http://www.telegraph.co.u(...)ish-fighter-jet.htmlquote:Syria 'shoots down Turkish fighter jet'
Syrian air defences “shot down” the Turkish jet fighter that went missing while on patrol near the border between the two countries on Friday, according to local television reports.
The F-4 Phantom, a fighter bomber with a pilot and navigator on board, disappeared over the Mediterranean. All radar and radio contact with the aircraft was lost shortly after it departed from Erhac air base in Turkey's southern province of Malatya.
Some reports suggested that the Phantom's crew were rescued from the Mediterranean, supposedly in international waters, off the Turkish province of Hatay. CNN Turk reported that both men had been found alive.
But Al-Mayadeen, a Lebanon-based television channel, said that Syrian air defences had shot down the plane, allegedly while it was flying over the country's territory.
Turkey is a member of Nato, meaning that it could invoke Article V of the North Atlantic Treaty and summon the aid of all 28 countries in the alliance if it comes under attack. Turkey's government is a strident critic of President Bashar al-Assad's regime and tension has risen along the land border between the two neighbours.
A series of shooting incidents has taken place across this frontier so far this year. The Free Syrian Army, a rebel alliance fighting to overthrow Mr Assad, has a strong presence inside Turkey. The Turkish air force, one of the strongest in the region, conducts regular patrols through the highly sensitive airspace near Syria.
Als het toestel echt is neergeschoten door Syrië dan zou dat heel goed kunnen gebeuren. Maar eerst even afwachten.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)ish-fighter-jet.html
Gaat het nu los, worden we als NAVO lid betrokken bij een oorlog?
quote:Syria apologizes for taking down Turkish warplane: Turkish PM
Syrian authorities have apologized for taking down a military plane that had lost contact with the Turkish Armed Forces earlier today, Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan said.
The plane was taken down by Syrian forces, an official Turkish source confirmed to Hürriyet Daily News.
The pilots of a crashed Turkish military plane have been rescued by forces, daily Hürriyet reported.
The pilots, who are in good health, were located in the Mediterranean Sea.
http://www.hurriyetdailyn(...)=23802&NewsCatID=341
Nee, want er is geen land van de alliantie aangevallen, alleen een vliegtuig neergeschoten boven het grondgebied van Syrië, waar dat land alle recht toe heeft.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)ish-fighter-jet.html
Dat dus. Ik vraag me alleen af waarom ze zich in godsnaam verontschuldigen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want er is geen land van de alliantie aangevallen, alleen een vliegtuig neergeschoten boven het grondgebied van Syrië, waar dat land alle recht toe heeft.
Jammer, hadden we eindelijk reden om met die kansloze bezuinigingen op defensie te stoppen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want er is geen land van de alliantie aangevallen, alleen een vliegtuig neergeschoten boven het grondgebied van Syrië, waar dat land alle recht toe heeft.
Omdat ze geen zin hebben in escalatie denk ik.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus. Ik vraag me alleen af waarom ze zich in godsnaam verontschuldigen?
Dat vliegtuig had daar in principe niets te zoeken.
Er hoeft niets te escaleren. Dat vliegtuig vliegt daar zonder toestemming. Syrie knalt het uit de lucht.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat ze geen zin hebben in escalatie denk ik.
En dat is geen aanval op een lid?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee dat is een vliegtuig wat zich binnen hun luchtruim bevind en daar geen toestemming voor heeft uit de lucht schieten. Daar hebben ze alle recht toe.quote:
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:40 schreef Wokkel het volgende:
Ik help het toch hopen van niet.quote:
Als we gaan, gaan we allemaal. Laat de nukes maar komen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik help het toch hopen van niet.
Rusland en China gaan daar niet mee akkoord en als Rusland + China het tegen de NATO op moeten nemen zou ik niet zo zeker zijn van een overwinning aan onze zijde
Doen ze nietquote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Rusland en China gaan daar niet mee akkoord en als Rusland + China het tegen de NATO op moeten nemen zou ik niet zo zeker zijn van een overwinning aan onze zijde
Lijkt me ook niet. Een Phantom is een jachtbommenwerper.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:29 schreef popolon het volgende:
Een F-4 Phantom, wat doet die daar nou?Da's nou niet je eerste scout zou je zeggen.
We gaan echt geen WO III opstarten vanwege het neerhalen van een vliegtuigje boven Syrisch grondgebied. Dat lijkt me een beetje overkill.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet. Een Phantom is een jachtbommenwerper.
Overigens nog altijd een van de mooiste vliegtuigen ooit imo
Het was juist wel een verkenner, een RF-4.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:29 schreef popolon het volgende:
Een F-4 Phantom, wat doet die daar nou?Da's nou niet je eerste scout zou je zeggen.
Als je denkt dat de Russen en Chinezen daar een oorlog om starten ben je echt niet goed bij je hoofd.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |