Was jij het niet die viel over de gelijkstelling Israel en joden?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heel veel organisaties hebben een achterban van aanhangers en zij kunnen dus met recht zeggen dat zij ook namens die achterban spreken. Dat is geen probleem, dus maak daar ook geen probleem van .
Je bent tegen het herdenken van meer dan 100.000 Nederlanders op de 4 meiherdenking op de Dam .quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Valse voorstelling van mijn argumenten. Drogreden dus.
Het nazi-antisemitisme leidde wel tot de oorlog op 11 miljoen Joden. Een suboorlog binnen die oorlog. Het suboorlogsdoel was: kill them all.quote:Anti-semitisme is geen oorlog. Je bevestigt wat ik al zei.
Mooi gedicht, maar je motieven zijn lelijk. Nog niks geleerd van je ideologische voorgangers ?quote:Ik heb het gedicht geprint op A3-papier en voor mijn raam gehangen.
Maar ach, ik woon in een rustige buurt en vrijwel niemand zal het zien.
Waar dan? wanneer? linkje ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Was jij het niet die viel over de gelijkstelling Israel en joden?
Mag dat niet van jou ? Waarom niet?quote:Diverse instanties met Isreal of joods in de naam werpen zich op als woordvoerder voor de joden en de slachtoffers dan wel nabestaanden van de holocaust.
wat bedoel je?quote:Dan moet je andere niet gaan verwijten dat ze die groepen mensen en instanties/woordvoerders niet meer scherp onderscheiden.
Ik ga maar mee met je gefixeerdheid op joden. Geheel in de geest van 4 mei en de jodenhaat:quote:Als ze zich nou presenteerden als woordvoerder van hun echte achterban, en die ook correct zouden benoemen, zou je een reden hebben om mij en anderen iets te verwijten.
Daar ben ik niet op tegen. Dus je verwijt valt weg.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bent tegen het herdenken van meer dan 100.000 Nederlanders op de 4 meiherdenking op de Dam .
Maar dat openlijk zo duidelijk stellen doe je niet. Das nogal laf.
Jaja, een ingewikkeld verhaal. Alsof de oorlog begonnen is om alle joden te pakken te krijgen. Het verhaal is nogal ingewikkelder.quote:[..]
[..]
Het nazi-antisemitisme leidde wel tot de oorlog op 11 miljoen Joden. Een suboorlog binnen die oorlog. Het suboorlogsdoel was: kill them all.
En dat kon voor de helft idd gedaan worden als gevolg van die oorlog.
Zonder die oorlog, geen bezetting van de Europa, geen deportatie uit de buurlanden naar de kampen, geen executiepelotons aan het oostfront. Geen afschuwelijke concentratiekampen, waarvan de meest vreselijke niet in Duitsland stonden, maar in gejat Polen. Door de oorlog mogelijk gemaakt.
Wat weet jij van mijn motieven?quote:[..]
[..]
Mooi gedicht, maar je motieven zijn lelijk. Nog niks geleerd van je ideologische voorgangers ?
Je ben nu ineens wel voor dat holocaustslachtoffers herdacht kunnen worden op de 4 meiherdenking op de Dam ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar ben ik niet op tegen. Dus je verwijt valt weg.
Zeg jij dat die oorlog daarom begonnen is ? Ik zeg dat nietquote:Jaja, een ingewikkeld verhaal. Alsof de oorlog begonnen is om alle joden te pakken te krijgen. Het verhaal is nogal ingewikkelder.
Ja.. het doel was 11 miljoen Europese Joden te vermoorden.quote:En 11 miljoen?
Jodenhaat.quote:Wat weet jij van mijn motieven?
hummmm we zitten op Fok hoor !.... heel normaal.. jij doet het ook .quote:Ik wet het niet hoor, maar het in de schoenen schuiven van motieven vind ik persoonlijk nogal een kwalijke eigenschap.
Als een organisatie zich opwerpt als vertegenwoordiger van joden en/of Israeliërs en/of de joodse staat Israel en/of een nabestaande van een vergaste jood en/of orthodoxe joodse gelovigen en/of een seculier lid van het joodse ras etc. hoe kan ik dan nog weten wat er bedoeld wordt?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waar dan? wanneer? linkje ?
[..]
Mag dat niet van jou ? Waarom niet?
Gefixeerd op joden? In deze discussie? Ik? Nee hoor.quote:[..]
wat bedoel je?
[..]
Ik ga maar mee met je gefixeerdheid op joden. Geheel in de geest van 4 mei en de jodenhaat:
Wie is die "echte achterban"?
Van het CIDI?
Van het Auschwitscomité ?
Te laag niveau dit.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je ben nu ineens wel voor dat holocaustslachtoffers herdacht kunnen worden op de 4 meiherdenking op de Dam ?
[..]
Zeg jij dat die oorlog daarom begonnen is ? Ik zeg dat niet
Ik noemde het een suboorlog binnen die oorlog.
[..]
Ja.. het doel was 11 miljoen Europese Joden te vermoorden.
[..]
Jodenhaat.
Of je doet heel hard je best om het op jodenhaat te laten lijken
[..]
hummmm we zitten op Fok hoor !.... heel normaal.. jij doet het ook .
Zelfkennis is een start naar innerlijke bevrijding.quote:
quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:10 schreef Buitendam het volgende:
Overigens wel ontzettend typerend dat mensen gaan uit maken wie je mag herdenken.
Dat meisje/ventje wil die persoon herdenken, dan herdenkt dat ventje die persoon. Als het die rare comités niet bevalt zetten ze het geluid maar even uit.
9 miljoen, maar goed.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja.. het doel was 11 miljoen Europese Joden te vermoorden.
[..]
Denk je ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 03:05 schreef Teslynd het volgende:
Hij heeft niet gezegd/gesuggereerd tegen het herdenken van de holocaustslachtoffers te zijn, want dat is hij niet. Jij hebt zijn argumenten maar half gelezen en half verdraaid tijdens het interpreteren. Het zijn jouw interpretaties die voor misverstanden en problemen zorgen.
Eens.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:45 schreef Hamilcar het volgende:
Het gedicht laat de humane kant van de oorlog zien: mensen om je heen maken foute keuzes die tot groot verdriet leiden. Nergens wordt de oudoom verheerlijkt. Het gaat puur om het verdriet dat de oorlog veroorzaakt omdat het mensen tot keuzes dwingt, keuzes die leiden tot splitsing en scheiding.
Als je het menselijk aspect uit de herdenking haalt, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig? CiDi he..
Zolang er nog mensen bij die herdenking aanwezig zijn die het meegemaakt hebben en aangeven er moeite mee te hebben lijkt het herdenken van de aggressor mij een brug te ver (quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Eens.
Dodenherdenking is voor iedereen, iedereen heeft leed gekend.
Ik zag van de week een programma van een paar vrouwen die WO2 als kind hadden meegemaakt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zolang er nog mensen bij die herdenking aanwezig zijn die het meegemaakt hebben en aangeven er moeite mee te hebben lijkt het herdenken van de aggressor mij een brug te ver ().
Doe maar, ja.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Re het volgende:
we wachten tot de laatste jood uit de oorlog dood is, en zijn nabestaanden natuurlijk
Hoezo wilt het CIDI bepalen hoe en wat te herdenken ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:26 schreef Re het volgende:
alleen al om het feit dat het CIDI voor mij wil bepalen hoe en wat, zou ik zeggen om die hele zooi maar eens op te doeken
http://www.blikopnieuws.n(...)daten_in_Vorden.htmlquote:Kort geding tegen herdenking Duitse soldaten in Vorden
Om de herdenking van de Duitse soldaten te voorkomen heeft Federatief Joods Nederland (FJN) een kort geding aangespannen tegen de gemeente Bronckhorst, waar Vorden onder valt. Dit kort geding dient vrijdagochtend om 10.00 uur bij de rechtbank in Zutphen.
wat een smerige opmerking.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Re het volgende:
we wachten tot de laatste jood uit de oorlog dood is, en zijn nabestaanden natuurlijk
Tot welke generatie?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef Re het volgende:
Onverdraagzaamheid ten top.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:35 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://www.blikopnieuws.n(...)daten_in_Vorden.html
Kan je zien hoe gek ze zijn,een ander wordt niets gegund.
Dat mag je niet zeggen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:42 schreef yvonne het volgende:
geen land, buiten Polen, waar de Duitsers zo georganiseerd DOOR ONS én door de Joodse Raad mensen heeft kunnen weghalen als hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |