http://www.telegraph.co.u(...)ish-fighter-jet.htmlquote:Syria 'shoots down Turkish fighter jet'
Syrian air defences “shot down” the Turkish jet fighter that went missing while on patrol near the border between the two countries on Friday, according to local television reports.
The F-4 Phantom, a fighter bomber with a pilot and navigator on board, disappeared over the Mediterranean. All radar and radio contact with the aircraft was lost shortly after it departed from Erhac air base in Turkey's southern province of Malatya.
Some reports suggested that the Phantom's crew were rescued from the Mediterranean, supposedly in international waters, off the Turkish province of Hatay. CNN Turk reported that both men had been found alive.
But Al-Mayadeen, a Lebanon-based television channel, said that Syrian air defences had shot down the plane, allegedly while it was flying over the country's territory.
Turkey is a member of Nato, meaning that it could invoke Article V of the North Atlantic Treaty and summon the aid of all 28 countries in the alliance if it comes under attack. Turkey's government is a strident critic of President Bashar al-Assad's regime and tension has risen along the land border between the two neighbours.
A series of shooting incidents has taken place across this frontier so far this year. The Free Syrian Army, a rebel alliance fighting to overthrow Mr Assad, has a strong presence inside Turkey. The Turkish air force, one of the strongest in the region, conducts regular patrols through the highly sensitive airspace near Syria.
Als het toestel echt is neergeschoten door Syrië dan zou dat heel goed kunnen gebeuren. Maar eerst even afwachten.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)ish-fighter-jet.html
Gaat het nu los, worden we als NAVO lid betrokken bij een oorlog?
quote:Syria apologizes for taking down Turkish warplane: Turkish PM
Syrian authorities have apologized for taking down a military plane that had lost contact with the Turkish Armed Forces earlier today, Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan said.
The plane was taken down by Syrian forces, an official Turkish source confirmed to Hürriyet Daily News.
The pilots of a crashed Turkish military plane have been rescued by forces, daily Hürriyet reported.
The pilots, who are in good health, were located in the Mediterranean Sea.
http://www.hurriyetdailyn(...)=23802&NewsCatID=341
Nee, want er is geen land van de alliantie aangevallen, alleen een vliegtuig neergeschoten boven het grondgebied van Syrië, waar dat land alle recht toe heeft.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)ish-fighter-jet.html
Dat dus. Ik vraag me alleen af waarom ze zich in godsnaam verontschuldigen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want er is geen land van de alliantie aangevallen, alleen een vliegtuig neergeschoten boven het grondgebied van Syrië, waar dat land alle recht toe heeft.
Jammer, hadden we eindelijk reden om met die kansloze bezuinigingen op defensie te stoppen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want er is geen land van de alliantie aangevallen, alleen een vliegtuig neergeschoten boven het grondgebied van Syrië, waar dat land alle recht toe heeft.
Omdat ze geen zin hebben in escalatie denk ik.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus. Ik vraag me alleen af waarom ze zich in godsnaam verontschuldigen?
Dat vliegtuig had daar in principe niets te zoeken.
Er hoeft niets te escaleren. Dat vliegtuig vliegt daar zonder toestemming. Syrie knalt het uit de lucht.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat ze geen zin hebben in escalatie denk ik.
En dat is geen aanval op een lid?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee dat is een vliegtuig wat zich binnen hun luchtruim bevind en daar geen toestemming voor heeft uit de lucht schieten. Daar hebben ze alle recht toe.quote:
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:40 schreef Wokkel het volgende:
Ik help het toch hopen van niet.quote:
Als we gaan, gaan we allemaal. Laat de nukes maar komen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik help het toch hopen van niet.
Rusland en China gaan daar niet mee akkoord en als Rusland + China het tegen de NATO op moeten nemen zou ik niet zo zeker zijn van een overwinning aan onze zijde
Doen ze nietquote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Rusland en China gaan daar niet mee akkoord en als Rusland + China het tegen de NATO op moeten nemen zou ik niet zo zeker zijn van een overwinning aan onze zijde
Lijkt me ook niet. Een Phantom is een jachtbommenwerper.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:29 schreef popolon het volgende:
Een F-4 Phantom, wat doet die daar nou?Da's nou niet je eerste scout zou je zeggen.
We gaan echt geen WO III opstarten vanwege het neerhalen van een vliegtuigje boven Syrisch grondgebied. Dat lijkt me een beetje overkill.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet. Een Phantom is een jachtbommenwerper.
Overigens nog altijd een van de mooiste vliegtuigen ooit imo
Het was juist wel een verkenner, een RF-4.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:29 schreef popolon het volgende:
Een F-4 Phantom, wat doet die daar nou?Da's nou niet je eerste scout zou je zeggen.
Als je denkt dat de Russen en Chinezen daar een oorlog om starten ben je echt niet goed bij je hoofd.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:20 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Het was juist wel een verkenner, een RF-4.
quote:The F-4 Phantom, a fighter bomber with a pilot and navigator on board, disappeared over the Mediterranean
Als wij (lees: de NATO) Syrië finaal naar de tering schieten bedoel je.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:35 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je denkt dat de Russen en Chinezen daar een oorlog om starten ben je echt niet goed bij je hoofd.
Google translate maakt er geen mooie zinnen van, maar het lijkt er toch echt op dat het een F-4 Phantom is.quote:Search and rescue work as a result of falling F-4E Phantom Mediterranean-type aircraft pilots determined the location of knowledge has been reached
De RF-4E kan niet bewapend worden, al heeft het misschien nog een boordkanon ter verdediging.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:57 schreef popolon het volgende:
Maakt ook niet uit, de Phantom is in de eerste golfoorlog wel als scout gebruikt trouwens. Maar toen zat er vaak nog een andere bedoeling achter: Het laten vallen van die bommen.
Maar in dat turkse artikel staat ook dat ze opzoek zijn naar een R4. Kan ook een google translate faal zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
De RF-4E kan niet bewapend worden, al heeft het misschien nog een boordkanon ter verdediging.
Is ook niet vreemd natuurlijk dat Turkije foto's vanuit de lucht wil maken van de steden in Syrië en vooral de vluchtelingenstromen richting hun land.
Die piloten kwamen in zee terecht, dus zo diep in het land zullen ze niet geweest zijn, als het uberhaupt al boven Syrisch grondgebied was he.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:57 schreef popolon het volgende:
Maakt ook niet uit, de Phantom is in de eerste golfoorlog wel als scout gebruikt trouwens. Maar toen zat er vaak nog een andere bedoeling achter: Het laten vallen van die bommen.
Dat valt wel mee denk ik, toch een belangrijke Amerikaanse bondgenoot, dus die gaan ze niet slecht materiaal verkopen in een dergelijk belangrijk gebied ja.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:33 schreef Hathor het volgende:
Ik snap die poeha niet zo..als je gewoon even wacht vallen Turkse toestellen wel vanzelf uit de lucht.
Amerikanen en bondgenootschappen is een paradox in optima forma, dat weet je nog niet?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat valt wel mee denk ik, toch een belangrijke Amerikaanse bondgenoot, dus die gaan ze niet slecht materiaal verkopen in een dergelijk belangrijk gebied ja.
Gezien de kernwapens die in ons land liggen opgeslagen neem ik toch maar aan dat je ongelijk hebt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Amerikanen en bondgenootschappen is een paradox in optima forma, dat weet je nog niet?
Nee, ook wij zijn colleteral damage.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Gezien de kernwapens die in ons land liggen opgeslagen neem ik toch maar aan dat je ongelijk hebt.
Wat ik zo kan lezen staat er "near the Syrian border", niet "over Syrian territory". Kan natuurlijk zijn dat jij meer weet dan ik, maar "near" zou betekenen dat het nog steeds Turks grondgebied is.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Een Libanese krant veronderstelde dat het boven Syrish grondgebied was en opeens wordt dat hier al per definitie zo aangenomen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:45 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Wat ik zo kan lezen staat er "near the Syrian border", niet "over Syrian territory". Kan natuurlijk zijn dat jij meer weet dan ik, maar "near" zou betekenen dat het nog steeds Turks grondgebied is.
of hoe dan ook, ik ben tipsy, sorry hoor.quote:
Geef 1 goede reden waarom Syrië een Turkse jet boven Turkije zou neerhalen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:45 schreef Floxxx het volgende:
Wat ik zo kan lezen staat er "near the Syrian border", niet "over Syrian territory". Kan natuurlijk zijn dat jij meer weet dan ik, maar "near" zou betekenen dat het nog steeds Turks grondgebied is.
Geef 1 goede reden waarom ze het boven hun eigen grondgebied zouden doen om vervolgens excuses aan te gaan bieden.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:49 schreef Northside het volgende:
[..]
Geef 1 goede reden waarom Syrië een Turkse jet boven Turkije zou neerhalen?
Boven eigen grondgebied erop schieten mag, bijvoorbeeld omdat het ding foto's aan het maken was van dingen die je niet gefotografeerd wil hebben. Er vervolgens je excuses voor aanbieden is om niet de rest van de wereld over je heen te krijgen. Diplomatiek het beste ervan maken zeg maar.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:51 schreef DeParo het volgende:
Geef 1 goede reden waarom ze het boven hun eigen grondgebied zouden doen om vervolgens excuses aan te gaan bieden.
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Geef 1 goede reden waarom ze het boven hun eigen grondgebied zouden doen om vervolgens excuses aan te gaan bieden.
quote:De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zei aanvankelijk dat Syrië zijn excuses had aangeboden, maar kwam daar later op terug. Hij verklaarde dat hij nog niet zeker wist wat er is gebeurd.
bron: Telegraaf.nl
Wat een flutreden presenteer je hadden ze gewoon kunnen zeggen boven eigen grondgebied, wat ik nog steeds niet teruggelezen heb dat het Syrische regime dat zegt, opmerkelijk toch.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Boven eigen grondgebied erop schieten mag, bijvoorbeeld omdat het ding foto's aan het maken was van dingen die je niet gefotografeerd wil hebben. Er vervolgens je excuses voor aanbieden is om niet de rest van de wereld over je heen te krijgen. Diplomatiek het beste ervan maken zeg maar.
Nu jouw reden?
quote:Premier Erdogan toch 'niet zeker' of Syrië achter aanval jet zit
Een Turks gevechtsvliegtuig dat vandaag neerstortte bij Syrië, is mogelijk neergehaald door het Syrische regime. De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zei aanvankelijk dat Syrië zijn excuses had aangeboden, maar kwam daar later op terug. Hij verklaarde dat hij nog niet zeker wist wat er is gebeurd.
De straaljager vloog bij de grens van Turkije en Syrië toen het contact verloren ging. Getuigen uit de Syrische kuststad Latakia zeggen dat het Syrische leger het toestel uit de lucht heeft geschoten. De twee piloten zouden vervolgens zijn opgepakt. Erdogan wilde alleen zeggen dat de militairen nog leven en dat er een reddingsoperatie in de Middellandse Zee aan de gang is.
Turkije was lang een bondgenoot van het Syrische regime. Vorig jaar koos Ankara de kant van de Syrische demonstranten en opstandelingen. Turkije beschermt de rebellen van het Vrije Syrische Leger, die vanuit het bergachtige grensgebied proberen het regime in Damascus te verdrijven. Als de Turkse straaljager inderdaad is neergeschoten door Syrië, kunnen de verhoudingen tussen de buurlanden verder verslechteren.
bron
Dude.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:20 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Syria air defenses down Turkish military plane over Latakia
DEBKAfile Exclusive Report June 22, 2012, 5:27 PM (GMT+02:00) Tags: Turkey Syrian army plane shot down
The Turkish military reported Friday, June 22, that radar and radio contact was lost with a Turkish air force F-4 plane after it took off from Erhac Airport in the eastern province of Malatya while flying over the sea opposite the Turkish-Syrian border. The incident took place not far from the Syrian port of Latakia.
DEBKAfile’s military sources report that Syrian anti air defenses shot the plane down in an ambush calculated to retaliate for the defection of the Syrian Air Force pilot Col. Hassan Maray al-Hamadeh to Jordan a day earlier with his MiG-21 warplane. Officials in Damascus are certain his defection was organized by US and Turkish intelligence.
DamPress and other Syrian news agencies reported at 16:00 local time Friday that two military aircraft infiltrated Syrian airspace over Latakia and broke the sound barrier while flying low in threatening formation. One was hit by Syrian anti-air fire and the second escaped. DamPress speculates that the intruders were either Turkish or Israeli. The Turkish press reported later that a search operation rescued the two pilots of the downed aircraft from the sea. The plane has not been found. Since Thursday, Syria’s entire air fleet has been grounded while its spy agencies screen flight personnel for more potential defectors.
WTF is een dreigende formatie?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:39 schreef iehlaak het volgende:
Volgens het shabby, maar soms toch aardig geïnformeerde, blog Debka zouden de Syrische media hebben aangegeven dat twee vliegtuigen in dreigende formatie hun luchtruim binnendrongen.
http://debka.com/article/(...)y-plane-over-Latakia
[..]
Dan is alles uitgesprokenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Gaat niet gebeuren. Je zou ook kunnen stellen dat die Turkse straaljager met piloot daar niets te zoeken had. Het provocerend vliegen over andermans grondgebied kan men als provocatie aanzien.
Welnee.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:41 schreef DeParo het volgende:
Spannend, zal Turkije nu de oorlog verklaren, het zou toch eens zomaar kunnen.
Uitgesproken of niet, de uiteindelijke vraagstelling of dit als een aanval tegen de NATO gezien kan worden en of er nu sprake is van een oorlogsverklaring tegen de andere leden is nihil te noemen. Het bieden van verontschuldigingen is voldoende, daarnaast zullen de leden met een vetorecht een oorlog op grond van dit incident niet toestaan. Leuk hoor je sensatiequote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dan is alles uitgesproken![]()
maar niet heus natuurlijk.
Natuurlijk wel.quote:
Geen sensatie, gewoon realistisch, Turkije heeft geen steun in de vorm van NAVO-troepen nodig.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Uitgesproken of niet, de uiteindelijke vraagstelling of dit als een aanval tegen de NATO gezien kan worden en of er nu sprake is van een oorlogsverklaring tegen de andere leden is nihil te noemen. Het bieden van verontschuldigingen is voldoende, daarnaast zullen de leden met een vetorecht een oorlog op grond van dit incident niet toestaan. Leuk hoor je sensatie, maar zo werkt het niet.
In de NATO hebben alle leden vetorecht. Er worden besluiten genomen middels consensus. Dit houdt in dat iedereen het ermee eens moet zijn voordat het doorgang vindt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Uitgesproken of niet, de uiteindelijke vraagstelling of dit als een aanval tegen de NATO gezien kan worden en of er nu sprake is van een oorlogsverklaring tegen de andere leden is nihil te noemen. Het bieden van verontschuldigingen is voldoende, daarnaast zullen de leden met een vetorecht een oorlog op grond van dit incident niet toestaan. Leuk hoor je sensatie, maar zo werkt het niet.
Turkije heeft dat inderdaad niet nodig, maar daar ging de discussie dan ook niet om.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:51 schreef DeParo het volgende:
Geen sensatie, gewoon realistisch, Turkije heeft geen steun in de vorm van NAVO-troepen nodig.
Nou ja, ze zouden het misschien kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:55 schreef Nemephis het volgende:
Turkije mag blij zijn dat ze van die museumtoestellen af worden geholpen, bij wijze van spreken.
Aan Syrie.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nou ja, ze zouden het misschien kunnen verkopen.
Turkije heeft in ieder geval een excuus om over te gaan tot een aanval, laten we wel zijn, het noorden bezetten zorgen dat er geen vijandig regime aan de macht komt en de meest felle strijd aan de opstandelingen zelf over laten, beetje de situatie versnellen, waarom niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Turkije heeft dat inderdaad niet nodig, maar dat was dan ook niet het gespreksonderwerp.
Omdat de regering van Syrie, itt tot wat je in de Media ziet, goedwillend is en geen problemen wil.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus. Ik vraag me alleen af waarom ze zich in godsnaam verontschuldigen?
Dat vliegtuig had daar in principe niets te zoeken.
F4 Phantom is jaren 60 materiaal.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:56 schreef johnson555 het volgende:
Grappige hoe sommige van ons hier de straaljagers van Turkije kleineren, terwijl we zelf amper Defensie-materiaal kunnen betalen![]()
Overigens lijkt mij dat ze gwn aan het oefenen waren
Ben je zelf een Turk ofzo, dat je van die oogkleppen ophebt?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:56 schreef DeParo het volgende:
Turkije heeft in ieder geval een excuus om over te gaan tot een aanval, laten we wel zijn, het noorden bezetten zorgen dat er geen vijandig regime aan de macht komt en de meest felle strijd aan de opstandelingen zelf over laten, beetje de situatie versnellen, waarom niet.
Onze F16's zijn tenminste jaren 70 spulquote:
Lol nee.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:04 schreef Northside het volgende:
[..]
Ben je zelf een Turk ofzo, dat je van die oogkleppen ophebt?
Tsk. Het huidige regime was Turkije ook niet vijandig gezind, hoor - integendeel, het was altijd een bondgenoot, ondanks het feit dat Turkije al tijden een deel van Noord-Syrië bezet (provincie Iskanderoun/Hatay). Turkije heeft Syrië zelf van zich vervreemd. De Turken moeten maar begrijpen dat je niet zomaar andermans luchtruim kunt binnenvliegen, zeker niet gezien de situatie in Syrië op dit moment.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Turkije heeft in ieder geval een excuus om over te gaan tot een aanval, laten we wel zijn, het noorden bezetten zorgen dat er geen vijandig regime aan de macht komt en de meest felle strijd aan de opstandelingen zelf over laten, beetje de situatie versnellen, waarom niet.
Och. Alsof het nu allemaal peace en vree is in Syrie. Er is al maanden een burgeroorlog aan de gang.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:56 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Tsk. Het huidige regime was Turkije ook niet vijandig gezind, hoor - integendeel, het was altijd een bondgenoot, ondanks het feit dat Turkije al tijden een deel van Noord-Syrië bezet (provincie Iskanderoun/Hatay). Turkije heeft Syrië zelf van zich vervreemd. De Turken moeten maar begrijpen dat je niet zomaar andermans luchtruim kunt binnenvliegen, zeker niet gezien de situatie in Syrië op dit moment.
Turkije, Frankrijk de VS en hun hond Nederland willen Syrië in de ellende storten met hun 'machtsoverdracht'. Wat een bullshit. De val van Assad zal leiden tot een machtsvacuüm en daarmee tot een burgeroorlog zoals in Irak of in het Libanon van de jaren '80, dat lijdt geen twijfel. We hebben er al een voorproefje van gezien in Libanon (sektarische gevechten in Tripoli en Beirut) en in Houla. Als de VS en consorten hun zin krijgen is de chaos die zal voortkomen uit hun domheid geheel aan henzelf te wijten.
Ik denk dat China en Rusland het ook helemaal geen probleem zullen vinden als Turkije even Syrië binnenvalt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:56 schreef DeParo het volgende:
En zonder steun van het westen was die ook al lang voorbij geweest.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Och. Alsof het nu allemaal peace en vree is in Syrie. Er is al maanden een burgeroorlog opstand aan de gang.
Ik denk dat Turkije een NATO partner is en dat China en Rusland dat donders goed weten.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:24 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik denk dat China en Rusland het ook helemaal geen probleem zullen vinden als Turkije even Syrië binnenvalt.
Dat denk ik dus niet. Er is daar zo veel aan de hand, wat al tig jaren vantevoren 'broeide', dat los je niet zo 1-2-3 op.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:25 schreef Northside het volgende:
[..]
En zonder steun van het westen was die ook al lang voorbij geweest.
Ze hebben het anders lang uitgehouden zonder steun van het Westen. Pas dit jaar komt er heel langzaam schot in.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:25 schreef Northside het volgende:
[..]
En zonder steun van het westen was die ook al lang voorbij geweest.
Ja, dus? Rusland sluit bijvoorbeeld de gas-pijpleiding af en China exporteert niet meer naar Turkije. Er zijn andere manieren om je ongenoegen kenbaar te maken dan de militaire hoor.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat Turkije een NATO partner is en dat China en Rusland dat donders goed weten.
Als Assad z'n gang had kunnen gaan, zonder bemoeienis van het westen, dan was het volgens mij heel anders gelopen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat denk ik dus niet. Er is daar zo veel aan de hand, wat al tig jaren vantevoren 'broeide', dat los je niet zo 1-2-3 op.
Hij heeft heel lang zijn gang kunnen gaan.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Als Assad z'n gang had kunnen gaan, zonder bemoeienis van het westen, dan was het volgens mij heel anders gelopen.
En iedereen was tevreden.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij heeft heel lang zijn gang kunnen gaan.
Ja, de opmaat is er inderdaad al. Dat zegt toch genoeg? Assad zal moeten aanblijven.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Och. Alsof het nu allemaal peace en vree is in Syrie. Er is al maanden een burgeroorlog aan de gang.
Het gaat decennia duren voor de sektarische verdeeldheid in Syrië afneemt en de potentie tot gewapend sektarisch conflict verdwijnt, als dat überhaupt al gaat gebeuren. Tot die tijd is het bijzonder onverstandig om zomaar regimes te verdrijven en machtsvacuüms te creëren waarin iedereen elkaar naar goeddunken iets kan aandoen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Er is daar zo veel aan de hand, wat al tig jaren vantevoren 'broeide', dat los je niet zo 1-2-3 op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |