dodenherdenking zou uberhaupt niet mogen gaan over keuzes die naar gelang je politieke bril goed of fout zijn, de thematiek, het drama van de oorlog in het algemeen, de crisis in het midden oosten, de volgende aflevering van Game of Thrones en/of allerhande mooie andere tranentrekkers en hersenkrakersquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het geschrapte gedicht luisterde niet naar de titel "geweldige keuze", "slimme keuze", logische keuze", "begrijpelijke keuze" of "verstandige keuze". Het heet "foute keuze". En de thematiek ervan was juist dat er mensen waren die foute keuzes hebben gemaakt. En het behandelt heel expliciet hoe oorlog een gezin compleet verscheurde.
Bij mijn weten worden op 4 mei de doden herdacht die vielen tijdens de Tweede Wereldoorlog en bij oorlogen sindsdien. Voor oorlogshelden hebben we een Veteranendag. Dat er tijdens de Dodenherdenking aandacht is voor de foute keuze, wil niet zeggen dat we daarmee niet meer trots zijn op verzetshelden die weerstand boden.
Dat.quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dodenherdenking zou uberhaupt niet mogen gaan over keuzes die naar gelang je politieke bril goed of fout zijn, de thematiek, het drama van de oorlog in het algemeen, de crisis in het midden oosten, de volgende aflevering van Game of Thrones en/of allerhande mooie andere tranentrekkers en hersenkrakers
we herdenken onze doden, niet meer niet minder
die 10 Duitsers zijn niet onze doden, die oudoom van Auke Siebe ook niet, die heeft die keuze zelf met zijn volle verstand gemaakt, jij of Auke kunt helemaal niet invullen of dat de foute keuze was want je weet alleen dat het fout afliep
maar als hij het overleefd had en evt in Duitsland was gaan wonen dan was hij niet welkom om te spreken vandaag hoor!
ik weet niet op welke dag de Duitsers hun doden herdenken maar die zouden ook plaats moeten inruimen voor dit soort jongens in Duitse dienst
en veteranendag is geen dag voor oorlogshelden
het is voor veteranen
Helpt altijd tijdens twee minuten stilte.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:10 schreef Buitendam het volgende:
Overigens wel ontzettend typerend dat mensen gaan uit maken wie je mag herdenken.
Dat meisje/ventje wil die persoon herdenken, dan herdenkt dat ventje die persoon. Als het die rare comités niet bevalt zetten ze het geluid maar even uit.
Daar gaat het toch niet om. Het is eerder de vraag of het op die gelegenheid gepast is. Voor mij apart herdenkt hij Hitler maar doe dat lekker ergens anders.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:10 schreef Buitendam het volgende:
Overigens wel ontzettend typerend dat mensen gaan uit maken wie je mag herdenken.
Dat meisje/ventje wil die persoon herdenken, dan herdenkt dat ventje die persoon. Als het die rare comités niet bevalt zetten ze het geluid maar even uit.
Als dat gedicht wordt voorgelezen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Helpt altijd tijdens twee minuten stilte.
Scheve vergelijking. Snap je zelf ook wel, trouwens.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om. Het is eerder de vraag of het op die gelegenheid gepast is. Voor mij apart herdenkt hij Hitler maar doe dat lekker ergens anders.
Sinds wanneer zijn het rare comité's . Wat is er "raar "?quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:10 schreef Buitendam het volgende:
Nee, dat is alles behalve normaal. Dat je geen nazi de ruimte geeft om even een momentje van fame te pakken snap ik heel goed, maar een 15 jarig kind wat een persoon uit de familie wil herdenken, al dan niet in het foute leger, dan vind ik het buitengewoon raar dat dat kind geen podium krijgt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn het rare comité's . Wat is er "raar "?
Als ik iets organiseer... show, toneelstuk, lezing.. feestje of herdenking. dan nodig ik bepaalde mensen bewust niet uit op het podium. Heel normaal toch ?
Moet? Volgens wie? Dat mannetje wil familie herdenken. Gestorven in de Tweede Wereldoorlog.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn het rare comité's . Wat is er "raar "?
Als ik iets organiseer... show, toneelstuk, lezing.. feestje of herdenking. dan nodig ik bepaalde mensen bewust niet uit op het podium. Heel normaal toch ?
In dit geval wilde het 4 en 5 mei comité die 15-jarige wel laten spreken. Maar na die opgelaaide emoties besloot men dat niet te doen omdat men een rustige 4 mei-herdenking wilt. En omdat men oudere en getraumatiseerde mensen niet al die stress wilt aandoen van de rel die blijft voortwoekeren.
Verder mag iedereen een foute oudoom herdenken op 4 mei op de Dam, maar ga niet schreeuwen of dit anderzijds kenbaar maken daar.
Die 4 mei herdenking moet als hoofdmoot hebben die oorlog van 39-45 herdenken en niet de daders en hun meelopers dus.
Dat is niet raar.... Dat jochie kreeg wel spreektijd maar toen was er een rellen en het comité kiest ervoor om alles zo rustig mogelijk te houden.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat is alles behalve normaal. Dat je geen nazi de ruimte geeft om even een momentje van fame te pakken snap ik heel goed, maar een 15 jarig kind wat een persoon uit de familie wil herdenken, al dan niet in het foute leger, dan vind ik het buitengewoon raar dat dat kind geen podium krijgt.
Denk nu eens na.... ouderen en getraumatiseerde mensen hebben extra attentie nodig.quote:Op vier mei herdenken we alle doden en verschrikkingen uit de WO2, maar daarvoor gaan we wel 15 jarige kinderen weren want hun gedichtje past niet helemaal in het plaatje.Hypocriete bende.
Niemand houdt hem tegen hoor !!quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Moet? Volgens wie? Dat mannetje wil familie herdenken. Gestorven in de Tweede Wereldoorlog.
Tijdens de oorlog.quote:
Heer en Luftwaffe-personeel. Zit geen SS'er of iets dergelijks bij als ik zo naar de rangen kijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:54 schreef TitusPullo het volgende:
Helemaal aan het einde van de oorlog. Dan waren ze inderdaad waarschijnlijk bezetters, maar daarmee is nog niet alles gezegd.
Ik, en ook de dichter, sluiten niemand uit.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Beter oostfront nazi-sympathisanten uitsluiten dan bewust een hele groep omdat hun etnische afkomst niet in jouw wereldje past. Dat vonden die oostfronstrijders nou ook juist: weg met de Joden.
Jij mag zoveel nazi's en hun sympathisanten herdenken als jij wilt... maar tientallen miljoenen mensen willen de slachtoffers van dat tuig herdenken en niet dat tuig zelf en hun meelopers.
Waarom begin je nou ineens weer over het CIDI ?
Oja... het zijn joden ...... Das minderwaardig volk in jouw wereldje.
Die moeten we niet herdenken, vind jij, Maar jij wilt wel die nazi-sympathisanten op het oostfront herdenken.
Je hebt geen reet geleerd van die miljoenen doden !.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |