Nee, ik ging liever werken. Maar zoals ik al eerder aan heb gepost vrienden van mij wel, en ja die werkte er ook naast, van horeca tot schoonmaak.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:45 schreef MaLo het volgende:
Heb je zelf gestudeerd? Nee he.
Zelfs een pretstudie als Vrijetijdsmanagement geeft aan dat de gemiddelde studiebelasting zo'n 40 uur per week is.
Als je een paar chromosomen teveel hebt misschien, tenzij je een hardcore technische studie doet heb je meer dan genoeg tijd om te werken ernaast.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:45 schreef MaLo het volgende:
...
Zelfs een pretstudie als Vrijetijdsmanagement geeft aan dat de gemiddelde studiebelasting zo'n 40 uur per week is.
Voor een echte studie (bijv. een technische studie) is de studiebelasting voor studenten die enigszins moeite moeten doen voor hun studie echt wel hoog. Voor vrijetijdskunde kan ik het me niet voorstellenquote:
Wat een dom gelul, alleen omdat jij niet aan werk kan komen is studeren op zich nog niet bepaald nutteloosquote:
Gelul, dat kan je prima redden als je zuinig leeft.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:31 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het minimumjeugdloon loopt tot 23 jaar. Minder prettig als je een jonge, alleenstaande moeder bent en moet zien rond te komen. Of als je door omstandigheden niet meer bij je ouders kunt wonen. Dan ga je echt niet redden met een jeugdloon.
Per receptREGEL las ik volgens mij zelfs nog...quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:46 schreef Mylene het volgende:
9 euro per recept dokter, waanzin![]()
Net RTL nieuws.
Haha!! Als je op straat (al dan niet met kinderen) leeft, lukt dat wel. Ik heb het nu niet over de situatie als student, maar over mensen die door omstandigheden in een moeilijke situatie terecht zijn gekomen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelul, dat kan je prima redden als je zuinig leeft.
Een hoger minimumloon betekent ook meer werkloosheid en dat mensen sneller worden vervangen door machines en computers.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:56 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Haha!! Als je op straat (al dan niet met kinderen) leeft, lukt dat wel. Ik heb het nu niet over de situatie als student, maar over mensen die door omstandigheden in een moeilijke situatie terecht zijn gekomen.
Het minimumloon van een 19-jarige is 759.45 euro bruto. In Belgie 1295.71 en in Frankrijk 1398.37 euro. Voor precies hetzelfde werk!
de loonbelastingen zijn wel hoger in die landen, toch?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:56 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Haha!! Als je op straat (al dan niet met kinderen) leeft, lukt dat wel. Ik heb het nu niet over de situatie als student, maar over mensen die door omstandigheden in een moeilijke situatie terecht zijn gekomen.
Het minimumloon van een 19-jarige is 759.45 euro bruto. In Belgie 1295.71 en in Frankrijk 1398.37 euro. Voor precies hetzelfde werk!
Het is inderdaad dat de werkloosheid hoger ligt als je mensen die wel werken voor hun geld, niet meer onderbetaalt. En werkloosheid aan het begin van een carrière betekent vaak voor langere tijd werkloos.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een hoger minimumloon betekent ook meer werkloosheid en dat mensen sneller worden vervangen door machines en computers.
Iedereen die minder dan het minimumloon 'waard' is krijgt namelijk vaak ook geen werk. Daarom is de situatie die jij schetst onjuist.
Natuurlijk heb je ook nog een loon-prijsspiraal. Hogere lonen worden vaak doorberekend in de prijs van de producten.
Tja luxe zal het niet zijn. Daarnaast hoef je niet direct een volledige woning te hebben natuurlijk...quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:56 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Macro-economisch geleuter wat niet of nauwelijks relevant is voor het NL minimumjeugdloon. Sowieso is het maar de vraag wat het effect in de NL praktijk zou zijn, marginaal vermoed ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een hoger minimumloon betekent ook meer werkloosheid en dat mensen sneller worden vervangen door machines en computers.
Iedereen die minder dan het minimumloon 'waard' is krijgt namelijk vaak ook geen werk. Daarom is de situatie die jij schetst onjuist.
Natuurlijk heb je ook nog een loon-prijsspiraal. Hogere lonen worden vaak doorberekend in de prijs van de producten.
Kijk je naar de netto bedragen dan zijn de verschillen inderdaad wat kleiner.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:04 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de loonbelastingen zijn wel hoger in die landen, toch?
Hoeveel denk je per maand netto nodig te hebben (uitgaande van een alleenstaande)? Onderdak, voedsel, kleding, maar geen luxe.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja luxe zal het niet zijn. Daarnaast hoef je niet direct een volledige woning te hebben natuurlijk...
dan is het misschien tijd om uit te kijken naar ander werkquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:19 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Hoeveel denk je per maand netto nodig te hebben (uitgaande van een alleenstaande)? Onderdak, voedsel, kleding, maar geen luxe.
300 euro, 400 euro...
Trouwens, als je fulltime werkt, mag je ook iets verwachten vind ik.
feiten zijn voor mietjesquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:16 schreef rubbereend het volgende:
een jaar geleden steunde Wilders nog een motie voor de 3% in Europa
Sociaal is geld afpakken van mensen die werken en weggooien?:Oquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
eindelijk is er ruimte voor een sociaal kabinet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:24 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Sociaal is geld afpakken van mensen die werken en weggooien?:O
Ken jij de breekpunt dat de AOW-leeftijd op 65 moest blijven? Nou, na de verkiezingen was er geen breekpunt meer.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:16 schreef rubbereend het volgende:
een jaar geleden steunde Wilders nog een motie voor de 3% in Europa
Hij gokt er ongetwijfeld op dat dat te complex is voor de kiezer. Ik denk dat ook Henk en Ingrid begrijpen dat hij iedereens tijd heeft verspeeld.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:25 schreef kossikvassik2 het volgende:
Wat een klootzak is die Wilders toch...
nu doen alsof hij niet van te voren (1,5 jaar geleden) wist dat de VVD en CDA de 3% norm zouden hanteren -_-
Hopelijk stemmen er straks minder mensen op deze debiel...
God behoede ons.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
eindelijk ruimte voor een rechtvaardig sociaal kabinet met Samson als MP
Ook dat kabinet zal toch echt het begrotingstekort onder de 3% moeten krijgen zonder de economie om zeep te helpen. Wezenlijk zullen hun maatregelen niet echt afwijken. Misschien wat meer snijden in de HRA en wat minder in de zorg, maar niks essentieels.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
eindelijk is er ruimte voor een sociaal kabinet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |