abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111116151
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer:
De moordpartijen van de nazi's zijn onlosmakkelijk verbonden met hun oorlogsvoering.
Al voor jou geboorte werden die slachtoffers ook gewoon als oorlogsslachtoffers gezien.
In Nederland , in Europa, over de hele wereld.
Dat weet jij verdomde goed , maar je zit een smoes op te hangen om te kunnen suggereren dat men de miljoenen vermoorde Joden op 4 mei niet moet herdenken.
Valse voorstelling van mijn argumenten. Drogreden dus.
quote:
En wat bedoel je met 'oplossing van een vraagstuk' ? jaja.. dat was de anti-semitische nazivisie.
Die grote moordpartij was een climax van een moordzuchtige extremisme van anti-semitisme
Anti-semitisme is geen oorlog. Je bevestigt wat ik al zei.
quote:
[..]

Prima.. dan doe je dat toch !! Niemand die je kan tegenhouden.
Doe het dan wel in stilte en ga niet jammeren hoe onrechtvaardig het is als vele mensen jouw zgn compassie met een nazi niet delen
Ik heb het gedicht geprint op A3-papier en voor mijn raam gehangen.
Maar ach, ik woon in een rustige buurt en vrijwel niemand zal het zien.

Oh, en het is al wel 25 jaar gelden dat ik gejammerd heb. En dat ging om iets heel anders.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 01:56:29 #222
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_111116176
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:45 schreef Hamilcar het volgende:
Het gedicht laat de humane kant van de oorlog zien: mensen om je heen maken foute keuzes die tot groot verdriet leiden. Nergens wordt de oudoom verheerlijkt. Het gaat puur om het verdriet dat de oorlog veroorzaakt omdat het mensen tot keuzes dwingt, keuzes die leiden tot splitsing en scheiding.

Als je het menselijk aspect uit de herdenking haalt, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig? CiDi he..
Eens, alhoewel ik blijf bij mijn standpunt dat de herdenking op 4 mei bedoeld is voor de Nederlandse slachtoffers van oorlogsgeweld sinds 1940, zowel burgers als militairen.
En iemand die bewust of onbewust koos om tijdens de oorlogsjaren in een 'ander' leger te dienen verloor zijn Nederlanderschap.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_111116200
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er mankeert niks aan het gedicht .
Maar door dit gedicht niet voor te dragen is het menselijk aspect niet meer aanwezig op de komende 4 mei herdenking op de Dam ?
Gedichten over bommen op Rotterdam of over het leven in de getto van Warschau gaan ook over mensen en hun gevoelens.
Vet van mij.
Nee, dat was het probleem niet. Diverse organisaties wierpen zich op als zelfbenoemde woordvoerder van een bepaalde bevolkingsgroep en stelden, dat door dit gedicht wel voor te dragen een menselijk aspect geschonden zou worden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111116240
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:56 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Eens, alhoewel ik blijf bij mijn standpunt dat de herdenking op 4 mei bedoeld is voor de Nederlandse slachtoffers van oorlogsgeweld sinds 1940, zowel burgers als militairen.
En iemand die bewust of onbewust koos om tijdens de oorlogsjaren in een 'ander' leger te dienen verloor zijn Nederlanderschap.
Ah ja, dat is een subtiliteit die hier wel gehoor zal vinden. ;) :Y)
pi_111116254
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
Nee, dat was het probleem niet. Diverse organisaties wierpen zich op als zelfbenoemde woordvoerder van een bepaalde bevolkingsgroep en stelden, dat door dit gedicht wel voor te dragen een menselijk aspect geschonden zou worden.
Heel veel organisaties hebben een achterban van aanhangers en zij kunnen dus met recht zeggen dat zij ook namens die achterban spreken. Dat is geen probleem, dus maak daar ook geen probleem van .
pi_111116306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heel veel organisaties hebben een achterban van aanhangers en zij kunnen dus met recht zeggen dat zij ook namens die achterban spreken. Dat is geen probleem, dus maak daar ook geen probleem van .
Was jij het niet die viel over de gelijkstelling Israel en joden?
Diverse instanties met Isreal of joods in de naam werpen zich op als woordvoerder voor de joden en de slachtoffers dan wel nabestaanden van de holocaust.
Dan moet je andere niet gaan verwijten dat ze die groepen mensen en instanties/woordvoerders niet meer scherp onderscheiden.

Als ze zich nou presenteerden als woordvoerder van hun echte achterban, en die ook correct zouden benoemen, zou je een reden hebben om mij en anderen iets te verwijten.
pi_111116370
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Valse voorstelling van mijn argumenten. Drogreden dus.
Je bent tegen het herdenken van meer dan 100.000 Nederlanders op de 4 meiherdenking op de Dam .
Maar dat openlijk zo duidelijk stellen doe je niet. Das nogal laf.

[..]
quote:
Anti-semitisme is geen oorlog. Je bevestigt wat ik al zei.
Het nazi-antisemitisme leidde wel tot de oorlog op 11 miljoen Joden. Een suboorlog binnen die oorlog. Het suboorlogsdoel was: kill them all.
En dat kon voor de helft idd gedaan worden als gevolg van die oorlog.
Zonder die oorlog, geen bezetting van de Europa, geen deportatie uit de buurlanden naar de kampen, geen executiepelotons aan het oostfront. Geen afschuwelijke concentratiekampen, waarvan de meest vreselijke niet in Duitsland stonden, maar in gejat Polen. Door de oorlog mogelijk gemaakt.

[..]
quote:
Ik heb het gedicht geprint op A3-papier en voor mijn raam gehangen.
Maar ach, ik woon in een rustige buurt en vrijwel niemand zal het zien.
Mooi gedicht, maar je motieven zijn lelijk. Nog niks geleerd van je ideologische voorgangers ?
pi_111116401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Was jij het niet die viel over de gelijkstelling Israel en joden?
Waar dan? wanneer? linkje ?
quote:
Diverse instanties met Isreal of joods in de naam werpen zich op als woordvoerder voor de joden en de slachtoffers dan wel nabestaanden van de holocaust.
Mag dat niet van jou ? Waarom niet?
quote:
Dan moet je andere niet gaan verwijten dat ze die groepen mensen en instanties/woordvoerders niet meer scherp onderscheiden.
wat bedoel je?
quote:
Als ze zich nou presenteerden als woordvoerder van hun echte achterban, en die ook correct zouden benoemen, zou je een reden hebben om mij en anderen iets te verwijten.
Ik ga maar mee met je gefixeerdheid op joden. Geheel in de geest van 4 mei en de jodenhaat:
Wie is die "echte achterban"?
Van het CIDI?
Van het Auschwitscomité ?
pi_111116457
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent tegen het herdenken van meer dan 100.000 Nederlanders op de 4 meiherdenking op de Dam .
Maar dat openlijk zo duidelijk stellen doe je niet. Das nogal laf.
Daar ben ik niet op tegen. Dus je verwijt valt weg.
quote:
[..]

[..]

Het nazi-antisemitisme leidde wel tot de oorlog op 11 miljoen Joden. Een suboorlog binnen die oorlog. Het suboorlogsdoel was: kill them all.
En dat kon voor de helft idd gedaan worden als gevolg van die oorlog.
Zonder die oorlog, geen bezetting van de Europa, geen deportatie uit de buurlanden naar de kampen, geen executiepelotons aan het oostfront. Geen afschuwelijke concentratiekampen, waarvan de meest vreselijke niet in Duitsland stonden, maar in gejat Polen. Door de oorlog mogelijk gemaakt.
Jaja, een ingewikkeld verhaal. Alsof de oorlog begonnen is om alle joden te pakken te krijgen. Het verhaal is nogal ingewikkelder.

En 11 miljoen?
quote:
[..]

[..]

Mooi gedicht, maar je motieven zijn lelijk. Nog niks geleerd van je ideologische voorgangers ?
Wat weet jij van mijn motieven?

Ik wet het niet hoor, maar het in de schoenen schuiven van motieven vind ik persoonlijk nogal een kwalijke eigenschap.
pi_111116542
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar ben ik niet op tegen. Dus je verwijt valt weg.
Je ben nu ineens wel voor dat holocaustslachtoffers herdacht kunnen worden op de 4 meiherdenking op de Dam ?

quote:
Jaja, een ingewikkeld verhaal. Alsof de oorlog begonnen is om alle joden te pakken te krijgen. Het verhaal is nogal ingewikkelder.
Zeg jij dat die oorlog daarom begonnen is ? Ik zeg dat niet
Ik noemde het een suboorlog binnen die oorlog.

quote:
En 11 miljoen?
Ja.. het doel was 11 miljoen Europese Joden te vermoorden.

quote:
Wat weet jij van mijn motieven?
Jodenhaat.
Of je doet heel hard je best om het op jodenhaat te laten lijken

quote:
Ik wet het niet hoor, maar het in de schoenen schuiven van motieven vind ik persoonlijk nogal een kwalijke eigenschap.
hummmm we zitten op Fok hoor !.... heel normaal.. jij doet het ook .
pi_111116570
Godallemachtig, wat loop je toch te zeveren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waar dan? wanneer? linkje ?

[..]

Mag dat niet van jou ? Waarom niet?
Als een organisatie zich opwerpt als vertegenwoordiger van joden en/of Israeliërs en/of de joodse staat Israel en/of een nabestaande van een vergaste jood en/of orthodoxe joodse gelovigen en/of een seculier lid van het joodse ras etc. hoe kan ik dan nog weten wat er bedoeld wordt?
quote:
[..]

wat bedoel je?

[..]

Ik ga maar mee met je gefixeerdheid op joden. Geheel in de geest van 4 mei en de jodenhaat:
Wie is die "echte achterban"?
Van het CIDI?
Van het Auschwitscomité ?
Gefixeerd op joden? In deze discussie? Ik? Nee hoor.
De joden zijn gefixeerd op een gedicht over een foute Nederlander.
pi_111116591
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je ben nu ineens wel voor dat holocaustslachtoffers herdacht kunnen worden op de 4 meiherdenking op de Dam ?

[..]

Zeg jij dat die oorlog daarom begonnen is ? Ik zeg dat niet
Ik noemde het een suboorlog binnen die oorlog.

[..]

[..]

Jodenhaat.
Of je doet heel hard je best om het op jodenhaat te laten lijken

[..]

hummmm we zitten op Fok hoor !.... heel normaal.. jij doet het ook .
Te laag niveau dit.
pi_111116619
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Te laag niveau dit.
Zelfkennis is een start naar innerlijke bevrijding.
Maar nu moet je niet morgen of van de week terugkomen op je plotse bewering dat je niet tegen het herdenken van holocaustslachtoffers op de nationale 4meiherdenking bent.
Mooi.. dat zijn we het dus toch eens op dit punt.
pi_111116735
Hij heeft niet gezegd/gesuggereerd tegen het herdenken van de holocaustslachtoffers te zijn, want dat is hij niet. Jij hebt zijn argumenten maar half gelezen en half verdraaid tijdens het interpreteren. Het zijn jouw interpretaties die voor misverstanden en problemen zorgen.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:21:45 #235
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111118471
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:10 schreef Buitendam het volgende:
Overigens wel ontzettend typerend dat mensen gaan uit maken wie je mag herdenken.

Dat meisje/ventje wil die persoon herdenken, dan herdenkt dat ventje die persoon. Als het die rare comités niet bevalt zetten ze het geluid maar even uit.
:')

Oke Henk.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_111118490
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

9 miljoen, maar goed.
pi_111119860
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 03:05 schreef Teslynd het volgende:
Hij heeft niet gezegd/gesuggereerd tegen het herdenken van de holocaustslachtoffers te zijn, want dat is hij niet. Jij hebt zijn argumenten maar half gelezen en half verdraaid tijdens het interpreteren. Het zijn jouw interpretaties die voor misverstanden en problemen zorgen.
Denk je ?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:25:17 #238
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111120109
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:45 schreef Hamilcar het volgende:
Het gedicht laat de humane kant van de oorlog zien: mensen om je heen maken foute keuzes die tot groot verdriet leiden. Nergens wordt de oudoom verheerlijkt. Het gaat puur om het verdriet dat de oorlog veroorzaakt omdat het mensen tot keuzes dwingt, keuzes die leiden tot splitsing en scheiding.

Als je het menselijk aspect uit de herdenking haalt, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig? CiDi he..
Eens.
Dodenherdenking is voor iedereen, iedereen heeft leed gekend.
The truth was in here.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:26:21 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111120134
alleen al om het feit dat het CIDI voor mij wil bepalen hoe en wat, zou ik zeggen om die hele zooi maar eens op te doeken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:26:43 #240
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111120142
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Eens.
Dodenherdenking is voor iedereen, iedereen heeft leed gekend.
Zolang er nog mensen bij die herdenking aanwezig zijn die het meegemaakt hebben en aangeven er moeite mee te hebben lijkt het herdenken van de aggressor mij een brug te ver ( :') ).
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')