abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:19:38 #226
211797 Esses
Splendide mendax
pi_111161272
mnee ik verwijs maar naar een klein stukje
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_111161680
Mogguh
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_111162390
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:06 schreef Thaboel het volgende:
Mogguh
Jooooo!
pi_111164598
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:31 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Dat maakt een huizenhoog verschil of je de deflectors hebt of niet. Lees wel of niet bij de deur kunnen staan. En nog nooit zo'n ding in reverse taxi gezien. Maar kan je wel vertellen dat ook in vlucht ze nu niet bijzonder stil zijn. Maar een beetje militair leert in alle omstandigheden (lawaai) te slapen ;)
Vorig jaar zo'n kist op RAF Fairford een reverse taxi zien doen direct na de landing. Volgens mij hebben ze het op de KLu dagen ook wel eens gedaan. Wat zijn die deflectors precies?
Blood Sugar Sex Magik
pi_111167124
Rabobank zet pinpassen buiten Europa uit
Godver, kan ik weer regelen dat ik kan gaan pinnen in een buitenlandse haven... :{
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:18:59 #231
211797 Esses
Splendide mendax
pi_111170521
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:25 schreef jankaas020 het volgende:
Rabobank zet pinpassen buiten Europa uit
Godver, kan ik weer regelen dat ik kan gaan pinnen in een buitenlandse haven... :{
Wat ik hoorde heel eenvoudig. Wel een goede actie.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:56:42 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_111171682
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:53 schreef Pumatje het volgende:

Geboren..in hun jonge jaren ging alles redelijk op rolletjes, nietsvermoedend wordt zonder verklaring het land binnengevallen. Doden in de familie, 5 jaren angst..woonde je in het noorden verhongerde je bijna.
Yeah, right... :')

Verder zal het me jeuken wie of wat wanneer en waar wil herdenken. En zeker een rechter of eoa schimmige Joodse organisatie heeft zich daar niet mee te bemoeien.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:58:31 #233
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_111171733
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Verder zal het me jeuken wie of wat wanneer en waar wil herdenken. En zeker een rechter of eoa schimmige Joodse organisatie heeft zich daar niet mee te bemoeien.
Blijkt toch steeds weer dat ze een bepaalde macht hebben. Lijkt me niet gezond. zo van "kijk ons eens zielig zijn" :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_111172390
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:51 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Vorig jaar zo'n kist op RAF Fairford een reverse taxi zien doen direct na de landing. Volgens mij hebben ze het op de KLu dagen ook wel eens gedaan. Wat zijn die deflectors precies?
Deflectors zijn een soort van kleppen die voor de troopdoors zitten om de wind die langs je vliegt van je af te 'deflecteren'. Oftewel, die zorgen ervoor dat je de deur kunt openen en er niet maximaal uitgezogen wordt. Tevens beschermen ze je een beetje bij een reverse taxi tegen de uitlaat van die gigantische jet engine....
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:10:10 #235
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_111174023
quote:

[..]

Dit.

Punt.

Ik kan er gewoon niet over uit dat iemand een ander gaat vertellen wie je wel of niet mag herdenken. De ironie zeg...

Als het nu Waffen SS waren geweest die volledig bewust hun verschrikkelijke werk hebben gedaan waren geweest, of die Nederlandse vrijwilligers, dan nee. Maar nu?

Ik vind het ook ironisch hoe tweede en derdegeneratie holocaustoverlevers hun gelijk hebben gehaald door in de slachtofferrol te kruipen. Want het herdenken van de Duitsers was een KEUZE, geen verplichting. En als je die vrijheid een ander niet gunt door je eigen redenatie, hoeveel aanspraak mag je dan maken op je eigen vrijheid?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_111174197
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:10 schreef Rave_NL het volgende:

Als het nu Waffen SS waren geweest die volledig bewust hun verschrikkelijke werk hebben gedaan waren geweest, of die Nederlandse vrijwilligers, dan nee. Maar nu?
Vind je het dan ook terecht dat dat gedicht niet voorgelezen is? Dat ging over een Nederlandse vrijwilliger aan het Oostfront als ik me niet vergis.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wijnand_Bierenstein op 05-05-2012 18:21:11 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:28:05 #237
110987 ErwinRommel
pi_111174593
Koude Oorlog Veteranen :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:28:37 #238
110987 ErwinRommel
pi_111174614
_O- met hun nep medailles
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:49:29 #239
168777 Rave_NL
pi_111175269
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Vind je het dan ook terecht dat dat gedicht niet voorgelezen is? Dat ging over een Nederlandse vrijwilliger aan het Oostfront als ik me niet vergis.
Nee.

Het gaat over iemand die fout was in de oorlog. Maar het is geen verheerlijking, het is een gedicht over de verscheuring die een gezin doorgaat tijdens een oorlog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterker nog, dit is een belangrijk gedicht, niet vanwege de stijl of manier, maar puur om de laatste zin.
"omdat ook hij niet vergeten mag worden".

Als je in een GOEDE parlementaire democratie woont die vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel hebt, dan laat je dit toe zodat men kan zien wat de 'verkeerde' keuze is zodat men de 'goede' kant omarmt, in plaats van de rechterlijke macht de 'goede' kant door de strot te rammen en bij het minste of geringste sein van de 'foute' kant er alles aan doen om het monddood te maken en weg te moffelen.

Men herinnerd de fouten van het verleden, om bewust zijn in het heden, en zich voor te bereiden op de toekomst. Openheid en objectiviteit zijn de belangrijkste middelen om het verleden te ontleden.

Desondanks vind ik het wel een brug te ver om SS'ers en Nederlandse oorlogsvrijwilligers officieel te herdenken. Begrijp me niet verkeerd.

Maar uiteindelijk heelt tijd alle wonden, ook deze. In Den Bosch wordt ook het Wilhelmus aangehaald na de dodenherdenking.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:05:25 #240
211797 Esses
Splendide mendax
pi_111175852
Rave, ben het extreem vaak met je oneens. Maar dit is een van de momenten waarop ik je mening deel ;)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:13:10 #241
211797 Esses
Splendide mendax
pi_111176077
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:15:03 #242
211797 Esses
Splendide mendax
pi_111176128
overigens zijn ze enkel nog aan het oefenen :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:34:52 #243
168777 Rave_NL
pi_111176746
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:05 schreef Esses het volgende:
Rave, ben het extreem vaak met je oneens. Maar dit is een van de momenten waarop ik je mening deel ;)
Hey, dat ik geniet van het trollen om het trollen betekend niet dat ik niets zinnigs te melden heb.

Ik wacht iig met smart op puma.

Enneh, een slap aftreksel van dit.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:52:02 #244
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_111179814
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:43 schreef Esses het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mij niet kent en geen enkel idee hebt wat voor uitspraak ik hier eigenlijk doe. Maar dat neem ik jou volstrekt niet kwalijk. Jij hebt recht op je eigen mening.

Als je leest wat ik in heel veel posts zeg dan lees je dus wat ik bedoel. Ik betwijfel namelijk ontzettend erg of ik een foute bromsnor geweest was, maar dat is dan met mijn huidige denkbeeld in het huidige wereldbeeld. Niet vanuit een toentertijd sociaal cultureel oogpunt met dezelfde waarden en normen. Net zo min als jij zou kunnen zeggen dat jij wel of niet fout geweest kan zijn.
Dat klopt. Mijn uitspraak wat betreft 'foute bromsnor' was kortzichtig, en maakte ik meer vanuit sentiment dan vanuit rationaliteit.

quote:
Het is misschien een vreemd verhaal, maar het zal me aan mijn reet roesten of het Joden waren die dit schreeuwen, Marokkanen, turken, Aziaten, Moslims, Christenen, boeddhisten of hindoestanen. Het zal maakt mij letterlijk niets uit. Een kleine hoeveelheid mensen welke met leugens in een kort geding bepaalde feiten af dwingt "ten behoeve van een grotere groep mensen" die hen niet steunt. Ja, dan ga ik mijn vraagtekens stellen.
Wat dat betreft ben ik het met je eens; ik vind het treurig en slecht dat er naar de wens van die kleine groep geluisterd is, waardoor het gedicht niet voorgedragen kon worden.

quote:
Bij heel veel opmerkingen van slachtoffergroepen, of dit nu moslims, joden, hindoes, christenen of boeddhisten zijn, vraag ik mij ook vaak terecht af of deze groepen zichzelf niet slachtofferen. Is het zo vreemd dat ik aangeef dat de rol welke jij hebt in een land behoorlijk veranderd als je op een fatsoenlijke manier integreert? Denk jij dat ik een lang leven mag hebben als ik in Dubai, Israël of een religieuze Tibetaanse stad in een mini string met blote tieten (of een ander gay-pride pak) rond ga lopen?

Is het niet zo dat onze zogenaamde verdraagzaamheid, juist dat enige stukje cultuur wat wij hebben waar mensen zich naar zullen moeten aanpassen het principe van "leven en laten leven" is? Als mensen graag stil staan bij 10 overleden Duitsers dan hebben die mensen per definitie en direct het recht om dat te doen. Op het moment dat jij het er niet mee eens bent jaag je een persbericht de wereld in en klaar. Het is extreem disrespectvol om een, voor hen belangrijke, gebeurtenis van een andere bevolkingsgroep en/of een bepaalde groep mensen met een ander gedachtegoed te verstoren. Ik ga ook niet in een bikini naar de Christelijke kerk op zondag, de synagoge op zaterdag, de moskee tijdens het vrijdaggebed of mijzelf a-la echte meisjes op zoek naar zichzelf mijzelf wassen naast een tempel.

Juist het opbrengen van respect en begrip, het accepteren van de waarden en normen van het land waar je leeft en daar op een volwassen manier mee om gaan, dat maakt je een Nederlander. Indien je daar niet mee overweg kunt gaan mag je van mij inderdaad een ander land gaan zoeken om te wonen. En ja, datzelfde geld voor Nederlanders. Bijvoorbeeld als ze zo vaak roepen dat alles in Amerika zoveel beter is, ga dan asjeblieft weg.
Ook eens.

quote:
Daarentegen vind ik het tekenend dat jij verwijst naar mijn werkzaamheden gedurende het dagelijkse leven. Zoals in mijn ondertekening staat zijn de publicaties welke ik op dit forum plaats ten allen tijden op persoonlijke titel en op geen enkele wijze officiële publicaties van mijn werkgever. Zodra ik mijn pak aan doe, of voor mijn werk bezig ben heb ik geen mening. Ik krijg dan niet betaald om een mening te hebben. Ik heb op dat moment geen vrienden. Net zo min als familie. Op het moment dat ik mijn persoonlijke overtuiging niet meer kan stroken met de geldende wet- en regelgeving zal ik dan ook mijn blauwe pak neerleggen aangezien ik mijn functie dan niet naar eer en geweten uit kan voeren.
Ik verwacht van iemand met jouw functie dat hij een uitspraak als "[de Joden] de slachtofferrol welke ze ZICHZELF toedichten maakt op een gegeven moment dat het bijna TERRECHT word dat ze slachtoffer zijn." nuanceert dan wel niet goedkeurt.

In hoeverre jij je werk gescheiden houd van je privéleven, daar heb ik niks mee te maken. Waar het mij om gaat is dat je je op dit forum meer dan eens hebt geprofileerd als zijnde marechaussee. Van iemand met zo een functie verwacht ik dat hij nadenkt over zulke gevoelige uitspraken. GEEN ENKELE bevolkingsgroep 'verdient' het om slachtoffer te zijn van genocide.

Ik erger me er ook wel eens aan dat dodenherdenkingen vaak wellicht (teveel) geclaimd worden door Joodse belangenverenigingen - we moeten niet vergeten dat er tijdens de tweede wereldoorlog ook onder meer 2 miljoen Sovjet krijgsgevangenen zijn vermoord door de Nazi's. Evenmin moeten we vergeten dat de Joden verreweg het grootste slachtoffer waren.

Zo een twee derde van de Joden in Europa vond de dood. In het kader van dát feit vind ik jouw uitspraak niet enkel ongenuanceerd, of aan interpretatie onderhevig, maar ronduit ongepast. Ook vind ik het zorgelijk dat jij, met zo een belangrijke rol in onze maatschappij, blijkbaar ofwel moeite hebt met het nuanceren van je mening, ofwel een schrijnend gebrek aan historische context en het daarmee gaande inlevingsvermogen laat zien.

Ik ben het in grote lijnen eens met je mening, maar hoe 'goed' je uitspraak ook bedoeld was - het blijft een zeer twijfelachtige post.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:47:27 #245
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_111184855
quote:

[..]

Yeah right..

Ik heb hier voor me liggen hoe de zaken ervoor stonden.
Wij hadden bouwmaterialen en wel voedsel, zij hadden bouwmaterialen en geen voedsel .

In het zuiden hele beroemde uitwisselingsprojecten kwamen zo tot stand.

( Berlicum - Sassenheim project bijvoorbeeld ) Zo had elk Brabants dorp haar broederdrop in het noorden. Waar dezelfde uitwisseling plaatsvond.

Duitsers herdenken op 4 mei.
Nee, daar is de dag niet voor.

Dat de zaak beslecht moest worden door rechterlijke uitspraak vind ik erg fout, het vliegtuigje in Vorden is nog fouter. Maar dat dit vanuit de gemeente komt vind ik nog veel erger.

Die mensen hebben een geschiedenisles nodig daar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pumatje op 05-05-2012 22:53:33 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:16:37 #246
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_111186062
Lekker belangrijk allemaal.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:20:09 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_111186219
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:47 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Yeah right..

Ik heb hier voor me liggen hoe de zaken ervoor stonden.
Wij hadden bouwmaterialen en wel voedsel, zij hadden bouwmaterialen en geen voedsel .

In het zuiden hele beroemde uitwisselingsprojecten kwamen zo tot stand.

( Berlicum - Sassenheim project bijvoorbeeld ) Zo had elk Brabants dorp haar broederdrop in het noorden. Waar dezelfde uitwisseling plaatsvond.
Wat voor fucking noorden heb jij het over? Alles hoger dan Den Bosch is noord ofzo?

quote:
Duitsers herdenken op 4 mei.
Nee, daar is de dag niet voor.

Dat de zaak beslecht moest worden door rechterlijke uitspraak vind ik erg fout, het vliegtuigje in Vorden is nog fouter. Maar dat dit vanuit de gemeente komt vind ik nog veel erger.

Die mensen hebben een geschiedenisles nodig daar.
En verder wat Paint zegt.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:24:21 #248
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_111186414
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat voor fucking noorden heb jij het over? Alles hoger dan Den Bosch is noord ofzo?

[..]

En verder wat Paint zegt.
Yeah... alles boven Den-bosch is Noord :)

En ik vind dit enorm belangrijk. En dit hele gedoe gaat om meningen, dus meningen zijn belangrijk.
Ik vind het niet erg dat Duitsers om een of andere reden worden herdacht. Dat moet iedereen zelf weten, gaat mij erom dat dit niet op 4 mei gebeurd.

Mijn familie heeft een gigantische knauw gehad in die jaren. Waardoor we nu zitten met japanse invloed in de familie en aan de andere kant getraumatiseerde familieleden. Ik zou nooit meer bij een dodenherdenking aanwezig willen zijn als Duitsers/Jappen worden herdacht.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:25:03 #249
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_111186447
Bier en boeren metworst vanavond
pi_111186742
8)7
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')