Ik kom wel eens langs de velden hier vol met kruisjes en dat is indrukwekkend. Ik ben er alleen nooit tijdens een herdenking geweest.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:24 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nijmegen - Greb is best goed te doen hoor
Ik ook niet. Maar eens moet een eerste keer zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik kom wel eens langs de velden hier vol met kruisjes en dat is indrukwekkend. Ik ben er alleen nooit tijdens een herdenking geweest.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:38 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Als je het op 4 mei maar wel twee minuten volhoudt
Ik ben vroeger alleen naar de herdenking wezen kijken toen mijn opa nog leefde. Marinier, vrijwillige dienst W.O. II, Indië, uit dienst net voor Korea.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:37 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar eens moet een eerste keer zijn.
Werkt ie in een coffeeshop ofzoquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:11 schreef Thaboel het volgende:
Achterlijke winkels... Sta rustig op me broertje te wachten als hij klaar is met werk. Word ik door zijn bedrijfsleider gebeld dat ik daar (20meter vanaf de ingang en aan de overkant van de weg) weg moet en hij anders de politie gaat bellen...
een albert heijn... Had graag de politie langs zien komen hoorquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:13 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Werkt ie in een coffeeshop ofzo
Mja, daar gaan staan is natuurlijk vragen om problemen hequote:Op donderdag 3 mei 2012 23:15 schreef Thaboel het volgende:
[..]
een albert heijn... Had graag de politie langs zien komen hoor
quote:
Kwam hij nog met een reden?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:11 schreef Thaboel het volgende:
Achterlijke winkels... Sta rustig op me broertje te wachten als hij klaar is met werk. Word ik door zijn bedrijfsleider gebeld dat ik daar (20meter vanaf de ingang en aan de overkant van de weg) weg moet en hij anders de politie gaat bellen...
Ik zou er verdacht uitzien en ze zouden niet weten wie ik ben... ME FUCKING BROERTJE STAAT NAAST TIEVUSHOND.quote:
Ja had ik ook het liefst laten doen maar ze stonden al 20minuten te wachten op me. Maar wil ook niet dat mn broertje bijv ze baan kwijtraak ofzoquote:
In DT? Of gewoon bloementjespak?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:34 schreef paintmeester het volgende:
Morgen weer acteren als bakvulling bij ceremonieel.
Je broertje die zijn baan kwijtraakt omdat zijn baas de politie wilt bellen omdat er iemand aan de overkant van de straat staat?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:36 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ja had ik ook het liefst laten doen maar ze stonden al 20minuten te wachten op me. Maar wil ook niet dat mn broertje bijv ze baan kwijtraak ofzo
Hij kan wel gezeik krijgen omdat ik zijn broer ben en er 'problemen' sta te maken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:38 schreef m.k het volgende:
[..]
Je broertje die zijn baan kwijtraakt omdat zijn baas de politie wilt bellen omdat er iemand aan de overkant van de straat staat?
unlikely
Inderdaad, hoe totaal overrompeld de bevolking toen werdquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:38 schreef Pumatje het volgende:
Ik zie de Duitsers in mijn verbeelding dan al de grens over rennen.
Zeker mooi. Woon daar dichtbij, net als bij de Greb trouwens. Wat dat betreft veel historie hier in de buurt.quote:Ik ga volgend weekend de Waterlinie eens bekijken bij Utrecht langs de A2.
Je moet er zelf ook geen probleem van maken je moet die gast het probleem laten makenquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:40 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Hij kan wel gezeik krijgen omdat ik zijn broer ben en er 'problemen' sta te maken.
De geur tijdens het schieten met gesloten luiken, de enorme klap op de directe richtingbaan,quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:07 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Dat geluid, die gebreken
en het onderhoud ervan
.
Lekker doorstompen.
T6 met bruine handschoenen, witte pet en grootkruizen uiteraard.quote:
Past idd prima bij je DT jasje.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:01 schreef Pumatje het volgende:
haha die blauw grijs geruite broek van paresto lui.
Degradatie?quote:
20 minuten in het programma bij het zien van de hindernisbaan en de eerste staat al te jankenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:02 schreef Cobra4 het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1250914
Mooi iddquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:33 schreef m.k het volgende:
[..]
20 minuten in het programma bij het zien van de hindernisbaan en de eerste staat al te janken
Ik vraag me af hoeveel de BNN die SM's heeft geboden om ze zo gek te krijgenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:59 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
3x raden we er natuurlijk weer afvalt. Ga eens ballen kweken.
Gek? Die 2 hebben een gigantische lol gehad.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel de BNN die SM's heeft geboden om ze zo gek te krijgen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gek? Die 2 hebben een gigantische lol gehad.
Zulke groepen zijn het leukst.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:18 schreef Thaboel het volgende:
Die 2 SM's hebben het heerlijk rustig gehad
Leuke extratjesquote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]dat denk ik ook, je ziet gewoon dat ze af en toe moeite hebben om hun lachen in te houden.
Ik hoop op een vervolg volgend jaar met Cobra4 als SM
Betaald lachen.quote:
Dat doen SM's toch altijd?quote:
Ik wel.quote:
Lachen, koffie drinken en soms een beetje boos worden. Taakomschrijving van een SM toch?quote:
Globaal wel ja.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:29 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Lachen, koffie drinken en soms een beetje boos worden. Taakomschrijving van een SM toch?
Dus ZSM op naar SM!quote:
ZSM? Ik ben het al een tijdje.quote:
Ik nietquote:
Het clubje van Rave zoekt nog mensen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:35 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ik nietHoogst behaalde rang SLD2
Maar eens zien wanneer ik weer terug ga
Clubje van rave ben k voor afgekeurd... Bril ofzeuquote:
Dan moet je maar hospik worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:44 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Clubje van rave ben k voor afgekeurd... Bril ofzeu
Paresto kok.quote:
Kun je de broek van Pumatje lenen.quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kun je de broek van Pumatje lenen.
Maar wel een voordeel. Hebben wij elke dag Blauwe Hap.
Doet met denken aan de familie van een maat van me die ooit 2 dagen in de keuken hebben gestaan om Blauwe Hap voor ons peloton te maken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:51 schreef Thaboel het volgende:
Voor blauwe hap schakel ik moeders+tantes wel in! Zolang die nog leven waag ik me er niet aan!
Haha doet mij dan weer denken aan de gehele familie die ook dagen aan het koken was voor mijn opa's verjaardag. Hou het op Cie grotequote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Doet met denken aan de familie van een maat van me die ooit 2 dagen in de keuken hebben gestaan om Blauwe Hap voor ons peloton te maken.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:57 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Haha doet mij dan weer denken aan de gehele familie die ook dagen aan het koken was voor mijn opa's verjaardag. Hou het op Cie grote
Optrommelen voor de KL dagen!quote:
KL? Flikker op man! Ik wil ze voor de KLu dagen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:59 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Optrommelen voor de KL dagen!
Zit weer even Patrick in Uruzgan terug te kijken. Best tof. *kriebel* *kriebel*
Is over 2jaar toch pas weer?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
KL? Flikker op man! Ik wil ze voor de KLu dagen.
Nee, zit aan het bier.quote:
Volgend jaar weer.quote:
Oh oke.quote:
Gooi die knop toch om man.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:05 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Oh oke.
Aaah bierrrr. Zit nu aan de Vifit. Kook nogsteeds door die pleuris actie van de AH
kom goed!quote:
quote:
net ook gekeken...damn....quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:05 schreef hoogvlieger het volgende:
Ben op uitzendinggemist ook ff dat Slag om Arnhem aant kijken. Lekker gevarieerd clubje weer, maar die nicht.
Was jij de oorzaak van die afgang?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 03:44 schreef thesystem het volgende:
[..]
net ook gekeken...damn....
Die homoWat dachten ze, laten we hem er maar bij doen omdat het "moet" ?
Je wist al vanaf het begin dat die gast t niet ging "worden".
Uiteindelijk hebben de overgebleven jongeren wel een mooie ervaring!
Een paar jaar terug was er een ander "laten we defensie in een goed daglicht zetten show".....risico jongeren. Dat was pas een afgang! Heb er aan moeten meehelpen....damn
Stukje prachtige TV welquote:Op vrijdag 4 mei 2012 04:01 schreef thesystem het volgende:
Hahahaha helaas, was ik dat maar
Was bij het KCT en de Klu moest voor ondersteuning zorgen.
We moesten letterlijk op die probleem jongeren passen als ze in het tentenkamp waren.
En de selectie hoe de show verder is gegaan was gewoon een afgang. Het was namelijk een selectie voor een stunt bedrijf....de beste werden eruit gekicked en de drama gastjes....sja, die gingen door.
Mietje!!!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:51 schreef Thaboel het volgende:
Voor blauwe hap schakel ik moeders+tantes wel in! Zolang die nog leven waag ik me er niet aan!
mietje?quote:
ga jij snel eens leren om een goede gado-gado, een petjil, een sambal goreng peteh te maken!!!quote:
Mijn moeder is ook niet te overtreffen met indisch.quote:
hahahaha, idemquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:54 schreef Pumatje het volgende:
Dat is wel gaaf ja, heb je het wat een meer directe bron. Mijn moeder heeft het van mijn oma, en die weer van haar moeder, etc. Ik moet dus naar mijn moeder.
man, ik krijg honger
Knul, da kende gij nie vretuh!!!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:00 schreef Thaboel het volgende:
Ik ga toch ook niet de mona lisa na proberen te maken...
Dus dan maar meteen helemaal niet schilderen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:00 schreef Thaboel het volgende:
Ik ga toch ook niet de mona lisa na proberen te maken...
zolang mama het nog met alle liefde voor me wilt koken maak ik het niet zelf.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:09 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dus dan maar meteen helemaal niet schilderen?
Zacht gekookte eitjes zeker?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:17 schreef Thaboel het volgende:
[..]
zolang mama het nog met alle liefde voor me wilt koken maak ik het niet zelf.
Maar ik kook wel hoor :p
ik ben geen kaderlid van de lmb opleidingquote:
Mocht je willen!!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:27 schreef Thaboel het volgende:
[..]
ik ben geen kaderlid van de lmb opleiding
Gewoon niet doenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:30 schreef jankaas020 het volgende:
Ik moet nog een fiets wegbrengen en m'n auto ophalen uit het dorp, maar ik heb echt totaal geen zin...
Gaarnequote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:25 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Moet ik soms weer een relletje ontketenen in 't Nijmegen topic?
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:25 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Moet ik soms weer een relletje ontketenen in 't Nijmegen topic?
Idem, en de vlag hangt hier half stok.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:32 schreef Heatseeker het volgende:
Staan jullie straks gewoon stil of brengen jullie 2 minuten de militaire groet?
Ik mag dan wel NuKuBu zijn, ik breng altijd even 2 minuten de militaire groet.
Nu al?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idem, en de vlag hangt hier half stok.
Vlaggenprotocol is moeilijk.quote:
Dit toevallig?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:41 schreef Esses het volgende:
[..]
Vlaggenprotocol is moeilijk.
Overigens, iemand gelezen over uitslag rechtszaak joden VS gemeente ?
Is pas vanaf 1800 uur.quote:
Ja. Ophef rond gedicht Dodenherdenking 4quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:41 schreef Esses het volgende:
[..]
Vlaggenprotocol is moeilijk.
Overigens, iemand gelezen over uitslag rechtszaak joden VS gemeente ?
Ik vind het eigenlijk wel een heel mooi gedicht!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja. Ophef rond gedicht Dodenherdenking 4
Ik heb helaas geen vlag, omdat ik ook geen vlaggenstokhouder heb. Maar als ik die had ja natuurlijk ging die vandaag dan half stok.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idem, en de vlag hangt hier half stok.
Dat zeg ik, Gamma!!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:45 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen vlag, omdat ik ook geen vlaggenstokhouder heb. Maar als ik die had ja natuurlijk ging die vandaag dan half stok.
Laters!!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:46 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ga nu richting de vlaggenmast voor het de Bijzondere Vlaggenparade.
Duct tape was het toch?quote:
Dat heb jij Vorig jaar toch bewezen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kuhn je daar een NL vlag mee maken??
Bizar en belachelijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit toevallig?
http://www.nu.nl/binnenla(...)-niet-in-vorden.html
Idd, mee eens!! Belachelijk en getouwtrek om wat? De eer van een organisatiequote:
Er is geen eer in een organisatie als datquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd, mee eens!! Belachelijk en getouwtrek om wat? De eer van een organisatie
Om heel eerlijk te zijn is dit het toppunt van respectloosheid tot onze cultuur van deze Joodse organisatie. Ik ben niet extreem rechts, maar juist de slachtofferrol welke ze ZICHZELF toedichten maakt op een gegeven moment dat het bijna TERRECHT word dat ze slachtoffer zijn. Nee, ik roep niet op tot haat. Ik begin alleen begrip te krijgen. Nee ik keur geweld tegen bevolkingsgroepen (moslim, jood, indo, whatever) niet goed. Maar laten we eerlijk zijn, de jongens die daar liggen hadden geen stemrecht toen hitler aan de macht kwam en zijn 12 jaar geïndoctrineerd. Op dat moment MOESTEN ze op dreiging met doodstraf in dienst. Ga mij eens uitleggen hoe je in zo'n geval kan spreken van het vrijwillig uitvoeren van bevelen? Of het hebben van een levensovertuiging? Die jongens hebben niet eens een levensovertuiging kunnen vormen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd, mee eens!! Belachelijk en getouwtrek om wat? De eer van een organisatie
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:55 schreef Esses het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn is dit het toppunt van respectloosheid tot onze cultuur van deze Joodse organisatie. Ik ben niet extreem rechts, maar juist de slachtofferrol welke ze ZICHZELF toedichten maakt op een gegeven moment dat het bijna TERRECHT word dat ze slachtoffer zijn. Nee, ik roep niet op tot haat. Ik begin alleen begrip te krijgen. Nee ik keur geweld tegen bevolkingsgroepen (moslim, jood, indo, whatever) niet goed. Maar laten we eerlijk zijn, de jongens die daar liggen hadden geen stemrecht toen hitler aan de macht kwam en zijn 12 jaar geïndoctrineerd. Op dat moment MOESTEN ze op dreiging met doodstraf in dienst. Ga mij eens uitleggen hoe je in zo'n geval kan spreken van het vrijwillig uitvoeren van bevelen? Of het hebben van een levensovertuiging? Die jongens hebben niet eens een levensovertuiging kunnen vormen.
Als het SS'ers waren... Oké, maar zolang je niet zwart op wit op papier kan stellen dat dit geen dipli's waren, houd dan astjeblieft je bek dicht.
..okquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:55 schreef Esses het volgende:
Ik ben niet extreem rechts, maar juist de slachtofferrol welke ze ZICHZELF toedichten maakt op een gegeven moment dat het bijna TERRECHT word dat ze slachtoffer zijn.
Nee, gewoon Heer en LW personeel, kijk maar naar de rangen op de grafsteen.quote:Als het SS'ers waren... Oké, maar zolang je niet zwart op wit op papier kan stellen dat dit geen dipli's waren, houd dan astjeblieft je bek dicht.
DIPLI of niet? Ook als soldaat kon je (zeldzaam) vrijwillig dienen. Indien het niet zwart op wit vast staat dat ze vrijwillig zijn gaan joden knallen uit vol verstand en overtuiging... Dan hoor ik het graag.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:14 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
..ok
[..]
Nee, gewoon Heer en LW personeel, kijk maar naar de rangen op de grafsteen.
Ik meen dat ze alle tien zijn omgekomen in 1945, lijken mij dus gewone dienstplichtigen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:17 schreef Esses het volgende:
DIPLI of niet? Ook als soldaat kon je (zeldzaam) vrijwillig dienen. Indien het niet zwart op wit vast staat dat ze vrijwillig zijn gaan joden knallen uit vol verstand en overtuiging... Dan hoor ik het graag.
Met andere woorden mensen die niet anders kennen dan pure indoctrinatie en je vrijwel niet kan spreken over een "vrije" wil, helemaal niet als je de gevolgen van weigeren er naast zet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:19 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik meen dat ze alle tien zijn omgekomen in 1945, lijken mij dus gewone dienstplichtigen.
Vreemde uitspraak voor een blauwe.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:55 schreef Esses het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn is dit het toppunt van respectloosheid tot onze cultuur van deze Joodse organisatie. Ik ben niet extreem rechts, maar juist de slachtofferrol welke ze ZICHZELF toedichten maakt op een gegeven moment dat het bijna TERRECHT word dat ze slachtoffer zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
Ligt er aan welke vlag je zoekt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:19 schreef m.k het volgende:
[ afbeelding ]
Even off topic: Waar kan je een mooie vlag plus stok kopen?
Rood wit blauw uiteraardquote:
Gewoon bij Blokker en elke bouwmarkt.quote:
En dat zijn niet van die doorzichtige lelijke?quote:
binnenkort maar eens kijken dan. Die wij hebben begint toch een beetje oud te worden en de stok bied geen ruimte om hem half stok te hangenquote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:04 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Vreemde uitspraak voor een blauwe.![]()
Jij was in de jaren 40 - 45 een foute bromsnor geweest, zoveel is duidelijk. Als ieder marechaussee tijdens WO 2 zo een instelling had waren er nóg meer Joden afgevoerd.Ik denk dat jij mij niet kent en geen enkel idee hebt wat voor uitspraak ik hier eigenlijk doe. Maar dat neem ik jou volstrekt niet kwalijk. Jij hebt recht op je eigen mening.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je leest wat ik in heel veel posts zeg dan lees je dus wat ik bedoel. Ik betwijfel namelijk ontzettend erg of ik een foute bromsnor geweest was, maar dat is dan met mijn huidige denkbeeld in het huidige wereldbeeld. Niet vanuit een toentertijd sociaal cultureel oogpunt met dezelfde waarden en normen. Net zo min als jij zou kunnen zeggen dat jij wel of niet fout geweest kan zijn.
Het is misschien een vreemd verhaal, maar het zal me aan mijn reet roesten of het Joden waren die dit schreeuwen, Marokkanen, turken, Aziaten, Moslims, Christenen, boeddhisten of hindoestanen. Het zal maakt mij letterlijk niets uit. Een kleine hoeveelheid mensen welke met leugens in een kort geding bepaalde feiten af dwingt "ten behoeve van een grotere groep mensen" die hen niet steunt. Ja, dan ga ik mijn vraagtekens stellen.
Bij heel veel opmerkingen van slachtoffergroepen, of dit nu moslims, joden, hindoes, christenen of boeddhisten zijn, vraag ik mij ook vaak terecht af of deze groepen zichzelf niet slachtofferen. Is het zo vreemd dat ik aangeef dat de rol welke jij hebt in een land behoorlijk veranderd als je op een fatsoenlijke manier integreert? Denk jij dat ik een lang leven mag hebben als ik in Dubai, Israël of een religieuze Tibetaanse stad in een mini string met blote tieten (of een ander gay-pride pak) rond ga lopen?
Is het niet zo dat onze zogenaamde verdraagzaamheid, juist dat enige stukje cultuur wat wij hebben waar mensen zich naar zullen moeten aanpassen het principe van "leven en laten leven" is? Als mensen graag stil staan bij 10 overleden Duitsers dan hebben die mensen per definitie en direct het recht om dat te doen. Op het moment dat jij het er niet mee eens bent jaag je een persbericht de wereld in en klaar. Het is extreem disrespectvol om een, voor hen belangrijke, gebeurtenis van een andere bevolkingsgroep en/of een bepaalde groep mensen met een ander gedachtegoed te verstoren. Ik ga ook niet in een bikini naar de Christelijke kerk op zondag, de synagoge op zaterdag, de moskee tijdens het vrijdaggebed of mijzelf a-la echte meisjes op zoek naar zichzelf mijzelf wassen naast een tempel.
Juist het opbrengen van respect en begrip, het accepteren van de waarden en normen van het land waar je leeft en daar op een volwassen manier mee om gaan, dat maakt je een Nederlander. Indien je daar niet mee overweg kunt gaan mag je van mij inderdaad een ander land gaan zoeken om te wonen. En ja, datzelfde geld voor Nederlanders. Bijvoorbeeld als ze zo vaak roepen dat alles in Amerika zoveel beter is, ga dan asjeblieft weg.
Daarentegen vind ik het tekenend dat jij verwijst naar mijn werkzaamheden gedurende het dagelijkse leven. Zoals in mijn ondertekening staat zijn de publicaties welke ik op dit forum plaats ten allen tijden op persoonlijke titel en op geen enkele wijze officiële publicaties van mijn werkgever. Zodra ik mijn pak aan doe, of voor mijn werk bezig ben heb ik geen mening. Ik krijg dan niet betaald om een mening te hebben. Ik heb op dat moment geen vrienden. Net zo min als familie. Op het moment dat ik mijn persoonlijke overtuiging niet meer kan stroken met de geldende wet- en regelgeving zal ik dan ook mijn blauwe pak neerleggen aangezien ik mijn functie dan niet naar eer en geweten uit kan voeren.
Ook vind ik het prachtig hoe jij iemand op “maar dat terzijde” op tikfouten weet te wijzen, het is een forum. Doe even normaal.Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
Hij staat tenminste stil. Ik ga dadelijk ook braaf rustig zijnquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:52 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Mijn stilte komt vanuit de trein
Tjah, ze pasten zich aan. Aanpassen kost tijd.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:05 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Zelfs het Arabische gejengel ging na de 1e minuut stilte uit![]()
Is er wel eens een evenement waarbij het vlaggen wel goed gaat bij jou?quote:
Gebruikt om de vlaggestok extra stevig vast te maken aan de railingquote:
Idem, saluut gebracht toen het Wilhelmus ging spelen, en de gezichten van enkele maatjes schoten voorheen, zoals zij nu bier drinken op de eeuwige jachtvelden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef Heatseeker het volgende:
Ik heb een traantje weggepinkt.
Hopelijk blijft deze traditie voor eeuwig.
reeds gestrekenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is er wel eens een evenement waarbij het vlaggen wel goed gaat bij jou?
En om je alvast ff te helpen, 21:09 vlag strijken.
Netjes van jullie allen. De vlag strijken na het uit de mast neerhalen.quote:
Wel gebruiken he.quote:
Ik ga het eens uitprinten, want je weet het, mijn geheugen is als eenquote:
Op Volkel, vlaggenparade, de Yanks vonden het maar niksquote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:50 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Netjes van jullie allen. De vlag strijken na het uit de mast neerhalen.
Dat wel hahaha!quote:
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:23 schreef hoogvlieger het volgende:
Echt super mooie avond op de Greb gehad. Zeker bijzonder ceremonie.
Slijmjurk. Je aast op een bevordering?quote:En achteraf nog lekker tussen de kolonels en generaals staan borrelen.
Zie zijn nickname!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
[..]
Slijmjurk. Je aast op een bevordering?
Wel bijzonder dat er ook 180 Britse veteranen waren. Die zijn begin van de avond allemaal met echte London cabs afgezet. Na de 2 min stilte nog een aantal kransen mogen aandragen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
[..]
Slijmjurk. Je aast op een bevordering?
quote:
Ik heb gisteren een filmpje gezien van hun aankomst in NL.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:27 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat er ook 180 Britse veteranen waren. Die zijn begin van de avond allemaal met echte London cabs afgezet. Na de 2 min stilte nog een aantal kransen mogen aandragen.
quote:En over de bevordering: ja, ik heb ambities
Is er een filmpje van hun op de Grebbe? Heb gister de aankomst van ze gezien.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:27 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat er ook 180 Britse veteranen waren. Die zijn begin van de avond allemaal met echte London cabs afgezet. Na de 2 min stilte nog een aantal kransen mogen aandragen.
En over de bevordering: ja, ik heb ambities
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:37 schreef hoogvlieger het volgende:
[ afbeelding ]
Staat ik ff te shinen daar
EN NOU WEER NORMAAL DOEN! pfff ambities...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:27 schreef hoogvlieger het volgende:
En over de bevordering: ja, ik heb ambities
Ik zoek jouw over 30 jaar wel weer ff op als ik Generaal ben.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:39 schreef Thaboel het volgende:
[..]
EN NOU WEER NORMAAL DOEN! pfff ambities...
Moet je doen! Just flippin burgers at the macdonalds!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:44 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ik zoek jouw over 30 jaar wel weer ff op als ik Generaal ben.
Haha, 'k heb hem op FB geliketquote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:37 schreef hoogvlieger het volgende:
[ afbeelding ]
Staat ik ff te shinen daar
Wow...wat jammer dat ik hier nu pas op kan reageren.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:55 schreef Esses het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn is dit het toppunt van respectloosheid tot onze cultuur van deze Joodse organisatie. Ik ben niet extreem rechts, maar juist de slachtofferrol welke ze ZICHZELF toedichten maakt op een gegeven moment dat het bijna TERRECHT word dat ze slachtoffer zijn. Nee, ik roep niet op tot haat. Ik begin alleen begrip te krijgen. Nee ik keur geweld tegen bevolkingsgroepen (moslim, jood, indo, whatever) niet goed. Maar laten we eerlijk zijn, de jongens die daar liggen hadden geen stemrecht toen hitler aan de macht kwam en zijn 12 jaar geïndoctrineerd. Op dat moment MOESTEN ze op dreiging met doodstraf in dienst. Ga mij eens uitleggen hoe je in zo'n geval kan spreken van het vrijwillig uitvoeren van bevelen? Of het hebben van een levensovertuiging? Die jongens hebben niet eens een levensovertuiging kunnen vormen.
Als het SS'ers waren... Oké, maar zolang je niet zwart op wit op papier kan stellen dat dit geen dipli's waren, houd dan astjeblieft je bek dicht.
MaryMouse is een Pimp op FOK!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:09 schreef Sine_Pari het volgende:
Waarom heeft MaryMouse vier sterretjes achter haar naam?
Heul nietquote:
Negativequote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:11 schreef thesystem het volgende:
Wow, nog mensen online hiero hahaha
Sine, ooit op Altus AFB geweest?
quote:
Dit maakt geen drol uit op herdenkingsdag. Herdenkingsdag is zwart wit, anders hielden we wel herdenkingsjaar. Herdenkingsdag is voor de slachtoffers die vielen door wat de bezetter ( Duitsland ) ons land ( Nederland ) heeft aangedaan. Daarvoor is 4 mei. Dit is al uitgebreid naar die in alle oorlogen. Dat was al een mutatie waar je u tegen mag zeggen. Elke Duitser kreeg bij huwelijk een exemplaar van Mein Kampf. En kom niet aan met het argument dat ze dat boek lekker in de kast zetten en dachten: Hee Adolf, het is best met jou. Nee.. de bibliotheekgegevens van Duitsland over die periode zijn bewaard gebleven. Dat boek was enorm populair. Dat werd gelezen, werd begrepen ( zover dat onsamenhangende verhaal begrepen kon worden ) en zoals ik al zei: Zat je in de wehrmacht en nam je deel aan de bezetting. Zat je fout.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:02 schreef Sine_Pari het volgende:
Pumatje, al hoe wel ik het met je eens ben dat op dodeherdenking de Nederlandse slachtoffers herdacht horen te worden, en niet de Duitsers, wil ik je er toch op atanderen dat niet elke Duitse militair, of nu beroeps of dienst plichtig fout geweest is. Mijn grootouders (moeders kant) hadden joden verstopt. En Duitse officier die later een kamer had in het huis wist na enige tijd dat ze daar waren en heeft niet enkel zijn mond gehouden, maar mijn opa en oma maar vaak genoeg extra voedingsbonnen toe laten komen. Ja ze werden tegen het einde van de oorlog veraden. Maar dit was niet een Duitser maar een jood die op deze manier zijn eigen hagje probeerde te reden. Alles is niet zo zwart wit als men het graag zou willen zien, zeker niet in tijden van oorlog.
Pumatje schreef ik niet aan het begin dat ik dat ook zo zag?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:14 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dit maakt geen drol uit op herdenkingsdag. Herdenkingsdag is zwart wit, anders hielden we wel herdenkingsjaar. Herdenkingsdag is voor de slachtoffers die vielen door wat de bezetter ( Duitsland ) ons land ( Nederland ) heeft aangedaan. Daarvoor is 4 mei. Dit is al uitgebreid naar die in alle oorlogen. Dat was al een mutatie waar je u tegen mag zeggen. Elke Duitser kreeg bij huwelijk een exemplaar van Mein Kampf. En kom niet aan met het argument dat ze dat boek lekker in de kast zetten en dachten: Hee Adolf, het is best met jou. Nee.. de bibliotheekgegevens van Duitsland over die periode zijn bewaard gebleven. Dat boek was enorm populair. Dat werd gelezen, werd begrepen ( zover dat onsamenhangende verhaal begrepen kon worden ) en zoals ik al zei: Zat je in de wehrmacht en nam je deel aan de bezetting. Zat je fout.
Mevrouw Cobra4, om zo maar te zeggen?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Cobra4 heeft mij ooit eens tot zijn marketenster benoemd en sindsdien was ik braaf zijn uniformen
Ahum,quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:18 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Mevrouw Cobra4, om zo maar te zeggen?
hahaha vooral Farcequote:
Ben net terug uit de greb.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:20 schreef Cobra4 het volgende:
Pumatje, doe je zelf een plezier en ga slapen.
Zolang het maar geen sub is, want die krengen stinken. Btw heb niet echt veel vertrouwen in de Air Farce. Die lui zijn te lui om een fatsoenlijke landing te maken, en we moeten dus elek keer uit een vliegende kist stappenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:22 schreef thesystem het volgende:
[..]
hahaha vooral Farce
Maar zonder onze C17's en KC135's kom je niet ver![]()
of je moet op een boot wille dobberen
Dat bedoel ik.quote:
Toen de eerste C17 getest werden en wij de eerste test jumps maakte werd je letterlijk uit de kist gezogen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:25 schreef thesystem het volgende:
Hahahaha, sja....soms kun je niet overal landen
Hopelijk mag ik ook nog eens airdrop school gaan volgen....lijkt me wel gaaf in de C17
hahahaha nice!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:26 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Toen de eerste C17 getest werden en wij de eerste test jumps maakte werd je letterlijk uit de kist gezogen.
Dat maakt een huizenhoog verschil of je de deflectors hebt of niet. Lees wel of niet bij de deur kunnen staan. En nog nooit zo'n ding in reverse taxi gezien. Maar kan je wel vertellen dat ook in vlucht ze nu niet bijzonder stil zijn. Maar een beetje militair leert in alle omstandigheden (lawaai) te slapenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:28 schreef thesystem het volgende:
[..]
hahahaha nice!
Die deflectors zijn wel nice....maar of je daar veel van merkt als je eruit springt?
Ding maakt wel een tyfus herrie bij reverse taxi
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:20 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Hoe dan ook, lucky bastard. Ik moet namelijk lekker zelf mijn uniformen wassen.
Vorig jaar zo'n kist op RAF Fairford een reverse taxi zien doen direct na de landing. Volgens mij hebben ze het op de KLu dagen ook wel eens gedaan. Wat zijn die deflectors precies?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:31 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dat maakt een huizenhoog verschil of je de deflectors hebt of niet. Lees wel of niet bij de deur kunnen staan. En nog nooit zo'n ding in reverse taxi gezien. Maar kan je wel vertellen dat ook in vlucht ze nu niet bijzonder stil zijn. Maar een beetje militair leert in alle omstandigheden (lawaai) te slapen
Wat ik hoorde heel eenvoudig. Wel een goede actie.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:25 schreef jankaas020 het volgende:
Rabobank zet pinpassen buiten Europa uit
Godver, kan ik weer regelen dat ik kan gaan pinnen in een buitenlandse haven...
Yeah, right...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:53 schreef Pumatje het volgende:
Geboren..in hun jonge jaren ging alles redelijk op rolletjes, nietsvermoedend wordt zonder verklaring het land binnengevallen. Doden in de familie, 5 jaren angst..woonde je in het noorden verhongerde je bijna.
Blijkt toch steeds weer dat ze een bepaalde macht hebben. Lijkt me niet gezond. zo van "kijk ons eens zielig zijn"quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yeah, right...
Verder zal het me jeuken wie of wat wanneer en waar wil herdenken. En zeker een rechter of eoa schimmige Joodse organisatie heeft zich daar niet mee te bemoeien.
Deflectors zijn een soort van kleppen die voor de troopdoors zitten om de wind die langs je vliegt van je af te 'deflecteren'. Oftewel, die zorgen ervoor dat je de deur kunt openen en er niet maximaal uitgezogen wordt. Tevens beschermen ze je een beetje bij een reverse taxi tegen de uitlaat van die gigantische jet engine....quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Vorig jaar zo'n kist op RAF Fairford een reverse taxi zien doen direct na de landing. Volgens mij hebben ze het op de KLu dagen ook wel eens gedaan. Wat zijn die deflectors precies?
Dit.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yeah, right...
Verder zal het me jeuken wie of wat wanneer en waar wil herdenken. En zeker een rechter of eoa schimmige Joodse organisatie heeft zich daar niet mee te bemoeien.
Vind je het dan ook terecht dat dat gedicht niet voorgelezen is? Dat ging over een Nederlandse vrijwilliger aan het Oostfront als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:10 schreef Rave_NL het volgende:
Als het nu Waffen SS waren geweest die volledig bewust hun verschrikkelijke werk hebben gedaan waren geweest, of die Nederlandse vrijwilligers, dan nee. Maar nu?
Nee.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Vind je het dan ook terecht dat dat gedicht niet voorgelezen is? Dat ging over een Nederlandse vrijwilliger aan het Oostfront als ik me niet vergis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterker nog, dit is een belangrijk gedicht, niet vanwege de stijl of manier, maar puur om de laatste zin.
"omdat ook hij niet vergeten mag worden".
Als je in een GOEDE parlementaire democratie woont die vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel hebt, dan laat je dit toe zodat men kan zien wat de 'verkeerde' keuze is zodat men de 'goede' kant omarmt, in plaats van de rechterlijke macht de 'goede' kant door de strot te rammen en bij het minste of geringste sein van de 'foute' kant er alles aan doen om het monddood te maken en weg te moffelen.
Men herinnerd de fouten van het verleden, om bewust zijn in het heden, en zich voor te bereiden op de toekomst. Openheid en objectiviteit zijn de belangrijkste middelen om het verleden te ontleden.
Desondanks vind ik het wel een brug te ver om SS'ers en Nederlandse oorlogsvrijwilligers officieel te herdenken. Begrijp me niet verkeerd.
Maar uiteindelijk heelt tijd alle wonden, ook deze. In Den Bosch wordt ook het Wilhelmus aangehaald na de dodenherdenking.
Hey, dat ik geniet van het trollen om het trollen betekend niet dat ik niets zinnigs te melden heb.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:05 schreef Esses het volgende:
Rave, ben het extreem vaak met je oneens. Maar dit is een van de momenten waarop ik je mening deel
Dat klopt. Mijn uitspraak wat betreft 'foute bromsnor' was kortzichtig, en maakte ik meer vanuit sentiment dan vanuit rationaliteit.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik denk dat jij mij niet kent en geen enkel idee hebt wat voor uitspraak ik hier eigenlijk doe. Maar dat neem ik jou volstrekt niet kwalijk. Jij hebt recht op je eigen mening.
Als je leest wat ik in heel veel posts zeg dan lees je dus wat ik bedoel. Ik betwijfel namelijk ontzettend erg of ik een foute bromsnor geweest was, maar dat is dan met mijn huidige denkbeeld in het huidige wereldbeeld. Niet vanuit een toentertijd sociaal cultureel oogpunt met dezelfde waarden en normen. Net zo min als jij zou kunnen zeggen dat jij wel of niet fout geweest kan zijn.
Wat dat betreft ben ik het met je eens; ik vind het treurig en slecht dat er naar de wens van die kleine groep geluisterd is, waardoor het gedicht niet voorgedragen kon worden.quote:Het is misschien een vreemd verhaal, maar het zal me aan mijn reet roesten of het Joden waren die dit schreeuwen, Marokkanen, turken, Aziaten, Moslims, Christenen, boeddhisten of hindoestanen. Het zal maakt mij letterlijk niets uit. Een kleine hoeveelheid mensen welke met leugens in een kort geding bepaalde feiten af dwingt "ten behoeve van een grotere groep mensen" die hen niet steunt. Ja, dan ga ik mijn vraagtekens stellen.
Ook eens.quote:Bij heel veel opmerkingen van slachtoffergroepen, of dit nu moslims, joden, hindoes, christenen of boeddhisten zijn, vraag ik mij ook vaak terecht af of deze groepen zichzelf niet slachtofferen. Is het zo vreemd dat ik aangeef dat de rol welke jij hebt in een land behoorlijk veranderd als je op een fatsoenlijke manier integreert? Denk jij dat ik een lang leven mag hebben als ik in Dubai, Israël of een religieuze Tibetaanse stad in een mini string met blote tieten (of een ander gay-pride pak) rond ga lopen?
Is het niet zo dat onze zogenaamde verdraagzaamheid, juist dat enige stukje cultuur wat wij hebben waar mensen zich naar zullen moeten aanpassen het principe van "leven en laten leven" is? Als mensen graag stil staan bij 10 overleden Duitsers dan hebben die mensen per definitie en direct het recht om dat te doen. Op het moment dat jij het er niet mee eens bent jaag je een persbericht de wereld in en klaar. Het is extreem disrespectvol om een, voor hen belangrijke, gebeurtenis van een andere bevolkingsgroep en/of een bepaalde groep mensen met een ander gedachtegoed te verstoren. Ik ga ook niet in een bikini naar de Christelijke kerk op zondag, de synagoge op zaterdag, de moskee tijdens het vrijdaggebed of mijzelf a-la echte meisjes op zoek naar zichzelf mijzelf wassen naast een tempel.
Juist het opbrengen van respect en begrip, het accepteren van de waarden en normen van het land waar je leeft en daar op een volwassen manier mee om gaan, dat maakt je een Nederlander. Indien je daar niet mee overweg kunt gaan mag je van mij inderdaad een ander land gaan zoeken om te wonen. En ja, datzelfde geld voor Nederlanders. Bijvoorbeeld als ze zo vaak roepen dat alles in Amerika zoveel beter is, ga dan asjeblieft weg.
Ik verwacht van iemand met jouw functie dat hij een uitspraak als "[de Joden] de slachtofferrol welke ze ZICHZELF toedichten maakt op een gegeven moment dat het bijna TERRECHT word dat ze slachtoffer zijn." nuanceert dan wel niet goedkeurt.quote:Daarentegen vind ik het tekenend dat jij verwijst naar mijn werkzaamheden gedurende het dagelijkse leven. Zoals in mijn ondertekening staat zijn de publicaties welke ik op dit forum plaats ten allen tijden op persoonlijke titel en op geen enkele wijze officiële publicaties van mijn werkgever. Zodra ik mijn pak aan doe, of voor mijn werk bezig ben heb ik geen mening. Ik krijg dan niet betaald om een mening te hebben. Ik heb op dat moment geen vrienden. Net zo min als familie. Op het moment dat ik mijn persoonlijke overtuiging niet meer kan stroken met de geldende wet- en regelgeving zal ik dan ook mijn blauwe pak neerleggen aangezien ik mijn functie dan niet naar eer en geweten uit kan voeren.
Yeah right..quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yeah, right...
Wat voor fucking noorden heb jij het over? Alles hoger dan Den Bosch is noord ofzo?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:47 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Yeah right..
Ik heb hier voor me liggen hoe de zaken ervoor stonden.
Wij hadden bouwmaterialen en wel voedsel, zij hadden bouwmaterialen en geen voedsel .
In het zuiden hele beroemde uitwisselingsprojecten kwamen zo tot stand.
( Berlicum - Sassenheim project bijvoorbeeld ) Zo had elk Brabants dorp haar broederdrop in het noorden. Waar dezelfde uitwisseling plaatsvond.
En verder wat Paint zegt.quote:Duitsers herdenken op 4 mei.
Nee, daar is de dag niet voor.
Dat de zaak beslecht moest worden door rechterlijke uitspraak vind ik erg fout, het vliegtuigje in Vorden is nog fouter. Maar dat dit vanuit de gemeente komt vind ik nog veel erger.
Die mensen hebben een geschiedenisles nodig daar.
Yeah... alles boven Den-bosch is Noordquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat voor fucking noorden heb jij het over? Alles hoger dan Den Bosch is noord ofzo?
[..]
En verder wat Paint zegt.
Zou jij dan ook weigeren om deel te nemen aan een rampceremonie als er tijdens een uitzending een Duitse of Japanse collega zou sneuvelen?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:24 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Yeah... alles boven Den-bosch is Noord
En ik vind dit enorm belangrijk. En dit hele gedoe gaat om meningen, dus meningen zijn belangrijk.
Ik vind het niet erg dat Duitsers om een of andere reden worden herdacht. Dat moet iedereen zelf weten, gaat mij erom dat dit niet op 4 mei gebeurd.
Mijn familie heeft een gigantische knauw gehad in die jaren. Waardoor we nu zitten met japanse invloed in de familie en aan de andere kant getraumatiseerde familieleden. Ik zou nooit meer bij een dodenherdenking aanwezig willen zijn als Duitsers/Jappen worden herdacht.
Ik stel nergens dat ik stelling goed keur, maar daar kan jij mijn functie compleet buiten laten. Die is daarbij namelijk niet van belang. Zoals ik al later zeg ben ik tijdens de uitoefening van mijn functie een beetje boel meningloos. Ik geef aan dat ik het begin te begrijpen. Begrip, is iets heel anders dan de mening delen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:52 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Dat klopt. Mijn uitspraak wat betreft 'foute bromsnor' was kortzichtig, en maakte ik meer vanuit sentiment dan vanuit rationaliteit.
[..]
Wat dat betreft ben ik het met je eens; ik vind het treurig en slecht dat er naar de wens van die kleine groep geluisterd is, waardoor het gedicht niet voorgedragen kon worden.
[..]
Ook eens.
[..]
Ik verwacht van iemand met jouw functie dat hij een uitspraak als "[de Joden] de slachtofferrol welke ze ZICHZELF toedichten maakt op een gegeven moment dat het bijna TERRECHT word dat ze slachtoffer zijn." nuanceert dan wel niet goedkeurt.
Hoho, zie de ondertitel eens. Ik heb verteld dat ik werkzaam ben bij. Maar mijn opmerkingen al hier zijn op persoonlijke conto. Daar bovenop heb ik nergens gesteld dat een bevolkingsgroep het verdient slachtoffer te zijn van genocide. Misschien moet je minder uit sentiment reageren.quote:In hoeverre jij je werk gescheiden houd van je privéleven, daar heb ik niks mee te maken. Waar het mij om gaat is dat je je op dit forum meer dan eens hebt geprofileerd als zijnde marechaussee. Van iemand met zo een functie verwacht ik dat hij nadenkt over zulke gevoelige uitspraken. GEEN ENKELE bevolkingsgroep 'verdient' het om slachtoffer te zijn van genocide.
Ik denk dat je, nogmaals, mijn functie buiten beschouwing moet laten. Zoals ik al aangeef is dat helemaal niet van belang. Dat 70 jaar geleden 66% van de Joden omgekomen is tijdens een wereldoorlog betekend nog niet dat ik alle semi-politieke uitspraken van dit soort organisaties zomaar moet gaan slikken. Ook niet dat ik het eens moet zijn met handelingen welke op dit moment in, bijvoorbeeld, Israel plaats vinden. Ik verklaar echter nergens dat ik de genocide op welke bevolkingsgroep dan ook terrecht en correct vind. Historische context? O jawel, dat heb ik zeker wel. Inlevingsvermogen? Ook zeker wel. Ik zie daar alleen een patroon in. Dit zie ik niet alleen bij Joodse bevolkingsgroepen, maar ook bij andere bevolkingsgroepen. Ja, dat zijn gevoelige stellingen maar betekend dat dat ik die niet zou mogen uiten?quote:Ik erger me er ook wel eens aan dat dodenherdenkingen vaak wellicht (teveel) geclaimd worden door Joodse belangenverenigingen - we moeten niet vergeten dat er tijdens de tweede wereldoorlog ook onder meer 2 miljoen Sovjet krijgsgevangenen zijn vermoord door de Nazi's. Evenmin moeten we vergeten dat de Joden verreweg het grootste slachtoffer waren.
Zo een twee derde van de Joden in Europa vond de dood. In het kader van dát feit vind ik jouw uitspraak niet enkel ongenuanceerd, of aan interpretatie onderhevig, maar ronduit ongepast. Ook vind ik het zorgelijk dat jij, met zo een belangrijke rol in onze maatschappij, blijkbaar ofwel moeite hebt met het nuanceren van je mening, ofwel een schrijnend gebrek aan historische context en het daarmee gaande inlevingsvermogen laat zien.
Ik ben het in grote lijnen eens met je mening, maar hoe 'goed' je uitspraak ook bedoeld was - het blijft een zeer twijfelachtige post.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee.
Het gaat over iemand die fout was in de oorlog. Maar het is geen verheerlijking, het is een gedicht over de verscheuring die een gezin doorgaat tijdens een oorlog.Tijd is geen excuus zolang de mensen nog leven die hier pijn door ervaren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterker nog, dit is een belangrijk gedicht, niet vanwege de stijl of manier, maar puur om de laatste zin.
"omdat ook hij niet vergeten mag worden".
Als je in een GOEDE parlementaire democratie woont die vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel hebt, dan laat je dit toe zodat men kan zien wat de 'verkeerde' keuze is zodat men de 'goede' kant omarmt, in plaats van de rechterlijke macht de 'goede' kant door de strot te rammen en bij het minste of geringste sein van de 'foute' kant er alles aan doen om het monddood te maken en weg te moffelen.
Men herinnerd de fouten van het verleden, om bewust zijn in het heden, en zich voor te bereiden op de toekomst. Openheid en objectiviteit zijn de belangrijkste middelen om het verleden te ontleden.
Desondanks vind ik het wel een brug te ver om SS'ers en Nederlandse oorlogsvrijwilligers officieel te herdenken. Begrijp me niet verkeerd.
Maar uiteindelijk heelt tijd alle wonden, ook deze. In Den Bosch wordt ook het Wilhelmus aangehaald na de dodenherdenking.
Dat is toch nuff said?[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
Misschien moeten mensen, net als in alle zaken, in alle moorden, eens leren vergeven.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Tijd is geen excuus zolang de mensen nog leven die hier pijn door ervaren.
Dat is toch nuff said?
Jou opa, zou je de grootste trap onder je reet verkopen met zulke prietpraat.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:54 schreef Esses het volgende:
[..]
Misschien moeten mensen, net als in alle zaken, in alle moorden, eens leren vergeven.
Wat lul je nouquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:55 schreef Esses het volgende:
En daar bedoel ik voornamelijk mensen met jouw leeftijd enz. mee.
O god.. ik praat niet voor die groep.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:02 schreef m.k het volgende:
Flikker toch op Puma, ga niet voor een bevolking groep praten waar je zelf niet toe behoort
Mijn opa zou mij daar geen trap voor verkopen. Hij komt immers uit het noorden.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Jou opa, zou je de grootste trap onder je reet verkopen met zulke prietpraat.
En iemand die fout geweest is kan je niet vergeven? Je snapt het echt niet.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wat lul je nou![]()
Ik heb 5 enorm goede Duitse vrienden.
Moeten we de Duitsers van 67 jaar geleden gaan vergeven?
Die waren fout, en dood.
De Duitser van nu ... daar heeft niemand problemen mee.
Als je denkt dat de zaak daarover gaat snap je geen drol van de hele situatie.
Ik snap het niet? Je bent niet lekkerquote:Op zondag 6 mei 2012 00:04 schreef Esses het volgende:
[..]
Mijn opa zou mij daar geen trap voor verkopen. Hij komt immers uit het noorden.
[..]
En iemand die fout geweest is kan je niet vergeven? Je snapt het echt niet.
Je moet nu toch echt gaan dimmen met die toon van je.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:03 schreef m.k het volgende:
Je deelt hun mening niet, en je ervaart geen reet
IEDEREEN moet gaan dimmen met die toon.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:05 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Je moet nu toch echt gaan dimmen met die toon van je.
Ja, klopt, herdenkingsdag. So what?quote:Op zondag 6 mei 2012 00:05 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik snap het niet? Je bent niet lekker
HERDENKINGSdag
Ik heb het ook niet over solidariteit. Ik heb het over een invulling die een ieder in een vrij land aan een dag mag geven.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:05 schreef hoogvlieger het volgende:
Ga Puma toch gelijk geven. Deze dag heeft een reden mee gekregen. Ga die niet ineens uit zogenaamde 'solidariteit' een andere invulling geven. 4 mei is voor de Nederlandse slachtoffers en mensen die hebben gestreden voor de Nederlandse vrijheid. Als je andere ideeen hebt: prima, er zijn nog 364 andere dagen.
Ik denk dat je dan je eigen toon ook terug moet lezen.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:08 schreef Pumatje het volgende:
nee, M.K moet een toontje lager gaan zingen.
Ik hoef niet te accepteren dat ik niet dagelijks ervaar wat het leed van wo2 nog is.
Jij bent hier degene die iedereen voor gek aan het verklaren is mafkeesquote:Op zondag 6 mei 2012 00:08 schreef Pumatje het volgende:
nee, M.K moet een toontje lager gaan zingen.
Ik hoef niet te accepteren dat ik niet dagelijks ervaar wat het leed van wo2 nog is.
Wij gaan eens D.M enquote:Op zondag 6 mei 2012 00:09 schreef m.k het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die iedereen voor gek aan het verklaren is mafkees
Ik snap je wel, maar ik heb een andere mening over een vrij land. Een vrijheid waar juist deze mensen die ook ik herdacht heb voor gestreden hebben. Dat jij die mening niet deelt, dat is jouw probleem. Niet het mijne.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:09 schreef Pumatje het volgende:
Oke Esses. Succes buiten dit onderwerp.
Als je het nog steeds niet snapt dan trek ik je intelligentie in twijfel.
Mag ik je adviseren het publiek te doen?quote:
agreedquote:Op zondag 6 mei 2012 00:10 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar ik heb een andere mening over een vrij land. Een vrijheid waar juist deze mensen die ook ik herdacht heb voor gestreden hebben. Dat jij die mening niet deelt, dat is jouw probleem. Niet het mijne.
Laten we dan maar houden op "Let's agree that we disagree".
Dat is ook prima. Ik ben zelf ook een liberaal en sta daar ook achter. Ik ben echter van mening dat je bepaalde tradities die zoch zeer belangrijk zijn voor ons land in hun waarde moet laten. Je hoeft ook niet te herdenken, je hoeft ook niet 2 minuten stil te staan. Maar ik weet wel wat ik van jou moet denken als je het niet doet.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:08 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja, klopt, herdenkingsdag. So what?
[..]
Ik heb het ook niet over solidariteit. Ik heb het over een invulling die een ieder in een vrij land aan een dag mag geven.
+1quote:Op zondag 6 mei 2012 00:11 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Dat is ook prima. Ik ben zelf ook een liberaal en sta daar ook achter. Ik ben echter van mening dat je bepaalde tradities die zoch zeer belangrijk zijn voor ons land in hun waarde moet laten. Je hoeft ook niet te herdenken, je hoeft ook niet 2 minuten stil te staan. Maar ik weet wel wat ik van jou moet denken als je het niet doet.
En weet je wat het mooiste is aan het iets mogen denken als ik het niet doe? Daarvoor herdenken wij deze mensen. Juist die vrijheid. Maar ik heb de Duitsers niet herdacht. Puur omdat ik daar zelf geen gevoel bij heb en het niet belangrijk vind. Ik heb er alleen een schurfthekel aan als mensen hun mening aan anderen op willen leggen. Dan snap je Nederland niet en moet je vooral je spullen pakken. Zo simpel is hetquote:Op zondag 6 mei 2012 00:11 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Dat is ook prima. Ik ben zelf ook een liberaal en sta daar ook achter. Ik ben echter van mening dat je bepaalde tradities die zoch zeer belangrijk zijn voor ons land in hun waarde moet laten. Je hoeft ook niet te herdenken, je hoeft ook niet 2 minuten stil te staan. Maar ik weet wel wat ik van jou moet denken als je het niet doet.
Kan ik het mee eens zijn. Iedereen is uiteraard vrij om te doen en denken wat hij zelf wil en op welk moment (zij het uiteraard binnen de wettelijke grenzen van de rechtstaat), maar ga niet aan de grondvesten van zulke mooi tradities beitelen.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:13 schreef Esses het volgende:
[..]
En weet je wat het mooiste is aan het iets mogen denken als ik het niet doe? Daarvoor herdenken wij deze mensen. Juist die vrijheid. Maar ik heb de Duitsers niet herdacht. Puur omdat ik daar zelf geen gevoel bij heb en het niet belangrijk vind. Ik heb er alleen een schurfthekel aan als mensen hun mening aan anderen op willen leggen. Dan snap je Nederland niet en moet je vooral je spullen pakken. Zo simpel is het
En ja, Im.Kant., dat is een PERSOONLIJKE mening en heeft NIETS met mijn functie te maken.
Ben geen heerquote:
Gelukkig niet, zou dit een mannenmaatschappij worden!quote:
Betekend problemen.quote:
Bron hiervan?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:59 schreef Pumatje het volgende:
Je kunt er vanuit gaan dat elke Duitser die op de Grens stond op 9 mei enorm fout was.
Deze waren 90% lid van de NSDAP of SA ( wat automatisch lidmaatschap betekent ) en niet geindoctrineerd met de Nazi idealogie, maar omarmden dit. Gaan we onderscheid maken doe dit dan consequent en onderbouwd met feiten en cijfers.
Ben ik misschien nog net iets te conservatief voor danquote:Op zondag 6 mei 2012 00:19 schreef Esses het volgende:
Hoogvlieger, het enige waar wij nog aan disagreeen is dat je niet aan grondvesten van zulke tradities mag beitelen. Maar dat is niet erg, kan ik mee leven
quote:
Nofi, maar beide historici zijn allang achterhaald.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:29 schreef Pumatje het volgende:
ja, die heb ik wel, maar om dat in te gaan scannen gaat me wat ver.
Simpele rekensom is dat de SA een bedreiging vormde voor het leger. SA als werkpaard voor de partij moest uit de weg worden geruimd als effectieve eenheid,anders zou Hitler nooit de steun van de Wehrmacht krijgen. Hierop kreeg je de nacht van de lange messen.. en Ersnt Röhm werd vermoord.
Alle SA ging op in het leger. SA leden op dat moment telden 3 miljoen man.
Op 10 mei 1940 waren het plus minus 3 miljoen militairen die klaarstonden voor Fall gelb.
Details zijn terug te vinden in het werk van Loe de jongh en Hiltermann
Welk deel, welke p.? Verder moet je het werk de Jong lezen in het tijdbeeld waarin het geschreven is, is nu totaal achterhaald.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:29 schreef Pumatje het volgende:
Simpele rekensom is dat de SA een bedreiging vormde voor het leger. SA als werkpaard voor de partij moest uit de weg worden geruimd als effectieve eenheid,anders zou Hitler nooit de steun van de Wehrmacht krijgen. Hierop kreeg je de nacht van de lange messen.. en Ersnt Röhm werd vermoord.
Op 10 mei 1940 waren het plus minus 3 miljoen militairen die klaarstonden voor Fall gelb.
Details zijn terug te vinden in het werk van Lou de jong en Hiltermann
Jouw rekenskillz zijn zo goed.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:29 schreef Pumatje het volgende:
Details zijn terug te vinden in het werk van Loe de jongh en Hiltermann
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |