abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110231083
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 38
Werkzoekend # 39

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

PS: Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.
pi_110231188
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:40 schreef Aloria het volgende:
Nou, ik kan nog steeds niemand bereiken van het kantoor waar ik gister mijn gesprek gehad heb. Nouja het is nu maar afwachten op het antwoord van mijn mailtje, om 15.00 moet ik naar Nijmegen voor een sollicitatie gesprek als helpende. Wilde deze eigenlijk afbellen, maar dat durf ik nu ook niet als ik niks officieels te horen gekregen heb...

Pff het gaat nooit zoals je het eigenlijk hoopt.... Heb al een gat in de lucht gesprongen toen de klok 12 sloeg, maar begin nu steeds meer onzekerder te worden. Vooral omdat er gewoon niemand op het kantoor zit..... ;(
Ooo wat vervelend!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_110231322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:49 schreef Luuk9 het volgende:

[..]

Hey Ferry,

Als je nog een opleiding wilt gaan volgen na de zomer moet je wel opschieten hé. De populaire opleidingen zitten al gauw vol in Mei

gr

Ps, je had tog een niveau 2 diploma, hier in t topic staat dat je een niv 3 heb gehaald!!
Ja dat is een beetje vaag ja.

Ik heb destijds een niveau 3 diploma behaald, maar ik zat net op verschillende sites te kijken van scholen. En daar zie ik dat het veranderd is, want nu is het eigenlijk een niveau 2 opleiding. Ik heb toen een diploma behaald voor een Basis kok MBO 3, maar dat is nu niveau 2 en niveau 3 is nu Zelfstandig Werkend Kok. De regels zijn volgens mij weer strenger geworden waardoor dat weer anders is geworden. Moet ook zeggen dat ik dat diploma 7 jaar geleden heb gehaald, dus het kan best dat de regels en het niveau veranderd zijn.

Dat merk je ook in de ICT qua opleidingen. Daar kan het aantal jaren ook verschillen omdat het de techniek en de stoffen veranderen.

Ik moet inderdaad opschieten ja voordat ik dalijk 2 jaar heb weggegooid. Daarom zit ik echt te denken om gewoon toch mijn eerste keus achterna te gaan en gewoon ervoor te gaan. Want anders ben ik dalijk wel echt te laat en dan kan ik helemaal niet meer naar school.
pi_110232849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:56 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja dat heb ik wel nog steeds dat ik het leuk vind om naar die kookprogramma's te kijken. Maar ik heb nu al 7 jaar alleen in de keuken gestaan en begeven moment wordt je dat ook wel een beetje zat.

Wat doe je nu dan voor werk als ik vragen mag?
Dat is het punt. Heb nu geen vast werk. Ben gestopt met Informatica HBO. Kom nergens aan de bak in de ICT en sowieso wil ik dat nu niet meer.

Ga nu als parttimer aan het werk als bagagemedewerker tot aan de grote vakantie dan wordt het fulltime. Vanwege de grote drukte natuurlijk van de vakantieperiode. Daarna ben ik eigenlijk beschikbaar voor elk werk dan ook.
pi_110233519
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef StephanL het volgende:

[..]

Dat is het punt. Heb nu geen vast werk. Ben gestopt met Informatica HBO. Kom nergens aan de bak in de ICT en sowieso wil ik dat nu niet meer.

Ga nu als parttimer aan het werk als bagagemedewerker tot aan de grote vakantie dan wordt het fulltime. Vanwege de grote drukte natuurlijk van de vakantieperiode. Daarna ben ik eigenlijk beschikbaar voor elk werk dan ook.
Lol een beetje omgekeerd van wat ik deed. Ik deed juist de Horeca en wil nog steeds wel de ICT in.
Maar ik weet het nog niet zeker omdat ik vaak ook hoor dat het toch ook wel een apart wereldje is, en je toch wel steeds weer bij moet leren.

Waarom wil je niet meer de ICT in?

En dat bedoel ik met de ICT dat je heel moeilijk aan de bak kom. Ok je hebt HBO maar ze willen ook dat je al een aantal jaar werkervaring heb. En ik moet nog gaan beginnen met MBO 3 of MBO 4 en dan daarna nog HBO wellicht.
Dus je kan begrijpen dat het voor mij ook wel echt lastig gaat worden om in de ICT te komen. Want heb ik alle diploma's van MBO3 tot HBO dan ben ik ook tegen de 35, en dan wordt het denk erg lastig om aan de bak te komen.

Maar ik kan je wel vertellen dat het voor jou ook echt wennen gaat zijn mocht je de Horeca in willen gaan. Zijn toch merendeels de avonden en weekenden werken en ook de feestdagen. Dat moet je ook allemaal maar willen.
pi_110233895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:49 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Lol een beetje omgekeerd van wat ik deed. Ik deed juist de Horeca en wil nog steeds wel de ICT in.
Maar ik weet het nog niet zeker omdat ik vaak ook hoor dat het toch ook wel een apart wereldje is, en je toch wel steeds weer bij moet leren.

Waarom wil je niet meer de ICT in?

En dat bedoel ik met de ICT dat je heel moeilijk aan de bak kom. Ok je hebt HBO maar ze willen ook dat je al een aantal jaar werkervaring heb. En ik moet nog gaan beginnen met MBO 3 of MBO 4 en dan daarna nog HBO wellicht.
Dus je kan begrijpen dat het voor mij ook wel echt lastig gaat worden om in de ICT te komen. Want heb ik alle diploma's van MBO3 tot HBO dan ben ik ook tegen de 35, en dan wordt het denk erg lastig om aan de bak te komen.

Maar ik kan je wel vertellen dat het voor jou ook echt wennen gaat zijn mocht je de Horeca in willen gaan. Zijn toch merendeels de avonden en weekenden werken en ook de feestdagen. Dat moet je ook allemaal maar willen.
Over het waarom hebben we het al een keer gehad. Sowieso ook wat jij zegt. Ze verwachten van je of dat je HBO afmaakt of dat je recente werkervaring heb. Mijn HBO afmaken ga ik niet doen en recente werkervaring heb ik ook niet. Laatste werkervaring is 2008. Op een helpdesk van een kabelmaatschappij wat sommige ook niet eens als ICT zien.

Op zich zou je wel kunnen gaan beginnen aan een opleiding MBO Informatica. Dan zou je direct kunnen gaan werken of doorgaan voor het HBO. Het HBO is toch wel pittig, maar wellicht voor jou goed te doen. Er blijft de komende jaren toch nog genoeg vraag naar ICT'ers.
Je moet je zelf wel afvragen pas je er tussen. Het is toch wel, ben ik nu achtergekomen, een hele eigen wereld waarin je dan komt.

Ja precies het omgekeerde van jou ja :D. Ach ik ben inmiddels 27, de feestjaren liggen inmiddels achter mij en de feestdagen zijn mij ook niet heilig en ben nergens aan gebonden(vriendin, vrouw, hond :P )
pi_110235222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef StephanL het volgende:

[..]

Over het waarom hebben we het al een keer gehad. Sowieso ook wat jij zegt. Ze verwachten van je of dat je HBO afmaakt of dat je recente werkervaring heb. Mijn HBO afmaken ga ik niet doen en recente werkervaring heb ik ook niet. Laatste werkervaring is 2008. Op een helpdesk van een kabelmaatschappij wat sommige ook niet eens als ICT zien.

Op zich zou je wel kunnen gaan beginnen aan een opleiding MBO Informatica. Dan zou je direct kunnen gaan werken of doorgaan voor het HBO. Het HBO is toch wel pittig, maar wellicht voor jou goed te doen. Er blijft de komende jaren toch nog genoeg vraag naar ICT'ers.
Je moet je zelf wel afvragen pas je er tussen. Het is toch wel, ben ik nu achtergekomen, een hele eigen wereld waarin je dan komt.

Ja precies het omgekeerde van jou ja :D. Ach ik ben inmiddels 27, de feestjaren liggen inmiddels achter mij en de feestdagen zijn mij ook niet heilig en ben nergens aan gebonden(vriendin, vrouw, hond :P )
Ik heb in principe ook nooit echt moeite gehad hoor met de Horeca. Ook met de reden dat ik geen vriendin, vrouw, hond en helaas ook niet echt veel vrienden had maar dat terzijde.
Vandaar dat ik het ook niet erg vond om de wisselende diensten te draaien en de feestdagen te werken. Ik hoefde toch niet rekening te houden met andere thuis.
Maar 2 jaar geleden toen het kerst was en mijn familie allemaal uit eten ging, toen had ik het wel een beetje moeilijk. Want ik moest alle kerst dagen werken en dan ook echt de hele dag, en ik kon dus niet mee met dat etentje. Misschien boeit het mensen niet hoor maar vond het toch wel heel jammer om er niet bij te zijn.
En zo heb ik nog wel meer van zulke dagen gehad.

Qua ICT had ik altijd wel zo'n beetje dat het een apart wereldje is, maar zag altijd dat je wel echt goed kon verdienen. Maar het punt is ook dat het werk ook leuk moet zijn, en ben toch om eerlijk te zijn bang dat ik het te saai gaat vinden als je snapt wat ik bedoel.

Daarom twijfel ik nog wel een beetje of ik misschien toch maar in de Horeca blijf, en dan toch ook door gaat leren tot MBO4. Kijk ik zou het nog wel leuk vinden, maar dan meer in zaken die iets strakkere uren hebben zoals een lunchroom ofzo. Die beginnen meestal om 9 en zijn dan 18:00 weer dicht, of op koopavonden dan wel later. Maar het zijn toch andere tijden dan echte cafe's of restaurants

Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds leuk vind om met eten bezig te zijn, en daardoor zat ik ook te bedenken of het bakkersvak wellicht iets voor me is. Maar dat wordt volgens mij ook heel erg moeilijk omdat het naar eigen zeggen ook niet echt goed gaat met de bakkerij.
pi_110236396
Ja de brood en banketbakkerij opleiding zag ik ook. Niks voor mij, zou bijna alles zelf op eten dan :P En volgens mij wordt vandaag de dag weinig meer brood gebakken door echte bakkers. Gaat volgens mij allemaal machinaal. Banket is natuurlijk een ander ding. Ook heel leuk, maar volgens mij weinig vraag naar.

Met een uurtje googlen kom je een hoop info tegen wat betreft koksopleiding. Er is zelfs een fastservice opleiding speciaal voor bij fastfoods restaurants en pannenkoekenrestaurants en dat soort
dingen.

Maar weer terug naar de koksopleiding. Het lijkt mij serieus wel gaaf om het koks vak te leren. Zeker bij een Van der Valk met die heerlijke brunches :9 Lijkt mij geweldig om dat zelf te leren maken. Kreeft en krab bereiden moet ik nu niet aan denken, maar dat went van zelf wel.

Vraag mij alleen af wat beter is. Niveau 2 of 3. Niveau 4, manager hoeft van mij niet zo. Ik denk dat ik 3 wel aan zou kunnen, zie niet in waarom niet.

Ben alweer helemaal enthousiast maar dat ben ik snel :P
pi_110237117
Nou mijn sollicitaie gesprek in Nijmegen ging geweldig, heb 6 nieuwe mensen leren kennen en 1 postbode, niemand die mij kon vertellen waar ze nu presies zaten. Overal was parkeren voor vergunninghouders ja alleen de parkeergarage nou, dan ben ik maar een mietje maar ik ga niet met mijn smartje een parkeergarage in in mijn 1ntje, dat doet mijn vriend altijd....

Had ook geen telefoonnummer bij de hand.... schiet dus al lekker op. Naar 40 minuten rondgereden te hebben, ben ik maar naar huis gereden. Pff wat een kut stad is dat toch met die rot rotondes en een groot blok ( ter grote van mijn dorpje waar ik woon ) 1 straat naam te geven......
Tomtom helemaal over de zeik......
Dit is de aller eerste keer in mijn hele leven dat ik het adres niet kan vinden van iets, iemand waar ik een afpsraak mee heb ;(
pi_110237409
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:56 schreef Aloria het volgende:
Nou mijn sollicitaie gesprek in Nijmegen ging geweldig, heb 6 nieuwe mensen leren kennen en 1 postbode, niemand die mij kon vertellen waar ze nu presies zaten. Overal was parkeren voor vergunninghouders ja alleen de parkeergarage nou, dan ben ik maar een mietje maar ik ga niet met mijn smartje een parkeergarage in in mijn 1ntje, dat doet mijn vriend altijd....

Had ook geen telefoonnummer bij de hand.... schiet dus al lekker op. Naar 40 minuten rondgereden te hebben, ben ik maar naar huis gereden. Pff wat een kut stad is dat toch met die rot rotondes en een groot blok ( ter grote van mijn dorpje waar ik woon ) 1 straat naam te geven......
Dit is de aller eerste keer in mijn hele leven dat ik het adres niet kan vinden van iets, iemand waar ik een afpsraak mee heb ;(
Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan :).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_110237753
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:02 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan :).
Nee hoor. Vaak gaat het dan nog slechter.
pi_110237896
Je kan met een smart toch wel een parkeergarage in? Tenminste, die dingen zijn toch nog altijd niet hoger dan 2m90??
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_110238256
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:13 schreef kalinhos het volgende:
Je kan met een smart toch wel een parkeergarage in? Tenminste, die dingen zijn toch nog altijd niet hoger dan 2m90??
Als ik het goed lees was het sowieso al een probleem om het adres te vinden. Ergens je auto in een parkeergarage zetten heeft dan ook geen zin.
pi_110238406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:22 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Als ik het goed lees was het sowieso al een probleem om het adres te vinden. Ergens je auto in een parkeergarage zetten heeft dan ook geen zin.
Jup en het is niet de hoogte, maar meer dat mijn smartje geen geweldige rem heeft, en ik altijd op automaat rijd. Dus als ik dan een kaartje in een automaat moet stoppen ben ik bang dat ik achteruit rijd als ik het gas in druk. ( ja iets met handrem beethouden, pff neem het risico niet )

Dan ook nog moeten betalen voor een sollicitaie gesprek, dat heb ik ook nog nooit hoeven doen, ze zorgen maar voor voldoende perkeergelegenheid bij hun bedrijf zelf !

En dan weet ik zelf nog niet eens als ik op de goede locatie zat.... _O-
pi_110238487
quote:

Waar moest je ergens zijn in Nijmegen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110238525
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:27 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Waar moest je ergens zijn in Nijmegen?
Zwanenveld nummer 9082, heb netjes alle borden gevolgt maar dan kom je bij een soort winkelcentrum uit.... }:| terwijl ik een verzorgingshuis / thuiszorg zoek.....

ik ben en zal altijd een plattellands dorpsmeisje zijn haha, ik kan de weg nog net in eindhoven vinden en den bosch is ook nog te doen, maar dan krijg je het monster Nijmegen nou....... -O-
pi_110238598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:28 schreef Aloria het volgende:

[..]

Zwanenveld nummer 9082, heb netjes alle borden gevolgt maar dan kom je bij een soort winkelcentrum uit.... }:| terwijl ik een verzorgingshuis / thuiszorg zoek.....
Zwanenveld ligt achter winkelcentrum Dukenburg. Bij wat voor een bedrijf moest je wezen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110238630
Zwanenveld is een soort wijk waar je de straat kunt vinden aan het nummer 90 en de 82 is dan als het ware het huisnummer.
pi_110238654
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:30 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Zwanenveld ligt achter winkelcentrum Dukenburg. Bij wat voor een bedrijf moest je wezen?
Dat zei de postbode ook al :D

interzorg kan dat ?
het is een thuiszorg bedrijf, maarja het is niet van groot belang meer want ik heb mijn BBL opleiding binnen tot zo ver ik weet :Y
pi_110238686
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:28 schreef Aloria het volgende:

[..]

ik ben en zal altijd een plattellands dorpsmeisje zijn haha, ik kan de weg nog net in eindhoven vinden en den bosch is ook nog te doen, maar dan krijg je het monster Nijmegen nou....... -O-
Op de satellietbeelden ziet het er uit als een bloemkoolwijk. Dan is het niet gek dat je de weg kwijtraakt. :N
pi_110238697
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:31 schreef Guidetti het volgende:
Zwanenveld is een soort wijk waar je de straat kunt vinden aan het nummer 90 en de 82 is dan als het ware het huisnummer.
ja rijd jij maar eens met een tomtom die geen idee heeft waar die heen moet, en de mensen zelf die daar wonen konden mij helaas ook niet helpen... het is een een doolhof vertel ik je ! Ter grote van het dorp waar ik nu in woon !

gister een gesprek gehad in Uden, komplete dorp ligt open, nou zelfs dat was nog makkelijk te vinden dan waar ik nu moest zijn...
pi_110238911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:25 schreef Aloria het volgende:
Dan ook nog moeten betalen voor een sollicitaie gesprek, dat heb ik ook nog nooit hoeven doen, ze zorgen maar voor voldoende perkeergelegenheid bij hun bedrijf zelf !
quote:
Had ook geen telefoonnummer bij de hand....
Sorry, maar: :')
pi_110239068
quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:39 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar: :')
Jup meestal heb ik die ook maar nu niet, want de meeste bedrijven in de zorg zijn erg erg erg makkelijk te vinden, met een joekel van een bord of het is gewoon overduidelijk dat je daar moet zijn, tomtom roept bestemming bereikt maar helaas dit keer niet ! :{
pi_110239139
Nja ook het niet willen betalen om te parkeren. Hell, ik heb in 't verleden sollicitatiegesprekken gehad in bv. Rotterdam, Dordrecht of Breda. Overal betaald parkeren. Boeiend, misschien kost het je 3-4 euro, zie het maar als investering. Of van tevoren even de locatie google-mappen zodat je een beetje kan zien waar je moet zijn en waar je moet parkeren.

Ik heb overigens ook wel eens gehad dat ik een adres niet kon vinden hoor, maar toen ging het om een meeloopstage en was ik 17.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_110239227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:44 schreef Aloria het volgende:

[..]

Jup meestal heb ik die ook maar nu niet, want de meeste bedrijven in de zorg zijn erg erg erg makkelijk te vinden, met een joekel van een bord of het is gewoon overduidelijk dat je daar moet zijn, tomtom roept bestemming bereikt maar helaas dit keer niet ! :{
Altijd telefoonnummer mee, stel je dat je pech krijgt of in de file komt. Ik heb het ook wel eens gehad. Dan ben je blij dat je even kunt bellen.
En geen parkeergeld willen betalen, dan ben je gewoon naïef _O-
pi_110239252
Ik zit al een minuut of 10 naar dat adres te zoeken via Google maps en streetview, maar ik heb het ook nog niet gevonden. _O-

Als je de weg kent in Eindhoven ( _O_ ), is het dan geen optie om bij ZuidZorg te solliciteren?
pi_110239277
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:49 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zit al een minuut of 10 naar dat adres te zoeken via Google maps en streetview, maar ik heb het ook nog niet gevonden. _O-
De routebeschrijving op hun website stuurt je ook naar een ander nummer, en de 9000-reeks lijkt helemaal niet te bestaan daar. Ik vermoed dus een tijdelijk/nieuw adres.
pi_110239290
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:49 schreef lyolyrc het volgende:

Als je de weg kent in Eindhoven ( _O_ ), is het dan geen optie om bij ZuidZorg te solliciteren?
Ben vandaag als het goed is aangenomen voor een BBL opleiding dus ik hoefde officieeel niet eens meer naar dit gesprek, maarja het is niet netjes om te kort vooraf af te bellen.... had ik dat maar wel gedaan, maarja heb hier thuis ook het telefoon nummer niet...
  donderdag 12 april 2012 @ 17:53:53 #29
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_110239392
quote:
Ik vind het eigenlijk best slecht dat je zonder telefoonnummer op pad gaat... :@
pi_110239402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:50 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ben vandaag als het goed is aangenomen voor een BBL opleiding dus ik hoefde officieeel niet eens meer naar dit gesprek, maarja het is niet netjes om te kort vooraf af te bellen.... had ik dat maar wel gedaan, maarja heb hier thuis ook het telefoon nummer niet...
Toch gevonden! Het zat wel in het winkelcentrum. Kijk hier en zoom in op die wijk en kijk dan naar de roze-gekleurde straat.
pi_110239465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:53 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best slecht dat je zonder telefoonnummer op pad gaat... :@
Ik ook meestal krijg je als je voor een gesprek uitgenodigd wordt een papiertje thuis gestuurd of een mailtje met alle gegevens, maar ik had dit via een telefoon gesprek. Ook erg stom om niet extra te controleren als ik wel een telefoon nummer had maar helaas. Had vandaag echt andere dingen aan mijn hoofd zie de laatste pagina's van het vorige topic. O-)
pi_110239505
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:42 schreef StephanL het volgende:
Ja de brood en banketbakkerij opleiding zag ik ook. Niks voor mij, zou bijna alles zelf op eten dan :P En volgens mij wordt vandaag de dag weinig meer brood gebakken door echte bakkers. Gaat volgens mij allemaal machinaal. Banket is natuurlijk een ander ding. Ook heel leuk, maar volgens mij weinig vraag naar.

Met een uurtje googlen kom je een hoop info tegen wat betreft koksopleiding. Er is zelfs een fastservice opleiding speciaal voor bij fastfoods restaurants en pannenkoekenrestaurants en dat soort
dingen.

Maar weer terug naar de koksopleiding. Het lijkt mij serieus wel gaaf om het koks vak te leren. Zeker bij een Van der Valk met die heerlijke brunches :9 Lijkt mij geweldig om dat zelf te leren maken. Kreeft en krab bereiden moet ik nu niet aan denken, maar dat went van zelf wel.

Vraag mij alleen af wat beter is. Niveau 2 of 3. Niveau 4, manager hoeft van mij niet zo. Ik denk dat ik 3 wel aan zou kunnen, zie niet in waarom niet.

Ben alweer helemaal enthousiast maar dat ben ik snel :P
Ja het bakkersvak heeft het gewoon iets moeilijker ja omdat het merendeels machinaal gaat.
En banketbakker is idd heel moeilijk om daarin iets te gaan vinden, en dan zeker een BBL plek.Wel jammer want dat leek mij ook echt super leuk om te gaan leren.

Ja klopt je hebt verschillende richtingen idd maar ik wil toch wel dan merendeels echt kok blijven. Want in de fastfood werken vind ik nou ook niet echt aantrekkelijk klinken.
Het is ook wel leuk hoor om als beginneling je in het koksvak te begeven, je leert toch echt koken en kan dat thuis lekker gaat toepassen.
Als je bij een goed bedrijf werkt dan kan je wel een leuke toekomst hebben ja. je leert je wel echt specialiseren. En je leert toch wel anders dan dat je bij een simpel cafe of simpel restaurant leert.

Als je zou willen beginnen dan denk ik dat je eerst Niveau 2 moet doen ja. En zeker als je net erbij komt kijken dan is het idd wel handig om eerst Niveau 2 te doen. Het punt is wel dat de opleidingen niet echt lang duren in vergelijking met andere opleidingen.
Niveau 2 duurt maximaal 2 jaar, niveau 3 duurt maximaal 1,5 jaar en niveau 4 duurt ook maximaal 1,5 jaar. Ik ben eigenlijk blijven hangen bij Niveau 2, en zou toch wel door willen gaan nu als ik echt de Horeca weer in zou gaan. Zou dan in 3 jaar toch MBO3 en MBO4 kunnen halen, en dan kan ik wellicht nog een HBO studie gaan doen.

Maar onthou ook wel dat je denk ik wel veel minder gaat verdienen dan dat je in de ICT verdiende. Want de Horeca is niet echt super goed betaald en je doet dat werk meer omdat je echt passie heb voor het vak. Je moet het niet voor het geld doen laat ik het zo zeggen.
pi_110239541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:54 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Toch gevonden! Het zat wel in het winkelcentrum. Kijk hier en zoom in op die wijk en kijk dan naar de roze-gekleurde straat.
Er zijn heel veel straten roze :@
pi_110239675
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:58 schreef Aloria het volgende:

[..]

Er zijn heel veel straten roze :@
Zoek dan station Nijmegen Dukenburg. Net daaronder staat nummer 90.

Maar als je toch aangenomen bent voor die opleiding, dan maakt het ook niet meer zo veel uit. Je bent in ieder geval weer een ervaring rijker. :P
pi_110239690
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:03 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zoek dan station Nijmegen Dukenburg. Net daaronder staat nummer 90.

Maar als je toch aangenomen bent voor die opleiding, dan maakt het ook niet meer zo veel uit. Je bent in ieder geval weer een ervaring rijker. :P
Gevonden ! volgens mij zat ik alsnog helemaal verkeerd _O-

En met de ervaring rijker.... de volgende keer dat iemand Nijmegen roept vlugt ik weg :D
pi_110239765
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:03 schreef Aloria het volgende:

[..]

Gevonden ! volgens mij zat ik alsnog helemaal verkeerd _O-

En met de ervaring rijker.... de volgende keer dat iemand Nijmegen roept vlugt ik weg :D
Om het gemakkelijk te maken hebben ze het ook nog verkeerd op hun website aangegeven staan. |:( :D
pi_110239820
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:06 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Om het gemakkelijk te maken hebben ze het ook nog verkeerd op hun website aangegeven staan. |:( :D
Hja de tomtom heeft al iets van :r nou goed te weten dat hun adres ook verkeerd staat op hun website :P Want ja ik kreeg het adres en zoek het maar uit.... Meestal ( kon gister nog altijd zeggen ) vind ik het bedrijf wel, zo niet vraag ik altijd wat mensen in de buurt of bel ik maar toch altijd ben ik op tijd gekomen en het belangrijkste op de goede plek en locatie. Achja voor alles moet een eerste keer zijn maar ik baal er zelf ook wel van hoor, daar gaat mijn "kuch vlekkelose reputatie" ;(
pi_110240028
Ik zou zelf eerst op internet via google maps (oid) kijken waar ik precies moet zijn en niet blindelings uit gaan van mijn tomtom, of is dat ouderwets :@ .
pi_110240187
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:16 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik zou zelf eerst op internet via google maps (oid) kijken waar ik precies moet zijn en niet blindelings uit gaan van mijn tomtom, of is dat ouderwets :@ .
Ik heb jammer genoeg geen auto, maar voordat ik ergens heen moet stippel ik wel alles uit van waar ik heen moet. Belangrijke straten noteren, omgeving in mijn hoofd stampen of opschrijven. Zodat ik als ik er langs rij dat ik zoiets heb van ''he dit is de goede weg''.

Tomtom zou ik ook niet echt heel snel vertrouwen, het blijven toch apparaten die niet altijd goed functioneren.
pi_110240260
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:16 schreef Pannenkoeken het volgende:
Da's niet ouderwets en ik ben het er wel mee eens dat mensen niet te veel moeten vertrouwen op de techniek. Dat zeg ik dan nota bene als technicus! Maar hier duurde het voor mij ook een kwartier ofzo om het te vinden. En dat is wel rijkelijk lang.

We hebben er in ieder geval allemaal weer wat van kunnen leren. :)
pi_110240282
Ik merk wel dat het ook niet echt makkelijk is om een BBL plek te vinden als Helpende Niveau 2.
Want de meeste zorginstellingen bieden alleen Niveau 3 of Niveau 4 aan jammer genoeg.
pi_110240681
Baan gevonden voor 2 maanden! Happy panda.
pi_110240895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:24 schreef FerryNL het volgende:
Ik merk wel dat het ook niet echt makkelijk is om een BBL plek te vinden als Helpende Niveau 2.
Want de meeste zorginstellingen bieden alleen Niveau 3 of Niveau 4 aan jammer genoeg.
Bij Eindhoven zocht de GGZ aantal maanden geleden helpende voor de BBL. Anders is het ook altijd handig om een open motivaitie brief te sturen ! Ik wilde er als helpende werken maar ben afgewezen, ze vonden mij te hoog opgeleid :{

Heb inmiddels bij Brabantzorg.net te horen gekregen dat morgen de screening is van alle diploma's en dan krijg je ook de komende dagen te horen als je door mag naar de volgende ronde *O*

FerryNL als je echt in de zorg wilt gaan werken als BBLer helpende, stuur een motivatie brief naar Brabantzorg.net die heeft een doorlopende vacature voor allerlei BBL opleidingen !

Ik zeg doen :Y ;)
pi_110242125
Vraagje, door een splitsing/verkoop bij ons in het bedrijf word de helft van de IT afdeling overbodig dus er moeten er 2 van de 4 uit... nu zijn die 2 (ik en collega) aangeboden bij dat andere bedrijf en die hoeven er dus maar 1tje waarschijnlijk.

Ik heb meer kans door leeftijd/werkzaamheden/kosten etc waardoor mijn huidige baas dus met mijn collega blijft zitten die hij moet ontslaan (20+jaar in dienst, 55+ etc) wat hem dus veel gaat kosten.. nu heeft hij aan mij gevraagd of wij niet een deal kunnen maken dat ik vrijwillig op stap en hij dus mijn collega bij dat andere bedrijf kan plaatsen, wat financieel dus aantrekkelijk kan zijn maar ik wil ook weer niet mijn kansen bij dat andere bedrijf weggooien voor een paar euro en dan maanden thuis zitten...

Dus mijn vraag, weet iemand hoe de markt op het moment is voor een ict-er, 28j oud, mbo4, werkplek beheer/servicedesk of systeembeheer als het een grote it afdeling is, 5j relevante werkervaring, zal ik het heel lastig hebben om een leuke baan te krijgen of zal dat allemaal wel goed komen? (edit: In brabant/zuidholland)

tl:tr hoe is de markt voor een ict-er, 28j oud, mbo4, 5j relevante werkervaring

ps: ja ik heb gekeken op monsterboard etc maar heb dat helemaal niet in de gaten gehouden de laatste tijd dus hoop dat iemand hier dat wel gedaan heeft :)

[ Bericht 7% gewijzigd door WallieP op 12-04-2012 19:16:04 ]
pi_110242818
Mijn sollicitatie van vanmorgen is goed verlopen, want ik mag op komen draven voor een tweede gesprek! *O*
pi_110243362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:10 schreef WallieP het volgende:
Vraagje, door een splitsing/verkoop bij ons in het bedrijf word de helft van de IT afdeling overbodig dus er moeten er 2 van de 4 uit... nu zijn die 2 (ik en collega) aangeboden bij dat andere bedrijf en die hoeven er dus maar 1tje waarschijnlijk.

Ik heb meer kans door leeftijd/werkzaamheden/kosten etc waardoor mijn huidige baas dus met mijn collega blijft zitten die hij moet ontslaan (20+jaar in dienst, 55+ etc) wat hem dus veel gaat kosten.. nu heeft hij aan mij gevraagd of wij niet een deal kunnen maken dat ik vrijwillig op stap en hij dus mijn collega bij dat andere bedrijf kan plaatsen, wat financieel dus aantrekkelijk kan zijn maar ik wil ook weer niet mijn kansen bij dat andere bedrijf weggooien voor een paar euro en dan maanden thuis zitten...

Dus mijn vraag, weet iemand hoe de markt op het moment is voor een ict-er, 28j oud, mbo4, werkplek beheer/servicedesk of systeembeheer als het een grote it afdeling is, 5j relevante werkervaring, zal ik het heel lastig hebben om een leuke baan te krijgen of zal dat allemaal wel goed komen? (edit: In brabant/zuidholland)

tl:tr hoe is de markt voor een ict-er, 28j oud, mbo4, 5j relevante werkervaring

ps: ja ik heb gekeken op monsterboard etc maar heb dat helemaal niet in de gaten gehouden de laatste tijd dus hoop dat iemand hier dat wel gedaan heeft :)
Lastig. Ik zit er wel een beetje in, maar kwaliteit zal het belangrijkste zijn. Voor goede mensen is altijd plek.
Hangt natuurlijk ook af van de som geld die je mee krijgt. Als je daarvoor rustig op zoek kan naar een baan is dat niet zo erg (al komt er wel op je CV te staan dat je ontslagen bent door reorganisatie, dat is niet positief)
pi_110244068
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:36 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Lastig. Ik zit er wel een beetje in, maar kwaliteit zal het belangrijkste zijn. Voor goede mensen is altijd plek.
Hangt natuurlijk ook af van de som geld die je mee krijgt. Als je daarvoor rustig op zoek kan naar een baan is dat niet zo erg (al komt er wel op je CV te staan dat je ontslagen bent door reorganisatie, dat is niet positief)
Dat soort dingen moet je ook helemaal niet op je cv zetten.
pi_110245063
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:41 schreef Aloria het volgende:

[..]

Bij Eindhoven zocht de GGZ aantal maanden geleden helpende voor de BBL. Anders is het ook altijd handig om een open motivaitie brief te sturen ! Ik wilde er als helpende werken maar ben afgewezen, ze vonden mij te hoog opgeleid :{

Heb inmiddels bij Brabantzorg.net te horen gekregen dat morgen de screening is van alle diploma's en dan krijg je ook de komende dagen te horen als je door mag naar de volgende ronde *O*

FerryNL als je echt in de zorg wilt gaan werken als BBLer helpende, stuur een motivatie brief naar Brabantzorg.net die heeft een doorlopende vacature voor allerlei BBL opleidingen !

Ik zeg doen :Y ;)
Ik wil het toch liever iets dichterbij huis zoeken. Ik woon zelf in Dordrecht en wil in eerste instantie iets vinden in Dordrecht en omstreken en in Rotterdam.

Maarja ik ben er nog niet helemaal uit hoor, want je moet wel een type zijn voor de zorg ook. Hoe je het ook went of keert het blijft toch wel een beetje een vrouwen beroep. Ligt er ook aan wat je doet maar toch blijft het wel merendeels vrouwen als je snapt wat ik bedoel.

Werd jij eigenlijk snel aangenomen? Want ik kan wel begrijpen dat er echt superveel mensen op zoiets reageren.
pi_110245294
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja dat is een beetje vaag ja.

Ik heb destijds een niveau 3 diploma behaald, maar ik zat net op verschillende sites te kijken van scholen. En daar zie ik dat het veranderd is, want nu is het eigenlijk een niveau 2 opleiding. Ik heb toen een diploma behaald voor een Basis kok MBO 3, maar dat is nu niveau 2 en niveau 3 is nu Zelfstandig Werkend Kok. De regels zijn volgens mij weer strenger geworden waardoor dat weer anders is geworden. Moet ook zeggen dat ik dat diploma 7 jaar geleden heb gehaald, dus het kan best dat de regels en het niveau veranderd zijn.

Dat merk je ook in de ICT qua opleidingen. Daar kan het aantal jaren ook verschillen omdat het de techniek en de stoffen veranderen.

Ik moet inderdaad opschieten ja voordat ik dalijk 2 jaar heb weggegooid. Daarom zit ik echt te denken om gewoon toch mijn eerste keus achterna te gaan en gewoon ervoor te gaan. Want anders ben ik dalijk wel echt te laat en dan kan ik helemaal niet meer naar school.
Uiterste inschrijfdatum bij veel mbo's is 2 april vaak
pi_110245482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:09 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik wil het toch liever iets dichterbij huis zoeken. Ik woon zelf in Dordrecht en wil in eerste instantie iets vinden in Dordrecht en omstreken en in Rotterdam.

Maarja ik ben er nog niet helemaal uit hoor, want je moet wel een type zijn voor de zorg ook. Hoe je het ook went of keert het blijft toch wel een beetje een vrouwen beroep. Ligt er ook aan wat je doet maar toch blijft het wel merendeels vrouwen als je snapt wat ik bedoel.

Werd jij eigenlijk snel aangenomen? Want ik kan wel begrijpen dat er echt superveel mensen op zoiets reageren.
Probeer ASVZ dan, hier in Sliedrecht bv. Hebben ze bijna altijd wel mensen nodig. Komt ook door de relatieve zwaarte van het beroep soms.
pi_110245496
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:12 schreef Luuk9 het volgende:

[..]

Uiterste inschrijfdatum bij veel mbo's is 2 april vaak
Vaak kan je ook nog instromen hoor en zeker met een BBL opleiding. Bij bepaalde opleidingen kan je vanaf september tot februari instromen tot zover ik het goed heb gelezen.
pi_110245895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:16 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Probeer ASVZ dan, hier in Sliedrecht bv. Hebben ze bijna altijd wel mensen nodig. Komt ook door de relatieve zwaarte van het beroep soms.
Hmm zat net even te kijken en toen kwam ik deze zin alweer tegen: Interesse? Voor de instroom van september 2012 is de inzendtermijn inmiddels gesloten. De eerstvolgende instroommogelijkheid is in 2013.

Helaas. -O-
pi_110246477
Oef, de feedback die ik kreeg op de voortgang was eigenlijk weer hetzelfde als altijd. Als m'n conclusie klopt, dan ga ik het ook bij deze nieuwe werkgever niet redden en dan word ik voor de 4e keer werkloos in 3 jaar. Na nog eens goed te kijken naar m'n sterktes en zwaktes, successen en mislukkingen blijkt dat de kern van het werk me gewoon niet ligt. Ik zit en wil steeds technische functies doen terwijl deze me helemaal niet liggen. Mijn successen en sterktes liggen eigenlijk op een heel ander gebied, die eigenlijk maar heel soms in de functies tot uiting kunnen komen die ik heb gehad. Was niet makkelijk om tot deze conclusie te komen, omdat werkgevers het waarom nooit goed konden uitleggen en eigenlijk kan ik het zelf ook niet echt. Maarja ik zie nu wel het patroon.

Ik wil het eigenlijk nog even aankijken tot het einde van de proeftijd, maar aan de andere kant heb ik ook wel veel zin om iets totaal anders te gaan doen. Want om nou weer een jaar lang tevergeefs te gaan knokken voel ik eigenlijk ook weinig voor. En dan denk ik, waarom zou ik niet gewoon gelijk beginnen.
pi_110246910
Dus in feite is je gezegd dat als er niets verandert je binnenkort ander werk mag zoeken?

Maar goed, het beviel je toch al niet zo (dacht ik gelezen te hebben?) dus misschien ook wel een impuls voor jezelf om iets te zoeken wat je echt leuk vindt.
pi_110247209
Nou in principe weten de leidinggevenden nog niets van hoe het gaat. Ik sta met een on the job trainer die de feedback heeft gegeven, dus in feite wordt er nog niet eens gedreigd met contractbeëindiging. Maar de feedback is erg herkenbaar en ik heb zo enorm mijn best gedaan in vorige banen, en daar is het ook niet gelukt om langer dan een jaar te kunnen blijven.
pi_110247641
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:31 schreef Daboman het volgende:
Oef, de feedback die ik kreeg op de voortgang was eigenlijk weer hetzelfde als altijd. Als m'n conclusie klopt, dan ga ik het ook bij deze nieuwe werkgever niet redden en dan word ik voor de 4e keer werkloos in 3 jaar. Na nog eens goed te kijken naar m'n sterktes en zwaktes, successen en mislukkingen blijkt dat de kern van het werk me gewoon niet ligt. Ik zit en wil steeds technische functies doen terwijl deze me helemaal niet liggen. Mijn successen en sterktes liggen eigenlijk op een heel ander gebied, die eigenlijk maar heel soms in de functies tot uiting kunnen komen die ik heb gehad. Was niet makkelijk om tot deze conclusie te komen, omdat werkgevers het waarom nooit goed konden uitleggen en eigenlijk kan ik het zelf ook niet echt. Maarja ik zie nu wel het patroon.

Ik wil het eigenlijk nog even aankijken tot het einde van de proeftijd, maar aan de andere kant heb ik ook wel veel zin om iets totaal anders te gaan doen. Want om nou weer een jaar lang tevergeefs te gaan knokken voel ik eigenlijk ook weinig voor. En dan denk ik, waarom zou ik niet gewoon gelijk beginnen.
Het is totaal anders dan mij hoor, maar ik merk het ook wel een beetje qua denken.
Ik zeg ook steeds van ja ik wil de ICT in of ik wil iets technisch gaan doen. Maar het punt is en dat is juist heel raar, is dat ik nou niet iemand ben voor de techniek. het enige wat ik weleens in elkaar zet is een pc, maar daar is alles ook mee gezegd snap je.
En ik zeg ook steeds dat het me begeven moment wel saai gaat lijken, dus waarom zou ik uberhaupt de techniek in willen gaan hahaha.

Wat zou je dan wel willen gaan doen en wat ligt dan wel echt in jouw straatje?

Ik merk het trouwens wel vaker nu dat er steeds meer mensen zijn die een switch maken van hun carriere. Toevallig las ik op Tweakers ook iemand die van de ICT naar de Zorg wilde, en dat is toch wel een grote stap en heel ander werk. En hier op Fok lees ik het ook steeds vaker de laatste tijd.

Misschien is het ook wel echt een keer goed om eens een switch te maken. Want kan best begrijpen dat je niet hetzelfde werk je hele leven lang wilt gaan doen
pi_110252408
Mag ik heel even klagen over mensen die niet snappen hoe het is om werkeloos te zijn?

- "waarom neem je geen baantje onder je niveau; geld is geld!"
- "waarom ga je niet schoonmaken bij een bedrijf en jezelf omhoog werken" (het bedrijf dat op die manier mensen aanneemt staat denk ik in Narnia)
- "goh wat doe je dan zoal de hele dag?"

En de klapper is toch wel een vriendin die nu al 2 weken klaagt dat ze zo weinig geld te besteden heeft de komende weken vanwege de vakantie die ze geboekt heeft: 3 weken naar Bali.

Je zou bijna wensen dat deze mensen ook werkeloos worden maar dat betekend weer meer concurrentie voor ons...
pi_110252831
"Waarom ga je niet langs het uitzendbureau?" :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_110252897
" Heb je het al geprobeerd via vrijwilligerswerk?"
pi_110253295
Die is nieuw voor me :P Wat moet je daar nou weer mee? "Heb het een tijdje geprobeerd. Kon er niet van leven!" :')
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_110254447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:07 schreef pussywillow het volgende:
Die is nieuw voor me :P Wat moet je daar nou weer mee? "Heb het een tijdje geprobeerd. Kon er niet van leven!" :')
Whaha die moet ik als reactie onthouden _O-

Ze bedoelen dat je ergens als vrijwilliger kunt beginnen en als er een vacature is dan denken ze natuuuuurlijk eerst aan jou. Nou dat heb ik gedaan en het is niet gelukt :')
  vrijdag 13 april 2012 @ 00:23:46 #62
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110259493
Lijkt erop dat ik mijn miezerige maar goedbetaalde deeltijd baggerbaantje ietwat langer zal behouden; leek het contract eerst over twee weken te eindigen, nu lijkt minimaal een maand verlenging in de pijplijn te zitten en wellicht nog iets langer. Kreeg vandaag nog een tsunami aan werk te verstouwen en had geen tijd m'n hol te krassen, dus logisch dat de organisatie ietwat langer extra personeel achter de hand wil houden.

Vast werk blijft voorlopig toekomstmuziek maar financiëel is er gelukkig nog geen vuiltje aan de lucht.
  Moderator vrijdag 13 april 2012 @ 00:32:28 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110259804
15 sollicitaties lopen waarvan 7 open. Gaat lekker zo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_110259856
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:52 schreef Elvi het volgende:
Mag ik heel even klagen over mensen die niet snappen hoe het is om werkeloos te zijn?

- "waarom neem je geen baantje onder je niveau; geld is geld!"
- "waarom ga je niet schoonmaken bij een bedrijf en jezelf omhoog werken" (het bedrijf dat op die manier mensen aanneemt staat denk ik in Narnia)
- "goh wat doe je dan zoal de hele dag?"

En de klapper is toch wel een vriendin die nu al 2 weken klaagt dat ze zo weinig geld te besteden heeft de komende weken vanwege de vakantie die ze geboekt heeft: 3 weken naar Bali.

Je zou bijna wensen dat deze mensen ook werkeloos worden maar dat betekend weer meer concurrentie voor ons...
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef pussywillow het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:01 schreef Elvi het volgende:
" Heb je het al geprobeerd via vrijwilligerswerk?"
Ik dacht dat ik de enige was die dit soort commentaar kreeg :')

Bij mij is het nog een stuk erger. 'Je hebt toch techniek gestudeerd, hoe kan je nou geen werk hebben? Bedrijven hebben tienduizend vacatures openstaan ze zeggen is tekort dus wat doe je hele tijd (niet wetende dat deze bedrijven spookvacatures hebben, er helemaal geen techniektekort is en ze lui met 10+ jaar relevante werkervaring vragen) en werkelijk denken dat je niets anders doet dan slapen. Ik solliciteer me rot en ga op vele gesprekken. Ik ben de hele dag bezig met het zoeken naar nieuwe vacatures.

Bedrijven hebben nu eenmaal de keuze. Nieuwe medewerkers zijn kansloos. Zelfs in deze tijden van crisis schijnen velen het niet te bevatten.
pi_110263792
Die opmerkingen komen dan ook vooral van mensen die nooit werkloos zijn geweest en zich niet interesseren voor de huidige economie, aangezien hun salaris netjes elke maand wordt gestort.
pi_110264238
Lekker begin van de dag: volgende week op gesprek *O*.
pi_110267579
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:34 schreef Disavowed het volgende:
Lekker begin van de dag: volgende week op gesprek *O*.
Top! Ik kom net van een gesprek vandaan. Ze waren positief, dus het is afwachten.
pi_110270269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:37 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Top! Ik kom net van een gesprek vandaan. Ze waren positief, dus het is afwachten.
^O^.

Straks ook nog een intake-gesprek bij een grote bank ^O^.
pi_110276390
Net iemand aan de telefoon gehad die eigenlijk niks met de BBL te maken had, maar ze wist wel te vertellen dat de vrouwen waar ik het gesprek mee gehad heb altijd punctueel zijn. Dus ik mocht er eigenlijk wel vanuit gaan dat ik dan aangenomen ben maar ze zijn er maandag dus dan weet ik het echt 100% zeker ;)

En de sollicitatie van gister is verschoven naar een andere stad met een nieuwe afspraak, ik heb er wel bij gezet dat ik aankomende maandag echt uitsluitsel geef of ik de afspraak door laat gaan ja of te nee en dat heeft alles te maken met het antwoord op de BBL *O*
pi_110277022
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:11 schreef Aloria het volgende:
Net iemand aan de telefoon gehad die eigenlijk niks met de BBL te maken had, maar ze wist wel te vertellen dat de vrouwen waar ik het gesprek mee gehad heb altijd punctueel zijn. Dus ik mocht er eigenlijk wel vanuit gaan dat ik dan aangenomen ben maar ze zijn er maandag dus dan weet ik het echt 100% zeker ;)

En de sollicitatie van gister is verschoven naar een andere stad met een nieuwe afspraak, ik heb er wel bij gezet dat ik aankomende maandag echt uitsluitsel geef of ik de afspraak door laat gaan ja of te nee en dat heeft alles te maken met het antwoord op de BBL *O*
Had je zelf nog contact opgenomen met die organisatie van gisteren, of zij met jou?
pi_110278571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:27 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Had je zelf nog contact opgenomen met die organisatie van gisteren, of zij met jou?
Ik heb een mailtje gestuurd met uitleg. Ze hebben mij terug gebeld voor een nieuwe afspraak ( alleen net onder mijn werktijd, dus heb gevraagt als ze mij datums en tijden willen doormailen zo dat ik er 1 kan uitpikken als ik thuis kom, omdat ik mijn agenda niet bij heb )

En dat is allemaal netjes verlopen ;)

Zelfs de vraag dat ik niet weer naar Nijmegen wilde hebben ze goed doorgekregen, mag nu naar Oss toe :D
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:14:21 #72
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_110278931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef pussywillow het volgende:
En hoe reageer je daar dan op?

Mijn situatie:
- Technische hbo studie afgerond
- Economische wo studie afgerond
- Geen baan en hard opzoek
- Sollicitaties voor zowel hbo als wo banen kaatsen om de volgende redenen af: te weinig werkervaring of overgekwalificeerd (of als excuus?)

Gelukkig verdien ik wat geld vanuit huis, maar de muren vliegen op mij af! Maar veel hou ik er niet aan over, geen uitkering in elk geval.
pi_110279045
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:09 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Oh lees dit nu pas, uh ik heb 2 keer bij de GGZ gesolliciteerd, hierbij ben ik de eerste keer afgewezen 10 plekken 80 inschrijvingen. De tweede keer kwam ik er eigenlijk voor werk maar dit werd in combi met BBL gedaan. Nouja ze vonden dat ik te hoge diploma's had en ik niet lang zou blijven als helpende....

De laatste BBL opleiding zat ik eindelijk in mijn eentje ( inplaats van in een groep met 15 man of meer ) en ben ik dan ook aangenomen, maarja nog even afkloppen want ik wil het zeker weten.

Moet wel zeggen dat het mischien ook te maken heeft dat ik Fries ben en in Brabant woon en 1 van de vrouwen die het gesprek leidde had ook een goede vriendin die uit Friesland kwam, die presies de zelfde persoonlijkheid als mij heeft :D

Ik ben vrij eerlijk en ik draai nergens om heen en zeg wat ik denk, niet dat dit altijd als positief ondervonden wordt "kuch " !! :D ^O^
pi_110279331
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mijn situatie:
- Sollicitaties voor zowel hbo als wo banen kaatsen om de volgende redenen af: te weinig werkervaring of overgekwalificeerd (of als excuus?)

Gelukkig verdien ik wat geld vanuit huis, maar de muren vliegen op mij af! Maar veel hou ik er niet aan over, geen uitkering in elk geval.
Eerst zei ik door te zeggen dat ik word afgewezen wegens ervaringsgebrek.

En dan zeggen ze dat het aan mij ligt, want het kan noooooit zijn dat ik werkloos kan komen te zitten, want techniek heeft tekort en dat staat in de metro, en wat de metro zegt is waarheid. Dus het zal wel aan mij liggen dat ik liever in bed lig.

Nu zeg ik gewoon dat ik elke dag lig uit te slapen tot twee en netjes mijn uitkering gestort krijg. Een goede conversatie-ender. Heb geen zin in commentaar.
pi_110279385
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mijn situatie:

Wat erg goed blijkt te werken is, per direct beschikbaar, ben flexibel inzetbaar en loon in overleg !!!
Wat mij opvalt is dat sommige bedrijven geen hoger personeel willen omdat die duurder zijn, nou dan slik ik mijn trots wel in en verdien ik liever wat minder.... Maar heel veel bedrijven vragen dit niet aan jouw, dus dan is het aan jouw om dat duidelijkt e laten merken dat je bereid bent om voor minder aan de slag te gaan ! ( niet dat ik bedoel dat je als leidinggevende 8 euro per uur moet gaan verdienen, maar stel dat de meeste 18 euro krijgen zeg jij dat je bereid bent om voor 15.50 of iets te gaan )

Maar dan wel in de woorden, loon in overleg of iets dergelijks :Y

Zet dat ook in je cv, want motivatie brieven worden soms lang zo goed niet gelezen als je cv ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Aloria op 13-04-2012 15:35:46 ]
pi_110279686
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:23 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Eerst zei ik door te zeggen dat ik word afgewezen wegens ervaringsgebrek.

En dan zeggen ze dat het aan mij ligt, want het kan noooooit zijn dat ik werkloos kan komen te zitten, want techniek heeft tekort en dat staat in de metro, en wat de metro zegt is waarheid. Dus het zal wel aan mij liggen dat ik liever in bed lig.

Nu zeg ik gewoon dat ik elke dag lig uit te slapen tot twee en netjes mijn uitkering gestort krijg. Een goede conversatie-ender. Heb geen zin in commentaar.
Wees eerlijk, zeg dat je enorm baalt dat je thuis zit en dat je echt op zoek bent naar werk. Ik zou graag aan het werk willen maar ik wordt gewoon afgewezen puur op ervaringsgebied, en ik zoek een baan om dat juist te vergroten. Ik wil juist die kennis vergaren ! Want met thuis zitten lukt dat ook niet. Het ligt aan jouw als je dit ook erg durft te zeggen, ik doe het wel want ik ben het ook zat om thuis te zitten en maar 7 uurtjes per week te werken in een winkel

Denk ook niet moeilijk als een "makkelijke" baantje jouw aanneemt denk maar, dat je meer tijd hebt om rustiger op zoek te gaan naar de baan die echt bij jouw past. Al is het tegenwoordig maar de vraag als je zelfs aangenomen wordt op alle "makkelijke" baantjes

De winkel bij mij was ook puur op geluk en op presies de juiste tijd dat ik tussen wal en schip viel met de ww die ophield en mijn vriend te veel verdiende voor de bijstand.... Dan kun je beter 7 uurtjes per week werken en verder zoeken dan 0 , 0 op je rekening krijgen per maand.. Nu kan ik door de weeks alle vacature sites bezoeken en sollicitatie mailtjes sturen etc. ;)
pi_110280217
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:29 schreef Aloria het volgende:

[..]

Wees eerlijk, zeg dat je enorm baalt dat je thuis zit en dat je echt op zoek bent naar werk. Ik zou graag aan het werk willen maar ik wordt gewoon afgewezen puur op ervaringsgebied, en ik zoek een baan om dat juist te vergroten. Ik wil juist die kennis vergaren ! Want met thuis zitten lukt dat ook niet. Het ligt aan jouw als je dit ook erg durft te zeggen, ik doe het wel want ik ben het ook zat om thuis te zitten en maar 7 uurtjes per week te werken in een winkel

Denk ook niet moeilijk als een "makkelijke" baantje jouw aanneemt denk maar, dat je meer tijd hebt om rustiger op zoek te gaan naar de baan die echt bij jouw past. Al is het tegenwoordig maar de vraag als je zelfs aangenomen wordt op alle "makkelijke" baantjes

De winkel bij mij was ook puur op geluk en op presies de juiste tijd dat ik tussen wal en schip viel met de ww die ophield en mijn vriend te veel verdiende voor de bijstand.... Dan kun je beter 7 uurtjes per week werken en verder zoeken dan 0 , 0 op je rekening krijgen per maand.. Nu kan ik door de weeks alle vacature sites bezoeken en sollicitatie mailtjes sturen etc. ;)
Dat begrijpen mensen die nooit werkloos zijn geweest niet. Ze denken dat alles komt aanwaaien net zoals voor de crisis. als ik zeg dat ik geen baan kan vinden, dan moet ik volgens hen naar het uitzendbureau. Claim ik dat daar niets is, dan moet ik maar vrijwilligerswerk doen. Zeg ik dat dat er niet is, dan lieg ik en wil ik alleen maar uitslapen en ben ik lui en verdien ik het. Is er werk aan de andere kant van het land, dan moet ik morgen mijn koffers al pakken en wonen...

We hebben niet voor niets ene Rechtse regering. Ik zeg dus maar dat hun belastinggeld linea recta naar mijn uitkering gaat. Ik ben er klaar mee.
pi_110280825
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:17 schreef Aloria het volgende:
De laatste BBL opleiding zat ik eindelijk in mijn eentje ( inplaats van in een groep met 15 man of meer ) en ben ik dan ook aangenomen, maarja nog even afkloppen want ik wil het zeker weten.
Heb je nog steeds niks gehoord dan? :{
pi_110282468
Leuk gesprek gehad bij de Rabo, maar vacature 2 heeft de voorkeur. Vrijdag gesprek, erg veel zin in :P.
pi_110283273
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:57 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja het bakkersvak heeft het gewoon iets moeilijker ja omdat het merendeels machinaal gaat.
En banketbakker is idd heel moeilijk om daarin iets te gaan vinden, en dan zeker een BBL plek.Wel jammer want dat leek mij ook echt super leuk om te gaan leren.

Ja klopt je hebt verschillende richtingen idd maar ik wil toch wel dan merendeels echt kok blijven. Want in de fastfood werken vind ik nou ook niet echt aantrekkelijk klinken.
Het is ook wel leuk hoor om als beginneling je in het koksvak te begeven, je leert toch echt koken en kan dat thuis lekker gaat toepassen.
Als je bij een goed bedrijf werkt dan kan je wel een leuke toekomst hebben ja. je leert je wel echt specialiseren. En je leert toch wel anders dan dat je bij een simpel cafe of simpel restaurant leert.

Als je zou willen beginnen dan denk ik dat je eerst Niveau 2 moet doen ja. En zeker als je net erbij komt kijken dan is het idd wel handig om eerst Niveau 2 te doen. Het punt is wel dat de opleidingen niet echt lang duren in vergelijking met andere opleidingen.
Niveau 2 duurt maximaal 2 jaar, niveau 3 duurt maximaal 1,5 jaar en niveau 4 duurt ook maximaal 1,5 jaar. Ik ben eigenlijk blijven hangen bij Niveau 2, en zou toch wel door willen gaan nu als ik echt de Horeca weer in zou gaan. Zou dan in 3 jaar toch MBO3 en MBO4 kunnen halen, en dan kan ik wellicht nog een HBO studie gaan doen.

Maar onthou ook wel dat je denk ik wel veel minder gaat verdienen dan dat je in de ICT verdiende. Want de Horeca is niet echt super goed betaald en je doet dat werk meer omdat je echt passie heb voor het vak. Je moet het niet voor het geld doen laat ik het zo zeggen.
Volgens mij moet je ook eerst niveau twee doen voor je überhaupt met 3 mag beginnen.

Dat je minder zou gaan verdienen daar houd ik wel rekening mee. Geld is om rond van te komen, niet om rijk van te worden :P

Wat zou je ongeveer verdienen als leerling kok? Ben natuurlijk nu 27 dus er is sowieso een minimum uurloon die vaststaat in de wet.

Ik ga van de week maar een sollicitatie er aan richten. Nee heb je, ja kan je krijgen. Mocht ik nou te oud zijn, dan is het jammer. Zou nog restaurants dan in mijn dorp kunnen aanschrijven. Het liefst dan een tentje aan de boulevard ^O^
pi_110283909
Net gebeld door een bedrijf voor een sollicitatiegesprek volgende week. Heb nu dus drie sollicitaties lopen! Moet toch wel iets uitkomen zou je denken. Jammer genoeg nog niks gehoord van bedrijf 1 voor een datum voor een tweede gesprek. Maandag even bellen.
pi_110284381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:55 schreef StephanL het volgende:

[..]

Volgens mij moet je ook eerst niveau twee doen voor je überhaupt met 3 mag beginnen.

Dat je minder zou gaan verdienen daar houd ik wel rekening mee. Geld is om rond van te komen, niet om rijk van te worden :P

Wat zou je ongeveer verdienen als leerling kok? Ben natuurlijk nu 27 dus er is sowieso een minimum uurloon die vaststaat in de wet.

Ik ga van de week maar een sollicitatie er aan richten. Nee heb je, ja kan je krijgen. Mocht ik nou te oud zijn, dan is het jammer. Zou nog restaurants dan in mijn dorp kunnen aanschrijven. Het liefst dan een tentje aan de boulevard ^O^
Hey,

Volgens mij moet je inderdaad eerst met Niveau 2 beginnen, tenminste dat was bij mij ook.

Natuurlijk is geld om er van rond te komen, maar zou het ook wel leuk vinden om goed te kunnen verdienen. _O- .
Wat ik verdiende toen ik 18 was weet ik helaas niet zeker meer, maar het was wel iets van 800 euro per maand. Toen was ik ook leerling kok niveau 2 en werkte ik 32 uur per week.
Wat je zou verdienen als je 27 ben dat durf ik niet zeggen. Zal niet heel veel schelen want ik verdiende vorig jaar toen ik kok was ook iets van 1100 euro per maand met een 30-urige werkweek.
Je kan hier wel alvast het CAO bekijken van de Horeca: http://www.khn.nl/content(...)ao-horeca-2010-2012/

Volgens mij moet je nog wel een plek kunnen vinden hoor, want ik werd toen gebeld dat ze wel iemand zochten. Maar ze zochten juist een leerling en dat wil ik niet meer. Maar volgens mij kan je nog wel makkelijk een BBL plek vinden en dan zeker in de Horeca.

Je kan altijd hier kijk voor bedrijven in de Horeca: http://www.kenwerk.nl

Zou zeggen succes ermee, maar ga er vanuit dat je wel een plek kan vinden hoor. ^O^

Ik ben er helaas nog niet uit want toch blijft de ICT ook nog wel in mijn hoofd zitten.
pi_110284401
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:41 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Dat begrijpen mensen die nooit werkloos zijn geweest niet. Ze denken dat alles komt aanwaaien net zoals voor de crisis. als ik zeg dat ik geen baan kan vinden, dan moet ik volgens hen naar het uitzendbureau. Claim ik dat daar niets is, dan moet ik maar vrijwilligerswerk doen. Zeg ik dat dat er niet is, dan lieg ik en wil ik alleen maar uitslapen en ben ik lui en verdien ik het. Is er werk aan de andere kant van het land, dan moet ik morgen mijn koffers al pakken en wonen...

We hebben niet voor niets ene Rechtse regering. Ik zeg dus maar dat hun belastinggeld linea recta naar mijn uitkering gaat. Ik ben er klaar mee.
Zulke mensen zijn de moeite niet en halen je alleen maar naar beneden. Laat ze lekker links liggen. Er zijn genoeg mensen die wel begrijpen wat het betekent om werkloos te zijn en wel begrijpen dat je aan werk probeert te komen.

Tsja of je moet met ze praten. Mijn ervaring is dat de techniek [hun gedrag] -> [jouw gevoel, let op het gebruik van het woordje "ik"] -> [gevolg] heel goed werkt.
pi_110285058
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:55 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Heb je nog steeds niks gehoord dan? :{
Maandag zijn de mensen aanwezig die de vraag kunnen beantwoorden *O*
Maar de collega zei ook dat ze hier zeker op zouden letten en erg punctueel zijn, dus ik hoefde mij niet erg veel zorgen te maken ;)
pi_110285437
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:41 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Je beschrijft precies de gedachtengang van minister Henk Kamp betreffende werklozen. Met zo'n idioot met strafkampmentaliteit is het voor de werklozen in dit land kwaad kersen eten.
pi_110285776
Hoe vaak kun je eigenlijk solliciteren naar een functie binnen hetzelfde bedrijf?

Er is een bedrijf dat vaak leuke functies heeft, alleen voldoe ik meestal net niet aan het profiel dat zij zoeken. Kans dat ik word afgewezen is dus vrij groot, maar ik wil dan wel graag weer solliciteren op een functie die net wat anders is. Maar gaan ze niet raar kijken als ze 10x je naam voorbij zien komen?

Oh, en als iemand nog tips heeft om iemand van 56 aan de bak te krijgen, in de technische secctor, dan hoor ik het graag. Mn vader is deze week na 20 jaar voor hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt ontslagen, dus moet hij op zoek naar iets nieuws...
pi_110286022
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 18:18 schreef fh101 het volgende:
Hoe vaak kun je eigenlijk solliciteren naar een functie binnen hetzelfde bedrijf?

Er is een bedrijf dat vaak leuke functies heeft, alleen voldoe ik meestal net niet aan het profiel dat zij zoeken. Kans dat ik word afgewezen is dus vrij groot, maar ik wil dan wel graag weer solliciteren op een functie die net wat anders is. Maar gaan ze niet raar kijken als ze 10x je naam voorbij zien komen?

Oh, en als iemand nog tips heeft om iemand van 56 aan de bak te krijgen, in de technische secctor, dan hoor ik het graag. Mn vader is deze week na 20 jaar voor hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt ontslagen, dus moet hij op zoek naar iets nieuws...
Zo vaak als jij wilt.

Suces gewenst voor je vader. Met 9 jaar voor zijn pensioen wordt het niet, in deze markt, makkelijk ben ik bang. De volhouder wint ^O^.
pi_110288787
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:29 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hey,

Volgens mij moet je inderdaad eerst met Niveau 2 beginnen, tenminste dat was bij mij ook.

Natuurlijk is geld om er van rond te komen, maar zou het ook wel leuk vinden om goed te kunnen verdienen. _O- .
Wat ik verdiende toen ik 18 was weet ik helaas niet zeker meer, maar het was wel iets van 800 euro per maand. Toen was ik ook leerling kok niveau 2 en werkte ik 32 uur per week.
Wat je zou verdienen als je 27 ben dat durf ik niet zeggen. Zal niet heel veel schelen want ik verdiende vorig jaar toen ik kok was ook iets van 1100 euro per maand met een 30-urige werkweek.
Je kan hier wel alvast het CAO bekijken van de Horeca: http://www.khn.nl/content(...)ao-horeca-2010-2012/

Volgens mij moet je nog wel een plek kunnen vinden hoor, want ik werd toen gebeld dat ze wel iemand zochten. Maar ze zochten juist een leerling en dat wil ik niet meer. Maar volgens mij kan je nog wel makkelijk een BBL plek vinden en dan zeker in de Horeca.

Je kan altijd hier kijk voor bedrijven in de Horeca: http://www.kenwerk.nl

Zou zeggen succes ermee, maar ga er vanuit dat je wel een plek kan vinden hoor. ^O^

Ik ben er helaas nog niet uit want toch blijft de ICT ook nog wel in mijn hoofd zitten.
Thanks voor alle info weer. Tweede site had ik inmiddels ook gevonden, de eerste nog niet. Ik ga mijn best doen om een plekje te zoeken.

Ik ga dinsdag ook even informeren op de ROC waar ik de BBL wil gaan doen. Misschien hebben zij tips of nog meer informatie wat ik moet weten.
pi_110290610
Ik heb in de afgelopen 8 maanden 6 werkgevers gehad, tja lastige tijden.
4 van de 6 werkgevers waren UZB's en het ging altijd om oproep werk, meestal productie.
Bij 2 van de 6 werkgevers werd ik direct aangenomen in het bedrijf.

Bij 1 werkgever (speelgoed distributiecentrum) kon ik toen tijdelijk aan de slag om de sinterklaasdrukte op te vangen voor 1 maand en daarna kon ik weer gaan,
En bij 1 werkgever werkte ik 4 maanden partime omdat ik niks anders kon vinden in het begin. Ik had een contract voor een halfjaar.

Later vond ik wel meer werk en probeerde ik dat werk steeds te combineren met het parttime baantje wat ook wel lukte maar ik merkte dat dat het niet ging worden en ben gestopt met dat parttime baantje, zodat ik qua geld beter uitkwam.
Zodoende werkte ik fulltime achter elkaar bij de resterende 5 werkgevers, allemal tijdelijk/oproep werk. Maar van de 4 maanden dat ik parttime werkte heb ik het 3 maanden gecombineerd met ander werk via UZB's.

Bij de laatste UZB is het werk ook weer opgehouden en ik wil dus maar een WW uitkering aanvragen.
Kan dat nog nu ik ontslag heb genomen bij dat parttime baantje ?????????? Ik krijg een brief van het UWV waarin gevragd wordt naar een ontslagbrief van juist dat bedrijf ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Mentos79 op 13-04-2012 20:31:33 ]
pi_110290821
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:25 schreef Mentos79 het volgende:
4 van de 6 werkgevers waren UZB's en het ging altijd om oproep werk, meestal productie.

Bij 1 werkgever (speelgoed distributiecentrum) kon ik toen tijdelijk aan de slag om de sinterklaasdrukte op te vangen voor 1 maand en daarna kan ik weer gaan,
En bij 1 werkgever werkte ik 4 maanden partime omdat ik niks anders kon vinden in het begin. Ik had een contract voor een halfjaar.

Later vond ik wel meer werk en probeerde ik dat werk steeds te combineren met het parttime baantje maar ik merkte dat dat het niet ging worden en ben gestopt met dat parttime baantje, zodat ik qua geld beter uitkwam.
Zodoende werkte ik fulltime achter elkaar bij de resterende 5 werkgevers, allemal tijdelijk/oproep werk.

Bij de laatste UZB is het werk ook weer opgehouden en ik wil dus maar een WW uitkering aanvragen.
Kan dat nog nu ik ontslag heb genomen bij dat parttime baantje ?????????? Ik krijg een brief van het UWV waarin gevragd wordt naar een ontslagbrief van dat bedrijf ;(
Dat is gewoon standaard procedure. Het enige dat je nodig hebt is een bevestiging dat je contract afloopt. Reden hoeft er niet eens bij, de reden volgt namelijk gewoon uit het feit dat je contract afloopt.
pi_110290872
ik heb ontslag genomen bij 1 van de 6 werkgevers
pi_110290985
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:45 schreef StephanL het volgende:

[..]

Thanks voor alle info weer. Tweede site had ik inmiddels ook gevonden, de eerste nog niet. Ik ga mijn best doen om een plekje te zoeken.

Ik ga dinsdag ook even informeren op de ROC waar ik de BBL wil gaan doen. Misschien hebben zij tips of nog meer informatie wat ik moet weten.
Mooi zo!

Maar ik ga er echt vanuit dat als je echt kok wilt worden dat je zeker nog wel een BBL plek kan vinden.

Het is dat ik niet meer door wil, maar ik was wel een paar keer gebeld door wat zaakjes om te vragen of ik interesse had. Maarja helaas wil ik niet meer door in de Horeca en ik ga dan niet weer een jaar weggooien met iets wat ik niet meer wil.
Want als ik dit jaar niet naar school kan dan heb ik al 2 jaar weggegooid, en dat vind ik het toch wel een beetje zonde.

Helaas kan ik geen BBL plek vinden binnen de ICT en heb ik me daar maar vanaf gezet. Dan kan ik altijd niveau 3 in 2 jaar doen op school en dan niveau 4 hopelijk wel weer via een BBL traject.

Maarja toch ben ik wel bang als ik klaar ben met MBO3 en MBO4, en ik dan 30 ben of bedrijven nog wel interesse hebben. Om heel eerlijk te zijn zie ik die kans echt heel klein in. Ze nemen toch liever iemand aan die veel meer ervaring hebt en een HBO diploma op zak hebt.
Maar HBO is voor mij gewoon nog een te grote stap en mocht ik het toch te zwaar vinden, dan heb ik weer een jaar weggegooid snap je. Dus ik wil echt eerst gewoon op het MBO3 beginnen en mij dan hopelijk zo snel mogelijk omhoog zien te werken.
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:50:40 #93
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110298561
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:25 schreef Mentos79 het volgende:

Bij 1 werkgever (speelgoed distributiecentrum) kon ik toen tijdelijk aan de slag om de sinterklaasdrukte op te vangen voor 1 maand en daarna kon ik weer gaan,

Later vond ik wel meer werk en probeerde ik dat werk steeds te combineren met het parttime baantje wat ook wel lukte maar ik merkte dat dat het niet ging worden en ben gestopt met dat parttime baantje, zodat ik qua geld beter uitkwam.
Zodoende werkte ik fulltime achter elkaar bij de resterende 5 werkgevers, allemal tijdelijk/oproep werk. Maar van de 4 maanden dat ik parttime werkte heb ik het 3 maanden gecombineerd met ander werk via UZB's.

Kan dat nog nu ik ontslag heb genomen bij dat parttime baantje ?????????? Ik krijg een brief van het UWV waarin gevragd wordt naar een ontslagbrief van juist dat bedrijf ;(
Even bij dat bedrijf langs en vragen om een ontslagbrief. Bijvoorbeeld zelf al een getypte brief meenemen, zodat ze alleen nog maar de handtekening hoeven te zetten. Of maak er iets van met deze zin erin: "met wederzijdse overeenstemming", omdat het combineren van de diverse banen niet meer lukte. Zoiets zou een beetje redelijke werkgever waarschijnlijk wel willen tekenen.omdat dat ook de waarheid was.
pi_110298723
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:50 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Even bij dat bedrijf langs en vragen om een ontslagbrief. Bijvoorbeeld zelf al een getypte brief meenemen, zodat ze alleen nog maar de handtekening hoeven te zetten. Of maak er iets van met deze zin erin: "met wederzijdse overeenstemming", omdat het combineren van de diverse banen niet meer lukte. Zoiets zou een beetje redelijke werkgever waarschijnlijk wel willen tekenen.omdat dat ook de waarheid was.
De vraag is of het UWV je dan niet verwijtbaar werkeloos vindt ;)
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:58:30 #95
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110298921
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:54 schreef Piles het volgende:

[..]

De vraag is of het UWV je dan niet verwijtbaar werkeloos vindt ;)
Neen, wederzijdse instemming is officiele term als je je contract wil ontbinden en geen gedonder wil bij UWV.
pi_110299278
Ik vind het zo oneerlijk als blijkt dat ik straks alsnog een bijstandsuitkering aan moet vragen ondanks dat ik met moeite bezig ben gebleven ;(
Zo zagen de laatste 8 maanden eruit
aug - parttime baan
sept - parttime baan + UZB 1 (oproep)
okt - parttime baan + UZB 1 (oproep)
nov - parttime baan + tijdelijke baan (1 maand contract)
dec - UZB 2
jan - UZB 3 (oproep) + UZB 4 (1.5 dag)
feb - UZB 5 (oproep)
maa - UZB 5 (oproep)
april - UZB 5 (oproep)

Ik werk liever maar ik merk dat het nu gewoon echt lastig is om wat te vinden.
pi_110299691
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:05 schreef Mentos79 het volgende:
Ik vind het zo oneerlijk als blijkt dat ik straks alsnog een bijstandsuitkering aan moet vragen ondanks dat ik met moeite bezig ben gebleven ;(
Zo zagen de laatste 8 maanden eruit
aug - parttime baan
sept - parttime baan + UZB 1 (oproep)
okt - parttime baan + UZB 1 (oproep)
nov - parttime baan + tijdelijke baan (1 maand contract)
dec - UZB 2
jan - UZB 3 (oproep) + UZB 4 (1.5 dag)
feb - UZB 5 (oproep)
maa - UZB 5 (oproep)
april - UZB 5 (oproep)

Ik werk liever maar ik merk dat het nu gewoon echt lastig is om wat te vinden.
Jij hebt tenminste nog wat. Ik kon echt nergens terecht voor maar enige oproepwerk. Telkens konden ze niks voor me betekenen omdat er zoveel mensen hadden gereageerd op zulke vacature's

Ik zou het juist wel willen om een paar baantjes als oproekracht te hebben. Er komt in ieder geval wat geld binnen.
pi_110299997
jij woont nog thuis, als jij in mijn situatie zou staan (een eigen woning, alleenstaand, gelukkig zonder kinderen) dan zou je er ook gewoon voor zorgen dat je aan het werk bent en blijft, hoe dan ook.
pi_110303905
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:20 schreef Mentos79 het volgende:
jij woont nog thuis, als jij in mijn situatie zou staan (een eigen woning, alleenstaand, gelukkig zonder kinderen) dan zou je er ook gewoon voor zorgen dat je aan het werk bent en blijft, hoe dan ook.
Ja dat begrijp ik!

Maar ik probeer ook elk soort werk te vinden wat ik mij maar kan bedenken, want het was juist vorig jaar de bedoeling dat ik uit huis ging. Maar door geldgebrek gaat dat niet en mocht ik nou een uitkering krijgen en op kamers gaan of iets dergelijks. Maar volgens mij gaat dat ook niet echt makkelijk tegenwoordig.
Kijk ik woon inderdaad nog thuis maar mijn ma kan ook niks geven omdat ze ook maar van een uitkering moet leven. Ze is ook deels afgekeurd waardoor ze niet meer lang kan werken, dus ik probeer ook zo snel mogelijk weg te gaan en zo snel mogelijk werk te vinden.

Maar helaas valt dat echt heel zwaar tegen.
pi_110307074
als het mij lukt zou het jou helemaal moeten lukken, ik ben nb ouder dan je!
mocht je het geen probleem vinden om met de trein naar gouda te reizen dan weet ik wellicht nog iets voor je.
pi_110309608
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:58 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik!

Maar ik probeer ook elk soort werk te vinden wat ik mij maar kan bedenken, want het was juist vorig jaar de bedoeling dat ik uit huis ging. Maar door geldgebrek gaat dat niet en mocht ik nou een uitkering krijgen en op kamers gaan of iets dergelijks. Maar volgens mij gaat dat ook niet echt makkelijk tegenwoordig.
Kijk ik woon inderdaad nog thuis maar mijn ma kan ook niks geven omdat ze ook maar van een uitkering moet leven. Ze is ook deels afgekeurd waardoor ze niet meer lang kan werken, dus ik probeer ook zo snel mogelijk weg te gaan en zo snel mogelijk werk te vinden.

Maar helaas valt dat echt heel zwaar tegen.
Kun je niet via een uitzendbureau zoals studentenwerk aan de slag in de horeca? Ik zou je in ieder geval niet beperken tot horeca en ICT, want dan kan het nog wel eens heel lang gaan duren. Elke dag dat je werkloos bent ben je minder waard voor bedrijven. Ik zou ook bv kijken voor medewerker groenvoorziening (de zomer komt eraan dus genoeg te doen), schilder, in een winkel werken etc. Effe door die zure appel heenbijten en je trots opzij zetten. Solliciteren vanuit een baan, hoe kut ook, is altijd beter voor je image.

En maak een schema dat je bv 10 sollicitaties per dag doet (in het weekend kun je naar vacatures zoeken waar je bij de start van een nieuwe week op kunt reageren), elke week je gezicht laat zien bij uitzendbureaus en dat je elke dag even een frisse neus gaat halen. En ivm geld zou ik toch maar een uitkering aanvragen. Wellicht dat WorkFast (verplicht traject bij de aanvraag van een bijstandsuitkering) wel iets voor jou kan betekenen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mint_Clansell op 14-04-2012 11:41:14 ]
pi_110313023
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 08:46 schreef Mentos79 het volgende:
als het mij lukt zou het jou helemaal moeten lukken, ik ben nb ouder dan je!
mocht je het geen probleem vinden om met de trein naar gouda te reizen dan weet ik wellicht nog iets voor je.
Reizen vind ik niet erg nee, maar juist dan krijg ik steeds te horen van dat ik te ver weg woon. Het is allemaal dubbelop dan wil ik verder reizen voor het werk, maar dan willen hun dat weer niet

Wat voor functie is dat dan in Gouda?

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 11:34 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Kun je niet via een uitzendbureau zoals studentenwerk aan de slag in de horeca? Ik zou je in ieder geval niet beperken tot horeca en ICT, want dan kan het nog wel eens heel lang gaan duren. Elke dag dat je werkloos bent ben je minder waard voor bedrijven. Ik zou ook bv kijken voor medewerker groenvoorziening (de zomer komt eraan dus genoeg te doen), schilder, in een winkel werken etc. Effe door die zure appel heenbijten en je trots opzij zetten. Solliciteren vanuit een baan, hoe kut ook, is altijd beter voor je image.

En maak een schema dat je bv 10 sollicitaties per dag doet (in het weekend kun je naar vacatures zoeken waar je bij de start van een nieuwe week op kunt reageren), elke week je gezicht laat zien bij uitzendbureaus en dat je elke dag even een frisse neus gaat halen. En ivm geld zou ik toch maar een uitkering aanvragen. Wellicht dat WorkFast (verplicht traject bij de aanvraag van een bijstandsuitkering) wel iets voor jou kan betekenen.
Zoals al vaker gezegd ik sta al maanden ingeschreven bij uitzendbureaus en studentenbureaus.
Maar ze kunnen steeds maar niet iets voor mij betekenen, want ik bel ze dan op en vraag of die vacature nog open staat zus en zo. Maar steeds zeggen ze van ''ja hou de site in de gaten dit en dat'' Dan denk ik ook wanneer kan je mij überhaupt iets van werk geven desnoods oproepwerk ofzo. En heb al een tijd gehad dat ik langs uitzendbureaus ben gegaan, maar nogmaals dan zeggen ze steeds we kunnen niks voor je doen hou de site in de gaten. Dan houd het bij mij ook een keer op om steeds langs te komen.

En ik beperk me niet tot alleen de Horeca of de ICT, maar ik bedoel dat ik tussen die 2 zit te kiezen voor een opleiding. En ik neig meer naar de ICT omdat ik 7 jaar in de Horeca heb gewerkt en toch wel klaar ermee ben.

Ik solliciteer echt op alles en nog steeds lukt het maar niet. ;(

Ik moet toch volgende week dinsdag naar de Sociale dienst en dan zoeken hun maar wat voor me. Echt hoor ik heb al op zoveel vacatures gereageerd, maar als daar steeds niks uitkom dan moet het UWV maar iets voor me betekenen.

Moet toch ooit een keer uit huis want vanaf 1 juli wordt het helemaal kut, dan krijg je per huishouden maar 1 uitkering. En stel ik heb nog geen werk dan moet mijn moeder alles voor mij betalen, of als ik weer werk heb en boven de bijstandsnorm verdien dan moet ik alles betalen. Dus ik wil toch wel zo snel mogelijk weg hier zodat we niet te maken krijgen met die regeling. :N
pi_110316058
Ik merk wel dat ik echt wil werken nu en dat ik het echt zat ben om thuis te zitten.
Ben dit weekend maar uit mezelf echt dingen aan het schoonmaken wat eigenlijk niet hoef. Maar gewoon omdat je dan bezig kan zijn en ik heb nu echt zo'n gevoel van, hoe lekker en leuk kan schoonmaken zijn.

Hoop echt dat het UWV iets voor mij heeft dinsdag, want om nou nog een maand niks te gaan doen.
pi_110316118
Je krijgt toch sowieso geen bijstandsuitkering als je geen eigen huishouden hebt?

Je kan ook schoonmaker worden. :)
pi_110316247
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:41 schreef Jores het volgende:
Je krijgt toch sowieso geen bijstandsuitkering als je geen eigen huishouden hebt?
Vanaf 1 juli wordt dat anders ja, dan krijg je per gezin maar 1 uitkering als je een uitkering nodig heb tenminste. Maar werk je en verdien je meer dan de bijstandsnorm en die andere persoon kreeg een uitkering. Dan moet diegene die werkt alles betalen en dan stopt die uitkering van die andere persoon gewoon.

Daarom zou ik wel op kamers willen zodat we niet met die regel te maken krijgen, want het wordt dan wel kut met het geld. Want alles wat ik verdien moet ik weer gebruiken voor het huishouden van m'n ma. Ik moet dan haar ziekenfonds, telefoon, alle vaste kosten betalen. Ik vind het 1 maand niet erg om te doen maar om nou meerdere maanden dat te gaan doen, dat wil ik niet want zo kan ik nooit uit huis dan snap je.
pi_110316287
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:41 schreef Jores het volgende:

Je kan ook schoonmaker worden. :)
Ik heb ook al op zat schoonmaakbaantjes gesolliciteerd, maar er wordt gewoon niet gereageerd of ze zoeken mensen met ervaring in de schoonmaak.

En ik zou het echt niet erg vinden om voor een paar maanden schoon te maken voor het geld.
pi_110316420
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:46 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Vanaf 1 juli wordt dat anders ja, dan krijg je per gezin maar 1 uitkering als je een uitkering nodig heb tenminste. Maar werk je en verdien je meer dan de bijstandsnorm en die andere persoon kreeg een uitkering. Dan moet diegene die werkt alles betalen en dan stopt die uitkering van die andere persoon gewoon.

Daarom zou ik wel op kamers willen zodat we niet met die regel te maken krijgen, want het wordt dan wel kut met het geld. Want alles wat ik verdien moet ik weer gebruiken voor het huishouden van m'n ma. Ik moet dan haar ziekenfonds, telefoon, alle vaste kosten betalen. Ik vind het 1 maand niet erg om te doen maar om nou meerdere maanden dat te gaan doen, dat wil ik niet want zo kan ik nooit uit huis dan snap je.
Als je niet zelfstandig woont heb je geen recht op een bijstandsuitkering, dacht ik tenminste.
pi_110316569
Je kan ook advertenties ophangen bij de supermarkt dat je bij mensen thuis wilt schoonmaken.
pi_110316597
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:53 schreef Jores het volgende:

[..]

Als je niet zelfstandig woont heb je geen recht op een bijstandsuitkering, dacht ik tenminste.
Dat durf ik ook niet zeggen, maar iig krijg je per 1 juli maar 1 uitkering per gezin.

Dus daarom wil ik zo snel mogelijk hier weg zodat ik wel zelfstandig kan wonen, en wellicht wel een uitkering kan krijgen.
Natuurlijk werk ik veel liever in plaats van een uitkering, maar ja als ik maar wat inkomen heb.
  zaterdag 14 april 2012 @ 16:01:53 #110
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_110316637
Op campings zoeken ze vaak schoonmaakpersoneel voor de sanitairgebouwen (geen smerig werk, je werkt gewoon met een spuit) de de vakantiewoningen. Hier is het erg toeristisch en dat soort banen zijn zonder ervaring nog wel te krijgen.
Ik ben midden 30 en heb het vorig jaar een tijdje gedaan onddanks dat ik alleen kantoor ervaring had.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_110316644
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:00 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Dat durf ik ook niet zeggen, maar iig krijg je per 1 juli maar 1 uitkering per gezin.

Dus daarom wil ik zo snel mogelijk hier weg zodat ik wel zelfstandig kan wonen, en wellicht wel een uitkering kan krijgen.
Natuurlijk werk ik veel liever in plaats van een uitkering, maar ja als ik maar wat inkomen heb.
Van een bijstandsuitkering kan je geen huis kopen en huren is ook duur.
pi_110316927
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:02 schreef Jores het volgende:

[..]

Van een bijstandsuitkering kan je geen huis kopen en huren is ook duur.
Daarom zeg ik net dat ik toch snel werk moet hebben anders kan ik nooit het huis uit. En zeker als het 1 juli is en die regel in gaat dan wordt het helemaal lastig. Ik ben geen 18 meer maar 25 en dan is het toch echt wel tijd om weg te gaan vind ik.

En huren ligt eraan hoe duur je het wilt maken, want een kamer hoef echt niet veel te kosten hoor. Als ik op Kamernet kijk dan heb je hier in Dordrecht al kamers vanaf 200 euro inclusief Gas, Water en Licht. Ik weet natuurlijk niet hoe hoog een bijstandsuitkering kan zijn, maar volgens mij kan je heus wel een simpele kamer ervan huren.
pi_110317080
Je zei dat je zo snel mogelijk weg wilt zodat je een uitkering kan krijgen. Maar 200 euro is goed te doen inderdaad.
pi_110317216
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:18 schreef Jores het volgende:
Je zei dat je zo snel mogelijk weg wilt zodat je een uitkering kan krijgen. Maar 200 euro is goed te doen inderdaad.
Ja omdat ik geen zin heb om met die regeling te maken te hebben snap je. Daarom zei ik van dat ik dan beter zo snel mogelijk weg kan, en dan misschien met behulp van een uitkering ook een kamer of huisje kan huren.

Maar ik denk dat een kamer beter is op dit moment omdat ik al niet zoveel geld heb.

Los daarvan vraag ik ik mij dit eigenlijk af: Kan je eigenlijk als persoon die nog niet studeert gewoon een kamer huren? Want meestal zijn het voor studenten en meestal zijn die kamers ook met meerdere mensen.
pi_110319199
Dat verschilt per kamer. De meeste kamers zullen voor studenten zijn en mogelijk zijn er wachtlijsten. Ik weet niet hoe het in Dordrecht zit met vraag en aanbod.

Je kan overigens als je geen BBL-plek kan vinden een BOL-opleiding gaan doen. Je krijgt dan studiefinanciering en kan een kamer huren. Daarna is de crisis voorbij en kan je gaan werken.
pi_110322073
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:36 schreef Jores het volgende:
Dat verschilt per kamer. De meeste kamers zullen voor studenten zijn en mogelijk zijn er wachtlijsten. Ik weet niet hoe het in Dordrecht zit met vraag en aanbod.

Je kan overigens als je geen BBL-plek kan vinden een BOL-opleiding gaan doen. Je krijgt dan studiefinanciering en kan een kamer huren. Daarna is de crisis voorbij en kan je gaan werken.
Ja het liefst doe ik een BBL opleiding, maar mocht dat echt niet gaan dan moet ik toch een BOL opleiding gaan doen. Maar dat is ook niet echt meer iets wat ik wil want je zit toch met 17 en 18 jarige in de klas, terwijl ik dit jaar 26 word. Voel me daar niet echt meer gemakkelijk bij dan als ik de oudste ben en nog tussen de pubers zit 5 dagen lang.

Maarja als het moet dan moet het.

Zag trouwens wel bij Bakker Bart dat ze een leerling verkoper zoeken. Eerlijk gezegd lijkt mij dat ook nog super leuk om als verkoper aan de slag te gaan in een winkel. Maarja ik denk dat niemand je meer aanneemt als leerling op je 25e. Toch is wel kut eigenlijk dat ik nu pas weer een opleiding wil gaan volgen want ik ben gewoon te oud voor heel veel bedrijven.
pi_110322141
Maandag even bij die tent naar binnen stappen dus. Met zo'n houding vind je inderdaad nooit wat, want zoiets straal je uit en rectruiters/werkgevers merken zoiets meteen.
  zaterdag 14 april 2012 @ 19:32:19 #118
33350 Janena
pi_110322527
Mijn zusje hweft een Bakker Bart gerund en nam ook wel eind 20ers aan. Wel voor minimumloon. Zou gewoon even binnenlopen en netjes en enthousiast over proberen te komen. Ervaring in de horeca zal iig een pre zijn.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_110325221
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 19:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Maandag even bij die tent naar binnen stappen dus. Met zo'n houding vind je inderdaad nooit wat, want zoiets straal je uit en rectruiters/werkgevers merken zoiets meteen.
Ik ben heus wel positief hoor. Maar in deze tijd weet je gewoon bijna al zeker dat ze liever iemand aannemen van 20 dan een beginner van 25.

Pluspunt is wel dat ik al Horeca ervaing heb maar dan nog weet je dat het moeilijk gaat worden. Ongeacht dat ik het wel heel leuk zou vinden. ^O^
pi_110325631
Je moet jezelf ook wel weten te verkopen he? probeer ze te overtuigen waarom ze jou moeten aannemen ipv een jonger iemand.
pi_110326321
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je moet jezelf ook wel weten te verkopen he? probeer ze te overtuigen waarom ze jou moeten aannemen ipv een jonger iemand.
Is ook wel zo idd.

1 ding weet ik wel en dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Maar omdat ik zelf al totaal iets van 9 a 10 jaar werkervaring heb en toch al wat levenservaring. Dat ik toch bepaalde dingen serieuzer neem dan bijvoorbeeld iemand van 17 a 18 als je snapt wat ik bedoel.
Ik neem al gauw heel veel werk serieuzer dan de jongere waarmee ik vaak werkte. Die nemen het niet zo nauw en denken alles te mogen doen, terwijl de baas dat toch niet echt op prijs stelt.

En kan natuurlijk het Horeca verhaal een beetje naar boven halen. Zoals gast/klantcontact, flexibiliteit tonen etc. Dat zijn dingen die ik allemaal al ken en voor mij geen probleem zijn.

Misschien bedoel je dit niet hoor, maar het lijken me wel handige dingen om te vermelden.
pi_110326635
Beste Ferry, je zit in de hoek waar de klappen vallen.
In de horeca zitten ze niet meer op je te wachten.
Te oud en te weinig skills.
Probeer je te bekwamen in een vak als vloerverwarming of interieurbouw.
pi_110327029
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Beste Ferry, je zit in de hoek waar de klappen vallen.
In de horeca zitten ze niet meer op je te wachten.
Te oud en te weinig skills.
Probeer je te bekwamen in een vak als vloerverwarming of interieurbouw.
Hoi,

Ik kom juist uit de Horeca en wil het liefst niet meer terug nee. En merk idd dat het al moeilijk is geworden om uberhaupt een bijbaantje te vinden in de Horeca. In tegenstelling tot 4 jaar geleden waar ik binnen liep en een week later al aan de slag kon.

Maar als verkoper bij een winkel werken dat lijkt me wel echt super leuk, ook al verdient het niet zo goed. Maar ja ik wil iets doen waar ik het ook gewoon leuk gaat vinden en lang zal blijven.

Die vakken die jij noemt kunnen leuk zijn hoor, maar het is niet echt iets voor mij. :N
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:43:31 #124
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110328290
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:38 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik ben heus wel positief hoor. Maar in deze tijd weet je gewoon bijna al zeker dat ze liever iemand aannemen van 20 dan een beginner van 25.

Pluspunt is wel dat ik al Horeca ervaing heb maar dan nog weet je dat het moeilijk gaat worden. Ongeacht dat ik het wel heel leuk zou vinden. ^O^
Je bent geen beginner, je hebt 7 jaar werkervaring. Daar zijn altijd punten uit te halen die ook bij ander werk belangrijk zijn. Jezelf dus niet als een beginner verkopen, maar als iemand met ervaring. Want dat heb je.
pi_110334105
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 11:34 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

hmm ik ging anders om met de weekenden. Weekend was voor mij gewoon weekend. Door deze scheiding kun je je hoofd ook even ergens anders naar zetten. Dit vond ik persoonlijk echt heel erg belangrijk. Ik week hier alleen vanaf toen ik op zondag een 2e sollicitatiegesprek had voor een 24/7 functie. De baan kreeg ik destijds. Volgens mij heb ik toen een andere dag als weekend aangehouden. Reden hiervoor was om wat mentale rust te scheppen. Want tsja, als je mentaal uitgeput bent, merken ze dat ook.
pi_110334236
Klopt, maar ik kijk zondagavond alvast naar vacatures waar ik de maandag op kan reageren. Je hoeft er ook geen uren mee bezig te zijn, maar het is wel handig als je zsm reageert, vooral nu iedere werkloze waarschijnlijk bovenop die vacatures springen.
pi_110335970
Ik heb trouwens vandaag een wel heel gave vacature gezien die veel meer aansluit bij mijn talenten. Het gaat om een functie als projectondersteuner. Waarschijnlijk ga ik er stiekem op solliciteren. En nu kan ik eindelijk mijn nevenactiviteiten als serieus wapen inzetten. Ik heb er inmiddels bijna 3 jaar vrijwillige bestuurswerkzaamheden op zitten and still going strong, waarbij ik toch wel stevige projectmatige dingen voor elkaar heb gekregen. En waar ik sowieso veel meer positieve feedback op krijg.

Het is alleen te hopen dat ze niet om kennis vragen die ik niet in huis heb.
pi_110344516
Klinkt als een goede kans Daboman.
pi_110344726
Dit vind ik overigens frappant:

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:54 schreef FerryNL het volgende:
Naar welke functie solliciteren jullie dan? Omdat je lang moet nadenken over een echte brief.
En dat je bij elke sollicitatie eigenlijk wel uitgenodigd wordt.

Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk. Ik heb gewoon zo'n idee dat het bij mij echt meer ligt aan dat ik merendeels in de Horeca ervaring heb, en ook niet hoogopgeleid (VMBO en MBO2) ben.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:16 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja ik heb daar al een hele tijd over zitten denken, en ik wil dat ook dolgraag maar...

Mijn hoogst genoten opleiding is een MBO2 niveau. Dus ik moet eerst een MBO3 opleiding moeten doen zodat ik MBO4 kan doen. Want heb al bij heel veel scholen geinformeerd of ik misschien een toelatingstoets kan doen om meteen MBO4 te kunnen doen. Maar krijg steeds te horen dat ze dat niet meer mogen of niet meer doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:23 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja ik moet zeker rust in mijn hoofd hebben, maar ik moet wel wat geld verdienen voor mijn kosten etc.
Kijk het hoef niet perse 40 uur, het kan 20 uur zijn als het maar wat is.

Maar ja nu heb ik weer een nieuw probleem.

Ik moet kunnen aantonen dat ik een MBO3 diploma heb, maar wat is nou het geval.
3 jaar geleden is mijn vorige werkgever mijn diploma kwijtgeraakt, en raar genoeg kon die het niet meer vinden. Hij wou echt de originele zien om het te geloven of zo, maar ja ik dacht ''ok is goed even snel een kopie maken en dan weer terug geven''. Maar vervolgens zag ik hem nooit meer en zijn ze hem kwijt geraakt. En de IB groep kon hem ook niet meer vinden dus ik vind het al super kut dat ik geen fysieke MBO3 diploma meer heb.

Maarja kort gezegd: kan ik het niet aantonen, dan kan ik daar al niet werken omdat ze mensen zoeken die minimaal MBO3 denk niveau hebben.
Niet om je aan te vallen hoor Ferry, maar ik vraag me gewoon af hoe dit zit. :) Tel je zelf je mbo-3 diploma niet mee omdat je niet kan aantonen dat je het hebt?
pi_110345501
:o :{ :X :{w -O- :|W

vraag gewoon een nieuw exemplaar op school aan .... :% @$$%%^*&^%$# ...
pi_110355530
Zo vandaag even wat sollicitaties de deur uit gedaan voor de Zorg.

Ben benieuwd of het wel wat kan gaan worden. Je hoort toch vaak dat ze nu aan het bezuinigingen zijn in de Zorg.

Maarja wie weet hoor ik morgen al wel wat. :)
  zondag 15 april 2012 @ 16:48:17 #132
47102 Elvi
miemkwien
pi_110355796
Nederland hangt aan elkaar van bureaucratie en dan is geen 1 instantie die je diploma kan vinden? Moeten ze maar wat harder in de computer kijken hoor...
pi_110363979
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:47 schreef Daboman het volgende:

[..]

hmm ik ging anders om met de weekenden. Weekend was voor mij gewoon weekend. Door deze scheiding kun je je hoofd ook even ergens anders naar zetten. Dit vond ik persoonlijk echt heel erg belangrijk. Ik week hier alleen vanaf toen ik op zondag een 2e sollicitatiegesprek had voor een 24/7 functie. De baan kreeg ik destijds. Volgens mij heb ik toen een andere dag als weekend aangehouden. Reden hiervoor was om wat mentale rust te scheppen. Want tsja, als je mentaal uitgeput bent, merken ze dat ook.
Ik denk niet dat je nog ooit werk zult vinden met deze mentaliteit.
pi_110377815
In mijn woonplaats wordt het ene na het andere uitzendbureau gesloten. En dan hebben we het niet over kleine bureautjes. Zo is Adecco al met de noorderzon vertrokken, lijkt Unique nu ook voor onbepaalde tijd gesloten te zijn, is Start People nog maar twee ochtenden in de week geopend en Manpower twee dagen in de week. Ook uitzendbureau Stob-Job, gespecialiseerd voor met name reintegratie voor ouderen, is over de kop gegaan. Je merkt het ook in het aanbod van vacatures, dat schrikbarend laag is.
pi_110377964
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:12 schreef hetzwartegat het volgende:

[..]

Wat? Hij zegt niks geks hoor :?
pi_110379830
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
In mijn woonplaats wordt het ene na het andere uitzendbureau gesloten. En dan hebben we het niet over kleine bureautjes. Zo is Adecco al met de noorderzon vertrokken, lijkt Unique nu ook voor onbepaalde tijd gesloten te zijn, is Start People nog maar twee ochtenden in de week geopend en Manpower twee dagen in de week. Ook uitzendbureau Stob-Job, gespecialiseerd voor met name reintegratie voor ouderen, is over de kop gegaan. Je merkt het ook in het aanbod van vacatures, dat schrikbarend laag is.
Stob-Job is een vrij aparte naam voor een uitzendbureau moet ik zeggen :')
pi_110384434
Heb je een baan eindelijk, moet je vrij gaan vragen de eerste dag voor de dokter omdat die zo onflexibel is als de pest. En het moet echt. Baal hier echt waanzinnig van.
  maandag 16 april 2012 @ 09:12:24 #138
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_110385109
quote:

[..]

Ik snap niet waarom alleen door de week gebruik maken van het zoeken naar vacatures een probleem moet zijn. Het gros van de vacatures verschijnen buiten het weekend om. En is mentale rust belangrijker dan je denkt. Leuke dingen zijn ook belangrijk voor je overkomen bij de werkgever.
Fuck the EBU
pi_110386433
Aangenomen bij bedrijf #1 waar ik vorige week heb gesolliciteerd! Ze vonden me zo overtuigend dat ze een tweede gesprek niet nodig vonden!

Hopelijk krijg ik vandaag ook een reactie van bedrijf #2, want het zou leuk zijn als ik kon kiezen tussen beiden! Ze hebben allebei zo hun voor- en nadelen. :)

Alvast een voorzichtige *O* (ik juich pas echt als ik mijn krabbel op een contract heb gezet)
pi_110388645
Gefeliciteerd! Wat ga je precies doen en is het ook voor langere tijd? Van het ene in het andere uitzendbaantje rollen is op de lange duur eigenlijk ook maar niets.
pi_110388877
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:23 schreef Daboman het volgende:
Gefeliciteerd! Wat ga je precies doen en is het ook voor langere tijd? Van het ene in het andere uitzendbaantje rollen is op de lange duur eigenlijk ook maar niets.
Klopt. Dit is via een uzb, maar betaalt ontzettend goed en de andere baan waar ik nog op een reactie wacht is via het bedrijf zelf, maar daar heb ik dus geen idee van of ik ben aangenomen en zo ja, wat ze me kunnen/willen bieden.

En in deze economisch moeilijke tijden maakt het niet zoveel uit of je via een uzb of via het bedrijf zelf in dienst bent. Je hebt sowieso een proeftijd om doorheen te komen en tegenwoordig is een vaste aanstelling krijgen een luxe.

Anyway, aangezien ik een paar weken geleden een bijstandsuitkering heb moeten aanvragen (mijn WW is afgelopen) heb ik niet echt de mogelijkheid om kieskeurig te zijn. Dus liever via een uzb aan het werk dan via het UWV!
  maandag 16 april 2012 @ 11:56:43 #142
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_110389765
Kijk, dat is positief! :)
  maandag 16 april 2012 @ 12:06:48 #143
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110390073
quote:

[..]

Da's onzin natuurlijk. Als je je 7 dagen per week bezighoudt met werk zoeken wordt je d'r op een gegeven moment compleet gaar van. In tijden van werkloosheid zijn weekeinden in mijn geval ook daadwerkelijk weekeinden.
pi_110391017
quote:
3s.gif Op maandag 16 april 2012 12:06 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Da's onzin natuurlijk. Als je je 7 dagen per week bezighoudt met werk zoeken wordt je d'r op een gegeven moment compleet gaar van. In tijden van werkloosheid zijn weekeinden in mijn geval ook daadwerkelijk weekeinden.
Dit. En dan komen mongolen om je heen weer anzetten met 'wat doe je hele dag dan? Ga vrijwilligerswerk doen je doet niks!' :r
pi_110391458
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 12:36 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Dit. En dan komen mongolen om je heen weer anzetten met 'wat doe je hele dag dan? Ga vrijwilligerswerk doen je doet niks!' :r
Is ook wel zo, op een gegeven moment slaap je elke ochtend uit en voer je niks uit.

Zoveel vacatures om op te reageren zijn er ook weer niet.
Weekenden hou ik ook sollicitatievrij, anders trek ik het ook niet.
pi_110392321
Zouden jullie weigeren om via het UWV bij NSB club BREIN in dienst te treden (of een ander bedrijf dat indruist tegen je principes), met kans op korting van de uitkering bij weigering?
pi_110392803
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zouden jullie weigeren om via het UWV bij NSB club BREIN in dienst te treden (of een ander bedrijf dat indruist tegen je principes), met kans op korting van de uitkering bij weigering?
Nee, als het moet dan moet het.Ik zou het dus wel aannemen. Liever NSB dan gekort worden op je uitkering. Ook al zal je nooit met trots kunnen vertellen welke baan je bekleed.
pi_110392888
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:24 schreef StephanL het volgende:
Ook al zal je nooit met trots kunnen vertellen welke baan je bekleed.
Dat is voor mij echt het probleem niet. Zolang ik het voor mezelf maar goed vindt, wat anderen er van vinden interesseert me echt niet.
Ik zou er dus wel even over na moeten denken als ik me echt niet in de gedachte van het bedrijf kan vinden.
pi_110393499
Als ik bv. een vegetarier was dan zou ik weigeren om in een slachthuis te werken, ook al zou dat betekenen dat je gekort wordt op je uitkering.

Een mens heeft niet voor niets principes en daar moet je voor opkomen, ook al kan dit een negatief effect hebben.

Als ik straks van mijn werkcoach te horen krijg dat ik bij BREIN aan de slag moet dan zou ik ook weigeren, omdat die club tegen zo'n beetje alles ingaat waar ik voor sta. Dan maar gekort en een week noedels eten.
  maandag 16 april 2012 @ 13:46:44 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110393806
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als ik bv. een vegetarier was dan zou ik weigeren om in een slachthuis te werken, ook al zou dat betekenen dat je gekort wordt op je uitkering.

Een mens heeft niet voor niets principes en daar moet je voor opkomen, ook al kan dit een negatief effect hebben.

Als ik straks van mijn werkcoach te horen krijg dat ik bij BREIN aan de slag moet dan zou ik ook weigeren, omdat die club tegen zo'n beetje alles ingaat waar ik voor sta. Dan maar gekort en een week noedels eten.
Het is een utopie om te denken dat je daar aangenomen wordt gezien je aversie jegens BREIN.
Ik zou daar nog best kunnen werken, zeker gezien het feit dat ik soortgelijk werk heb gedaan bij een platenmaatschappij. Ik kon me er toen al makkelijk overheen zetten dat ik het er niet helemaal mee eens was ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 16 april 2012 @ 13:50:12 #151
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110393960
quote:
If you can't beat them, join them >:)
Gewoon van binnenuit slopen die handel.
censuur :O
pi_110394154
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is een utopie om te denken dat je daar aangenomen wordt gezien je aversie jegens BREIN.
Ik zou daar nog best kunnen werken, zeker gezien het feit dat ik soortgelijk werk heb gedaan bij een platenmaatschappij. Ik kon me er toen al makkelijk overheen zetten dat ik het er niet helemaal mee eens was ;).
Als je in de bijstand zit heb je niks te willen. Als het UWV banden heeft met zo'n bedrijf dan kunnen ze je daar , met behoud van je uitkering, te werk stellen (proefplaatsing) of je sommeren dat je daar solliciteert/aan het werk gaat.

Neem als voorbeeld de bijstandsgerechtigden uit Rotterdam van een paar maanden geleden die in de kassen moesten werken, omdat ze anders hun uitkering zouden verliezen. Het is nog net geen dwangarbeid

[ Bericht 4% gewijzigd door Mint_Clansell op 16-04-2012 14:00:13 ]
pi_110394235
Morgen is het voor mij de dag om voor een afspraak bij de Sociale Dienst te komen.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en wat ik te horen krijgt. Ik heb gewoon echt geen zin om daarheen te gaan en weer die preken te horen zoals jaren geleden. :N

Hoe lang zijn die gesprekken daar een beetje? Want ik moet er nu heen voor een gezinsinkomen dat per 1 juli veranderd.
pi_110394515
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:56 schreef FerryNL het volgende:
Morgen is het voor mij de dag om voor een afspraak bij de Sociale Dienst te komen.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en wat ik te horen krijgt. Ik heb gewoon echt geen zin om daarheen te gaan en weer die preken te horen zoals jaren geleden. :N

Hoe lang zijn die gesprekken daar een beetje? Want ik moet er nu heen voor een gezinsinkomen dat per 1 juli veranderd.
Je gaat een WorkFast traject in.

http://www.scholtensadviesenuitvoering.nl/workfast.html

WorkFast houdt eigenlijk in dat een WF consulent(e) je 1 a 2x in de week controleert of jij wel genoeg sollicitaties doet (20-30 per week). Ik kan het weten, want ik moet er zo naartoe. ;)

Oh ja, elk werk is passend dus je moet op alles wat los en vast zit solliciteren, ook al betaalt het slecht, moet je werken op onmenselijke tijden, het weekend of in ploegendienst. Maakt niet uit dat je geen ervaring hebt in dat vak.
pi_110394901
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je gaat een WorkFast traject in.

http://www.scholtensadviesenuitvoering.nl/workfast.html

WorkFast houdt eigenlijk in dat een WF consulent(e) je 1 a 2x in de week controleert of jij wel genoeg sollicitaties doet (20-30 per week). Ik kan het weten, want ik moet er zo naartoe. ;)

Oh ja, elk werk is passend dus je moet op alles wat los en vast zit solliciteren, ook al betaalt het slecht, moet je werken op onmenselijke tijden, het weekend of in ploegendienst. Maakt niet uit dat je geen ervaring hebt in dat vak.
En daarom heb ik er echt geen zin in!

Omdat ik geen werk kan vinden moet ik maar kutwerk gaan aannemen en elke dag dus lekker chago ernaartoe.
En 20-30 sollicitaties per week? DAMN!! Dat vind ik wel een beetje teveel eigenlijk.

Wat doe jij dan voor werk? En waar werd jij ingegooid dan?
pi_110395218
Ik ben nog nergens ingegooid. Ik zit nu 3 weken in het WorkFast traject en het enige wat ik te horen heb gekregen is dat ik alles moet aannemen omdat ik anders word gekort op mijn toekomstige uitkering.

20 sollicitaties is niet zoveel hoor. Dat zijn er 4 per dag. Dat is best te doen. Ik doe het 's ochtends, zodat ik 's middags andere dingen kan doen. Een luchtje scheppen of thuis klussen.

Maar ik heb als het goed is weer werk gevonden (zie m'n post van 10:08 uur vanmorgen), maar ik wacht nog even de uitkomst van een ander sollictatiegesprek af, voordat ik een beslissing neem.

Maar misschien dat zo'n traject voor jou juist wel goed is, omdat je al een tijd werkloos bent. Geef morgen in ieder geval aan bij die consulent dat je hulp wil bij het zoeken naar passend werk.
pi_110395911
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben nog nergens ingegooid. Ik zit nu 3 weken in het WorkFast traject en het enige wat ik te horen heb gekregen is dat ik alles moet aannemen omdat ik anders word gekort op mijn toekomstige uitkering.

20 sollicitaties is niet zoveel hoor. Dat zijn er 4 per dag. Dat is best te doen. Ik doe het 's ochtends, zodat ik 's middags andere dingen kan doen. Een luchtje scheppen of thuis klussen.

Maar ik heb als het goed is weer werk gevonden (zie m'n post van 10:08 uur vanmorgen), maar ik wacht nog even de uitkomst van een ander sollictatiegesprek af, voordat ik een beslissing neem.

Maar misschien dat zo'n traject voor jou juist wel goed is, omdat je al een tijd werkloos bent. Geef morgen in ieder geval aan bij die consulent dat je hulp wil bij het zoeken naar passend werk.
Maar zijn die dingen die je moet aannemen echt zo erg wat betreft werk? Kijk ik ben niet zo kieskeurig hoor, want wil best schoonmaken, callcenter werk gaan doen etc etc. Maar volgens mij zijn het echt baantjes als papierprikken en dat wil ik echt niet gaan doen.

Maar je kan dus wel gewoon stoppen met dat traject als je bijvoorbeeld toch weer ander werk hebt gevonden?

4 sollicitaties per dag is inderdaad niet zoveel nee als je het zo bekijkt, want ik doe er soms wel meer per dag.

Misschien is het inderdaad wel beter voor mij want ik gewoon niks vinden, terwijl ik toch echt me best doe. Het is gewoon kut. Want ik wil ook weer naar school, maar ik zie dat ook steeds meer wegvagen omdat ik gewoon werk moet hebben voor mijn kosten.

Maar hopelijk kan je bij dat ene bedrijf werken ja.
pi_110398954
Net gebeld door een verzorgingstehuis dat ik donderdag langs kan komen voor een gesprek.
Er waren heel wat afmeldingen waardoor ik nu kon komen om te praten voor een BBL plek.

Zou echt super zijn als ik alsnog een opleiding kan volgen en ergens lekker aan de slag kan. :)
pi_110399156
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:56 schreef FerryNL het volgende:
Net gebeld door een verzorgingstehuis dat ik donderdag langs kan komen voor een gesprek.
Er waren heel wat afmeldingen waardoor ik nu kon komen om te praten voor een BBL plek.

Zou echt super zijn als ik alsnog een opleiding kan volgen en ergens lekker aan de slag kan. :)
Goed nieuws :)

Ben zelf vandaag op Schiphol geweest. Pas moest ik aanvragen.Moet je een test voor doen. Jesus wat was dat simpel :')

Volgende week begint de echte training, betaald *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door StephanL op 16-04-2012 16:10:34 ]
pi_110399552
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:01 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja ik hoop het wel echt. Ik zou het echt oprecht heel leuk vinden om zulk werk te gaan doen. Werk graag met mensen en help mensen graag.

Misschien heb ik wel een klein pluspuntje omdat ik een jongen ben, en ze toch meer jongens zoeken in de zorg haha. :)

Maarja we zullen zien, eerst nog maar even gezellig langs de sociale dienst. :r
pi_110399639
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:01 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ben zelf vandaag op Schiphol geweest. Pas moest ik aanvragen.Moet je een test voor doen. Jesus wat was dat simpel :')

Volgende week begint de echte training, betaald *O*
Ze doen vaak alsof die testen heel moeilijk zijn. :') Was bij mij destijds ook bij TNT.

Betaalde trainingen zijn altijd lekker meegenomen. Mocht het niks worden dan heb je iig al wat geld binnen geharkt. O-)
pi_110399644
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:11 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja ik hoop het wel echt. Ik zou het echt oprecht heel leuk vinden om zulk werk te gaan doen. Werk graag met mensen en help mensen graag.

Misschien heb ik wel een klein pluspuntje omdat ik een jongen ben, en ze toch meer jongens zoeken in de zorg haha. :)

Mijn moeder werkt sinds 5 jaar ook in de zorg. Op redelijke late leeftijd dus ook overgestapt. Zij vindt het heel leuk en qua zwaarte valt het wel mee bij haar.

Wel vaak vroeg beginnen, maar dat hoort er eenmaal bij.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:13 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ze doen vaak alsof die testen heel moeilijk zijn. :') Was bij mij destijds ook bij TNT.

Betaalde trainingen zijn altijd lekker meegenomen. Mocht het niks worden dan heb je iig al wat geld binnen geharkt. O-)
Wordt helaas verrekend met de salaris als ik binnen 4 weken weg ga, dus even volhouden :P
pi_110399939
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:13 schreef StephanL het volgende:

[..]

Mijn moeder werkt sinds 5 jaar ook in de zorg. Op redelijke late leeftijd dus ook overgestapt. Zij vindt het heel leuk en qua zwaarte valt het wel mee bij haar.

Wel vaak vroeg beginnen, maar dat hoort er eenmaal bij.

[..]

Wordt helaas verrekend met de salaris als ik binnen 4 weken weg ga, dus even volhouden :P
Vroeg beginnen maakt mij niet uit hoor, want ik was het juist zat om telkens alleen maar de avonden te werken in de Horeca.

Was je moeder ook via een BBL traject begonnen of is er zo ingerold?

Trouwens nog een beetje nagedacht over de Horeca? ;)
pi_110400588
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:20 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Vroeg beginnen maakt mij niet uit hoor, want ik was het juist zat om telkens alleen maar de avonden te werken in de Horeca.

Was je moeder ook via een BBL traject begonnen of is er zo ingerold?

Trouwens nog een beetje nagedacht over de Horeca? ;)
Ze was eerste huishoudhulp daar. Een beetje helpen de koffie in te schenken en dat soort dingen, niet eens iets in de zorg. Daarna is ze helpende niveau 2 gaan doen. Aangezien ze er al werkte was dat BBL.

Ja de horeca. Het lijkt mij nog steeds geweldig eigenlijk. Ga morgen daarom ook nog steeds naar die voorlichtingsdag, even kennis maken en vragen of ik daar wel goed zit en dat soort dingen.
Ga denk ook morgen maar solliciteren voor een baan als leerling kok. Kijken wat ze zeggen als er iemand van 27 staat :D
pi_110400898
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ze was eerste huishoudhulp daar. Een beetje helpen de koffie in te schenken en dat soort dingen, niet eens iets in de zorg. Daarna is ze helpende niveau 2 gaan doen. Aangezien ze er al werkte was dat BBL.

Ja de horeca. Het lijkt mij nog steeds geweldig eigenlijk. Ga morgen daarom ook nog steeds naar die voorlichtingsdag, even kennis maken en vragen of ik daar wel goed zit en dat soort dingen.
Ga denk ook morgen maar solliciteren voor een baan als leerling kok. Kijken wat ze zeggen als er iemand van 27 staat :D
Ah ok... ja ik heb ook een gesprek voor helpende zorg en welzijn niveau 2 en dat is dus ook meteen voor een BBL plek.

Ik durf te wedden dat je echt wel een plek moet vinden hoor. Ik kreeg zelfs vorige week toen 2 telefoontjes van zaken die nog een leerling zochten. En ze vroegen of ik interesse had maar ja ik wil liever gewoon echt wat anders gaan doen. Maar mocht de zorg of wat dan ook niks worden, dan ga ik wel weer terug want moet gewoon een keuze maken. En hoe langer ik twijfel hoe moeilijker het wordt om nog een opleiding te gaan volgen.
Dan ga ik gewoon doorleren en dan proberen in een lunchroom te komen, omdat die toch meer vaster zijn qua uren. Maar ja liever ga ik echt ergens anders voor snap je.

Waar woon je eigenlijk? Als je in een grote stad woont dan is de kans groot dat je echt wel wat gaat vinden hoor. :)
pi_110401123
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:41 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ah ok... ja ik heb ook een gesprek voor helpende zorg en welzijn niveau 2 en dat is dus ook meteen voor een BBL plek.

Ik durf te wedden dat je echt wel een plek moet vinden hoor. Ik kreeg zelfs vorige week toen 2 telefoontjes van zaken die nog een leerling zochten. En ze vroegen of ik interesse had maar ja ik wil liever gewoon echt wat anders gaan doen. Maar mocht de zorg of wat dan ook niks worden, dan ga ik wel weer terug want moet gewoon een keuze maken. En hoe langer ik twijfel hoe moeilijker het wordt om nog een opleiding te gaan volgen.
Dan ga ik gewoon doorleren en dan proberen in een lunchroom te komen, omdat die toch meer vaster zijn qua uren. Maar ja liever ga ik echt ergens anders voor snap je.

Waar woon je eigenlijk? Als je in een grote stad woont dan is de kans groot dat je echt wel wat gaat vinden hoor. :)
Woon zelf niet in een de grote stad. In een klein dorpje aan de kust, maar wel midden in de randstad, vlakbij Leiden, waar ik ook als eerste wat ga proberen te vinden.
pi_110401818
quote:
Ja.
  maandag 16 april 2012 @ 17:43:22 #168
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_110403253
Ok ik kan evt een baan krijgen, maar niet mijn droombaan, ook 1 uur en 10 minuten rijden... Pffff doen of verder kijken? Wil best reizen naar mijn werk toe, maar elke dag 180km afleggen? Zouden jullie het doen?
pi_110403556
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Apekoek het volgende:
Ok ik kan evt een baan krijgen, maar niet mijn droombaan, ook 1 uur en 10 minuten rijden... Pffff doen of verder kijken? Wil best reizen naar mijn werk toe, maar elke dag 180km afleggen? Zouden jullie het doen?
Pff, nee, als het mn droombaan niet is, is dat veel te ver.
Maar hangt ook een beetje van je toekomstverwachting af: denk je dat je in de buurt wel wat kan vinden?
pi_110403648
quote:
Ik moet ook donderdag met het openbaar vervoer 1 uur reizen, maar dat is totaal iets van tegen de 30KM. Jammer gnoeg sluit het niet heel goed aan allemaal qua reizen, maar ja het moet maar.

Maar totaal 180KM reizen per dag is wel wat anders ja. Als het goed betaalt en een beetje leuk is dan zou ik het wel doen. Lekker muziekje op in de auto en gaan met die banaan.

Maar het blijft idd wel ver reizen ja. :O
pi_110404333
2.20 uur per dag reizen = 11 uur per week = 45± per maand onbetaald werken... gewoon een week gratis werk dus :{
pi_110404381
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:52 schreef FerryNL het volgende:
Maar totaal 180KM reizen per dag is wel wat anders ja. Als het goed betaalt en een beetje leuk is dan zou ik het wel doen. Lekker muziekje op in de auto en gaan met die banaan.
Ja, leuk in het weekend ja. 5 dagen in de week de drukte in is een stuk minder leuk. En enorm vermoeiend.
  maandag 16 april 2012 @ 18:13:44 #173
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_110404399
quote:
15s.gif Op maandag 16 april 2012 18:11 schreef SwaPore het volgende:
2.20 uur per dag reizen = 11 uur per week = 45± per maand onbetaald werken... gewoon een week gratis werk dus :{
Als je het zo gaat bekijken is het een en al drama inderdaad :P Ik weet ook niet goed wat ik er mee moet doen. In de buurt nog weinig opties, maar die zullen nog wel komen. Maar ook dat kan weer een tijd duren... :{
pi_110404669
quote:
Nope.
pi_110404725
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, leuk in het weekend ja. 5 dagen in de week de drukte in is een stuk minder leuk. En enorm vermoeiend.
Ja tuurlijk is het vermoeiend, maar als je niks in de buurt kan vinden dan moet je het wel lijkt me.

Ik heb het donderdag ook dat ik 1 uur en 15 minuten moet reizen, maar ja het moet omdat ik al maanden niks kan vinden bij mij in de buurt.
Maarja met de auto kan ik opzich wel begrijpen ja dat het vermoeiend kan zijn
pi_110405196
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:13 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Als je het zo gaat bekijken is het een en al drama inderdaad :P Ik weet ook niet goed wat ik er mee moet doen. In de buurt nog weinig opties, maar die zullen nog wel komen. Maar ook dat kan weer een tijd duren... :{
Gevraagd of ze een motel/hotel voor je willen betalen in de buurt? Meestal is dat bij meer ervaren lui die op een ander locatie gaan...
  maandag 16 april 2012 @ 18:46:27 #177
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_110405611
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:35 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Gevraagd of ze een motel/hotel voor je willen betalen in de buurt? Meestal is dat bij meer ervaren lui die op een ander locatie gaan...
Maarja om nou elke week een week lang niet in mijn eigen huis te kunnen zijn in een plaatsje waar geen fuck is te doen lijkt mij ook verreweg van ideaal.
  maandag 16 april 2012 @ 20:48:34 #178
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_110412290
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:11 schreef FerryNL het volgende:

[..]

duim voor je
hopelijk word je wel aangenomen
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_110413928
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 20:48 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

duim voor je
hopelijk word je wel aangenomen
Ja ik hoop het ook. :Y

Wel jammer dat ik morgen niet kan. Want moet eerst om 11:30 naar de Sociale Dienst, en ik kon juist om 13:00 even langs komen.

Maarja ik weet niet hoelang zo'n gesprek gaat duren bij de Sociale Dienst. Want mijn reis naar dat verzorgingstehuis is al iets langer dan 1 uur, en ben dus bang dat ik dat net niet gaat redden.

Dus helaas toch pas donderdag het gesprek. Eigenlijk hoop ik stiekem dat er maar weinig mensen zijn voor een sollicitatie gesprek. _O- Ze zei wel dat er wel wat mensen zijn die zich afgemeld hadden, maar de Zorg is best nog populair en de plekken zijn zo gevuld volgens mij. O-)
pi_110414337
pi_110414551
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:10 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja ik hoop het ook. :Y

Wel jammer dat ik morgen niet kan. Want moet eerst om 11:30 naar de Sociale Dienst, en ik kon juist om 13:00 even langs komen.

Maarja ik weet niet hoelang zo'n gesprek gaat duren bij de Sociale Dienst.
Met een halfuurtje sta je weer buiten.
pi_110421851
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:17 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Met een halfuurtje sta je weer buiten.
Ohh ok.

Ik moet donderdag even naar een gesprek voor een BBL opleiding. Dus ik hoop eigenlijk dat dat wat gaat worden, want dan hoef ik even niks meer met die Sociale Dienst te maken te hebben.
pi_110421934
Pff ik zit echt met een dilemma... :{
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ben er dolblij mee, laat ik dat even voorop stellen. Maar ik vind het zo moeilijk om onder druk te presteren. Ze zijn daar heel erg van het coachen. Ook fijn, maar bij mij werkt het niet helemaal zoals het werken moet. Ik kan er niet tegen als ik tijdens mijn werk hele tijd moet stoppen om weer gecoached te worden. Er wordt continue op me gelet. Soms staat er iemand naast me ter plekke mee te luisteren. Ik snap wel dat het nodig is, maar ik krijg het ervan op mijn zenuwen :{ Ik mag deze baan niet kwijtraken...ik kan het me niet veroorloven om weer zonder werk te zitten, helemaal niet gezien ik dit jaar graag op vakantie wil. Ik ben dus erg druk aan het sparen.
Maar tegelijkertijd weet ik niet of ik dit zo volhoud.. ;(
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  maandag 16 april 2012 @ 23:20:37 #184
47102 Elvi
miemkwien
pi_110422135
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:16 schreef DjinN het volgende:
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ben er dolblij mee, laat ik dat even voorop stellen. Maar ik vind het zo moeilijk om onder druk te presteren. Ze zijn daar heel erg van het coachen. Ook fijn, maar bij mij werkt het niet helemaal zoals het werken moet. Ik kan er niet tegen als ik tijdens mijn werk hele tijd moet stoppen om weer gecoached te worden. Er wordt continue op me gelet. Soms staat er iemand naast me ter plekke mee te luisteren. Ik snap wel dat het nodig is, maar ik krijg het ervan op mijn zenuwen :{ Ik mag deze baan niet kwijtraken...ik kan het me niet veroorloven om weer zonder werk te zitten, helemaal niet gezien ik dit jaar graag op vakantie wil. Ik ben dus erg druk aan het sparen.
Misschien kan je aankaarten dat je het niet fijnd als je in je 'flow' zit en steeds eruit gehaald word en voorstellen om de coach-momenten te beperken tot bijvoorbeeld 2 keer per dag?
pi_110422506
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:16 schreef DjinN het volgende:
Stront irritant idd. Bij de Rabobank waar ik werkte hadden daar ook een handjevan. Steeds weer even die gesprekjes. Ik werk daar ook niet prettig onder.
pi_110423081
quote:
Pff ik zit echt met een dilemma...
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ben er dolblij mee, laat ik dat even voorop stellen. Maar ik vind het zo moeilijk om onder druk te presteren. Ze zijn daar heel erg van het coachen. Ook fijn, maar bij mij werkt het niet helemaal zoals het werken moet. Ik kan er niet tegen als ik tijdens mijn werk hele tijd moet stoppen om weer gecoached te worden. Er wordt continue op me gelet. Soms staat er iemand naast me ter plekke mee te luisteren. Ik snap wel dat het nodig is, maar ik krijg het ervan op mijn zenuwen Ik mag deze baan niet kwijtraken...ik kan het me niet veroorloven om weer zonder werk te zitten, helemaal niet gezien ik dit jaar graag op vakantie wil. Ik ben dus erg druk aan het sparen.
Maar tegelijkertijd weet ik niet of ik dit zo volhoud..
Er zijn introverte en extraverte mensen. Jij bent waarschijnlijk een introvert.
dit filmpje maakt duidelijk dat introverte mensen niet op deze manier gemotiveerd raken om op hun werk normaal te functioneren.

http://www.ted.com/talks/(...)r_of_introverts.html
pi_110423095
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:20 schreef Elvi het volgende:

[..]

Misschien kan je aankaarten dat je het niet fijnd als je in je 'flow' zit en steeds eruit gehaald word en voorstellen om de coach-momenten te beperken tot bijvoorbeeld 2 keer per dag?
Al gedaan...maar "het moet nou eenmaal, we willen de kwaliteit van het werk zo hoog mogelijk behouden" :{

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:29 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Stront irritant idd. Bij de Rabobank waar ik werkte hadden daar ook een handjevan. Steeds weer even die gesprekjes. Ik werk daar ook niet prettig onder.
Jah precies, ik word er strontnerveus van. Ik ga dan alleen maar meer fouten maken...waardoor ze nog vaker naar me toerennen om te vertellen wat er beter moet. Het werkt compleet averechts bij mij ;(
Ik wil niet opgeven want ik ben geen quitter, maar ik voel me gewoon steeds minder op mijn gemak daar :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_110423249
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:41 schreef jannekecompeer het volgende:

[..]

Er zijn introverte en extraverte mensen. Jij bent waarschijnlijk een introvert.
dit filmpje maakt duidelijk dat introverte mensen niet op deze manier gemotiveerd raken om op hun werk normaal te functioneren.

http://www.ted.com/talks/(...)r_of_introverts.html
Introvert ben ik niet zozeer. Ik ben altijd graag onder de mensen en maak met iedereen graag een praatje. Ik voel me het beste in een groep, en ben altijd druk waar andere mensen rustig zijn. Natuurlijk heb ik ook afentoe mijn momenten dat ik het liefste alleen gelaten wil worden :)
Waar ik gewoon niet tegen kan is als er hele tijd op mijn vingers gekeken wordt. Geef mij maar een taak en laat me aanrommelen. Liever heb ik dat ik achteraf hoor wat ik verkeerd heb gedaan en wat niet. Zo functioneer ik gewoon het beste. Als er op mijn vingers gekeken wordt bij alles, krijg ik het op mijn zenuwen
pi_110423363
Geef daar dan aan wat je hier nu vertelt. ;)
pi_110423769
quote:
Introvert ben ik niet zozeer. Ik ben altijd graag onder de mensen en maak met iedereen graag een praatje. Ik voel me het beste in een groep, en ben altijd druk waar andere mensen rustig zijn. Natuurlijk heb ik ook afentoe mijn momenten dat ik het liefste alleen gelaten wil worden
Waar ik gewoon niet tegen kan is als er hele tijd op mijn vingers gekeken wordt. Geef mij maar een taak en laat me aanrommelen. Liever heb ik dat ik achteraf hoor wat ik verkeerd heb gedaan en wat niet. Zo functioneer ik gewoon het beste. Als er op mijn vingers gekeken wordt bij alles, krijg ik het op mijn zenuwen
Ik heb jaren lang met het zelfde probleem gezeten. Er stond de gehele dag iemand achter mij mee te kijken wat ik aan het doen was.
De oplossing voor mij was dat ik de rollen begon om te draaien en de persoon achter mij constant begon uit te leggen wat ik aan het doen was en waarom ik dat deed. Ik overtuigde hem van mijn zelf verzekerdheid. Dat maakte deze persoon onzeker en uiteindelijk mocht ik mijn eigen gang gaan.
  dinsdag 17 april 2012 @ 01:18:16 #191
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110425622
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:58 schreef jannekecompeer het volgende:

[..]

Ik heb jaren lang met het zelfde probleem gezeten. Er stond de gehele dag iemand achter mij mee te kijken wat ik aan het doen was.
De oplossing voor mij was dat ik de rollen begon om te draaien en de persoon achter mij constant begon uit te leggen wat ik aan het doen was en waarom ik dat deed. Ik overtuigde hem van mijn zelf verzekerdheid. Dat maakte deze persoon onzeker en uiteindelijk mocht ik mijn eigen gang gaan.
Dat is een hele goede manier. Slim van jou. Want zo hou je gewoon de controle over wat je aan het doen bent. Zo is het dat jij bepaalt en niet afhankelijk die ander bepaalt.
Pluimpje hoor!!!
pi_110434039
quote:
Een uur rijden zou ik zo doen. 180km red ik alleen niet in een uur :P Hoe hard rijd je dan? haha.
pi_110434569
quote:
9s.gif Op maandag 16 april 2012 21:15 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
Dit. En er zijn serieus debiele mensen die zeggen dat je maar een gratis 'stage' moet lopen in de hoop dat je wordt aangenomen. Of vanuit schoonmakerspositie jezelf omhoogwerken... :{

Bedrijven hebben WERKNEMERS nodig en daar betalen ze dus wat voor. Gratis en voor nop werken is erger dan slavernij; slavenhandelaren betaalden tenminste voedsel, onderdak, kleren etc.
pi_110437284
Net gezellig geweest bij de soos en nu vrijdag weer voor een uitkering.

Maarja had net even Villa Augustus gebeld en die zoeken nog een hoop handen, dus het zou echt mooi zijn als ik daar aan de slag kan. Want dan hoef ik gelukkig nog geen uitkering aan te vragen.

Want de soos zegt allemaal wel makkelijk. Ja je moet naar school of dit en dat, ja ik wil wel maar ik moet ook een bijbaantje hebben want van de stufi red ik het niet alleen. En moet ook uit huis en mijn huur kunnen betalen.
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:49:47 #195
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_110437846
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:17 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Een uur rijden zou ik zo doen. 180km red ik alleen niet in een uur :P Hoe hard rijd je dan? haha.
180km totaal, 90km enkele reis. Ik vind het wel veel, al die uren bij elkaar kom ik op 46 uur per maand dat je dan reist en niet krijgt uitbetaald... Tijd dat je dus andere dingen met je leven zou kunnen doen (op benzine kosten na, anders doe ik het natuurlijk sowieso niet).
pi_110438419
Wat een digibeten werken er toch bij het UWV/de Sociale Dienst. Ik was er vanmorgen om spullen in te leveren voor mijn uitkering. Ging allemaal lekker vlot, ik stond binnen een kwartier weer buiten en de dienstdoende SoDi medewerkster (zo'n tante tegen de pensioenleeftijd aan) zou het gaan controleren.

Word ik een half uur later gebeld dat de datum van mijn aanvraag (vorige maand) niet zou kloppen. Ik uitleggen dat ik dat online op mijn eerste werkloosheidsdag heb gedaan. Oh, oh, online... Dat moest ze dan even navragen want ze wist niet precies hoe dat werkte en daar ging nog wel eens wat mee fout.

Dus? Waarom maken jullie van jullie probleem mijn probleem??

Word ik net weer gebeld dat de datum van het laatste afschrift van mijn spaarrekening (die ik al zeker 5 jaar niet meer heb gebruikt) te ver terug ligt. Ik dus uitleggen dat dat wel zo kan zijn, maar dat ik toch echt geen nieuwer afschrift heb. Dat vond ze toch onvoldoende en ze wilde graag een recente datum zien op dat afschrift. Ik weer uitleggen dat dat allemaal heel leuk is, maar dat ik daar niets aan kan veranderen. Oh, of ik dan geen kopie kon maken van mijn laatste afschrift. Mens, ik krijg al twee jaar geen bankafschriften meer, dat doe ik allemaal digitaal!

Toen maar voorgesteld om de pdf van het bankafschrift door te sturen zodat ze kan zien dat ik het vandaag heb opgevraagd op de website van mijn bank.

'Ja maar meneer, u zegt net dat er geen datum opstaat! Hoe wilt u dat dan bewijzen??'

Nou, door naar de eigenschappen van het document te gaan en daar de wijzigings/openingsdatum te checken? Nou, dat kon ik wel doorsturen, maar daar moest ze dan weer hulp bij gaan vragen want ze wist niet hoe dat moest. Nee, uiteindelijk wilde ze toch echt liever de datum van vandaag op het afschrift zien. DAT KAN NIET, MUTS!!! Ik kan dat afschrift toch niet veranderen???? Djeeeeezus.

Heb toen maar voorgesteld om een screenshot te maken van mijn aanvraag van de pdf van het laatste bankafschrift, met hi-lights om het extra makkelijk te maken en een stappenplan hoe ze zelf de datum van het document van het afschrift kan checken, zonder daarbij hulp in te schakelen.

Pffff, krijgen die mensen geen computercursus daar ofzo? :{w
pi_110438935
Vraagje voor de grafisch ontwerpers en hun CV.
Zojuist een afwijzing gekregen voor een functie (reden: gebrek aan ervaring :') ).
Ik heb tips gevraagd die ik mee kan nemen voor de volgende sollicitatie.
Enkele tips die ik kreeg waren:
- CV 'opmaken' omdat het toch een "creatieve" functie is.
Mijn huidige CV is puur functioneel.

- Mini portfolio in CV zetten
Als ik 2 à 3 afbeeldingen uit m'n portfolio als bijlage bij m'n CV doe dan krijgt de werkgever meteen een indruk van mijn werk omdat ze nogal lui zijn om mijn hele online portfolio te gaan bekijken.
Én ik val op deze manier op, omdat weinig mensen dat doen.

- Links naar websites die ik gemaakt heb in m'n CV zetten.
Zie vorige tip: Werkgevers willen meteen kunnen zien wat ik online heb staan.

Ik ben het met alle tips eens behalve de tweede. Je CV is alleen maar een levensloopbeschrijving en geen portfolio.
Wat denken jullie hierover?
pi_110439848
Ik heb nu bij één bedrijf 2 vacatures gezien die me allebei wel aanspreken. De ene iets meer dan de ander. Wat is verstandig 1 brief sturen naar de gene die mij het meest aanspreekt of gewoon voor beide een brief sturen? Of misschien denk dat bedrijf wel dat die andere vacature wel bij me past dan leggen ze die link zelf toch wel?
pi_110440234
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:36 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb nu bij één bedrijf 2 vacatures gezien die me allebei wel aanspreken. De ene iets meer dan de ander. Wat is verstandig 1 brief sturen naar de gene die mij het meest aanspreekt of gewoon voor beide een brief sturen? Of misschien denk dat bedrijf wel dat die andere vacature wel bij me past dan leggen ze die link zelf toch wel?
Zou gewoon voor beide een aparte brief versturen. Dan pas je elke brief een beetje aan naar de vacature.
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:12:19 #200
367355 SergeantPeper
I am the walrus
pi_110441284
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:13 schreef karton2 het volgende:
Vraagje voor de grafisch ontwerpers en hun CV.
Zojuist een afwijzing gekregen voor een functie (reden: gebrek aan ervaring :') ).
Ik heb tips gevraagd die ik mee kan nemen voor de volgende sollicitatie.
Enkele tips die ik kreeg waren:
- CV 'opmaken' omdat het toch een "creatieve" functie is.
Mijn huidige CV is puur functioneel.

- Mini portfolio in CV zetten
Als ik 2 à 3 afbeeldingen uit m'n portfolio als bijlage bij m'n CV doe dan krijgt de werkgever meteen een indruk van mijn werk omdat ze nogal lui zijn om mijn hele online portfolio te gaan bekijken.
Én ik val op deze manier op, omdat weinig mensen dat doen.

- Links naar websites die ik gemaakt heb in m'n CV zetten.
Zie vorige tip: Werkgevers willen meteen kunnen zien wat ik online heb staan.

Ik ben het met alle tips eens behalve de tweede. Je CV is alleen maar een levensloopbeschrijving en geen portfolio.
Wat denken jullie hierover?
CV's zijn uit de tijd, zeker in jouw vakgebied. Maak een eportfolio aan (veelal gratis, bv op inctrl.nl) en stuur deze mee met een sollicitatie.
Ngoo-goo g'joob
pi_110448558
Nou, ik kan kiezen. Ik heb zojuist te horen gekregen dat bedrijf #2 me ook graag wil hebben. Toch wel knap van me dat ik gelijk bij de eerste twee bedrijven waar ik een gesprek heb gehad ben aangenomen.
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:13:28 #202
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110449191
gefeliciteerd mint_clansell!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator dinsdag 17 april 2012 @ 18:45:31 #203
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110450496
Vet :)
  FOK!fotograaf dinsdag 17 april 2012 @ 18:45:41 #204
148247 taxibabe
pi_110450510
Gefeliciteerd!! *O*

Ik mag donderdag weer op gesprek, begin nu al zenuwachtig te worden..
Weet nooit zo goed hoe ik me moet voorbereiden, heb een speciale map die ik mee neem waar alles inzit. Brief en cv, vacaturetekst, schriftelijke referenties en diploma's. Ik heb me verdiept in het bedrijf etc. Verder weet ik het niet.
pi_110450620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 17:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nou, ik kan kiezen. Ik heb zojuist te horen gekregen dat bedrijf #2 me ook graag wil hebben. Toch wel knap van me dat ik gelijk bij de eerste twee bedrijven waar ik een gesprek heb gehad ben aangenomen.
Nice, goed gedaan! :Y
Heb je er met kiezen tussen die 2 meteen een (luxe)probleem bij! ;) Of heb je wel een voorkeur voor één van beiden?
Smile, tomorrow will be worse...
pi_110452944
Vandaag zou ik sollicitatiegesprek hebben, maar had niet genoeg geld op mijn rekening om een treinkaart te kunnen betalen, sta 100 euro negatief :r

was wel lachen bij het afmelden: sorry ik kan niet komen, heb geen geld voor een treinkaart ;(
pi_110453389
Aw balen, kon je het niet van iemand lenen? Ga je nog een andere keer?
pi_110455199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:41 schreef Meteoric het volgende:
Aw balen, kon je het niet van iemand lenen? Ga je nog een andere keer?
Volgend week. Als ik het eerder wist had ik mijn broer gevraagd dat hij geld kon overmaken. Helaas accepteert de NS geen contant geld, want had wel 30 euro op zak :{

Lastig, zo overleven op enkel zorgtoeslag...
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:14:48 #209
189430 Anonymousz
pi_110455294
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:34 schreef SwaPore het volgende:
Vandaag zou ik sollicitatiegesprek hebben, maar had niet genoeg geld op mijn rekening om een treinkaart te kunnen betalen, sta 100 euro negatief :r

was wel lachen bij het afmelden: sorry ik kan niet komen, heb geen geld voor een treinkaart ;(
wat zuur dit :{ -O-
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:38:47 #210
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_110460489
Ja, dat is nou echt balen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_110460892
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:13 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Volgend week. Als ik het eerder wist had ik mijn broer gevraagd dat hij geld kon overmaken. Helaas accepteert de NS geen contant geld, want had wel 30 euro op zak :{

Lastig, zo overleven op enkel zorgtoeslag...
Kon je niet bij de kiosk een kaartje kopen?? Voor zover ik weet kan dat nog, tenminste hier wel
pi_110466536
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:46 schreef DjinN het volgende:

[..]

Kon je niet bij de kiosk een kaartje kopen?? Voor zover ik weet kan dat nog, tenminste hier wel
Mijn treinstation heeft geen kiosk :{ En naar mijn weten kan je geen kaartjes daar kopen, alles is met pin tegenwoordig, zelfs de parkeerautomaten hier.

Heb inmiddels wat geld ontvangen van mijn broer, dus ik kan wel even vooruit. Alleen zou ik nu wel graag mijn eigen centen willen verdienen...

Heb geen recht meer op ww, en ben ook te jong voor de bijstand. Hoe zit het met de WIJ-regeling? Wordt er dan actief naar iets passends voor mij gezocht? Meestal is het een werk-leertraject. Ben wel erg benieuwd of er dan inderdaad mensen met diploma's die geen leeraanbod krijgen kunnen gaan "papierprikken oid".

[ Bericht 12% gewijzigd door SwaPore op 17-04-2012 23:23:53 ]
pi_110467529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:16 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Mijn treinstation heeft geen kiosk :{ En naar mijn weten kan je geen kaartjes daar kopen, alles is met pin tegenwoordig, zelfs de parkeerautomaten hier.

Heb inmiddels wat geld ontvangen van mijn broer, dus ik kan wel even vooruit. Alleen zou ik nu wel graag mijn eigen centen willen verdienen...

Heb geen recht meer op ww, en ben ook te jong voor de bijstand. Hoe zit het met de WIJ-regeling? Wordt er dan actief naar iets passends voor mij gezocht? Meestal is het een werk-leertraject. Ben wel erg benieuwd of er dan inderdaad mensen met diploma's die geen leeraanbod krijgen kunnen gaan "papierprikken oid".
Moest toevallig vandaag ook naar de Sociale Dienst en dus ook voor de WIJ-regeling. Er wordt volgens mij niet echt iets passends voor je gevonden, maar meer gewoon iets. Werk=werk volgens hun en dus moet je alles aanpakken, ook wat hun voor jouw hebben op dat moment.

Daarom hoop ik dat ik vrijdag goed nieuwe hoor van waar ik heen moet. Dan hoef ik tenminste niet met een uitkering en die regel te zitten.
pi_110468964
De wet WIJ bestaat sinds 1 januari 2012 niet meer, dus er is geen regeling te treffen. Je kan een beroep doen op bijstand, mits je 18 jaar of ouder bent.
pi_110469168
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 00:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
De wet WIJ bestaat sinds 1 januari 2012 niet meer, dus er is geen regeling te treffen. Je kan een beroep doen op bijstand, mits je 18 jaar of ouder bent.
Ik dacht 27 :{
pi_110469375
quote:
15s.gif Op woensdag 18 april 2012 00:23 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Ik dacht 27 :{
Nee joh.

Tot 27 jaar kan je aanspraak maken tot die regel, maar sinds 1 januari 2012 is die weer afgeschaft.

Moet wel zeggen dat die man die ik vanmiddag sprak wel zei dat het nog wel zo is. Dat je als je het aanvraagt eerst 1 maand een opleiding of werk moet vinden. Lukt dat niet dan krijg je kut werk van hun want werk=werk.
pi_110470445
Dat komt omdat het twee maanden duurt voordat je bijstandsaanvraag rond is. ;)
  woensdag 18 april 2012 @ 11:17:58 #218
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_110476704
Iemand bekend met vakantiewerk in het buitenland?
Net m'n diploma binnengeharkt en ben druk aan het solliciteren en toen kwam ik dit tegen. Ik ben nu nog nergens aan gebonden dus waarom niet een paar maanden in het buitenland vakantiewerk doen?
M'n enige tegen is dat ik nu al flink wat brieven de deur uit heb én ik heb al een 0-uren contract waar ik over anderhalve maand kan beginnen. Is toch raar als je eerst solliciteert en vervolgens toch nog 2-3 maanden niet beschikbaar bent.
Wat zouden jullie doen?
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_110477203
Www.wereldwerk.eu staat vaak wel het een en ander, of wereldwijzer.nl. via die laatste heb ik 2 jaar terug een winterseizoen in de franse alpen gewerkt
pi_110482251
Had maandag een tweede gesprek. Volgens mij waren ze niet heel positief, maar ik wacht nog op de uitslag. Hoop toch deze week wel al iets te horen.
  woensdag 18 april 2012 @ 14:58:47 #221
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_110485892
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:33 schreef kalinhos het volgende:
Www.wereldwerk.eu staat vaak wel het een en ander, of wereldwijzer.nl. via die laatste heb ik 2 jaar terug een winterseizoen in de franse alpen gewerkt
En, was het wat? Voor herhaling vatbaar of nooit meer?
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_110485980
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:43 schreef Zocalo het volgende:
Had maandag een tweede gesprek. Volgens mij waren ze niet heel positief, maar ik wacht nog op de uitslag. Hoop toch deze week wel al iets te horen.
Waarom denk je dat?
pi_110486329
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:16 schreef SwaPore het volgende:
En er is absoluut NIEMAND op het station die even voor jou een kaartje had willen trekken uit de automaat met z'n pinpas en dan van jou contant geld ontving, wat je blijkbaar gewoon had.

Serieus...
pi_110489620
Vanochtend nog een sollicitatiegesprek gehad via een uzb, maar dat heb ik (laat het uwv het maar niet horen!) afgebroken omdat het niet echt aansloot op mijn wensen. De bedrijfscultuur was ook niet echt mijn ding.

Krijg ik een half uurtje terug een sms van de beste man waar ik mee heb gesproken dat ie het jammer vindt dat ik afzie van de sollicitatie en of ik nog eens over mijn beslissing na wil denken, want hij vond mij de beste kandidaat die hij tot nu toe had gehad. Heb 'm daarom maar een vriendelijk mailtje gestuurd met de redenen die voor mij beslissend waren om af te zien van de sollicitatie.

Toch wel een dikke ego boost dit, drie gesprekken gehad en alledrie als beste uit de bus komen! Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. Vorig jaar moest ik bijna smeken om ergens op gesprek te mogen.
  woensdag 18 april 2012 @ 16:11:33 #225
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_110489684
Ik heb gisteren weer mijn overzichtje gestuurd naar mijn werkcoach :)
Ben benieuwd..
  Moderator woensdag 18 april 2012 @ 16:13:26 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110489781
het kloterige aan al die UWV dingen vind ik altijd al die bureaucratische rompslomp gaan ze ineens vragen wat voor vakantiebaantje je tig jaar geleden gedaan hebt, etc...

:r Ik kan daar echt niet mee omgaan, net als met dat geneuzel over 'je talenten' duiden enzo, ik word daar altijd depressief van.....

het lijkt wel alsof tegenwoordig 'gewoon willen werken' niet meer voldoende is...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_110491068
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
het kloterige aan al die UWV dingen vind ik altijd al die bureaucratische rompslomp gaan ze ineens vragen wat voor vakantiebaantje je tig jaar geleden gedaan hebt, etc...

:r Ik kan daar echt niet mee omgaan, net als met dat geneuzel over 'je talenten' duiden enzo, ik word daar altijd depressief van.....

het lijkt wel alsof tegenwoordig 'gewoon willen werken' niet meer voldoende is...
Ik werd er gisteren ook weer eens mee geconfronteerd...
  Moderator woensdag 18 april 2012 @ 16:42:18 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110491302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:38 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik werd er gisteren ook weer eens mee geconfronteerd...
Mensen die echt geen werk kunnen krijgen die mogen bij het UWV aan de slag... zo lijkt het soms. Ik geef toe ze doen vast ook wel goed werk :) en helpen hoogstwaarschijnlijk mensen aan het werk. Maar in mijn geval hebben ze alleen maar gezegd dat ze het ook niet wisten en dat ik zelf waarschijnlijk beter wist waar ik moest gaan zoeken...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_110494390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:58 schreef Paarse_Kiwi het volgende:

[..]

En, was het wat? Voor herhaling vatbaar of nooit meer?
Absoluut voor herhaling vatbaar. Pluspunten waren leuke sfeer, leuke collega's (waar ik zeg maar 4 maanden mee samenwoonde), prachtige pistes iedere dag, etc. Nadelen waren wel dat het hard werken was, 6daagse werkweken, salaris van 120 eu per week, etc.
pi_110494644
Ik hoop echt zo dat ik vrijdag als ik een gesprek heb met de chefkok te horen krijg dat ik daar kan werken. Het hoeft ook niet per direct, maar als ik maar zekerheid heb dat ik voor de komende maanden weer wat heb.

Dan hoef ik ook niet meer naar die kut sociale dienst. :r
pi_110498085
Vrijdag heb ik een kennismakingsgesprek voor de functie landschapsarchitect. Ik wil het heel graag maar iedereen zegt dat het niets voor mij is. Het is een klein bedrijf waar de mensen komen en gaan.Er worden dus geen vaste contracten uitgedeeld. De eigenaar loopt tegen de 60 en als hij met zijn bedrijf stopt ben ik te oud om ooit nog ergens een baan te vinden.
  woensdag 18 april 2012 @ 21:26:02 #232
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110505790
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:15 schreef jannekecompeer het volgende:
Vrijdag heb ik een kennismakingsgesprek voor de functie landschapsarchitect. Ik wil het heel graag maar iedereen zegt dat het niets voor mij is. Het is een klein bedrijf waar de mensen komen en gaan.Er worden dus geen vaste contracten uitgedeeld. De eigenaar loopt tegen de 60 en als hij met zijn bedrijf stopt ben ik te oud om ooit nog ergens een baan te vinden.
Als je het graag wil dan ervoor gaan. Echter wacht even het gesprek af, misschien klikt wel helemaal niet met de eigenaar. Dat is wel belangrijk!!
  woensdag 18 april 2012 @ 21:27:26 #233
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_110505896
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:45 schreef taxibabe het volgende:
Gefeliciteerd!! *O*

Ik mag donderdag weer op gesprek, begin nu al zenuwachtig te worden..
Weet nooit zo goed hoe ik me moet voorbereiden, heb een speciale map die ik mee neem waar alles inzit. Brief en cv, vacaturetekst, schriftelijke referenties en diploma's. Ik heb me verdiept in het bedrijf etc. Verder weet ik het niet.
Succes morgen!! :)
pi_110506910
Had in maart ergens op gesolliciteerd, maar die vent was op vakantie en ik ga toch verder zoeken met de hoop om snel wat anders te vinden. Ineens vandaag een mailtje van hem dat hij mij wilt uitnodigen omdat hij mijn cv wel interessant eruit zag vinden. Gaat om een keuken functie en nog wat andere simpele werkzaamheden. Het is een kleine zaak en maar weinig personeel, en liever neemt die iemand aan die meer kan dan koken alleen. Maar ja dat is voor mij geen probleem en ik werd helemaal enthousiast.

Maar ineens bedacht ik me dat ik ook niks meer om mijn rekening heb staan en dus niet met de trein kan komen. Wel balen want heb ook even niemand die mij daarna toe kan brengen en even heen en weer kan rijden.
Bij mij op station kan je ook alleen nog maar met pinpas betalen, en laat ik nu alleen nog maar gewoon contant geld hebben pfffff. Wat ook niet veel is trouwens hoor. Toch vind ik het wel raar dat je nu alleen nog maar met pinpas kan betalen, Zijn zat mensen die maar 1x in de zoveel tijd met de trein even heen en weer moeten.

Maarja probeer wel wat te regelen want wil wel gaan natuurlijk.
pi_110507019
quote:
Als je het graag wil dan ervoor gaan. Echter wacht even het gesprek af, misschien klikt wel helemaal niet met de eigenaar. Dat is wel belangrijk!!
Toen ik gisteren was uitgenodigd was ik helemaal positief. Toen sprak ik iemand die er vroeger gewerkt heeft en er ontslagen was. Ze had weinig positiefs te melden over het bedrijf. Ik ben bang dat er misbruik van mij gemaakt gaat worden (zoals extreme overuren)
pi_110507223
quote:
Had in maart ergens op gesolliciteerd, maar die vent was op vakantie en ik ga toch verder zoeken met de hoop om snel wat anders te vinden. Ineens vandaag een mailtje van hem dat hij mij wilt uitnodigen omdat hij mijn cv wel interessant eruit zag vinden. Gaat om een keuken functie en nog wat andere simpele werkzaamheden. Het is een kleine zaak en maar weinig personeel, en liever neemt die iemand aan die meer kan dan koken alleen. Maar ja dat is voor mij geen probleem en ik werd helemaal enthousiast.

Maar ineens bedacht ik me dat ik ook niks meer om mijn rekening heb staan en dus niet met de trein kan komen. Wel balen want heb ook even niemand die mij daarna toe kan brengen en even heen en weer kan rijden.
Bij mij op station kan je ook alleen nog maar met pinpas betalen, en laat ik nu alleen nog maar gewoon contant geld hebben pfffff. Wat ook niet veel is trouwens hoor. Toch vind ik het wel raar dat je nu alleen nog maar met pinpas kan betalen, Zijn zat mensen die maar 1x in de zoveel tijd met de trein even heen en weer moeten.

Maarja probeer wel wat te regelen want wil wel gaan natuurlijk
Is fietsen een mogelijkheid?
pi_110508008
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:06 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

En er is absoluut NIEMAND op het station die even voor jou een kaartje had willen trekken uit de automaat met z'n pinpas en dan van jou contant geld ontving, wat je blijkbaar gewoon had.

Serieus...
Nee. Woon nogal afgelegen naast een station...
Vandaag toch nog gesprek gehad elders. Heeft me 20¤ gekost :{ Jammer dat niet elk bedrijf reiskosten vergoed, maar dit trekt erg aan. 10 gesprekken in een maand is al 200-300¤ reiskosten, en dat zonder inkomen...
pi_110508517
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:38 schreef FerryNL het volgende:

stort dan contant geld op je rekening bij de bank.
pi_110509436
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:00 schreef jobbb het volgende:

[..]

stort dan contant geld op je rekening bij de bank.
Helaas lukt dat niet want sta 200 euro rood, en heb maar iets van 50 euro hier nog liggen. Ook al zou dat storten dan nog kan ik niks pinnen.

Maarja eerst maar even vrijdag afwachten wat het gaat worden. Want dat gesprek is gewoon bij mij in de stad.
  woensdag 18 april 2012 @ 22:31:29 #240
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110510817
Contract bij mijn huidige werkgever lijkt tot minimaal halverwege juni verlengd te worden. Ik ga wel door met zoeken naar geschikte vacatures en mik op startdata rondom begin juli.
pi_110511010
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:53 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Nee. Woon nogal afgelegen naast een station...
Vandaag toch nog gesprek gehad elders. Heeft me 20¤ gekost :{ Jammer dat niet elk bedrijf reiskosten vergoed, maar dit trekt erg aan. 10 gesprekken in een maand is al 200-300¤ reiskosten, en dat zonder inkomen...
Toch gaan fietsen dan maar? Ook al is het ver, het is voor een goed doel.

Bovendien, 10 gesprekken???? Zoveel heb je er nooit, en anders word je ook wel eens ergens aangenomen.
pi_110511949
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:38 schreef FerryNL het volgende:

Sinds welke dag is het loket dan weg in de stationshal waar je een kaartje kan kopen? Laatste keer dat ik keek, zo'n goede 4 uur geleden, was het er namelijk nog
pi_110512245
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:49 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Sinds welke dag is het loket dan weg in de stationshal waar je een kaartje kan kopen? Laatste keer dat ik keek, zo'n goede 4 uur geleden, was het er namelijk nog
Welk station?
pi_110513634
Dordt centraal
pi_110513747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:20 schreef kalinhos het volgende:
Dordt centraal
Ok.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat los van de vorige keer al 7 jaar niet meer met de trein ben geweest.

Dus ik had de vorige keer een pinpas en snel een kaartje gehaald, en niet meer verder gekeken omdat ik de trein al bijna gemist had.

Sorry. ;(
pi_110516727
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Toch gaan fietsen dan maar? Ook al is het ver, het is voor een goed doel.

Bovendien, 10 gesprekken???? Zoveel heb je er nooit, en anders word je ook wel eens ergens aangenomen.
Ik begin te denken dat het aan mij ligt :{ Kan ook komen dat er meerdere kandidaten zijn en dat ze toch de beste kiezen... of ik bereid mijn gesprkeken gewoon niet goed voor. Ik krijg niet echt een teken/terugkoppeling van wat beter kon :?
pi_110523963
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 00:39 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Ik begin te denken dat het aan mij ligt :{ Kan ook komen dat er meerdere kandidaten zijn en dat ze toch de beste kiezen... of ik bereid mijn gesprkeken gewoon niet goed voor. Ik krijg niet echt een teken/terugkoppeling van wat beter kon :?
Hier hetzelfde probleem.. ook al een aantal gesprekken gehad. Ook 2e en 3e gesprekken zaten erbij, maar uiteindelijk werd ik het toch niet. Erg frustrerend. Heb zelf het HBO afgerond, maar geen ervaring. Werkgevers hebben in deze tijd zoveel keuze dat er volgens mij altijd wel iemand met meer ervaring is.. ;(
pi_110527588
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:00 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
ze zeiden zelf dat ik nogal ervaring te kort kwam, verder was t wel goed.. nu maar afwachten, indruk was iig niet positief. Duurt wel lang, hoopte t in paar dagen te horen
pi_110530752
Volgende keer, als ze zo'n antwoord geven, gewoon zeggen: "Hoe kan ik ervaring opdoen als niemand me aanneemt omdat ik geen ervaring heb?". Dan zijn ze gelijk stil.
  FOK!fotograaf donderdag 19 april 2012 @ 14:14:54 #250
148247 taxibabe
pi_110530976
Hier ook weer terug van sollicitatiegesprek. Het ging wel lekker, gesprek verliep ontspannen en vlot. Heb er wel een goed gevoel bij, maar dat zegt niks natuurlijk.. Ik heb wel het geluk dat mijn interesses redelijk overeenkomen met het werkgebied van het bedrijf.

Er zijn in totaal 5 kandidaten die op gesprek mogen komen, pas volgende week donderdag/vrijdag hoor ik meer. Dat wordt dus een lange week :{
pi_110532292
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgende keer, als ze zo'n antwoord geven, gewoon zeggen: "Hoe kan ik ervaring opdoen als niemand me aanneemt omdat ik geen ervaring heb?". Dan zijn ze gelijk stil.
"Dat is niet ons probleem" :W

Trouwens wat doen jullie jongens hele dag? Ik ben vaak op zoek naar vacatures en reageer erop, maar het wordt zoooo vermoeiend ;( en word afgeleid

's avonds heb ik na zonsondergang ook nergens meer zin in... en ben ik plat.
pi_110533337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:45 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Trouwens wat doen jullie jongens hele dag? Ik ben vaak op zoek naar vacatures en reageer erop, maar het wordt zoooo vermoeiend ;( en word afgeleid

Zolder opruimen, tuin onderhouden, schilderwerk, boswandelingen, etc.

Verder begint het behoorlijk te vervelen. Hopelijk wordt het na het gesprek van morgen beter :).
  FOK!fotograaf donderdag 19 april 2012 @ 15:11:09 #253
148247 taxibabe
pi_110533452
Het begint hier ook al wel aardig te vervelen. Soms zit ik ook gewoon dom te niksen. Dan verveel ik me kapot en moet er eigenlijk wat in huis worden gedaan, maar dan heb ik daar echt geen zin in..
pi_110534262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:45 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Heeeeulllllll herkenbaar!

Ik ga naar fitness en wil altijd ontzettend hard aan mijn eigen websites werken (moet ook een bedrijfje voorstellen), maar heb er ook steeds te weinig energie voor omdat dagen leeg voorbei schieten.
pi_110534566
Ik heb dat nu ook heel erg.

Elke dag op wat vacatures reageren, wat boodschappen doen en voor de rest eigenlijk niks bijzonders.

Laat uit bed komen en dan even wat eten, dan een beetje gamen, dan weer avondeten, dan weer een beetje gamen en weer slapen.

Ik hoop ook echt dat ik snel ergens kan beginnen want dit is ook niet goed qua ritme.

Na een tijd wordt je ook wel heel makkelijk en dan heb je idd nergens meer zin in. Dan slaap je haast 12 uur per dag terwijl ik je altijd maar iets van 8 uur nodig heb.
  donderdag 19 april 2012 @ 16:14:01 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110536460
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:34 schreef FerryNL het volgende:
Ik heb dat nu ook heel erg.

Elke dag op wat vacatures reageren, wat boodschappen doen en voor de rest eigenlijk niks bijzonders.

Laat uit bed komen en dan even wat eten, dan een beetje gamen, dan weer avondeten, dan weer een beetje gamen en weer slapen.

Ik hoop ook echt dat ik snel ergens kan beginnen want dit is ook niet goed qua ritme.

Na een tijd wordt je ook wel heel makkelijk en dan heb je idd nergens meer zin in. Dan slaap je haast 12 uur per dag terwijl ik je altijd maar iets van 8 uur nodig heb.
idd dan ga je uit verveling maar weer naar bed, ik ken het. ik zit er aan te denken om maar voor mezelf te gaan beginnen, dan kan ik tenminste geld verdienen zonder dat daar eerst een hele ritsrats aan vooraf gegaan hoeft te zijn.
Een gedicht over Maanvis
pi_110539196
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:03 schreef bikkie het volgende:

[..]

Hier hetzelfde probleem.. ook al een aantal gesprekken gehad. Ook 2e en 3e gesprekken zaten erbij, maar uiteindelijk werd ik het toch niet. Erg frustrerend. Heb zelf het HBO afgerond, maar geen ervaring. Werkgevers hebben in deze tijd zoveel keuze dat er volgens mij altijd wel iemand met meer ervaring is.. ;(
Op het HBO moet je toch in de laatste jaren flink wat stage lopen? Dat telt ook mee als ervaring! Zeker als je solliciteert op een baan in dezelfde richting als je stage.
pi_110539305
quote:
3s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:15 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Op het HBO moet je toch in de laatste jaren flink wat stage lopen? Dat telt ook mee als ervaring! Zeker als je solliciteert op een baan in dezelfde richting als je stage.
2 x 5 maanden meestal ongeveer. Maar daar kun je inderdaad veel voordeel uit halen, als je het bedrijf en opdracht mee hebt :)
pi_110541370
quote:

[..]

De stage is best voordelig als je het doet in een bedrijf waar je ook na je stage kan werken. Dat is wel een makkelijke manier om binnen te komen. echter zijn er vele plaatsen die stagiairs aannemen en ze na die 5 maanden weer dumpen...
pi_110541876
quote:

[..]

Ik heb inderdaad een keer 5 maanden stage gelopen. Na die stage ben ik op die plek nog bijna 2 jaar werkzaam geweest, maar dan op een andere afdeling en dus een heel ander vakgebied dat niks met mijn ICT-opleiding te maken had. Nu wil ik weer terug de ICT in, maar dat blijkt nu toch moeilijker te zijn dan ik dacht helaas.
pi_110542460
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:21 schreef bikkie het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een keer 5 maanden stage gelopen. Na die stage ben ik op die plek nog bijna 2 jaar werkzaam geweest, maar dan op een andere afdeling en dus een heel ander vakgebied dat niks met mijn ICT-opleiding te maken had. Nu wil ik weer terug de ICT in, maar dat blijkt nu toch moeilijker te zijn dan ik dacht helaas.
Ik heb geen eens een HBO diploma en zou eerst een MBO3 + MBO4 diploma moeten halen. Maar mocht ik dat gehaald hebben dan ben ik 30 a 31 jaar, en volgens mij word ik dan nergens aangenomen binnen de ICT.

Daarom denk ik nu om maar de zorg in te gaan omdat ze daar altijd wel mensen zoeken. Maar mijn eerste keuze blijft gewoon de ICT, en ik wil toch wel wat daarin gaan doen. Want ik heb nooit iets in de zorg gehad en eigenlijk wil ik dat ook weer niet gaan doen, omdat dat ook werken is op onregelmatige tijden en dagen.

Maarja het zal wel echt heel moeilijk worden om een bedrijf te vinden. Want ze nemen natuurlijk veel liever iemand aan die bijvoorbeeld 26 is, en die wel al een HBO diploma binnen heeft geharkt en met wat werkervaring.

Zou zeggen succes ermee als je nog een ICT bedrijf probeert te vinden die jouw wilt hebben.
pi_110542673
Ik heb nog wel hoop om iets vinden. Ben zelf 26 en heb eerst MBO ict 3 en 4 gedaan en daarna HBO. Alleen die 2 jaar dat ik niet met ICT ben bezig geweest is momenteel een struikelblok. Er zal toch wel één bedrijf zijn die mij de kans gaat bieden. Morgen weer op gesprek. :)
pi_110543185
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:40 schreef bikkie het volgende:
Ik heb nog wel hoop om iets vinden. Ben zelf 26 en heb eerst MBO ict 3 en 4 gedaan en daarna HBO. Alleen die 2 jaar dat ik niet met ICT ben bezig geweest is momenteel een struikelblok. Er zal toch wel één bedrijf zijn die mij de kans gaat bieden. Morgen weer op gesprek. :)
Ja kijk jij hebt al je diploma's al dus jij hebt echt veel meer kans. Om heel eerlijk te zijn denk ik ook dat het voor mij geen zin meer heeft wat betreft de ICT. Zeker in de tijd waarin we nu leven. :r

Succes morgen!
  donderdag 19 april 2012 @ 19:11:53 #264
189430 Anonymousz
pi_110544231
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:50 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja kijk jij hebt al je diploma's al dus jij hebt echt veel meer kans. Om heel eerlijk te zijn denk ik ook dat het voor mij geen zin meer heeft wat betreft de ICT. Zeker in de tijd waarin we nu leven. :r

Succes morgen!
jij ook morgen :)
pi_110545348
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:11 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

jij ook morgen :)
Haha dank je. :@
pi_110547282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hoeft niet. Soms geven ze meer informatie over de ervaring die je nodig hebt. Er zit doorgaans gewoon een enorm verschil tussen de hoeveelheid en het type ervaring dat je nodig hebt. Als je bijv bankdirecteur wil worden heb je leidinggevende ervaring nodig, maar wellicht werkt productie-ervaring ook in je voordeel, omdat je dan weet hoe het er op de werkvloer aan toe gaat. Soms zitten er serieus wel 5 lagen management tussen de directie en productie en je kan moeilijk verwachten van een starter dat die gelijk op het hoogste managementniveau zal functioneren.

Mijn tip is dus om hier altijd op door te vragen. Ik zou richting een QA-afdeling willen op een farmaceutisch bedrijf, maar zij stuurden me weer richting productie om ervaring op te gaan doen. Had ik ook een mooi antwoord op de vraag waar ik over 5 jaar wil staan.
pi_110547466
Heeft iemand hier tips en tricks voor een gesprek? Zulke dingen zijn overal te vinden maar een checklist is toch altijd handig :P
  vrijdag 20 april 2012 @ 02:29:43 #268
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110549915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 23:56 schreef SwaPore het volgende:
Heeft iemand hier tips en tricks voor een gesprek? Zulke dingen zijn overal te vinden maar een checklist is toch altijd handig :P
Kom op tijd!
Kleed je gepast!
Bedenk vantevoren wat je salarisindicatie is!
Bereid je voor op vragen over je CV.
Zorg ervoor dat je weet wat voor bedrijf het is.
Etc.
Een gedicht over Maanvis
pi_110549923
quote:
Ja niet op je checklist letten. Gewoon spontaan antwoorden. Als je alles uit je hoofd zit te stampen met perfecte antwoorden valt het op. Zorg dat je gewoon een goed idee hebt van de functie en wat je eigen kwaliteiten zijn. De rest komt zelf.
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:48:50 #270
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110552276
quote:
Oefenen met vragenlijsten. Die zijn overal te vinden. En dan echt dom het lijstje afwerken. Bij mij werkt het opschrijven van de antwoorden als voorbereiding erg goed. Zorgt ook dat je je makkelijker voelt bij zulke vragen. Zodat je gewend bent na te denken over bepaalde vragen en dan je antwoord kunt geven. Zoals het bekende sterke en zwakke kanten-vraagje. Waar je over 5 jaar wil zitten. Die antwoorden wel onthouden voor jezelf. Maar zo dat het een eigenstukje wordt.
Zelf vragen bedenken richting bedrijf
Zelf vragen bedenken die bedrijf jou zou kunnen stellen: dus functie gericht en daarop oefenen.

Nog effe wbt je bericht gisteren: je wordt wel uitgenodigd. De werkgever ziet dat je geen ervaring hebt, nodigt je toch uit. Dat kan zijn omdat ze veel kandidaten willen hebben, meer waarschijnlijk is het dat ze toch potentie in jou zien. En helaas zijn er veel kandidaten met ervaring. Kun je echter net dat stuk bieden wat ze zoeken, dan is het hebben van geen ervaring vaak niet zo'n probleem.
Dus niet jezelf de grond in denken. Nog effe suf doorgaan.
pi_110556136
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:

pi_110556517
YES! *O* *O* *O* *O* *O*

Ik heb werk!

Wel pas vanaf 15 mei en de 10e een contract tekenen, maar ben echt blij man. Eindelijk weer werk en het gesprek ging super goed. Ze waren super positief over mij en het gesprek.

Ze zeiden na afloop we bellen je het vroegst op dinsdag, maar ze hebben net 5 minuten geleden al gebeld. ''Ja we waren zo enthousiast over je en je kwam vrolijk over''
Dus nu een contract van 4 maanden en als alles goed loopt van beiden kanten, dan vanaf september parttime zodat ik ook gewoon weer naar school kan.

Het zijn echt super leuke werkgevers volgens mij. Vrolijk en grapjes maken tijdens het gesprek. :)
pi_110556566
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:19 schreef FerryNL het volgende:
YES! *O* *O* *O* *O* *O*

Ik heb werk!

Wel pas vanaf 15 mei en de 10e een contract tekenen, maar ben echt blij man. Eindelijk weer werk en het gesprek ging super goed. Ze waren super positief over mij en het gesprek.

Ze zeiden na afloop we bellen je het vroegst op dinsdag, maar ze hebben net 5 minuten geleden al gebeld. ''Ja we waren zo enthousiast over je en je kwam vrolijk over''
Dus nu een contract van 4 maanden en als alles goed loopt van beiden kanten, dan vanaf september parttime zodat ik ook gewoon weer naar school kan.

Het zijn echt super leuke werkgevers volgens mij. Vrolijk en grapjes maken tijdens het gesprek. :)
Congrats!!! Voor welke baan trouwens?
Dat zal wel even opluchten lijkt mij!
pi_110556573
Gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:27:37 #275
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110556719
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:19 schreef FerryNL het volgende:
YES! *O* *O* *O* *O* *O*

Ik heb werk!

Gefeliciteerd!!
pi_110556754
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:21 schreef bikkie het volgende:

[..]

Congrats!!! Voor welke baan trouwens?
Dat zal wel even opluchten lijkt mij!
Als hulpkok bij een groot en mooi bedrijf en alles wordt vers gemaakt uit hun tuintjes.

En ga gewoon al meer verdienen dan dat ik bij mij vorige werkgever had verdient. Heb ook het gevoel dat het hier veel beter geregeld is qua contract en salaris etc. Want dat was bij mijn vorige werkgever echt een drama jammer genoeg.

Echt man ben echt blij want moest eigenlijk dadelijk naar de sociale dienst.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:21 schreef SwaPore het volgende:
Gefeliciteerd! *O*
Dankje man! *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:27 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!
Dankje *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door FerryNL op 20-04-2012 15:21:55 ]
pi_110556798
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:28 schreef FerryNL het volgende:

[..]

. Groot en mooi bedrijf en alles wordt vers gemaakt uit hun tuintjes.

En ga gewoon al meer verdienen dan dat ik bij mij vorige werkgever had verdient. Heb ook het gevoel dat het hier veel beter geregeld is qua contract en salaris etc. Want dat was bij mijn vorige werkgever echt een drama jammer genoeg.

[..]

Dankje man! *O*

[..]

Dankje *O*
Leuk gefeliciteerd!

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 20-04-2012 17:03:33 ]
pi_110556827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:30 schreef StephanL het volgende:

[..]

Leuk gefeliciteerd!
Dank je wel! *O*
pi_110557553
Nou, dat gesprek ging voor geen meter :(.

Ik zou graag het roer compleet omgooien en weer gaan studeren. Maar ja, dan ben ik alweer 37 en 'te oud' :r. Momenteel zit ik te denken om iets in brandveiligheid of zo te gaan doen.

Wat te doen :'(.
  vrijdag 20 april 2012 @ 14:26:00 #280
33350 Janena
pi_110557659
Supertof, gefeliciteerd!
  vrijdag 20 april 2012 @ 14:27:26 #281
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110557673
Je bent nooit te oud om te studeren. Denk aan deeltijdopleidingen, avondstudie, vrije universiteit, schriftelijke opleidingen. Mogelijkheden genoeg.
pi_110557753
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:02 schreef Disavowed het volgende:
Nou, dat gesprek ging voor geen meter :(.

Ik zou graag het roer compleet omgooien en weer gaan studeren. Maar ja, dan ben ik alweer 37 en 'te oud' :r. Momenteel zit ik te denken om iets in brandveiligheid of zo te gaan doen.

Wat te doen :'(.
Ik dacht dat ik al te oud was, maar 37 is toch wat ouder dan mij. Maarja dat zegt niks want je bent idd nooit te oud om te leren. Het zal in sommige branches wat moeilijker zijn om aan de slag te gaan, maar studeren kan je altijd nog ja. Desnoods een avondstudie ofzo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:26 schreef Janena het volgende:
Supertof, gefeliciteerd!
Neem aan dat het bericht voor mij bedoeld is haha. Dank je wel. ;)

PS: Eindelijk doet FOK! het weer een beetje.
pi_110557870
Gefeliciteerd!

Ik begin maandag ook bij mijn nieuwe werkgever. Ik heb ook al loonsverhoging gehad omdat ze vonden dat ik te weinig vroeg voor het werk dat ik ga doen. Haha, welke werkgever doet nog zoiets? De meesten zitten juist graag voor een dubbeltje op de eerste rang! :D

Het is trouwens wel lastig om andere werkgevers mede te delen dat je voor een ander hebt gekozen.
pi_110558002
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gefeliciteerd!

Ik begin maandag ook bij mijn nieuwe werkgever. Ik heb ook al loonsverhoging gehad omdat ze vonden dat ik te weinig vroeg voor het werk dat ik ga doen. Haha, welke werkgever doet nog zoiets? De meesten zitten juist graag voor een dubbeltje op de eerste rang! :D

Het is trouwens wel lastig om andere werkgevers mede te delen dat je voor een ander hebt gekozen.
Thanx man!

Jij ook gefeliciteerd dan met je nieuwe baan. ;)

Ik zou volgende week dinsdag nog 2 gesprekken hebben, maar die moet ik ook maar afbellen. Reden 1 is simpel: Ik woon zelf in Dordrecht en ik kan gewoon in Dordrecht werken, die andere 2 gesprekken waren in Rotterdam. En dan kies ik toch liever iets wat dichter bij huis zit.
Niet dat ik nu nog hoefde te kiezen, want 5 minuten nadat ik thuis was werd ik al terug gebeld. En bij die andere 2 moest ik nog komen, maar ik vind het zelf altijd wel fijn om gewoon in je eigen stad werk te hebben

Het is idd wel lastig om een ander bedrijf te zeggen dat je niet voor hun hebt gekozen. Heb dat ook weleens meegemaakt en ze bleven maar vragen van ''waarom wij niet en waarom hun wel''.

Wat ga je nou precies doen qua werk?
pi_110558155
Gefeliciteerd, FerryNL en Mint_Clansell! *O*
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:00:56 #286
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110558200
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:31 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik al te oud was, maar 37 is toch wat ouder dan mij. Maarja dat zegt niks want je bent idd nooit te oud om te leren. Het zal in sommige branches wat moeilijker zijn om aan de slag te gaan, maar studeren kan je altijd nog ja. Desnoods een avondstudie ofzo.

[..]

Ik zou wel de werkplek weghalen.
pi_110558406
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik werk niet voor werkgevers maar dat zou ik juist met veel plezier mededelen.
pi_110558431
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:00 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Ik zou wel de werkplek weghalen.
Dan kan hij weer snel een ander baantje gaan zoeken, denk ik.
pi_110558455
Damn Fok is kut bezig zeg. :(

Heb de naam al weggehaald ik was iets te enthousiast met typen. ;(
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:22:52 #290
189430 Anonymousz
pi_110558502
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:20 schreef FerryNL het volgende:
Damn Fok is kut bezig zeg. :(

Gefeliciteerd :)

is het een full of parttime?
pi_110558537
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:22 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :)

is het een full of parttime?
Thanx. *O*

Eerst is het fulltime ja, maar wanneer ik naar school wil en het van beide kanten goed klikt. Dan kan ik daar gewoon parttime blijven werken.
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 15:57:05 #292
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110559472
Momenteel zit ik in mijn diepe diepe dal/diep/dinges. GAT VER DAM ME :r :(
pi_110560643
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:57 schreef Renesite het volgende:
Wil 't niet lukken?
pi_110561086
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:57 schreef Renesite het volgende:
Herkenbaar, dat had ik een paar jaar geleden ook. Zwaar depressief van geworden :r.

Wees waakzaam.
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 16:46:32 #295
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110561142
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Wil 't niet lukken?
Vandaar bedrijven wat gebeld waar ik naartoe heb gesolliciteerd. Overwegend negatief of een 'portefeuille verhaal'
pi_110561199
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:31 schreef FerryNL het volgende:

[..]

[..]

Die 37 duurt nog even hoor ;).

Gefeliciteerd overigens. Geldt ook voor Mint_Clansell *O*.
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 17:15:07 #297
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110562217
Klassieker: naam en mailadres verwisselen. Ik ga zo enorm hiermee stoppen vandaag :r :(
pi_110562634
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:15 schreef Renesite het volgende:
Klassieker: naam en mailadres verwisselen. Ik ga zo enorm hiermee stoppen vandaag :r :(
Of ze sturen een afwijzingsmail met daaronder een andere mail, bedoeld voor totaal iemand anders. Ook een aantal keer gehad.

Ik zou het lekker voor gezien houden vandaag. Weekend!
pi_110562650
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:28 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Als hulpkok bij een groot en mooi bedrijf en alles wordt vers gemaakt uit hun tuintjes.

[..]

Dankje man! *O*

[..]

Dankje *O*
Villa Augustus?
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 17:34:03 #300
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110562938
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:25 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Of ze sturen een afwijzingsmail met daaronder een andere mail, bedoeld voor totaal iemand anders. Ook een aantal keer gehad.

Ik zou het lekker voor gezien houden vandaag. Weekend!
Heb ik zelf gedaan. Bedrijf a in mail en bedrijf b gestuurd. Heb maar een 'rectificatie' mail gestuurd per abuis...
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:44:35 #301
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110563286
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:15 schreef Renesite het volgende:
Ik heb ooit m'n ICQ nummer als rekeningnummer ingevuld op een acceptgiro :').
Kreeg ik terug 'rekenignr niet bekend'. :D
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')