Zo moeilijk is dat niet hoor.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:39 schreef Tem het volgende:
Elfletterig, kan je nog even duidelijkheid geven over je vergelijking tussen de gruwelheden van Nazi-Duitsland en Israel anno 2012? Ik vind het nogal een merkwaardige passage namelijk.
Juist.quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dodenherdenking zou uberhaupt niet mogen gaan over keuzes die naar gelang je politieke bril goed of fout zijn, de thematiek, het drama van de oorlog in het algemeen, de crisis in het midden oosten, de volgende aflevering van Game of Thrones en/of allerhande mooie andere tranentrekkers en hersenkrakers
we herdenken onze doden, niet meer niet minder
Die 10 Duitsers en de oudoom van Auke zijn wel degelijk ook onze doden. Althans: volgens je eigen woorden moet je niet denken aan een politieke bril.quote:die 10 Duitsers zijn niet onze doden, die oudoom van Auke Siebe ook niet, die heeft die keuze zelf met zijn volle verstand gemaakt, jij of Auke kunt helemaal niet invullen of dat de foute keuze was want je weet alleen dat het fout afliep
Dat is ook wel een goed idee.quote:maar als hij het overleefd had en evt in Duitsland was gaan wonen dan was hij niet welkom om te spreken vandaag hoor!
ik weet niet op welke dag de Duitsers hun doden herdenken maar die zouden ook plaats moeten inruimen voor dit soort jongens in Duitse dienst
Ai!quote:en veteranendag is geen dag voor oorlogshelden
het is voor veteranen
Geen Joden herdenken die weerloos zijn afgeslacht maar wel Duitse militairen die wellicht bij massa-moorden hebben geparticipeerd?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Of liever gezegd: ik voel de behoefte niet, maar heb er ook geen bezwaar tegen.
Ik snap niet goed waarom je zo onterecht mijn denkwereld zit in te vullen in plaats van argumenten aan te voeren.
OK, het is een bericht uit de Telegrof en dus waarschijnlijk maar voor de helft waar.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:41 schreef Cobra4 het volgende:
Kort geding om herdenking Vorden
ZUTPHEN - Federatief Joods Nederland heeft een kort geding aangespannen tegen de gemeente Bronckhorst om de omstreden dodenherdenking in Vorden van vrijdag. Voorzitter Herman Loonstein noemt het grievend voor de levenden en beledigend voor de doden dat ook Duitsers die op de begraafplaats liggen, worden herdacht. Hij zegt honderden afkeurende reacties te hebben gekregen. Het geding dient vrijdag om 10.00 uur in Zutphen.
Loonstein heeft nog met burgemeester Henk Aalderink van Bronckhorst gesproken, maar die was niet op andere gedachten te brengen. „Die man is echt de weg kwijt en mist historisch besef.” Vorden valt onder de gemeente Bronckhorst.
Ook het Simon Wiesenthal Centrum uitte donderdag scherpe kritiek op het gemeentebestuur van Bronckhorst. Aalderink zegt het jammer te vinden dat het centrum zich niet heeft verdiept in wat er gebeurt en uitspraken baseert op derdehands informatie. „Men papegaait elkaar na, dat vertroebelt het beeld zeer”. Hij zegt wel de gevoelens te snappen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)om_herdenking__.html
Nee, de joden maken nu zelf veel (onschuldige) slachtoffers en is ook verworden tot een totalitaire staat. We moeten dus helemaal niets meer herdenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Geen Joden herdenken die weerloos zijn afgeslacht maar wel Duitse militairen die wellicht bij massa-moorden hebben geparticipeerd?
Tja, dat bedoel ik dus met verkeerd invullen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Geen Joden herdenken die weerloos zijn afgeslacht maar wel Duitse militairen die wellicht bij massa-moorden hebben geparticipeerd?
Is toch niet te vergelijken?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:10 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Nee, de joden maken nu zelf veel (onschuldige) slachtoffers en is ook verworden tot een totalitaire staat. We moeten dus helemaal niets meer herdenken.
Onschuldige my ass.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:10 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Nee, de joden maken nu zelf veel (onschuldige) slachtoffers en is ook verworden tot een totalitaire staat. We moeten dus helemaal niets meer herdenken.
Dat hij is ingezet tegen het Rode leger niet zo veel, er zijn zat voorbeelden van Nederlandse SS'ers die flink hebben huisgehouden in bijvoorbeeld de Oekraïne tijdens Barbarossa. Wil uiteraard niet automatisch zeggen dat onze Dirk daarbij betrokken is geweest.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, dat bedoel ik dus met verkeerd invullen.
Ik heb geen problemen met het herdenlen van joden. Maar Auke's gedicht ging helemaal niet over een Duitse militair. En of hij ooit bij massamoorden heeft geparticipeerd is echt volkomen uit de lucht gegrepen. Waarschijnlijk is dat niet, want de Nederlanders werden ingezet tegen het Rode Leger.
Ik neem maar aan dat je op Israël doelt, ik zeg het maar weer eens, 'de joden' en 'Israël' kun je niet als synoniem van elkaar gebruiken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:10 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Er is niks mis met mij, wat is dat toch met de Nederlanders en hun zwak voor de Joden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is toch niet te vergelijken?
En dus niet meer herdenken? Wat is er mis met jou
Point taken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:16 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik neem maar aan dat je op Israël doelt, ik zeg het maar weer eens, 'de joden' en 'Israël' kun je niet als synoniem van elkaar gebruiken.
Wat zit je dan de hele tijd te zeuren dat op 4 mei geen joden herdacht moet worden ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:36 schreef Kees22 het volgende:
Ik zeg nergens dat we geen joden moeten herdenken. Of liever gezegd: ik voel de behoefte niet, maar heb er ook geen bezwaar tegen.
Geen idee, maar blijkbaar ben ik vlieft op Joodjes. Wens ik jou hierbij albast een welterustenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:18 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Er is niks mis met mij, wat is dat toch met de Nederlanders en hun zwak voor de Joden.
Ik kan me nog herinneren dat Anne Frank ooit werd genomineerd als grootste Nederlander. Wat heeft ze dan helemaal bijgedragen dan? Bovendien is ze hier niet eens geboren.
Mwa. Was een van de I's inde naam niet voor Israel. Waarmee het centrum meteen de nuancering van Nibb-it weerlegt: men werpt zich op als spreekbuis voor joden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat zit je dan de hele tijd te zeuren dat op 4 mei geen joden herdacht moet worden ?
Plus dat je je verschuilt achter de leugen dat het 4 en 5 mei comité dat zo beweert .
Het CIDI heeft ook alle rechten en redenen om zich druk te maken over de herdenkingen van joodse Nederlanders. Dat is toch logisch?
OK. Remise, Want we hebben geen van beiden verdere argumenten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:16 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat hij is ingezet tegen het Rode leger niet zo veel, er zijn zat voorbeelden van Nederlandse SS'ers die flink hebben huisgehouden in bijvoorbeeld de Oekraïne tijdens Barbarossa. Wil uiteraard niet automatisch zeggen dat onze Dirk daarbij betrokken is geweest.
Het gaat om slachtoffers van oorlogen. En zoals ik al eerder zei: de holocaust is een kwestie van oplossing van een vraagstuk, niet van oorlog.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat zit je dan de hele tijd te zeuren dat op 4 mei geen joden herdacht moet worden ?
Plus dat je je verschuilt achter de leugen dat het 4 en 5 mei comité dat zo beweert .
Het CIDI heeft ook alle rechten en redenen om zich druk te maken over de herdenkingen van joodse Nederlanders. Dat is toch logisch?
Voor de zoveelste keer:quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het gaat om slachtoffers van oorlogen. En zoals ik al eerder zei: de holocaust is een kwestie van oplossing van een vraagstuk, niet van oorlog.
Prima.. dan doe je dat toch !! Niemand die je kan tegenhouden.quote:Blijft over: ik zie geen enkele reden om de oom van Auke niet te herdenken.
Er mankeert niks aan het gedicht .quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:45 schreef Hamilcar het volgende:
Het gedicht laat de humane kant van de oorlog zien: mensen om je heen maken foute keuzes die tot groot verdriet leiden. Nergens wordt de oudoom verheerlijkt. Het gaat puur om het verdriet dat de oorlog veroorzaakt omdat het mensen tot keuzes dwingt, keuzes die leiden tot splitsing en scheiding.
Als je het menselijk aspect uit de herdenking haalt, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig? CiDi he..
Valse voorstelling van mijn argumenten. Drogreden dus.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer:
De moordpartijen van de nazi's zijn onlosmakkelijk verbonden met hun oorlogsvoering.
Al voor jou geboorte werden die slachtoffers ook gewoon als oorlogsslachtoffers gezien.
In Nederland , in Europa, over de hele wereld.
Dat weet jij verdomde goed , maar je zit een smoes op te hangen om te kunnen suggereren dat men de miljoenen vermoorde Joden op 4 mei niet moet herdenken.
Anti-semitisme is geen oorlog. Je bevestigt wat ik al zei.quote:En wat bedoel je met 'oplossing van een vraagstuk' ? jaja.. dat was de anti-semitische nazivisie.
Die grote moordpartij was een climax van een moordzuchtige extremisme van anti-semitisme
Ik heb het gedicht geprint op A3-papier en voor mijn raam gehangen.quote:[..]
Prima.. dan doe je dat toch !! Niemand die je kan tegenhouden.
Doe het dan wel in stilte en ga niet jammeren hoe onrechtvaardig het is als vele mensen jouw zgn compassie met een nazi niet delen
Eens, alhoewel ik blijf bij mijn standpunt dat de herdenking op 4 mei bedoeld is voor de Nederlandse slachtoffers van oorlogsgeweld sinds 1940, zowel burgers als militairen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:45 schreef Hamilcar het volgende:
Het gedicht laat de humane kant van de oorlog zien: mensen om je heen maken foute keuzes die tot groot verdriet leiden. Nergens wordt de oudoom verheerlijkt. Het gaat puur om het verdriet dat de oorlog veroorzaakt omdat het mensen tot keuzes dwingt, keuzes die leiden tot splitsing en scheiding.
Als je het menselijk aspect uit de herdenking haalt, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig? CiDi he..
Vet van mij.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er mankeert niks aan het gedicht .
Maar door dit gedicht niet voor te dragen is het menselijk aspect niet meer aanwezig op de komende 4 mei herdenking op de Dam ?
Gedichten over bommen op Rotterdam of over het leven in de getto van Warschau gaan ook over mensen en hun gevoelens.
Ah ja, dat is een subtiliteit die hier wel gehoor zal vinden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Eens, alhoewel ik blijf bij mijn standpunt dat de herdenking op 4 mei bedoeld is voor de Nederlandse slachtoffers van oorlogsgeweld sinds 1940, zowel burgers als militairen.
En iemand die bewust of onbewust koos om tijdens de oorlogsjaren in een 'ander' leger te dienen verloor zijn Nederlanderschap.
Heel veel organisaties hebben een achterban van aanhangers en zij kunnen dus met recht zeggen dat zij ook namens die achterban spreken. Dat is geen probleem, dus maak daar ook geen probleem van .quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Nee, dat was het probleem niet. Diverse organisaties wierpen zich op als zelfbenoemde woordvoerder van een bepaalde bevolkingsgroep en stelden, dat door dit gedicht wel voor te dragen een menselijk aspect geschonden zou worden.
Was jij het niet die viel over de gelijkstelling Israel en joden?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heel veel organisaties hebben een achterban van aanhangers en zij kunnen dus met recht zeggen dat zij ook namens die achterban spreken. Dat is geen probleem, dus maak daar ook geen probleem van .
Je bent tegen het herdenken van meer dan 100.000 Nederlanders op de 4 meiherdenking op de Dam .quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Valse voorstelling van mijn argumenten. Drogreden dus.
Het nazi-antisemitisme leidde wel tot de oorlog op 11 miljoen Joden. Een suboorlog binnen die oorlog. Het suboorlogsdoel was: kill them all.quote:Anti-semitisme is geen oorlog. Je bevestigt wat ik al zei.
Mooi gedicht, maar je motieven zijn lelijk. Nog niks geleerd van je ideologische voorgangers ?quote:Ik heb het gedicht geprint op A3-papier en voor mijn raam gehangen.
Maar ach, ik woon in een rustige buurt en vrijwel niemand zal het zien.
Waar dan? wanneer? linkje ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Was jij het niet die viel over de gelijkstelling Israel en joden?
Mag dat niet van jou ? Waarom niet?quote:Diverse instanties met Isreal of joods in de naam werpen zich op als woordvoerder voor de joden en de slachtoffers dan wel nabestaanden van de holocaust.
wat bedoel je?quote:Dan moet je andere niet gaan verwijten dat ze die groepen mensen en instanties/woordvoerders niet meer scherp onderscheiden.
Ik ga maar mee met je gefixeerdheid op joden. Geheel in de geest van 4 mei en de jodenhaat:quote:Als ze zich nou presenteerden als woordvoerder van hun echte achterban, en die ook correct zouden benoemen, zou je een reden hebben om mij en anderen iets te verwijten.
Daar ben ik niet op tegen. Dus je verwijt valt weg.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bent tegen het herdenken van meer dan 100.000 Nederlanders op de 4 meiherdenking op de Dam .
Maar dat openlijk zo duidelijk stellen doe je niet. Das nogal laf.
Jaja, een ingewikkeld verhaal. Alsof de oorlog begonnen is om alle joden te pakken te krijgen. Het verhaal is nogal ingewikkelder.quote:[..]
[..]
Het nazi-antisemitisme leidde wel tot de oorlog op 11 miljoen Joden. Een suboorlog binnen die oorlog. Het suboorlogsdoel was: kill them all.
En dat kon voor de helft idd gedaan worden als gevolg van die oorlog.
Zonder die oorlog, geen bezetting van de Europa, geen deportatie uit de buurlanden naar de kampen, geen executiepelotons aan het oostfront. Geen afschuwelijke concentratiekampen, waarvan de meest vreselijke niet in Duitsland stonden, maar in gejat Polen. Door de oorlog mogelijk gemaakt.
Wat weet jij van mijn motieven?quote:[..]
[..]
Mooi gedicht, maar je motieven zijn lelijk. Nog niks geleerd van je ideologische voorgangers ?
Je ben nu ineens wel voor dat holocaustslachtoffers herdacht kunnen worden op de 4 meiherdenking op de Dam ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar ben ik niet op tegen. Dus je verwijt valt weg.
Zeg jij dat die oorlog daarom begonnen is ? Ik zeg dat nietquote:Jaja, een ingewikkeld verhaal. Alsof de oorlog begonnen is om alle joden te pakken te krijgen. Het verhaal is nogal ingewikkelder.
Ja.. het doel was 11 miljoen Europese Joden te vermoorden.quote:En 11 miljoen?
Jodenhaat.quote:Wat weet jij van mijn motieven?
hummmm we zitten op Fok hoor !.... heel normaal.. jij doet het ook .quote:Ik wet het niet hoor, maar het in de schoenen schuiven van motieven vind ik persoonlijk nogal een kwalijke eigenschap.
Als een organisatie zich opwerpt als vertegenwoordiger van joden en/of Israeliërs en/of de joodse staat Israel en/of een nabestaande van een vergaste jood en/of orthodoxe joodse gelovigen en/of een seculier lid van het joodse ras etc. hoe kan ik dan nog weten wat er bedoeld wordt?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waar dan? wanneer? linkje ?
[..]
Mag dat niet van jou ? Waarom niet?
Gefixeerd op joden? In deze discussie? Ik? Nee hoor.quote:[..]
wat bedoel je?
[..]
Ik ga maar mee met je gefixeerdheid op joden. Geheel in de geest van 4 mei en de jodenhaat:
Wie is die "echte achterban"?
Van het CIDI?
Van het Auschwitscomité ?
Te laag niveau dit.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je ben nu ineens wel voor dat holocaustslachtoffers herdacht kunnen worden op de 4 meiherdenking op de Dam ?
[..]
Zeg jij dat die oorlog daarom begonnen is ? Ik zeg dat niet
Ik noemde het een suboorlog binnen die oorlog.
[..]
Ja.. het doel was 11 miljoen Europese Joden te vermoorden.
[..]
Jodenhaat.
Of je doet heel hard je best om het op jodenhaat te laten lijken
[..]
hummmm we zitten op Fok hoor !.... heel normaal.. jij doet het ook .
Zelfkennis is een start naar innerlijke bevrijding.quote:
quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:10 schreef Buitendam het volgende:
Overigens wel ontzettend typerend dat mensen gaan uit maken wie je mag herdenken.
Dat meisje/ventje wil die persoon herdenken, dan herdenkt dat ventje die persoon. Als het die rare comités niet bevalt zetten ze het geluid maar even uit.
9 miljoen, maar goed.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja.. het doel was 11 miljoen Europese Joden te vermoorden.
[..]
Denk je ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 03:05 schreef Teslynd het volgende:
Hij heeft niet gezegd/gesuggereerd tegen het herdenken van de holocaustslachtoffers te zijn, want dat is hij niet. Jij hebt zijn argumenten maar half gelezen en half verdraaid tijdens het interpreteren. Het zijn jouw interpretaties die voor misverstanden en problemen zorgen.
Eens.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:45 schreef Hamilcar het volgende:
Zolang er nog mensen bij die herdenking aanwezig zijn die het meegemaakt hebben en aangeven er moeite mee te hebben lijkt het herdenken van de aggressor mij een brug te ver (quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Eens.
Dodenherdenking is voor iedereen, iedereen heeft leed gekend.
Ik zag van de week een programma van een paar vrouwen die WO2 als kind hadden meegemaakt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zolang er nog mensen bij die herdenking aanwezig zijn die het meegemaakt hebben en aangeven er moeite mee te hebben lijkt het herdenken van de aggressor mij een brug te ver ().
Doe maar, ja.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Re het volgende:
we wachten tot de laatste jood uit de oorlog dood is, en zijn nabestaanden natuurlijk
Hoezo wilt het CIDI bepalen hoe en wat te herdenken ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:26 schreef Re het volgende:
alleen al om het feit dat het CIDI voor mij wil bepalen hoe en wat, zou ik zeggen om die hele zooi maar eens op te doeken
http://www.blikopnieuws.n(...)daten_in_Vorden.htmlquote:Kort geding tegen herdenking Duitse soldaten in Vorden
Om de herdenking van de Duitse soldaten te voorkomen heeft Federatief Joods Nederland (FJN) een kort geding aangespannen tegen de gemeente Bronckhorst, waar Vorden onder valt. Dit kort geding dient vrijdagochtend om 10.00 uur bij de rechtbank in Zutphen.
wat een smerige opmerking.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Re het volgende:
we wachten tot de laatste jood uit de oorlog dood is, en zijn nabestaanden natuurlijk
Tot welke generatie?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Re het volgende:
Onverdraagzaamheid ten top.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:35 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://www.blikopnieuws.n(...)daten_in_Vorden.html
Kan je zien hoe gek ze zijn,een ander wordt niets gegund.
Dat mag je niet zeggen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:42 schreef yvonne het volgende:
geen land, buiten Polen, waar de Duitsers zo georganiseerd DOOR ONS én door de Joodse Raad mensen heeft kunnen weghalen als hier.
Want militairen die werden ingezet tegen het Rode Leger hebben nooit massamoorden gepleegd.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:12 schreef Kees22 het volgende:
En of hij ooit bij massamoorden heeft geparticipeerd is echt volkomen uit de lucht gegrepen. Waarschijnlijk is dat niet, want de Nederlanders werden ingezet tegen het Rode Leger.
ik vertik het dat het een Joods publiek "feestje" gaat wordenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo wilt het CIDI bepalen hoe en wat te herdenken ?
Het staat jou vrij hoe en wat te herdenken. In alle stilte of met publieke tamtam.
Maar andere mensen zijn ook vrij om hun mening te uiten.
En dan heb je de kinderen van die mensen die het meegemaakt hebben, die hun leven lang aangehoord hebben hoe vreselijk de Duitsers toch wel waren en dan is het nog een brug te ver.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zolang er nog mensen bij die herdenking aanwezig zijn die het meegemaakt hebben en aangeven er moeite mee te hebben lijkt het herdenken van de aggressor mij een brug te ver ().
Jij doet er niet veel toe, in deze, lijkt mij.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:45 schreef Re het volgende:
[..]
ik vertik het dat het een Joods publiek "feestje" gaat worden
Stoer zeg. Echt, fantastisch van die gewapende taal op een dag dat we stilstaan bij al die ellende. Chapeau!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:45 schreef Re het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jij doet er niet veel toe, in deze, lijkt mij.
De mensen joden die het hebben meegemaakt des te meer.
Ja, ga jij die mensen eens de maat nemen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:46 schreef Bastard het volgende:
Zo niet, dan is er nog steeds wrok, haat, onvrede en hebben we er nog niet veel van geleerd.
alle ellende idd, van iedereen...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Stoer zeg. Echt, fantastisch van die gewapende taal op een dag dat we stilstaan bij al die ellende. Chapeau!
Krijg je kopgeld voor iedere keer dat je het woord Joden bezigt?quote:
Ja of jij?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:49 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, ga jij die mensen eens de maat nemen.
Deze 4 mei herdenking is geen feestje. Dan heb je het altijd verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:45 schreef Re het volgende:
[..]
Ik eis anders niet dat ze de daders herdenken ''omdat ze er anders niets van geleerd hebben'', alsof ze een sticker in hun schrift konden verwachten als ze dat wel deden.quote:
De joden hébben ook het meest geleden. Sukkel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:55 schreef DrMabuse het volgende:
Joden hebben alleenrecht lijden.
Was toch al bekend?
Het CIDI maakt zich zelf weer eens geliefd.
Aard? Beestje?
Er zijn méér mensen dan alleen de Joden gesneuveld! En het draait langzaam maar zeker naar idd een Joods feestje, en ik pas er verder voor.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Stoer zeg. Echt, fantastisch van die gewapende taal op een dag dat we stilstaan bij al die ellende. Chapeau!
Nou, het heeft gewerkt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:56 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
De joden hébben ook het meest geleden. Sukkel.
Niks gewerkt, en niks geen zogenaamde overdreven "vrijheid van meningsuiting". Feit is feit, en daar wordt door sommigen aardig aan voorbij gegaan.quote:
Roma, Sintie, Homos, Politieke Dissidenten, Russen,quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:56 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ah de volgende antisemiet doet zijn intrede.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:55 schreef DrMabuse het volgende:
Joden hebben alleenrecht lijden.
Was toch al bekend?
Het CIDI maakt zich zelf weer eens geliefd.
Aard? Beestje?
Die zijn niet gesneuveld.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zijn méér mensen dan alleen de Joden gesneuveld!
Ja ga ff mierenneuken in een gevoelig gesprek, tering.quote:
W.F. Hermansquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Ah de volgende antisemiet doet zijn intrede.
Precies trek er eens lering uit of is dat ook de aard van het beestje?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
W.F. Hermans
"De meeste mensen houden hun paranoia voor de waarheid."
Het meest.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:56 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je kunt terecht stellen dat de focus op die massamoord leidt tot minder aandacht voor een boel ellende en slachtoffers die er ook waren, maar de 4 mei-herdenking op de Dam is geen feestje en het is nonsens te stellen dat die voornamelijk over Joden gaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zijn méér mensen dan alleen de Joden gesneuveld! En het draait langzaam maar zeker naar idd een Joods feestje, en ik pas er verder voor.
Alle respect etc blabla, maar de geschiedenis wordt hier verkracht en flink.
Probleem is dat een aantal organisaties wel een hele grote stem hebben en willen houden bij dit soort herdenkingen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kunt terecht stellen dat de focus op die massamoord leidt tot minder aandacht voor een boel ellende en slachtoffers die er ook waren, maar de 4 mei-herdenking op de Dam is geen feestje en het is nonsens te stellen dat die voornamelijk over Joden gaan.
oh ja nog zo'n privelege, als je kritiek hebt op joden ben je per definitie een antisemietquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Gezien deze reactie bevestig je het spreekwoord inderdaad.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:02 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies trek er eens lering uit of is dat ook de aard van het beestje?
Nee hoor. Wel als je gaat generaliseren. Dus komt ook aardig in de buurt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:08 schreef Re het volgende:
[..]
oh ja nog zo'n privelege, als je kritiek hebt op joden ben je per definitie een antisemiet
Nomineer voor domste post van vandaagquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:08 schreef Re het volgende:
[..]
oh ja nog zo'n privelege, als je kritiek hebt op joden ben je per definitie een antisemiet
Exact, en wat is het nut om die slachtoffers tijdens een dodenherdenking, waar emoties op hun top zijn, te confronteren met hun beulen, behalve het uitschreeuwen uit gelijkhebberigheid, van het feit dat een SS-er wellicht ook slachtoffer was van de omstandigheden. Herdenk Hiltler, zijn aanhangers, de leden van de Gestapo en SS, Pol Pot en de Khmer Rouge, Stalin en je NSB of SS grootvader lekker in stilte en van mijn part iedere zondag, en steek daarna lekker je tong uit naar Cidi onder het mom, ik heb ze toch lekker herdacht. En het mooie ervan is dat je op 4 mei dan toch (net gedaan hebt of je) enig mededogen kunt opbrengen voor emoties van mensen die de vreselijkste horror hebben meegemaakt die ze doodeenvoudig niet kunnen vergeten of vergeven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:48 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het is niet aan ons om van de slachtoffers te eisen dat ze de daders vergeven.
Aldus een van de grootste xenofoben op dit forum.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:08 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Gezien deze reactie bevestig je het spreekwoord inderdaad.
Dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:07 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Probleem is dat een aantal organisaties wel een hele grote stem hebben en willen houden bij dit soort herdenkingen.
Het maakt niet veel uit is het wel in dit soort discussies. Of je bent een antisemiet of je bent een revisionist.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee hoor. Wel als je gaat generaliseren. Dus komt ook aardig in de buurt.
immers...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nomineer voor domste post van vandaag
Deze post geeft wel ongeveer aan dat een normaal debat niet mogelijk is en hoe hysteries mensen zijn als het om de oorlog gaat, en laat zien dat we er maar eens mee op moeten houden want leren doen dit soort mensen er toch niets vanquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Exact, en wat is het nut om die slachtoffers tijdens een dodenherdenking, waar emoties op hun top zijn, te confronteren met hun beulen, behalve het uitschreeuwen uit gelijkhebberigheid, van het feit dat een SS-er wellicht ook slachtoffer was van de omstandigheden. Herdenk Hiltler, zijn aanhangers, de leden van de Gestapo en SS, Pol Pot en de Khmer Rouge, Stalin en je NSB of SS grootvader lekker in stilte en van mijn part iedere zondag, en steek daarna lekker je tong uit naar Cidi onder het mom, ik heb ze toch lekker herdacht. En het mooie ervan is dat je op 4 mei dan toch (net gedaan hebt of je) enig mededogen kunt opbrengen voor emoties van mensen die de vreselijkste horror hebben meegemaakt die ze doodeenvoudig niet kunnen vergeten of vergeven.
Dat bedoelt hij denk ik. Het komt bij Joden altijd zo over dat zij maar het alleenrecht op verdriet over de WOII. Alsof je als nabestaanden geen verdriet mag hebben op iemand die 'fout' was. Maar nee hoor, dan staan instituten als het CIDI weer op haar achterste potenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Hoppetee.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Aldus een van de grootste xenofoben op dit forum.
Precies.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat bedoelt hij denk ik. Het komt bij Joden altijd zo over dat zij maar het alleenrecht op verdriet over de WOII. Alsof je als nabestaanden geen verdriet mag hebben op iemand die 'fout' was. Maar nee hoor, dan staan instituten als het CIDI weer op haar achterste poten
Gelukkig heb jij geen domme vooroordelen en is er bij jou ruimte voor nuancequote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat bedoelt hij denk ik. Het komt bij Joden altijd zo over dat zij maar het alleenrecht op verdriet over de WOII. Alsof je als nabestaanden geen verdriet mag hebben op iemand die 'fout' was. Maar nee hoor, dan staan instituten als het CIDI weer op haar achterste poten
Van xenofoben is al helemaal niets serieus te nemen natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Aldus een van de grootste xenofoben op dit forum.
Welnee zeg, kritiek op Joden is een stuk meer geaccepteerd dan kritiek op moslims hoorquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:08 schreef Re het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik ken zijn postgedrag.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Weten is beter dan denken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik ken zijn postgedrag.
Natuurlijk mag je daar verdriet over hebben alleen is dit niet de juiste setting om dat te herdenken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |