren zolang het binnen de afmetingen en gewicht blijft.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:40 schreef Schild het volgende:
Dit dus;
[ afbeelding ]
Heb 't al vaker zien rijden, en volgens mij geen combinatie waarvoor het eigenlijk gemaakt is.
Ik denk dat het bij een van deze drie fout gegaan is.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom niet? Die platte laadbak kun je van alles op vastsjorren zolang het binnen de afmetingen en gewicht blijft.
Waarom? Die hele combinatie is op de zijkant gegaan, niet zo vreemd dat die Fennek dan losbreekt van de plaat.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:04 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij een van deze drie fout gegaan is.
quote:Beim Durchfahren einer Baustelle kam der LKW laut Polizei nach rechts von der Fahrbahn ab, fuhr durch einen Böschungsgraben und kippte auf die rechte Seite.
Dabei fiel auch der geladene Radpanzer vom LKW und landete auf dem Dach im Grünstreifen. Der 22-jährige Lasterfahrer, der sich aus der Dachluke des LKW befreien konnte.
Vastsjorren, wat als de fennek gaat schuifen maar aan een kant vast blijft zitten. Wat gebeurd er dan met de combinatie?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom? Die hele combinatie is op de zijkant gegaan, niet zo vreemd dat die Fennek dan losbreekt van de plaat.
[..]
De kmar laat weer van zich horen...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:21 schreef Esses het volgende:
[..]
Vastsjorren, wat als de fennek gaat schuifen maar aan een kant vast blijft zitten. Wat gebeurd er dan met de combinatie?
Als de afmetingen, ding stond niet in het midden terwijl dat wel hoort. De chauf verwachtte dat niet. Ding gaat hellen.
Zelfde voor gewicht.
Wat gebeurd er dan?
Te zien aan foto 18, is hij 'gewoon' de weg afgeraakt, heeft naar mijn idee niets met de last te maken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:16 schreef AchJa het volgende:
Hier meer beeld:
http://www.noz.de/bilderg(...)-im-boeschungsgraben
[ afbeelding ]
O? Jij bent nu conclussies aan het trekken die ik helemaal niet stel. Ik geef alleen MOGELIJKE verklaringen. Ik veroordeel daarbij de chauffeur helemaal niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
De kmar laat weer van zich horen...
In alle vlottigheid worden er alweer allerlei vermeende fouten opgelepeld en is de chauffeur bij voorbaat al schuldig.
Waarbij je in een eerdere post tussen neus en lippen door meteen ff aangeeft dat je denkt dat het op 1 van die drie punten is misgegaan. "Denken" neigt in mijn beleving richting oordelen op persoonlijke titel.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:06 schreef Esses het volgende:
O? Jij bent nu conclussies aan het trekken die ik helemaal niet stel. Ik geef alleen MOGELIJKE verklaringen. Ik veroordeel daarbij de chauffeur helemaal niet.
Vertel!quote:Ik kan mij namelijk een eerder voorval met een Fennek op een A28 herinneren.
Ik DENK dat het bij een van deze feiten fout gegaan is omdat ervaring mij leert dat er dan zoiets kan gebeuren. Waarom ik dat denk ga ik niet op fok toelichten maar graag onder een fatsoenlijke bak koffie. Mijn ervaring daarbij is dat het bij geen van deze feiten tot een veroordeling is gekomen omdat: SHIT HAPPENS.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarbij je in een eerdere post tussen neus en lippen door meteen ff aangeeft dat je denkt dat het op 1 van die drie punten is misgegaan. "Denken" neigt in mijn beleving richting oordelen op persoonlijke titel.
Zie vorige puntquote:[..]
Vertel!
De tropco's worden nu benut voor de CV-90 die niet anders vervoerd kunnen worden. Staan verre van massaal stil.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:33 schreef Schild het volgende:
Waar hebben wij de tropco's dan eigenlijk voor? Zonder de Leopards moeten die dingen toch massaal stil staan. Denk dat die tropco's toch beter ingericht zijn voor dit soort spul te verplaatsen.
"De laatste mag het licht uit doen.quote:
quote:
Jammergenoeg is de strekking ongeveer zoiets ja ..quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:57 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
"De laatste mag het licht uit doen.
Groeten, Peter."
Samenvatting? Soms is een verhaal veel beter dan een uittreksel. Doe eens moeite, en lees het zelf. Bewijs eens dat Nederland wel uit intelligente mensen bestaat, en haal eens een 8, in plaats van een 5,6. Gewoon omdat het kan.quote:
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Samenvatting? Soms is een verhaal veel beter dan een uittreksel. Doe eens moeite, en lees het zelf. Bewijs eens dat Nederland wel uit intelligente mensen bestaat, en haal eens een 8, in plaats van een 5,6. Gewoon omdat het kan.
Dit moet het motto van het volgend kabinet worden! (eigenlijk te allen tijde)quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Doe eens moeite, en lees het zelf. Bewijs eens dat Nederland wel uit intelligente mensen bestaat, en haal eens een 8, in plaats van een 5,6. Gewoon omdat het kan.
Lik m'n fuckin balzak, mafkees. Ik ga toch geen 5 a4tjes aan tekst op een beeldscherm lezen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Samenvatting? Soms is een verhaal veel beter dan een uittreksel. Doe eens moeite, en lees het zelf. Bewijs eens dat Nederland wel uit intelligente mensen bestaat, en haal eens een 8, in plaats van een 5,6. Gewoon omdat het kan.
Dan print je het uit!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:52 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Lik m'n fuckin balzak, mafkees. Ik ga toch geen 5 a4tjes aan tekst op een beeldscherm lezen.
No offense, maar dat ligt niet bij mijn voorkeuren. En dat 'mafkees' mag je bij gelegenheid nog eens in mijn gezicht herhalen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:52 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Lik m'n fuckin balzak, mafkees. Ik ga toch geen 5 a4tjes aan tekst op een beeldscherm lezen.
Mafkeesquote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
No offense, maar dat ligt niet bij mijn voorkeuren. En dat 'mafkees' mag je bij gelegenheid nog eens in mijn gezicht herhalen.
Hij bedoelde het niet kwaad volgens mij hoorquote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
No offense, maar dat ligt niet bij mijn voorkeuren. En dat 'mafkees' mag je bij gelegenheid nog eens in mijn gezicht herhalen.
Ik keek toch niet boos?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hij bedoelde het niet kwaad volgens mij hoor
Welnee! Ik ben een zeer vriendelijke persoonlijkheid. Als hij me in het echt zou zien zou hij het niet eens tegen me willen zeggen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Klopt . Jij doet mensen in elkaar meppen met plezier, zo mag ik het zien .
Een 10 voor je er uitdraaienquote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Welnee! Ik ben een zeer vriendelijke persoonlijkheid. Als hij me in het echt zou zien zou hij het niet eens tegen me willen zeggen.
Jij wilt er gewoon bij zijn als hij en ik elkaar tegen komenquote:
Nou.. eh.. misschien .quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Jij wilt er gewoon bij zijn als hij en ik elkaar tegen komen
Oeps.quote:Op zondag 24 juni 2012 23:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Had ik op de vorige pagina ook al geplaatst .
En dan vooral dat dikgedrukte gedeelte..quote:Hillen kan verder met verhuizing mariniers
DEN HAAG - Minister Hans Hillen van Defensie kan verder met de uitwerking van zijn plan om de marinierskazerne te verhuizen van Doorn naar Vlissingen. Dat bleek woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer.
Regeringspartijen CDA en VVD gaven het groene licht. Raymond Knops van het CDA maakte wel duidelijk dat de exploitatie van de nieuwe kazerne niet duurder mag uitvallen dan die van de Van Braam Houckgeestkazerne in Doorn. In de kazerne werken in totaal 1890 mensen.
PvdA-Kamerlid Angelien Eijsink neigt ook naar steun voor Vlissingen, maar zij wacht voor een definitief besluit een brief van de minister af. Voor haar is ook van groot belang welke gevolgen de komst van de kazerne heeft voor de werkgelegenheid in Zeeland.
Kritiek was er vooral van de PVV en D66. Marcial Hernandez (PVV) mist een degelijke financiële onderbouwing voor de verhuizing, net als Wassila Hachchi van D66. Zij pleitte tevergeefs voor nieuw onderzoek naar de beste locatie voor de kazerne.
In Doorn kampen de mariniers met ruimtegebrek. Ook na een renovatie ziet Hillen hier geen toekomst. Hij kiest daarom voor nieuwbouw. Ook denkt hij besparingen in Zeeland te halen. Zo zouden volgens Hillen mariniers minder in het buitenland hoeven te oefenen omdat zij dat in de toekomst in Zeeland zouden kunnen doen.
Een meerderheid van PvdA, VVD en CDA steunde Hillen in zijn voornemen om de Koninklijke Militaire School (KMS) van Weert naar Ermelo te verplaatsen. De alternatieven die zijn aangedragen door de gemeente Weert en de provincie Limburg voor behoud van de KMS noemt hij „sympathiek”, maar ze leveren hem te weinig besparingen op.
Defensie hoopt in totaal 61 miljoen te besparen op zijn vastgoed. Die operatie loopt trouwens al een jaar achter op schema, maakte Hillen bekend. Maar hij verwacht de doelstellingen wel te halen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_verhuizen__.html
Wat een kontsmoes... Dat men daarin trapt...quote:
Alleen die leken in hun ivoren toren zien er heil in..quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat een kontsmoes... Dat men daarin trapt...
Dat zijn nou de defensie experts...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat een kontsmoes... Dat men daarin trapt...
Waarom? Ik vind het geld over de balk pleuren. Als men dan toch zo nodig van Doorn af wil is er in de buurt vast nog wel een leegstaande in redelijke staat verkerende KL kraam te vinden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:56 schreef paintmeester het volgende:
Goede zaak trouwens dat het door gaat.
Omdat het de positie van het korps verstevigd en daarmee de km.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind het geld over de balk pleuren. Als men dan toch zo nodig van Doorn af wil is er in de buurt vast nog wel een leegstaande in redelijke staat verkerende KL kraam te vinden.
Dat is een ander verhaal, maar ik durf te wedden dat er in de buurt goedkopere en minstens net zulke goede oplossingen te vinden zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2012 06:37 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Omdat het de positie van het korps verstevigd en daarmee de km.
Iedere militair verplicht laten meedoen aan DDoS, klaarquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:22 schreef Cobra4 het volgende:
Defensie wil ook cyberaanval kunnen uitvoeren
BREDA - De krijgsmacht moet in de toekomst ook cyberaanvallen kunnen uitvoeren. Het wordt een van de speerpunten van de nieuwe Defensie Cyber Strategie van het ministerie van Defensie. Minister Hans Hillen maakte dat woensdag op een symposium van de Koninklijke Militaire Academie in Breda bekend.
„Als zwaardmacht moet de krijgsmacht naar mijn overtuiging ook in het digitale domein offensief kunnen optreden”, stelde de bewindsman. Op dit terrein zal nauw worden samengewerkt met de militaire inlichtingendienst MIVD.
De nieuwe defensiestrategie voor het digitale domein kent nog vijf elementen. Ten eerste moet er volgens Hillen een integrale aanpak komen. Verder moeten de digitale zelfverdediging en de kennis- en inlichtingenpositie worden versterkt. Het laatste speerpunt is de intensivering van de samenwerking, zowel op nationaal als internationaal niveau.
De nieuwe strategie moet „de komende jaren richting, samenhang en focus aan de ontwikkeling van het militaire vermogen in het digitale domein“ geven, aldus Hillen.
bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)k_op_internet__.html
http://www.marechaussee.n(...)fstal-vanaf-kazerne/quote:Marechaussee houdt militair aan wegens vernieling op en diefstal vanaf kazerne
21. jun, 2012 0 Comments
De Koninklijke Marechaussee heeft dinsdag 19 juni een 40 jarige militair aangehouden die wordt verdacht op 16 mei vernielingen te hebben gepleegd op de Lunettenkazerne in Vught. Ook wordt hij verdacht van diefstal vanaf dezelfde kazerne.
Op woensdag 16 mei werd ’s avonds omstreeks 23.40 door wachtpersoneel ontdekt dat in een gebouw op de Lunettenkazerne brandhaspels waren opengezet waardoor het gebouw blank stond. Ook werd geconstateerd dat er in het gebouw vernielingen waren aangericht aan een vaandel, aan fotolijsten aan printers en computerschermen en bleek dat er graffiti op muren was gespoten. De totale schade bedraagt ongeveer 13.000 euro. Daarnaast werden ongeveer 80 foto’s gestolen van opleidingsklassen.
Naar aanleiding van de aangifte die namens de commandant van de kazerne werd gedaan, heeft de marechaussee een onderzoek ingesteld. Uit dit onderzoek is gebleken dat de 40 jarige militair als verdachte kan worden aangemerkt. Met toestemming van de officier van justitie is de verdachte op dinsdag 19 juni aangehouden. Hij is inmiddels in verzekering gesteld.
De Koninklijke Marechaussee stelt, onder leiding van het Openbaar Ministerie in Arnhem, een verder onderzoek in naar de feiten en omstandigheden waaronder de vernielingen en de diefstal hebben plaatsgevonden.
http://politie.nl/drenthe(...)insdag26juni2012.aspquote:Dinsdag 26 juni 2012
Provincie Drenthe, 26-06-2012
Politie en Koninklijke Marechaussee onderzoeken inbraken en diefstallen
TYNAARLO – De politie hield in de nacht van woensdag 20 op donderdag 21 juni twee 25-jarige inwoners van Hoogezand-Sappemeer aan. Het duo hield zich verdacht op in een stilstaande auto die in de berm van de Dorpsstraat stond. Tijdens controle van deze mannen trof de politie in hun auto inbrekersgereedschap en een groot aantal goederen, voornamelijk serviesgoed, aan. Beide heren konden voor de aanwezigheid van deze goederen geen plausibele verklaring afleggen en werden aangehouden als verdachten van heling en ingesloten. Samen met de Koninklijke Marechausse, een van de verdachten bleek militair te zijn, werd een onderzoek ingesteld. De verdachten verklaarden vanaf maart 2012 tot aan het moment van aanhouding meerdere inbraken in Groningen en diefstallen in Tynaarlo, Drachten, Hoogezand en Groningen te hebben gepleegd. De buit bestond onder andere uit serviesgoed, een speedboot, gereedschappen, zaagmachines, 20 fietsen, een aanhangwagen, kentekenplaten, paintballgeweren, paintballmaskers, aggregaten en compressors. Deze goederen werden teruggevonden in door de verdachten gehuurde garageboxen in Hoogezand-Sappemeer. Naar de herkomst van de gestolen goederen wordt de komende week nog volop onderzoek verricht. De twee verdachten werden zondagavond na overleg met het Openbaar Ministerie in vrijheid gesteld. De politie sluit meerdere aanhoudingen niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |