abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:04:15 #181
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_111096478
Dat doet JAM toch echt beter, Ringo.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:04:58 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111096508
Uiteraard.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:10:43 #183
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111096775
Overigens wel ontzettend typerend dat mensen gaan uit maken wie je mag herdenken.

Dat meisje/ventje wil die persoon herdenken, dan herdenkt dat ventje die persoon. Als het die rare comités niet bevalt zetten ze het geluid maar even uit.
Dit, dus.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:14:05 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111096924
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:10 schreef Buitendam het volgende:
Overigens wel ontzettend typerend dat mensen gaan uit maken wie je mag herdenken.

Dat meisje/ventje wil die persoon herdenken, dan herdenkt dat ventje die persoon. Als het die rare comités niet bevalt zetten ze het geluid maar even uit.
Helpt altijd tijdens twee minuten stilte.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_111096956
quote:

Daar gaat het toch niet om. Het is eerder de vraag of het op die gelegenheid gepast is. Voor mij apart herdenkt hij Hitler maar doe dat lekker ergens anders.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:14:59 #186
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111096969
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Helpt altijd tijdens twee minuten stilte.
Als dat gedicht wordt voorgelezen.
Dit, dus.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:15:22 #187
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111096990
quote:
15s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:14 schreef Tem het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om. Het is eerder de vraag of het op die gelegenheid gepast is. Voor mij apart herdenkt hij Hitler maar doe dat lekker ergens anders.
Scheve vergelijking. Snap je zelf ook wel, trouwens.
Dit, dus.
pi_111098367
quote:

Sinds wanneer zijn het rare comité's . Wat is er "raar "?
Als ik iets organiseer... show, toneelstuk, lezing.. feestje of herdenking. dan nodig ik bepaalde mensen bewust niet uit op het podium. Heel normaal toch ?
In dit geval wilde het 4 en 5 mei comité die 15-jarige wel laten spreken. Maar na die opgelaaide emoties besloot men dat niet te doen omdat men een rustige 4 mei-herdenking wilt. En omdat men oudere en getraumatiseerde mensen niet al die stress wilt aandoen van de rel die blijft voortwoekeren.

Verder mag iedereen een foute oudoom herdenken op 4 mei op de Dam, maar ga niet schreeuwen of dit anderzijds kenbaar maken daar.
Die 4 mei herdenking moet als hoofdmoot hebben die oorlog van 39-45 herdenken en niet de daders en hun meelopers dus.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:44:53 #189
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111098584
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als ik iets organiseer... show, toneelstuk, lezing.. feestje of herdenking. dan nodig ik bepaalde mensen bewust niet uit op het podium. Heel normaal toch ?
Nee, dat is alles behalve normaal. Dat je geen nazi de ruimte geeft om even een momentje van fame te pakken snap ik heel goed, maar een 15 jarig kind wat een persoon uit de familie wil herdenken, al dan niet in het foute leger, dan vind ik het buitengewoon raar dat dat kind geen podium krijgt.

Op vier mei herdenken we alle doden en verschrikkingen uit de WO2, maar daarvoor gaan we wel 15 jarige kinderen weren want hun gedichtje past niet helemaal in het plaatje. :') Hypocriete bende.
Dit, dus.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:45:34 #190
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111098621
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In dit geval wilde het 4 en 5 mei comité die 15-jarige wel laten spreken. Maar na die opgelaaide emoties besloot men dat niet te doen omdat men een rustige 4 mei-herdenking wilt. En omdat men oudere en getraumatiseerde mensen niet al die stress wilt aandoen van de rel die blijft voortwoekeren.

Verder mag iedereen een foute oudoom herdenken op 4 mei op de Dam, maar ga niet schreeuwen of dit anderzijds kenbaar maken daar.
Die 4 mei herdenking moet als hoofdmoot hebben die oorlog van 39-45 herdenken en niet de daders en hun meelopers dus.
Moet? Volgens wie? Dat mannetje wil familie herdenken. Gestorven in de Tweede Wereldoorlog.
Dit, dus.
pi_111098884
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, dat is alles behalve normaal. Dat je geen nazi de ruimte geeft om even een momentje van fame te pakken snap ik heel goed, maar een 15 jarig kind wat een persoon uit de familie wil herdenken, al dan niet in het foute leger, dan vind ik het buitengewoon raar dat dat kind geen podium krijgt.
Dat is niet raar.... Dat jochie kreeg wel spreektijd maar toen was er een rellen en het comité kiest ervoor om alles zo rustig mogelijk te houden.
Zou ik ook doen.
Verder zegt hij zelf dat het helemaal niet zijn bedoeling was zijn foute oudoom te herdenken op 4 mei op de Dam . Dat geloof ik wel van hem, maar zijn laatste zin maakte de schijn dat wel te doen en toen was er een rellen in de media.

quote:
Op vier mei herdenken we alle doden en verschrikkingen uit de WO2, maar daarvoor gaan we wel 15 jarige kinderen weren want hun gedichtje past niet helemaal in het plaatje. :') Hypocriete bende.
Denk nu eens na.... ouderen en getraumatiseerde mensen hebben extra attentie nodig.
Ja .. op Fok kun je zoveel rellen als je wilt .... maar niet met deze groep in de media op 4 mei.
Bovendien kun je dat jochie ook niet al dat rumoer in de media aandoen.
Kids op school gaan hem voor nazi uitmaken enzo...
pi_111098990
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Moet? Volgens wie? Dat mannetje wil familie herdenken. Gestorven in de Tweede Wereldoorlog.
Niemand houdt hem tegen hoor !!
Hij heeft alle vrijheid.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:41:37 #193
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111101808
Kort geding om herdenking Vorden

ZUTPHEN - Federatief Joods Nederland heeft een kort geding aangespannen tegen de gemeente Bronckhorst om de omstreden dodenherdenking in Vorden van vrijdag. Voorzitter Herman Loonstein noemt het grievend voor de levenden en beledigend voor de doden dat ook Duitsers die op de begraafplaats liggen, worden herdacht. Hij zegt honderden afkeurende reacties te hebben gekregen. Het geding dient vrijdag om 10.00 uur in Zutphen.

Loonstein heeft nog met burgemeester Henk Aalderink van Bronckhorst gesproken, maar die was niet op andere gedachten te brengen. „Die man is echt de weg kwijt en mist historisch besef.” Vorden valt onder de gemeente Bronckhorst.

Ook het Simon Wiesenthal Centrum uitte donderdag scherpe kritiek op het gemeentebestuur van Bronckhorst. Aalderink zegt het jammer te vinden dat het centrum zich niet heeft verdiept in wat er gebeurt en uitspraken baseert op derdehands informatie. „Men papegaait elkaar na, dat vertroebelt het beeld zeer”. Hij zegt wel de gevoelens te snappen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)om_herdenking__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:45:17 #194
235357 TitusPullo
pi_111102032
Wanneer zijn die Duitsers omgekomen?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:50:11 #195
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111102281
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:45 schreef TitusPullo het volgende:
Tijdens de oorlog.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:50:47 #196
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111102313
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:45 schreef TitusPullo het volgende:
Alle tien in 1945.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:54:17 #197
235357 TitusPullo
pi_111102512
Helemaal aan het einde van de oorlog. Dan waren ze inderdaad waarschijnlijk bezetters, maar daarmee is nog niet alles gezegd.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 21:02:09 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111102982
ik vind het op zich niet erg dat incidenteel naar de andere kant gekeken word maar ik hekel de ophef erover ieder jaar, nu zelfs een rechtzaak }:|

het hele steekspel erom heen over wie wel of geen recht heeft om herdacht te worden vind ik walgelijk, gewoon je ogen dichtdoen en 2 minuten je mond houden is teveel gevraagd ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:04:33 #199
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111103160
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:54 schreef TitusPullo het volgende:
Helemaal aan het einde van de oorlog. Dan waren ze inderdaad waarschijnlijk bezetters, maar daarmee is nog niet alles gezegd.
Heer en Luftwaffe-personeel. Zit geen SS'er of iets dergelijks bij als ik zo naar de rangen kijk.
pi_111114401
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 01:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Beter oostfront nazi-sympathisanten uitsluiten dan bewust een hele groep omdat hun etnische afkomst niet in jouw wereldje past. Dat vonden die oostfronstrijders nou ook juist: weg met de Joden.
Jij mag zoveel nazi's en hun sympathisanten herdenken als jij wilt... maar tientallen miljoenen mensen willen de slachtoffers van dat tuig herdenken en niet dat tuig zelf en hun meelopers.
Waarom begin je nou ineens weer over het CIDI ?
Oja... het zijn joden ...... Das minderwaardig volk in jouw wereldje.
Die moeten we niet herdenken, vind jij, Maar jij wilt wel die nazi-sympathisanten op het oostfront herdenken.

Je hebt geen reet geleerd van die miljoenen doden !.

Ik, en ook de dichter, sluiten niemand uit.
En ik begin over het CIDI omdat dat het nodig vond zich hiermee te bemoeien.
Ik zeg nergens dat we geen joden moeten herdenken. Of liever gezegd: ik voel de behoefte niet, maar heb er ook geen bezwaar tegen.

Ik snap niet goed waarom je zo onterecht mijn denkwereld zit in te vullen in plaats van argumenten aan te voeren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')