abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:06:19 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111076826
Wat een gedrocht van een gedicht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:09:39 #152
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_111076946
quote:
5s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:54 schreef Copycat het volgende:
Op welke gronden weigeren ze slachtoffers van oorlogsmisdadiger Klaas Carel Faber in de lijst van dodenherdenkingen op te nemen?
Dit staat op Omroep Brabant:
quote:
Het Nationaal Comité 4 en 5 mei vindt dat de herdenking niet aan de regels voldoet. De gemeente Breda laat weten dat de herdenking te laat is aangevraagd.
Meer kan ik er ook niet over vinden.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 11:11:07 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111077001
om hier nu om te gaan regelneuken ... :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_111078828
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:09 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dit staat op Omroep Brabant:

[..]

Meer kan ik er ook niet over vinden.
Als die kranslegging niet doorgaat dan kun je dat ook niet in de lijst van lokale herdenkingen zetten.
Als men van te voren zegt tóch die krans te gaan leggen, ondanks het ontbreken van een gemeentelijke vergunning, dan wilt men dat misschien niet op de lijst zetten omdat het illegaal is ?
Dan nog... als een motto van die kranslegging is dat Glauck niet bij een herdenking mag zijn , dan is dat geen herdenking meer, maar een actievorm voor iets waar het comité niet mee eens is ?

quote:
Wat zegt het Nationaal Comité 4 en 5 mei over Graaffs actie tegen president Gauck?

Het Comité vindt het “teleurstellend dat de heer Graaff de 5 mei-lezing van Bondspresident Gauck nu gebruikt om zijn gerechtvaardigde actie kracht bij te zetten”, aldus Van Kooten
http://www.duitslandweb.n(...)n-de-zaak-faber.html
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 12:04:29 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111079044
ja dat laatste daar ben ik het wel mee eens ja

dat ze die krans willen leggen vind ik een goede zaak maar wat de Duitse bondskanselier ermee te maken heeft :?

die is wmb terecht aanwezig
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:29:19 #156
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111082030
Mogelijk neonazi's bij herdenking Vorden
VORDEN - Signalen dat neonazi's naar de jaarlijkse dodenherdenking in Vorden komen, worden door burgemeester Henk Aalderink van de gemeente Bronckhorst (waar Vorden onder valt) serieus genomen.

Hij zei donderdagochtend dat hij daar, na overleg met politie en het Comité 4 Mei, op is voorbereid.
Na de herdenking hebben bezoekers de vrijheid op de terugweg al dan niet langs het graf van tien Duitse soldaten te lopen. Dat programmaonderdeel veroorzaakte commotie.
Desondanks is besloten het programma intact te laten. Vanwege de extra drukte is wel besloten dat het Vordens Mannenkoor blijft staan en niet bij het graf van de Duitse soldaten een lied van Mozart zingt.

bron

Tja.
pi_111084983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:29 schreef Nibb-it het volgende:
Mogelijk neonazi's bij herdenking Vorden
VORDEN - Signalen dat neonazi's naar de jaarlijkse dodenherdenking in Vorden komen, worden door burgemeester Henk Aalderink van de gemeente Bronckhorst (waar Vorden onder valt) serieus genomen.

Ze kunnen op 365 dagen van het jaar daar 'herdenken' .
Het is een politieke manifestatie wat ze willen en die moet je verbieden op een begraafplaats.
pi_111085226
nieuws uit 2011:

quote:
'Het is goed dat de zoon van NSB-voorman Rost van Tonningen spreekt op 4 mei'

De aangekondigde toespraak van Grimbert Rost van Tonningen tijdens de dodenherdenking in Culemborg, zorgt voor veel onbegrip en verontwaardiging. Oorlogsslachtoffers, nabestaanden, oud-verzetsmensen en de Joodse gemeenschap vinden het ongepast dat de zoon van een vooraanstaand NSB-voorman juist op 4 mei een toespraak houdt.
http://radio.omroep.nl/i/26862/
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:40:30 #159
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111085237
Wiesenthalcentrum: herdenking Vorden verkeerd

Het Simon Wiesenthal Centrum heeft vandaag scherpe kritiek geuit op het gemeentebestuur van Vorden, waar op 4 mei ook bij 10 Duitse omgekomen soldaten wordt stilgestaan. Het centrum, vernoemd naar de befaamde Joodse nazi-jager, stelt dat Vorden de geschiedenis van de oorlog herschrijft.

Door de Duitse soldaten te eren ,,die Nederland hebben bezet namens het meest moordlustige regime in de geschiedenis'' herschrijven de autoriteiten de historie en 'wissen zij de essentiële scheidslijn uit tussen slachtoffers en bezetters', aldus het centrum, waarvan het hoofdkantoor in Los Angeles is gevestigd. Het besluit negeert de 'afschuwelijke aard' van het naziregime en is 'een belediging voor de slachtoffers'.

Het besluit van het Gelderse Vorden om ook stil te staan bij 10 dode Duitse soldaten heeft voor veel ophef gezorgd, maar dat was voor de organisatie geen reden om het programma te wijzigen. 'Na 67 jaar is de tijd daar rijp voor', zo liet zij eerder al weten.

Bezoekers kunnen wel zelf kiezen of zij langs het graf van de Duitsers lopen. Burgemeester Henk Aalderink van de gemeente Bronckhorst (waar Vorden onder valt) zei signalen serieus te nemen dat neonazi's naar de herdenking komen.

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)orden-verkeerd.dhtml
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_111088199
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:01 schreef Cobra4 het volgende:
Daar kan ik niks over vinden. :N
Wel het "nieuwe" gedicht:
Bron: http://www.4en5mei.nl/nieuws/nieuwsbericht/26
En zo wordt op 4 mei weer het beeld voorgeschoteld van de heldhaftige verzetsstrijders die zich tegen de Duitsers keerden, in plaats van het bredere plaatje.

Hoewel ik beslist niks wel afdoen aan de goede daden van de betreffende overgrootvader, vind ik die herdenking een beetje eng worden. Eng, zowel in de zin van beangstigend, als kortzichtig.

Kennelijk moet en zal het een eenzijdig slachtoffermoment blijven, waarbij er niet mag worden verbreed naar de gruwelijkheden van oorlog, discriminatie en racisme in bredere zin.

Het moet kennelijk persé gaan over heldendaden van Nederlanders destijds. Alsof heel Nederland massaal verzet bood, alsof er geen substantiële groepen Nederlanders waren die de aanwezigheid van de Duitsers eigenlijk wel prima vonden. Alsof jonge Duitse soldaten niet gedwongen een oorlog zijn ingestuurd. En alsof Israël anno 2012 niet bijna dezelfde gruwelijkheden op Palestijnen loslaat.

En knikker er nog wat radiospotjes tegenaan om te benadrukken hoe belangrijk 4 en 5 mei zijn. Het is belangrijk dat we herdenken en dat we Bevrijdingsdag vieren. Zo belangrijk dat het niet eens een officiële vrije dag is. Misschien moeten we gewoon maar stoppen met deze halfslachtige, beperkte onzin....
  Admin donderdag 3 mei 2012 @ 15:54:24 #161
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_111088457
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En zo wordt op 4 mei weer het beeld voorgeschoteld van de heldhaftige verzetsstrijders die zich tegen de Duitsers keerden, in plaats van het bredere plaatje.

Hoewel ik beslist niks wel afdoen aan de goede daden van de betreffende overgrootvader, vind ik die herdenking een beetje eng worden. Eng, zowel in de zin van beangstigend, als kortzichtig.

Kennelijk moet en zal het een eenzijdig slachtoffermoment blijven, waarbij er niet mag worden verbreed naar de gruwelijkheden van oorlog, discriminatie en racisme in bredere zin.

Het moet kennelijk persé gaan over heldendaden van Nederlanders destijds. Alsof heel Nederland massaal verzet bood, alsof er geen substantiële groepen Nederlanders waren die de aanwezigheid van de Duitsers eigenlijk wel prima vonden. Alsof jonge Duitse soldaten niet gedwongen een oorlog zijn ingestuurd. En alsof Israël anno 2012 niet bijna dezelfde gruwelijkheden op Palestijnen loslaat.

En knikker er nog wat radiospotjes tegenaan om te benadrukken hoe belangrijk 4 en 5 mei zijn. Het is belangrijk dat we herdenken en dat we Bevrijdingsdag vieren. Zo belangrijk dat het niet eens een officiële vrije dag is. Misschien moeten we gewoon maar stoppen met deze halfslachtige, beperkte onzin....
Amen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:09:58 #162
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_111089234
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:40 schreef Cobra4 het volgende:
Wiesenthalcentrum: herdenking Vorden verkeerd

Het Simon Wiesenthal Centrum heeft vandaag scherpe kritiek geuit op het gemeentebestuur van Vorden, waar op 4 mei ook bij 10 Duitse omgekomen soldaten wordt stilgestaan. Het centrum, vernoemd naar de befaamde Joodse nazi-jager, stelt dat Vorden de geschiedenis van de oorlog herschrijft.

Door de Duitse soldaten te eren ,,die Nederland hebben bezet namens het meest moordlustige regime in de geschiedenis'' herschrijven de autoriteiten de historie en 'wissen zij de essentiële scheidslijn uit tussen slachtoffers en bezetters', aldus het centrum, waarvan het hoofdkantoor in Los Angeles is gevestigd. Het besluit negeert de 'afschuwelijke aard' van het naziregime en is 'een belediging voor de slachtoffers'.

Het besluit van het Gelderse Vorden om ook stil te staan bij 10 dode Duitse soldaten heeft voor veel ophef gezorgd, maar dat was voor de organisatie geen reden om het programma te wijzigen. 'Na 67 jaar is de tijd daar rijp voor', zo liet zij eerder al weten.

Bezoekers kunnen wel zelf kiezen of zij langs het graf van de Duitsers lopen. Burgemeester Henk Aalderink van de gemeente Bronckhorst (waar Vorden onder valt) zei signalen serieus te nemen dat neonazi's naar de herdenking komen.

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)orden-verkeerd.dhtml
Dit vind ik belachelijk. Wiesenthal was ook niet de meest kiese onderzoeker na de oorlog.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_111089313
Elfletterig
Dus dit gedicht is niet goed terwijl het vorige gedicht het tegenovergestelde liet zien? Is het nu alweer niet goed? Pff, wat een ellende allemaal, wat een treurige posting man
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:18:48 #164
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_111089587
quote:

[..]

Overdrijven is ook een kunst. Ja, we herdenken ook de heldendaden van hen die wel op durfden te staan daar waar de overgrote meerderheid laf zijn bek hield. Op die mensen mogen we trots zijn. En ja, we herdenken al jaren ook al die Nederlandse slachtoffers en helden van andere oorlogen, want alleen WOII is blijkbaar te klein en ver weg geworden voor de gemiddelde Nederlander.

En je vergelijking met Israël laat zien dat je inderdaad geen besef hebt wat we eigenlijk herdenken :N .

Tot slot ben ik het wel met je eens over je opmerking over de Duitse soldaten. Als ik zou moeten kiezen tussen een herdenking van een Nederlandse Waffen-SS'er of een Duitse dienstplichtige dan zou ik liever die Duitsers herdenken; zij hadden geen keuze, alhoewel zij vooral het slachtoffer zijn geweest van de foute stemkeuze van hun ouders 10 jaar eerder...

[ Bericht 0% gewijzigd door PhysicsRules op 03-05-2012 16:25:22 ]
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:20:07 #165
235357 TitusPullo
pi_111089642
quote:

[..]

Knap dat je dit kunt opmaken uit het gedicht over een enkele commissaris: temeer daar er in het persbericht staat:

Beekvliet was geen concentratiekamp maar toch was er wel dreiging; de mensen die daar zaten liepen het gevaar geëxecuteerd te worden ter vergelding als ergens in Nederland het Verzet in actie kwam.

Hieruit blijkt namelijk dat het verzet bewust het leven van de gijzelaars in gevaar bracht.

quote:
Alweer: knap dat je dit allemaal kunt opmaken uit dit persbericht. En wat zijn ''bijna dezelfde gruwelijkheden''?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:21:41 #166
235357 TitusPullo
pi_111089703
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:18 schreef PhysicsRules het volgende:
Als ik zou moeten kiezen tussen een herdenking van een Nederlandse Waffen-SS'er of een Duitse dienstplichtige dan zou ik liever die Duitsers herdenken; zij hadden geen keuze
Dit vind ik ook.

quote:
alhoewel zij vooral het slachtoffer zijn geweest van de foute stemkeuze van hun ouders 10 jaar eerder...
En zelfs dit staat niet vast.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 16:24:14 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_111089808
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:20 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Knap dat je dit kunt opmaken uit het gedicht over een enkele commissaris: temeer daar er in het persbericht staat:

Beekvliet was geen concentratiekamp maar toch was er wel dreiging; de mensen die daar zaten liepen het gevaar geëxecuteerd te worden ter vergelding als ergens in Nederland het Verzet in actie kwam.

Hieruit blijkt namelijk dat het verzet bewust het leven van de gijzelaars in gevaar bracht.

[..]

Alweer: knap dat je dit allemaal kunt opmaken uit dit persbericht. En wat zijn ''bijna dezelfde gruwelijkheden''?
Dat laatste vind ik ook niet kunnen.
pi_111090569
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:11 schreef opgebaarde het volgende:
Elfletterig
Dus dit gedicht is niet goed terwijl het vorige gedicht het tegenovergestelde liet zien? Is het nu alweer niet goed? Pff, wat een ellende allemaal, wat een treurige posting man
Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel te zeggen. Ik heb niks aan te merken op het nu gekozen gedicht. Ik ageer tegen de foute keuze van de organisatie om het eerdere gedicht van de 15-jarige Auke te schrappen.

De beide gedichten zijn in mijn optiek ook niet het "tegenovergestelde" van elkaar, maar ze laten zien welke gruwelijkheden en scheuringen worden aangericht door een oorlog. Het perspectief verschilt alleen; de boodschap is dezelfde.
pi_111090684
Ik heb heel jouw posting gelezen he en ik werd meteen mega chagrijnig, waarvoor hulde

[ Bericht 40% gewijzigd door opgebaarde op 03-05-2012 16:48:27 ]
pi_111091015
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:18 schreef PhysicsRules het volgende:
Overdrijven is ook een kunst. Ja, we herdenken ook de heldendaden van hen die wel op durfden te staan daar waar de overgrote meerderheid laf zijn bek hield. Op die mensen mogen we trots zijn. En ja, we herdenken al jaren ook al die Nederlandse slachtoffers en helden van andere oorlogen, want alleen WOII is blijkbaar te klein en ver weg geworden voor de gemiddelde Nederlander.

En je vergelijking met Israël laat zien dat je inderdaad geen besef hebt wat we eigenlijk herdenken :N .

Tot slot ben ik het wel met je eens over je opmerking over de Duitse soldaten. Als ik zou moeten kiezen tussen een herdenking van een Nederlandse Waffen-SS'er of een Duitse dienstplichtige dan zou ik liever die Duitsers herdenken; zij hadden geen keuze, alhoewel zij vooral het slachtoffer zijn geweest van de foute stemkeuze van hun ouders 10 jaar eerder...
Het geschrapte gedicht luisterde niet naar de titel "geweldige keuze", "slimme keuze", logische keuze", "begrijpelijke keuze" of "verstandige keuze". Het heet "foute keuze". En de thematiek ervan was juist dat er mensen waren die foute keuzes hebben gemaakt. En het behandelt heel expliciet hoe oorlog een gezin compleet verscheurde.

Bij mijn weten worden op 4 mei de doden herdacht die vielen tijdens de Tweede Wereldoorlog en bij oorlogen sindsdien. Voor oorlogshelden hebben we een Veteranendag. Dat er tijdens de Dodenherdenking aandacht is voor de foute keuze, wil niet zeggen dat we daarmee niet meer trots zijn op verzetshelden die weerstand boden.
pi_111091497
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:20 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik vind het prachtig en prima dat je inhoudelijk wilt ingaan op dat nieuwe gedicht. Doe dat vooral. Maar dat was niet de essentie van mijn post. Ik ageer tegen de krampachtigheid waarmee steeds weer wordt geregeerd op andere invalshoeken.

Het moet en zal gaan over Nederlanders en Joodse Nederlanders als slachtoffer en over Duitsers als agressor. Puur die historisch-feitelijke benadering, zonder bredere blik naar de toekomst, andere kanten van de medaille enzovoort. Zo was er vorig jaar ophef over de zoon van Rost van Tonningen die ergens een speech gaf, nu weer over het gedicht van een 15-jarige dat nota bene de titel "foute keuze" draagt.

Ik ageer tegen die "enge" definitie van Dodenherdenking, terwjil ik tegelijkertijd spotjes op de radio hoor over hoe belangrijk het is dat onze vrijheid vieren. En dat we tegenwoordig leven in vrijheid. En hoe belangrijk het is dat we die vrijheid borgen voor de toekomst.

Als we niet in staat zijn om 4 mei wat breder te vertalen naar de gruwelijkheden van oorlog in algemene zin, waarom zouden we dat dan wél doen met 5 mei? Degradeer dat dan gewoon tot het historische feit van 67 jaar geleden, namelijk dat Nederland op die dag werd bevrijd. Laat alle poeha verder weg....

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb heel jouw posting gelezen he en ik werd meteen mega chagrijnig, waarvoor hulde
Graag gedaan. Ik gaf slechts mijn mening over een onderwerp; meer niet.
pi_111093335
Elfletterig, kan je nog even duidelijkheid geven over je vergelijking tussen de gruwelheden van Nazi-Duitsland en Israel anno 2012? Ik vind het nogal een merkwaardige passage namelijk.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 18:29:02 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111095201
nee dat kan hij niet

laten we Israel anno 2012 hier alstublieft buiten houden
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:31:00 #174
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111095271
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:29 schreef sp3c het volgende:
nee dat kan hij niet

laten we Israel anno 2012 hier alstublieft buiten houden
^O^
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:34:40 #175
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 18:41:53 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111095623
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het geschrapte gedicht luisterde niet naar de titel "geweldige keuze", "slimme keuze", logische keuze", "begrijpelijke keuze" of "verstandige keuze". Het heet "foute keuze". En de thematiek ervan was juist dat er mensen waren die foute keuzes hebben gemaakt. En het behandelt heel expliciet hoe oorlog een gezin compleet verscheurde.

Bij mijn weten worden op 4 mei de doden herdacht die vielen tijdens de Tweede Wereldoorlog en bij oorlogen sindsdien. Voor oorlogshelden hebben we een Veteranendag. Dat er tijdens de Dodenherdenking aandacht is voor de foute keuze, wil niet zeggen dat we daarmee niet meer trots zijn op verzetshelden die weerstand boden.
dodenherdenking zou uberhaupt niet mogen gaan over keuzes die naar gelang je politieke bril goed of fout zijn, de thematiek, het drama van de oorlog in het algemeen, de crisis in het midden oosten, de volgende aflevering van Game of Thrones en/of allerhande mooie andere tranentrekkers en hersenkrakers

we herdenken onze doden, niet meer niet minder

die 10 Duitsers zijn niet onze doden, die oudoom van Auke Siebe ook niet, die heeft die keuze zelf met zijn volle verstand gemaakt, jij of Auke kunt helemaal niet invullen of dat de foute keuze was want je weet alleen dat het fout afliep

maar als hij het overleefd had en evt in Duitsland was gaan wonen dan was hij niet welkom om te spreken vandaag hoor!
ik weet niet op welke dag de Duitsers hun doden herdenken maar die zouden ook plaats moeten inruimen voor dit soort jongens in Duitse dienst

en veteranendag is geen dag voor oorlogshelden |:(
het is voor veteranen
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 18:55:55 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_111096096
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

dodenherdenking zou uberhaupt niet mogen gaan over keuzes die naar gelang je politieke bril goed of fout zijn, de thematiek, het drama van de oorlog in het algemeen, de crisis in het midden oosten, de volgende aflevering van Game of Thrones en/of allerhande mooie andere tranentrekkers en hersenkrakers

we herdenken onze doden, niet meer niet minder

die 10 Duitsers zijn niet onze doden, die oudoom van Auke Siebe ook niet, die heeft die keuze zelf met zijn volle verstand gemaakt, jij of Auke kunt helemaal niet invullen of dat de foute keuze was want je weet alleen dat het fout afliep

maar als hij het overleefd had en evt in Duitsland was gaan wonen dan was hij niet welkom om te spreken vandaag hoor!
ik weet niet op welke dag de Duitsers hun doden herdenken maar die zouden ook plaats moeten inruimen voor dit soort jongens in Duitse dienst

en veteranendag is geen dag voor oorlogshelden |:(
het is voor veteranen
Dat.
pi_111096167
[NWS feedback] Alleen nog maar feedback!

[ Bericht 78% gewijzigd door sp3c op 03-05-2012 18:59:36 ]
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:58:27 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111096193
En het is natuurlijk weer zo'n naar natvleesriekend rozezoetemeisjesbitteretranengedicht geworden, zo'n annefrank-echo, zo ene waar alle achtentachtigjarigen van onderstebovenontroerd van raken en vooral heel stil HEEL STIL want het is gvd DODENHERDENKING godverdomme hou dus gewoon eens je bek en graaf die geschiedenis niet keihard overhoop respectloze blablabla dat jullie der zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 03-05-2012 19:00:24 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:02:02 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111096373
wat ben je toch ook een tamme geit jij.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:04:15 #181
235357 TitusPullo
pi_111096478
Dat doet JAM toch echt beter, Ringo.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:04:58 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111096508
Uiteraard.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:10:43 #183
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111096775
Overigens wel ontzettend typerend dat mensen gaan uit maken wie je mag herdenken.

Dat meisje/ventje wil die persoon herdenken, dan herdenkt dat ventje die persoon. Als het die rare comités niet bevalt zetten ze het geluid maar even uit.
Dit, dus.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:14:05 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111096924
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:10 schreef Buitendam het volgende:
Overigens wel ontzettend typerend dat mensen gaan uit maken wie je mag herdenken.

Dat meisje/ventje wil die persoon herdenken, dan herdenkt dat ventje die persoon. Als het die rare comités niet bevalt zetten ze het geluid maar even uit.
Helpt altijd tijdens twee minuten stilte.
pi_111096956
quote:

Daar gaat het toch niet om. Het is eerder de vraag of het op die gelegenheid gepast is. Voor mij apart herdenkt hij Hitler maar doe dat lekker ergens anders.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:14:59 #186
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111096969
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Helpt altijd tijdens twee minuten stilte.
Als dat gedicht wordt voorgelezen.
Dit, dus.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:15:22 #187
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111096990
quote:
15s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:14 schreef Tem het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om. Het is eerder de vraag of het op die gelegenheid gepast is. Voor mij apart herdenkt hij Hitler maar doe dat lekker ergens anders.
Scheve vergelijking. Snap je zelf ook wel, trouwens.
Dit, dus.
pi_111098367
quote:

Sinds wanneer zijn het rare comité's . Wat is er "raar "?
Als ik iets organiseer... show, toneelstuk, lezing.. feestje of herdenking. dan nodig ik bepaalde mensen bewust niet uit op het podium. Heel normaal toch ?
In dit geval wilde het 4 en 5 mei comité die 15-jarige wel laten spreken. Maar na die opgelaaide emoties besloot men dat niet te doen omdat men een rustige 4 mei-herdenking wilt. En omdat men oudere en getraumatiseerde mensen niet al die stress wilt aandoen van de rel die blijft voortwoekeren.

Verder mag iedereen een foute oudoom herdenken op 4 mei op de Dam, maar ga niet schreeuwen of dit anderzijds kenbaar maken daar.
Die 4 mei herdenking moet als hoofdmoot hebben die oorlog van 39-45 herdenken en niet de daders en hun meelopers dus.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:44:53 #189
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111098584
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als ik iets organiseer... show, toneelstuk, lezing.. feestje of herdenking. dan nodig ik bepaalde mensen bewust niet uit op het podium. Heel normaal toch ?
Nee, dat is alles behalve normaal. Dat je geen nazi de ruimte geeft om even een momentje van fame te pakken snap ik heel goed, maar een 15 jarig kind wat een persoon uit de familie wil herdenken, al dan niet in het foute leger, dan vind ik het buitengewoon raar dat dat kind geen podium krijgt.

Op vier mei herdenken we alle doden en verschrikkingen uit de WO2, maar daarvoor gaan we wel 15 jarige kinderen weren want hun gedichtje past niet helemaal in het plaatje. :') Hypocriete bende.
Dit, dus.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:45:34 #190
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111098621
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In dit geval wilde het 4 en 5 mei comité die 15-jarige wel laten spreken. Maar na die opgelaaide emoties besloot men dat niet te doen omdat men een rustige 4 mei-herdenking wilt. En omdat men oudere en getraumatiseerde mensen niet al die stress wilt aandoen van de rel die blijft voortwoekeren.

Verder mag iedereen een foute oudoom herdenken op 4 mei op de Dam, maar ga niet schreeuwen of dit anderzijds kenbaar maken daar.
Die 4 mei herdenking moet als hoofdmoot hebben die oorlog van 39-45 herdenken en niet de daders en hun meelopers dus.
Moet? Volgens wie? Dat mannetje wil familie herdenken. Gestorven in de Tweede Wereldoorlog.
Dit, dus.
pi_111098884
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, dat is alles behalve normaal. Dat je geen nazi de ruimte geeft om even een momentje van fame te pakken snap ik heel goed, maar een 15 jarig kind wat een persoon uit de familie wil herdenken, al dan niet in het foute leger, dan vind ik het buitengewoon raar dat dat kind geen podium krijgt.
Dat is niet raar.... Dat jochie kreeg wel spreektijd maar toen was er een rellen en het comité kiest ervoor om alles zo rustig mogelijk te houden.
Zou ik ook doen.
Verder zegt hij zelf dat het helemaal niet zijn bedoeling was zijn foute oudoom te herdenken op 4 mei op de Dam . Dat geloof ik wel van hem, maar zijn laatste zin maakte de schijn dat wel te doen en toen was er een rellen in de media.

quote:
Op vier mei herdenken we alle doden en verschrikkingen uit de WO2, maar daarvoor gaan we wel 15 jarige kinderen weren want hun gedichtje past niet helemaal in het plaatje. :') Hypocriete bende.
Denk nu eens na.... ouderen en getraumatiseerde mensen hebben extra attentie nodig.
Ja .. op Fok kun je zoveel rellen als je wilt .... maar niet met deze groep in de media op 4 mei.
Bovendien kun je dat jochie ook niet al dat rumoer in de media aandoen.
Kids op school gaan hem voor nazi uitmaken enzo...
pi_111098990
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Moet? Volgens wie? Dat mannetje wil familie herdenken. Gestorven in de Tweede Wereldoorlog.
Niemand houdt hem tegen hoor !!
Hij heeft alle vrijheid.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:41:37 #193
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111101808
Kort geding om herdenking Vorden

ZUTPHEN - Federatief Joods Nederland heeft een kort geding aangespannen tegen de gemeente Bronckhorst om de omstreden dodenherdenking in Vorden van vrijdag. Voorzitter Herman Loonstein noemt het grievend voor de levenden en beledigend voor de doden dat ook Duitsers die op de begraafplaats liggen, worden herdacht. Hij zegt honderden afkeurende reacties te hebben gekregen. Het geding dient vrijdag om 10.00 uur in Zutphen.

Loonstein heeft nog met burgemeester Henk Aalderink van Bronckhorst gesproken, maar die was niet op andere gedachten te brengen. „Die man is echt de weg kwijt en mist historisch besef.” Vorden valt onder de gemeente Bronckhorst.

Ook het Simon Wiesenthal Centrum uitte donderdag scherpe kritiek op het gemeentebestuur van Bronckhorst. Aalderink zegt het jammer te vinden dat het centrum zich niet heeft verdiept in wat er gebeurt en uitspraken baseert op derdehands informatie. „Men papegaait elkaar na, dat vertroebelt het beeld zeer”. Hij zegt wel de gevoelens te snappen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)om_herdenking__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:45:17 #194
235357 TitusPullo
pi_111102032
Wanneer zijn die Duitsers omgekomen?
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:50:11 #195
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111102281
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:45 schreef TitusPullo het volgende:
Tijdens de oorlog.

donderdag 3 mei 2012 @ 20:50:47 #196
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111102313
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:45 schreef TitusPullo het volgende:
Alle tien in 1945.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:54:17 #197
235357 TitusPullo
pi_111102512
Helemaal aan het einde van de oorlog. Dan waren ze inderdaad waarschijnlijk bezetters, maar daarmee is nog niet alles gezegd.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 21:02:09 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111102982
ik vind het op zich niet erg dat incidenteel naar de andere kant gekeken word maar ik hekel de ophef erover ieder jaar, nu zelfs een rechtzaak }:|

het hele steekspel erom heen over wie wel of geen recht heeft om herdacht te worden vind ik walgelijk, gewoon je ogen dichtdoen en 2 minuten je mond houden is teveel gevraagd ...
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:04:33 #199
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111103160
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:54 schreef TitusPullo het volgende:
Helemaal aan het einde van de oorlog. Dan waren ze inderdaad waarschijnlijk bezetters, maar daarmee is nog niet alles gezegd.
Heer en Luftwaffe-personeel. Zit geen SS'er of iets dergelijks bij als ik zo naar de rangen kijk.
pi_111114401
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 01:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Beter oostfront nazi-sympathisanten uitsluiten dan bewust een hele groep omdat hun etnische afkomst niet in jouw wereldje past. Dat vonden die oostfronstrijders nou ook juist: weg met de Joden.
Jij mag zoveel nazi's en hun sympathisanten herdenken als jij wilt... maar tientallen miljoenen mensen willen de slachtoffers van dat tuig herdenken en niet dat tuig zelf en hun meelopers.
Waarom begin je nou ineens weer over het CIDI ?
Oja... het zijn joden ...... Das minderwaardig volk in jouw wereldje.
Die moeten we niet herdenken, vind jij, Maar jij wilt wel die nazi-sympathisanten op het oostfront herdenken.

Je hebt geen reet geleerd van die miljoenen doden !.

Ik, en ook de dichter, sluiten niemand uit.
En ik begin over het CIDI omdat dat het nodig vond zich hiermee te bemoeien.
Ik zeg nergens dat we geen joden moeten herdenken. Of liever gezegd: ik voel de behoefte niet, maar heb er ook geen bezwaar tegen.

Ik snap niet goed waarom je zo onterecht mijn denkwereld zit in te vullen in plaats van argumenten aan te voeren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')