W.F. Hermansquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Ah de volgende antisemiet doet zijn intrede.
Precies trek er eens lering uit of is dat ook de aard van het beestje?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
W.F. Hermans
"De meeste mensen houden hun paranoia voor de waarheid."
Het meest.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:56 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
De joden hébben ook het meest geleden. Sukkel.
Je kunt terecht stellen dat de focus op die massamoord leidt tot minder aandacht voor een boel ellende en slachtoffers die er ook waren, maar de 4 mei-herdenking op de Dam is geen feestje en het is nonsens te stellen dat die voornamelijk over Joden gaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zijn méér mensen dan alleen de Joden gesneuveld! En het draait langzaam maar zeker naar idd een Joods feestje, en ik pas er verder voor.
Alle respect etc blabla, maar de geschiedenis wordt hier verkracht en flink.
Probleem is dat een aantal organisaties wel een hele grote stem hebben en willen houden bij dit soort herdenkingen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kunt terecht stellen dat de focus op die massamoord leidt tot minder aandacht voor een boel ellende en slachtoffers die er ook waren, maar de 4 mei-herdenking op de Dam is geen feestje en het is nonsens te stellen dat die voornamelijk over Joden gaan.
oh ja nog zo'n privelege, als je kritiek hebt op joden ben je per definitie een antisemietquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Gezien deze reactie bevestig je het spreekwoord inderdaad.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:02 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies trek er eens lering uit of is dat ook de aard van het beestje?
Nee hoor. Wel als je gaat generaliseren. Dus komt ook aardig in de buurt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:08 schreef Re het volgende:
[..]
oh ja nog zo'n privelege, als je kritiek hebt op joden ben je per definitie een antisemiet
Nomineer voor domste post van vandaagquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:08 schreef Re het volgende:
[..]
oh ja nog zo'n privelege, als je kritiek hebt op joden ben je per definitie een antisemiet
Exact, en wat is het nut om die slachtoffers tijdens een dodenherdenking, waar emoties op hun top zijn, te confronteren met hun beulen, behalve het uitschreeuwen uit gelijkhebberigheid, van het feit dat een SS-er wellicht ook slachtoffer was van de omstandigheden. Herdenk Hiltler, zijn aanhangers, de leden van de Gestapo en SS, Pol Pot en de Khmer Rouge, Stalin en je NSB of SS grootvader lekker in stilte en van mijn part iedere zondag, en steek daarna lekker je tong uit naar Cidi onder het mom, ik heb ze toch lekker herdacht. En het mooie ervan is dat je op 4 mei dan toch (net gedaan hebt of je) enig mededogen kunt opbrengen voor emoties van mensen die de vreselijkste horror hebben meegemaakt die ze doodeenvoudig niet kunnen vergeten of vergeven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:48 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het is niet aan ons om van de slachtoffers te eisen dat ze de daders vergeven.
Aldus een van de grootste xenofoben op dit forum.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:08 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Gezien deze reactie bevestig je het spreekwoord inderdaad.
Dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:07 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Probleem is dat een aantal organisaties wel een hele grote stem hebben en willen houden bij dit soort herdenkingen.
Het maakt niet veel uit is het wel in dit soort discussies. Of je bent een antisemiet of je bent een revisionist.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee hoor. Wel als je gaat generaliseren. Dus komt ook aardig in de buurt.
immers...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nomineer voor domste post van vandaag
Deze post geeft wel ongeveer aan dat een normaal debat niet mogelijk is en hoe hysteries mensen zijn als het om de oorlog gaat, en laat zien dat we er maar eens mee op moeten houden want leren doen dit soort mensen er toch niets vanquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Exact, en wat is het nut om die slachtoffers tijdens een dodenherdenking, waar emoties op hun top zijn, te confronteren met hun beulen, behalve het uitschreeuwen uit gelijkhebberigheid, van het feit dat een SS-er wellicht ook slachtoffer was van de omstandigheden. Herdenk Hiltler, zijn aanhangers, de leden van de Gestapo en SS, Pol Pot en de Khmer Rouge, Stalin en je NSB of SS grootvader lekker in stilte en van mijn part iedere zondag, en steek daarna lekker je tong uit naar Cidi onder het mom, ik heb ze toch lekker herdacht. En het mooie ervan is dat je op 4 mei dan toch (net gedaan hebt of je) enig mededogen kunt opbrengen voor emoties van mensen die de vreselijkste horror hebben meegemaakt die ze doodeenvoudig niet kunnen vergeten of vergeven.
Dat bedoelt hij denk ik. Het komt bij Joden altijd zo over dat zij maar het alleenrecht op verdriet over de WOII. Alsof je als nabestaanden geen verdriet mag hebben op iemand die 'fout' was. Maar nee hoor, dan staan instituten als het CIDI weer op haar achterste potenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Hoppetee.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Aldus een van de grootste xenofoben op dit forum.
Precies.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat bedoelt hij denk ik. Het komt bij Joden altijd zo over dat zij maar het alleenrecht op verdriet over de WOII. Alsof je als nabestaanden geen verdriet mag hebben op iemand die 'fout' was. Maar nee hoor, dan staan instituten als het CIDI weer op haar achterste poten
Gelukkig heb jij geen domme vooroordelen en is er bij jou ruimte voor nuancequote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat bedoelt hij denk ik. Het komt bij Joden altijd zo over dat zij maar het alleenrecht op verdriet over de WOII. Alsof je als nabestaanden geen verdriet mag hebben op iemand die 'fout' was. Maar nee hoor, dan staan instituten als het CIDI weer op haar achterste poten
Van xenofoben is al helemaal niets serieus te nemen natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Aldus een van de grootste xenofoben op dit forum.
Welnee zeg, kritiek op Joden is een stuk meer geaccepteerd dan kritiek op moslims hoorquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:08 schreef Re het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik ken zijn postgedrag.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Weten is beter dan denken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik ken zijn postgedrag.
Natuurlijk mag je daar verdriet over hebben alleen is dit niet de juiste setting om dat te herdenken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |