Ik werk hard voor mijn geld en leg iedere maand geld opzij voor mijn dochter, zodat ze later kan studeren als ze dat wil. En als er dan nog wel zoiets als stufi bestaat en het geld niet voor de studie gebruikt hoeft te worden, heeft ze een mooie buffer aan spaargeld.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:55 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Handen uit de mouwen, werken voor je geld.
Ik werk als R&D-er in de industrie. In tegenstelling tot Nederland-diensten-banken-land weten ze bij de buren makende industrie nog te waarderen, ook financieel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als het zo dichtbij is, waarom niet? De economie gaat goed daar, al denk ik dat het lastig is om 3x zoveel te verdienen. Als je kinderen hebt kan je bestedingsruimte misschien wel 3x zo groot zijn (inclusief huis, auto)
Okay. Maar met welke baan? Inmiddels heb je minstens een diploma en vijf jaren werkervaring nodig. Dat diploma is te duur geworden en werkervaring ga je met het huidige arbeidsbeleid nooit krijgen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:55 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Handen uit de mouwen, werken voor je geld.
Bij reorganisaties en dergelijke ben je als vaste kracht wel de sjaak. Maar ook dan worden de tijdelijke contracten eerst niet verlengd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je suggereerde dat je als vaste kracht haast niet te ontslaan zou zijn_!
Vertel eens hoe hij dat kan doen zonder goed opgebouwd dossier of gedwongen reorganisatie...quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bijna niet te ontslaan? Het kost de werkgever wellicht wat, maar je kan er zo uit.
Maar als je op zo'n korte afstand van de grens woont maakt het toch helemaal niet uit? Je familie blijft toch gewoon in de buurt?quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik werk als R&D-er in de industrie. In tegenstelling tot Nederland-diensten-banken-land weten ze bij de buren makende industrie nog te waarderen, ook financieel.
Geld is (nog) niet alles, is wat me nog hier houdt. Maar ik ben nog kinderloos (vind dat ik het niet kan betalen), misschien dat dat wel een doorslag kan geven.
Daarom kun je lenen bij de overheid, een lening die je terugbetaald na je studiequote:Op zaterdag 21 april 2012 18:57 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Gast, ik wil heus wel werken. Weet nu al wat ik wil gaan studeren. Maar mocht de hele studiefinanciering afgeschaft worden dan wordt het dus helemaal niks hè.
Beetje van die kansloze luie VVD jeugd die dan van die kut studies als rechten of geschiedenis gaan doen.
Ik ben nog een VWO'er, maar ik wil Electrical Engineering gaan studeren en ik kan je vertellen dat werken dan niet wil.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Ook elke avond? Wat doe je op Fok! Het is werken of leren, ontspannen doe je maar na je studie.
Haha. Een goed opgebouwd dossier. Op papier krijgt alles een eigen leven, dus als er een beetje wil achter zit is dat ook zo rond te breien.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Vertel eens hoe hij dat kan doen zonder goed opgebouwd dossier of gedwongen reorganisatie...
Aaaaahw.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:00 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik ben nog een VWO'er, maar ik wil Electrical Engineering gaan studeren en ik kan je vertellen dat werken dan niet wil.
Ook als je naar het procentueel aantal dat de studie in 3 jaar haalt, dan gaat werken mij de label 'eeuwig student' aangereikt worden.
Nou mooi toch. Alleen die stufi hoeft voor mij niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik werk hard voor mijn geld en leg iedere maand geld opzij voor mijn dochter, zodat ze later kan studeren als ze dat wil. En als er dan nog wel zoiets als stufi bestaat en het geld niet voor de studie gebruikt hoeft te worden, heeft ze een mooie buffer aan spaargeld.
Daar ben ik ook heel benieuwd naarquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Vertel eens hoe hij dat kan doen zonder goed opgebouwd dossier of gedwongen reorganisatie...
Schoonmaken????quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:58 schreef NJN het volgende:
[..]
Okay. Maar met welke baan? Inmiddels heb je minstens een diploma en vijf jaren werkervaring nodig. Dat diploma is te duur geworden en werkervaring ga je met het huidige arbeidsbeleid nooit krijgen.
Begint iemand anders een patroon te herkennen?
Er zijn studenten met tienduizenden euro's schuld. Vooral master is op dit moment nu al bijna onbetaalbaar. Wat wil je dat ik jaren lang mijn studie blijf aflossen?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Daarom kun je lenen bij de overheid, een lening die je terugbetaald na je studie![]()
Ik zou dan ook van baan moeten verwisselen. Mijn huidige is erg uitdagend en interessant, bovendien heeft m'n huidige werkgever mij de mogelijkheid gegeven om als starter ervaring op te doen. Ik vind dat daar wat loyaliteit tegenover mag staan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als je op zo'n korte afstand van de grens woont maakt het toch helemaal niet uit? Je familie blijft toch gewoon in de buurt?
Och menneke toch, je gaat maar WERKEN als je iets WIL.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:00 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik ben nog een VWO'er, maar ik wil Electrical Engineering gaan studeren en ik kan je vertellen dat werken dan niet wil.
Ook als je naar het procentueel aantal dat de studie in 3 jaar haalt, dan gaat werken mij de label 'eeuwig student' aangereikt worden.
Wederom: dat heeft helemaal niets te maken met hoe rigide het systeem in zijn geheel zou zijn. De goedkopere opties komen uiteraard als eerste aan bod.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. En zelfs met een reorganisatie is de eerste stap die genomen wordt, dat tijdelijke contracten niet verlengd worden en uitzendkrachten op straat gezet worden.
Euuh ja, je kiest er toch voor. Na je opleiding ga je werken en ga je aflossen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:02 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Er zijn studenten met tienduizenden euro's schuld. Vooral master is op dit moment nu al bijna onbetaalbaar. Wat wil je dat ik jaren lang mijn studie blijf aflossen?
Juist studeren is iets waar je nou niet al te veel op moet gaan bezuinigen aangezien dat de mensen zijn die zorgen dat er geld binnenkomt.
Er zijn nu al mensen die naar belgië gaan om te studeren, op die manier raakt Nederland dat soort mensen gewoon kwijt.
Als je tienduizenden schuld maakt, doe je gewoon iets fout of je leeft boven je stand. Kan er lang of kort over praten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:02 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Er zijn studenten met tienduizenden euro's schuld. Vooral master is op dit moment nu al bijna onbetaalbaar. Wat wil je dat ik jaren lang mijn studie blijf aflossen?
Juist studeren is iets waar je nou niet al te veel op moet gaan bezuinigen aangezien dat de mensen zijn die zorgen dat er geld binnenkomt.
Er zijn nu al mensen die naar belgië gaan om te studeren, op die manier raakt Nederland dat soort mensen gewoon kwijt.
Eens. Het was een laf kabinet, dat zich vooral met onzin heeft beziggehouden. In deze tijd nog wel. En die Gerrit-Jan verdwijnt hopelijk helemaal van het toneel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik zou dan ook van baan moeten verwisselen. Mijn huidige is erg uitdagend en interessant, bovendien heeft m'n huidige werkgever mij de mogelijkheid gegeven om als starter ervaring op te doen. Ik vind dat daar wat loyaliteit tegenover mag staan.
Maar dit is allemaal wat off-topic natuurlijk, het kwalijkste is dat Rutte met links 15 miljard had kunnen bezuiniggen en had kunnen hervormen en nu twee jaar lang over 130km, polenmeldpunten en dierenambulances heeft geluld, maar nog geen stuiver heeft bezuinigd en hervormd heeft. Ongelofelijke mislukking van Mark, met z'n heilige piketpaaltjes..
is een hele goeie, want hiermee los je ook meteen een deel van de criminaliteit op en de overlast is beter in de hand te houden.quote:
Nee, het ondersteunt je. Maar goed als jij niet wilt werken voor je toekomst..............quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:03 schreef Rivalo het volgende:
[..]
En dan verdient genoeg om de studie te betalen.
De juiste studie kiezen dus. Waar vraag naar is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:05 schreef MaLo het volgende:
Sparen voor je studie is heel mooi, maar studeren is inderdaad erg duur. Als je geen ouders hebt die bij kunnen dragen aan je studie, is het praktisch niet te doen om zonder flinke schuld uit je studie te komen. En dan moet je maar hopen op een mooie baan om die schulden binnen redelijk afzienbare tijd af te lossen.
Jup, dat is hoe ze rekenen. Bij die 3% loopt de staatsschuld relatief gezien niet al te hoog op.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet in een la verdwenen zie ik.
Holy shit het is echt waar: die 3% is niet van de overheidsuitgaven maar van het BBP! Dat betekent dus dat zelfs met al die bezuinigingen de overheid nog steeds 6% meer uitgeeft dan ze binnenkrijgt. En Wilders vindt dat nog te weinig.
Geen werk is een beetje aflossen, wel werk veel aflossen. En ja, dan leef je maar in den beginne van uw arbeidsleven maar wat armer.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:05 schreef MaLo het volgende:
Sparen voor je studie is heel mooi, maar studeren is inderdaad erg duur. Als je geen ouders hebt die bij kunnen dragen aan je studie, is het praktisch niet te doen om zonder flinke schuld uit je studie te komen. En dan moet je maar hopen op een mooie baan om die schulden binnen redelijk afzienbare tijd af te lossen.
Lekker kijken waar het geld zit en het daar halen!quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:07 schreef schaal_9 het volgende:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Dit is een heuse overwinning voor veel mensen met gewone inkomens. Ik ben ook voor eigen verantwoordelijkheid, maar niet iedereen heeft de ambitie en mogelijkheden om 3 keer modaal te verdienen.
Ah, ja. Dat argument. Dat als je pech hebt aan het niet-zo-groene kant van het gazon te zijn geboren, je maar een uitgebuitte, dozen-inpakkende, burgers-flippende, tafel-poetsende werknemer van de maand moet zijn.quote:
Je snapt niet het feit dat juist bezuinigen op studenten op de lange termijn praktisch het verbranden van geld is?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, het ondersteunt je. Maar goed als jij niet wilt werken voor je toekomst..............
Net zomin van "elke student". Je moet echt wat zuiverder gaan redeneren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:08 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Je snapt niet het feit dat juist bezuinigen op studenten op de lange termijn praktisch het verbranden van geld is?
Juist het systeem dat jongeren worden aangezet tot studeren als ze het kunnen levert gewoon geld op. In Amerika kunnen alleen mensen met rijke ouders studeren.
De maatschappij verdient het geld dat wordt geïnvesteerd in studenten toch weer terug, dat kun je niet van elke 'uitkering' zeggen.
Nee, naast je studie ga je maar werken. Heel simpel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:08 schreef NJN het volgende:
[..]
Ah, ja. Dat argument. Dat als je pech hebt aan het niet-zo-groene kant van het gazon te zijn geboren, je maar een uitgebuitte dozen-inpakkende, burgers-flippende, tafel-poetsende werknemer van de maand moet zijn.
Waarom denk je dat er zoveel haast is geweest om de regeling van Zijlstra door te voeren? Geen enkele productieve student doet vier jaar over zijn studie - daarom beboeten we je pas na deze termijn.
Het is een gemakkelijke bezuiniging, want 1) je krijgt gegarandeerd enkele duizenden boetes binnen, 2) het wordt toch betaald van zwevende kredieten en theoretisch geld en 3) velen van hen geen andere keuze hebben.
Dat is nog eens een handige melkkoe!
Nee joh, in het kader van Nederland Kennisland moeten we ook gewoon die 4000 eerstejaars psychologie subsidiëren voor (1) hun studie en (2) hun uitkering na de studie omdat er nu eenmaal geen werk in te vinden is. Althans, niet zoveel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
De juiste studie kiezen dus. Waar vraag naar is.
Hier kan iedereen studeren d.m.v. een leenstelsel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:08 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Je snapt niet het feit dat juist bezuinigen op studenten op de lange termijn praktisch het verbranden van geld is?
Juist het systeem dat jongeren worden aangezet tot studeren als ze het kunnen levert gewoon geld op. In Amerika kunnen alleen mensen met rijke ouders studeren.
De maatschappij verdient het geld dat wordt geïnvesteerd in studenten toch weer terug, dat kun je niet van elke 'uitkering' zeggen.
Maar ben wel eens benieuwd wat jij voor je werk doet.
Ja maar! Die mensen leveren geld op!quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee joh, in het kader van Nederland Kennisland moeten we ook gewoon die 4000 eerstejaars psychologie subsidiëren voor (1) hun studie en (2) hun uitkering na de studie omdat er nu eenmaal geen werk in te vinden is. Althans, niet zoveel.
Dat is solidair, weet je.
Werken naast je studie, zodat je wegens tijdgebrek niet binnen vier jaar kunt afstuderen. Zodat je vervolgens weer die langstudeerboete aan je broek hebt die zodanig hoog is dat je net zo goed maar geen bijbaan kunt nemen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, naast je studie ga je maar werken. Heel simpel.
Ach, misschien gaat de term "hoger opgeleid" dan ook daadwerkelijk de lading weer een beetje dekken.quote:
Oehh, tijdsdruk!!!!!!!!! Wen er maar alvast aan!quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:13 schreef NJN het volgende:
[..]
Werken naast je studie, zodat je wegens tijdgebrek niet binnen vier jaar kunt afstuderen. Zodat je vervolgens weer die langstudeerboete aan je broek hebt die zodanig hoog is dat je net zo goed maar geen bijbaan kunt nemen.
Gaat goed komen met die kenniseconomie!
Ja, want die 10-15 uur per week is meteen meer dan 2 jaar vertraging.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:13 schreef NJN het volgende:
[..]
Werken naast je studie, zodat je wegens tijdgebrek niet binnen vier jaar kunt afstuderen. Zodat je vervolgens weer die langstudeerboete aan je broek hebt die zodanig hoog is dat je net zo goed maar geen bijbaan kunt nemen.
Best wel eigenlijk. Korten op OSW, PO. Die immigratiepuntjes zijn nogal onzinnig maar soit, dat zal wel moeten om Wilders mee te krijgen. Langstudeerdersboete afschaffen. Ingrijpen in koop- en huurmarkt maar helaas geen HRA-plan. Verkleinen overheid is altijd goed maar (uiteraard) niet gespecificeerd. Ben zelf alleen niet zo'n voorstander van het verhogen van het lage BTW-tarief.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:51 schreef eriksd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ncipe-akkoord__.html
Ziet er oke uit.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jongeren hebben steeds meer te klagen in Nederland. Alle voorzieningen voor jongeren worden onder invloed van Wilders afgebroken om onze oudjes maar van genoeg luxe en gemak te voorzien.
In landen waar mensen hun studies wel in 4 jaar moeten afronden, werken studenten er inderdaad nauwelijks bij en zijn ouders over het algemeen guller. Optie is nog om het volwassen minimumloon vanaf 18 jaar te laten gelden, zodat studenten minder uren hoeven te werken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:13 schreef NJN het volgende:
[..]
Correctie: wie nog in Nederland gaat studeren is knettergek. Bij de Zuiderburen staan heel wat studies beter aangeschreven dan hier en het collegegeld is veel lager.quote:
Jij weet gewoon duidelijk niet waar je het over hebt. Je kunt niet én werken én leren tegelijk in 3 jaar tijd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Oehh, tijdsdruk!!!!!!!!! Wen er maar alvast aan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |