abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110231083
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 38
Werkzoekend # 39

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

PS: Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.
pi_110231188
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:40 schreef Aloria het volgende:
Nou, ik kan nog steeds niemand bereiken van het kantoor waar ik gister mijn gesprek gehad heb. Nouja het is nu maar afwachten op het antwoord van mijn mailtje, om 15.00 moet ik naar Nijmegen voor een sollicitatie gesprek als helpende. Wilde deze eigenlijk afbellen, maar dat durf ik nu ook niet als ik niks officieels te horen gekregen heb...

Pff het gaat nooit zoals je het eigenlijk hoopt.... Heb al een gat in de lucht gesprongen toen de klok 12 sloeg, maar begin nu steeds meer onzekerder te worden. Vooral omdat er gewoon niemand op het kantoor zit..... ;(
Ooo wat vervelend!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_110231322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:49 schreef Luuk9 het volgende:

[..]

Hey Ferry,

Als je nog een opleiding wilt gaan volgen na de zomer moet je wel opschieten hé. De populaire opleidingen zitten al gauw vol in Mei

gr

Ps, je had tog een niveau 2 diploma, hier in t topic staat dat je een niv 3 heb gehaald!!
Ja dat is een beetje vaag ja.

Ik heb destijds een niveau 3 diploma behaald, maar ik zat net op verschillende sites te kijken van scholen. En daar zie ik dat het veranderd is, want nu is het eigenlijk een niveau 2 opleiding. Ik heb toen een diploma behaald voor een Basis kok MBO 3, maar dat is nu niveau 2 en niveau 3 is nu Zelfstandig Werkend Kok. De regels zijn volgens mij weer strenger geworden waardoor dat weer anders is geworden. Moet ook zeggen dat ik dat diploma 7 jaar geleden heb gehaald, dus het kan best dat de regels en het niveau veranderd zijn.

Dat merk je ook in de ICT qua opleidingen. Daar kan het aantal jaren ook verschillen omdat het de techniek en de stoffen veranderen.

Ik moet inderdaad opschieten ja voordat ik dalijk 2 jaar heb weggegooid. Daarom zit ik echt te denken om gewoon toch mijn eerste keus achterna te gaan en gewoon ervoor te gaan. Want anders ben ik dalijk wel echt te laat en dan kan ik helemaal niet meer naar school.
pi_110232849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:56 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja dat heb ik wel nog steeds dat ik het leuk vind om naar die kookprogramma's te kijken. Maar ik heb nu al 7 jaar alleen in de keuken gestaan en begeven moment wordt je dat ook wel een beetje zat.

Wat doe je nu dan voor werk als ik vragen mag?
Dat is het punt. Heb nu geen vast werk. Ben gestopt met Informatica HBO. Kom nergens aan de bak in de ICT en sowieso wil ik dat nu niet meer.

Ga nu als parttimer aan het werk als bagagemedewerker tot aan de grote vakantie dan wordt het fulltime. Vanwege de grote drukte natuurlijk van de vakantieperiode. Daarna ben ik eigenlijk beschikbaar voor elk werk dan ook.
pi_110233519
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef StephanL het volgende:

[..]

Dat is het punt. Heb nu geen vast werk. Ben gestopt met Informatica HBO. Kom nergens aan de bak in de ICT en sowieso wil ik dat nu niet meer.

Ga nu als parttimer aan het werk als bagagemedewerker tot aan de grote vakantie dan wordt het fulltime. Vanwege de grote drukte natuurlijk van de vakantieperiode. Daarna ben ik eigenlijk beschikbaar voor elk werk dan ook.
Lol een beetje omgekeerd van wat ik deed. Ik deed juist de Horeca en wil nog steeds wel de ICT in.
Maar ik weet het nog niet zeker omdat ik vaak ook hoor dat het toch ook wel een apart wereldje is, en je toch wel steeds weer bij moet leren.

Waarom wil je niet meer de ICT in?

En dat bedoel ik met de ICT dat je heel moeilijk aan de bak kom. Ok je hebt HBO maar ze willen ook dat je al een aantal jaar werkervaring heb. En ik moet nog gaan beginnen met MBO 3 of MBO 4 en dan daarna nog HBO wellicht.
Dus je kan begrijpen dat het voor mij ook wel echt lastig gaat worden om in de ICT te komen. Want heb ik alle diploma's van MBO3 tot HBO dan ben ik ook tegen de 35, en dan wordt het denk erg lastig om aan de bak te komen.

Maar ik kan je wel vertellen dat het voor jou ook echt wennen gaat zijn mocht je de Horeca in willen gaan. Zijn toch merendeels de avonden en weekenden werken en ook de feestdagen. Dat moet je ook allemaal maar willen.
pi_110233895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:49 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Lol een beetje omgekeerd van wat ik deed. Ik deed juist de Horeca en wil nog steeds wel de ICT in.
Maar ik weet het nog niet zeker omdat ik vaak ook hoor dat het toch ook wel een apart wereldje is, en je toch wel steeds weer bij moet leren.

Waarom wil je niet meer de ICT in?

En dat bedoel ik met de ICT dat je heel moeilijk aan de bak kom. Ok je hebt HBO maar ze willen ook dat je al een aantal jaar werkervaring heb. En ik moet nog gaan beginnen met MBO 3 of MBO 4 en dan daarna nog HBO wellicht.
Dus je kan begrijpen dat het voor mij ook wel echt lastig gaat worden om in de ICT te komen. Want heb ik alle diploma's van MBO3 tot HBO dan ben ik ook tegen de 35, en dan wordt het denk erg lastig om aan de bak te komen.

Maar ik kan je wel vertellen dat het voor jou ook echt wennen gaat zijn mocht je de Horeca in willen gaan. Zijn toch merendeels de avonden en weekenden werken en ook de feestdagen. Dat moet je ook allemaal maar willen.
Over het waarom hebben we het al een keer gehad. Sowieso ook wat jij zegt. Ze verwachten van je of dat je HBO afmaakt of dat je recente werkervaring heb. Mijn HBO afmaken ga ik niet doen en recente werkervaring heb ik ook niet. Laatste werkervaring is 2008. Op een helpdesk van een kabelmaatschappij wat sommige ook niet eens als ICT zien.

Op zich zou je wel kunnen gaan beginnen aan een opleiding MBO Informatica. Dan zou je direct kunnen gaan werken of doorgaan voor het HBO. Het HBO is toch wel pittig, maar wellicht voor jou goed te doen. Er blijft de komende jaren toch nog genoeg vraag naar ICT'ers.
Je moet je zelf wel afvragen pas je er tussen. Het is toch wel, ben ik nu achtergekomen, een hele eigen wereld waarin je dan komt.

Ja precies het omgekeerde van jou ja :D. Ach ik ben inmiddels 27, de feestjaren liggen inmiddels achter mij en de feestdagen zijn mij ook niet heilig en ben nergens aan gebonden(vriendin, vrouw, hond :P )
pi_110235222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef StephanL het volgende:

[..]

Over het waarom hebben we het al een keer gehad. Sowieso ook wat jij zegt. Ze verwachten van je of dat je HBO afmaakt of dat je recente werkervaring heb. Mijn HBO afmaken ga ik niet doen en recente werkervaring heb ik ook niet. Laatste werkervaring is 2008. Op een helpdesk van een kabelmaatschappij wat sommige ook niet eens als ICT zien.

Op zich zou je wel kunnen gaan beginnen aan een opleiding MBO Informatica. Dan zou je direct kunnen gaan werken of doorgaan voor het HBO. Het HBO is toch wel pittig, maar wellicht voor jou goed te doen. Er blijft de komende jaren toch nog genoeg vraag naar ICT'ers.
Je moet je zelf wel afvragen pas je er tussen. Het is toch wel, ben ik nu achtergekomen, een hele eigen wereld waarin je dan komt.

Ja precies het omgekeerde van jou ja :D. Ach ik ben inmiddels 27, de feestjaren liggen inmiddels achter mij en de feestdagen zijn mij ook niet heilig en ben nergens aan gebonden(vriendin, vrouw, hond :P )
Ik heb in principe ook nooit echt moeite gehad hoor met de Horeca. Ook met de reden dat ik geen vriendin, vrouw, hond en helaas ook niet echt veel vrienden had maar dat terzijde.
Vandaar dat ik het ook niet erg vond om de wisselende diensten te draaien en de feestdagen te werken. Ik hoefde toch niet rekening te houden met andere thuis.
Maar 2 jaar geleden toen het kerst was en mijn familie allemaal uit eten ging, toen had ik het wel een beetje moeilijk. Want ik moest alle kerst dagen werken en dan ook echt de hele dag, en ik kon dus niet mee met dat etentje. Misschien boeit het mensen niet hoor maar vond het toch wel heel jammer om er niet bij te zijn.
En zo heb ik nog wel meer van zulke dagen gehad.

Qua ICT had ik altijd wel zo'n beetje dat het een apart wereldje is, maar zag altijd dat je wel echt goed kon verdienen. Maar het punt is ook dat het werk ook leuk moet zijn, en ben toch om eerlijk te zijn bang dat ik het te saai gaat vinden als je snapt wat ik bedoel.

Daarom twijfel ik nog wel een beetje of ik misschien toch maar in de Horeca blijf, en dan toch ook door gaat leren tot MBO4. Kijk ik zou het nog wel leuk vinden, maar dan meer in zaken die iets strakkere uren hebben zoals een lunchroom ofzo. Die beginnen meestal om 9 en zijn dan 18:00 weer dicht, of op koopavonden dan wel later. Maar het zijn toch andere tijden dan echte cafe's of restaurants

Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds leuk vind om met eten bezig te zijn, en daardoor zat ik ook te bedenken of het bakkersvak wellicht iets voor me is. Maar dat wordt volgens mij ook heel erg moeilijk omdat het naar eigen zeggen ook niet echt goed gaat met de bakkerij.
pi_110236396
Ja de brood en banketbakkerij opleiding zag ik ook. Niks voor mij, zou bijna alles zelf op eten dan :P En volgens mij wordt vandaag de dag weinig meer brood gebakken door echte bakkers. Gaat volgens mij allemaal machinaal. Banket is natuurlijk een ander ding. Ook heel leuk, maar volgens mij weinig vraag naar.

Met een uurtje googlen kom je een hoop info tegen wat betreft koksopleiding. Er is zelfs een fastservice opleiding speciaal voor bij fastfoods restaurants en pannenkoekenrestaurants en dat soort
dingen.

Maar weer terug naar de koksopleiding. Het lijkt mij serieus wel gaaf om het koks vak te leren. Zeker bij een Van der Valk met die heerlijke brunches :9 Lijkt mij geweldig om dat zelf te leren maken. Kreeft en krab bereiden moet ik nu niet aan denken, maar dat went van zelf wel.

Vraag mij alleen af wat beter is. Niveau 2 of 3. Niveau 4, manager hoeft van mij niet zo. Ik denk dat ik 3 wel aan zou kunnen, zie niet in waarom niet.

Ben alweer helemaal enthousiast maar dat ben ik snel :P
pi_110237117
Nou mijn sollicitaie gesprek in Nijmegen ging geweldig, heb 6 nieuwe mensen leren kennen en 1 postbode, niemand die mij kon vertellen waar ze nu presies zaten. Overal was parkeren voor vergunninghouders ja alleen de parkeergarage nou, dan ben ik maar een mietje maar ik ga niet met mijn smartje een parkeergarage in in mijn 1ntje, dat doet mijn vriend altijd....

Had ook geen telefoonnummer bij de hand.... schiet dus al lekker op. Naar 40 minuten rondgereden te hebben, ben ik maar naar huis gereden. Pff wat een kut stad is dat toch met die rot rotondes en een groot blok ( ter grote van mijn dorpje waar ik woon ) 1 straat naam te geven......
Tomtom helemaal over de zeik......
Dit is de aller eerste keer in mijn hele leven dat ik het adres niet kan vinden van iets, iemand waar ik een afpsraak mee heb ;(
pi_110237409
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:56 schreef Aloria het volgende:
Nou mijn sollicitaie gesprek in Nijmegen ging geweldig, heb 6 nieuwe mensen leren kennen en 1 postbode, niemand die mij kon vertellen waar ze nu presies zaten. Overal was parkeren voor vergunninghouders ja alleen de parkeergarage nou, dan ben ik maar een mietje maar ik ga niet met mijn smartje een parkeergarage in in mijn 1ntje, dat doet mijn vriend altijd....

Had ook geen telefoonnummer bij de hand.... schiet dus al lekker op. Naar 40 minuten rondgereden te hebben, ben ik maar naar huis gereden. Pff wat een kut stad is dat toch met die rot rotondes en een groot blok ( ter grote van mijn dorpje waar ik woon ) 1 straat naam te geven......
Dit is de aller eerste keer in mijn hele leven dat ik het adres niet kan vinden van iets, iemand waar ik een afpsraak mee heb ;(
Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan :).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_110237753
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:02 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan :).
Nee hoor. Vaak gaat het dan nog slechter.
pi_110237896
Je kan met een smart toch wel een parkeergarage in? Tenminste, die dingen zijn toch nog altijd niet hoger dan 2m90??
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_110238256
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:13 schreef kalinhos het volgende:
Je kan met een smart toch wel een parkeergarage in? Tenminste, die dingen zijn toch nog altijd niet hoger dan 2m90??
Als ik het goed lees was het sowieso al een probleem om het adres te vinden. Ergens je auto in een parkeergarage zetten heeft dan ook geen zin.
pi_110238406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:22 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Als ik het goed lees was het sowieso al een probleem om het adres te vinden. Ergens je auto in een parkeergarage zetten heeft dan ook geen zin.
Jup en het is niet de hoogte, maar meer dat mijn smartje geen geweldige rem heeft, en ik altijd op automaat rijd. Dus als ik dan een kaartje in een automaat moet stoppen ben ik bang dat ik achteruit rijd als ik het gas in druk. ( ja iets met handrem beethouden, pff neem het risico niet )

Dan ook nog moeten betalen voor een sollicitaie gesprek, dat heb ik ook nog nooit hoeven doen, ze zorgen maar voor voldoende perkeergelegenheid bij hun bedrijf zelf !

En dan weet ik zelf nog niet eens als ik op de goede locatie zat.... _O-
pi_110238487
quote:

Waar moest je ergens zijn in Nijmegen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110238525
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:27 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Waar moest je ergens zijn in Nijmegen?
Zwanenveld nummer 9082, heb netjes alle borden gevolgt maar dan kom je bij een soort winkelcentrum uit.... }:| terwijl ik een verzorgingshuis / thuiszorg zoek.....

ik ben en zal altijd een plattellands dorpsmeisje zijn haha, ik kan de weg nog net in eindhoven vinden en den bosch is ook nog te doen, maar dan krijg je het monster Nijmegen nou....... -O-
pi_110238598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:28 schreef Aloria het volgende:

[..]

Zwanenveld nummer 9082, heb netjes alle borden gevolgt maar dan kom je bij een soort winkelcentrum uit.... }:| terwijl ik een verzorgingshuis / thuiszorg zoek.....
Zwanenveld ligt achter winkelcentrum Dukenburg. Bij wat voor een bedrijf moest je wezen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110238630
Zwanenveld is een soort wijk waar je de straat kunt vinden aan het nummer 90 en de 82 is dan als het ware het huisnummer.
pi_110238654
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:30 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Zwanenveld ligt achter winkelcentrum Dukenburg. Bij wat voor een bedrijf moest je wezen?
Dat zei de postbode ook al :D

interzorg kan dat ?
het is een thuiszorg bedrijf, maarja het is niet van groot belang meer want ik heb mijn BBL opleiding binnen tot zo ver ik weet :Y
pi_110238686
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:28 schreef Aloria het volgende:

[..]

ik ben en zal altijd een plattellands dorpsmeisje zijn haha, ik kan de weg nog net in eindhoven vinden en den bosch is ook nog te doen, maar dan krijg je het monster Nijmegen nou....... -O-
Op de satellietbeelden ziet het er uit als een bloemkoolwijk. Dan is het niet gek dat je de weg kwijtraakt. :N
pi_110238697
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:31 schreef Guidetti het volgende:
Zwanenveld is een soort wijk waar je de straat kunt vinden aan het nummer 90 en de 82 is dan als het ware het huisnummer.
ja rijd jij maar eens met een tomtom die geen idee heeft waar die heen moet, en de mensen zelf die daar wonen konden mij helaas ook niet helpen... het is een een doolhof vertel ik je ! Ter grote van het dorp waar ik nu in woon !

gister een gesprek gehad in Uden, komplete dorp ligt open, nou zelfs dat was nog makkelijk te vinden dan waar ik nu moest zijn...
pi_110238911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:25 schreef Aloria het volgende:
Dan ook nog moeten betalen voor een sollicitaie gesprek, dat heb ik ook nog nooit hoeven doen, ze zorgen maar voor voldoende perkeergelegenheid bij hun bedrijf zelf !
quote:
Had ook geen telefoonnummer bij de hand....
Sorry, maar: :')
pi_110239068
quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:39 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar: :')
Jup meestal heb ik die ook maar nu niet, want de meeste bedrijven in de zorg zijn erg erg erg makkelijk te vinden, met een joekel van een bord of het is gewoon overduidelijk dat je daar moet zijn, tomtom roept bestemming bereikt maar helaas dit keer niet ! :{
pi_110239139
Nja ook het niet willen betalen om te parkeren. Hell, ik heb in 't verleden sollicitatiegesprekken gehad in bv. Rotterdam, Dordrecht of Breda. Overal betaald parkeren. Boeiend, misschien kost het je 3-4 euro, zie het maar als investering. Of van tevoren even de locatie google-mappen zodat je een beetje kan zien waar je moet zijn en waar je moet parkeren.

Ik heb overigens ook wel eens gehad dat ik een adres niet kon vinden hoor, maar toen ging het om een meeloopstage en was ik 17.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_110239227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:44 schreef Aloria het volgende:

[..]

Jup meestal heb ik die ook maar nu niet, want de meeste bedrijven in de zorg zijn erg erg erg makkelijk te vinden, met een joekel van een bord of het is gewoon overduidelijk dat je daar moet zijn, tomtom roept bestemming bereikt maar helaas dit keer niet ! :{
Altijd telefoonnummer mee, stel je dat je pech krijgt of in de file komt. Ik heb het ook wel eens gehad. Dan ben je blij dat je even kunt bellen.
En geen parkeergeld willen betalen, dan ben je gewoon naïef _O-
pi_110239252
Ik zit al een minuut of 10 naar dat adres te zoeken via Google maps en streetview, maar ik heb het ook nog niet gevonden. _O-

Als je de weg kent in Eindhoven ( _O_ ), is het dan geen optie om bij ZuidZorg te solliciteren?
pi_110239277
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:49 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zit al een minuut of 10 naar dat adres te zoeken via Google maps en streetview, maar ik heb het ook nog niet gevonden. _O-
De routebeschrijving op hun website stuurt je ook naar een ander nummer, en de 9000-reeks lijkt helemaal niet te bestaan daar. Ik vermoed dus een tijdelijk/nieuw adres.
pi_110239290
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:49 schreef lyolyrc het volgende:

Als je de weg kent in Eindhoven ( _O_ ), is het dan geen optie om bij ZuidZorg te solliciteren?
Ben vandaag als het goed is aangenomen voor een BBL opleiding dus ik hoefde officieeel niet eens meer naar dit gesprek, maarja het is niet netjes om te kort vooraf af te bellen.... had ik dat maar wel gedaan, maarja heb hier thuis ook het telefoon nummer niet...
  donderdag 12 april 2012 @ 17:53:53 #29
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_110239392
quote:
Ik vind het eigenlijk best slecht dat je zonder telefoonnummer op pad gaat... :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_110239402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:50 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ben vandaag als het goed is aangenomen voor een BBL opleiding dus ik hoefde officieeel niet eens meer naar dit gesprek, maarja het is niet netjes om te kort vooraf af te bellen.... had ik dat maar wel gedaan, maarja heb hier thuis ook het telefoon nummer niet...
Toch gevonden! Het zat wel in het winkelcentrum. Kijk hier en zoom in op die wijk en kijk dan naar de roze-gekleurde straat.
pi_110239465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:53 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best slecht dat je zonder telefoonnummer op pad gaat... :@
Ik ook meestal krijg je als je voor een gesprek uitgenodigd wordt een papiertje thuis gestuurd of een mailtje met alle gegevens, maar ik had dit via een telefoon gesprek. Ook erg stom om niet extra te controleren als ik wel een telefoon nummer had maar helaas. Had vandaag echt andere dingen aan mijn hoofd zie de laatste pagina's van het vorige topic. O-)
pi_110239505
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:42 schreef StephanL het volgende:
Ja de brood en banketbakkerij opleiding zag ik ook. Niks voor mij, zou bijna alles zelf op eten dan :P En volgens mij wordt vandaag de dag weinig meer brood gebakken door echte bakkers. Gaat volgens mij allemaal machinaal. Banket is natuurlijk een ander ding. Ook heel leuk, maar volgens mij weinig vraag naar.

Met een uurtje googlen kom je een hoop info tegen wat betreft koksopleiding. Er is zelfs een fastservice opleiding speciaal voor bij fastfoods restaurants en pannenkoekenrestaurants en dat soort
dingen.

Maar weer terug naar de koksopleiding. Het lijkt mij serieus wel gaaf om het koks vak te leren. Zeker bij een Van der Valk met die heerlijke brunches :9 Lijkt mij geweldig om dat zelf te leren maken. Kreeft en krab bereiden moet ik nu niet aan denken, maar dat went van zelf wel.

Vraag mij alleen af wat beter is. Niveau 2 of 3. Niveau 4, manager hoeft van mij niet zo. Ik denk dat ik 3 wel aan zou kunnen, zie niet in waarom niet.

Ben alweer helemaal enthousiast maar dat ben ik snel :P
Ja het bakkersvak heeft het gewoon iets moeilijker ja omdat het merendeels machinaal gaat.
En banketbakker is idd heel moeilijk om daarin iets te gaan vinden, en dan zeker een BBL plek.Wel jammer want dat leek mij ook echt super leuk om te gaan leren.

Ja klopt je hebt verschillende richtingen idd maar ik wil toch wel dan merendeels echt kok blijven. Want in de fastfood werken vind ik nou ook niet echt aantrekkelijk klinken.
Het is ook wel leuk hoor om als beginneling je in het koksvak te begeven, je leert toch echt koken en kan dat thuis lekker gaat toepassen.
Als je bij een goed bedrijf werkt dan kan je wel een leuke toekomst hebben ja. je leert je wel echt specialiseren. En je leert toch wel anders dan dat je bij een simpel cafe of simpel restaurant leert.

Als je zou willen beginnen dan denk ik dat je eerst Niveau 2 moet doen ja. En zeker als je net erbij komt kijken dan is het idd wel handig om eerst Niveau 2 te doen. Het punt is wel dat de opleidingen niet echt lang duren in vergelijking met andere opleidingen.
Niveau 2 duurt maximaal 2 jaar, niveau 3 duurt maximaal 1,5 jaar en niveau 4 duurt ook maximaal 1,5 jaar. Ik ben eigenlijk blijven hangen bij Niveau 2, en zou toch wel door willen gaan nu als ik echt de Horeca weer in zou gaan. Zou dan in 3 jaar toch MBO3 en MBO4 kunnen halen, en dan kan ik wellicht nog een HBO studie gaan doen.

Maar onthou ook wel dat je denk ik wel veel minder gaat verdienen dan dat je in de ICT verdiende. Want de Horeca is niet echt super goed betaald en je doet dat werk meer omdat je echt passie heb voor het vak. Je moet het niet voor het geld doen laat ik het zo zeggen.
pi_110239541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:54 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Toch gevonden! Het zat wel in het winkelcentrum. Kijk hier en zoom in op die wijk en kijk dan naar de roze-gekleurde straat.
Er zijn heel veel straten roze :@
pi_110239675
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:58 schreef Aloria het volgende:

[..]

Er zijn heel veel straten roze :@
Zoek dan station Nijmegen Dukenburg. Net daaronder staat nummer 90.

Maar als je toch aangenomen bent voor die opleiding, dan maakt het ook niet meer zo veel uit. Je bent in ieder geval weer een ervaring rijker. :P
pi_110239690
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:03 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zoek dan station Nijmegen Dukenburg. Net daaronder staat nummer 90.

Maar als je toch aangenomen bent voor die opleiding, dan maakt het ook niet meer zo veel uit. Je bent in ieder geval weer een ervaring rijker. :P
Gevonden ! volgens mij zat ik alsnog helemaal verkeerd _O-

En met de ervaring rijker.... de volgende keer dat iemand Nijmegen roept vlugt ik weg :D
pi_110239765
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:03 schreef Aloria het volgende:

[..]

Gevonden ! volgens mij zat ik alsnog helemaal verkeerd _O-

En met de ervaring rijker.... de volgende keer dat iemand Nijmegen roept vlugt ik weg :D
Om het gemakkelijk te maken hebben ze het ook nog verkeerd op hun website aangegeven staan. |:( :D
pi_110239820
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:06 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Om het gemakkelijk te maken hebben ze het ook nog verkeerd op hun website aangegeven staan. |:( :D
Hja de tomtom heeft al iets van :r nou goed te weten dat hun adres ook verkeerd staat op hun website :P Want ja ik kreeg het adres en zoek het maar uit.... Meestal ( kon gister nog altijd zeggen ) vind ik het bedrijf wel, zo niet vraag ik altijd wat mensen in de buurt of bel ik maar toch altijd ben ik op tijd gekomen en het belangrijkste op de goede plek en locatie. Achja voor alles moet een eerste keer zijn maar ik baal er zelf ook wel van hoor, daar gaat mijn "kuch vlekkelose reputatie" ;(
pi_110240028
Ik zou zelf eerst op internet via google maps (oid) kijken waar ik precies moet zijn en niet blindelings uit gaan van mijn tomtom, of is dat ouderwets :@ .
pi_110240187
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:16 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik zou zelf eerst op internet via google maps (oid) kijken waar ik precies moet zijn en niet blindelings uit gaan van mijn tomtom, of is dat ouderwets :@ .
Ik heb jammer genoeg geen auto, maar voordat ik ergens heen moet stippel ik wel alles uit van waar ik heen moet. Belangrijke straten noteren, omgeving in mijn hoofd stampen of opschrijven. Zodat ik als ik er langs rij dat ik zoiets heb van ''he dit is de goede weg''.

Tomtom zou ik ook niet echt heel snel vertrouwen, het blijven toch apparaten die niet altijd goed functioneren.
pi_110240260
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:16 schreef Pannenkoeken het volgende:
Da's niet ouderwets en ik ben het er wel mee eens dat mensen niet te veel moeten vertrouwen op de techniek. Dat zeg ik dan nota bene als technicus! Maar hier duurde het voor mij ook een kwartier ofzo om het te vinden. En dat is wel rijkelijk lang.

We hebben er in ieder geval allemaal weer wat van kunnen leren. :)
pi_110240282
Ik merk wel dat het ook niet echt makkelijk is om een BBL plek te vinden als Helpende Niveau 2.
Want de meeste zorginstellingen bieden alleen Niveau 3 of Niveau 4 aan jammer genoeg.
pi_110240681
Baan gevonden voor 2 maanden! Happy panda.
pi_110240895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:24 schreef FerryNL het volgende:
Ik merk wel dat het ook niet echt makkelijk is om een BBL plek te vinden als Helpende Niveau 2.
Want de meeste zorginstellingen bieden alleen Niveau 3 of Niveau 4 aan jammer genoeg.
Bij Eindhoven zocht de GGZ aantal maanden geleden helpende voor de BBL. Anders is het ook altijd handig om een open motivaitie brief te sturen ! Ik wilde er als helpende werken maar ben afgewezen, ze vonden mij te hoog opgeleid :{

Heb inmiddels bij Brabantzorg.net te horen gekregen dat morgen de screening is van alle diploma's en dan krijg je ook de komende dagen te horen als je door mag naar de volgende ronde *O*

FerryNL als je echt in de zorg wilt gaan werken als BBLer helpende, stuur een motivatie brief naar Brabantzorg.net die heeft een doorlopende vacature voor allerlei BBL opleidingen !

Ik zeg doen :Y ;)
pi_110242125
Vraagje, door een splitsing/verkoop bij ons in het bedrijf word de helft van de IT afdeling overbodig dus er moeten er 2 van de 4 uit... nu zijn die 2 (ik en collega) aangeboden bij dat andere bedrijf en die hoeven er dus maar 1tje waarschijnlijk.

Ik heb meer kans door leeftijd/werkzaamheden/kosten etc waardoor mijn huidige baas dus met mijn collega blijft zitten die hij moet ontslaan (20+jaar in dienst, 55+ etc) wat hem dus veel gaat kosten.. nu heeft hij aan mij gevraagd of wij niet een deal kunnen maken dat ik vrijwillig op stap en hij dus mijn collega bij dat andere bedrijf kan plaatsen, wat financieel dus aantrekkelijk kan zijn maar ik wil ook weer niet mijn kansen bij dat andere bedrijf weggooien voor een paar euro en dan maanden thuis zitten...

Dus mijn vraag, weet iemand hoe de markt op het moment is voor een ict-er, 28j oud, mbo4, werkplek beheer/servicedesk of systeembeheer als het een grote it afdeling is, 5j relevante werkervaring, zal ik het heel lastig hebben om een leuke baan te krijgen of zal dat allemaal wel goed komen? (edit: In brabant/zuidholland)

tl:tr hoe is de markt voor een ict-er, 28j oud, mbo4, 5j relevante werkervaring

ps: ja ik heb gekeken op monsterboard etc maar heb dat helemaal niet in de gaten gehouden de laatste tijd dus hoop dat iemand hier dat wel gedaan heeft :)

[ Bericht 7% gewijzigd door WallieP op 12-04-2012 19:16:04 ]
pi_110242818
Mijn sollicitatie van vanmorgen is goed verlopen, want ik mag op komen draven voor een tweede gesprek! *O*
pi_110243362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:10 schreef WallieP het volgende:
Vraagje, door een splitsing/verkoop bij ons in het bedrijf word de helft van de IT afdeling overbodig dus er moeten er 2 van de 4 uit... nu zijn die 2 (ik en collega) aangeboden bij dat andere bedrijf en die hoeven er dus maar 1tje waarschijnlijk.

Ik heb meer kans door leeftijd/werkzaamheden/kosten etc waardoor mijn huidige baas dus met mijn collega blijft zitten die hij moet ontslaan (20+jaar in dienst, 55+ etc) wat hem dus veel gaat kosten.. nu heeft hij aan mij gevraagd of wij niet een deal kunnen maken dat ik vrijwillig op stap en hij dus mijn collega bij dat andere bedrijf kan plaatsen, wat financieel dus aantrekkelijk kan zijn maar ik wil ook weer niet mijn kansen bij dat andere bedrijf weggooien voor een paar euro en dan maanden thuis zitten...

Dus mijn vraag, weet iemand hoe de markt op het moment is voor een ict-er, 28j oud, mbo4, werkplek beheer/servicedesk of systeembeheer als het een grote it afdeling is, 5j relevante werkervaring, zal ik het heel lastig hebben om een leuke baan te krijgen of zal dat allemaal wel goed komen? (edit: In brabant/zuidholland)

tl:tr hoe is de markt voor een ict-er, 28j oud, mbo4, 5j relevante werkervaring

ps: ja ik heb gekeken op monsterboard etc maar heb dat helemaal niet in de gaten gehouden de laatste tijd dus hoop dat iemand hier dat wel gedaan heeft :)
Lastig. Ik zit er wel een beetje in, maar kwaliteit zal het belangrijkste zijn. Voor goede mensen is altijd plek.
Hangt natuurlijk ook af van de som geld die je mee krijgt. Als je daarvoor rustig op zoek kan naar een baan is dat niet zo erg (al komt er wel op je CV te staan dat je ontslagen bent door reorganisatie, dat is niet positief)
pi_110244068
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:36 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Lastig. Ik zit er wel een beetje in, maar kwaliteit zal het belangrijkste zijn. Voor goede mensen is altijd plek.
Hangt natuurlijk ook af van de som geld die je mee krijgt. Als je daarvoor rustig op zoek kan naar een baan is dat niet zo erg (al komt er wel op je CV te staan dat je ontslagen bent door reorganisatie, dat is niet positief)
Dat soort dingen moet je ook helemaal niet op je cv zetten.
pi_110245063
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:41 schreef Aloria het volgende:

[..]

Bij Eindhoven zocht de GGZ aantal maanden geleden helpende voor de BBL. Anders is het ook altijd handig om een open motivaitie brief te sturen ! Ik wilde er als helpende werken maar ben afgewezen, ze vonden mij te hoog opgeleid :{

Heb inmiddels bij Brabantzorg.net te horen gekregen dat morgen de screening is van alle diploma's en dan krijg je ook de komende dagen te horen als je door mag naar de volgende ronde *O*

FerryNL als je echt in de zorg wilt gaan werken als BBLer helpende, stuur een motivatie brief naar Brabantzorg.net die heeft een doorlopende vacature voor allerlei BBL opleidingen !

Ik zeg doen :Y ;)
Ik wil het toch liever iets dichterbij huis zoeken. Ik woon zelf in Dordrecht en wil in eerste instantie iets vinden in Dordrecht en omstreken en in Rotterdam.

Maarja ik ben er nog niet helemaal uit hoor, want je moet wel een type zijn voor de zorg ook. Hoe je het ook went of keert het blijft toch wel een beetje een vrouwen beroep. Ligt er ook aan wat je doet maar toch blijft het wel merendeels vrouwen als je snapt wat ik bedoel.

Werd jij eigenlijk snel aangenomen? Want ik kan wel begrijpen dat er echt superveel mensen op zoiets reageren.
pi_110245294
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja dat is een beetje vaag ja.

Ik heb destijds een niveau 3 diploma behaald, maar ik zat net op verschillende sites te kijken van scholen. En daar zie ik dat het veranderd is, want nu is het eigenlijk een niveau 2 opleiding. Ik heb toen een diploma behaald voor een Basis kok MBO 3, maar dat is nu niveau 2 en niveau 3 is nu Zelfstandig Werkend Kok. De regels zijn volgens mij weer strenger geworden waardoor dat weer anders is geworden. Moet ook zeggen dat ik dat diploma 7 jaar geleden heb gehaald, dus het kan best dat de regels en het niveau veranderd zijn.

Dat merk je ook in de ICT qua opleidingen. Daar kan het aantal jaren ook verschillen omdat het de techniek en de stoffen veranderen.

Ik moet inderdaad opschieten ja voordat ik dalijk 2 jaar heb weggegooid. Daarom zit ik echt te denken om gewoon toch mijn eerste keus achterna te gaan en gewoon ervoor te gaan. Want anders ben ik dalijk wel echt te laat en dan kan ik helemaal niet meer naar school.
Uiterste inschrijfdatum bij veel mbo's is 2 april vaak
pi_110245482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:09 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik wil het toch liever iets dichterbij huis zoeken. Ik woon zelf in Dordrecht en wil in eerste instantie iets vinden in Dordrecht en omstreken en in Rotterdam.

Maarja ik ben er nog niet helemaal uit hoor, want je moet wel een type zijn voor de zorg ook. Hoe je het ook went of keert het blijft toch wel een beetje een vrouwen beroep. Ligt er ook aan wat je doet maar toch blijft het wel merendeels vrouwen als je snapt wat ik bedoel.

Werd jij eigenlijk snel aangenomen? Want ik kan wel begrijpen dat er echt superveel mensen op zoiets reageren.
Probeer ASVZ dan, hier in Sliedrecht bv. Hebben ze bijna altijd wel mensen nodig. Komt ook door de relatieve zwaarte van het beroep soms.
pi_110245496
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:12 schreef Luuk9 het volgende:

[..]

Uiterste inschrijfdatum bij veel mbo's is 2 april vaak
Vaak kan je ook nog instromen hoor en zeker met een BBL opleiding. Bij bepaalde opleidingen kan je vanaf september tot februari instromen tot zover ik het goed heb gelezen.
pi_110245895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:16 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Probeer ASVZ dan, hier in Sliedrecht bv. Hebben ze bijna altijd wel mensen nodig. Komt ook door de relatieve zwaarte van het beroep soms.
Hmm zat net even te kijken en toen kwam ik deze zin alweer tegen: Interesse? Voor de instroom van september 2012 is de inzendtermijn inmiddels gesloten. De eerstvolgende instroommogelijkheid is in 2013.

Helaas. -O-
pi_110246477
Oef, de feedback die ik kreeg op de voortgang was eigenlijk weer hetzelfde als altijd. Als m'n conclusie klopt, dan ga ik het ook bij deze nieuwe werkgever niet redden en dan word ik voor de 4e keer werkloos in 3 jaar. Na nog eens goed te kijken naar m'n sterktes en zwaktes, successen en mislukkingen blijkt dat de kern van het werk me gewoon niet ligt. Ik zit en wil steeds technische functies doen terwijl deze me helemaal niet liggen. Mijn successen en sterktes liggen eigenlijk op een heel ander gebied, die eigenlijk maar heel soms in de functies tot uiting kunnen komen die ik heb gehad. Was niet makkelijk om tot deze conclusie te komen, omdat werkgevers het waarom nooit goed konden uitleggen en eigenlijk kan ik het zelf ook niet echt. Maarja ik zie nu wel het patroon.

Ik wil het eigenlijk nog even aankijken tot het einde van de proeftijd, maar aan de andere kant heb ik ook wel veel zin om iets totaal anders te gaan doen. Want om nou weer een jaar lang tevergeefs te gaan knokken voel ik eigenlijk ook weinig voor. En dan denk ik, waarom zou ik niet gewoon gelijk beginnen.
pi_110246910
Dus in feite is je gezegd dat als er niets verandert je binnenkort ander werk mag zoeken?

Maar goed, het beviel je toch al niet zo (dacht ik gelezen te hebben?) dus misschien ook wel een impuls voor jezelf om iets te zoeken wat je echt leuk vindt.
pi_110247209
Nou in principe weten de leidinggevenden nog niets van hoe het gaat. Ik sta met een on the job trainer die de feedback heeft gegeven, dus in feite wordt er nog niet eens gedreigd met contractbeëindiging. Maar de feedback is erg herkenbaar en ik heb zo enorm mijn best gedaan in vorige banen, en daar is het ook niet gelukt om langer dan een jaar te kunnen blijven.
pi_110247641
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:31 schreef Daboman het volgende:
Oef, de feedback die ik kreeg op de voortgang was eigenlijk weer hetzelfde als altijd. Als m'n conclusie klopt, dan ga ik het ook bij deze nieuwe werkgever niet redden en dan word ik voor de 4e keer werkloos in 3 jaar. Na nog eens goed te kijken naar m'n sterktes en zwaktes, successen en mislukkingen blijkt dat de kern van het werk me gewoon niet ligt. Ik zit en wil steeds technische functies doen terwijl deze me helemaal niet liggen. Mijn successen en sterktes liggen eigenlijk op een heel ander gebied, die eigenlijk maar heel soms in de functies tot uiting kunnen komen die ik heb gehad. Was niet makkelijk om tot deze conclusie te komen, omdat werkgevers het waarom nooit goed konden uitleggen en eigenlijk kan ik het zelf ook niet echt. Maarja ik zie nu wel het patroon.

Ik wil het eigenlijk nog even aankijken tot het einde van de proeftijd, maar aan de andere kant heb ik ook wel veel zin om iets totaal anders te gaan doen. Want om nou weer een jaar lang tevergeefs te gaan knokken voel ik eigenlijk ook weinig voor. En dan denk ik, waarom zou ik niet gewoon gelijk beginnen.
Het is totaal anders dan mij hoor, maar ik merk het ook wel een beetje qua denken.
Ik zeg ook steeds van ja ik wil de ICT in of ik wil iets technisch gaan doen. Maar het punt is en dat is juist heel raar, is dat ik nou niet iemand ben voor de techniek. het enige wat ik weleens in elkaar zet is een pc, maar daar is alles ook mee gezegd snap je.
En ik zeg ook steeds dat het me begeven moment wel saai gaat lijken, dus waarom zou ik uberhaupt de techniek in willen gaan hahaha.

Wat zou je dan wel willen gaan doen en wat ligt dan wel echt in jouw straatje?

Ik merk het trouwens wel vaker nu dat er steeds meer mensen zijn die een switch maken van hun carriere. Toevallig las ik op Tweakers ook iemand die van de ICT naar de Zorg wilde, en dat is toch wel een grote stap en heel ander werk. En hier op Fok lees ik het ook steeds vaker de laatste tijd.

Misschien is het ook wel echt een keer goed om eens een switch te maken. Want kan best begrijpen dat je niet hetzelfde werk je hele leven lang wilt gaan doen
pi_110252408
Mag ik heel even klagen over mensen die niet snappen hoe het is om werkeloos te zijn?

- "waarom neem je geen baantje onder je niveau; geld is geld!"
- "waarom ga je niet schoonmaken bij een bedrijf en jezelf omhoog werken" (het bedrijf dat op die manier mensen aanneemt staat denk ik in Narnia)
- "goh wat doe je dan zoal de hele dag?"

En de klapper is toch wel een vriendin die nu al 2 weken klaagt dat ze zo weinig geld te besteden heeft de komende weken vanwege de vakantie die ze geboekt heeft: 3 weken naar Bali.

Je zou bijna wensen dat deze mensen ook werkeloos worden maar dat betekend weer meer concurrentie voor ons...
pi_110252831
"Waarom ga je niet langs het uitzendbureau?" :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_110252897
" Heb je het al geprobeerd via vrijwilligerswerk?"
pi_110253295
Die is nieuw voor me :P Wat moet je daar nou weer mee? "Heb het een tijdje geprobeerd. Kon er niet van leven!" :')
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_110254447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:07 schreef pussywillow het volgende:
Die is nieuw voor me :P Wat moet je daar nou weer mee? "Heb het een tijdje geprobeerd. Kon er niet van leven!" :')
Whaha die moet ik als reactie onthouden _O-

Ze bedoelen dat je ergens als vrijwilliger kunt beginnen en als er een vacature is dan denken ze natuuuuurlijk eerst aan jou. Nou dat heb ik gedaan en het is niet gelukt :')
  vrijdag 13 april 2012 @ 00:23:46 #62
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110259493
Lijkt erop dat ik mijn miezerige maar goedbetaalde deeltijd baggerbaantje ietwat langer zal behouden; leek het contract eerst over twee weken te eindigen, nu lijkt minimaal een maand verlenging in de pijplijn te zitten en wellicht nog iets langer. Kreeg vandaag nog een tsunami aan werk te verstouwen en had geen tijd m'n hol te krassen, dus logisch dat de organisatie ietwat langer extra personeel achter de hand wil houden.

Vast werk blijft voorlopig toekomstmuziek maar financiëel is er gelukkig nog geen vuiltje aan de lucht.
  Moderator vrijdag 13 april 2012 @ 00:32:28 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110259804
15 sollicitaties lopen waarvan 7 open. Gaat lekker zo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_110259856
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:52 schreef Elvi het volgende:
Mag ik heel even klagen over mensen die niet snappen hoe het is om werkeloos te zijn?

- "waarom neem je geen baantje onder je niveau; geld is geld!"
- "waarom ga je niet schoonmaken bij een bedrijf en jezelf omhoog werken" (het bedrijf dat op die manier mensen aanneemt staat denk ik in Narnia)
- "goh wat doe je dan zoal de hele dag?"

En de klapper is toch wel een vriendin die nu al 2 weken klaagt dat ze zo weinig geld te besteden heeft de komende weken vanwege de vakantie die ze geboekt heeft: 3 weken naar Bali.

Je zou bijna wensen dat deze mensen ook werkeloos worden maar dat betekend weer meer concurrentie voor ons...
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef pussywillow het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:01 schreef Elvi het volgende:
" Heb je het al geprobeerd via vrijwilligerswerk?"
Ik dacht dat ik de enige was die dit soort commentaar kreeg :')

Bij mij is het nog een stuk erger. 'Je hebt toch techniek gestudeerd, hoe kan je nou geen werk hebben? Bedrijven hebben tienduizend vacatures openstaan ze zeggen is tekort dus wat doe je hele tijd (niet wetende dat deze bedrijven spookvacatures hebben, er helemaal geen techniektekort is en ze lui met 10+ jaar relevante werkervaring vragen) en werkelijk denken dat je niets anders doet dan slapen. Ik solliciteer me rot en ga op vele gesprekken. Ik ben de hele dag bezig met het zoeken naar nieuwe vacatures.

Bedrijven hebben nu eenmaal de keuze. Nieuwe medewerkers zijn kansloos. Zelfs in deze tijden van crisis schijnen velen het niet te bevatten.
pi_110263792
Die opmerkingen komen dan ook vooral van mensen die nooit werkloos zijn geweest en zich niet interesseren voor de huidige economie, aangezien hun salaris netjes elke maand wordt gestort.
pi_110264238
Lekker begin van de dag: volgende week op gesprek *O*.
pi_110267579
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:34 schreef Disavowed het volgende:
Lekker begin van de dag: volgende week op gesprek *O*.
Top! Ik kom net van een gesprek vandaan. Ze waren positief, dus het is afwachten.
pi_110270269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:37 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Top! Ik kom net van een gesprek vandaan. Ze waren positief, dus het is afwachten.
^O^.

Straks ook nog een intake-gesprek bij een grote bank ^O^.
pi_110276390
Net iemand aan de telefoon gehad die eigenlijk niks met de BBL te maken had, maar ze wist wel te vertellen dat de vrouwen waar ik het gesprek mee gehad heb altijd punctueel zijn. Dus ik mocht er eigenlijk wel vanuit gaan dat ik dan aangenomen ben maar ze zijn er maandag dus dan weet ik het echt 100% zeker ;)

En de sollicitatie van gister is verschoven naar een andere stad met een nieuwe afspraak, ik heb er wel bij gezet dat ik aankomende maandag echt uitsluitsel geef of ik de afspraak door laat gaan ja of te nee en dat heeft alles te maken met het antwoord op de BBL *O*
pi_110277022
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:11 schreef Aloria het volgende:
Net iemand aan de telefoon gehad die eigenlijk niks met de BBL te maken had, maar ze wist wel te vertellen dat de vrouwen waar ik het gesprek mee gehad heb altijd punctueel zijn. Dus ik mocht er eigenlijk wel vanuit gaan dat ik dan aangenomen ben maar ze zijn er maandag dus dan weet ik het echt 100% zeker ;)

En de sollicitatie van gister is verschoven naar een andere stad met een nieuwe afspraak, ik heb er wel bij gezet dat ik aankomende maandag echt uitsluitsel geef of ik de afspraak door laat gaan ja of te nee en dat heeft alles te maken met het antwoord op de BBL *O*
Had je zelf nog contact opgenomen met die organisatie van gisteren, of zij met jou?
pi_110278571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:27 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Had je zelf nog contact opgenomen met die organisatie van gisteren, of zij met jou?
Ik heb een mailtje gestuurd met uitleg. Ze hebben mij terug gebeld voor een nieuwe afspraak ( alleen net onder mijn werktijd, dus heb gevraagt als ze mij datums en tijden willen doormailen zo dat ik er 1 kan uitpikken als ik thuis kom, omdat ik mijn agenda niet bij heb )

En dat is allemaal netjes verlopen ;)

Zelfs de vraag dat ik niet weer naar Nijmegen wilde hebben ze goed doorgekregen, mag nu naar Oss toe :D
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:14:21 #72
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_110278931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef pussywillow het volgende:
En hoe reageer je daar dan op?

Mijn situatie:
- Technische hbo studie afgerond
- Economische wo studie afgerond
- Geen baan en hard opzoek
- Sollicitaties voor zowel hbo als wo banen kaatsen om de volgende redenen af: te weinig werkervaring of overgekwalificeerd (of als excuus?)

Gelukkig verdien ik wat geld vanuit huis, maar de muren vliegen op mij af! Maar veel hou ik er niet aan over, geen uitkering in elk geval.
pi_110279045
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:09 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Oh lees dit nu pas, uh ik heb 2 keer bij de GGZ gesolliciteerd, hierbij ben ik de eerste keer afgewezen 10 plekken 80 inschrijvingen. De tweede keer kwam ik er eigenlijk voor werk maar dit werd in combi met BBL gedaan. Nouja ze vonden dat ik te hoge diploma's had en ik niet lang zou blijven als helpende....

De laatste BBL opleiding zat ik eindelijk in mijn eentje ( inplaats van in een groep met 15 man of meer ) en ben ik dan ook aangenomen, maarja nog even afkloppen want ik wil het zeker weten.

Moet wel zeggen dat het mischien ook te maken heeft dat ik Fries ben en in Brabant woon en 1 van de vrouwen die het gesprek leidde had ook een goede vriendin die uit Friesland kwam, die presies de zelfde persoonlijkheid als mij heeft :D

Ik ben vrij eerlijk en ik draai nergens om heen en zeg wat ik denk, niet dat dit altijd als positief ondervonden wordt "kuch " !! :D ^O^
pi_110279331
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mijn situatie:
- Sollicitaties voor zowel hbo als wo banen kaatsen om de volgende redenen af: te weinig werkervaring of overgekwalificeerd (of als excuus?)

Gelukkig verdien ik wat geld vanuit huis, maar de muren vliegen op mij af! Maar veel hou ik er niet aan over, geen uitkering in elk geval.
Eerst zei ik door te zeggen dat ik word afgewezen wegens ervaringsgebrek.

En dan zeggen ze dat het aan mij ligt, want het kan noooooit zijn dat ik werkloos kan komen te zitten, want techniek heeft tekort en dat staat in de metro, en wat de metro zegt is waarheid. Dus het zal wel aan mij liggen dat ik liever in bed lig.

Nu zeg ik gewoon dat ik elke dag lig uit te slapen tot twee en netjes mijn uitkering gestort krijg. Een goede conversatie-ender. Heb geen zin in commentaar.
pi_110279385
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mijn situatie:

Wat erg goed blijkt te werken is, per direct beschikbaar, ben flexibel inzetbaar en loon in overleg !!!
Wat mij opvalt is dat sommige bedrijven geen hoger personeel willen omdat die duurder zijn, nou dan slik ik mijn trots wel in en verdien ik liever wat minder.... Maar heel veel bedrijven vragen dit niet aan jouw, dus dan is het aan jouw om dat duidelijkt e laten merken dat je bereid bent om voor minder aan de slag te gaan ! ( niet dat ik bedoel dat je als leidinggevende 8 euro per uur moet gaan verdienen, maar stel dat de meeste 18 euro krijgen zeg jij dat je bereid bent om voor 15.50 of iets te gaan )

Maar dan wel in de woorden, loon in overleg of iets dergelijks :Y

Zet dat ook in je cv, want motivatie brieven worden soms lang zo goed niet gelezen als je cv ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Aloria op 13-04-2012 15:35:46 ]
pi_110279686
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:23 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Eerst zei ik door te zeggen dat ik word afgewezen wegens ervaringsgebrek.

En dan zeggen ze dat het aan mij ligt, want het kan noooooit zijn dat ik werkloos kan komen te zitten, want techniek heeft tekort en dat staat in de metro, en wat de metro zegt is waarheid. Dus het zal wel aan mij liggen dat ik liever in bed lig.

Nu zeg ik gewoon dat ik elke dag lig uit te slapen tot twee en netjes mijn uitkering gestort krijg. Een goede conversatie-ender. Heb geen zin in commentaar.
Wees eerlijk, zeg dat je enorm baalt dat je thuis zit en dat je echt op zoek bent naar werk. Ik zou graag aan het werk willen maar ik wordt gewoon afgewezen puur op ervaringsgebied, en ik zoek een baan om dat juist te vergroten. Ik wil juist die kennis vergaren ! Want met thuis zitten lukt dat ook niet. Het ligt aan jouw als je dit ook erg durft te zeggen, ik doe het wel want ik ben het ook zat om thuis te zitten en maar 7 uurtjes per week te werken in een winkel

Denk ook niet moeilijk als een "makkelijke" baantje jouw aanneemt denk maar, dat je meer tijd hebt om rustiger op zoek te gaan naar de baan die echt bij jouw past. Al is het tegenwoordig maar de vraag als je zelfs aangenomen wordt op alle "makkelijke" baantjes

De winkel bij mij was ook puur op geluk en op presies de juiste tijd dat ik tussen wal en schip viel met de ww die ophield en mijn vriend te veel verdiende voor de bijstand.... Dan kun je beter 7 uurtjes per week werken en verder zoeken dan 0 , 0 op je rekening krijgen per maand.. Nu kan ik door de weeks alle vacature sites bezoeken en sollicitatie mailtjes sturen etc. ;)
pi_110280217
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:29 schreef Aloria het volgende:

[..]

Wees eerlijk, zeg dat je enorm baalt dat je thuis zit en dat je echt op zoek bent naar werk. Ik zou graag aan het werk willen maar ik wordt gewoon afgewezen puur op ervaringsgebied, en ik zoek een baan om dat juist te vergroten. Ik wil juist die kennis vergaren ! Want met thuis zitten lukt dat ook niet. Het ligt aan jouw als je dit ook erg durft te zeggen, ik doe het wel want ik ben het ook zat om thuis te zitten en maar 7 uurtjes per week te werken in een winkel

Denk ook niet moeilijk als een "makkelijke" baantje jouw aanneemt denk maar, dat je meer tijd hebt om rustiger op zoek te gaan naar de baan die echt bij jouw past. Al is het tegenwoordig maar de vraag als je zelfs aangenomen wordt op alle "makkelijke" baantjes

De winkel bij mij was ook puur op geluk en op presies de juiste tijd dat ik tussen wal en schip viel met de ww die ophield en mijn vriend te veel verdiende voor de bijstand.... Dan kun je beter 7 uurtjes per week werken en verder zoeken dan 0 , 0 op je rekening krijgen per maand.. Nu kan ik door de weeks alle vacature sites bezoeken en sollicitatie mailtjes sturen etc. ;)
Dat begrijpen mensen die nooit werkloos zijn geweest niet. Ze denken dat alles komt aanwaaien net zoals voor de crisis. als ik zeg dat ik geen baan kan vinden, dan moet ik volgens hen naar het uitzendbureau. Claim ik dat daar niets is, dan moet ik maar vrijwilligerswerk doen. Zeg ik dat dat er niet is, dan lieg ik en wil ik alleen maar uitslapen en ben ik lui en verdien ik het. Is er werk aan de andere kant van het land, dan moet ik morgen mijn koffers al pakken en wonen...

We hebben niet voor niets ene Rechtse regering. Ik zeg dus maar dat hun belastinggeld linea recta naar mijn uitkering gaat. Ik ben er klaar mee.
pi_110280825
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:17 schreef Aloria het volgende:
De laatste BBL opleiding zat ik eindelijk in mijn eentje ( inplaats van in een groep met 15 man of meer ) en ben ik dan ook aangenomen, maarja nog even afkloppen want ik wil het zeker weten.
Heb je nog steeds niks gehoord dan? :{
pi_110282468
Leuk gesprek gehad bij de Rabo, maar vacature 2 heeft de voorkeur. Vrijdag gesprek, erg veel zin in :P.
pi_110283273
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:57 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja het bakkersvak heeft het gewoon iets moeilijker ja omdat het merendeels machinaal gaat.
En banketbakker is idd heel moeilijk om daarin iets te gaan vinden, en dan zeker een BBL plek.Wel jammer want dat leek mij ook echt super leuk om te gaan leren.

Ja klopt je hebt verschillende richtingen idd maar ik wil toch wel dan merendeels echt kok blijven. Want in de fastfood werken vind ik nou ook niet echt aantrekkelijk klinken.
Het is ook wel leuk hoor om als beginneling je in het koksvak te begeven, je leert toch echt koken en kan dat thuis lekker gaat toepassen.
Als je bij een goed bedrijf werkt dan kan je wel een leuke toekomst hebben ja. je leert je wel echt specialiseren. En je leert toch wel anders dan dat je bij een simpel cafe of simpel restaurant leert.

Als je zou willen beginnen dan denk ik dat je eerst Niveau 2 moet doen ja. En zeker als je net erbij komt kijken dan is het idd wel handig om eerst Niveau 2 te doen. Het punt is wel dat de opleidingen niet echt lang duren in vergelijking met andere opleidingen.
Niveau 2 duurt maximaal 2 jaar, niveau 3 duurt maximaal 1,5 jaar en niveau 4 duurt ook maximaal 1,5 jaar. Ik ben eigenlijk blijven hangen bij Niveau 2, en zou toch wel door willen gaan nu als ik echt de Horeca weer in zou gaan. Zou dan in 3 jaar toch MBO3 en MBO4 kunnen halen, en dan kan ik wellicht nog een HBO studie gaan doen.

Maar onthou ook wel dat je denk ik wel veel minder gaat verdienen dan dat je in de ICT verdiende. Want de Horeca is niet echt super goed betaald en je doet dat werk meer omdat je echt passie heb voor het vak. Je moet het niet voor het geld doen laat ik het zo zeggen.
Volgens mij moet je ook eerst niveau twee doen voor je überhaupt met 3 mag beginnen.

Dat je minder zou gaan verdienen daar houd ik wel rekening mee. Geld is om rond van te komen, niet om rijk van te worden :P

Wat zou je ongeveer verdienen als leerling kok? Ben natuurlijk nu 27 dus er is sowieso een minimum uurloon die vaststaat in de wet.

Ik ga van de week maar een sollicitatie er aan richten. Nee heb je, ja kan je krijgen. Mocht ik nou te oud zijn, dan is het jammer. Zou nog restaurants dan in mijn dorp kunnen aanschrijven. Het liefst dan een tentje aan de boulevard ^O^
pi_110283909
Net gebeld door een bedrijf voor een sollicitatiegesprek volgende week. Heb nu dus drie sollicitaties lopen! Moet toch wel iets uitkomen zou je denken. Jammer genoeg nog niks gehoord van bedrijf 1 voor een datum voor een tweede gesprek. Maandag even bellen.
pi_110284381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:55 schreef StephanL het volgende:

[..]

Volgens mij moet je ook eerst niveau twee doen voor je überhaupt met 3 mag beginnen.

Dat je minder zou gaan verdienen daar houd ik wel rekening mee. Geld is om rond van te komen, niet om rijk van te worden :P

Wat zou je ongeveer verdienen als leerling kok? Ben natuurlijk nu 27 dus er is sowieso een minimum uurloon die vaststaat in de wet.

Ik ga van de week maar een sollicitatie er aan richten. Nee heb je, ja kan je krijgen. Mocht ik nou te oud zijn, dan is het jammer. Zou nog restaurants dan in mijn dorp kunnen aanschrijven. Het liefst dan een tentje aan de boulevard ^O^
Hey,

Volgens mij moet je inderdaad eerst met Niveau 2 beginnen, tenminste dat was bij mij ook.

Natuurlijk is geld om er van rond te komen, maar zou het ook wel leuk vinden om goed te kunnen verdienen. _O- .
Wat ik verdiende toen ik 18 was weet ik helaas niet zeker meer, maar het was wel iets van 800 euro per maand. Toen was ik ook leerling kok niveau 2 en werkte ik 32 uur per week.
Wat je zou verdienen als je 27 ben dat durf ik niet zeggen. Zal niet heel veel schelen want ik verdiende vorig jaar toen ik kok was ook iets van 1100 euro per maand met een 30-urige werkweek.
Je kan hier wel alvast het CAO bekijken van de Horeca: http://www.khn.nl/content(...)ao-horeca-2010-2012/

Volgens mij moet je nog wel een plek kunnen vinden hoor, want ik werd toen gebeld dat ze wel iemand zochten. Maar ze zochten juist een leerling en dat wil ik niet meer. Maar volgens mij kan je nog wel makkelijk een BBL plek vinden en dan zeker in de Horeca.

Je kan altijd hier kijk voor bedrijven in de Horeca: http://www.kenwerk.nl

Zou zeggen succes ermee, maar ga er vanuit dat je wel een plek kan vinden hoor. ^O^

Ik ben er helaas nog niet uit want toch blijft de ICT ook nog wel in mijn hoofd zitten.
pi_110284401
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:41 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Dat begrijpen mensen die nooit werkloos zijn geweest niet. Ze denken dat alles komt aanwaaien net zoals voor de crisis. als ik zeg dat ik geen baan kan vinden, dan moet ik volgens hen naar het uitzendbureau. Claim ik dat daar niets is, dan moet ik maar vrijwilligerswerk doen. Zeg ik dat dat er niet is, dan lieg ik en wil ik alleen maar uitslapen en ben ik lui en verdien ik het. Is er werk aan de andere kant van het land, dan moet ik morgen mijn koffers al pakken en wonen...

We hebben niet voor niets ene Rechtse regering. Ik zeg dus maar dat hun belastinggeld linea recta naar mijn uitkering gaat. Ik ben er klaar mee.
Zulke mensen zijn de moeite niet en halen je alleen maar naar beneden. Laat ze lekker links liggen. Er zijn genoeg mensen die wel begrijpen wat het betekent om werkloos te zijn en wel begrijpen dat je aan werk probeert te komen.

Tsja of je moet met ze praten. Mijn ervaring is dat de techniek [hun gedrag] -> [jouw gevoel, let op het gebruik van het woordje "ik"] -> [gevolg] heel goed werkt.
pi_110285058
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:55 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Heb je nog steeds niks gehoord dan? :{
Maandag zijn de mensen aanwezig die de vraag kunnen beantwoorden *O*
Maar de collega zei ook dat ze hier zeker op zouden letten en erg punctueel zijn, dus ik hoefde mij niet erg veel zorgen te maken ;)
pi_110285437
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:41 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Je beschrijft precies de gedachtengang van minister Henk Kamp betreffende werklozen. Met zo'n idioot met strafkampmentaliteit is het voor de werklozen in dit land kwaad kersen eten.
pi_110285776
Hoe vaak kun je eigenlijk solliciteren naar een functie binnen hetzelfde bedrijf?

Er is een bedrijf dat vaak leuke functies heeft, alleen voldoe ik meestal net niet aan het profiel dat zij zoeken. Kans dat ik word afgewezen is dus vrij groot, maar ik wil dan wel graag weer solliciteren op een functie die net wat anders is. Maar gaan ze niet raar kijken als ze 10x je naam voorbij zien komen?

Oh, en als iemand nog tips heeft om iemand van 56 aan de bak te krijgen, in de technische secctor, dan hoor ik het graag. Mn vader is deze week na 20 jaar voor hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt ontslagen, dus moet hij op zoek naar iets nieuws...
pi_110286022
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 18:18 schreef fh101 het volgende:
Hoe vaak kun je eigenlijk solliciteren naar een functie binnen hetzelfde bedrijf?

Er is een bedrijf dat vaak leuke functies heeft, alleen voldoe ik meestal net niet aan het profiel dat zij zoeken. Kans dat ik word afgewezen is dus vrij groot, maar ik wil dan wel graag weer solliciteren op een functie die net wat anders is. Maar gaan ze niet raar kijken als ze 10x je naam voorbij zien komen?

Oh, en als iemand nog tips heeft om iemand van 56 aan de bak te krijgen, in de technische secctor, dan hoor ik het graag. Mn vader is deze week na 20 jaar voor hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt ontslagen, dus moet hij op zoek naar iets nieuws...
Zo vaak als jij wilt.

Suces gewenst voor je vader. Met 9 jaar voor zijn pensioen wordt het niet, in deze markt, makkelijk ben ik bang. De volhouder wint ^O^.
pi_110288787
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:29 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hey,

Volgens mij moet je inderdaad eerst met Niveau 2 beginnen, tenminste dat was bij mij ook.

Natuurlijk is geld om er van rond te komen, maar zou het ook wel leuk vinden om goed te kunnen verdienen. _O- .
Wat ik verdiende toen ik 18 was weet ik helaas niet zeker meer, maar het was wel iets van 800 euro per maand. Toen was ik ook leerling kok niveau 2 en werkte ik 32 uur per week.
Wat je zou verdienen als je 27 ben dat durf ik niet zeggen. Zal niet heel veel schelen want ik verdiende vorig jaar toen ik kok was ook iets van 1100 euro per maand met een 30-urige werkweek.
Je kan hier wel alvast het CAO bekijken van de Horeca: http://www.khn.nl/content(...)ao-horeca-2010-2012/

Volgens mij moet je nog wel een plek kunnen vinden hoor, want ik werd toen gebeld dat ze wel iemand zochten. Maar ze zochten juist een leerling en dat wil ik niet meer. Maar volgens mij kan je nog wel makkelijk een BBL plek vinden en dan zeker in de Horeca.

Je kan altijd hier kijk voor bedrijven in de Horeca: http://www.kenwerk.nl

Zou zeggen succes ermee, maar ga er vanuit dat je wel een plek kan vinden hoor. ^O^

Ik ben er helaas nog niet uit want toch blijft de ICT ook nog wel in mijn hoofd zitten.
Thanks voor alle info weer. Tweede site had ik inmiddels ook gevonden, de eerste nog niet. Ik ga mijn best doen om een plekje te zoeken.

Ik ga dinsdag ook even informeren op de ROC waar ik de BBL wil gaan doen. Misschien hebben zij tips of nog meer informatie wat ik moet weten.
pi_110290610
Ik heb in de afgelopen 8 maanden 6 werkgevers gehad, tja lastige tijden.
4 van de 6 werkgevers waren UZB's en het ging altijd om oproep werk, meestal productie.
Bij 2 van de 6 werkgevers werd ik direct aangenomen in het bedrijf.

Bij 1 werkgever (speelgoed distributiecentrum) kon ik toen tijdelijk aan de slag om de sinterklaasdrukte op te vangen voor 1 maand en daarna kon ik weer gaan,
En bij 1 werkgever werkte ik 4 maanden partime omdat ik niks anders kon vinden in het begin. Ik had een contract voor een halfjaar.

Later vond ik wel meer werk en probeerde ik dat werk steeds te combineren met het parttime baantje wat ook wel lukte maar ik merkte dat dat het niet ging worden en ben gestopt met dat parttime baantje, zodat ik qua geld beter uitkwam.
Zodoende werkte ik fulltime achter elkaar bij de resterende 5 werkgevers, allemal tijdelijk/oproep werk. Maar van de 4 maanden dat ik parttime werkte heb ik het 3 maanden gecombineerd met ander werk via UZB's.

Bij de laatste UZB is het werk ook weer opgehouden en ik wil dus maar een WW uitkering aanvragen.
Kan dat nog nu ik ontslag heb genomen bij dat parttime baantje ?????????? Ik krijg een brief van het UWV waarin gevragd wordt naar een ontslagbrief van juist dat bedrijf ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Mentos79 op 13-04-2012 20:31:33 ]
pi_110290821
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:25 schreef Mentos79 het volgende:
4 van de 6 werkgevers waren UZB's en het ging altijd om oproep werk, meestal productie.

Bij 1 werkgever (speelgoed distributiecentrum) kon ik toen tijdelijk aan de slag om de sinterklaasdrukte op te vangen voor 1 maand en daarna kan ik weer gaan,
En bij 1 werkgever werkte ik 4 maanden partime omdat ik niks anders kon vinden in het begin. Ik had een contract voor een halfjaar.

Later vond ik wel meer werk en probeerde ik dat werk steeds te combineren met het parttime baantje maar ik merkte dat dat het niet ging worden en ben gestopt met dat parttime baantje, zodat ik qua geld beter uitkwam.
Zodoende werkte ik fulltime achter elkaar bij de resterende 5 werkgevers, allemal tijdelijk/oproep werk.

Bij de laatste UZB is het werk ook weer opgehouden en ik wil dus maar een WW uitkering aanvragen.
Kan dat nog nu ik ontslag heb genomen bij dat parttime baantje ?????????? Ik krijg een brief van het UWV waarin gevragd wordt naar een ontslagbrief van dat bedrijf ;(
Dat is gewoon standaard procedure. Het enige dat je nodig hebt is een bevestiging dat je contract afloopt. Reden hoeft er niet eens bij, de reden volgt namelijk gewoon uit het feit dat je contract afloopt.
pi_110290872
ik heb ontslag genomen bij 1 van de 6 werkgevers
pi_110290985
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:45 schreef StephanL het volgende:

[..]

Thanks voor alle info weer. Tweede site had ik inmiddels ook gevonden, de eerste nog niet. Ik ga mijn best doen om een plekje te zoeken.

Ik ga dinsdag ook even informeren op de ROC waar ik de BBL wil gaan doen. Misschien hebben zij tips of nog meer informatie wat ik moet weten.
Mooi zo!

Maar ik ga er echt vanuit dat als je echt kok wilt worden dat je zeker nog wel een BBL plek kan vinden.

Het is dat ik niet meer door wil, maar ik was wel een paar keer gebeld door wat zaakjes om te vragen of ik interesse had. Maarja helaas wil ik niet meer door in de Horeca en ik ga dan niet weer een jaar weggooien met iets wat ik niet meer wil.
Want als ik dit jaar niet naar school kan dan heb ik al 2 jaar weggegooid, en dat vind ik het toch wel een beetje zonde.

Helaas kan ik geen BBL plek vinden binnen de ICT en heb ik me daar maar vanaf gezet. Dan kan ik altijd niveau 3 in 2 jaar doen op school en dan niveau 4 hopelijk wel weer via een BBL traject.

Maarja toch ben ik wel bang als ik klaar ben met MBO3 en MBO4, en ik dan 30 ben of bedrijven nog wel interesse hebben. Om heel eerlijk te zijn zie ik die kans echt heel klein in. Ze nemen toch liever iemand aan die veel meer ervaring hebt en een HBO diploma op zak hebt.
Maar HBO is voor mij gewoon nog een te grote stap en mocht ik het toch te zwaar vinden, dan heb ik weer een jaar weggegooid snap je. Dus ik wil echt eerst gewoon op het MBO3 beginnen en mij dan hopelijk zo snel mogelijk omhoog zien te werken.
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:50:40 #93
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110298561
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:25 schreef Mentos79 het volgende:

Bij 1 werkgever (speelgoed distributiecentrum) kon ik toen tijdelijk aan de slag om de sinterklaasdrukte op te vangen voor 1 maand en daarna kon ik weer gaan,

Later vond ik wel meer werk en probeerde ik dat werk steeds te combineren met het parttime baantje wat ook wel lukte maar ik merkte dat dat het niet ging worden en ben gestopt met dat parttime baantje, zodat ik qua geld beter uitkwam.
Zodoende werkte ik fulltime achter elkaar bij de resterende 5 werkgevers, allemal tijdelijk/oproep werk. Maar van de 4 maanden dat ik parttime werkte heb ik het 3 maanden gecombineerd met ander werk via UZB's.

Kan dat nog nu ik ontslag heb genomen bij dat parttime baantje ?????????? Ik krijg een brief van het UWV waarin gevragd wordt naar een ontslagbrief van juist dat bedrijf ;(
Even bij dat bedrijf langs en vragen om een ontslagbrief. Bijvoorbeeld zelf al een getypte brief meenemen, zodat ze alleen nog maar de handtekening hoeven te zetten. Of maak er iets van met deze zin erin: "met wederzijdse overeenstemming", omdat het combineren van de diverse banen niet meer lukte. Zoiets zou een beetje redelijke werkgever waarschijnlijk wel willen tekenen.omdat dat ook de waarheid was.
pi_110298723
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:50 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Even bij dat bedrijf langs en vragen om een ontslagbrief. Bijvoorbeeld zelf al een getypte brief meenemen, zodat ze alleen nog maar de handtekening hoeven te zetten. Of maak er iets van met deze zin erin: "met wederzijdse overeenstemming", omdat het combineren van de diverse banen niet meer lukte. Zoiets zou een beetje redelijke werkgever waarschijnlijk wel willen tekenen.omdat dat ook de waarheid was.
De vraag is of het UWV je dan niet verwijtbaar werkeloos vindt ;)
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:58:30 #95
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110298921
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:54 schreef Piles het volgende:

[..]

De vraag is of het UWV je dan niet verwijtbaar werkeloos vindt ;)
Neen, wederzijdse instemming is officiele term als je je contract wil ontbinden en geen gedonder wil bij UWV.
pi_110299278
Ik vind het zo oneerlijk als blijkt dat ik straks alsnog een bijstandsuitkering aan moet vragen ondanks dat ik met moeite bezig ben gebleven ;(
Zo zagen de laatste 8 maanden eruit
aug - parttime baan
sept - parttime baan + UZB 1 (oproep)
okt - parttime baan + UZB 1 (oproep)
nov - parttime baan + tijdelijke baan (1 maand contract)
dec - UZB 2
jan - UZB 3 (oproep) + UZB 4 (1.5 dag)
feb - UZB 5 (oproep)
maa - UZB 5 (oproep)
april - UZB 5 (oproep)

Ik werk liever maar ik merk dat het nu gewoon echt lastig is om wat te vinden.
pi_110299691
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:05 schreef Mentos79 het volgende:
Ik vind het zo oneerlijk als blijkt dat ik straks alsnog een bijstandsuitkering aan moet vragen ondanks dat ik met moeite bezig ben gebleven ;(
Zo zagen de laatste 8 maanden eruit
aug - parttime baan
sept - parttime baan + UZB 1 (oproep)
okt - parttime baan + UZB 1 (oproep)
nov - parttime baan + tijdelijke baan (1 maand contract)
dec - UZB 2
jan - UZB 3 (oproep) + UZB 4 (1.5 dag)
feb - UZB 5 (oproep)
maa - UZB 5 (oproep)
april - UZB 5 (oproep)

Ik werk liever maar ik merk dat het nu gewoon echt lastig is om wat te vinden.
Jij hebt tenminste nog wat. Ik kon echt nergens terecht voor maar enige oproepwerk. Telkens konden ze niks voor me betekenen omdat er zoveel mensen hadden gereageerd op zulke vacature's

Ik zou het juist wel willen om een paar baantjes als oproekracht te hebben. Er komt in ieder geval wat geld binnen.
pi_110299997
jij woont nog thuis, als jij in mijn situatie zou staan (een eigen woning, alleenstaand, gelukkig zonder kinderen) dan zou je er ook gewoon voor zorgen dat je aan het werk bent en blijft, hoe dan ook.
pi_110303905
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:20 schreef Mentos79 het volgende:
jij woont nog thuis, als jij in mijn situatie zou staan (een eigen woning, alleenstaand, gelukkig zonder kinderen) dan zou je er ook gewoon voor zorgen dat je aan het werk bent en blijft, hoe dan ook.
Ja dat begrijp ik!

Maar ik probeer ook elk soort werk te vinden wat ik mij maar kan bedenken, want het was juist vorig jaar de bedoeling dat ik uit huis ging. Maar door geldgebrek gaat dat niet en mocht ik nou een uitkering krijgen en op kamers gaan of iets dergelijks. Maar volgens mij gaat dat ook niet echt makkelijk tegenwoordig.
Kijk ik woon inderdaad nog thuis maar mijn ma kan ook niks geven omdat ze ook maar van een uitkering moet leven. Ze is ook deels afgekeurd waardoor ze niet meer lang kan werken, dus ik probeer ook zo snel mogelijk weg te gaan en zo snel mogelijk werk te vinden.

Maar helaas valt dat echt heel zwaar tegen.
pi_110307074
als het mij lukt zou het jou helemaal moeten lukken, ik ben nb ouder dan je!
mocht je het geen probleem vinden om met de trein naar gouda te reizen dan weet ik wellicht nog iets voor je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')