quote:Verhuizing marinierskazerne niet controversieel
DEN HAAG - De mogelijke verhuizing van de marinierskazerne van Doorn naar Vlissingen is door de commissie Defensie van de Tweede Kamer niet controversieel verklaard.
VVD, CDA en PVV lieten woensdag weten dat het onderwerp niet hoeft worden overgelaten aan de volgende regering.
D66 had gevraagd om de verhuizing controversieel te verklaren. Ze kreeg steun van onder meer PvdA, GroenLinks, Partij van de Dieren en ChristenUnie.
Ook de behandeling van de verkoop van Leopard-tanks gaat gewoon door. Het verzoek van GroenLinks om dit controversieel te verklaren werd afgewezen. VVD, CDA, SP en PVV stemden tegen. De verkoop ligt gevoelig omdat Indonesië interesse heeft getoond voor de tanks.
... ? oh?quote:Op maandag 4 juni 2012 20:50 schreef Cobra4 het volgende:
Insigne voor beëindigen treinkaping
De militairen die in 1977 een einde maakte aan de treinkaping bij De Punt krijgen een insigne. Er komt ook een onderscheiding voor degenen die hielpen bij de bevrijding van gijzelaars in een lagere school in Bovensmilde. Dat heeft minister Hillen bekendgemaakt.
Op 23 mei 1977 kaapten Molukkers een trein bij De Punt en gijzelden ze ruim 100 kinderen en onderwijzers in een school. Ze wilden de regering zo dwingen zich in te zetten voor de Republiek der Zuid-Molukken (RMS).
De acties werden na twintig dagen door mariniers beëindigd. In de trein kwamen twee gijzelaars en zes kapers om.
Bron: Teletekst
Zonder af te willen doen aan de mariniers, maar ik meen me te herinneren dat er ook nog een paar piloten bij betrokken waren.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:50 schreef Cobra4 het volgende:
Insigne voor beëindigen treinkaping
De militairen die in 1977 een einde maakte aan de treinkaping bij De Punt krijgen een insigne. Er komt ook een onderscheiding voor degenen die hielpen bij de bevrijding van gijzelaars in een lagere school in Bovensmilde. Dat heeft minister Hillen bekendgemaakt.
Op 23 mei 1977 kaapten Molukkers een trein bij De Punt en gijzelden ze ruim 100 kinderen en onderwijzers in een school. Ze wilden de regering zo dwingen zich in te zetten voor de Republiek der Zuid-Molukken (RMS).
De acties werden na twintig dagen door mariniers beëindigd. In de trein kwamen twee gijzelaars en zes kapers om.
Bron: Teletekst
Volgens mij staat er nergens dat de de insingne alleen voor de mariniers is? Waarom zouden de vliegers van de KLu niet inbegrepen zijn?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zonder af te willen doen aan de mariniers, maar ik meen me te herinneren dat er ook nog een paar piloten bij betrokken waren.
En 48 Painfbat v Heutsz en 43 Painfbat Chassé.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zonder af te willen doen aan de mariniers, maar ik meen me te herinneren dat er ook nog een paar piloten bij betrokken waren.
Die grote berg is daar niet voor niets gekomen he :xquote:Op maandag 4 juni 2012 23:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
En 48 Painfbat v Heutsz en 43 Painfbat Chassé.
En what about de kaping bij Wijster in 1975?
Omdat zij alleen maar een paar keer over zijn gevlogen? Lijkt mij niet terecht dat ze daar wat voor krijgen.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:30 schreef M5 het volgende:
[..]
Volgens mij staat er nergens dat de de insingne alleen voor de mariniers is? Waarom zouden de vliegers van de KLu niet inbegrepen zijn?
Maar toch waren ze betrokken bij de actie. Zelfs een belangrijk onderdeel ervan.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 07:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Omdat zij alleen maar een paar keer over zijn gevlogen? Lijkt mij niet terecht dat ze daar wat voor krijgen.
De afleiding bij de kapers. Daardoor hadden de mariniers een voordeel bij de aanval omdat de kapers verast waren. Kan net het verschil maken tussen succes en geen succes.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:42 schreef thesystem het volgende:
Sja wat deden ze, op een bepaald tijdstip over een trein vliegen emt hun F104..
Welk onderdeel was dan zo belangrijk? Die F104s?
Dan kunnen we met terugwerkende kracht nog wel het eea aan medailles terugvorderen...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 07:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Omdat zij alleen maar een paar keer over zijn gevlogen? Lijkt mij niet terecht dat ze daar wat voor krijgen.
maar om daarvoor een medaille te gevenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:58 schreef M5 het volgende:
[..]
De afleiding bij de kapers. Daardoor hadden de mariniers een voordeel bij de aanval omdat de kapers verast waren. Kan net het verschil maken tussen succes en geen succes.
Dan zeg ik wat AchJa ook zegt, met die redenatie kun je mogelijk nog tientallen zo niet honderden medailles terugvorderen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:59 schreef thesystem het volgende:
[..]
maar om daarvoor een medaille te geven
Puur van wpt naar wpt vliegen op een bepaald tijdstip...voor hun niks speciaals of gevaarlijks....
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan kunnen we met terugwerkende kracht nog wel het eea aan medailles terugvorderen...
Maar dan krijgt een medaille wel meer waarde....quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.
Waar mag ik mijnes inleveren?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.
Beetje onzin. Want zo'n beetje elke Chinook aircrew in Afghanistan is wel beschoten met KKW, mortier en in enkele gevallen zelfs RPG. Er zijn mensen die voor minder een medaille hebben gekregen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |