Op vrijdag 4 mei 2012 19:04 schreef Im.Kant. het volgende:[..]
Vreemde uitspraak voor een blauwe.
Jij was in de jaren 40 - 45 een foute bromsnor geweest, zoveel is duidelijk. Als ieder marechaussee tijdens WO 2 zo een instelling had waren er nóg meer Joden afgevoerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat jij mij niet kent en geen enkel idee hebt wat voor uitspraak ik hier eigenlijk doe. Maar dat neem ik jou volstrekt niet kwalijk. Jij hebt recht op je eigen mening.
Als je leest wat ik in heel veel posts zeg dan lees je dus wat ik bedoel. Ik betwijfel namelijk ontzettend erg of ik een foute bromsnor geweest was, maar dat is dan met mijn huidige denkbeeld in het huidige wereldbeeld. Niet vanuit een toentertijd sociaal cultureel oogpunt met dezelfde waarden en normen. Net zo min als jij zou kunnen zeggen dat jij wel of niet fout geweest kan zijn.
Het is misschien een vreemd verhaal, maar het zal me aan mijn reet roesten of het Joden waren die dit schreeuwen, Marokkanen, turken, Aziaten, Moslims, Christenen, boeddhisten of hindoestanen. Het zal maakt mij letterlijk niets uit. Een kleine hoeveelheid mensen welke met leugens in een kort geding bepaalde feiten af dwingt "ten behoeve van een grotere groep mensen" die hen niet steunt. Ja, dan ga ik mijn vraagtekens stellen.
Bij heel veel opmerkingen van slachtoffergroepen, of dit nu moslims, joden, hindoes, christenen of boeddhisten zijn, vraag ik mij ook vaak terecht af of deze groepen zichzelf niet slachtofferen. Is het zo vreemd dat ik aangeef dat de rol welke jij hebt in een land behoorlijk veranderd als je op een fatsoenlijke manier integreert? Denk jij dat ik een lang leven mag hebben als ik in Dubai, Israël of een religieuze Tibetaanse stad in een mini string met blote tieten (of een ander gay-pride pak) rond ga lopen?
Is het niet zo dat onze zogenaamde verdraagzaamheid, juist dat enige stukje cultuur wat wij hebben waar mensen zich naar zullen moeten aanpassen het principe van "leven en laten leven" is? Als mensen graag stil staan bij 10 overleden Duitsers dan hebben die mensen per definitie en direct het recht om dat te doen. Op het moment dat jij het er niet mee eens bent jaag je een persbericht de wereld in en klaar. Het is extreem disrespectvol om een, voor hen belangrijke, gebeurtenis van een andere bevolkingsgroep en/of een bepaalde groep mensen met een ander gedachtegoed te verstoren. Ik ga ook niet in een bikini naar de Christelijke kerk op zondag, de synagoge op zaterdag, de moskee tijdens het vrijdaggebed of mijzelf a-la echte meisjes op zoek naar zichzelf mijzelf wassen naast een tempel.
Juist het opbrengen van respect en begrip, het accepteren van de waarden en normen van het land waar je leeft en daar op een volwassen manier mee om gaan, dat maakt je een Nederlander. Indien je daar niet mee overweg kunt gaan mag je van mij inderdaad een ander land gaan zoeken om te wonen. En ja, datzelfde geld voor Nederlanders. Bijvoorbeeld als ze zo vaak roepen dat alles in Amerika zoveel beter is, ga dan asjeblieft weg.
Daarentegen vind ik het tekenend dat jij verwijst naar mijn werkzaamheden gedurende het dagelijkse leven. Zoals in mijn ondertekening staat zijn de publicaties welke ik op dit forum plaats ten allen tijden op persoonlijke titel en op geen enkele wijze officiële publicaties van mijn werkgever. Zodra ik mijn pak aan doe, of voor mijn werk bezig ben heb ik geen mening. Ik krijg dan niet betaald om een mening te hebben. Ik heb op dat moment geen vrienden. Net zo min als familie. Op het moment dat ik mijn persoonlijke overtuiging niet meer kan stroken met de geldende wet- en regelgeving zal ik dan ook mijn blauwe pak neerleggen aangezien ik mijn functie dan niet naar eer en geweten uit kan voeren.
Ook vind ik het prachtig hoe jij iemand op “maar dat terzijde” op tikfouten weet te wijzen, het is een forum. Doe even normaal.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]