Maandag gaat Mark Rutte naar de koningin. Dan horen we hoe het verder gaat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:14 schreef capricia het volgende:
Is het nu zeker dat we verkiezingen krijgen?
Aardig goed gegaan hier. Toegegeven, half jaar uitloop. Maar dat is omdat ik anders te jong klaar was.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:15 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Jij weet gewoon duidelijk niet waar je het over hebt. Je kunt niet én werken én leren tegelijk in 3 jaar tijd.
Waar een wil is, is een weg. Dat de generaties voor jou het ook niet hoefden, is geen argument.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:15 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Jij weet gewoon duidelijk niet waar je het over hebt. Je kunt niet én werken én leren tegelijk in 3 jaar tijd.
In theorie is dat heel makkelijk. In de praktijk weet nog niet iedereen op zijn 17e wat hij leuk vindt en waar hij goed in is. En de foute keuze maken tegenwoordig erg veel geld (haast buiten proportie, met de langstudeerdersboete).quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
De juiste studie kiezen dus. Waar vraag naar is.
Zeker. Hier mag je blij zijn als je uiteindelijk financieel quitte speelt. Iedere aap is hier tegenwoordig hoogopgeleid. En als je dan nog een beetje een Gordon type bent, dan ben je hier de man/vrouwquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:15 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Correctie: wie nog in Nederland gaat studeren is knettergek. Bij de Zuiderburen staan heel wat studies beter aangeschreven dan hier en het collegegeld is veel lager.
Klopt! En een 18-jarige vakkenvullert verdient er rond de 8 euro per uur, dan heb je je studie zo bij elkaar verdiend! Voeg daar Nederlandstalig onderwijs aan toe, in plaats van dat gedoe met Engels.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:15 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Correctie: wie nog in Nederland gaat studeren is knettergek. Bij de Zuiderburen staan heel wat studies beter aangeschreven dan hier en het collegegeld is veel lager.
Voor de mensen die makkelijk studeren gaat dit wel op. Voor mensen die relatief meer tijd in hun studie moeten stoppen wordt het wel lastig om veel te werken naast de studie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. Dat de generaties voor jou het ook niet hoefden, is geen argument.
Vooruit, dat punt heb je binnen. Want met de richting die we opgaan, is alvast wennen aan een 50-urige werkweek wel zo handig.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Oehh, tijdsdruk!!!!!!!!! Wen er maar alvast aan!
in september volgens Samson!!quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:14 schreef capricia het volgende:
Is het nu zeker dat we verkiezingen krijgen?
Waarom niet? Anderen van mijn leeftijdscategorie konden het ook.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:15 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Snap jij dan waarom de VVD hier elke week weer in de peilingen groeit?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:15 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Maar wat sommige rechtsen betreft gaan we gewoon 200 jaar terug in de tijd.
Niks werknemersrechten, werken tot aan je dood, overdag werken en 's nachts studeren (of omgekeerd)
Thanx!quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maandag gaat Mark Rutte naar de koningin. Dan horen we hoe het verder gaat.
Dat verdient een 18 jarige vakkenvuller hier ook, als 'ie een paar jaartjes meedraait. Wat is je punt? Zeker boven de 20 moet een uurloon van 12,50 haalbaar zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:18 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Klopt! En een 18-jarige vakkenvullert verdient er rond de 8 euro per uur, dan heb je je studie zo bij elkaar verdiend! Voeg daar Nederlandstalig onderwijs aan toe, in plaats van dat gedoe met Engels.
Ik denk dat ze genoeg te doen heeft. Ik denk trouwens ook dat ze voor maandag er aardig wat afspraken voor af moet zeggen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanx!
Waarom werkt de koningin niet op zondag eindelijk?
Inderdaad, dat gezeur om meer asfalt altijd.quote:
Wat voor een studie deden zij danquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom niet? Anderen van mijn leeftijdscategorie konden het ook.
Verklaar nader..........quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:19 schreef NJN het volgende:
[..]
Vooruit, dat punt heb je binnen. Want met de richting die we opgaan, is alvast wennen aan een 50-urige werkweek wel zo handig.
Haha. Zijn er nog sectoren waar je echt die 36 uur pakt?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:19 schreef NJN het volgende:
[..]
Vooruit, dat punt heb je binnen. Want met de richting die we opgaan, is alvast wennen aan een 50-urige werkweek wel zo handig.
Nee, een 18-jarige vakkenvuller verdient in Nederland volgens CAO 5.03 euro per uur (als je de adv-dagen bij het loon meerekent). Voor die paar toppers misschien dat een hoog uurloon haalbaar is, maar in België en Frankrijk is een goed minimumloon gewoon standaard.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat verdient een 18 jarige vakkenvuller hier ook, als 'ie een paar jaartjes meedraait. Wat is je punt? Zeker boven de 20 moet een uurloon van 12,50 haalbaar zijn.
misschien ligt het niveau dan gewoon te hoog voor je?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Voor de mensen die makkelijk studeren gaat dit wel op. Voor mensen die relatief meer tijd in hun studie moeten stoppen wordt het wel lastig om veel te werken naast de studie.
Blijkbaar als timmerman.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha. Zijn er nog sectoren waar je echt die 36 uur pakt?
waarschijnlijk om de zondagsrustquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanx!
Dan zou ze 200% uitbetaald moeten krijgen, nog meer kosten..quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanx!
Ben met je eens dat dat jeugdloon fors omhoog moet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:23 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Nee, een 18-jarige vakkenvuller verdient in Nederland volgens CAO 5.03 euro per uur (als je de adv-dagen bij het loon meerekent). Voor die paar toppers misschien dat een hoog uurloon haalbaar is, maar in België en Frankrijk is een goed minimumloon gewoon standaard.
Omdat ze de uitkeringen willen verlagen. Maar als je wat verder kijkt, dan zie je dat de VVD vooral opkomt voor werkgevers.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Snap jij dan waarom de VVD hier elke week weer in de peilingen groeit?
Collectieve verdwazing? Masochisme ? Beiden?
een iPhone kost inderdaad wat centjes, moet wel betaald kunnen wordenquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ben met je eens dat dat jeugdloon fors omhoog moet.
Geen idee, ik ben makkelijk door mijn studie geroldquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:24 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
misschien ligt het niveau dan gewoon te hoog voor je?
voornamelijk omdat ze niet nog niet weten waar het CDA aan toe is sinds het vertrek van Balkenendequote:Op zaterdag 21 april 2012 19:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Snap jij dan waarom de VVD hier elke week weer in de peilingen groeit?
Collectieve verdwazing? Masochisme ? Beiden?
Die Vespa van mijn vader kostte inderdaad ook wat centjes, en ook die moest wel betaald kunnen worden. Technologische vooruitgang beschimpen werkt jammerlijk nooit zo goed als argument.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:28 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
een iPhone kost inderdaad wat centjes, moet wel betaald kunnen worden
ja, zo lust ik er nog wel een. je hebt een studie en die heeft een bepaald niveau. Als je niet mee kunt komen, is die studie dus te hoog gegrepen voor je, simpel zat. We kunnen iedereen op die manier wel aan het handje houden, zo'n diploma is dan niets meer waard.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:29 schreef MaLo het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben makkelijk door mijn studie gerold. Maar het feit dat je voor je studie wat meer je best moet doen dan anderen, wil niet zeggen dat je het later in je beroep ook moeilijker krijgt.
Het minimumjeugdloon loopt tot 23 jaar. Minder prettig als je een jonge, alleenstaande moeder bent en moet zien rond te komen. Of als je door omstandigheden niet meer bij je ouders kunt wonen. Dan ga je echt niet redden met een jeugdloon.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:28 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
een iPhone kost inderdaad wat centjes, moet wel betaald kunnen worden
Onzin. Van hard werken is nog niemand doodgegaan. Ik heb het niet over mensen die echt niet mee kunnen komen, maar over mensen die de volle 40 uur aan studiebelasting die staat voor hun studie, ook daadwerkelijk nodig hebben. Of misschien wel 45 uur nodig hebben. Maar wel bloedgemotiveerd zijn om die studie tot een succes te maken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:31 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
ja, zo lust ik er nog wel een. je hebt een studie en die heeft een bepaald niveau. Als je niet mee kunt komen, is die studie dus te hoog gegrepen voor je, simpel zat. We kunnen iedereen op die manier wel aan het handje houden, zo'n diploma is dan niets meer waard.
De volle 40 uur? Hoezo de volle 40 uur?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Onzin. Van hard werken is nog niemand doodgegaan. Ik heb het niet over mensen die echt niet mee kunnen komen, maar over mensen die de volle 40 uur aan studiebelasting die staat voor hun studie, ook daadwerkelijk nodig hebben. Of misschien wel 45 uur nodig hebben. Maar wel bloedgemotiveerd zijn om die studie tot een succes te maken.
Waarom zeggen mensen dat altijd? Zijn er anders zat die er aan kapot gaanquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Onzin. Van hard werken is nog niemand doodgegaan. Ik heb het niet over mensen die echt niet mee kunnen komen, maar over mensen die de volle 40 uur aan studiebelasting die staat voor hun studie, ook daadwerkelijk nodig hebben. Of misschien wel 45 uur nodig hebben. Maar wel bloedgemotiveerd zijn om die studie tot een succes te maken.
Ooh jawel hoor.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Onzin. Van hard werken is nog niemand doodgegaan.
Aan hard studeren ga je over het algemeen niet doodquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:37 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Waarom zeggen mensen dat altijd? Zijn er anders zat die er aan kapot gaan.
Heb je zelf gestudeerd? Nee he.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:37 schreef betyar het volgende:
[..]
De volle 40 uur? Hoezo de volle 40 uur?
Heb de clou even vetgedrukt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Aan hard studeren ga je over het algemeen niet dood![]()
[..]
Heb je zelf gestudeerd? Nee he.
Zelfs een pretstudie als Vrijetijdsmanagement geeft aan dat de gemiddelde studiebelasting zo'n 40 uur per week is.
Nee, ik ging liever werken. Maar zoals ik al eerder aan heb gepost vrienden van mij wel, en ja die werkte er ook naast, van horeca tot schoonmaak.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:45 schreef MaLo het volgende:
Heb je zelf gestudeerd? Nee he.
Zelfs een pretstudie als Vrijetijdsmanagement geeft aan dat de gemiddelde studiebelasting zo'n 40 uur per week is.
Als je een paar chromosomen teveel hebt misschien, tenzij je een hardcore technische studie doet heb je meer dan genoeg tijd om te werken ernaast.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:45 schreef MaLo het volgende:
...
Voor een echte studie (bijv. een technische studie) is de studiebelasting voor studenten die enigszins moeite moeten doen voor hun studie echt wel hoog. Voor vrijetijdskunde kan ik het me niet voorstellenquote:
Wat een dom gelul, alleen omdat jij niet aan werk kan komen is studeren op zich nog niet bepaald nutteloosquote:
Gelul, dat kan je prima redden als je zuinig leeft.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:31 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het minimumjeugdloon loopt tot 23 jaar. Minder prettig als je een jonge, alleenstaande moeder bent en moet zien rond te komen. Of als je door omstandigheden niet meer bij je ouders kunt wonen. Dan ga je echt niet redden met een jeugdloon.
Per receptREGEL las ik volgens mij zelfs nog...quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:46 schreef Mylene het volgende:
9 euro per recept dokter, waanzin![]()
Net RTL nieuws.
Haha!! Als je op straat (al dan niet met kinderen) leeft, lukt dat wel. Ik heb het nu niet over de situatie als student, maar over mensen die door omstandigheden in een moeilijke situatie terecht zijn gekomen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelul, dat kan je prima redden als je zuinig leeft.
Een hoger minimumloon betekent ook meer werkloosheid en dat mensen sneller worden vervangen door machines en computers.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:56 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Haha!! Als je op straat (al dan niet met kinderen) leeft, lukt dat wel. Ik heb het nu niet over de situatie als student, maar over mensen die door omstandigheden in een moeilijke situatie terecht zijn gekomen.
Het minimumloon van een 19-jarige is 759.45 euro bruto. In Belgie 1295.71 en in Frankrijk 1398.37 euro. Voor precies hetzelfde werk!
de loonbelastingen zijn wel hoger in die landen, toch?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:56 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Haha!! Als je op straat (al dan niet met kinderen) leeft, lukt dat wel. Ik heb het nu niet over de situatie als student, maar over mensen die door omstandigheden in een moeilijke situatie terecht zijn gekomen.
Het minimumloon van een 19-jarige is 759.45 euro bruto. In Belgie 1295.71 en in Frankrijk 1398.37 euro. Voor precies hetzelfde werk!
Het is inderdaad dat de werkloosheid hoger ligt als je mensen die wel werken voor hun geld, niet meer onderbetaalt. En werkloosheid aan het begin van een carrière betekent vaak voor langere tijd werkloos.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een hoger minimumloon betekent ook meer werkloosheid en dat mensen sneller worden vervangen door machines en computers.
Iedereen die minder dan het minimumloon 'waard' is krijgt namelijk vaak ook geen werk. Daarom is de situatie die jij schetst onjuist.
Natuurlijk heb je ook nog een loon-prijsspiraal. Hogere lonen worden vaak doorberekend in de prijs van de producten.
Tja luxe zal het niet zijn. Daarnaast hoef je niet direct een volledige woning te hebben natuurlijk...quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:56 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Macro-economisch geleuter wat niet of nauwelijks relevant is voor het NL minimumjeugdloon. Sowieso is het maar de vraag wat het effect in de NL praktijk zou zijn, marginaal vermoed ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een hoger minimumloon betekent ook meer werkloosheid en dat mensen sneller worden vervangen door machines en computers.
Iedereen die minder dan het minimumloon 'waard' is krijgt namelijk vaak ook geen werk. Daarom is de situatie die jij schetst onjuist.
Natuurlijk heb je ook nog een loon-prijsspiraal. Hogere lonen worden vaak doorberekend in de prijs van de producten.
Kijk je naar de netto bedragen dan zijn de verschillen inderdaad wat kleiner.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:04 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de loonbelastingen zijn wel hoger in die landen, toch?
Hoeveel denk je per maand netto nodig te hebben (uitgaande van een alleenstaande)? Onderdak, voedsel, kleding, maar geen luxe.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja luxe zal het niet zijn. Daarnaast hoef je niet direct een volledige woning te hebben natuurlijk...
dan is het misschien tijd om uit te kijken naar ander werkquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:19 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Hoeveel denk je per maand netto nodig te hebben (uitgaande van een alleenstaande)? Onderdak, voedsel, kleding, maar geen luxe.
300 euro, 400 euro...
Trouwens, als je fulltime werkt, mag je ook iets verwachten vind ik.
feiten zijn voor mietjesquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:16 schreef rubbereend het volgende:
een jaar geleden steunde Wilders nog een motie voor de 3% in Europa
Sociaal is geld afpakken van mensen die werken en weggooien?:Oquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
eindelijk is er ruimte voor een sociaal kabinet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:24 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Sociaal is geld afpakken van mensen die werken en weggooien?:O
Ken jij de breekpunt dat de AOW-leeftijd op 65 moest blijven? Nou, na de verkiezingen was er geen breekpunt meer.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:16 schreef rubbereend het volgende:
een jaar geleden steunde Wilders nog een motie voor de 3% in Europa
Hij gokt er ongetwijfeld op dat dat te complex is voor de kiezer. Ik denk dat ook Henk en Ingrid begrijpen dat hij iedereens tijd heeft verspeeld.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:25 schreef kossikvassik2 het volgende:
Wat een klootzak is die Wilders toch...
nu doen alsof hij niet van te voren (1,5 jaar geleden) wist dat de VVD en CDA de 3% norm zouden hanteren -_-
Hopelijk stemmen er straks minder mensen op deze debiel...
God behoede ons.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
eindelijk ruimte voor een rechtvaardig sociaal kabinet met Samson als MP
Ook dat kabinet zal toch echt het begrotingstekort onder de 3% moeten krijgen zonder de economie om zeep te helpen. Wezenlijk zullen hun maatregelen niet echt afwijken. Misschien wat meer snijden in de HRA en wat minder in de zorg, maar niks essentieels.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
eindelijk is er ruimte voor een sociaal kabinet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je kan je denk ik beter afvragen waarom er niet bijvoorbeeld één minimumloon is in plaats van die leeftijdsdiscriminatie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
dan is het misschien tijd om uit te kijken naar ander werk.
Onder andere ter bestrijding van de jeugdwerkeloosheid. Maar nu maar weer ontopicquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:31 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Je kan je denk ik beter afvragen waarom er niet bijvoorbeeld één minimumloon is in plaats van die leeftijdsdiscriminatie.
President Sapquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit kan erger. Premier Roemer, Premier Thieme, Premier van der Staaij of Premier Wilders.
Snijden in de zorg moet hoe dan ook. Zelfs wanneer je de HRA volledig zou afschaffen stel je die bezuinigingen hooguit een paar jaar uit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook dat kabinet zal toch echt het begrotingstekort onder de 3% moeten krijgen zonder de economie om zeep te helpen. Wezenlijk zullen hun maatregelen niet echt afwijken. Misschien wat meer snijden in de HRA en wat minder in de zorg, maar niks essentieels.
Klopt ook. Daarom ben ik geen tegenstander van zo'n eigen bijdrage. Niet om die 9 euro, dat maakt niet zoveel uit. Maar wel dat mensen zich beter afvragen of dat ze de die medicijnen/zorg/consult wel echt nodig hebben. Dat spaart miljarden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Snijden in de zorg moet hoe dan ook. Zelfs wanneer je de HRA volledig zou afschaffen stel je die bezuinigingen hooguit met een paar jaar uit.
Zo gaat het altijd, dat heeft niks met Links of Rechts te maken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:34 schreef n00b13 het volgende:
Kabinet Bruin I komt veels te mooi weg.
Allereerst pleiten ze zelf voor een 3 procentregel en dan roepen ze dat dat moet van Brussel. Stelletje gekken. Echt. Nu mag een ander kabinet (lees: links), het weer gaan oplossen en dan mogen jullie raden welke stuurlui over 6 maanden het hardst staan te schreeuwlelijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
Nouja, CDA en VVD zijn nog steeds van mening dat de 3% regel aangehouden moet worden. Het is ook helemaal niet zo'n rare regel, het is meer dat er nu plotseling heel veel moet gebeuren om er aan te voldoen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:34 schreef n00b13 het volgende:
Kabinet Bruin I komt veels te mooi weg.
Allereerst pleiten ze zelf voor een 3 procentregel en dan roepen ze dat dat moet van Brussel. Stelletje gekken. Echt. Nu mag een ander kabinet (lees: links), het weer gaan oplossen en dan mogen jullie raden welke stuurlui over 6 maanden het hardst staan te schreeuwlelijken.
Mooiquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:20 schreef Holograph het volgende:
Wilders heeft in ieder geval bereikt dat het CDA nu nogmaals is gehalveerd. Volgende verkiezingen gaat mijn stem naar de VVD.
Dan moet je naar de hoofdoorzaak kijken. Mensen in de bijstand zijn gewoon te duur. Een prima reden dus om het minimumloon voor volwassenen ook te verlagen of misschien zelfs af te schaffen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:07 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is inderdaad dat de werkloosheid hoger ligt als je mensen die wel werken voor hun geld, niet meer onderbetaalt. En werkloosheid aan het begin van een carrière betekent vaak voor langere tijd werkloos.
In de huidige situatie is wel sprake van verdringing, dat werkgevers vooral scholieren aannemen terwijl daar net zo goed iemand uit de bijstand aan de slag had kunnen gaan. Een feit is dat de jeugdlonen in 1983 met 20 tot 28 procent verlaagd zijn, en dat is later nooit meer teruggedraaid.
Wat is een 'fatsoenlijke samenleving', dat is een erg breed en subjectief begrip. De arbeiders in de supermarkt zijn ook consument, dus zullen ze ook aan de hogere prijzen moeten meebetalen. Eigenlijk kost een hoog minimumloon alleen maar voor een hogere werkloosheid, zowel onder de volwassen beroepsbevolking als onder de jeugd.quote:Wat de prijzen betreft, heb je een punt. Vraag is dan of we als samenleving bereid zijn om wat meer voor onze boodschappen te betalen, in ruil voor een fatsoenlijk loon van de medewerkers.
Dat is een foutieve aanname.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:13 schreef 99.999 het volgende:
Macro-economisch geleuter wat niet of nauwelijks relevant is voor het NL minimumjeugdloon. Sowieso is het maar de vraag wat het effect in de NL praktijk zou zijn, marginaal vermoed ik.
Dus kunnen werkgevers prima zelf de lonen verhogen als daarmee de werknemers productiever werken, dat hoeft dus niet altijd gedwongen te gaan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:02 schreef Zith het volgende:
Wat een linkse gedachten oppeens Robin, innovatie en productiviteit verminderen zodat mensen aan de slag kunnen blijven?
De economische redenen tegen / voor lager minimum loon zijn er wel, maar niet degene die je noemt.
Een verklaring heb ik wel: we leven in een calvinistisch land. In Nederland kent men geen lijden. Meer dan in omringende landen zijn mensen bereid om in te leveren of zien ze vooral de nadelen van hogere lonen. Laat maar zitten, die 2 procent. Dat zie je terug in de maatregelen die genomen worden en dus in de koopkrachtcijfers. Cumulatief gaat het om behoorlijke bedragen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:
VVD op zijn best: AOW-ers tot 3 % in koopkracht erop achteruit en de uitkeringsgerechtigden maar liefst 3,75% (het meeste!)
Hebben die lui echt een hart van steen?
Het zou goed kunnen dat je een juiste analyse trekt. Het politieke klimaat is zo'n eentje om op te schieten zo langzamerhand. Ooit was Nederland een mooi land, het wordt steeds harder, killer, intoleranter etc. etc..quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Een verklaring heb ik wel: we leven in een calvinistisch land. In Nederland kent men geen lijden. Meer dan in omringende landen zijn mensen bereid om in te leveren of zien ze vooral de nadelen van hogere lonen. Laat maar zitten, die 2 procent. Dat zie je terug in de maatregelen die genomen worden en dus in de koopkrachtcijfers. Cumulatief gaat het om behoorlijke bedragen.
De schoonmakers hebben laten zien dat het ook anders kan.
Nederland zit in een recessie, in de omringende landen is dat niet het geval, er is dus erg weinig ruimte voor loonsverhogingen hier, bij een paar goeddraaiende sectoren misschien uitgezonderdquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Een verklaring heb ik wel: we leven in een calvinistisch land. In Nederland kent men geen lijden. Meer dan in omringende landen zijn mensen bereid om in te leveren of zien ze vooral de nadelen van hogere lonen. Laat maar zitten, die 2 procent. Dat zie je terug in de maatregelen die genomen worden en dus in de koopkrachtcijfers. Cumulatief gaat het om behoorlijke bedragen.
De schoonmakers hebben laten zien dat het ook anders kan.
Niet terecht. je kan beter immers beter ten halve keren dan ten hele verdwalen. Het plan is ronduit a-sociaal als je de zwaksten de crisis laat betalen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:03 schreef horned_reaper het volgende:
Wilders wordt door de reporters op het NOS journaal met de grond gelijk gemaakt.... en terrecht!
Willers moet verdwijnen uit de politiek!
Waarom zijn die mensen te duur? Omdat ze ook scholieren voor 3 of 3,50 euro per uur kunnen laten werken. De angst voor een veel hogere werkloosheid bij een hoger minimumjeugdloon lijkt diep te zijn verbreid.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:49 schreef robin007bond het volgende:
Dan moet je naar de hoofdoorzaak kijken. Mensen in de bijstand zijn gewoon te duur. Een prima reden dus om het minimumloon voor volwassenen ook te verlagen of misschien zelfs af te schaffen.
[..]
Wat is een 'fatsoenlijke samenleving', dat is een erg breed en subjectief begrip. De arbeiders in de supermarkt zijn ook consument, dus zullen ze ook aan de hogere prijzen moeten meebetalen. Eigenlijk kost een hoog minimumloon alleen maar voor een hogere werkloosheid, zowel onder de volwassen beroepsbevolking als onder de jeugd.
[..]
Dat is een foutieve aanname.
http://www.nu.nl/politiek(...)ruim-13-miljard.html
[..]
Dus kunnen werkgevers prima zelf de lonen verhogen als daarmee de werknemers productiever werken, dat hoeft dus niet altijd gedwongen te gaan.
Dat weet ik niet, maar Robin zou er fors op vooruit gaan als je het minimumjeugdloon verhoogt. Ik denk dat hij niet beseft hoeveel ze in het buitenland met hetzelfde baantje verdienen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, Robin realiseert niet dat je in USA the working poor hebt en intussen 1 op de 7 amerikanen op voedselbanken is aangewezen...
De sector waar ik in werk zit sowieso boven het minimumloon, dus voor mij zal het niet veel schelen. Daarnaast verdien ik ook zelfstandig bij. Voor mij maakt het niet uit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:15 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar Robin zou er fors op vooruit gaan als je het minimumjeugdloon verhoogt. Ik denk dat hij niet beseft hoeveel ze in het buitenland met hetzelfde baantje verdienen.
Dat de arbeiders in de supermarkt ook de hogere prijzen gaan betalen, is waar. Maar dat weegt niet op tegen de loonsverhoging voor de mensen die daar het meeste baat bij hebben.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:37 schreef Dethroned het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hebben ze gilles de la tourette?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Er zit bij Debat op Twee een domme PVV'er die iedereen de schuld geeft behalve de PVV.
Met de werkloosheid heb je een punt. Meer de vraag: hoe wil je die mensen dan rond laten komen? Mensen met een (bijstands)uitkering worden door de gemeente trouwens gewoon tewerkgesteld.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De sector waar ik in werk zit sowieso boven het minimumloon, dus voor mij zal het niet veel schelen. Daarnaast verdien ik ook zelfstandig bij. Voor mij maakt het niet uit.
Wat ik wel belangrijk vind is het werkloosheidsargument. Zonde om mensen een uitkering te geven, terwijl ze voor minder geld ook zouden kunnen werken. Uiteraard zouden de uitkeringen dan ook lager gemaakt moeten worden.
Tja. Misschien rondkomen met meerdere baantjes of proberen met wat minder te leven.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:24 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Met de werkloosheid heb je een punt. Meer de vraag: hoe wil je die mensen dan rond laten komen? Mensen met een (bijstands)uitkering worden door de gemeente trouwens gewoon tewerkgesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |