quote:Verhuizing marinierskazerne niet controversieel
DEN HAAG - De mogelijke verhuizing van de marinierskazerne van Doorn naar Vlissingen is door de commissie Defensie van de Tweede Kamer niet controversieel verklaard.
VVD, CDA en PVV lieten woensdag weten dat het onderwerp niet hoeft worden overgelaten aan de volgende regering.
D66 had gevraagd om de verhuizing controversieel te verklaren. Ze kreeg steun van onder meer PvdA, GroenLinks, Partij van de Dieren en ChristenUnie.
Ook de behandeling van de verkoop van Leopard-tanks gaat gewoon door. Het verzoek van GroenLinks om dit controversieel te verklaren werd afgewezen. VVD, CDA, SP en PVV stemden tegen. De verkoop ligt gevoelig omdat Indonesië interesse heeft getoond voor de tanks.
... ? oh?quote:Op maandag 4 juni 2012 20:50 schreef Cobra4 het volgende:
Insigne voor beëindigen treinkaping
De militairen die in 1977 een einde maakte aan de treinkaping bij De Punt krijgen een insigne. Er komt ook een onderscheiding voor degenen die hielpen bij de bevrijding van gijzelaars in een lagere school in Bovensmilde. Dat heeft minister Hillen bekendgemaakt.
Op 23 mei 1977 kaapten Molukkers een trein bij De Punt en gijzelden ze ruim 100 kinderen en onderwijzers in een school. Ze wilden de regering zo dwingen zich in te zetten voor de Republiek der Zuid-Molukken (RMS).
De acties werden na twintig dagen door mariniers beëindigd. In de trein kwamen twee gijzelaars en zes kapers om.
Bron: Teletekst
Zonder af te willen doen aan de mariniers, maar ik meen me te herinneren dat er ook nog een paar piloten bij betrokken waren.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:50 schreef Cobra4 het volgende:
Insigne voor beëindigen treinkaping
De militairen die in 1977 een einde maakte aan de treinkaping bij De Punt krijgen een insigne. Er komt ook een onderscheiding voor degenen die hielpen bij de bevrijding van gijzelaars in een lagere school in Bovensmilde. Dat heeft minister Hillen bekendgemaakt.
Op 23 mei 1977 kaapten Molukkers een trein bij De Punt en gijzelden ze ruim 100 kinderen en onderwijzers in een school. Ze wilden de regering zo dwingen zich in te zetten voor de Republiek der Zuid-Molukken (RMS).
De acties werden na twintig dagen door mariniers beëindigd. In de trein kwamen twee gijzelaars en zes kapers om.
Bron: Teletekst
Volgens mij staat er nergens dat de de insingne alleen voor de mariniers is? Waarom zouden de vliegers van de KLu niet inbegrepen zijn?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zonder af te willen doen aan de mariniers, maar ik meen me te herinneren dat er ook nog een paar piloten bij betrokken waren.
En 48 Painfbat v Heutsz en 43 Painfbat Chassé.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zonder af te willen doen aan de mariniers, maar ik meen me te herinneren dat er ook nog een paar piloten bij betrokken waren.
Die grote berg is daar niet voor niets gekomen hequote:Op maandag 4 juni 2012 23:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
En 48 Painfbat v Heutsz en 43 Painfbat Chassé.
En what about de kaping bij Wijster in 1975?
Omdat zij alleen maar een paar keer over zijn gevlogen? Lijkt mij niet terecht dat ze daar wat voor krijgen.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:30 schreef M5 het volgende:
[..]
Volgens mij staat er nergens dat de de insingne alleen voor de mariniers is? Waarom zouden de vliegers van de KLu niet inbegrepen zijn?
Maar toch waren ze betrokken bij de actie. Zelfs een belangrijk onderdeel ervan.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 07:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Omdat zij alleen maar een paar keer over zijn gevlogen? Lijkt mij niet terecht dat ze daar wat voor krijgen.
De afleiding bij de kapers. Daardoor hadden de mariniers een voordeel bij de aanval omdat de kapers verast waren. Kan net het verschil maken tussen succes en geen succes.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:42 schreef thesystem het volgende:
Sja wat deden ze, op een bepaald tijdstip over een trein vliegen emt hun F104..
Welk onderdeel was dan zo belangrijk? Die F104s?
Dan kunnen we met terugwerkende kracht nog wel het eea aan medailles terugvorderen...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 07:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Omdat zij alleen maar een paar keer over zijn gevlogen? Lijkt mij niet terecht dat ze daar wat voor krijgen.
maar om daarvoor een medaille te gevenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:58 schreef M5 het volgende:
[..]
De afleiding bij de kapers. Daardoor hadden de mariniers een voordeel bij de aanval omdat de kapers verast waren. Kan net het verschil maken tussen succes en geen succes.
Dan zeg ik wat AchJa ook zegt, met die redenatie kun je mogelijk nog tientallen zo niet honderden medailles terugvorderen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:59 schreef thesystem het volgende:
[..]
maar om daarvoor een medaille te geven![]()
Puur van wpt naar wpt vliegen op een bepaald tijdstip...voor hun niks speciaals of gevaarlijks....
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan kunnen we met terugwerkende kracht nog wel het eea aan medailles terugvorderen...
Maar dan krijgt een medaille wel meer waarde....quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.
Waar mag ik mijnes inleveren?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.
Beetje onzin. Want zo'n beetje elke Chinook aircrew in Afghanistan is wel beschoten met KKW, mortier en in enkele gevallen zelfs RPG. Er zijn mensen die voor minder een medaille hebben gekregen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.
Das niet lastig, zo'n vliegende olifant in de lucht is makkelijkquote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Sterker nog, dan kunnen we elke medaille of speld van elke chinook vlieger die geen kogelgat in z'n kist had terug vragen.
Allemaal gericht om een Chinook neer te knallen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:04 schreef Esses het volgende:
ja maar hoeveel daarvan was gericht genoeg en spannend genoeg? maw. aantoonbaar. kom maar met de gaten als bewijs. anders is het gewoon matchpoints vliegen
Juist niet. Een Chinook is even wendbaar, en sneller dan een Apache bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:18 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Das niet lastig, zo'n vliegende olifant in de lucht is makkelijk
Ga even m'n post nogmaals lezen en je ziet waarom. Aangezien een chinook zo wendbaar enz is, is het veel terechter voor het grondvolk dan voor de chinook. Mja, zo kan je bezig blijven.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:34 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Allemaal gericht om een Chinook neer te knallen.
En waarom moet het per se raak zijn? Maakt dat het extra moedig?
Jij hebt echt overduidelijk nog nooit iets operationeels gedaan, of ook maar enig fucking clue over wat voor operaties er met helikopters gevlogen zijn....... Of enig inzicht in tactisch optreden met helicopters. Maar goed. Ik ga het verder niet toelichten, want dan ga ik teveel op dingen in dat niet hoort op een openbaar forum. Maar ga je in ieder geval diep schamen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:37 schreef Esses het volgende:
[..]
Ga even m'n post nogmaals lezen en je ziet waarom. Aangezien een chinook zo wendbaar enz is, is het veel terechter voor het grondvolk dan voor de chinook. Mja, zo kan je bezig blijven.
Nee, ik ga mij NIET diep schamen. Immers als jij je niet door enig normaal denkvermogen belemmerd voelt om enige onzin uit te kramen, hoef ik dat toch ook niet?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:05 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij hebt echt overduidelijk nog nooit iets operationeels gedaan, of ook maar enig fucking clue over wat voor operaties er met helikopters gevlogen zijn....... Of enig inzicht in tactisch optreden met helicopters. Maar goed. Ik ga het verder niet toelichten, want dan ga ik teveel op dingen in dat niet hoort op een openbaar forum. Maar ga je in ieder geval diep schamen.
Ik denk niet dat jij door hebt dat ik sinds die eerste kont reactie van jou eigenlijk gewoon aan het trollen ben. Ik vind het ontzettend jammer dat ik dit moet toelichten.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb 0,0 onzin uitgekraamd. Maar goed, als jij een totaal verkeerd beeld over iets hebt, en iemand die wél weet waar hij/zij het over heeft geeft een reflectie van de werkelijkheid, dan kan ik begrijpen dat jij dat in jouw denkwereld als onzin identificeert. Maar ja...
Toch ben ik wat die kronkels in jouw hoofd hebben geidentificeerd als onzin. Gooi het eruit!
Beetje Pot-Ketel-Zwart, vind je niet? Alsof jij ook maar enig fucking clue over wat voor operaties er op zeer lage 'hoogte' met een F-104, laat staan in een omgeving waar de tegenpartij ook gewoon met scherp is uitgerust (en zich bereid heeft getoond dat te gebruiken), gevlogen zijn. Of enig inzicht in het tactisch opereren met F-104s. Zonder de omstandigheden toe te lichten, want dan ga ik teveel op dingen in die niet horen op een openbaar forum. Maar ga je in ieder geval diep schamen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:05 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij hebt echt overduidelijk nog nooit iets operationeels gedaan, of ook maar enig fucking clue over wat voor operaties er met helikopters gevlogen zijn....... Of enig inzicht in tactisch optreden met helicopters. Maar goed. Ik ga het verder niet toelichten, want dan ga ik teveel op dingen in dat niet hoort op een openbaar forum. Maar ga je in ieder geval diep schamen.
Jij blijft inderdaad verbazen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Kinderachtige vent. En wat een appel-met-peren vergelijking zeg... Ongelooflijk, hoe ver mensen -zelfs (vroeger) binnen het bedrijf- buiten de werkelijkheid kunnen staan...
Geen idee, dat zei ik ook niet. Maar ik blijf het raar vinden dat de mariniers (nog steeds) alle credits krijgen, terwijl de missie zonder ondersteuning door de Starfighters van Leeuwarden gewoon niet zo succesvol zou zijn geweest. Zij zorgden voor de angst en verwarring bij de kapers die er voor zorgden dat de Mariniers en 43/48Painfbat hun werk succesvol konden uitvoeren. En zoals AchJa zegt: hoe gaat het met de andere kapingen?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:30 schreef M5 het volgende:
[..]
Volgens mij staat er nergens dat de de insingne alleen voor de mariniers is? Waarom zouden de vliegers van de KLu niet inbegrepen zijn?
Bronquote:MIVD zat fout in zaak veroordeelde militairen
ZWOLLE - Tachtig militairen behouden mogelijk hun baan, omdat de rechter de militaire inlichtingendienst MIVD heeft teruggefloten.
Foto: ANP
De rechter in Zwolle heeft bij een zaak van een van deze militairen geoordeeld dat de MIVD zijn 'verklaring van geen bezwaar' onterecht heeft ingetrokken, omdat hij in het verleden met politie en justitie in aanraking is geweest.
Dat oordeel is donderdag bekendgemaakt.
De militaire geheime dienst heeft namelijk nagelaten het functioneren van de militair en zijn gedrag na de veroordeling mee te wegen in zijn besluit. Volgens de rechter druist dat tegen de regels in.
Geen bezwaar
De intrekking van 'de verklaring van geen bezwaar' had betekend dat de betrokken militair zouden worden ontslagen.
Volgens zijn advocaat Michael Ruperti werkt deze uitspraak door voor de andere militairen die in dezelfde situatie zitten.
Uruzgan
Volgens Ruperti die een groot aantal van hen bijstaat, gaat het veelal om militairen die zich na hun veroordeling ''stuk voor stuk'' meerdere malen hebben onderscheiden in Uruzgan. ''Een aantal is zelfs onderscheiden voor uitstekend functioneren onder zware operationele omstandigheden.''
Defensie wilde de veroordeelde militairen toch ontslaan. Een woordvoerder van Defensie gaf eerder tegen het ANP als reden, dat er met de Tweede Kamer was afgesproken om ''de teugels op het gebied van integriteit strakker aan te trekken''.
Vormfouten... Goddamn... Dat zuigt. Als ze er neer gezet hadden ze neer gezet: "Het huidige functioneren in ogenschouw genomen is de beslissing: " en dan was het goed geweest...quote:
quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:36 schreef Esses het volgende:
[..]
Vormfouten... Goddamn... Dat zuigt. Als ze er neer gezet hadden ze neer gezet: "Het huidige functioneren in ogenschouw genomen is de beslissing: " en dan was het nog fouter geweest...
Whahaha, ach mij heb je er niet zo zeer mee. Gewoon meer men best doen om nieuwe bezuinigingsdoelen te halen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |