Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
header (c) lompehork Voor de echte lijstjesfetisjist elke dag een nieuw lijstje. Aan het begin van de volgende dag worden de lijstjes geteld (5 punten voor de nummer één, 4 voor de nummer twee, etc.) degene die het lijstje geteld heeft geeft het onderwerp voor een nieuw lijstje aan.
Vorige topics:
Top 5 van de dag met daarin : Radiohead, Wilco, Sonic Youth, Muse, Pink Floyd, Debuutalbums, Lilly Allen en Belgische platen Top 5 van de dag #2 met daarin The Kinks , The Nits , Jaren 60 Jazz , Bob Dylan, therapy? en Joy Division Top 5 van de dag #3 met daarin Openingtracks, white stripes, franstalig, leonard cohen, punk rock, dire straits, happy hardcore, fleedwood mac. Top 5 van de dag #4 Met daarin Beste Gitarist, Nederlandse band, The Doors, Nirvana, Dance uit de 90s, R.E.M., James Bond theme songs, Beste Poppodium, Beste livealbum & NBB Top 5 van de dag #5 Met daarin Tom waits, Damon Alburn, Engelse bands, pet shop boys, duitstalig, guilty pleasures, Koning/koningin liedjes, mooiste zangeres/bandlid Top 5 van de dag #6 Met daarin Nederlandstalig, U2, Elvis Presley, 'nummers langer dan 7 min', Beastie Boys, '90s alternatieve dansvloer nummers'
Uitslag Live Hits 8-05-2012
1. Cheap Trick - I want you to want me. 33 2. Talking Heads - Slippery people 19 3. The Kinks - Lola 15 4. U2 - I will follow. 13 5. Peter Frampton - Show me the way 11
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitslag Neil Young: 9-05-2012
1. Like a hurricane 46 2. Heart Of Gold 25 3. Cortez the killer 21 4. Down By The River 17 5. Old Man 14 =. Cowgirl In The Sand 14
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitslag CCR 10-05-2012
01 Fortunate Son! - 45 02 Have You Ever Seen The Rain - 43 03 I Put A Spell On You - 35 04 Bad Moon Rising - 33 05 Who'll Stop The Rain - 31
SPOILER
Uitslag songs van 2012: 11-05-2012
1. Alabama Shakes - Hold On (12 punten) 2. Anathema - The beginning and the end (9 punten) 3. Django Django - Default (8 punten) 4. Patrick Watson - Into Giants (8 punten) 5. Of Monsters And Men - Little Talks (7 punten)
Eindlijst dierennamen: 12-05-2012
1. The Beatles (29) 2. Arctic Monkeys (21) 3. Fleet Foxes (20) 4. Gorillaz (16) 5. Porcupine Tree (12)
Uitslag Moeders in titels: 13-05-2012
1. John Lennon - Mother 22 2. Pink Floyd - Mother 21 3. Genesis - Mama 16 4. Bill Withers - Grandma's Hands 11 =. Danzig - Mother 11
De andere liedjes met meer dan 5 punten:
SPOILER
[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 14-05-2012 15:58:56 ]
[ Bericht 38% gewijzigd door robdriessen op 08-05-2012 13:46:17 ]
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig. When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
ARGH! Hoe kon ik die vergeten? Even kijken of ik mijn lijstje nog kan editen in een gesloten topic....
Edit: nee dus...
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig. When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
ik zou die graag vergeten staat bij mij erg hoog in meest irritante top 40 nummers. die live versie dus he, die oehoe versie.
De gustibus non est disputandum
1. Queen ft. George Michael - Somebody to love 2. Joe Jackson - Is she really going out with him 3. Kinks - Lola 4. Cheap Trick - I want you to want me 5. Bob Marley - No woman no cry
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld. Don't you see going to heaven is just in the thought that you might? As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
2. Joe Jackson - Is she really going out with him?
Brrrrr
quote:
4. U2 - dinges, die ene. Bij die rots. Dat Bono met die vlag staat te zwaaien.
Alleen de video was live er was geen livesingle van Sunday Bloody Sunday
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Goed, de vorige top 5 van nbdbd dus niet meetellen en deze wel
1 Talking Heads - Slippery people 2 Cheap Trick - I want you to want me 3 U2 - I will follow 4 Bob Marley & the Wailers - Stir it up 5 Peter Frampton - Show me the way
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op dinsdag 8 mei 2012 13:39 schreef Ulx het volgende: 1. Talking Heads - Slippery People 2. Joe Jackson - Is she really going out with him? 3. Kinks - Lola 4. U2 - dinges, die ene. Bij die rots. Dat Bono met die vlag staat te zwaaien. 5. Peter Frampton - Show me the way
De livesingle van I will follow was ook niet van UABRS, maar van een Countdown live-optreden
En laten we die golden oldie van de Hermes House Band niet vergeten
Ik had wel gedurfd 'm te noemen... als ik 'm in m'n top 5 had staan. Maar dat staat ie (bij lange na) niet
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld. Don't you see going to heaven is just in the thought that you might? As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
01 the Specials - Too much too young 02 Talking Heads - Slippery People 03 Rare Earth - Get ready 04 Cheap Trick - I want you to want me 05 U2 - i will follow
Twijfelde nog over UB40 - Food for thought en Depeche Mode's Just can't get enough
Je hebt ook nog 'War' of 'Fire' van Bruce of de Encores EP van Dire Straits of Like the Way I Do van Melissa Etheridge of Limburg van Rowwen Heze of Goin' to a Go Go van the Stones, Nooduitgang van het Goede Doel, Wat zou je doen van Blof, Are you lonesome tonight (met lach) van Elvis en Mexico van de Zangeres zonder Naam.
Op dinsdag 8 mei 2012 16:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende: Je hebt ook nog 'War' of 'Fire' van Bruce of de Encores EP van Dire Straits of Like the Way I Do van Melissa Etheridge of Limburg van Rowwen Heze of Goin' to a Go Go van the Stones, Nooduitgang van het Goede Doel, Wat zou je doen van Blof, Are you lonesome tonight (met lach) van Elvis en Mexico van de Zangeres zonder Naam.
En (bijna?) alle hits afkomstig van MTV Unplugged CD's....
En (bijna?) alle hits afkomstig van MTV Unplugged CD's....
Oftewel Nirvana - About a girl, Mariah Carey - I'll be there en Eric Clapton - Layla. Dat was t wel zo'n beetje, denk ik.
Tonight van David Bowie en Tina Turner was ook live.
The Load Out/Stay, in de top 2000 het populairste livenummer, is nog niet genoemd.
Terecht, want geen single en dus al helemaal geen hit
Oftewel Nirvana - About a girl, Mariah Carey - I'll be there en Eric Clapton - Layla. Dat was t wel zo'n beetje, denk ik.
The Corrs met Radio ook. En ik kom net tot de ontdekking dat Alanis' "That I Would Be Good" nooit verder is gekomen dan #3 in de tipparade
Terecht, want geen single en dus al helemaal geen hit
Zat ik ook aan te denken, wegens topnummer Alleen is ie nooit op single uitgebracht inderdaad.
1. Zangeres Zonder Naam - Mexico (live) (1986) 2. Rowwen Hèze & het Metropole Orkest - Limburg (live) (1996) 3. Eric Clapton - Tears In Heaven (live) (1993) 4. Melissa Etheridge - Like The Way I Do (live) (1993) 5. Peter Koelewijn & zijn Rockets - Kom Van Dat Dak Af (live) (1981)
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende: Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
Je nummer 3 heeft nooit de Top40 gehaald. En dat ging juist zo goed tot nu toe
Koelewijn had ook nog een live hit met Klap met je handen, stamp met je voeten oid herinner ik me nu.
1 Cheap Trick - I want you to want me 2 Status Quo - Roll over lay down 3 Talking Heads - Slippery people 4 UB 40 - Love is all is allright 5 The Kinks - Lola
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende: Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
Ah ok! Dan laat de top40 database ons even in de steek.
Nou, ik denk dat dit 'm maar moet worden. Geloof dat ik die van U2 eigenlijk niet eens ken in de live versie.
1. Melissa Etheridge - Like the Way I Do 2. The Specials - Too Much Too Young 3. Cheap Trick - I Want You to Want Me 4. Talking Heads - Slippery People 5. Bruce Springsteen - War
[ Bericht 14% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 08-05-2012 19:22:29 ]
1 Cheap Trick - I want you to want me 2 Nits - Adieu sweet bahnhof 3 Status Quo - Roll over lay down 4 Bob Marley & the Wailers - Stir it up 5 The Kinks - Lola
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
1. Cheap Trick - I want you to want me. 33 2. Talking Heads - Slippery people 19 3. The Kinks - Lola 15 4. U2 - I will follow. 13 5. Peter Frampton - Show me the way 11
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor vandaag: Neil Young!
[ Bericht 10% gewijzigd door Norrage op 09-05-2012 10:06:13 ]
Oh God, Eddie Keur..... Ik ben ooit nog kandidaat geweest in een studentenquiz op TV, met Eddie als presentator en Fred Emmer als 'stem'. Toch 1000 gulden aan overgehouden
1. Cheap Trick - I want you to want me. 33 2. Talking Heads - Slippery people 19 3. U2 - I will follow. 13 4. Peter Frampton - Show me the way 11 5. Queen ft. George Michael - Somebody to love 10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor vandaag: Neil Young!
Norrage, ik had Kyteman - Sorry op de eerste plek, maar zie hem niet met 5 punten in de lijst. Ik wil erkenning voor Colin!
1. Like a hurricane (weld versie) 2. Cortez the killer 3. Hey Hey, My My (into the black) 4. Keep on rocking a free world 5. Computer Cowboy (gewoon omdat 'Trans' )
(zoals jullie merken ben ik meer van neil young & Crazy Horse)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani) My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Oh God, Eddie Keur..... Ik ben ooit nog kandidaat geweest in een studentenquiz op TV, met Eddie als presentator en Fred Emmer als 'stem'. Toch 1000 gulden aan overgehouden
Ik vond hem vroeger geweldig als presentator op de radio van de Miniparade. Erg veel gave muziek leren kennen in dat programma ook trouwens.
ja de man heeft gewoon te veel moois gemaakt, niet aan te beginnen eigenlijk. Ik draai rust never sleeps en weld gewoon het vaakst vandaar dat daar de meeste nummers van mij uit komen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani) My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage Water: ijskoud de hardste - Gehenna
1. Cortez the Killer 2. Heart of Gold 3. Down By The River 4. My My. Hey hey (Out Of The Blue) (toch beter dan Into The Black, vinnik ) 5. Words (Between the Lines of Age)
4. My My. Hey hey (Out Of The Blue) (toch beter dan Into The Black, vinnik )
Oh kut dan moet ik ze toch nog een keer heel goed allebei luisteren, ze zijn vrij inwisselbaar imo.
Mjah de ene is elektrisch, de andere is akoestisch. Lijkt me wel een behoorlijk verschil. Maar allebei erg fijn!
Ah dan heb ik de goede gedaan want alleen into the black staat op Weld
1 Like a hurricane 2 Broken arrow 3 Cinnamon girl 4 Heart of gold 5 The Loner
1. Rocking in the free world 2. Like a hurricane 3. Harvest Moon 4. The Needle And The Damage Done 5. Heart of Gold
Op woensdag 9 mei 2012 15:15 schreef Ulx het volgende: TRANS en Re-Ac-Tor zijn wel ondervertegenwoordigd in de lijstjes. .
Vandaar dat ik een trans nummer op 5 heb
Op woensdag 9 mei 2012 19:18 schreef methodmich het volgende: Ome Nelis, eindelijk! Die staat op het lijstje waar ik stiekem al dag top vijven voor aan het verzinnen was.
Dus deze gaat snel:
1 I Believe In You 2 Harvest 3 Like A Hurricane 4 Birds 5 Mellow My Mind
Mooi om te zien dat die laatste al meerdere keren is genoemd ook.
I've been down the road and I've come back Lonesome whistle on the railroad track Ain't got nothing on those feelings that I had.
Op woensdag 9 mei 2012 19:38 schreef methodmich het volgende: En dat ie het eigenlijk helemaal niet haalt qua hoogte, maar je stelt je de omstandigheden voor waarin hij het zingt en het gaat door merg en been.
Maar dat is natuurlijk überhaupt Tonight's the Night in zijn geheel; die plaat gaat zo onder je huid zitten. Prachtig.
1. Like a hurricane 46 2. Heart Of Gold 25 3. Cortez the killer 21 4. Down By The River 17 5. Old Man 14 =. Cowgirl In The Sand 14
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overduidelijke winnaar
De volgende: Creedence Clearwater Revival Game on!
1 Run through the jungle 2 Green River 3. Fight Fire (OK, The Golliwogs, maar da's dezelfde band, alleen een andere naam) 4 Suzy Q. 5 Down on the corner
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Hm, CCR staat wel op mijn lijst van 'ooit eens in verdiepen'. Vanavond dan maar eens werk van maken Ik ken wel een aantal gave covers van hun nummers trouwens
1. Up around the bend 2. Fortunate Son 3. Run through the jungle 4. Looking out my back door 5. Travelin' band
1. suzy q 2. who'll stop the rain 3. have you ever seen the rain 4. Bad moon rising 5. Travelin' band
1 Long as I can see the light 2 Fortunate son 3 Born on the Bayou 4 Hey tonight 5 Lookin' out my back door
01 I Put A Spell On You 02 Down On The Corner 03 Suzie Q 04 Bad Moon Rising 05 Have You Ever Seen The Rain?
Op donderdag 10 mei 2012 13:32 schreef robdriessen het volgende: 01 I Put A Spell On You 02 Down On The Corner 03 Suzie Q 04 Bad Moon Rising 05 Have You Ever Seen The Rain?
Goede #1! Staat bij mij een paar kilometer boven de rest. Ik vind het verder stiekem maar erg eentonige saaie, niet spannende muziek, maar dit nummer
Goede #1! Staat bij mij een paar kilometer boven de rest. Ik vind het verder stiekem maar erg eentonige saaie, niet spannende muziek, maar dit nummer
Ik hou van dat soort broeierige nummers. Waar het zweet en de seks van af druipt. Luister ook maar eens naar Nina Simone's "Do I Move You?" of (wat moderner) "The Seed" van The Roots. Geil.
Haal dat 'As' toch eens weg voor Long as I can see the light, mensen. Dat gaat nog punten kosten
Je weet het toch? En aangezien jij morgen toch gaat tellen...
Lijkt er niet op. Zal ergens in mijn top 5-10 staan, vermoed ik
01 Fortunate Son! - 45 02 Have You Ever Seen The Rain - 43 03 I Put A Spell On You - 35 04 Bad Moon Rising - 33 05 Who'll Stop The Rain - 31
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan nu..... eens kijken of jullie de actualiteit nog een beetje volgen.
Jouw top 5 songs van 2012 tot nu toe! (dus dit jaar uitgebracht)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan nu..... eens kijken of jullie de actualiteit nog een beetje volgen.
Jouw top 5 songs van 2012 tot nu toe! (dus dit jaar uitgebracht)
Oeh, jaarlijstje...voorlopig
0. Bruce Springsteen - Land of Hope and Dreams 1. Anais Mitchell - Young Man In America 2. Shearwater - You As You Were 3. Patrick Watson - Into Giants 4. Mensenkinderen - De Film van Vandaag 5. Damien Jurado - Nothing is the News
De nummer 0 telt eigenlijk niet mee, want dat nummer bestond natuurlijk al lang. Maar anders is dit al zo ongeveer het beste nummer allertijden (als er niet nog heel veel andere beste nummers aller tijden zouden zijn van Bruce)
Correct. Aangezien het jaar pas vier maanden en een beetje oud is, doen we niet aan hitlijst-beperkingen. Dat, en ik ben gewoon benieuwd naar jullie nieuwe ontdekkingen
[..] De nummer 0 telt eigenlijk niet mee, want dat nummer bestond natuurlijk al lang. Maar anders is dit al zo ongeveer het beste nummer allertijden (als er niet nog heel veel andere beste nummers aller tijden zouden zijn van Bruce)
SPOILER: Iets voor jou?
1. Crippled Black Phoenix - The Heart of Every Country 2. Cloud Nothings - Wasted Days 3. Burial - Loner 4. Storm Corrosion - Ljudet Innan 5. Killing Joke - In Cythera
0. Bruce Springsteen - Land of Hope and Dreams 1. Anais Mitchell - Young Man In America 2. Shearwater - You As You Were 3. Patrick Watson - Into Giants 4. Mensenkinderen - De Film van Vandaag 5. Damien Jurado - Nothing is the News
De nummer 0 telt eigenlijk niet mee, want dat nummer bestond natuurlijk al lang. Maar anders is dit al zo ongeveer het beste nummer allertijden (als er niet nog heel veel andere beste nummers aller tijden zouden zijn van Bruce)
Dat zeg je inderdaad over alle nummers van Bruce.
Maar van mag hij meegeteld worden, het is de eerste keer dat hij officieel op een album staat toch?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Maar van mag hij meegeteld worden, het is de eerste keer dat hij officieel op een album staat toch?
Tsja mijn top 100 nummers allertijden zou in de top 10 uit louter Bruce nummers bestaan, als ik die top 100 volledig eerlijk zou invullen (maar ik doe 1 per artiest )
1. Django Django - Default 2. Alabama Shakes - Hold On 3. Cold Specks - Holland 4. Bart Constant - Do Better (animals make me angry) 5. First Aid Kit - Emmylou
1. Sigur Rós - Varúð (moet nog uitgebracht worden ) 2. Birth of Joy - Devil's Paradise 3. BADBADNOTGOOD - Earl (feat. Leland Whitty) 4. Kapitan Korsakov - Cancer 5. Meshuggah - Behind the Sun
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik wou linkjes maken van de clipjes, maar dat kan niet?
[ Bericht 9% gewijzigd door Gehenna op 11-05-2012 11:10:07 ]
Ken wel bijna alle nummers die langs zijn gekomen en zijn zeker goede Ik ken ondertussen gewoon al teveel nummers....had zo al een top 50 van dit jaar kunnen maken Misschien is een album top 5 beter. Die zijn sowieso nog niet langs geweest in deze topicreeks, het gaat steeds alleen maar over nummers (of poppodia en geile zangeressen)
1. Patrick Watson - Into Giants 2. Great Lake Swimmers - New Wild Everywhere 3. Arctic Monkeys - R U Mine 4. Santigold - Disperate Youth 5. Jack White - Sixteen Saltlines
(Ik heb mij maar even beperkt tot singles, anders is het helemaal onmogelijk..)
1. Anathema - Untouchable part 1 2. Anathema - The beginning and the end 3. Anneke van Giersbergen - Stay 4. Van Halen - Stay frosty 5. Flying Colors - Infinite fire
[ Bericht 4% gewijzigd door Aikara op 11-05-2012 11:08:44 ]
01 anathema - the beginning and the end 02 squarepusher - darksteering 03 shearwater - run the banner down 04 high on fire - warhorn 05 death grips - i've seen footage
Die youtube lijstjes maken het tellen wel echt onmogelijk (nouja, onnodig ingewikkeld), kan niet iedereen ook gewoon een 1,2,3,4,5, lijstje zonder de plaatjes eronder zetten?
Op vrijdag 11 mei 2012 11:05 schreef Norrage het volgende: Die youtube lijstjes maken het tellen wel echt onmogelijk (nouja, onnodig ingewikkeld), kan niet iedereen ook gewoon een 1,2,3,4,5, lijstje zonder de plaatjes eronder zetten?
1.Lamb of God - Ghost Walking 2.Tenacious D - Rize of the Fenix 3.Enter Shikari - Sssnakepit 4.Marilyn Manson - Slow-Mo-Tion 5.Linkin Park - Burn It Down
Nou, zoiets... zoveel mogelijk singles gekozen. Stefany June's liedje is eigenlijk al van vorig jaar maar dit jaar op single uitgekomen, mocht ze gediskwalificeerd worden dan een alternatieve nummer 5 . 3 van de 6 trouwens nederlandse producten. Eigenlijk 4 want Stefany woont tegenwoordig ook in Nederland.
1. Stefany June - Dibadi 2. Space Siren - Oh My God, Someone Killed Kelly 3. Best Coast - The Only Place 4. The Kik - Simone 5. School of Seven Bells - Lafaye (6. Hadewych Minis - Invite You)
SPOILER
1 Alabama Shakes - Hold on 2 Nick Waterhouse - Is that clear 3 Django Django - Default 4 Lisa Hannigan - What'll I do 5 Howler - Pythagorean fearem
Ik ben totaal niet up to date, dus ik sla ff over.
1. Michael Kiwanuka - Home Again 2. Bruce Springsteen - We Take Care Of Our own 3. Alabama Shakes - Hold On 4. Of Monsters And Men - Little Talks 5. Paul McCartney - My Valentine
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
1. Langhorne Slim & The Law - The Way we move 2. Dar Williams - Summer Child 3. The Magnetic North - Bay of Skaill 4. Andrew Bird - Give it Away 5. Peasant - The Flask
SPOILER
01 Of Monsters and Men - Little Talks 02 Bombay Show Pig - Start / Rewind 03 Will And The People - Lion In The Morning Sun 04 Gregory Porter - Be Good (Lion's Song) 05 Kraantje Pappie - Waar Is Kraan?
Folkpop, Indie, Ska, Jazz en Nederhop. Wat een zooitje
1. Alabama Shakes - Hold On (12 punten) 2. Anathema - The beginning and the end (9 punten) 3. Django Django - Default (8 punten) 4. Patrick Watson - Into Giants (8 punten) 5. Of Monsters And Men - Little Talks (7 punten)
Deze vijf zijn trouwens de enige nummers die 2x of vaker zijn genoemd (alleen Alabama Shakes is 3x genoemd).
Vandaag weer eens een vreemde? Favoriete bands met een dierennaam Niet favoriete naam dus, maar de muziek die ze maken moet je favoriet zijn, mits de bandnaam maar iets met dieren te maken heeft. Bijvoorbeeld: The Beatles Ideeen: klik & klik
1. Wolfmother 2. The Beatles 3. Fish 4. T-Rex 5. The Yardbirds -Edit- gewijzigd ten faveure van #3
[ Bericht 22% gewijzigd door spijkerbroek op 12-05-2012 21:55:35 ]
Beatles gepasseerd omdat die toch wel gaan winnen.
1 Echo & the Bunnymen 2 T.Rex 3 Dinosaur jr 4 Gorillaz 5 Doves
Vergeet Öyster en Gorillaz niet. En een vissegraat is ook hardly een dier, he.
Het is zaterdagochtend, gun ons een niveauloze discussie
Maar goed, ontopic; laten we niet te kritisch zijn op de spelling van "dieren" en of het wel "dieren" zijn of niet. Ik wilde zelf nog Lambchop toevoegen in mijn lijstje, maar ja, dat is een dood dier
Het lijkt me aan kciR om te beslissen of "afgeleide" namen (bv beatles en byrds) toegestaan zijn. Ik heb er geen probleem mee, mits de naam enigszins op de dierennaam lijkt. (Bob Marley and) the Wailers als in "whale" vind ik dan weer erg vergezocht, vooral omdat "to wail" gewoon jammeren betekent.
Op zaterdag 12 mei 2012 11:46 schreef Bookie65 het volgende: Ik ben om. Het zijn bedoelde spelfouten. Van the Byrds wist ik dat niet, maar nav The Beatles.
Van de Beatles had ik het niet eens door Nu snap ik n00bie
Op zaterdag 12 mei 2012 11:42 schreef Norrage het volgende: Ik wilde zelf nog Lambchop toevoegen in mijn lijstje, maar ja, dat is een dood dier
Een lamb is gewoon een dier. Nergens wordt vermeld dat de volledige bandnaam een dier moet zijn.
Op zaterdag 12 mei 2012 11:48 schreef spijkerbroek het volgende: Het lijkt me aan kciR om te beslissen of "afgeleide" namen (bv beatles en byrds) toegestaan zijn. Ik heb er geen probleem mee, mits de naam enigszins op de dierennaam lijkt. (Bob Marley and) the Wailers als in "whale" vind ik dan weer erg vergezocht, vooral omdat "to wail" gewoon jammeren betekent.
Oei, ik was mij niet echt hiervan bewust Ik had ook gelijk een mooi voorbeeld met Beatles dan. Maar het maakt mij niet zoveel uit. Wat mij betreft mag het allemaal. Zolang het maar in essentie een dier blijft / kan zijn. Zolang het maar niet iets wordt van "Five", want als je de laatste twee letters vervangt kun je "Fish" maken. (Lekker voorbeeld )
Op zaterdag 12 mei 2012 12:34 schreef kciR het volgende: Oei, ik was mij niet echt hiervan bewust Ik had ook gelijk een mooi voorbeeld met Beatles dan. Maar het maakt mij niet zoveel uit. Wat mij betreft mag het allemaal. Zolang het maar in essentie een dier blijft / kan zijn.
Zo heb ik The Raveonettes niet opgenomen omdat dat m.i. niks met een raaf te maken heeft maar met een feestje
1) Nits 2) Spinvis (ok, band is discutabel (maar daar staat tegenover dat het 2 dieren zijn)) 3) Eels (maar dat geldt voor Eels ook een beetje) 4) Gorillaz 5) 16 horsepower 6) Mocht 2 niet tellen: Animal collective
Totaal niet aan gedacht dat dat ook gewoon dieren zijn! Even m'n lijstje wijzigen...
Nits zijn luizeneieren, Shearwater is een soort vogel, maar en dier in Housemartin herken ik ook niet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Ah, de House Martin is de Engelse benaming voor de huiszwaluw. Ik had hem ook net gevonden.
Mijn eigen lijstje: 1. Andrew Bird 2. Modest Mouse 3. Eels 4. Fleet Foxes 5. The Beatles
Mocht mijn nr. 1 niet mogen, dan schuift alles 1 door en komt Tame Impala op 5.
[ Bericht 0% gewijzigd door Felagund op 12-05-2012 21:10:58 ]
Zie je wel dat FOK! niet representatief is voor de Nederlandse muziekliefhebber.. ..hoe verklaar je anders al die Eagles en Cats-noteringen in de Top2000?
Op zaterdag 12 mei 2012 21:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende: Zie je wel dat FOK! niet representatief is voor de Nederlandse muziekliefhebber.. ..hoe verklaar je anders al die Eagles en Cats-noteringen in de Top2000?
Op zaterdag 12 mei 2012 21:01 schreef cafca het volgende: Neten zijn eieren, bij nader inzien zijn dat geen dieren. Dus er toch maar uit gehaald..
Oh fok, je hebt gelijk.. het zijn geen dieren.
1 John Lennon - Mother 2 Dr Hook & the Medicine Show - Sylvia's Mother 3 Johnny Guitar Watson - A Real Mother for Ya 4 Fishbone - Ma & Pa 5 Junior - Mama Used to Say
1. 24-7 Spyz - Grandma Dynamite 2. Fishbone - Ma & Pa 3. The Ramones - Mama's Boy 4. The Cramps - Mama Oo Pow Pow 5. The Rolling Stones - Have you seen your Mother, Baby, Standing in the Shadow?
1) Bon Jovi - If I Was Your Mother 2) Genesis - Mama 3) The Beatles - Your Mother Should Know 4) Paul Simon - Mother And Child Reunion 5) Fountains Of Wayne - Stacy's Mom
1. John lennon - mother 2. Pink Floyd - mother 3. Dr. Hook - Sylvia's mother 4. Paul Simon - mother and child reunion 5. Normaal - mama woar is mien pils
When I was a child I had a fever. My hands felt just like two balloons.
1. John Lennon - Mother 2. Traffic - Every Mother's Son 3. Bill Withers - Grandma's Hands 4. Rolling Stones - Have Ya Seen Your Mother Baby? 5. The Animals - Mama Told Me Not To Come
1. Tupac Shakur - Dear Mama 2. Nina Simone - Blues For Mama 3. The Pharcyde - Ya Mama 4. Bill Withers - Grandma's Hands 5. Bessie Smith - Mama's Got The Blues
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
1. Neil Young - Motorcycle Mama 2. Annnette Peacock - My Mama Never Taught Me How to Cook 3. Renaissance - Mother Russia 4. genesis - Mama 5. pink floyd - Mother
[ Bericht 19% gewijzigd door fripper op 13-05-2012 15:31:56 ]
01 Genesis - Mama (ook al ging dat over een 'dame van de nacht' ) 02 Bill Withers - Grandma's Hands 03 LL Cool J - Mama Said Knock You Out 04 Arrested Development - Mama's Always On Stage 05 Fountains of Wayne - Stacey's Mom
De knipoog categorie:
SPOILER
1. Edie Brickell - Mama Help Me 2. The Dead Weather - Treat Me Like Your Mother 3. Tracy Bonham - Mother, Mother 4. Suzi Quatro - Mama's Boy 5. Pete Wylie - I Want the Moon, Mother
01 danzig - mother 02 frank zappa & the mothers of invention - my guitar wants to kill your mama 03 aloe blacc - mama hold my hand 04 can - mother sky 05 queen - tie your mother down
[ Bericht 5% gewijzigd door Aschkael op 13-05-2012 13:17:03 ]
Sorry nog van de Nits. Mijn biologie is wat roestig.
1) Sparks - Never turn your back on mother earth 2) Eels - Mother Mary 3) Kashmir - Mom in love, daddy in space 4) Tori Amos - Mother 5) Boudewijn de Groot - Moeder
- edit - boudewijn de groot vergeten. Vette pech voor Neil Young
[ Bericht 25% gewijzigd door I.R.Baboon op 13-05-2012 13:52:05 ]
Roxy Music - Mother of Pearl Southern Culture on the Skids - Daddy was a Preacher but Mama was a GoGo-Girl Sisters of Mercy - Dominion/Mother Russia Danzig - Mother Johnny Guitar Watson - A real mother for ya. Bloem - Even aan mijn moeder vragen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
1. Pink Floyd - Mother 2. Tracy Bonham - Mother Mother 3. Dr. Hook - Sylvia's Mother 4. Three Dog Night - Mama told me (not to come) 5. Johnny Guitar Watson - A real mother for ya
Weet iemand trouwens of dit nummer, en dan met name het origineel, nou Psycho heet of "You think I'm Psycho (don't you mamma?)" Want ik zie beide namen langskomen voor de verschillende uitvoeringen. Ik denk zelf dat het de eerste is, maar toch.
Op myspace wordt het Psycho genoemd. Ook op wiki en last,fm wordt het Psycho genoemd.
1. John Lennon - Mother 2. Pink Floyd - Mother 3. Paul Simon - Mother And Child Reunion 4. Bill Withers - Grandma's Hands 5. The Beatles - Your Mother Should Know
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
1. The Sisters of Mercy - Dominion - Mother Russia 2. Danzig - Mother 3. Pink Floyd - Mother 4. John Lennon - Mother 5. Litmus - Destroy The Mothership
En mijn dierennamen van gisteren nog:
SPOILER
1. Randy Newman - Mama told me not to come 2. The Police - Mother 3. Flip Kowlier - Mama (No Wo Homme Hon) 4. Those Darlin's - Don't break my mama's heart 5. Loudon Wainwright III - Your mother and I
1. John Lennon - Mother 22 2. Pink Floyd - Mother 21 3. Genesis - Mama 16 4. Bill Withers - Grandma's Hands 11 =. Danzig - Mother 11
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe ronden, nieuwe kansen: Liedjes met dagen van de week in de titel Ter inspiratie: http://www.philbrodieband.com/muso-8-days-a-week.htm
[ Bericht 4% gewijzigd door spijkerbroek op 14-05-2012 13:06:08 ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe ronden, nieuwe kansen: Liedjes met dagen van de week in de titel Ter inspiratie: http://www.philbrodieband.com/muso-8-days-a-week.htm
Ideetje voor #10 ofzo in deze reeks: top 5 van lijstjes in deze topicreeks
1. Marillion - chelsea monday 2. King Crimson - Book of Saturday - 3. Genesis - Get 'em Out By Friday 4. Velvet Underground - Sunday Morning 5. Grateful Dead - One More Saturday Night
1. Sonic Youth - Sunday 2. The Cure - 10:15 Saturday Night 3. New Order - Blue Monday 4. Velvet Underground - Sunday Morning 5. King Crimson - Book of Saturday
01 The Cure - Friday I'm In Love 02 Boomtown Rats - I Don't Like Mondays 03 Easybeats - Friday On My Mind 04 Bangles - Manic Monday 05 Maroon 5 - Sunday Morning
1. Melanie - Ruby Tuesday 2. New Order - Blue Monday 3. Small Faces - Lazy Sunday Afternoon 4. Herman Brood - Saturday Night 5. Frans Halsema - Zondagmiddag Buitenveldert
1) Nick Drake - Saturday Sun 2) The Mamas and the papas - Monday, monday 3) The Small Faces - Lazy Sunday 4) The Boomtown Rats - I don't like mondays 5) Soulwax - Saturday
New Order - Blue Monday Herman Brood & his Wild Romance - Saturday Night Blur - Sunday Sunday Morphine - Thursday De La Soul - A Roller Skating Jam Named 'Saturdays'
1. The Velvet Underground - Sunday Morning 2. U2 - Sunday Bloody Sunday 3. Moody Blues - Tuesday Afternoon 4. Boards of Canada - Hey Saturday Sun 5. The Rolling Stones - Ruby Tuesday
1. Rezső Seress - Szomorú Vasárnap (gloomy sunday) 2. New order - Blue monday 3. Herman Brood and his wild romance - Saturday night 4. Tom Waits - (looking for) the heart of saturday night 5. Boomtown rats - I don't like mondays
1. Tom Waits - The Ghosts of Saturday Night (after hours at Napoleone's Pizza House) 2. Fishbone - Sunless Saturday 3. Dead Kennedys - Saturday Night Holocaust 4. Living End - Monday 5. Blur - Sunday Sunday
die was ik helemaal vergeten of 1 van de honderden coverversies...
Ik had hem idd bij jou verwacht
Op maandag 14 mei 2012 16:23 schreef AgeEll het volgende: ja lekker dan, had ik van die link afgehaald van Spijkerbroek. Goede link, maar ik zal m aanpassen
Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van die website Tevens had ik het over inspiratie, niet over letterlijk kopieren (genoeg disclaimers voor nu )
En dicht.