Snijden in de zorg moet hoe dan ook. Zelfs wanneer je de HRA volledig zou afschaffen stel je die bezuinigingen hooguit een paar jaar uit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook dat kabinet zal toch echt het begrotingstekort onder de 3% moeten krijgen zonder de economie om zeep te helpen. Wezenlijk zullen hun maatregelen niet echt afwijken. Misschien wat meer snijden in de HRA en wat minder in de zorg, maar niks essentieels.
Klopt ook. Daarom ben ik geen tegenstander van zo'n eigen bijdrage. Niet om die 9 euro, dat maakt niet zoveel uit. Maar wel dat mensen zich beter afvragen of dat ze de die medicijnen/zorg/consult wel echt nodig hebben. Dat spaart miljarden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Snijden in de zorg moet hoe dan ook. Zelfs wanneer je de HRA volledig zou afschaffen stel je die bezuinigingen hooguit met een paar jaar uit.
Zo gaat het altijd, dat heeft niks met Links of Rechts te maken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:34 schreef n00b13 het volgende:
Kabinet Bruin I komt veels te mooi weg.
Allereerst pleiten ze zelf voor een 3 procentregel en dan roepen ze dat dat moet van Brussel. Stelletje gekken. Echt. Nu mag een ander kabinet (lees: links), het weer gaan oplossen en dan mogen jullie raden welke stuurlui over 6 maanden het hardst staan te schreeuwlelijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
Nouja, CDA en VVD zijn nog steeds van mening dat de 3% regel aangehouden moet worden. Het is ook helemaal niet zo'n rare regel, het is meer dat er nu plotseling heel veel moet gebeuren om er aan te voldoen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:34 schreef n00b13 het volgende:
Kabinet Bruin I komt veels te mooi weg.
Allereerst pleiten ze zelf voor een 3 procentregel en dan roepen ze dat dat moet van Brussel. Stelletje gekken. Echt. Nu mag een ander kabinet (lees: links), het weer gaan oplossen en dan mogen jullie raden welke stuurlui over 6 maanden het hardst staan te schreeuwlelijken.
Mooiquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:20 schreef Holograph het volgende:
Wilders heeft in ieder geval bereikt dat het CDA nu nogmaals is gehalveerd. Volgende verkiezingen gaat mijn stem naar de VVD.
Dan moet je naar de hoofdoorzaak kijken. Mensen in de bijstand zijn gewoon te duur. Een prima reden dus om het minimumloon voor volwassenen ook te verlagen of misschien zelfs af te schaffen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:07 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is inderdaad dat de werkloosheid hoger ligt als je mensen die wel werken voor hun geld, niet meer onderbetaalt. En werkloosheid aan het begin van een carrière betekent vaak voor langere tijd werkloos.
In de huidige situatie is wel sprake van verdringing, dat werkgevers vooral scholieren aannemen terwijl daar net zo goed iemand uit de bijstand aan de slag had kunnen gaan. Een feit is dat de jeugdlonen in 1983 met 20 tot 28 procent verlaagd zijn, en dat is later nooit meer teruggedraaid.
Wat is een 'fatsoenlijke samenleving', dat is een erg breed en subjectief begrip. De arbeiders in de supermarkt zijn ook consument, dus zullen ze ook aan de hogere prijzen moeten meebetalen. Eigenlijk kost een hoog minimumloon alleen maar voor een hogere werkloosheid, zowel onder de volwassen beroepsbevolking als onder de jeugd.quote:Wat de prijzen betreft, heb je een punt. Vraag is dan of we als samenleving bereid zijn om wat meer voor onze boodschappen te betalen, in ruil voor een fatsoenlijk loon van de medewerkers.
Dat is een foutieve aanname.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:13 schreef 99.999 het volgende:
Macro-economisch geleuter wat niet of nauwelijks relevant is voor het NL minimumjeugdloon. Sowieso is het maar de vraag wat het effect in de NL praktijk zou zijn, marginaal vermoed ik.
Dus kunnen werkgevers prima zelf de lonen verhogen als daarmee de werknemers productiever werken, dat hoeft dus niet altijd gedwongen te gaan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:02 schreef Zith het volgende:
Wat een linkse gedachten oppeens Robin, innovatie en productiviteit verminderen zodat mensen aan de slag kunnen blijven?
De economische redenen tegen / voor lager minimum loon zijn er wel, maar niet degene die je noemt.
Een verklaring heb ik wel: we leven in een calvinistisch land. In Nederland kent men geen lijden. Meer dan in omringende landen zijn mensen bereid om in te leveren of zien ze vooral de nadelen van hogere lonen. Laat maar zitten, die 2 procent. Dat zie je terug in de maatregelen die genomen worden en dus in de koopkrachtcijfers. Cumulatief gaat het om behoorlijke bedragen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:
VVD op zijn best: AOW-ers tot 3 % in koopkracht erop achteruit en de uitkeringsgerechtigden maar liefst 3,75% (het meeste!)
Hebben die lui echt een hart van steen?
Het zou goed kunnen dat je een juiste analyse trekt. Het politieke klimaat is zo'n eentje om op te schieten zo langzamerhand. Ooit was Nederland een mooi land, het wordt steeds harder, killer, intoleranter etc. etc..quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Een verklaring heb ik wel: we leven in een calvinistisch land. In Nederland kent men geen lijden. Meer dan in omringende landen zijn mensen bereid om in te leveren of zien ze vooral de nadelen van hogere lonen. Laat maar zitten, die 2 procent. Dat zie je terug in de maatregelen die genomen worden en dus in de koopkrachtcijfers. Cumulatief gaat het om behoorlijke bedragen.
De schoonmakers hebben laten zien dat het ook anders kan.
Nederland zit in een recessie, in de omringende landen is dat niet het geval, er is dus erg weinig ruimte voor loonsverhogingen hier, bij een paar goeddraaiende sectoren misschien uitgezonderdquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Een verklaring heb ik wel: we leven in een calvinistisch land. In Nederland kent men geen lijden. Meer dan in omringende landen zijn mensen bereid om in te leveren of zien ze vooral de nadelen van hogere lonen. Laat maar zitten, die 2 procent. Dat zie je terug in de maatregelen die genomen worden en dus in de koopkrachtcijfers. Cumulatief gaat het om behoorlijke bedragen.
De schoonmakers hebben laten zien dat het ook anders kan.
Niet terecht. je kan beter immers beter ten halve keren dan ten hele verdwalen. Het plan is ronduit a-sociaal als je de zwaksten de crisis laat betalen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:03 schreef horned_reaper het volgende:
Wilders wordt door de reporters op het NOS journaal met de grond gelijk gemaakt.... en terrecht!
Willers moet verdwijnen uit de politiek!
Waarom zijn die mensen te duur? Omdat ze ook scholieren voor 3 of 3,50 euro per uur kunnen laten werken. De angst voor een veel hogere werkloosheid bij een hoger minimumjeugdloon lijkt diep te zijn verbreid.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:49 schreef robin007bond het volgende:
Dan moet je naar de hoofdoorzaak kijken. Mensen in de bijstand zijn gewoon te duur. Een prima reden dus om het minimumloon voor volwassenen ook te verlagen of misschien zelfs af te schaffen.
[..]
Wat is een 'fatsoenlijke samenleving', dat is een erg breed en subjectief begrip. De arbeiders in de supermarkt zijn ook consument, dus zullen ze ook aan de hogere prijzen moeten meebetalen. Eigenlijk kost een hoog minimumloon alleen maar voor een hogere werkloosheid, zowel onder de volwassen beroepsbevolking als onder de jeugd.
[..]
Dat is een foutieve aanname.
http://www.nu.nl/politiek(...)ruim-13-miljard.html
[..]
Dus kunnen werkgevers prima zelf de lonen verhogen als daarmee de werknemers productiever werken, dat hoeft dus niet altijd gedwongen te gaan.
Dat weet ik niet, maar Robin zou er fors op vooruit gaan als je het minimumjeugdloon verhoogt. Ik denk dat hij niet beseft hoeveel ze in het buitenland met hetzelfde baantje verdienen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, Robin realiseert niet dat je in USA the working poor hebt en intussen 1 op de 7 amerikanen op voedselbanken is aangewezen...
De sector waar ik in werk zit sowieso boven het minimumloon, dus voor mij zal het niet veel schelen. Daarnaast verdien ik ook zelfstandig bij. Voor mij maakt het niet uit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:15 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar Robin zou er fors op vooruit gaan als je het minimumjeugdloon verhoogt. Ik denk dat hij niet beseft hoeveel ze in het buitenland met hetzelfde baantje verdienen.
Dat de arbeiders in de supermarkt ook de hogere prijzen gaan betalen, is waar. Maar dat weegt niet op tegen de loonsverhoging voor de mensen die daar het meeste baat bij hebben.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:37 schreef Dethroned het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hebben ze gilles de la tourette?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Er zit bij Debat op Twee een domme PVV'er die iedereen de schuld geeft behalve de PVV.
Met de werkloosheid heb je een punt. Meer de vraag: hoe wil je die mensen dan rond laten komen? Mensen met een (bijstands)uitkering worden door de gemeente trouwens gewoon tewerkgesteld.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De sector waar ik in werk zit sowieso boven het minimumloon, dus voor mij zal het niet veel schelen. Daarnaast verdien ik ook zelfstandig bij. Voor mij maakt het niet uit.
Wat ik wel belangrijk vind is het werkloosheidsargument. Zonde om mensen een uitkering te geven, terwijl ze voor minder geld ook zouden kunnen werken. Uiteraard zouden de uitkeringen dan ook lager gemaakt moeten worden.
Tja. Misschien rondkomen met meerdere baantjes of proberen met wat minder te leven.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:24 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Met de werkloosheid heb je een punt. Meer de vraag: hoe wil je die mensen dan rond laten komen? Mensen met een (bijstands)uitkering worden door de gemeente trouwens gewoon tewerkgesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |