Plezier in je werk is geen motivatie?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:30 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, de enige reden dat ik werk is door het geld. Als ik geen geld nodig had zou ik ook niet werken.
Begrijpelijke situatie. Ik moet op dit moment ook nog iedere maand de eindjes aan elkaar knopen en van sparen is helaas geen sprake.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:41 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Je bent niet de enige hoor. Ik weet ook echt niet meer wat ik voor motivatie moet bedenken.
Ik moet gewoon werk hebben zodat ik weer geld heb. Tuurlijk is logisch dat iedereen geld moet hebben, maar als je al 5 maanden werkeloos bent. Dan veranderd je motivatie echt alleen nog maar om geld verdienen.
Dan zou ik trouwens niet een baan "wensen" maar meteen een paar miljoen?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:25 schreef YebCar het volgende:
[..]
kan ik je " the secret " aanraden?
[ afbeelding ]
weet niet of je erover gehoord hebt , zo nee beslist lezen !
Vervelende situatie. Ik weet niet hoe oud je bent, maar studeren is toch niet zo'n gek idee. Je krijgt studiefinanciering en kan goedkoop bijlenen. Over vier jaar is de crisis voorbij en kan je na je opleiding meteen aan het werk. Niet als laag opgeleide, maar als middelbaar of hoger opgeleide.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:47 schreef jobbb het volgende:
FerryNL ik voel met je mee hoor.
De hele situatie is gewoon verschrikkelijk. Ik ben laag opgeleid, geen kansen op een baan en op een leeftijd dat ik toch gewoon een baan wil hebben.
Ik word zo moedeloos van dat uitzichtloze. Natuurlijk terug naar school kan, maar dan heb ik nog steeds een baan nodig![]()
Ik hoop echt dat er een wonder gaat gebeuren want ik heb het gevoel dat me hele leven naar de tering gaat.(sorry)
Ik ben al aan het nadenken over zelf ondernemen maar dat doe je ook niet zo 123 zonder verdere skills.
Ik wil gewoon geld NU en veel zodat ik me geen zorgen meer moet maken.
Ik word er niet goed van
je mist het hele punt. Het gaat dat je je positief in het leven op moet stellen met alles wat je doet.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:43 schreef jobbb het volgende:
[..]
Dan zou ik trouwens niet een baan "wensen" maar meteen een paar miljoen?
Wat doe je zelf nog in dit topic eigenlijk?
Ik zit er toch steeds maar weer aan te denken om misschien toch maar gewoon achter mijn eerste keuze te gaan staan. Dat is dus de ICT, want nu twijfel ik constant tussen welke opleidingen wel bij mij passen. En ik wou in eerste instantie echt iets gaan doen binnen de ICT, maar omdat ik geen BBL plek kan vinden heb ik dat eigenlijk laten varen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:47 schreef jobbb het volgende:
De hele situatie is gewoon verschrikkelijk. Ik ben laag opgeleid, geen kansen op een baan en op een leeftijd dat ik toch gewoon een baan wil hebben.
Ik word zo moedeloos van dat uitzichtloze. Natuurlijk terug naar school kan, maar dan heb ik nog steeds een baan nodig![]()
Ik hoop echt dat er een wonder gaat gebeuren want ik heb het gevoel dat me hele leven naar de tering gaat.(sorry)
Ik ben al aan het nadenken over zelf ondernemen maar dat doe je ook niet zo 123 zonder verdere skills.
Ik word er niet goed van
Ja ik ben het wel met je eens dat ik negatief ben, maar moet ook wel eerlijk zeggen dat ik al heel snel negatief schrijf. Terwijl ik juist positief wilt zijn als je snapt wat ik bedoel. Zal wel niet denk ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:10 schreef YebCar het volgende:
[..]
je mist het hele punt. Het gaat dat je je positief in het leven op moet stellen met alles wat je doet.
Zo straal je positieve energie uit.
Maar goed..wat ik hier doe? ik hoef niet perse een baan, maar ben wel op zoek. Heb nu een boven modaal inkomen met wat ik doe. Dus solliciteer ik alleen op banen wat mij aan spreekt. En tot nu toe heb ik 4 sollicitaties verstuurd waarvan ik er 2 op gesprek ben gekomen. niet slecht dunkt me
Ik ben niet altijd positief, dat kan niemand, maar het punt is gewoon dat je positief in het leven moet staan en een goal hebt die je aan jezelf kan stellen.
Wat voor niveau heb je? Ik heb bijvoorbeeld nu gesolliciteerd voor bagagemedewerker Schiphol. Vragen ze VMBO/MAVO voor. Niet dat ik alleen MAVO heb, ook MBO en HBO propedeuse, maar mijn geld raakt op en moet toch ergens werken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:47 schreef jobbb het volgende:
Ik word er niet goed van
herkenbaarquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:06 schreef plesner het volgende:
Gister was een vacature online gezet dus meteen op gesolliciteerd, krijg ik een vandaag een mailtje met:
Bedankt voor je reactie op de vacature van <naam vacature>. In de tussentijd is de vacature waarop je gesolliciteerd hebt al vervuld. Ik kan je sollicitatie daarom niet verder in behandeling nemen.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:31 schreef .Cake. het volgende:
Even luchten hoor.
Gister te horen gekregen dat ik niet werd aangenomen want:
- ze denken dat ik mij zou vervelen bij de baan. Terwijl ik dat volgens mij zelf niet zou doen.
- ik pas niet zo goed bij de rest van de collega's qua leeftijd. Ik ben 26, zij zijn 22 gemiddeld.
![]()
Zeg dan gewoon dat je iemand hebt gevonden die beter is dan ik, ga mij geen onzin zitten voeren...
Ik had trouwens ook een tijdje geleden gesolliciteerd naar een functie als bagagemedewerker, maar ik werd weer eens niet uitgenodigd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wat voor niveau heb je? Ik heb bijvoorbeeld nu gesolliciteerd voor bagagemedewerker Schiphol. Vragen ze VMBO/MAVO voor. Niet dat ik alleen MAVO heb, ook MBO en HBO propedeuse, maar mijn geld raakt op en moet toch ergens werken.
Eergister nog gezien, vacature voor verkeersregelaar, inclusief opleiding van 3 dagen. Vragen ze geen opleiding voor. Je moet soms een beetje creatief zijn in zoeken naar de banen en er voor open staan, maar naar mijn mening zijn ze er wel. Niet super veel, maar ze zijn er.
Oh dat is lamequote:Op woensdag 28 maart 2012 16:59 schreef FerryNL het volgende:
Pfff gister gebeld dat ik van de week even langs kon komen voor een gesprek. En vandaag weer een mailtje terug dat ze toch weer een sollicitatiestop hebben.
Echt man dit schiet echt niet op.
Dat is wel érg lang, niet?quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:38 schreef Jores het volgende:
Vinden jullie het ook lastig om sollicitatiebrieven te schrijven? Over één brief doe ik twee dagen.
Ik moet altijd heel lang nadenken over wat ik erin wil zetten. En er een nachtje over slapen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:46 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat is wel érg lang, niet?
Ik denk altijd goed na wat ik in een brief zet, maar ben er nooit langer dan een uur mee bezig. De keren dat ik heb gesolliciteerd ben ik eigenlijk ook altijd minimaal uitgenodigd voor een gesprek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |