Turkije heeft dat inderdaad niet nodig, maar daar ging de discussie dan ook niet om.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:51 schreef DeParo het volgende:
Geen sensatie, gewoon realistisch, Turkije heeft geen steun in de vorm van NAVO-troepen nodig.
Nou ja, ze zouden het misschien kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:55 schreef Nemephis het volgende:
Turkije mag blij zijn dat ze van die museumtoestellen af worden geholpen, bij wijze van spreken.
Aan Syrie.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nou ja, ze zouden het misschien kunnen verkopen.
Turkije heeft in ieder geval een excuus om over te gaan tot een aanval, laten we wel zijn, het noorden bezetten zorgen dat er geen vijandig regime aan de macht komt en de meest felle strijd aan de opstandelingen zelf over laten, beetje de situatie versnellen, waarom niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Turkije heeft dat inderdaad niet nodig, maar dat was dan ook niet het gespreksonderwerp.
Omdat de regering van Syrie, itt tot wat je in de Media ziet, goedwillend is en geen problemen wil.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus. Ik vraag me alleen af waarom ze zich in godsnaam verontschuldigen?
Dat vliegtuig had daar in principe niets te zoeken.
F4 Phantom is jaren 60 materiaal.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:56 schreef johnson555 het volgende:
Grappige hoe sommige van ons hier de straaljagers van Turkije kleineren, terwijl we zelf amper Defensie-materiaal kunnen betalen![]()
Overigens lijkt mij dat ze gwn aan het oefenen waren
Ben je zelf een Turk ofzo, dat je van die oogkleppen ophebt?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:56 schreef DeParo het volgende:
Turkije heeft in ieder geval een excuus om over te gaan tot een aanval, laten we wel zijn, het noorden bezetten zorgen dat er geen vijandig regime aan de macht komt en de meest felle strijd aan de opstandelingen zelf over laten, beetje de situatie versnellen, waarom niet.
Onze F16's zijn tenminste jaren 70 spulquote:
Lol nee.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:04 schreef Northside het volgende:
[..]
Ben je zelf een Turk ofzo, dat je van die oogkleppen ophebt?
Tsk. Het huidige regime was Turkije ook niet vijandig gezind, hoor - integendeel, het was altijd een bondgenoot, ondanks het feit dat Turkije al tijden een deel van Noord-Syrië bezet (provincie Iskanderoun/Hatay). Turkije heeft Syrië zelf van zich vervreemd. De Turken moeten maar begrijpen dat je niet zomaar andermans luchtruim kunt binnenvliegen, zeker niet gezien de situatie in Syrië op dit moment.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Turkije heeft in ieder geval een excuus om over te gaan tot een aanval, laten we wel zijn, het noorden bezetten zorgen dat er geen vijandig regime aan de macht komt en de meest felle strijd aan de opstandelingen zelf over laten, beetje de situatie versnellen, waarom niet.
Och. Alsof het nu allemaal peace en vree is in Syrie. Er is al maanden een burgeroorlog aan de gang.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:56 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Tsk. Het huidige regime was Turkije ook niet vijandig gezind, hoor - integendeel, het was altijd een bondgenoot, ondanks het feit dat Turkije al tijden een deel van Noord-Syrië bezet (provincie Iskanderoun/Hatay). Turkije heeft Syrië zelf van zich vervreemd. De Turken moeten maar begrijpen dat je niet zomaar andermans luchtruim kunt binnenvliegen, zeker niet gezien de situatie in Syrië op dit moment.
Turkije, Frankrijk de VS en hun hond Nederland willen Syrië in de ellende storten met hun 'machtsoverdracht'. Wat een bullshit. De val van Assad zal leiden tot een machtsvacuüm en daarmee tot een burgeroorlog zoals in Irak of in het Libanon van de jaren '80, dat lijdt geen twijfel. We hebben er al een voorproefje van gezien in Libanon (sektarische gevechten in Tripoli en Beirut) en in Houla. Als de VS en consorten hun zin krijgen is de chaos die zal voortkomen uit hun domheid geheel aan henzelf te wijten.
Ik denk dat China en Rusland het ook helemaal geen probleem zullen vinden als Turkije even Syrië binnenvalt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:56 schreef DeParo het volgende:
En zonder steun van het westen was die ook al lang voorbij geweest.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Och. Alsof het nu allemaal peace en vree is in Syrie. Er is al maanden een burgeroorlog opstand aan de gang.
Ik denk dat Turkije een NATO partner is en dat China en Rusland dat donders goed weten.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:24 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik denk dat China en Rusland het ook helemaal geen probleem zullen vinden als Turkije even Syrië binnenvalt.
Dat denk ik dus niet. Er is daar zo veel aan de hand, wat al tig jaren vantevoren 'broeide', dat los je niet zo 1-2-3 op.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:25 schreef Northside het volgende:
[..]
En zonder steun van het westen was die ook al lang voorbij geweest.
Ze hebben het anders lang uitgehouden zonder steun van het Westen. Pas dit jaar komt er heel langzaam schot in.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:25 schreef Northside het volgende:
[..]
En zonder steun van het westen was die ook al lang voorbij geweest.
Ja, dus? Rusland sluit bijvoorbeeld de gas-pijpleiding af en China exporteert niet meer naar Turkije. Er zijn andere manieren om je ongenoegen kenbaar te maken dan de militaire hoor.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat Turkije een NATO partner is en dat China en Rusland dat donders goed weten.
Als Assad z'n gang had kunnen gaan, zonder bemoeienis van het westen, dan was het volgens mij heel anders gelopen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat denk ik dus niet. Er is daar zo veel aan de hand, wat al tig jaren vantevoren 'broeide', dat los je niet zo 1-2-3 op.
Hij heeft heel lang zijn gang kunnen gaan.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Als Assad z'n gang had kunnen gaan, zonder bemoeienis van het westen, dan was het volgens mij heel anders gelopen.
En iedereen was tevreden.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij heeft heel lang zijn gang kunnen gaan.
Ja, de opmaat is er inderdaad al. Dat zegt toch genoeg? Assad zal moeten aanblijven.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Och. Alsof het nu allemaal peace en vree is in Syrie. Er is al maanden een burgeroorlog aan de gang.
Het gaat decennia duren voor de sektarische verdeeldheid in Syrië afneemt en de potentie tot gewapend sektarisch conflict verdwijnt, als dat überhaupt al gaat gebeuren. Tot die tijd is het bijzonder onverstandig om zomaar regimes te verdrijven en machtsvacuüms te creëren waarin iedereen elkaar naar goeddunken iets kan aandoen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Er is daar zo veel aan de hand, wat al tig jaren vantevoren 'broeide', dat los je niet zo 1-2-3 op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |