Ooo wat vervelend!!quote:Op donderdag 12 april 2012 13:40 schreef Aloria het volgende:
Nou, ik kan nog steeds niemand bereiken van het kantoor waar ik gister mijn gesprek gehad heb. Nouja het is nu maar afwachten op het antwoord van mijn mailtje, om 15.00 moet ik naar Nijmegen voor een sollicitatie gesprek als helpende. Wilde deze eigenlijk afbellen, maar dat durf ik nu ook niet als ik niks officieels te horen gekregen heb...
Pff het gaat nooit zoals je het eigenlijk hoopt.... Heb al een gat in de lucht gesprongen toen de klok 12 sloeg, maar begin nu steeds meer onzekerder te worden. Vooral omdat er gewoon niemand op het kantoor zit.....
Ja dat is een beetje vaag ja.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:49 schreef Luuk9 het volgende:
[..]
Hey Ferry,
Als je nog een opleiding wilt gaan volgen na de zomer moet je wel opschieten hé. De populaire opleidingen zitten al gauw vol in Mei
gr
Ps, je had tog een niveau 2 diploma, hier in t topic staat dat je een niv 3 heb gehaald!!
Dat is het punt. Heb nu geen vast werk. Ben gestopt met Informatica HBO. Kom nergens aan de bak in de ICT en sowieso wil ik dat nu niet meer.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:56 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja dat heb ik wel nog steeds dat ik het leuk vind om naar die kookprogramma's te kijken. Maar ik heb nu al 7 jaar alleen in de keuken gestaan en begeven moment wordt je dat ook wel een beetje zat.
Wat doe je nu dan voor werk als ik vragen mag?
Lol een beetje omgekeerd van wat ik deed. Ik deed juist de Horeca en wil nog steeds wel de ICT in.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat is het punt. Heb nu geen vast werk. Ben gestopt met Informatica HBO. Kom nergens aan de bak in de ICT en sowieso wil ik dat nu niet meer.
Ga nu als parttimer aan het werk als bagagemedewerker tot aan de grote vakantie dan wordt het fulltime. Vanwege de grote drukte natuurlijk van de vakantieperiode. Daarna ben ik eigenlijk beschikbaar voor elk werk dan ook.
Over het waarom hebben we het al een keer gehad. Sowieso ook wat jij zegt. Ze verwachten van je of dat je HBO afmaakt of dat je recente werkervaring heb. Mijn HBO afmaken ga ik niet doen en recente werkervaring heb ik ook niet. Laatste werkervaring is 2008. Op een helpdesk van een kabelmaatschappij wat sommige ook niet eens als ICT zien.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:49 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Lol een beetje omgekeerd van wat ik deed. Ik deed juist de Horeca en wil nog steeds wel de ICT in.
Maar ik weet het nog niet zeker omdat ik vaak ook hoor dat het toch ook wel een apart wereldje is, en je toch wel steeds weer bij moet leren.
Waarom wil je niet meer de ICT in?
En dat bedoel ik met de ICT dat je heel moeilijk aan de bak kom. Ok je hebt HBO maar ze willen ook dat je al een aantal jaar werkervaring heb. En ik moet nog gaan beginnen met MBO 3 of MBO 4 en dan daarna nog HBO wellicht.
Dus je kan begrijpen dat het voor mij ook wel echt lastig gaat worden om in de ICT te komen. Want heb ik alle diploma's van MBO3 tot HBO dan ben ik ook tegen de 35, en dan wordt het denk erg lastig om aan de bak te komen.
Maar ik kan je wel vertellen dat het voor jou ook echt wennen gaat zijn mocht je de Horeca in willen gaan. Zijn toch merendeels de avonden en weekenden werken en ook de feestdagen. Dat moet je ook allemaal maar willen.
Ik heb in principe ook nooit echt moeite gehad hoor met de Horeca. Ook met de reden dat ik geen vriendin, vrouw, hond en helaas ook niet echt veel vrienden had maar dat terzijde.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef StephanL het volgende:
[..]
Over het waarom hebben we het al een keer gehad. Sowieso ook wat jij zegt. Ze verwachten van je of dat je HBO afmaakt of dat je recente werkervaring heb. Mijn HBO afmaken ga ik niet doen en recente werkervaring heb ik ook niet. Laatste werkervaring is 2008. Op een helpdesk van een kabelmaatschappij wat sommige ook niet eens als ICT zien.
Op zich zou je wel kunnen gaan beginnen aan een opleiding MBO Informatica. Dan zou je direct kunnen gaan werken of doorgaan voor het HBO. Het HBO is toch wel pittig, maar wellicht voor jou goed te doen. Er blijft de komende jaren toch nog genoeg vraag naar ICT'ers.
Je moet je zelf wel afvragen pas je er tussen. Het is toch wel, ben ik nu achtergekomen, een hele eigen wereld waarin je dan komt.
Ja precies het omgekeerde van jou ja. Ach ik ben inmiddels 27, de feestjaren liggen inmiddels achter mij en de feestdagen zijn mij ook niet heilig en ben nergens aan gebonden(vriendin, vrouw, hond
)
Vanaf nu kan het alleen maar beter gaanquote:Op donderdag 12 april 2012 16:56 schreef Aloria het volgende:
Nou mijn sollicitaie gesprek in Nijmegen ging geweldig, heb 6 nieuwe mensen leren kennen en 1 postbode, niemand die mij kon vertellen waar ze nu presies zaten. Overal was parkeren voor vergunninghouders ja alleen de parkeergarage nou, dan ben ik maar een mietje maar ik ga niet met mijn smartje een parkeergarage in in mijn 1ntje, dat doet mijn vriend altijd....
Had ook geen telefoonnummer bij de hand.... schiet dus al lekker op. Naar 40 minuten rondgereden te hebben, ben ik maar naar huis gereden. Pff wat een kut stad is dat toch met die rot rotondes en een groot blok ( ter grote van mijn dorpje waar ik woon ) 1 straat naam te geven......
Tomtom helemaal over de zeik......
Dit is de aller eerste keer in mijn hele leven dat ik het adres niet kan vinden van iets, iemand waar ik een afpsraak mee heb
Nee hoor. Vaak gaat het dan nog slechter.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:02 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.
Als ik het goed lees was het sowieso al een probleem om het adres te vinden. Ergens je auto in een parkeergarage zetten heeft dan ook geen zin.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:13 schreef kalinhos het volgende:
Je kan met een smart toch wel een parkeergarage in? Tenminste, die dingen zijn toch nog altijd niet hoger dan 2m90??
Jup en het is niet de hoogte, maar meer dat mijn smartje geen geweldige rem heeft, en ik altijd op automaat rijd. Dus als ik dan een kaartje in een automaat moet stoppen ben ik bang dat ik achteruit rijd als ik het gas in druk. ( ja iets met handrem beethouden, pff neem het risico niet )quote:Op donderdag 12 april 2012 17:22 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als ik het goed lees was het sowieso al een probleem om het adres te vinden. Ergens je auto in een parkeergarage zetten heeft dan ook geen zin.
Waar moest je ergens zijn in Nijmegen?quote:Op donderdag 12 april 2012 16:56 schreef Aloria het volgende:
Nou mijn sollicitaie gesprek in Nijmegen ging geweldig, heb 6 nieuwe mensen leren kennen en 1 postbode, niemand die mij kon vertellen waar ze nu presies zaten. Overal was parkeren voor vergunninghouders ja alleen de parkeergarage nou, dan ben ik maar een mietje maar ik ga niet met mijn smartje een parkeergarage in in mijn 1ntje, dat doet mijn vriend altijd....
Had ook geen telefoonnummer bij de hand.... schiet dus al lekker op. Naar 40 minuten rondgereden te hebben, ben ik maar naar huis gereden. Pff wat een kut stad is dat toch met die rot rotondes en een groot blok ( ter grote van mijn dorpje waar ik woon ) 1 straat naam te geven......
Dit is de aller eerste keer in mijn hele leven dat ik het adres niet kan vinden van iets, iemand waar ik een afpsraak mee heb
Zwanenveld nummer 9082, heb netjes alle borden gevolgt maar dan kom je bij een soort winkelcentrum uit....quote:Op donderdag 12 april 2012 17:27 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Waar moest je ergens zijn in Nijmegen?
Zwanenveld ligt achter winkelcentrum Dukenburg. Bij wat voor een bedrijf moest je wezen?quote:Op donderdag 12 april 2012 17:28 schreef Aloria het volgende:
[..]
Zwanenveld nummer 9082, heb netjes alle borden gevolgt maar dan kom je bij een soort winkelcentrum uit....terwijl ik een verzorgingshuis / thuiszorg zoek.....
Dat zei de postbode ook alquote:Op donderdag 12 april 2012 17:30 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Zwanenveld ligt achter winkelcentrum Dukenburg. Bij wat voor een bedrijf moest je wezen?
Op de satellietbeelden ziet het er uit als een bloemkoolwijk. Dan is het niet gek dat je de weg kwijtraakt.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:28 schreef Aloria het volgende:
[..]
Zwanenveld nummer 9082, heb netjes alle borden gevolgt maar dan kom je bij een soort winkelcentrum uit....terwijl ik een verzorgingshuis / thuiszorg zoek.....
ik ben en zal altijd een plattellands dorpsmeisje zijn haha, ik kan de weg nog net in eindhoven vinden en den bosch is ook nog te doen, maar dan krijg je het monster Nijmegen nou.......![]()
ja rijd jij maar eens met een tomtom die geen idee heeft waar die heen moet, en de mensen zelf die daar wonen konden mij helaas ook niet helpen... het is een een doolhof vertel ik je ! Ter grote van het dorp waar ik nu in woon !quote:Op donderdag 12 april 2012 17:31 schreef Guidetti het volgende:
Zwanenveld is een soort wijk waar je de straat kunt vinden aan het nummer 90 en de 82 is dan als het ware het huisnummer.
quote:Op donderdag 12 april 2012 17:25 schreef Aloria het volgende:
Dan ook nog moeten betalen voor een sollicitaie gesprek, dat heb ik ook nog nooit hoeven doen, ze zorgen maar voor voldoende perkeergelegenheid bij hun bedrijf zelf !
Sorry, maar:quote:Op donderdag 12 april 2012 16:56 schreef Aloria het volgende:
Had ook geen telefoonnummer bij de hand....
Jup meestal heb ik die ook maar nu niet, want de meeste bedrijven in de zorg zijn erg erg erg makkelijk te vinden, met een joekel van een bord of het is gewoon overduidelijk dat je daar moet zijn, tomtom roept bestemming bereikt maar helaas dit keer niet !quote:
Altijd telefoonnummer mee, stel je dat je pech krijgt of in de file komt. Ik heb het ook wel eens gehad. Dan ben je blij dat je even kunt bellen.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:44 schreef Aloria het volgende:
[..]
Jup meestal heb ik die ook maar nu niet, want de meeste bedrijven in de zorg zijn erg erg erg makkelijk te vinden, met een joekel van een bord of het is gewoon overduidelijk dat je daar moet zijn, tomtom roept bestemming bereikt maar helaas dit keer niet !
De routebeschrijving op hun website stuurt je ook naar een ander nummer, en de 9000-reeks lijkt helemaal niet te bestaan daar. Ik vermoed dus een tijdelijk/nieuw adres.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:49 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zit al een minuut of 10 naar dat adres te zoeken via Google maps en streetview, maar ik heb het ook nog niet gevonden.![]()
Ben vandaag als het goed is aangenomen voor een BBL opleiding dus ik hoefde officieeel niet eens meer naar dit gesprek, maarja het is niet netjes om te kort vooraf af te bellen.... had ik dat maar wel gedaan, maarja heb hier thuis ook het telefoon nummer niet...quote:Op donderdag 12 april 2012 17:49 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zit al een minuut of 10 naar dat adres te zoeken via Google maps en streetview, maar ik heb het ook nog niet gevonden.![]()
Als je de weg kent in Eindhoven (), is het dan geen optie om bij ZuidZorg te solliciteren?
Ik vind het eigenlijk best slecht dat je zonder telefoonnummer op pad gaat...quote:Op donderdag 12 april 2012 16:56 schreef Aloria het volgende:
Toch gevonden! Het zat wel in het winkelcentrum. Kijk hier en zoom in op die wijk en kijk dan naar de roze-gekleurde straat.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:50 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ben vandaag als het goed is aangenomen voor een BBL opleiding dus ik hoefde officieeel niet eens meer naar dit gesprek, maarja het is niet netjes om te kort vooraf af te bellen.... had ik dat maar wel gedaan, maarja heb hier thuis ook het telefoon nummer niet...
Ik ook meestal krijg je als je voor een gesprek uitgenodigd wordt een papiertje thuis gestuurd of een mailtje met alle gegevens, maar ik had dit via een telefoon gesprek. Ook erg stom om niet extra te controleren als ik wel een telefoon nummer had maar helaas. Had vandaag echt andere dingen aan mijn hoofd zie de laatste pagina's van het vorige topic.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:53 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best slecht dat je zonder telefoonnummer op pad gaat...
Ja het bakkersvak heeft het gewoon iets moeilijker ja omdat het merendeels machinaal gaat.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:42 schreef StephanL het volgende:
Ja de brood en banketbakkerij opleiding zag ik ook. Niks voor mij, zou bijna alles zelf op eten danEn volgens mij wordt vandaag de dag weinig meer brood gebakken door echte bakkers. Gaat volgens mij allemaal machinaal. Banket is natuurlijk een ander ding. Ook heel leuk, maar volgens mij weinig vraag naar.
Met een uurtje googlen kom je een hoop info tegen wat betreft koksopleiding. Er is zelfs een fastservice opleiding speciaal voor bij fastfoods restaurants en pannenkoekenrestaurants en dat soort
dingen.
Maar weer terug naar de koksopleiding. Het lijkt mij serieus wel gaaf om het koks vak te leren. Zeker bij een Van der Valk met die heerlijke brunchesLijkt mij geweldig om dat zelf te leren maken. Kreeft en krab bereiden moet ik nu niet aan denken, maar dat went van zelf wel.
Vraag mij alleen af wat beter is. Niveau 2 of 3. Niveau 4, manager hoeft van mij niet zo. Ik denk dat ik 3 wel aan zou kunnen, zie niet in waarom niet.
Ben alweer helemaal enthousiast maar dat ben ik snel
Er zijn heel veel straten rozequote:Op donderdag 12 april 2012 17:54 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Toch gevonden! Het zat wel in het winkelcentrum. Kijk hier en zoom in op die wijk en kijk dan naar de roze-gekleurde straat.
Zoek dan station Nijmegen Dukenburg. Net daaronder staat nummer 90.quote:
Gevonden ! volgens mij zat ik alsnog helemaal verkeerdquote:Op donderdag 12 april 2012 18:03 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zoek dan station Nijmegen Dukenburg. Net daaronder staat nummer 90.
Maar als je toch aangenomen bent voor die opleiding, dan maakt het ook niet meer zo veel uit. Je bent in ieder geval weer een ervaring rijker.
Om het gemakkelijk te maken hebben ze het ook nog verkeerd op hun website aangegeven staan.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:03 schreef Aloria het volgende:
[..]
Gevonden ! volgens mij zat ik alsnog helemaal verkeerd
En met de ervaring rijker.... de volgende keer dat iemand Nijmegen roept vlugt ik weg![]()
Hja de tomtom heeft al iets vanquote:Op donderdag 12 april 2012 18:06 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Om het gemakkelijk te maken hebben ze het ook nog verkeerd op hun website aangegeven staan.![]()
Ik heb jammer genoeg geen auto, maar voordat ik ergens heen moet stippel ik wel alles uit van waar ik heen moet. Belangrijke straten noteren, omgeving in mijn hoofd stampen of opschrijven. Zodat ik als ik er langs rij dat ik zoiets heb van ''he dit is de goede weg''.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:16 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik zou zelf eerst op internet via google maps (oid) kijken waar ik precies moet zijn en niet blindelings uit gaan van mijn tomtom, of is dat ouderwets.
Da's niet ouderwets en ik ben het er wel mee eens dat mensen niet te veel moeten vertrouwen op de techniek. Dat zeg ik dan nota bene als technicus! Maar hier duurde het voor mij ook een kwartier ofzo om het te vinden. En dat is wel rijkelijk lang.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:16 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik zou zelf eerst op internet via google maps (oid) kijken waar ik precies moet zijn en niet blindelings uit gaan van mijn tomtom, of is dat ouderwets.
Bij Eindhoven zocht de GGZ aantal maanden geleden helpende voor de BBL. Anders is het ook altijd handig om een open motivaitie brief te sturen ! Ik wilde er als helpende werken maar ben afgewezen, ze vonden mij te hoog opgeleidquote:Op donderdag 12 april 2012 18:24 schreef FerryNL het volgende:
Ik merk wel dat het ook niet echt makkelijk is om een BBL plek te vinden als Helpende Niveau 2.
Want de meeste zorginstellingen bieden alleen Niveau 3 of Niveau 4 aan jammer genoeg.
Lastig. Ik zit er wel een beetje in, maar kwaliteit zal het belangrijkste zijn. Voor goede mensen is altijd plek.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:10 schreef WallieP het volgende:
Vraagje, door een splitsing/verkoop bij ons in het bedrijf word de helft van de IT afdeling overbodig dus er moeten er 2 van de 4 uit... nu zijn die 2 (ik en collega) aangeboden bij dat andere bedrijf en die hoeven er dus maar 1tje waarschijnlijk.
Ik heb meer kans door leeftijd/werkzaamheden/kosten etc waardoor mijn huidige baas dus met mijn collega blijft zitten die hij moet ontslaan (20+jaar in dienst, 55+ etc) wat hem dus veel gaat kosten.. nu heeft hij aan mij gevraagd of wij niet een deal kunnen maken dat ik vrijwillig op stap en hij dus mijn collega bij dat andere bedrijf kan plaatsen, wat financieel dus aantrekkelijk kan zijn maar ik wil ook weer niet mijn kansen bij dat andere bedrijf weggooien voor een paar euro en dan maanden thuis zitten...
Dus mijn vraag, weet iemand hoe de markt op het moment is voor een ict-er, 28j oud, mbo4, werkplek beheer/servicedesk of systeembeheer als het een grote it afdeling is, 5j relevante werkervaring, zal ik het heel lastig hebben om een leuke baan te krijgen of zal dat allemaal wel goed komen? (edit: In brabant/zuidholland)
tl:tr hoe is de markt voor een ict-er, 28j oud, mbo4, 5j relevante werkervaring
ps: ja ik heb gekeken op monsterboard etc maar heb dat helemaal niet in de gaten gehouden de laatste tijd dus hoop dat iemand hier dat wel gedaan heeft
Dat soort dingen moet je ook helemaal niet op je cv zetten.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:36 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Lastig. Ik zit er wel een beetje in, maar kwaliteit zal het belangrijkste zijn. Voor goede mensen is altijd plek.
Hangt natuurlijk ook af van de som geld die je mee krijgt. Als je daarvoor rustig op zoek kan naar een baan is dat niet zo erg (al komt er wel op je CV te staan dat je ontslagen bent door reorganisatie, dat is niet positief)
Ik wil het toch liever iets dichterbij huis zoeken. Ik woon zelf in Dordrecht en wil in eerste instantie iets vinden in Dordrecht en omstreken en in Rotterdam.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:41 schreef Aloria het volgende:
[..]
Bij Eindhoven zocht de GGZ aantal maanden geleden helpende voor de BBL. Anders is het ook altijd handig om een open motivaitie brief te sturen ! Ik wilde er als helpende werken maar ben afgewezen, ze vonden mij te hoog opgeleid
Heb inmiddels bij Brabantzorg.net te horen gekregen dat morgen de screening is van alle diploma's en dan krijg je ook de komende dagen te horen als je door mag naar de volgende ronde![]()
FerryNL als je echt in de zorg wilt gaan werken als BBLer helpende, stuur een motivatie brief naar Brabantzorg.net die heeft een doorlopende vacature voor allerlei BBL opleidingen !
Ik zeg doen![]()
![]()
Uiterste inschrijfdatum bij veel mbo's is 2 april vaakquote:Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja dat is een beetje vaag ja.
Ik heb destijds een niveau 3 diploma behaald, maar ik zat net op verschillende sites te kijken van scholen. En daar zie ik dat het veranderd is, want nu is het eigenlijk een niveau 2 opleiding. Ik heb toen een diploma behaald voor een Basis kok MBO 3, maar dat is nu niveau 2 en niveau 3 is nu Zelfstandig Werkend Kok. De regels zijn volgens mij weer strenger geworden waardoor dat weer anders is geworden. Moet ook zeggen dat ik dat diploma 7 jaar geleden heb gehaald, dus het kan best dat de regels en het niveau veranderd zijn.
Dat merk je ook in de ICT qua opleidingen. Daar kan het aantal jaren ook verschillen omdat het de techniek en de stoffen veranderen.
Ik moet inderdaad opschieten ja voordat ik dalijk 2 jaar heb weggegooid. Daarom zit ik echt te denken om gewoon toch mijn eerste keus achterna te gaan en gewoon ervoor te gaan. Want anders ben ik dalijk wel echt te laat en dan kan ik helemaal niet meer naar school.
Probeer ASVZ dan, hier in Sliedrecht bv. Hebben ze bijna altijd wel mensen nodig. Komt ook door de relatieve zwaarte van het beroep soms.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:09 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik wil het toch liever iets dichterbij huis zoeken. Ik woon zelf in Dordrecht en wil in eerste instantie iets vinden in Dordrecht en omstreken en in Rotterdam.
Maarja ik ben er nog niet helemaal uit hoor, want je moet wel een type zijn voor de zorg ook. Hoe je het ook went of keert het blijft toch wel een beetje een vrouwen beroep. Ligt er ook aan wat je doet maar toch blijft het wel merendeels vrouwen als je snapt wat ik bedoel.
Werd jij eigenlijk snel aangenomen? Want ik kan wel begrijpen dat er echt superveel mensen op zoiets reageren.
Vaak kan je ook nog instromen hoor en zeker met een BBL opleiding. Bij bepaalde opleidingen kan je vanaf september tot februari instromen tot zover ik het goed heb gelezen.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:12 schreef Luuk9 het volgende:
[..]
Uiterste inschrijfdatum bij veel mbo's is 2 april vaak
Hmm zat net even te kijken en toen kwam ik deze zin alweer tegen: Interesse? Voor de instroom van september 2012 is de inzendtermijn inmiddels gesloten. De eerstvolgende instroommogelijkheid is in 2013.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:16 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Probeer ASVZ dan, hier in Sliedrecht bv. Hebben ze bijna altijd wel mensen nodig. Komt ook door de relatieve zwaarte van het beroep soms.
Het is totaal anders dan mij hoor, maar ik merk het ook wel een beetje qua denken.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:31 schreef Daboman het volgende:
Oef, de feedback die ik kreeg op de voortgang was eigenlijk weer hetzelfde als altijd. Als m'n conclusie klopt, dan ga ik het ook bij deze nieuwe werkgever niet redden en dan word ik voor de 4e keer werkloos in 3 jaar. Na nog eens goed te kijken naar m'n sterktes en zwaktes, successen en mislukkingen blijkt dat de kern van het werk me gewoon niet ligt. Ik zit en wil steeds technische functies doen terwijl deze me helemaal niet liggen. Mijn successen en sterktes liggen eigenlijk op een heel ander gebied, die eigenlijk maar heel soms in de functies tot uiting kunnen komen die ik heb gehad. Was niet makkelijk om tot deze conclusie te komen, omdat werkgevers het waarom nooit goed konden uitleggen en eigenlijk kan ik het zelf ook niet echt. Maarja ik zie nu wel het patroon.
Ik wil het eigenlijk nog even aankijken tot het einde van de proeftijd, maar aan de andere kant heb ik ook wel veel zin om iets totaal anders te gaan doen. Want om nou weer een jaar lang tevergeefs te gaan knokken voel ik eigenlijk ook weinig voor. En dan denk ik, waarom zou ik niet gewoon gelijk beginnen.
Whaha die moet ik als reactie onthoudenquote:Op donderdag 12 april 2012 22:07 schreef pussywillow het volgende:
Die is nieuw voor meWat moet je daar nou weer mee? "Heb het een tijdje geprobeerd. Kon er niet van leven!"
quote:Op donderdag 12 april 2012 21:52 schreef Elvi het volgende:
Mag ik heel even klagen over mensen die niet snappen hoe het is om werkeloos te zijn?
- "waarom neem je geen baantje onder je niveau; geld is geld!"
- "waarom ga je niet schoonmaken bij een bedrijf en jezelf omhoog werken" (het bedrijf dat op die manier mensen aanneemt staat denk ik in Narnia)
- "goh wat doe je dan zoal de hele dag?"
En de klapper is toch wel een vriendin die nu al 2 weken klaagt dat ze zo weinig geld te besteden heeft de komende weken vanwege de vakantie die ze geboekt heeft: 3 weken naar Bali.
Je zou bijna wensen dat deze mensen ook werkeloos worden maar dat betekend weer meer concurrentie voor ons...
quote:Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef pussywillow het volgende:
"Waarom ga je niet langs het uitzendbureau?"
Ik dacht dat ik de enige was die dit soort commentaar kreegquote:Op donderdag 12 april 2012 22:01 schreef Elvi het volgende:
" Heb je het al geprobeerd via vrijwilligerswerk?"
Top! Ik kom net van een gesprek vandaan. Ze waren positief, dus het is afwachten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:34 schreef Disavowed het volgende:
Lekker begin van de dag: volgende week op gesprek.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Top! Ik kom net van een gesprek vandaan. Ze waren positief, dus het is afwachten.
Had je zelf nog contact opgenomen met die organisatie van gisteren, of zij met jou?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:11 schreef Aloria het volgende:
Net iemand aan de telefoon gehad die eigenlijk niks met de BBL te maken had, maar ze wist wel te vertellen dat de vrouwen waar ik het gesprek mee gehad heb altijd punctueel zijn. Dus ik mocht er eigenlijk wel vanuit gaan dat ik dan aangenomen ben maar ze zijn er maandag dus dan weet ik het echt 100% zeker![]()
En de sollicitatie van gister is verschoven naar een andere stad met een nieuwe afspraak, ik heb er wel bij gezet dat ik aankomende maandag echt uitsluitsel geef of ik de afspraak door laat gaan ja of te nee en dat heeft alles te maken met het antwoord op de BBL![]()
Ik heb een mailtje gestuurd met uitleg. Ze hebben mij terug gebeld voor een nieuwe afspraak ( alleen net onder mijn werktijd, dus heb gevraagt als ze mij datums en tijden willen doormailen zo dat ik er 1 kan uitpikken als ik thuis kom, omdat ik mijn agenda niet bij heb )quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:27 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Had je zelf nog contact opgenomen met die organisatie van gisteren, of zij met jou?
En hoe reageer je daar dan op?quote:Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef pussywillow het volgende:
"Waarom ga je niet langs het uitzendbureau?"
Oh lees dit nu pas, uh ik heb 2 keer bij de GGZ gesolliciteerd, hierbij ben ik de eerste keer afgewezen 10 plekken 80 inschrijvingen. De tweede keer kwam ik er eigenlijk voor werk maar dit werd in combi met BBL gedaan. Nouja ze vonden dat ik te hoge diploma's had en ik niet lang zou blijven als helpende....quote:Op donderdag 12 april 2012 20:09 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik wil het toch liever iets dichterbij huis zoeken. Ik woon zelf in Dordrecht en wil in eerste instantie iets vinden in Dordrecht en omstreken en in Rotterdam.
Maarja ik ben er nog niet helemaal uit hoor, want je moet wel een type zijn voor de zorg ook. Hoe je het ook went of keert het blijft toch wel een beetje een vrouwen beroep. Ligt er ook aan wat je doet maar toch blijft het wel merendeels vrouwen als je snapt wat ik bedoel.
Werd jij eigenlijk snel aangenomen? Want ik kan wel begrijpen dat er echt superveel mensen op zoiets reageren.
Eerst zei ik door te zeggen dat ik word afgewezen wegens ervaringsgebrek.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:14 schreef Apekoek het volgende:
[..]
En hoe reageer je daar dan op?
Mijn situatie:
- Technische hbo studie afgerond
- Economische wo studie afgerond
- Geen baan en hard opzoek
- Sollicitaties voor zowel hbo als wo banen kaatsen om de volgende redenen af: te weinig werkervaring of overgekwalificeerd (of als excuus?)
Gelukkig verdien ik wat geld vanuit huis, maar de muren vliegen op mij af! Maar veel hou ik er niet aan over, geen uitkering in elk geval.
Wat erg goed blijkt te werken is, per direct beschikbaar, ben flexibel inzetbaar en loon in overleg !!!quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:14 schreef Apekoek het volgende:
[..]
En hoe reageer je daar dan op?
Mijn situatie:
- Technische hbo studie afgerond
- Economische wo studie afgerond
- Geen baan en hard opzoek
- Sollicitaties voor zowel hbo als wo banen kaatsen om de volgende redenen af: te weinig werkervaring of overgekwalificeerd (of als excuus?)
Gelukkig verdien ik wat geld vanuit huis, maar de muren vliegen op mij af! Maar veel hou ik er niet aan over, geen uitkering in elk geval.
Wees eerlijk, zeg dat je enorm baalt dat je thuis zit en dat je echt op zoek bent naar werk. Ik zou graag aan het werk willen maar ik wordt gewoon afgewezen puur op ervaringsgebied, en ik zoek een baan om dat juist te vergroten. Ik wil juist die kennis vergaren ! Want met thuis zitten lukt dat ook niet. Het ligt aan jouw als je dit ook erg durft te zeggen, ik doe het wel want ik ben het ook zat om thuis te zitten en maar 7 uurtjes per week te werken in een winkelquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:23 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Eerst zei ik door te zeggen dat ik word afgewezen wegens ervaringsgebrek.
En dan zeggen ze dat het aan mij ligt, want het kan noooooit zijn dat ik werkloos kan komen te zitten, want techniek heeft tekort en dat staat in de metro, en wat de metro zegt is waarheid. Dus het zal wel aan mij liggen dat ik liever in bed lig.
Nu zeg ik gewoon dat ik elke dag lig uit te slapen tot twee en netjes mijn uitkering gestort krijg. Een goede conversatie-ender. Heb geen zin in commentaar.
Dat begrijpen mensen die nooit werkloos zijn geweest niet. Ze denken dat alles komt aanwaaien net zoals voor de crisis. als ik zeg dat ik geen baan kan vinden, dan moet ik volgens hen naar het uitzendbureau. Claim ik dat daar niets is, dan moet ik maar vrijwilligerswerk doen. Zeg ik dat dat er niet is, dan lieg ik en wil ik alleen maar uitslapen en ben ik lui en verdien ik het. Is er werk aan de andere kant van het land, dan moet ik morgen mijn koffers al pakken en wonen...quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:29 schreef Aloria het volgende:
[..]
Wees eerlijk, zeg dat je enorm baalt dat je thuis zit en dat je echt op zoek bent naar werk. Ik zou graag aan het werk willen maar ik wordt gewoon afgewezen puur op ervaringsgebied, en ik zoek een baan om dat juist te vergroten. Ik wil juist die kennis vergaren ! Want met thuis zitten lukt dat ook niet. Het ligt aan jouw als je dit ook erg durft te zeggen, ik doe het wel want ik ben het ook zat om thuis te zitten en maar 7 uurtjes per week te werken in een winkel
Denk ook niet moeilijk als een "makkelijke" baantje jouw aanneemt denk maar, dat je meer tijd hebt om rustiger op zoek te gaan naar de baan die echt bij jouw past. Al is het tegenwoordig maar de vraag als je zelfs aangenomen wordt op alle "makkelijke" baantjes
De winkel bij mij was ook puur op geluk en op presies de juiste tijd dat ik tussen wal en schip viel met de ww die ophield en mijn vriend te veel verdiende voor de bijstand.... Dan kun je beter 7 uurtjes per week werken en verder zoeken dan 0 , 0 op je rekening krijgen per maand.. Nu kan ik door de weeks alle vacature sites bezoeken en sollicitatie mailtjes sturen etc.![]()
Heb je nog steeds niks gehoord dan?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:17 schreef Aloria het volgende:
De laatste BBL opleiding zat ik eindelijk in mijn eentje ( inplaats van in een groep met 15 man of meer ) en ben ik dan ook aangenomen, maarja nog even afkloppen want ik wil het zeker weten.
Volgens mij moet je ook eerst niveau twee doen voor je überhaupt met 3 mag beginnen.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:57 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja het bakkersvak heeft het gewoon iets moeilijker ja omdat het merendeels machinaal gaat.
En banketbakker is idd heel moeilijk om daarin iets te gaan vinden, en dan zeker een BBL plek.Wel jammer want dat leek mij ook echt super leuk om te gaan leren.
Ja klopt je hebt verschillende richtingen idd maar ik wil toch wel dan merendeels echt kok blijven. Want in de fastfood werken vind ik nou ook niet echt aantrekkelijk klinken.
Het is ook wel leuk hoor om als beginneling je in het koksvak te begeven, je leert toch echt koken en kan dat thuis lekker gaat toepassen.
Als je bij een goed bedrijf werkt dan kan je wel een leuke toekomst hebben ja. je leert je wel echt specialiseren. En je leert toch wel anders dan dat je bij een simpel cafe of simpel restaurant leert.
Als je zou willen beginnen dan denk ik dat je eerst Niveau 2 moet doen ja. En zeker als je net erbij komt kijken dan is het idd wel handig om eerst Niveau 2 te doen. Het punt is wel dat de opleidingen niet echt lang duren in vergelijking met andere opleidingen.
Niveau 2 duurt maximaal 2 jaar, niveau 3 duurt maximaal 1,5 jaar en niveau 4 duurt ook maximaal 1,5 jaar. Ik ben eigenlijk blijven hangen bij Niveau 2, en zou toch wel door willen gaan nu als ik echt de Horeca weer in zou gaan. Zou dan in 3 jaar toch MBO3 en MBO4 kunnen halen, en dan kan ik wellicht nog een HBO studie gaan doen.
Maar onthou ook wel dat je denk ik wel veel minder gaat verdienen dan dat je in de ICT verdiende. Want de Horeca is niet echt super goed betaald en je doet dat werk meer omdat je echt passie heb voor het vak. Je moet het niet voor het geld doen laat ik het zo zeggen.
Hey,quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:55 schreef StephanL het volgende:
[..]
Volgens mij moet je ook eerst niveau twee doen voor je überhaupt met 3 mag beginnen.
Dat je minder zou gaan verdienen daar houd ik wel rekening mee. Geld is om rond van te komen, niet om rijk van te worden
Wat zou je ongeveer verdienen als leerling kok? Ben natuurlijk nu 27 dus er is sowieso een minimum uurloon die vaststaat in de wet.
Ik ga van de week maar een sollicitatie er aan richten. Nee heb je, ja kan je krijgen. Mocht ik nou te oud zijn, dan is het jammer. Zou nog restaurants dan in mijn dorp kunnen aanschrijven. Het liefst dan een tentje aan de boulevard
Zulke mensen zijn de moeite niet en halen je alleen maar naar beneden. Laat ze lekker links liggen. Er zijn genoeg mensen die wel begrijpen wat het betekent om werkloos te zijn en wel begrijpen dat je aan werk probeert te komen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:41 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Dat begrijpen mensen die nooit werkloos zijn geweest niet. Ze denken dat alles komt aanwaaien net zoals voor de crisis. als ik zeg dat ik geen baan kan vinden, dan moet ik volgens hen naar het uitzendbureau. Claim ik dat daar niets is, dan moet ik maar vrijwilligerswerk doen. Zeg ik dat dat er niet is, dan lieg ik en wil ik alleen maar uitslapen en ben ik lui en verdien ik het. Is er werk aan de andere kant van het land, dan moet ik morgen mijn koffers al pakken en wonen...
We hebben niet voor niets ene Rechtse regering. Ik zeg dus maar dat hun belastinggeld linea recta naar mijn uitkering gaat. Ik ben er klaar mee.
Maandag zijn de mensen aanwezig die de vraag kunnen beantwoordenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Heb je nog steeds niks gehoord dan?
Je beschrijft precies de gedachtengang van minister Henk Kamp betreffende werklozen. Met zo'n idioot met strafkampmentaliteit is het voor de werklozen in dit land kwaad kersen eten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:41 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Dat begrijpen mensen die nooit werkloos zijn geweest niet. Ze denken dat alles komt aanwaaien net zoals voor de crisis. als ik zeg dat ik geen baan kan vinden, dan moet ik volgens hen naar het uitzendbureau. Claim ik dat daar niets is, dan moet ik maar vrijwilligerswerk doen. Zeg ik dat dat er niet is, dan lieg ik en wil ik alleen maar uitslapen en ben ik lui en verdien ik het. Is er werk aan de andere kant van het land, dan moet ik morgen mijn koffers al pakken en wonen...
Zo vaak als jij wilt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:18 schreef fh101 het volgende:
Hoe vaak kun je eigenlijk solliciteren naar een functie binnen hetzelfde bedrijf?
Er is een bedrijf dat vaak leuke functies heeft, alleen voldoe ik meestal net niet aan het profiel dat zij zoeken. Kans dat ik word afgewezen is dus vrij groot, maar ik wil dan wel graag weer solliciteren op een functie die net wat anders is. Maar gaan ze niet raar kijken als ze 10x je naam voorbij zien komen?
Oh, en als iemand nog tips heeft om iemand van 56 aan de bak te krijgen, in de technische secctor, dan hoor ik het graag. Mn vader is deze week na 20 jaar voor hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt ontslagen, dus moet hij op zoek naar iets nieuws...
Thanks voor alle info weer. Tweede site had ik inmiddels ook gevonden, de eerste nog niet. Ik ga mijn best doen om een plekje te zoeken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:29 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Hey,
Volgens mij moet je inderdaad eerst met Niveau 2 beginnen, tenminste dat was bij mij ook.
Natuurlijk is geld om er van rond te komen, maar zou het ook wel leuk vinden om goed te kunnen verdienen..
Wat ik verdiende toen ik 18 was weet ik helaas niet zeker meer, maar het was wel iets van 800 euro per maand. Toen was ik ook leerling kok niveau 2 en werkte ik 32 uur per week.
Wat je zou verdienen als je 27 ben dat durf ik niet zeggen. Zal niet heel veel schelen want ik verdiende vorig jaar toen ik kok was ook iets van 1100 euro per maand met een 30-urige werkweek.
Je kan hier wel alvast het CAO bekijken van de Horeca: http://www.khn.nl/content(...)ao-horeca-2010-2012/
Volgens mij moet je nog wel een plek kunnen vinden hoor, want ik werd toen gebeld dat ze wel iemand zochten. Maar ze zochten juist een leerling en dat wil ik niet meer. Maar volgens mij kan je nog wel makkelijk een BBL plek vinden en dan zeker in de Horeca.
Je kan altijd hier kijk voor bedrijven in de Horeca: http://www.kenwerk.nl
Zou zeggen succes ermee, maar ga er vanuit dat je wel een plek kan vinden hoor.![]()
Ik ben er helaas nog niet uit want toch blijft de ICT ook nog wel in mijn hoofd zitten.
Dat is gewoon standaard procedure. Het enige dat je nodig hebt is een bevestiging dat je contract afloopt. Reden hoeft er niet eens bij, de reden volgt namelijk gewoon uit het feit dat je contract afloopt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:25 schreef Mentos79 het volgende:
Ik heb in de afgelopen 8 maanden 6 werkgevers gehad, tja lastige tijden.
4 van de 6 werkgevers waren UZB's en het ging altijd om oproep werk, meestal productie.
Bij 2 van de 6 werkgevers werd ik direct aangenomen in het bedrijf.
Bij 1 werkgever (speelgoed distributiecentrum) kon ik toen tijdelijk aan de slag om de sinterklaasdrukte op te vangen voor 1 maand en daarna kan ik weer gaan,
En bij 1 werkgever werkte ik 4 maanden partime omdat ik niks anders kon vinden in het begin. Ik had een contract voor een halfjaar.
Later vond ik wel meer werk en probeerde ik dat werk steeds te combineren met het parttime baantje maar ik merkte dat dat het niet ging worden en ben gestopt met dat parttime baantje, zodat ik qua geld beter uitkwam.
Zodoende werkte ik fulltime achter elkaar bij de resterende 5 werkgevers, allemal tijdelijk/oproep werk.
Bij de laatste UZB is het werk ook weer opgehouden en ik wil dus maar een WW uitkering aanvragen.
Kan dat nog nu ik ontslag heb genomen bij dat parttime baantje ?????????? Ik krijg een brief van het UWV waarin gevragd wordt naar een ontslagbrief van dat bedrijf
Mooi zo!quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:45 schreef StephanL het volgende:
[..]
Thanks voor alle info weer. Tweede site had ik inmiddels ook gevonden, de eerste nog niet. Ik ga mijn best doen om een plekje te zoeken.
Ik ga dinsdag ook even informeren op de ROC waar ik de BBL wil gaan doen. Misschien hebben zij tips of nog meer informatie wat ik moet weten.
Even bij dat bedrijf langs en vragen om een ontslagbrief. Bijvoorbeeld zelf al een getypte brief meenemen, zodat ze alleen nog maar de handtekening hoeven te zetten. Of maak er iets van met deze zin erin: "met wederzijdse overeenstemming", omdat het combineren van de diverse banen niet meer lukte. Zoiets zou een beetje redelijke werkgever waarschijnlijk wel willen tekenen.omdat dat ook de waarheid was.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:25 schreef Mentos79 het volgende:
Ik heb in de afgelopen 8 maanden 6 werkgevers gehad, tja lastige tijden.
4 van de 6 werkgevers waren UZB's en het ging altijd om oproep werk, meestal productie.
Bij 2 van de 6 werkgevers werd ik direct aangenomen in het bedrijf.
Bij 1 werkgever (speelgoed distributiecentrum) kon ik toen tijdelijk aan de slag om de sinterklaasdrukte op te vangen voor 1 maand en daarna kon ik weer gaan,
En bij 1 werkgever werkte ik 4 maanden partime omdat ik niks anders kon vinden in het begin. Ik had een contract voor een halfjaar.
Later vond ik wel meer werk en probeerde ik dat werk steeds te combineren met het parttime baantje wat ook wel lukte maar ik merkte dat dat het niet ging worden en ben gestopt met dat parttime baantje, zodat ik qua geld beter uitkwam.
Zodoende werkte ik fulltime achter elkaar bij de resterende 5 werkgevers, allemal tijdelijk/oproep werk. Maar van de 4 maanden dat ik parttime werkte heb ik het 3 maanden gecombineerd met ander werk via UZB's.
Bij de laatste UZB is het werk ook weer opgehouden en ik wil dus maar een WW uitkering aanvragen.
Kan dat nog nu ik ontslag heb genomen bij dat parttime baantje ?????????? Ik krijg een brief van het UWV waarin gevragd wordt naar een ontslagbrief van juist dat bedrijf
De vraag is of het UWV je dan niet verwijtbaar werkeloos vindtquote:Op vrijdag 13 april 2012 22:50 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Even bij dat bedrijf langs en vragen om een ontslagbrief. Bijvoorbeeld zelf al een getypte brief meenemen, zodat ze alleen nog maar de handtekening hoeven te zetten. Of maak er iets van met deze zin erin: "met wederzijdse overeenstemming", omdat het combineren van de diverse banen niet meer lukte. Zoiets zou een beetje redelijke werkgever waarschijnlijk wel willen tekenen.omdat dat ook de waarheid was.
Neen, wederzijdse instemming is officiele term als je je contract wil ontbinden en geen gedonder wil bij UWV.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:54 schreef Piles het volgende:
[..]
De vraag is of het UWV je dan niet verwijtbaar werkeloos vindt
Jij hebt tenminste nog wat. Ik kon echt nergens terecht voor maar enige oproepwerk. Telkens konden ze niks voor me betekenen omdat er zoveel mensen hadden gereageerd op zulke vacature'squote:Op vrijdag 13 april 2012 23:05 schreef Mentos79 het volgende:
Ik vind het zo oneerlijk als blijkt dat ik straks alsnog een bijstandsuitkering aan moet vragen ondanks dat ik met moeite bezig ben gebleven
Zo zagen de laatste 8 maanden eruit
aug - parttime baan
sept - parttime baan + UZB 1 (oproep)
okt - parttime baan + UZB 1 (oproep)
nov - parttime baan + tijdelijke baan (1 maand contract)
dec - UZB 2
jan - UZB 3 (oproep) + UZB 4 (1.5 dag)
feb - UZB 5 (oproep)
maa - UZB 5 (oproep)
april - UZB 5 (oproep)
Ik werk liever maar ik merk dat het nu gewoon echt lastig is om wat te vinden.
Ja dat begrijp ik!quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:20 schreef Mentos79 het volgende:
jij woont nog thuis, als jij in mijn situatie zou staan (een eigen woning, alleenstaand, gelukkig zonder kinderen) dan zou je er ook gewoon voor zorgen dat je aan het werk bent en blijft, hoe dan ook.
Kun je niet via een uitzendbureau zoals studentenwerk aan de slag in de horeca? Ik zou je in ieder geval niet beperken tot horeca en ICT, want dan kan het nog wel eens heel lang gaan duren. Elke dag dat je werkloos bent ben je minder waard voor bedrijven. Ik zou ook bv kijken voor medewerker groenvoorziening (de zomer komt eraan dus genoeg te doen), schilder, in een winkel werken etc. Effe door die zure appel heenbijten en je trots opzij zetten. Solliciteren vanuit een baan, hoe kut ook, is altijd beter voor je image.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:58 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik!
Maar ik probeer ook elk soort werk te vinden wat ik mij maar kan bedenken, want het was juist vorig jaar de bedoeling dat ik uit huis ging. Maar door geldgebrek gaat dat niet en mocht ik nou een uitkering krijgen en op kamers gaan of iets dergelijks. Maar volgens mij gaat dat ook niet echt makkelijk tegenwoordig.
Kijk ik woon inderdaad nog thuis maar mijn ma kan ook niks geven omdat ze ook maar van een uitkering moet leven. Ze is ook deels afgekeurd waardoor ze niet meer lang kan werken, dus ik probeer ook zo snel mogelijk weg te gaan en zo snel mogelijk werk te vinden.
Maar helaas valt dat echt heel zwaar tegen.
Reizen vind ik niet erg nee, maar juist dan krijg ik steeds te horen van dat ik te ver weg woon. Het is allemaal dubbelop dan wil ik verder reizen voor het werk, maar dan willen hun dat weer nietquote:Op zaterdag 14 april 2012 08:46 schreef Mentos79 het volgende:
als het mij lukt zou het jou helemaal moeten lukken, ik ben nb ouder dan je!
mocht je het geen probleem vinden om met de trein naar gouda te reizen dan weet ik wellicht nog iets voor je.
Zoals al vaker gezegd ik sta al maanden ingeschreven bij uitzendbureaus en studentenbureaus.quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Kun je niet via een uitzendbureau zoals studentenwerk aan de slag in de horeca? Ik zou je in ieder geval niet beperken tot horeca en ICT, want dan kan het nog wel eens heel lang gaan duren. Elke dag dat je werkloos bent ben je minder waard voor bedrijven. Ik zou ook bv kijken voor medewerker groenvoorziening (de zomer komt eraan dus genoeg te doen), schilder, in een winkel werken etc. Effe door die zure appel heenbijten en je trots opzij zetten. Solliciteren vanuit een baan, hoe kut ook, is altijd beter voor je image.
En maak een schema dat je bv 10 sollicitaties per dag doet (in het weekend kun je naar vacatures zoeken waar je bij de start van een nieuwe week op kunt reageren), elke week je gezicht laat zien bij uitzendbureaus en dat je elke dag even een frisse neus gaat halen. En ivm geld zou ik toch maar een uitkering aanvragen. Wellicht dat WorkFast (verplicht traject bij de aanvraag van een bijstandsuitkering) wel iets voor jou kan betekenen.
Vanaf 1 juli wordt dat anders ja, dan krijg je per gezin maar 1 uitkering als je een uitkering nodig heb tenminste. Maar werk je en verdien je meer dan de bijstandsnorm en die andere persoon kreeg een uitkering. Dan moet diegene die werkt alles betalen en dan stopt die uitkering van die andere persoon gewoon.quote:Op zaterdag 14 april 2012 15:41 schreef Jores het volgende:
Je krijgt toch sowieso geen bijstandsuitkering als je geen eigen huishouden hebt?
Ik heb ook al op zat schoonmaakbaantjes gesolliciteerd, maar er wordt gewoon niet gereageerd of ze zoeken mensen met ervaring in de schoonmaak.quote:Op zaterdag 14 april 2012 15:41 schreef Jores het volgende:
Je krijgt toch sowieso geen bijstandsuitkering als je geen eigen huishouden hebt?
Je kan ook schoonmaker worden.![]()
Als je niet zelfstandig woont heb je geen recht op een bijstandsuitkering, dacht ik tenminste.quote:Op zaterdag 14 april 2012 15:46 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Vanaf 1 juli wordt dat anders ja, dan krijg je per gezin maar 1 uitkering als je een uitkering nodig heb tenminste. Maar werk je en verdien je meer dan de bijstandsnorm en die andere persoon kreeg een uitkering. Dan moet diegene die werkt alles betalen en dan stopt die uitkering van die andere persoon gewoon.
Daarom zou ik wel op kamers willen zodat we niet met die regel te maken krijgen, want het wordt dan wel kut met het geld. Want alles wat ik verdien moet ik weer gebruiken voor het huishouden van m'n ma. Ik moet dan haar ziekenfonds, telefoon, alle vaste kosten betalen. Ik vind het 1 maand niet erg om te doen maar om nou meerdere maanden dat te gaan doen, dat wil ik niet want zo kan ik nooit uit huis dan snap je.
Dat durf ik ook niet zeggen, maar iig krijg je per 1 juli maar 1 uitkering per gezin.quote:Op zaterdag 14 april 2012 15:53 schreef Jores het volgende:
[..]
Als je niet zelfstandig woont heb je geen recht op een bijstandsuitkering, dacht ik tenminste.
Van een bijstandsuitkering kan je geen huis kopen en huren is ook duur.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:00 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Dat durf ik ook niet zeggen, maar iig krijg je per 1 juli maar 1 uitkering per gezin.
Dus daarom wil ik zo snel mogelijk hier weg zodat ik wel zelfstandig kan wonen, en wellicht wel een uitkering kan krijgen.
Natuurlijk werk ik veel liever in plaats van een uitkering, maar ja als ik maar wat inkomen heb.
Daarom zeg ik net dat ik toch snel werk moet hebben anders kan ik nooit het huis uit. En zeker als het 1 juli is en die regel in gaat dan wordt het helemaal lastig. Ik ben geen 18 meer maar 25 en dan is het toch echt wel tijd om weg te gaan vind ik.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:02 schreef Jores het volgende:
[..]
Van een bijstandsuitkering kan je geen huis kopen en huren is ook duur.
Ja omdat ik geen zin heb om met die regeling te maken te hebben snap je. Daarom zei ik van dat ik dan beter zo snel mogelijk weg kan, en dan misschien met behulp van een uitkering ook een kamer of huisje kan huren.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:18 schreef Jores het volgende:
Je zei dat je zo snel mogelijk weg wilt zodat je een uitkering kan krijgen. Maar 200 euro is goed te doen inderdaad.
Ja het liefst doe ik een BBL opleiding, maar mocht dat echt niet gaan dan moet ik toch een BOL opleiding gaan doen. Maar dat is ook niet echt meer iets wat ik wil want je zit toch met 17 en 18 jarige in de klas, terwijl ik dit jaar 26 word. Voel me daar niet echt meer gemakkelijk bij dan als ik de oudste ben en nog tussen de pubers zit 5 dagen lang.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:36 schreef Jores het volgende:
Dat verschilt per kamer. De meeste kamers zullen voor studenten zijn en mogelijk zijn er wachtlijsten. Ik weet niet hoe het in Dordrecht zit met vraag en aanbod.
Je kan overigens als je geen BBL-plek kan vinden een BOL-opleiding gaan doen. Je krijgt dan studiefinanciering en kan een kamer huren. Daarna is de crisis voorbij en kan je gaan werken.
Ik ben heus wel positief hoor. Maar in deze tijd weet je gewoon bijna al zeker dat ze liever iemand aannemen van 20 dan een beginner van 25.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Maandag even bij die tent naar binnen stappen dus. Met zo'n houding vind je inderdaad nooit wat, want zoiets straal je uit en rectruiters/werkgevers merken zoiets meteen.
Is ook wel zo idd.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je moet jezelf ook wel weten te verkopen he? probeer ze te overtuigen waarom ze jou moeten aannemen ipv een jonger iemand.
Hoi,quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Beste Ferry, je zit in de hoek waar de klappen vallen.
In de horeca zitten ze niet meer op je te wachten.
Te oud en te weinig skills.
Probeer je te bekwamen in een vak als vloerverwarming of interieurbouw.
Je bent geen beginner, je hebt 7 jaar werkervaring. Daar zijn altijd punten uit te halen die ook bij ander werk belangrijk zijn. Jezelf dus niet als een beginner verkopen, maar als iemand met ervaring. Want dat heb je.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:38 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik ben heus wel positief hoor. Maar in deze tijd weet je gewoon bijna al zeker dat ze liever iemand aannemen van 20 dan een beginner van 25.
Pluspunt is wel dat ik al Horeca ervaing heb maar dan nog weet je dat het moeilijk gaat worden. Ongeacht dat ik het wel heel leuk zou vinden.
hmm ik ging anders om met de weekenden. Weekend was voor mij gewoon weekend. Door deze scheiding kun je je hoofd ook even ergens anders naar zetten. Dit vond ik persoonlijk echt heel erg belangrijk. Ik week hier alleen vanaf toen ik op zondag een 2e sollicitatiegesprek had voor een 24/7 functie. De baan kreeg ik destijds. Volgens mij heb ik toen een andere dag als weekend aangehouden. Reden hiervoor was om wat mentale rust te scheppen. Want tsja, als je mentaal uitgeput bent, merken ze dat ook.quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Kun je niet via een uitzendbureau zoals studentenwerk aan de slag in de horeca? Ik zou je in ieder geval niet beperken tot horeca en ICT, want dan kan het nog wel eens heel lang gaan duren. Elke dag dat je werkloos bent ben je minder waard voor bedrijven. Ik zou ook bv kijken voor medewerker groenvoorziening (de zomer komt eraan dus genoeg te doen), schilder, in een winkel werken etc. Effe door die zure appel heenbijten en je trots opzij zetten. Solliciteren vanuit een baan, hoe kut ook, is altijd beter voor je image.
En maak een schema dat je bv 10 sollicitaties per dag doet (in het weekend kun je naar vacatures zoeken waar je bij de start van een nieuwe week op kunt reageren), elke week je gezicht laat zien bij uitzendbureaus en dat je elke dag even een frisse neus gaat halen. En ivm geld zou ik toch maar een uitkering aanvragen. Wellicht dat WorkFast (verplicht traject bij de aanvraag van een bijstandsuitkering) wel iets voor jou kan betekenen.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:54 schreef FerryNL het volgende:
Naar welke functie solliciteren jullie dan? Omdat je lang moet nadenken over een echte brief.
En dat je bij elke sollicitatie eigenlijk wel uitgenodigd wordt.
Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk. Ik heb gewoon zo'n idee dat het bij mij echt meer ligt aan dat ik merendeels in de Horeca ervaring heb, en ook niet hoogopgeleid (VMBO en MBO2) ben.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:16 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik heb daar al een hele tijd over zitten denken, en ik wil dat ook dolgraag maar...
Mijn hoogst genoten opleiding is een MBO2 niveau. Dus ik moet eerst een MBO3 opleiding moeten doen zodat ik MBO4 kan doen. Want heb al bij heel veel scholen geinformeerd of ik misschien een toelatingstoets kan doen om meteen MBO4 te kunnen doen. Maar krijg steeds te horen dat ze dat niet meer mogen of niet meer doen.
Niet om je aan te vallen hoor Ferry, maar ik vraag me gewoon af hoe dit zit.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:23 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik moet zeker rust in mijn hoofd hebben, maar ik moet wel wat geld verdienen voor mijn kosten etc.
Kijk het hoef niet perse 40 uur, het kan 20 uur zijn als het maar wat is.
Maar ja nu heb ik weer een nieuw probleem.
Ik moet kunnen aantonen dat ik een MBO3 diploma heb, maar wat is nou het geval.
3 jaar geleden is mijn vorige werkgever mijn diploma kwijtgeraakt, en raar genoeg kon die het niet meer vinden. Hij wou echt de originele zien om het te geloven of zo, maar ja ik dacht ''ok is goed even snel een kopie maken en dan weer terug geven''. Maar vervolgens zag ik hem nooit meer en zijn ze hem kwijt geraakt. En de IB groep kon hem ook niet meer vinden dus ik vind het al super kut dat ik geen fysieke MBO3 diploma meer heb.
Maarja kort gezegd: kan ik het niet aantonen, dan kan ik daar al niet werken omdat ze mensen zoeken die minimaal MBO3 denk niveau hebben.
Ik denk niet dat je nog ooit werk zult vinden met deze mentaliteit.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:47 schreef Daboman het volgende:
[..]
hmm ik ging anders om met de weekenden. Weekend was voor mij gewoon weekend. Door deze scheiding kun je je hoofd ook even ergens anders naar zetten. Dit vond ik persoonlijk echt heel erg belangrijk. Ik week hier alleen vanaf toen ik op zondag een 2e sollicitatiegesprek had voor een 24/7 functie. De baan kreeg ik destijds. Volgens mij heb ik toen een andere dag als weekend aangehouden. Reden hiervoor was om wat mentale rust te scheppen. Want tsja, als je mentaal uitgeput bent, merken ze dat ook.
Wat? Hij zegt niks geks hoorquote:Op zondag 15 april 2012 20:12 schreef hetzwartegat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je nog ooit werk zult vinden met deze mentaliteit.
Stob-Job is een vrij aparte naam voor een uitzendbureau moet ik zeggenquote:Op zondag 15 april 2012 23:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
In mijn woonplaats wordt het ene na het andere uitzendbureau gesloten. En dan hebben we het niet over kleine bureautjes. Zo is Adecco al met de noorderzon vertrokken, lijkt Unique nu ook voor onbepaalde tijd gesloten te zijn, is Start People nog maar twee ochtenden in de week geopend en Manpower twee dagen in de week. Ook uitzendbureau Stob-Job, gespecialiseerd voor met name reintegratie voor ouderen, is over de kop gegaan. Je merkt het ook in het aanbod van vacatures, dat schrikbarend laag is.
Ik snap niet waarom alleen door de week gebruik maken van het zoeken naar vacatures een probleem moet zijn. Het gros van de vacatures verschijnen buiten het weekend om. En is mentale rust belangrijker dan je denkt. Leuke dingen zijn ook belangrijk voor je overkomen bij de werkgever.quote:Op zondag 15 april 2012 20:12 schreef hetzwartegat het volgende:
[..]
Klopt. Dit is via een uzb, maar betaalt ontzettend goed en de andere baan waar ik nog op een reactie wacht is via het bedrijf zelf, maar daar heb ik dus geen idee van of ik ben aangenomen en zo ja, wat ze me kunnen/willen bieden.quote:Op maandag 16 april 2012 11:23 schreef Daboman het volgende:
Gefeliciteerd! Wat ga je precies doen en is het ook voor langere tijd? Van het ene in het andere uitzendbaantje rollen is op de lange duur eigenlijk ook maar niets.
Da's onzin natuurlijk. Als je je 7 dagen per week bezighoudt met werk zoeken wordt je d'r op een gegeven moment compleet gaar van. In tijden van werkloosheid zijn weekeinden in mijn geval ook daadwerkelijk weekeinden.quote:Op zondag 15 april 2012 20:12 schreef hetzwartegat het volgende:
[..]
Dit. En dan komen mongolen om je heen weer anzetten met 'wat doe je hele dag dan? Ga vrijwilligerswerk doen je doet niks!'quote:Op maandag 16 april 2012 12:06 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Da's onzin natuurlijk. Als je je 7 dagen per week bezighoudt met werk zoeken wordt je d'r op een gegeven moment compleet gaar van. In tijden van werkloosheid zijn weekeinden in mijn geval ook daadwerkelijk weekeinden.
Is ook wel zo, op een gegeven moment slaap je elke ochtend uit en voer je niks uit.quote:Op maandag 16 april 2012 12:36 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Dit. En dan komen mongolen om je heen weer anzetten met 'wat doe je hele dag dan? Ga vrijwilligerswerk doen je doet niks!'
Nee, als het moet dan moet het.Ik zou het dus wel aannemen. Liever NSB dan gekort worden op je uitkering. Ook al zal je nooit met trots kunnen vertellen welke baan je bekleed.quote:Op maandag 16 april 2012 13:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zouden jullie weigeren om via het UWV bij NSB club BREIN in dienst te treden (of een ander bedrijf dat indruist tegen je principes), met kans op korting van de uitkering bij weigering?
Dat is voor mij echt het probleem niet. Zolang ik het voor mezelf maar goed vindt, wat anderen er van vinden interesseert me echt niet.quote:Op maandag 16 april 2012 13:24 schreef StephanL het volgende:
Ook al zal je nooit met trots kunnen vertellen welke baan je bekleed.
Het is een utopie om te denken dat je daar aangenomen wordt gezien je aversie jegens BREIN.quote:Op maandag 16 april 2012 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als ik bv. een vegetarier was dan zou ik weigeren om in een slachthuis te werken, ook al zou dat betekenen dat je gekort wordt op je uitkering.
Een mens heeft niet voor niets principes en daar moet je voor opkomen, ook al kan dit een negatief effect hebben.
Als ik straks van mijn werkcoach te horen krijg dat ik bij BREIN aan de slag moet dan zou ik ook weigeren, omdat die club tegen zo'n beetje alles ingaat waar ik voor sta. Dan maar gekort en een week noedels eten.
If you can't beat them, join themquote:Op maandag 16 april 2012 13:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zouden jullie weigeren om via het UWV bij NSB club BREIN in dienst te treden (of een ander bedrijf dat indruist tegen je principes), met kans op korting van de uitkering bij weigering?
Als je in de bijstand zit heb je niks te willen. Als het UWV banden heeft met zo'n bedrijf dan kunnen ze je daar , met behoud van je uitkering, te werk stellen (proefplaatsing) of je sommeren dat je daar solliciteert/aan het werk gaat.quote:Op maandag 16 april 2012 13:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is een utopie om te denken dat je daar aangenomen wordt gezien je aversie jegens BREIN.
Ik zou daar nog best kunnen werken, zeker gezien het feit dat ik soortgelijk werk heb gedaan bij een platenmaatschappij. Ik kon me er toen al makkelijk overheen zetten dat ik het er niet helemaal mee eens was.
Je gaat een WorkFast traject in.quote:Op maandag 16 april 2012 13:56 schreef FerryNL het volgende:
Morgen is het voor mij de dag om voor een afspraak bij de Sociale Dienst te komen.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en wat ik te horen krijgt. Ik heb gewoon echt geen zin om daarheen te gaan en weer die preken te horen zoals jaren geleden.![]()
Hoe lang zijn die gesprekken daar een beetje? Want ik moet er nu heen voor een gezinsinkomen dat per 1 juli veranderd.
En daarom heb ik er echt geen zin in!quote:Op maandag 16 april 2012 14:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je gaat een WorkFast traject in.
http://www.scholtensadviesenuitvoering.nl/workfast.html
WorkFast houdt eigenlijk in dat een WF consulent(e) je 1 a 2x in de week controleert of jij wel genoeg sollicitaties doet (20-30 per week). Ik kan het weten, want ik moet er zo naartoe.
Oh ja, elk werk is passend dus je moet op alles wat los en vast zit solliciteren, ook al betaalt het slecht, moet je werken op onmenselijke tijden, het weekend of in ploegendienst. Maakt niet uit dat je geen ervaring hebt in dat vak.
Maar zijn die dingen die je moet aannemen echt zo erg wat betreft werk? Kijk ik ben niet zo kieskeurig hoor, want wil best schoonmaken, callcenter werk gaan doen etc etc. Maar volgens mij zijn het echt baantjes als papierprikken en dat wil ik echt niet gaan doen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben nog nergens ingegooid. Ik zit nu 3 weken in het WorkFast traject en het enige wat ik te horen heb gekregen is dat ik alles moet aannemen omdat ik anders word gekort op mijn toekomstige uitkering.
20 sollicitaties is niet zoveel hoor. Dat zijn er 4 per dag. Dat is best te doen. Ik doe het 's ochtends, zodat ik 's middags andere dingen kan doen. Een luchtje scheppen of thuis klussen.
Maar ik heb als het goed is weer werk gevonden (zie m'n post van 10:08 uur vanmorgen), maar ik wacht nog even de uitkomst van een ander sollictatiegesprek af, voordat ik een beslissing neem.
Maar misschien dat zo'n traject voor jou juist wel goed is, omdat je al een tijd werkloos bent. Geef morgen in ieder geval aan bij die consulent dat je hulp wil bij het zoeken naar passend werk.
Goed nieuwsquote:Op maandag 16 april 2012 15:56 schreef FerryNL het volgende:
Net gebeld door een verzorgingstehuis dat ik donderdag langs kan komen voor een gesprek.
Er waren heel wat afmeldingen waardoor ik nu kon komen om te praten voor een BBL plek.
Zou echt super zijn als ik alsnog een opleiding kan volgen en ergens lekker aan de slag kan.
Ja ik hoop het wel echt. Ik zou het echt oprecht heel leuk vinden om zulk werk te gaan doen. Werk graag met mensen en help mensen graag.quote:
Ze doen vaak alsof die testen heel moeilijk zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 16:01 schreef StephanL het volgende:
[..]
Goed nieuws
Ben zelf vandaag op Schiphol geweest. Pas moest ik aanvragen.Moet je een test voor doen. Jesus wat was dat simpel![]()
Volgende week begint de echte training, betaald![]()
Mijn moeder werkt sinds 5 jaar ook in de zorg. Op redelijke late leeftijd dus ook overgestapt. Zij vindt het heel leuk en qua zwaarte valt het wel mee bij haar.quote:Op maandag 16 april 2012 16:11 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik hoop het wel echt. Ik zou het echt oprecht heel leuk vinden om zulk werk te gaan doen. Werk graag met mensen en help mensen graag.
Misschien heb ik wel een klein pluspuntje omdat ik een jongen ben, en ze toch meer jongens zoeken in de zorg haha.![]()
Maarja we zullen zien, eerst nog maar even gezellig langs de sociale dienst.
Wordt helaas verrekend met de salaris als ik binnen 4 weken weg ga, dus even volhoudenquote:Op maandag 16 april 2012 16:13 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ze doen vaak alsof die testen heel moeilijk zijn.Was bij mij destijds ook bij TNT.
Betaalde trainingen zijn altijd lekker meegenomen. Mocht het niks worden dan heb je iig al wat geld binnen geharkt.
Vroeg beginnen maakt mij niet uit hoor, want ik was het juist zat om telkens alleen maar de avonden te werken in de Horeca.quote:Op maandag 16 april 2012 16:13 schreef StephanL het volgende:
[..]
Mijn moeder werkt sinds 5 jaar ook in de zorg. Op redelijke late leeftijd dus ook overgestapt. Zij vindt het heel leuk en qua zwaarte valt het wel mee bij haar.
Wel vaak vroeg beginnen, maar dat hoort er eenmaal bij.
[..]
Wordt helaas verrekend met de salaris als ik binnen 4 weken weg ga, dus even volhouden
Ze was eerste huishoudhulp daar. Een beetje helpen de koffie in te schenken en dat soort dingen, niet eens iets in de zorg. Daarna is ze helpende niveau 2 gaan doen. Aangezien ze er al werkte was dat BBL.quote:Op maandag 16 april 2012 16:20 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Vroeg beginnen maakt mij niet uit hoor, want ik was het juist zat om telkens alleen maar de avonden te werken in de Horeca.
Was je moeder ook via een BBL traject begonnen of is er zo ingerold?
Trouwens nog een beetje nagedacht over de Horeca?
Ah ok... ja ik heb ook een gesprek voor helpende zorg en welzijn niveau 2 en dat is dus ook meteen voor een BBL plek.quote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze was eerste huishoudhulp daar. Een beetje helpen de koffie in te schenken en dat soort dingen, niet eens iets in de zorg. Daarna is ze helpende niveau 2 gaan doen. Aangezien ze er al werkte was dat BBL.
Ja de horeca. Het lijkt mij nog steeds geweldig eigenlijk. Ga morgen daarom ook nog steeds naar die voorlichtingsdag, even kennis maken en vragen of ik daar wel goed zit en dat soort dingen.
Ga denk ook morgen maar solliciteren voor een baan als leerling kok. Kijken wat ze zeggen als er iemand van 27 staat
Woon zelf niet in een de grote stad. In een klein dorpje aan de kust, maar wel midden in de randstad, vlakbij Leiden, waar ik ook als eerste wat ga proberen te vinden.quote:Op maandag 16 april 2012 16:41 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ah ok... ja ik heb ook een gesprek voor helpende zorg en welzijn niveau 2 en dat is dus ook meteen voor een BBL plek.
Ik durf te wedden dat je echt wel een plek moet vinden hoor. Ik kreeg zelfs vorige week toen 2 telefoontjes van zaken die nog een leerling zochten. En ze vroegen of ik interesse had maar ja ik wil liever gewoon echt wat anders gaan doen. Maar mocht de zorg of wat dan ook niks worden, dan ga ik wel weer terug want moet gewoon een keuze maken. En hoe langer ik twijfel hoe moeilijker het wordt om nog een opleiding te gaan volgen.
Dan ga ik gewoon doorleren en dan proberen in een lunchroom te komen, omdat die toch meer vaster zijn qua uren. Maar ja liever ga ik echt ergens anders voor snap je.
Waar woon je eigenlijk? Als je in een grote stad woont dan is de kans groot dat je echt wel wat gaat vinden hoor.
Ja.quote:Op maandag 16 april 2012 13:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pff, nee, als het mn droombaan niet is, is dat veel te ver.quote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Apekoek het volgende:
Ok ik kan evt een baan krijgen, maar niet mijn droombaan, ook 1 uur en 10 minuten rijden... Pffff doen of verder kijken? Wil best reizen naar mijn werk toe, maar elke dag 180km afleggen? Zouden jullie het doen?
Ik moet ook donderdag met het openbaar vervoer 1 uur reizen, maar dat is totaal iets van tegen de 30KM. Jammer gnoeg sluit het niet heel goed aan allemaal qua reizen, maar ja het moet maar.quote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Apekoek het volgende:
Ok ik kan evt een baan krijgen, maar niet mijn droombaan, ook 1 uur en 10 minuten rijden... Pffff doen of verder kijken? Wil best reizen naar mijn werk toe, maar elke dag 180km afleggen? Zouden jullie het doen?
Ja, leuk in het weekend ja. 5 dagen in de week de drukte in is een stuk minder leuk. En enorm vermoeiend.quote:Op maandag 16 april 2012 17:52 schreef FerryNL het volgende:
Maar totaal 180KM reizen per dag is wel wat anders ja. Als het goed betaalt en een beetje leuk is dan zou ik het wel doen. Lekker muziekje op in de auto en gaan met die banaan.
Als je het zo gaat bekijken is het een en al drama inderdaadquote:Op maandag 16 april 2012 18:11 schreef SwaPore het volgende:
2.20 uur per dag reizen = 11 uur per week = 45± per maand onbetaald werken... gewoon een week gratis werk dus
Nope.quote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Apekoek het volgende:
Ja tuurlijk is het vermoeiend, maar als je niks in de buurt kan vinden dan moet je het wel lijkt me.quote:Op maandag 16 april 2012 18:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, leuk in het weekend ja. 5 dagen in de week de drukte in is een stuk minder leuk. En enorm vermoeiend.
Gevraagd of ze een motel/hotel voor je willen betalen in de buurt? Meestal is dat bij meer ervaren lui die op een ander locatie gaan...quote:Op maandag 16 april 2012 18:13 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Als je het zo gaat bekijken is het een en al drama inderdaadIk weet ook niet goed wat ik er mee moet doen. In de buurt nog weinig opties, maar die zullen nog wel komen. Maar ook dat kan weer een tijd duren...
Maarja om nou elke week een week lang niet in mijn eigen huis te kunnen zijn in een plaatsje waar geen fuck is te doen lijkt mij ook verreweg van ideaal.quote:Op maandag 16 april 2012 18:35 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Gevraagd of ze een motel/hotel voor je willen betalen in de buurt? Meestal is dat bij meer ervaren lui die op een ander locatie gaan...
duim voor jequote:Op maandag 16 april 2012 16:11 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik hoop het wel echt. Ik zou het echt oprecht heel leuk vinden om zulk werk te gaan doen. Werk graag met mensen en help mensen graag.
Misschien heb ik wel een klein pluspuntje omdat ik een jongen ben, en ze toch meer jongens zoeken in de zorg haha.![]()
Maarja we zullen zien, eerst nog maar even gezellig langs de sociale dienst.
Ja ik hoop het ook.quote:Op maandag 16 april 2012 20:48 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
duim voor je
hopelijk word je wel aangenomen
Met een halfuurtje sta je weer buiten.quote:Op maandag 16 april 2012 21:10 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik hoop het ook.![]()
Wel jammer dat ik morgen niet kan. Want moet eerst om 11:30 naar de Sociale Dienst, en ik kon juist om 13:00 even langs komen.
Maarja ik weet niet hoelang zo'n gesprek gaat duren bij de Sociale Dienst.
Ohh ok.quote:Op maandag 16 april 2012 21:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Met een halfuurtje sta je weer buiten.
Misschien kan je aankaarten dat je het niet fijnd als je in je 'flow' zit en steeds eruit gehaald word en voorstellen om de coach-momenten te beperken tot bijvoorbeeld 2 keer per dag?quote:Op maandag 16 april 2012 23:16 schreef DjinN het volgende:
Pff ik zit echt met een dilemma...![]()
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ben er dolblij mee, laat ik dat even voorop stellen. Maar ik vind het zo moeilijk om onder druk te presteren. Ze zijn daar heel erg van het coachen. Ook fijn, maar bij mij werkt het niet helemaal zoals het werken moet. Ik kan er niet tegen als ik tijdens mijn werk hele tijd moet stoppen om weer gecoached te worden. Er wordt continue op me gelet. Soms staat er iemand naast me ter plekke mee te luisteren. Ik snap wel dat het nodig is, maar ik krijg het ervan op mijn zenuwenIk mag deze baan niet kwijtraken...ik kan het me niet veroorloven om weer zonder werk te zitten, helemaal niet gezien ik dit jaar graag op vakantie wil. Ik ben dus erg druk aan het sparen.
Maar tegelijkertijd weet ik niet of ik dit zo volhoud..
Stront irritant idd. Bij de Rabobank waar ik werkte hadden daar ook een handjevan. Steeds weer even die gesprekjes. Ik werk daar ook niet prettig onder.quote:Op maandag 16 april 2012 23:16 schreef DjinN het volgende:
Pff ik zit echt met een dilemma...![]()
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ben er dolblij mee, laat ik dat even voorop stellen. Maar ik vind het zo moeilijk om onder druk te presteren. Ze zijn daar heel erg van het coachen. Ook fijn, maar bij mij werkt het niet helemaal zoals het werken moet. Ik kan er niet tegen als ik tijdens mijn werk hele tijd moet stoppen om weer gecoached te worden. Er wordt continue op me gelet. Soms staat er iemand naast me ter plekke mee te luisteren. Ik snap wel dat het nodig is, maar ik krijg het ervan op mijn zenuwenIk mag deze baan niet kwijtraken...ik kan het me niet veroorloven om weer zonder werk te zitten, helemaal niet gezien ik dit jaar graag op vakantie wil. Ik ben dus erg druk aan het sparen.
Er zijn introverte en extraverte mensen. Jij bent waarschijnlijk een introvert.quote:Pff ik zit echt met een dilemma...
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ben er dolblij mee, laat ik dat even voorop stellen. Maar ik vind het zo moeilijk om onder druk te presteren. Ze zijn daar heel erg van het coachen. Ook fijn, maar bij mij werkt het niet helemaal zoals het werken moet. Ik kan er niet tegen als ik tijdens mijn werk hele tijd moet stoppen om weer gecoached te worden. Er wordt continue op me gelet. Soms staat er iemand naast me ter plekke mee te luisteren. Ik snap wel dat het nodig is, maar ik krijg het ervan op mijn zenuwen Ik mag deze baan niet kwijtraken...ik kan het me niet veroorloven om weer zonder werk te zitten, helemaal niet gezien ik dit jaar graag op vakantie wil. Ik ben dus erg druk aan het sparen.
Al gedaan...maar "het moet nou eenmaal, we willen de kwaliteit van het werk zo hoog mogelijk behouden"quote:Op maandag 16 april 2012 23:20 schreef Elvi het volgende:
[..]
Misschien kan je aankaarten dat je het niet fijnd als je in je 'flow' zit en steeds eruit gehaald word en voorstellen om de coach-momenten te beperken tot bijvoorbeeld 2 keer per dag?
Jah precies, ik word er strontnerveus van. Ik ga dan alleen maar meer fouten maken...waardoor ze nog vaker naar me toerennen om te vertellen wat er beter moet. Het werkt compleet averechts bij mijquote:Op maandag 16 april 2012 23:29 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Stront irritant idd. Bij de Rabobank waar ik werkte hadden daar ook een handjevan. Steeds weer even die gesprekjes. Ik werk daar ook niet prettig onder.
Introvert ben ik niet zozeer. Ik ben altijd graag onder de mensen en maak met iedereen graag een praatje. Ik voel me het beste in een groep, en ben altijd druk waar andere mensen rustig zijn. Natuurlijk heb ik ook afentoe mijn momenten dat ik het liefste alleen gelaten wil wordenquote:Op maandag 16 april 2012 23:41 schreef jannekecompeer het volgende:
[..]
Er zijn introverte en extraverte mensen. Jij bent waarschijnlijk een introvert.
dit filmpje maakt duidelijk dat introverte mensen niet op deze manier gemotiveerd raken om op hun werk normaal te functioneren.
http://www.ted.com/talks/(...)r_of_introverts.html
Ik heb jaren lang met het zelfde probleem gezeten. Er stond de gehele dag iemand achter mij mee te kijken wat ik aan het doen was.quote:Introvert ben ik niet zozeer. Ik ben altijd graag onder de mensen en maak met iedereen graag een praatje. Ik voel me het beste in een groep, en ben altijd druk waar andere mensen rustig zijn. Natuurlijk heb ik ook afentoe mijn momenten dat ik het liefste alleen gelaten wil worden
Waar ik gewoon niet tegen kan is als er hele tijd op mijn vingers gekeken wordt. Geef mij maar een taak en laat me aanrommelen. Liever heb ik dat ik achteraf hoor wat ik verkeerd heb gedaan en wat niet. Zo functioneer ik gewoon het beste. Als er op mijn vingers gekeken wordt bij alles, krijg ik het op mijn zenuwen
Dat is een hele goede manier. Slim van jou. Want zo hou je gewoon de controle over wat je aan het doen bent. Zo is het dat jij bepaalt en niet afhankelijk die ander bepaalt.quote:Op maandag 16 april 2012 23:58 schreef jannekecompeer het volgende:
[..]
Ik heb jaren lang met het zelfde probleem gezeten. Er stond de gehele dag iemand achter mij mee te kijken wat ik aan het doen was.
De oplossing voor mij was dat ik de rollen begon om te draaien en de persoon achter mij constant begon uit te leggen wat ik aan het doen was en waarom ik dat deed. Ik overtuigde hem van mijn zelf verzekerdheid. Dat maakte deze persoon onzeker en uiteindelijk mocht ik mijn eigen gang gaan.
Een uur rijden zou ik zo doen. 180km red ik alleen niet in een uurquote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Apekoek het volgende:
Dit. En er zijn serieus debiele mensen die zeggen dat je maar een gratis 'stage' moet lopen in de hoop dat je wordt aangenomen. Of vanuit schoonmakerspositie jezelf omhoogwerken...quote:
180km totaal, 90km enkele reis. Ik vind het wel veel, al die uren bij elkaar kom ik op 46 uur per maand dat je dan reist en niet krijgt uitbetaald... Tijd dat je dus andere dingen met je leven zou kunnen doen (op benzine kosten na, anders doe ik het natuurlijk sowieso niet).quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:17 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Een uur rijden zou ik zo doen. 180km red ik alleen niet in een uurHoe hard rijd je dan? haha.
Zou gewoon voor beide een aparte brief versturen. Dan pas je elke brief een beetje aan naar de vacature.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:36 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb nu bij één bedrijf 2 vacatures gezien die me allebei wel aanspreken. De ene iets meer dan de ander. Wat is verstandig 1 brief sturen naar de gene die mij het meest aanspreekt of gewoon voor beide een brief sturen? Of misschien denk dat bedrijf wel dat die andere vacature wel bij me past dan leggen ze die link zelf toch wel?
CV's zijn uit de tijd, zeker in jouw vakgebied. Maak een eportfolio aan (veelal gratis, bv op inctrl.nl) en stuur deze mee met een sollicitatie.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:13 schreef karton2 het volgende:
Vraagje voor de grafisch ontwerpers en hun CV.
Zojuist een afwijzing gekregen voor een functie (reden: gebrek aan ervaring).
Ik heb tips gevraagd die ik mee kan nemen voor de volgende sollicitatie.
Enkele tips die ik kreeg waren:
- CV 'opmaken' omdat het toch een "creatieve" functie is.
Mijn huidige CV is puur functioneel.
- Mini portfolio in CV zetten
Als ik 2 à 3 afbeeldingen uit m'n portfolio als bijlage bij m'n CV doe dan krijgt de werkgever meteen een indruk van mijn werk omdat ze nogal lui zijn om mijn hele online portfolio te gaan bekijken.
Én ik val op deze manier op, omdat weinig mensen dat doen.
- Links naar websites die ik gemaakt heb in m'n CV zetten.
Zie vorige tip: Werkgevers willen meteen kunnen zien wat ik online heb staan.
Ik ben het met alle tips eens behalve de tweede. Je CV is alleen maar een levensloopbeschrijving en geen portfolio.
Wat denken jullie hierover?
Nice, goed gedaan!quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nou, ik kan kiezen. Ik heb zojuist te horen gekregen dat bedrijf #2 me ook graag wil hebben. Toch wel knap van me dat ik gelijk bij de eerste twee bedrijven waar ik een gesprek heb gehad ben aangenomen.
Volgend week. Als ik het eerder wist had ik mijn broer gevraagd dat hij geld kon overmaken. Helaas accepteert de NS geen contant geld, want had wel 30 euro op zakquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:41 schreef Meteoric het volgende:
Aw balen, kon je het niet van iemand lenen? Ga je nog een andere keer?
wat zuur ditquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:34 schreef SwaPore het volgende:
Vandaag zou ik sollicitatiegesprek hebben, maar had niet genoeg geld op mijn rekening om een treinkaart te kunnen betalen, sta 100 euro negatief
was wel lachen bij het afmelden: sorry ik kan niet komen, heb geen geld voor een treinkaart
Kon je niet bij de kiosk een kaartje kopen?? Voor zover ik weet kan dat nog, tenminste hier welquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:13 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Volgend week. Als ik het eerder wist had ik mijn broer gevraagd dat hij geld kon overmaken. Helaas accepteert de NS geen contant geld, want had wel 30 euro op zak
Lastig, zo overleven op enkel zorgtoeslag...
Mijn treinstation heeft geen kioskquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:46 schreef DjinN het volgende:
[..]
Kon je niet bij de kiosk een kaartje kopen?? Voor zover ik weet kan dat nog, tenminste hier wel
Moest toevallig vandaag ook naar de Sociale Dienst en dus ook voor de WIJ-regeling. Er wordt volgens mij niet echt iets passends voor je gevonden, maar meer gewoon iets. Werk=werk volgens hun en dus moet je alles aanpakken, ook wat hun voor jouw hebben op dat moment.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:16 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Mijn treinstation heeft geen kioskEn naar mijn weten kan je geen kaartjes daar kopen, alles is met pin tegenwoordig, zelfs de parkeerautomaten hier.
Heb inmiddels wat geld ontvangen van mijn broer, dus ik kan wel even vooruit. Alleen zou ik nu wel graag mijn eigen centen willen verdienen...
Heb geen recht meer op ww, en ben ook te jong voor de bijstand. Hoe zit het met de WIJ-regeling? Wordt er dan actief naar iets passends voor mij gezocht? Meestal is het een werk-leertraject. Ben wel erg benieuwd of er dan inderdaad mensen met diploma's die geen leeraanbod krijgen kunnen gaan "papierprikken oid".
Ik dacht 27quote:Op woensdag 18 april 2012 00:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
De wet WIJ bestaat sinds 1 januari 2012 niet meer, dus er is geen regeling te treffen. Je kan een beroep doen op bijstand, mits je 18 jaar of ouder bent.
Nee joh.quote:
En, was het wat? Voor herhaling vatbaar of nooit meer?quote:Op woensdag 18 april 2012 11:33 schreef kalinhos het volgende:
Www.wereldwerk.eu staat vaak wel het een en ander, of wereldwijzer.nl. via die laatste heb ik 2 jaar terug een winterseizoen in de franse alpen gewerkt
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 18 april 2012 13:43 schreef Zocalo het volgende:
Had maandag een tweede gesprek. Volgens mij waren ze niet heel positief, maar ik wacht nog op de uitslag. Hoop toch deze week wel al iets te horen.
En er is absoluut NIEMAND op het station die even voor jou een kaartje had willen trekken uit de automaat met z'n pinpas en dan van jou contant geld ontving, wat je blijkbaar gewoon had.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:16 schreef SwaPore het volgende:
Mijn treinstation heeft geen kioskEn naar mijn weten kan je geen kaartjes daar kopen, alles is met pin tegenwoordig, zelfs de parkeerautomaten hier.
Ik werd er gisteren ook weer eens mee geconfronteerd...quote:Op woensdag 18 april 2012 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
het kloterige aan al die UWV dingen vind ik altijd al die bureaucratische rompslomp gaan ze ineens vragen wat voor vakantiebaantje je tig jaar geleden gedaan hebt, etc...Ik kan daar echt niet mee omgaan, net als met dat geneuzel over 'je talenten' duiden enzo, ik word daar altijd depressief van.....
het lijkt wel alsof tegenwoordig 'gewoon willen werken' niet meer voldoende is...
Mensen die echt geen werk kunnen krijgen die mogen bij het UWV aan de slag... zo lijkt het soms. Ik geef toe ze doen vast ook wel goed werkquote:Op woensdag 18 april 2012 16:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik werd er gisteren ook weer eens mee geconfronteerd...
Absoluut voor herhaling vatbaar. Pluspunten waren leuke sfeer, leuke collega's (waar ik zeg maar 4 maanden mee samenwoonde), prachtige pistes iedere dag, etc. Nadelen waren wel dat het hard werken was, 6daagse werkweken, salaris van 120 eu per week, etc.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:58 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
En, was het wat? Voor herhaling vatbaar of nooit meer?
Als je het graag wil dan ervoor gaan. Echter wacht even het gesprek af, misschien klikt wel helemaal niet met de eigenaar. Dat is wel belangrijk!!quote:Op woensdag 18 april 2012 19:15 schreef jannekecompeer het volgende:
Vrijdag heb ik een kennismakingsgesprek voor de functie landschapsarchitect. Ik wil het heel graag maar iedereen zegt dat het niets voor mij is. Het is een klein bedrijf waar de mensen komen en gaan.Er worden dus geen vaste contracten uitgedeeld. De eigenaar loopt tegen de 60 en als hij met zijn bedrijf stopt ben ik te oud om ooit nog ergens een baan te vinden.
Succes morgen!!quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:45 schreef taxibabe het volgende:
Gefeliciteerd!!![]()
Ik mag donderdag weer op gesprek, begin nu al zenuwachtig te worden..
Weet nooit zo goed hoe ik me moet voorbereiden, heb een speciale map die ik mee neem waar alles inzit. Brief en cv, vacaturetekst, schriftelijke referenties en diploma's. Ik heb me verdiept in het bedrijf etc. Verder weet ik het niet.
Toen ik gisteren was uitgenodigd was ik helemaal positief. Toen sprak ik iemand die er vroeger gewerkt heeft en er ontslagen was. Ze had weinig positiefs te melden over het bedrijf. Ik ben bang dat er misbruik van mij gemaakt gaat worden (zoals extreme overuren)quote:Als je het graag wil dan ervoor gaan. Echter wacht even het gesprek af, misschien klikt wel helemaal niet met de eigenaar. Dat is wel belangrijk!!
Is fietsen een mogelijkheid?quote:Had in maart ergens op gesolliciteerd, maar die vent was op vakantie en ik ga toch verder zoeken met de hoop om snel wat anders te vinden. Ineens vandaag een mailtje van hem dat hij mij wilt uitnodigen omdat hij mijn cv wel interessant eruit zag vinden. Gaat om een keuken functie en nog wat andere simpele werkzaamheden. Het is een kleine zaak en maar weinig personeel, en liever neemt die iemand aan die meer kan dan koken alleen. Maar ja dat is voor mij geen probleem en ik werd helemaal enthousiast.
Maar ineens bedacht ik me dat ik ook niks meer om mijn rekening heb staan en dus niet met de trein kan komen. Wel balen want heb ook even niemand die mij daarna toe kan brengen en even heen en weer kan rijden.
Bij mij op station kan je ook alleen nog maar met pinpas betalen, en laat ik nu alleen nog maar gewoon contant geld hebben pfffff. Wat ook niet veel is trouwens hoor. Toch vind ik het wel raar dat je nu alleen nog maar met pinpas kan betalen, Zijn zat mensen die maar 1x in de zoveel tijd met de trein even heen en weer moeten.
Maarja probeer wel wat te regelen want wil wel gaan natuurlijk
Nee. Woon nogal afgelegen naast een station...quote:Op woensdag 18 april 2012 15:06 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
En er is absoluut NIEMAND op het station die even voor jou een kaartje had willen trekken uit de automaat met z'n pinpas en dan van jou contant geld ontving, wat je blijkbaar gewoon had.
Serieus...
stort dan contant geld op je rekening bij de bank.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:38 schreef FerryNL het volgende:
Had in maart ergens op gesolliciteerd, maar die vent was op vakantie en ik ga toch verder zoeken met de hoop om snel wat anders te vinden. Ineens vandaag een mailtje van hem dat hij mij wilt uitnodigen omdat hij mijn cv wel interessant eruit zag vinden. Gaat om een keuken functie en nog wat andere simpele werkzaamheden. Het is een kleine zaak en maar weinig personeel, en liever neemt die iemand aan die meer kan dan koken alleen. Maar ja dat is voor mij geen probleem en ik werd helemaal enthousiast.
Maar ineens bedacht ik me dat ik ook niks meer om mijn rekening heb staan en dus niet met de trein kan komen. Wel balen want heb ook even niemand die mij daarna toe kan brengen en even heen en weer kan rijden.
Bij mij op station kan je ook alleen nog maar met pinpas betalen, en laat ik nu alleen nog maar gewoon contant geld hebben pfffff. Wat ook niet veel is trouwens hoor. Toch vind ik het wel raar dat je nu alleen nog maar met pinpas kan betalen, Zijn zat mensen die maar 1x in de zoveel tijd met de trein even heen en weer moeten.
Maarja probeer wel wat te regelen want wil wel gaan natuurlijk.
Helaas lukt dat niet want sta 200 euro rood, en heb maar iets van 50 euro hier nog liggen. Ook al zou dat storten dan nog kan ik niks pinnen.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:00 schreef jobbb het volgende:
[..]
stort dan contant geld op je rekening bij de bank.
Toch gaan fietsen dan maar? Ook al is het ver, het is voor een goed doel.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:53 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Nee. Woon nogal afgelegen naast een station...
Vandaag toch nog gesprek gehad elders. Heeft me 20¤ gekostJammer dat niet elk bedrijf reiskosten vergoed, maar dit trekt erg aan. 10 gesprekken in een maand is al 200-300¤ reiskosten, en dat zonder inkomen...
Sinds welke dag is het loket dan weg in de stationshal waar je een kaartje kan kopen? Laatste keer dat ik keek, zo'n goede 4 uur geleden, was het er namelijk nogquote:Op woensdag 18 april 2012 21:38 schreef FerryNL het volgende:
Had in maart ergens op gesolliciteerd, maar die vent was op vakantie en ik ga toch verder zoeken met de hoop om snel wat anders te vinden. Ineens vandaag een mailtje van hem dat hij mij wilt uitnodigen omdat hij mijn cv wel interessant eruit zag vinden. Gaat om een keuken functie en nog wat andere simpele werkzaamheden. Het is een kleine zaak en maar weinig personeel, en liever neemt die iemand aan die meer kan dan koken alleen. Maar ja dat is voor mij geen probleem en ik werd helemaal enthousiast.
Maarja probeer wel wat te regelen want wil wel gaan natuurlijk.
Welk station?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Sinds welke dag is het loket dan weg in de stationshal waar je een kaartje kan kopen? Laatste keer dat ik keek, zo'n goede 4 uur geleden, was het er namelijk nog
Ok.quote:
Ik begin te denken dat het aan mij ligtquote:Op woensdag 18 april 2012 22:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Toch gaan fietsen dan maar? Ook al is het ver, het is voor een goed doel.
Bovendien, 10 gesprekken???? Zoveel heb je er nooit, en anders word je ook wel eens ergens aangenomen.
Hier hetzelfde probleem.. ook al een aantal gesprekken gehad. Ook 2e en 3e gesprekken zaten erbij, maar uiteindelijk werd ik het toch niet. Erg frustrerend. Heb zelf het HBO afgerond, maar geen ervaring. Werkgevers hebben in deze tijd zoveel keuze dat er volgens mij altijd wel iemand met meer ervaring is..quote:Op donderdag 19 april 2012 00:39 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Ik begin te denken dat het aan mij ligtKan ook komen dat er meerdere kandidaten zijn en dat ze toch de beste kiezen... of ik bereid mijn gesprkeken gewoon niet goed voor. Ik krijg niet echt een teken/terugkoppeling van wat beter kon
ze zeiden zelf dat ik nogal ervaring te kort kwam, verder was t wel goed.. nu maar afwachten, indruk was iig niet positief. Duurt wel lang, hoopte t in paar dagen te horenquote:
"Dat is niet ons probleem"quote:Op donderdag 19 april 2012 14:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgende keer, als ze zo'n antwoord geven, gewoon zeggen: "Hoe kan ik ervaring opdoen als niemand me aanneemt omdat ik geen ervaring heb?". Dan zijn ze gelijk stil.
Zolder opruimen, tuin onderhouden, schilderwerk, boswandelingen, etc.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:45 schreef SwaPore het volgende:
[..]
"Dat is niet ons probleem"
Trouwens wat doen jullie jongens hele dag? Ik ben vaak op zoek naar vacatures en reageer erop, maar het wordt zoooo vermoeienden word afgeleid
's avonds heb ik na zonsondergang ook nergens meer zin in... en ben ik plat.
Heeeeulllllll herkenbaar!quote:Op donderdag 19 april 2012 14:45 schreef SwaPore het volgende:
[..]
"Dat is niet ons probleem"
Trouwens wat doen jullie jongens hele dag? Ik ben vaak op zoek naar vacatures en reageer erop, maar het wordt zoooo vermoeienden word afgeleid
's avonds heb ik na zonsondergang ook nergens meer zin in... en ben ik plat.
idd dan ga je uit verveling maar weer naar bed, ik ken het. ik zit er aan te denken om maar voor mezelf te gaan beginnen, dan kan ik tenminste geld verdienen zonder dat daar eerst een hele ritsrats aan vooraf gegaan hoeft te zijn.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:34 schreef FerryNL het volgende:
Ik heb dat nu ook heel erg.
Elke dag op wat vacatures reageren, wat boodschappen doen en voor de rest eigenlijk niks bijzonders.
Laat uit bed komen en dan even wat eten, dan een beetje gamen, dan weer avondeten, dan weer een beetje gamen en weer slapen.
Ik hoop ook echt dat ik snel ergens kan beginnen want dit is ook niet goed qua ritme.
Na een tijd wordt je ook wel heel makkelijk en dan heb je idd nergens meer zin in. Dan slaap je haast 12 uur per dag terwijl ik je altijd maar iets van 8 uur nodig heb.
Op het HBO moet je toch in de laatste jaren flink wat stage lopen? Dat telt ook mee als ervaring! Zeker als je solliciteert op een baan in dezelfde richting als je stage.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:03 schreef bikkie het volgende:
[..]
Hier hetzelfde probleem.. ook al een aantal gesprekken gehad. Ook 2e en 3e gesprekken zaten erbij, maar uiteindelijk werd ik het toch niet. Erg frustrerend. Heb zelf het HBO afgerond, maar geen ervaring. Werkgevers hebben in deze tijd zoveel keuze dat er volgens mij altijd wel iemand met meer ervaring is..
2 x 5 maanden meestal ongeveer. Maar daar kun je inderdaad veel voordeel uit halen, als je het bedrijf en opdracht mee hebtquote:Op donderdag 19 april 2012 17:15 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Op het HBO moet je toch in de laatste jaren flink wat stage lopen? Dat telt ook mee als ervaring! Zeker als je solliciteert op een baan in dezelfde richting als je stage.
De stage is best voordelig als je het doet in een bedrijf waar je ook na je stage kan werken. Dat is wel een makkelijke manier om binnen te komen. echter zijn er vele plaatsen die stagiairs aannemen en ze na die 5 maanden weer dumpen...quote:Op donderdag 19 april 2012 17:15 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Op het HBO moet je toch in de laatste jaren flink wat stage lopen? Dat telt ook mee als ervaring! Zeker als je solliciteert op een baan in dezelfde richting als je stage.
Ik heb inderdaad een keer 5 maanden stage gelopen. Na die stage ben ik op die plek nog bijna 2 jaar werkzaam geweest, maar dan op een andere afdeling en dus een heel ander vakgebied dat niks met mijn ICT-opleiding te maken had. Nu wil ik weer terug de ICT in, maar dat blijkt nu toch moeilijker te zijn dan ik dacht helaas.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:15 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik heb geen eens een HBO diploma en zou eerst een MBO3 + MBO4 diploma moeten halen. Maar mocht ik dat gehaald hebben dan ben ik 30 a 31 jaar, en volgens mij word ik dan nergens aangenomen binnen de ICT.quote:Op donderdag 19 april 2012 18:21 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een keer 5 maanden stage gelopen. Na die stage ben ik op die plek nog bijna 2 jaar werkzaam geweest, maar dan op een andere afdeling en dus een heel ander vakgebied dat niks met mijn ICT-opleiding te maken had. Nu wil ik weer terug de ICT in, maar dat blijkt nu toch moeilijker te zijn dan ik dacht helaas.
Ja kijk jij hebt al je diploma's al dus jij hebt echt veel meer kans. Om heel eerlijk te zijn denk ik ook dat het voor mij geen zin meer heeft wat betreft de ICT. Zeker in de tijd waarin we nu leven.quote:Op donderdag 19 april 2012 18:40 schreef bikkie het volgende:
Ik heb nog wel hoop om iets vinden. Ben zelf 26 en heb eerst MBO ict 3 en 4 gedaan en daarna HBO. Alleen die 2 jaar dat ik niet met ICT ben bezig geweest is momenteel een struikelblok. Er zal toch wel één bedrijf zijn die mij de kans gaat bieden. Morgen weer op gesprek.
jij ook morgenquote:Op donderdag 19 april 2012 18:50 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja kijk jij hebt al je diploma's al dus jij hebt echt veel meer kans. Om heel eerlijk te zijn denk ik ook dat het voor mij geen zin meer heeft wat betreft de ICT. Zeker in de tijd waarin we nu leven.![]()
Succes morgen!
Hoeft niet. Soms geven ze meer informatie over de ervaring die je nodig hebt. Er zit doorgaans gewoon een enorm verschil tussen de hoeveelheid en het type ervaring dat je nodig hebt. Als je bijv bankdirecteur wil worden heb je leidinggevende ervaring nodig, maar wellicht werkt productie-ervaring ook in je voordeel, omdat je dan weet hoe het er op de werkvloer aan toe gaat. Soms zitten er serieus wel 5 lagen management tussen de directie en productie en je kan moeilijk verwachten van een starter dat die gelijk op het hoogste managementniveau zal functioneren.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgende keer, als ze zo'n antwoord geven, gewoon zeggen: "Hoe kan ik ervaring opdoen als niemand me aanneemt omdat ik geen ervaring heb?". Dan zijn ze gelijk stil.
Kom op tijd!quote:Op donderdag 19 april 2012 23:56 schreef SwaPore het volgende:
Heeft iemand hier tips en tricks voor een gesprek? Zulke dingen zijn overal te vinden maar een checklist is toch altijd handig
Ja niet op je checklist letten. Gewoon spontaan antwoorden. Als je alles uit je hoofd zit te stampen met perfecte antwoorden valt het op. Zorg dat je gewoon een goed idee hebt van de functie en wat je eigen kwaliteiten zijn. De rest komt zelf.quote:Op donderdag 19 april 2012 23:56 schreef SwaPore het volgende:
Heeft iemand hier tips en tricks voor een gesprek? Zulke dingen zijn overal te vinden maar een checklist is toch altijd handig
Oefenen met vragenlijsten. Die zijn overal te vinden. En dan echt dom het lijstje afwerken. Bij mij werkt het opschrijven van de antwoorden als voorbereiding erg goed. Zorgt ook dat je je makkelijker voelt bij zulke vragen. Zodat je gewend bent na te denken over bepaalde vragen en dan je antwoord kunt geven. Zoals het bekende sterke en zwakke kanten-vraagje. Waar je over 5 jaar wil zitten. Die antwoorden wel onthouden voor jezelf. Maar zo dat het een eigenstukje wordt.quote:Op donderdag 19 april 2012 23:56 schreef SwaPore het volgende:
quote:Op woensdag 18 april 2012 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
het kloterige aan al die UWV dingen vind ik altijd al die bureaucratische rompslomp gaan ze ineens vragen wat voor vakantiebaantje je tig jaar geleden gedaan hebt, etc...Ik kan daar echt niet mee omgaan, net als met dat geneuzel over 'je talenten' duiden enzo, ik word daar altijd depressief van.....
het lijkt wel alsof tegenwoordig 'gewoon willen werken' niet meer voldoende is...
Congrats!!! Voor welke baan trouwens?quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:19 schreef FerryNL het volgende:
YES!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb werk!
Wel pas vanaf 15 mei en de 10e een contract tekenen, maar ben echt blij man. Eindelijk weer werk en het gesprek ging super goed. Ze waren super positief over mij en het gesprek.
Ze zeiden na afloop we bellen je het vroegst op dinsdag, maar ze hebben net 5 minuten geleden al gebeld. ''Ja we waren zo enthousiast over je en je kwam vrolijk over''
Dus nu een contract van 4 maanden en als alles goed loopt van beiden kanten, dan vanaf september parttime zodat ik ook gewoon weer naar school kan.
Het zijn echt super leuke werkgevers volgens mij. Vrolijk en grapjes maken tijdens het gesprek.
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:19 schreef FerryNL het volgende:
YES!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb werk!
Wel pas vanaf 15 mei en de 10e een contract tekenen, maar ben echt blij man. Eindelijk weer werk en het gesprek ging super goed. Ze waren super positief over mij en het gesprek.
Ze zeiden na afloop we bellen je het vroegst op dinsdag, maar ze hebben net 5 minuten geleden al gebeld. ''Ja we waren zo enthousiast over je en je kwam vrolijk over''
Dus nu een contract van 4 maanden en als alles goed loopt van beiden kanten, dan vanaf september parttime zodat ik ook gewoon weer naar school kan.
Het zijn echt super leuke werkgevers volgens mij. Vrolijk en grapjes maken tijdens het gesprek.
Als hulpkok bij een groot en mooi bedrijf en alles wordt vers gemaakt uit hun tuintjes.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:21 schreef bikkie het volgende:
[..]
Congrats!!! Voor welke baan trouwens?
Dat zal wel even opluchten lijkt mij!
Dankje man!quote:
Dankjequote:
Leuk gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:28 schreef FerryNL het volgende:
[..]
. Groot en mooi bedrijf en alles wordt vers gemaakt uit hun tuintjes.
En ga gewoon al meer verdienen dan dat ik bij mij vorige werkgever had verdient. Heb ook het gevoel dat het hier veel beter geregeld is qua contract en salaris etc. Want dat was bij mijn vorige werkgever echt een drama jammer genoeg.
Echt man ben echt blij want moest eigenlijk dadelijk naar de sociale dienst.
[..]
Dankje man!
[..]
Dankje
Ik dacht dat ik al te oud was, maar 37 is toch wat ouder dan mij. Maarja dat zegt niks want je bent idd nooit te oud om te leren. Het zal in sommige branches wat moeilijker zijn om aan de slag te gaan, maar studeren kan je altijd nog ja. Desnoods een avondstudie ofzo.quote:Op vrijdag 20 april 2012 14:02 schreef Disavowed het volgende:
Nou, dat gesprek ging voor geen meter.
Ik zou graag het roer compleet omgooien en weer gaan studeren. Maar ja, dan ben ik alweer 37 en 'te oud'. Momenteel zit ik te denken om iets in brandveiligheid of zo te gaan doen.
Wat te doen.
Neem aan dat het bericht voor mij bedoeld is haha. Dank je wel.quote:
Thanx man!quote:Op vrijdag 20 april 2012 14:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gefeliciteerd!
Ik begin maandag ook bij mijn nieuwe werkgever. Ik heb ook al loonsverhoging gehad omdat ze vonden dat ik te weinig vroeg voor het werk dat ik ga doen. Haha, welke werkgever doet nog zoiets? De meesten zitten juist graag voor een dubbeltje op de eerste rang!
Het is trouwens wel lastig om andere werkgevers mede te delen dat je voor een ander hebt gekozen.
Ik zou wel de werkplek weghalen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 14:31 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik al te oud was, maar 37 is toch wat ouder dan mij. Maarja dat zegt niks want je bent idd nooit te oud om te leren. Het zal in sommige branches wat moeilijker zijn om aan de slag te gaan, maar studeren kan je altijd nog ja. Desnoods een avondstudie ofzo.
[..]
Neem aan dat het bericht voor mij bedoeld is haha. Dank je wel.![]()
PS: Eindelijk doet FOK! het weer een beetje.
Ik werk niet voor werkgevers maar dat zou ik juist met veel plezier mededelen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 14:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is trouwens wel lastig om andere werkgevers mede te delen dat je voor een ander hebt gekozen.
Gefeliciteerdquote:
Thanx.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:22 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
is het een full of parttime?
Wil 't niet lukken?quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:57 schreef Renesite het volgende:
Momenteel zit ik in mijn diepe diepe dal/diep/dinges. GAT VER DAM ME![]()
Herkenbaar, dat had ik een paar jaar geleden ook. Zwaar depressief van gewordenquote:Op vrijdag 20 april 2012 15:57 schreef Renesite het volgende:
Momenteel zit ik in mijn diepe diepe dal/diep/dinges. GAT VER DAM ME![]()
Vandaar bedrijven wat gebeld waar ik naartoe heb gesolliciteerd. Overwegend negatief of een 'portefeuille verhaal'quote:
Die 37 duurt nog even hoorquote:Op vrijdag 20 april 2012 14:31 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik al te oud was, maar 37 is toch wat ouder dan mij. Maarja dat zegt niks want je bent idd nooit te oud om te leren. Het zal in sommige branches wat moeilijker zijn om aan de slag te gaan, maar studeren kan je altijd nog ja. Desnoods een avondstudie ofzo.
[..]
Neem aan dat het bericht voor mij bedoeld is haha. Dank je wel.![]()
PS: Eindelijk doet FOK! het weer een beetje.
Of ze sturen een afwijzingsmail met daaronder een andere mail, bedoeld voor totaal iemand anders. Ook een aantal keer gehad.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:15 schreef Renesite het volgende:
Klassieker: naam en mailadres verwisselen. Ik ga zo enorm hiermee stoppen vandaag![]()
Villa Augustus?quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:28 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Als hulpkok bij een groot en mooi bedrijf en alles wordt vers gemaakt uit hun tuintjes.
En ga gewoon al meer verdienen dan dat ik bij mij vorige werkgever had verdient. Heb ook het gevoel dat het hier veel beter geregeld is qua contract en salaris etc. Want dat was bij mijn vorige werkgever echt een drama jammer genoeg.
Echt man ben echt blij want moest eigenlijk dadelijk naar de sociale dienst.
[..]
Dankje man!
[..]
Dankje
Heb ik zelf gedaan. Bedrijf a in mail en bedrijf b gestuurd. Heb maar een 'rectificatie' mail gestuurd per abuis...quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Of ze sturen een afwijzingsmail met daaronder een andere mail, bedoeld voor totaal iemand anders. Ook een aantal keer gehad.
Ik zou het lekker voor gezien houden vandaag. Weekend!
Ik heb ooit m'n ICQ nummer als rekeningnummer ingevuld op een acceptgiroquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:15 schreef Renesite het volgende:
Klassieker: naam en mailadres verwisselen. Ik ga zo enorm hiermee stoppen vandaag![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |